Zebra zt220 ошибка supplies

Содержание

  1. Warning ribbon in ошибка на принтере zebra
  2. Инструкция по эксплуатации Zebra S4M
  3. Страница 110
  4. Zebra S4M — Warning RIBBON IN
  5. Video: Loading Ribbon and Resolving Ribbon Issues on ZT400
  6. Issue / Question
  7. Applicable To
  8. Resolution / Answer
  9. Helpful Details
  10. How it works
  11. Video: Loading Ribbon and Resolving Ribbon Issues on ZT400
  12. Issue / Question
  13. Applicable To
  14. Resolution / Answer
  15. Helpful Details
  16. How it works

Warning ribbon in ошибка на принтере zebra

КОНФЕРЕНЦИЯ СТАРТКОПИ
Принтеры, копировальные аппараты, МФУ, факсы и другая офисная техника:
вопросы ремонта, обслуживания, заправки, выбора

При включении выдает ошибку Ribbon in printer idle (по-русски лента в принтере стоит (простаивает)). Лента вставлена, и, при включении, протягивается до разделительной полоски между отдельными этикетками. В чем может быть причина?

Визуально лента двигается нормально, равномерно?
Какие варианты для начала:
1. отрегулировать давление печатающей головки — поставить давление на минимум, проверить равномерность.
2. в мануалах пишут, что можно уменьшить значение тёмности. хз, не проверял.
3. сделать калибровку ленты и носителя.

Кажется, я запутался в терминологии. Под лентой я имел ввиду полосу-подложку, на которой наклеены липучки — этикетки, и предназначенную для direct thermal печати. А это есть носитель. А вот ribbon, видимо, есть лента для thermal transfer печати. Этот самый ribbon в принтере не установлен, т.к. используется direct thermal метод печати, и он же выставлен в настройках принтера. Непонятно, зачем в таком режиме принтер контролирует ribbon.
Прошу сильно не пинать, это практически первый раз я столкнулся с принтером для термопечати.

(2)Тогда нужно начать с того, что откалибровать аппарат для печати на этикетках без риббона.
Поищите мануал в сети, юзер-мануала будет достаточно. Там подробно сказано как калибровать и какие настройки выставить.

То ли глюк в прошивке V53.16.3Z, то ли даже не знаю что.
В принтере нет ribbon (ленты), но когда в меню установил неподходящий метод печати THERMAL-TRANSFER, пропала ошибка Ribbon in printer idle. В другом экземпляре такого же принтера с прошивкой V53.15.8Z установлен метод печати DIRECT-TERMAL, как и должно быть.
Вот так с разными установками они работают оба одинаково.

чуднО..
Попробуйте написать(или позвонить) в техподдержку Zebra, чтобы они выслали самую свежую прошивку.

Источник

Инструкция по эксплуатации Zebra S4M

Страница 110

Устранение неполадок
Сообщения об ошибках на ЖК-дисплее

13290L-154 Вер. A

S4M Руководство пользователя

Индикатор RIBBON
(ЛЕНТА) горит; индикатор
ERROR (ОШИБКА)
мигает. Индикатор
предупреждения ALERT
мигает.

Лента установлена, однако
принтер настроен на режим
прямой термопечати.

Лента не требуется при
использовании носителя для прямой
термопечати. Если используется
носитель для прямой термопечати,
извлеките ленту. Это сообщение об
ошибке не повлияет на печать.

Если используется носитель для
термопереноса, для которого
требуется лента, настройте принтер
для работы в режиме термопереноса.
См. раздел

Принтер останавливает
работу; индикатор
предупреждения ALERT
мигает.

Носитель не загружен или
загружен неправильно.

Загрузите носитель правильно.

Неправильно выровнен датчик
носителя.

Проверьте расположение датчика
носителя.

принтер настроен на
несплошной носитель, однако
загружен сплошной носитель.

Загрузите носитель подходящего
типа или настройте принтер на
текущий тип носителя и выполните
калибровку.

Принтер останавливает
работу; индикатор
предупреждения ALERT
мигает.

Печатающая головка закрыта не
полностью.

Полностью закройте печатающую
головку.

Датчик открытия головки
работает неправильно.

Обратитесь к специалисту по
обслуживанию.

Индикатор ERROR
(ОШИБКА) мигает.

В печатающей головке
неисправен термистор.

Обратитесь к специалисту по
обслуживанию.

Таблица 17 • Сообщения об ошибках на ЖК-дисплее (продолжение)

Источник

Zebra S4M — Warning RIBBON IN

Принтер этикеток Zebra S4m, Warning RIBBON IN

Введение. Простенькая ошибка помноженная на плохую память получаем +30 минут к наипростейшему ремонту. Постараемся исправить эту ошибку, что бы впредь не терять время на листание документации и ненужной регулировки датчиков.
Неисправность со слов заказчика. Принтер Zebra S4M выдает на дисплей предупреждение «Warning RIBBON IN».

Первичная диагностика. Подобная ошибка/предупреждение после выхода второй этикетки. Память подсказывает что ошибка настолько примитивная, что ее устранить дело 1 минуты, вот только как, память почему то не подсказывала. Поэтому начинаем с простых действий – чистим все датчики и смотри профили датчиков, профиль датчика риббона в полном порядке, хотя датчик этикетки шалит, принтер явно не видит этикетку.

Датчик Ribbon в полном порядке (слева), а вот датчик этикетки не радует (справа).

Делаем калибровку, хотя и ищем ошибку датчика Ribbon. Из за риббона профиль датчика этикетки напрягает глаз и создается впечатление датчик калибровали без риббона.

Датчик Ribbon (слева) и датчик этикетки (справа) после калибровки.

Калибровка и чистка датчиков проблему не устранила, хотя и не помешала.
Ремонт. Так как память подсказывает, что ошибка устраняется просто, поэтому забираемся в меню и смотрим, что там не так. В третьем setup (пароль 1234) натыкаемся на такую надпись Ribbon NO, и сразу вспоминаем Warning RIBBON IN говорит нам о сработке датчика риббона (тот который на риперном диске), но при этом работа риббоном в настройках принтера не выставлена.

Вот такая настройка принтера при использовании термотрансферной ленты вызовет ошибку Warning RIBBON IN (надо выставлять Ribbon YES).

Заключение. Рассматриваемая «поломка» была не единственной в этом принтере была еще куча рукотворных ошибок из области – а что будет если покрутить эту фиговину, но рассматривать мы их не будем, так как они устраняются на автомате любым линейщиком по принтерам. Для любителей докопаться до истины руководство по эксплуатации.

Источник

Video: Loading Ribbon and Resolving Ribbon Issues on ZT400

Article ID: 02967455

Issue / Question

This solution discusses resolving symptoms related to the following:

• Ribbon In error

• Ribbon Out error

• Not detecting a ribbon out condition

• Ribbon wrinkle causing random diagonal lines in print

• Ribbon stalling or sticking

• Ribbon breaking or tearing

Applicable To

ZT400 Printers experiencing ribbon related problems or errors.

Resolution / Answer

The printer can be used for a wide variety of printing applications. Printing can be done with and without ribbon and for each method, the printer (and driver/software) must be properly configured. The most common term used when the ribbon is required is ”Thermal Transfer” while “Direct Thermal” refers to applications that do not use ribbon. For non-ribbon applications, a heat sensitive label must be used referred to as Direct Thermal labels.

The ribbon used in the printer consists of a wax or resin-based ink on a plastic film called the carrier that is rolled onto a cardboard core. The width of the roll varies based on the width of the labels and should always be slightly wider. This provides protection for the printhead to prevent wear. On Zebra printers the ink is on the outside of the ribbon roll (see note) and this is the surface that should be facing the labels so ink transfer is accomplished.

NOTE There is a reverse-wound spindle available for the ZT410 P/N 79830M. Contact your Zebra Reseller for details.

Common Issues and Resolutions:

Problem Resolution
Ribbon Out Error

  • If you are not using ribbon make sure both the printer and software/driver are configured for Direct Thermal.
  • Verify the ribbon is correctly loaded and fully pushed on to the Ribbon Supply spindle to assure it passes over the Ribbon Reflector plate when the printhead is closed. Read More>>
  • Verify the ribbon sensor is properly calibrated for the ribbon being used. Perform a manual calibration procedure Read More>>
  • Try loading Factory Defaults and allow the printer to run auto calibration Read More>>
Ribbon In Error
Ribbon Not Expected
The Supplies Light is Flashing Yellow

  • The printer is detecting ribbon but configured for Direct Thermal (no ribbon mode). Change the LCD Print Mode to Thermal Transfer if using ribbon or if using Direct Thermal remove the ribbon. Verify the driver/software settings match the printer settings.
  • The sensor is not calibrated properly. Perform a manual calibration procedure Read More>>
  • Verify the ribbon is loaded correctly Read More>>
  • Verify the media guides are properly set to keep the media from wandering away from the inner guides Read More>>
  • Adjust the head pressure to assure the pressure is balanced across the media. Read More>>
  • Try increasing the Ribbon Supply Spindle tension. Read More>>
  • Verify the media and ribbon combination is appropriate. For example, excessive pressure or darkness can cause the ribbon to wrinkle.
Not detecting a ribbon out condition
  • Verify the ribbon is loaded correctly Read More>>
  • The sensor is not calibrated properly. Perform a calibration procedure Read More>>
Ribbon Breaking or Tearing
  • Verify the ribbon is loaded correctly Read More>>
  • Reduce the darkness setting in the LCD Display and driver/software Read More>>
  • Verify your media and ribbon combination is compatible so the burn temperature does not have to be set too high
Ribbon Stalling
  • Verify the inked side of the ribbon is facing the labels Read More>>Note: There is a reverse wound spindle available for the ZT410 P/N 79830M. Contact your Zebra Reseller for details.
  • Decrease the Ribbon Supply Spindle tension setting it to low. Read More>>
  • Increase the head pressure to assure the pressure is balanced across the media. Read More>>
  • Decrease the darkness and verify the media and ribbon combination is appropriate for the application

Helpful Details

Click here to view video -> Printer Media and Ribbon Loading Video

Load the ribbon following the diagram that is printed on the inside wall of the supplies compartment. This will ensure the ribbon sensor detects the presence of ribbon correctly. Improper loading can cause false ribbon out errors and also lead to wrinkling.

Ribbon Spindle Replacement Instructions Read More>>

How it works

Ribbon Mechanics
There are two spindles, Ribbon Supply and Ribbon Take-up, that guide the ribbon during printing. The actual movement of the ribbon is controlled by the printhead pressure at the print line. Back tension is applied from the Ribbon Supply spindle to help prevent wrinkle and take up slack during back feed operation. Printhead pressure moves the ribbon keeping it synchronized with the labels and the Ribbon Take-up spindle removes the ribbon from the labels and rewinds the spent ribbon.

Ribbon Detection
The printer uses a combination of an optical sensor and reflector plate (the silver plate under the print mech you load the labels under) to detect the ribbon as it blocks the ribbon sensor light path. The ribbon sensor is used in Thermal Transfer applications to detect the state of the ribbon and will provide a Ribbon Out condition when the ribbon reaches the end of the roll or is not installed. A clear ribbon trailer allows the light to reach the reflector plate or the ribbon has a reflective chrome trailer that acts as a light reflector for the ribbon sensor. For Direct Thermal applications (where the ribbon is not required) the sensor will warn if the ribbon is detected by displaying a Ribbon In a warning on the LCD Display (or yellow flashing supplies light ZT220). To avoid ribbon errors, proper loading, and configuration of the printer and driver/software are required.

Источник

Video: Loading Ribbon and Resolving Ribbon Issues on ZT400

Article ID: 02967455

Issue / Question

This solution discusses resolving symptoms related to the following:

• Ribbon In error

• Ribbon Out error

• Not detecting a ribbon out condition

• Ribbon wrinkle causing random diagonal lines in print

• Ribbon stalling or sticking

• Ribbon breaking or tearing

Applicable To

ZT400 Printers experiencing ribbon related problems or errors.

Resolution / Answer

The printer can be used for a wide variety of printing applications. Printing can be done with and without ribbon and for each method, the printer (and driver/software) must be properly configured. The most common term used when the ribbon is required is ”Thermal Transfer” while “Direct Thermal” refers to applications that do not use ribbon. For non-ribbon applications, a heat sensitive label must be used referred to as Direct Thermal labels.

The ribbon used in the printer consists of a wax or resin-based ink on a plastic film called the carrier that is rolled onto a cardboard core. The width of the roll varies based on the width of the labels and should always be slightly wider. This provides protection for the printhead to prevent wear. On Zebra printers the ink is on the outside of the ribbon roll (see note) and this is the surface that should be facing the labels so ink transfer is accomplished.

NOTE There is a reverse-wound spindle available for the ZT410 P/N 79830M. Contact your Zebra Reseller for details.

Common Issues and Resolutions:

Problem Resolution
Ribbon Out Error

  • If you are not using ribbon make sure both the printer and software/driver are configured for Direct Thermal.
  • Verify the ribbon is correctly loaded and fully pushed on to the Ribbon Supply spindle to assure it passes over the Ribbon Reflector plate when the printhead is closed. Read More>>
  • Verify the ribbon sensor is properly calibrated for the ribbon being used. Perform a manual calibration procedure Read More>>
  • Try loading Factory Defaults and allow the printer to run auto calibration Read More>>
Ribbon In Error
Ribbon Not Expected
The Supplies Light is Flashing Yellow

  • The printer is detecting ribbon but configured for Direct Thermal (no ribbon mode). Change the LCD Print Mode to Thermal Transfer if using ribbon or if using Direct Thermal remove the ribbon. Verify the driver/software settings match the printer settings.
  • The sensor is not calibrated properly. Perform a manual calibration procedure Read More>>
  • Verify the ribbon is loaded correctly Read More>>
  • Verify the media guides are properly set to keep the media from wandering away from the inner guides Read More>>
  • Adjust the head pressure to assure the pressure is balanced across the media. Read More>>
  • Try increasing the Ribbon Supply Spindle tension. Read More>>
  • Verify the media and ribbon combination is appropriate. For example, excessive pressure or darkness can cause the ribbon to wrinkle.
Not detecting a ribbon out condition
  • Verify the ribbon is loaded correctly Read More>>
  • The sensor is not calibrated properly. Perform a calibration procedure Read More>>
Ribbon Breaking or Tearing
  • Verify the ribbon is loaded correctly Read More>>
  • Reduce the darkness setting in the LCD Display and driver/software Read More>>
  • Verify your media and ribbon combination is compatible so the burn temperature does not have to be set too high
Ribbon Stalling
  • Verify the inked side of the ribbon is facing the labels Read More>>Note: There is a reverse wound spindle available for the ZT410 P/N 79830M. Contact your Zebra Reseller for details.
  • Decrease the Ribbon Supply Spindle tension setting it to low. Read More>>
  • Increase the head pressure to assure the pressure is balanced across the media. Read More>>
  • Decrease the darkness and verify the media and ribbon combination is appropriate for the application

Helpful Details

Click here to view video -> Printer Media and Ribbon Loading Video

Load the ribbon following the diagram that is printed on the inside wall of the supplies compartment. This will ensure the ribbon sensor detects the presence of ribbon correctly. Improper loading can cause false ribbon out errors and also lead to wrinkling.

Ribbon Spindle Replacement Instructions Read More>>

How it works

Ribbon Mechanics
There are two spindles, Ribbon Supply and Ribbon Take-up, that guide the ribbon during printing. The actual movement of the ribbon is controlled by the printhead pressure at the print line. Back tension is applied from the Ribbon Supply spindle to help prevent wrinkle and take up slack during back feed operation. Printhead pressure moves the ribbon keeping it synchronized with the labels and the Ribbon Take-up spindle removes the ribbon from the labels and rewinds the spent ribbon.

Ribbon Detection
The printer uses a combination of an optical sensor and reflector plate (the silver plate under the print mech you load the labels under) to detect the ribbon as it blocks the ribbon sensor light path. The ribbon sensor is used in Thermal Transfer applications to detect the state of the ribbon and will provide a Ribbon Out condition when the ribbon reaches the end of the roll or is not installed. A clear ribbon trailer allows the light to reach the reflector plate or the ribbon has a reflective chrome trailer that acts as a light reflector for the ribbon sensor. For Direct Thermal applications (where the ribbon is not required) the sensor will warn if the ribbon is detected by displaying a Ribbon In a warning on the LCD Display (or yellow flashing supplies light ZT220). To avoid ribbon errors, proper loading, and configuration of the printer and driver/software are required.

Источник

background image

139

Устранение неполадок

Сообщения об ошибках

13.09.2012

P1048261-154

Сообщения об ошибках

При возникновении ошибок на панели управления ZT230 отображаются сообщения.
Описания ошибок, возможных причин и рекомендуемых решений см. в

Табл. 17

.

Табл. 17 • Сообщения об ошибках

Дисплей/
световые индикаторы

Возможная причина

Рекомендуемое решение

Индикатор STATUS горит красным
светом
Индикатор PAUSE горит желтым светом

Печатающая головка закрыта
не полностью.

Полностью закройте
печатающую головку.

Датчик открытия печатающей
головки работает
неправильно.

Вызовите специалиста по
обслуживанию для замены
датчика.

Индикатор STATUS горит красным
светом
Индикатор SUPPLIES горит красным
светом

Носитель не загружен или
загружен неправильно.

Загрузите носитель
правильно.

Неправильно выровнен
датчик носителя.

Проверьте расположение
датчика носителя.

принтер настроен на
несплошной носитель, однако
загружен сплошной носитель.

1.

Установите носитель
надлежащего типа или
настройте принтер на
текущий тип носителя.

2.

Выполните калибровку
принтера. См.

Калибровка

датчиков носителя и
ленты
на стр. 91

.

Индикатор STATUS горит желтым
светом
Индикатор SUPPLIES мигает желтым
светом

Лента установлена, однако
принтер настроен на режим
прямой термопечати.

Лента не требуется при
использовании носителя для
прямой термопечати. Если
используется носитель для
прямой термопечати,
извлеките ленту. Это
сообщение об ошибке не
повлияет на печать.
Если используется носитель
для термопереноса, для
которого требуется лента,
настройте принтер для
работы в режиме
термопереноса. См.

Способ

печати на стр. 84

.

ГОЛОВКА ОТКРЫТА

ЗАКРЫТЬ ГОЛОВКУ

НЕТ НОСИТЕЛЯ

ЗАГР. НОСИТЕЛЬ

ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ

ЛЕНТА ВСТАВЛЕНА

Troubleshooting
Error Messages

134

P1048261-004  

8/22/12

Error Messages

The ZT230 control panel displays messages when there is an error. See 

 for errors, the 

possible causes, and the recommended solutions.

Table 17 • Error Messages

Display/
Indicator Lights

Possible Cause

Recommended Solution

STATUS light steady red
PAUSE light steady yellow

The printhead is not fully 
closed.

Close the printhead 
completely.

The printhead open sensor is 
not working properly.

Call a service technician to 
replace the sensor.

STATUS light steady red
SUPPLIES light steady red

The media is not loaded or is 
loaded incorrectly.

Load media correctly.

Misaligned media sensor.

Check the position of the 
media sensor.

The printer is set for 
noncontinuous media, but 
continuous media is loaded.

1.

Install the proper media 
type, or reset printer for the 
current media type.

2.

Calibrate the printer. See 

.

STATUS light steady yellow
SUPPLIES light flashing yellow

Ribbon is loaded, but the 
printer is set for direct thermal 
mode.

Ribbon is not required with 
direct thermal media. If you 
are using direct thermal media, 
remove the ribbon. This error 
message will not affect 
printing.

If you are using thermal 
transfer media, which requires 
ribbon, set the printer for 
Thermal Transfer mode. See 

HEAD OPEN

CLOSE HEAD

MEDIA OUT

LOAD MEDIA

WARNING

RIBBON IN

134Troubleshooting Error Messages

Error Messages

The ZT230 control panel displays messages when there is an error. See Table 17 for errors, the possible causes, and the recommended solutions.

Table 17 • Error Messages

Display/

Possible Cause

Recommended Solution

Indicator Lights

HEAD OPEN

The printhead is not fully

Close the printhead

closed.

completely.

CLOSE HEAD

The printhead open sensor is

Call a service technician to

STATUS light steady red

not working properly.

replace the sensor.

PAUSE light steady yellow

MEDIA OUT

The media is not loaded or is

Load media correctly.

loaded incorrectly.

LOAD MEDIA

Misaligned media sensor.

Check the position of the

STATUS light steady red

media sensor.

SUPPLIES light steady red

The printer is set for

1. Install the proper media

noncontinuous media, but

type, or reset printer for the

continuous media is loaded.

current media type.

2. Calibrate the printer. See

Media and Ribbon Sensor

Calibration on page 87.

WARNING

Ribbon is loaded, but the

Ribbon is not required with

printer is set for direct thermal

direct thermal media. If you

RIBBON IN

mode.

are using direct thermal media,

STATUS light steady yellow

remove the ribbon. This error

message will not affect

SUPPLIES light flashing yellow

printing.

If you are using thermal

transfer media, which requires

ribbon, set the printer for

Thermal Transfer mode. See

Print Method on page 80.

zebra logo
Possible Cause:
In thermal transfer mode:

1. Ribbon is not loaded

2. Ribbon is loaded incorrectly

3. The ribbon sensor is not detecting ribbon

4. Media is blocking the ribbon sensor

Solution:
1. Load ribbon correctly.

2. Calibrate the printer.

Possible Cause: In thermal transfer mode, the printer did not detect the ribbon even though it is loaded correctly.

Solution:
1. Print a sensor profile. The ribbon out threshold is likely to high, above the line that indicates where the ribbon is detected.

2. Calibrate the printer or load printer defaults.

Possible Cause: If you are using direct thermal media, the printer is waiting for ribbon to be loaded because it is incorrectly set for thermal transfer mode.

Solution: Set the printer for the Direct Thermal mode.

zebra zt220

Zebra ZT220


thermal printer coverage plans replacement


Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Zebra zm400 ошибки
  • Zebra zd420 ошибки
  • Zbr отказ ман тга ошибка
  • Zbr failure ман тга ошибка
  • Zbr 597 08 ман тга ошибка