Webdav ошибка 0x800700df windows 10

Те, кто пользуется сервисом Microsoft SharePoint при загрузке или скачивании файлов наверняка сталкивались с ошибкой 0x800700DF «Размер файла превышает допустимый предел». Эта ошибка возникает из-за ограничений на размер предаваемых в SharePoint файлов с использованием протокола WebDAV. По умолчанию в SharePoint разрешено обмениваться файлами, размер которых не превышает 50 Мб, но можете снять это ограничение, задав собственный лимит.

Сделать это можно с помощью простого твика реестра.

Откройте редактор Regedit одноименной командой через окошко «Выполнить» и разверните ветку:

HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\WebClient\Parameter

В правой колонке найдите DWORD-параметр FileSizeLimitInBytes и кликнете по нему дважды.

По умолчанию этот параметр имеет значение 02faf080 в шестнадцатеричной и 50000000 в десятичной системе счисления, что соответствует количеству байт.

Переключитесь в десятичную систему счисления и установите для параметра FileSizeLimitInBytes значение 4294967295, соответствующее 4 Гб.

FileSizeLimitInBytes

Это максимальное значение, которое поддерживается операционной системой Windows для протокола WebDAV.

Закройте редактор реестра и перезагрузите компьютер, чтобы измененные настройки смогли вступить в силу.

Вместо перезагрузки мы можете также перезапустить службу веб-клиента.

После этого вы сможете загружать и скачивать в SharePoint файлы размером до 4 Гб.

Загрузка…

Некоторые пользователи Windows 10 сталкиваются с ошибкой 0x800700DF: размер файла превышает допустимый предел и не может быть сохранен при попытке скопировать или переместить определенные папки из или в онлайн-хранилище резервных копий.

Ошибка 0x800700DF в Windows 10

Как выясняется, проблема почти всегда связана с ограничением загрузки, налагаемым либо файлом реестра с именем FileSizeLimitinBytes, либо файловой системой, которую вы в настоящее время используете, либо тем, что служба ключей принудительно отключена.

Вот список потенциальных виновников:

  • Размер файла превышает значение FileSizeLimitInBytes. Наиболее частая причина этой проблемы – когда вы пытаетесь загрузить или загрузить файл (в облачную службу, например SharePoint, или из нее), размер которого превышает максимально допустимый файл, настроенный в редакторе реестра. В этом случае вы можете решить проблему, изменив максимально допустимое значение с помощью reg-файла FileSizeLimitInBytes.
  • Служба веб-клиента отключена – если проблема такого типа возникает только при попытке загрузить большой файл в SharePoint (или аналогичную службу), скорее всего, проблема вызвана принудительно отключенной необходимой службой (веб-клиент). В этом случае вы сможете решить проблему, открыв экран «Службы» и перенастроив работу службы веб-клиента по умолчанию.
  • Текущая файловая система не оборудована для поддержки такой передачи файлов. Если вы видите эту ошибку при загрузке файлов, размер которых превышает 4 ГБ, ошибка возникает из-за ограничений файловой системы FAT32. В этом случае решение состоит в том, чтобы перенести задействованный том в NTFS, отформатировав диск.

– По сути, это механизм защиты, который гарантирует, что никакое вредоносное приложение или процесс не сможет обманом заставить вашу систему загружать файлы без вашего явного разрешения.

Теперь, когда вы знаете основную причину этой проблемы, вот как вы можете решить эту проблему и убедиться, что проблема с ошибкой 0x800700DF не вернется в будущем.

1. Настройка значения FileSizeLimitInBytes через редактор реестра.

Поскольку основной причиной этой проблемы является ограничение размера файла на загрузку / загрузку квоты, первое, что вы должны сделать, это убедиться, что файл, который вы пытаетесь загрузить на онлайн-диск (или загрузить с онлайн-диска), меньше максимального размера. допустимый предел размера файла, указанный в параметрах вашего веб-клиента.

Чтобы проверить, является ли это основной причиной проблемы, вам необходимо использовать редактор реестра, чтобы перейти к ключу параметров WebClient и сопоставить значение FileSizwLimitInBytes с фактическим размером файла, который вы пытаетесь загрузить, или загрузить.

Чтобы упростить вам задачу, мы собрали серию пошаговых инструкций, которые проведут вас через процесс проверки текущего значения FileSizeLimitInBytes и его изменения для соответствия файлу, с которым у вас возникла проблема 0x800700DF:

  1. Нажмите клавишу Windows + R, чтобы открыть диалоговое окно «Выполнить». Затем в текстовом поле введите regedit и нажмите Ctrl + Shift + Enter, чтобы открыть редактор реестра с правами администратора.Открытие редактора реестра
  2. Когда появится запрос UAC (Контроль учетных записей пользователей), нажмите Да, чтобы предоставить доступ администратора.
  3. Как только вы окажетесь на экране редактора реестра, используйте меню с левой стороны, чтобы перейти к следующему месту: HKEY_LOCAL_MACHINE SYSTEM CurrentControlSet Services WebClient Parameters

    Примечание. Вы можете перемещаться сюда вручную или вставить местоположение прямо в панель навигации, чтобы попасть туда мгновенно.

  4. После того, как вы окажетесь в правильном месте, перейдите в меню с правой стороны экрана и дважды щелкните FleSizeLimitInBytes.Откройте ограничение на размер файла
  5. Затем установите десятичную базу и сравните текущие установленные данные с размером файла, который вы пытаетесь загрузить или выгрузить.
    Примечание: имейте в виду, что данные значения представлены в байтах – поэтому, если текущие данные базового значения равны 1000000000, максимальный разрешенный файл составляет всего 1 ГБ.
  6. Если данные базового значения меньше размера файла, который вы пытаетесь загрузить или выгрузить, вы сможете решить проблему, сохранив данные с более высоким значением. Так, например, если размер файла составляет 4 ГБ, вам необходимо установить значение data равным 4000000000, чтобы разрешить передачу без того же кода ошибки 0x800700DF.Соответствующая корректировка данных значения
  7. После внесения изменений сохраните изменения, затем перезагрузите компьютер и посмотрите, решена ли проблема.

Если проблема все еще не решена или вы ищете способ предотвратить появление этой проблемы в будущем, перейдите к следующему потенциальному исправлению ниже.

2. Включение службы веб-клиента (если применимо)

Если вы столкнулись с этой проблемой при попытке загрузить большой файл в SharePoint или аналогичную облачную службу, и ранее вы убедились, что размер файла не превышает максимальный размер файла, разрешенный FileSizeLimitInBytes, следующее, что вам следует выяснить, это то, если служба необходимая для выполнения этой операции включена.

Основной службой, используемой для обмена данными между вашим локальным хранилищем и SharePoint (или другим программным обеспечением, использующим WebDAV), является веб-клиент.

Несколько затронутых пользователей, с которыми мы ранее сталкивались с кодом 0x800700DF, сообщили, что проблема исчезла быстро после того, как они открыли экран «Службы» и убедились, что службе WebClient разрешено запускаться и настроена так, чтобы ее можно было вызывать в действие, когда это необходимо.

Следуйте приведенным ниже инструкциям, чтобы убедиться, что служба веб-клиента включена для разрешения ошибки 0x800700DF:

  1. Нажмите клавишу Windows + R, чтобы открыть диалоговое окно «Выполнить». Затем, когда вам будет предложено текстовое поле «Выполнить», введите «service.msc» и нажмите клавишу «Ввод», чтобы открыть экран «Службы» в Windows 10. В UAC (запрос учетной записи пользователя) нажмите «Да», чтобы предоставить доступ администратора.Открытие экрана услуг
  2. На экране «Службы» перейдите в правую часть экрана и найдите имя службы WebClient.
  3. Увидев его, щелкните его правой кнопкой мыши и выберите «Свойства» в появившемся контекстном меню.Доступ к меню свойств
  4. Находясь на экране «Свойства» службы WebClient, перейдите на вкладку «Общие» и измените тип запуска на «Вручную», затем нажмите кнопку «Пуск», чтобы принудительно включить службу, если она в настоящее время отключена.Включение службы веб-клиента
  5. Убедившись, что служба веб-клиента включена, повторите действие, которое ранее вызывало ошибку 0x800700DF, и посмотрите, устранена ли проблема.

Если проблема все еще не устранена, перейдите к следующему потенциальному исправлению ниже.

3. Изменение файловой системы в локальном хранилище.

Если вы столкнулись с этой проблемой только при попытке загрузить файлы, размер которых превышает 4 ГБ в локальном хранилище, вы явно видите 0x800700DF из-за ограничения, вызванного вашей файловой системой.

Скорее всего, вы пытаетесь загрузить файл на диск с файловой системой FAT32, которая поддерживает файлы размером не более 4 ГБ, в отличие от NTFS, которая поддерживает файлы размером до 16 ТБ.

Если этот сценарий применим, решение очевидное – вам необходимо перейти на NTFS, чтобы облегчить передачу файлов большего размера.

Это может быть немного хлопотно, если у вас есть только одна петиция, в которой также содержится ваша ОС – в этом случае вам нужно будет заранее создать резервную копию своих данных, прежде чем изменять файловую систему и переустанавливать ОС.

Но если вы получаете эту ошибку при попытке загрузки в автономный раздел, который не включает вашу ОС, вы можете просто отформатировать диск в другую файловую систему. Вот краткое пошаговое руководство, как это сделать:

Важно: эта операция эффективно удалит все данные, которые вы в данный момент храните в разделе. Поэтому, если у вас есть какие-либо важные данные, которые вы не можете потерять, заранее сделайте резервную копию своих данных, прежде чем приступить к шагам, описанным ниже.

  1. Откройте проводник и найдите диск, с которым у вас возникли проблемы.
  2. Затем щелкните его правой кнопкой мыши и выберите «Формат…» в только что появившемся контекстном меню.Форматирование проблемного диска в другую файловую систему
  3. В меню «Форматировать локальный диск» установите для Файловой системы значение NTFS, а в качестве размера единицы размещения – Размер выделения по умолчанию.
    Форматирование в NTFS
  4. Затем дайте имя новому формату тома, прежде чем снимать флажок «Быстрое форматирование» и нажимать «Пуск».
  5. Подтвердив последовательность форматирования для новой файловой системы, терпеливо подождите, пока NTFS не будет применена. В зависимости от размера тома эта операция может занять несколько часов.
  6. После успешного перехода на новую файловую систему перезагрузите компьютер, затем повторите операцию, которая ранее вызывала ошибку 0x800700df, чтобы проверить, устранена ли проблема.

Check easy-to-follow solutions for quick troubleshooting

by Kazim Ali Alvi

Kazim has always been fond of technology, be it scrolling through the settings on his iPhone, Android device, or Windows. And at times, unscrewing the device to take… read more


Updated on

  • The 0x800700df file size error is commonly encountered with SharePoint but has affected local storage as well.
  • It arises due to a limit placed on the transfer or file size or even issues with the browser in the case of online storage.
  • To fix things, change the browser, check for limits placed by administrators, or modify the registry, amongst other solutions.

fix 0x800700df error in Windows

We often move files between folders on the PC or fetch these from a cloud storage service if one is set up. But several issues may prevent the operation. One such is the error 0x800700df in Windows 11 and previous iterations.

The error arises from a file size limit in place, and the message reads, The file size exceeds the limit allowed and cannot be saved. Users generally get error 0x800700df on SharePoint, though other applications, too, are affected.

What is file copy error 0x800700DF?

The file copy error 0x800700df is common in Windows and has a dedicated Microsoft page, but the solution there doesn’t usually work, as reported by users.

Here are a few reasons you might be getting the error:

  • Misconfigured registry: There’s a key in the Registry to set the maximum file size limit, which, if misconfigured, can trigger The file size exceeds the limit allowed error in Windows 10.
  • Size limit placed by client: There’s also the likelihood that the online storage solution where you are copying the file may have placed a file size limit.
  • Incompatible file system: The debate between FAT32 and NTFS has long been ranging, with both offering specific pros and cons. However, setting the former as the file system can trigger the 0x800700df error in Windows 10.

How do I fix error 0x800700DF?

Before we head to the slightly complex solutions, here are a few quick ones to try:

  • Restart the computer and check if you can now copy or move the file.
  • When facing the error 0x800700df in online storage, use a different browser to upload or download the file.
  • If an organization manages your PC, verify whether they have placed a file size limit on copying files, downloads, or uploads.
  • Make sure you have enough storage left on the drive. In case not, free up disk space and then try again.

If these don’t work, move to the fixes listed next.

1. Modify the registry

  1. Press Windows + R to open Run, type regedit in the text field, and hit Enter.registry
  2. Click Yes in the UAC prompt.
  3. Paste the following path in the address bar and hit Enter:HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\WebClient\Parameterspath
  4. Double-click on the FileSizeLimitInBytes DWORD on the right.dword
  5. If you can’t find it, right-click on the empty portion, hover the cursor over New, choose DWORD (32-bit) Value, name it FileSizeLimitInBytes, and then double-click it.dword to fix 0x800700df
  6. Now, choose Decimal, enter 50000000 under Value data if any other number is listed here, and click OK to save the changes.value data to fix 0x800700df

One of the fixes that worked for all was to modify the Registry and change the FileSizeLimitInBytes DWORD value to 50000000, which immediately fixed the 0x800700df error.

2. Change the file system

Note icon
NOTE

This solution works only when you cannot download files to a particular drive with a FAT32 file system, which has a 4GB limit on the maximum file size.

  1. Press Windows + E to open File Explorer, and select This PC from the navigation pane.this PC
  2. Right-click on the drive that’s throwing the error, and choose Format from the context menu.format to fix 0x800700df
  3. Select NTFS from the File Type dropdown menu, untick the checkbox for Quick Format under Format options, and then click on Start.NTFS to fix 0x800700df
  4. Click OK in the confirmation prompt and wait for the process to complete.ok
  5. Once done, check if you are now able to download files to the drive you just formatted.

3. Run the WebClient service

  1. Press Windows + S to open Search, type Services, and click on the relevant result.services
  2. Scroll down, locate the WebClient service, then right-click on it, and choose Properties.service
  3. Select Automatic from the Startup type dropdown menu, and click the Start button to run the service.start to fix 0x800700df
  4. Once it’s running, click on Apply and OK to save the changes.save changes

Running the WebClient service should have helped get rid of the 0x800700df maximum file size limit error in case the previous solutions didn’t work.

Before you leave, discover some quick tips to boost Windows speed and performance and make it faster than ever.

Tell us which fix worked for you in the comments section below.

newsletter icon

If you try to download or upload a file larger than 50MB in SharePoint Online (WebDAV) and you receive the «Error 0x800700DF: The file size exceeds the limit allowed and cannot be saved», then continue below to resolve the problem.

The error «The file size exceeds the limit allowed and cannot be saved», appears because the default download size limit in SharePoint (WebDAV) is 50MB (50000000 bytes). To solve the problem you need to increase the default limit size to a higher value.

This tutorial contains instructions to resolve the following error in Windows and WebDAV:

  • An unexpected error is keeping you from copying the folder. If you continue to receive this error, you can use the error code to search for help with this problem.
    Error 0x800700DF: The file size exceeds the limit allowed and cannot be saved.

How to Increase the Default Download Size Limit for SharePoint (WebDAV).

1. Open the Registry Editor and navigate to:

  • HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\WebClient\Parameters

2. At the right pane, double click at FileSizeLimitInBytes DWORD value.

FIX: Error 0x800700DF The file size exceeds the limit allowed and cannot be saved in SharePoint

3. Modify the FileSizeLimitInBytes value from «50000000» to «4294967295» in decimal. *

* Info: This sets the maximum file size of a single file that you can download or upload from/to SharePoint (WebDAV) to 4 GB. which is the maximum value supported by Windows OS.

Increase File Size Limit - SharePoint WebDAV

4. Close the Registry Editor and restart your computer, or restart the ‘WebClient’ service.

That’s it! Let me know if this guide has helped you by leaving your comment about your experience. Please like and share this guide to help others.

Some Windows 10 users are encountering the “Error 0x800700DF: The file size exceeds the limit allowed and cannot be saved” when they attempt to copy or move certain folders from or to online backup storage.

Error 0x800700DF on Windows 10

As it turns out, the issue is almost always related to a download limit imposed either by a registry file called FileSizeLimitinBytes, by the file system that you’re currently using, or due to the fact that a key service is forcibly disabled.

Here’s a shortlist of potential culprits:

  • File size exceeds the value of FileSizeLimitInBytes value – The most common cause of this issue is when you attempt to download or upload a file (to or from a cloud service like SharePoint) that exceeds the maximum allowed file configured inside the Registry Editor. In this case, you can resolve the issue by modifying the maximum accepted value via the FileSizeLimitInBytes reg file.
  • Web Client service is Disabled – If you only get this type of issue while attempting to upload a large file to SharePoint (or a similar service), chances are the problem is caused due to a required service that is forcibly disabled (Web Client). In this case, you should be able to fix the issue by opening the Services screen and re-configuring how the Web Client service operates by default.
  • Current File System is not equipped to support this file transfer – In case you see this error while downloading files that exceed 4GB, the error is occurring because of a limitation of the FAT32 file system. In this case, the solution is to migrate the involved volume to NTFS by formatting your drive.

– This is essentially a protection mechanism that ensures no malicious application or process is able to trick your system into downloading files without your explicit say-so.

Now that you know the main cause of this issue, here’s how you can fix the issue and ensure that the Error 0x800700DF problem doesn’t return in the future.

1. Adjusting the value of FileSizeLimitInBytes via Registry Editor

Since the main cause of this issue is a limiting file size upload/download quota, the first thing you should do is ensure that the file you are trying to upload to an online drive (or download from an online drive) is smaller than the maximum accepted file size limit specified inside your Web Client Parameters.

To verify if this is the main cause of the issue, you’ll need to utilize the Registry Editor to navigate to the Parameters key of WebClient and cross-reference the value of FileSizwLimitInBytes against the actual size of the file you are trying to download or upload.

To make things easier for you, we’ve put together a series of step by step instructions that will walk you through the process of checking the current value of FileSizeLimitInBytes and modifying it to accommodate the file you are experiencing the 0x800700DF issue with:

  1. Press Windows key + R to open up a Run dialog box. Next, inside the text box, type ‘regedit’ and press Ctrl + Shift + Enter to open up the Registry Editor with admin access.
    Opening the Registry Editor
  2. When you are prompted by the UAC (User Account Control) prompt, click Yes to grant admin access.
  3. Once you’re inside the Registry Editor screen, use the menu on the left-hand side to navigate to the following location:
    HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\WebClient\Parameters

    Note: You can either navigate here manually or you can paste the location directly into the navigation bar to get there instantly.

  4. After you arrive at the correct location, move over to the right-hand side menu of the screen and double-click on FleSizeLimitInBytes.
    Open the File Size Limit
  5. Next, set the base to Decimal and compare the currently set data against the file size you are trying to download or upload.
    Note: Keep in mind that the value data is in bytes – So if the current Base value data is 1000000000, the maximum file allowed is just 1 GB.
  6. If the Base value data is under the file size you are trying to download or upload, you should be able to fix the issue by saving a higher Value data. So for example, if the file size is 4 GB, you need to set the value data to 4000000000 in order to allow the transfer to go through without the same 0x800700DF error code.
    Adjusting the value data accordingly
  7. Save the changes after you’ve done this modification, then go ahead and restart your computer and see if the problem is finally fixed.

If the problem is still not resolved or you’re looking for a way to prevent this issue from happening in the future, move down to the next potential fix below.

2. Enabling the Web Client service (if applicable)

If you are encountering this issue while attempting to upload a large file to SharePoint or a similar cloud service and you previously ensured that the file size doesn’t exceed the maximum file size allowed by FileSizeLimitInBytes, the next thing you should investigate is if the service required to do this operation is enabled.

The main service used for data exchanges between your local storage and SharePoint (or different software that’s using WebDAV) is Web Client.

Several affected users that we’re previously encountering the 0x800700DF have reported that the issue went away swiftly after they opened up the Services screen and ensure that the WebClient service is permitted to run and configured to be able to be called into action whenever it’s needed.

Follow the instructions below to ensure that the Web Client service is enabled in order to resolve the 0x800700DF:

  1. Press Windows key + R to open up a Run dialog box. Next, when you’re prompted by the Run text box, type ‘service.msc’ and press Enter to open up the Services screen on Windows 10. At the UAC (User Account Prompt), click Yes to grant admin access.
    Opening the services screen
  2. Inside the Services screen, move over to the right-hand section of the screen and locate the service name WebClient.
  3. Once you see it, right-click on it and choose Properties from the context menu that just appeared.
    Accessing the properties menu
  4. Once you’re inside the Properties screen of the WebClient service, access the General tab and change the Startup type to Manual, then click on the Start button to forcibly enable the service if it’s currently disabled.
    Enabling the Web Client service
  5. Once you’ve ensured that the Web Client service is enabled, repeat the action that was previously causing the 0x800700DF and see if the problem is now fixed.

If the problem is still not fixed, move down to the next potential fix below.

3. Changing the file system on your local storage

If you’re only encountering this issue while you are attempting to download files that exceed 4GB on your local storage, you’re clearly seeing the 0x800700DF because of a limitation caused by your file system.

Most likely, you’re attempting to download the file on a drive that’s using FAT32 which only supports files of a maximum size of 4 GB, as opposed to NTFS which supports files up to a maximum of 16 TB.

If this scenario is applicable, the solution is clear – You’ll need to migrate to NTFS in order to facilitate the transfer of bigger file sizes.

This might be a bit of a hassle if you only have one petition that also holds your OS – In this case, you will need to back up your data in advance before changing the file system and reinstalling your OS.

But if you get this error while attempting to download on a standalone partition that doesn’t include your OS, you can simply format the drive to a different file system. Here’s a quick step by step guide on how to do this:

Important: This operation will effectively delete any data you currently hold on the partition. So if you have any important data that you can’t lose, take the time to back up your data in advance before starting with the steps below.

  1. Open File Explorer locate the drive that you’re having issues with.
  2. Next, right-click on it and choose Format… from the context menu that just appeared.
    Formatting the problematic drive to a different file system
  3. Inside the Format Local Disk menu, set the File System to NTFS and the Allocation unit size to Default allocation size.
    Formatting to NTFS
  4. Next, name your newly formated volume before unchecking the Quick Format box and clicking on Start.
  5.  After you confirm the formatting sequence to the new file system, wait patiently until NTFS is enforced. Depending on the size of the volume, expect this operation to take several hours.
  6. After you successfully transition to the new file system, reboot your PC, then repeat the operation that was previously causing the 0x800700df to see if the problem is now fixed.

Photo of Kamil Anwar

Kamil Anwar

Kamil is a certified MCITP, CCNA (W), CCNA (S) and a former British Computer Society Member with over 9 years of experience Configuring, Deploying and Managing Switches, Firewalls and Domain Controllers also an old-school still active on FreeNode.

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Webdav ошибка 403
  • Web2l activex control ошибка загрузки криптографической подсистемы нрд
  • Web of science произошла системная ошибка
  • Web ошибка 419
  • Web config ошибка 500