Veeam ошибка переполнения

KB ID: 1657
Product: Veeam Management Pack | 5.7 | 6.0 | 6.5 | 7.0 | 8.0 | 9.0
Published: 2012-07-10
Last Modified: 2022-08-24

mailbox

By subscribing, you are agreeing to have your personal information managed in accordance with the terms of Veeam’s Privacy Notice.

Cheers for trusting us with the spot in your mailbox!

Now you’re less likely to miss what’s been brewing in our knowledge base with this weekly digest

Challenge

  • In the Veeam Management Pack for System Center UI, some monitored objects are grey or missing altogether.
  • Standard troubleshooting steps do not help. The SCOM agent log on the Collector server contains the following error:
    WMI Error: 0x8004106C
    
  • When you try to use the WBEMTEST utility, you get the same WMI error, you get the following message:
    WMI: Quota violation
    

    User-added image

Cause

The problem can occur if the WMI Provider service has reached its quota limit.

Solution

To raise the memory quota of the WMI Provider service, perform the following steps:

  1. Open the Start menu and run wbemtest.exe.
  2. Click Connect. 
  3. In the Namespace field, type root.
  4. Click Connect.
  5. Click Enum Instances.
  6. In the Class Info window, enter the following superclass name and click OK.
    Note: the superclass name must start with a double underscore.
  1. In the Query Result window, double-click the __ProviderHostQuotaConfiguration=@ record.
  2. In the Object Editor window, double-click the MemoryPerHost parameter.
  3. In the Value field, enter 1073741824 (1024 MB).
  4. Click Save Property.
  5. Click Save Object.
  6. Close Wbemtest.
  7. Restart the computer.

To submit feedback regarding this article, please click this link: Send Article Feedback
To report a typo on this page, highlight the typo with your mouse and press CTRL + Enter.

Вы можете столкнуться с ошибкой Сервер RPC недоступен (Исключение из HRESULT: 0x800706BA) / The RPC server is unavailable (Exception from HRESULT: 0x800706BA) при попытке подключения к удаленному компьютеру или серверу через определенную MMC оснастку управления, WMI инструмент, PowerShell WinRM или другой протокол удаленного управления.

Проще всего проверить доступность службы RPC на удаленном компьютере с помощью простого WMI запроса. В моем случае я попытаюсь опросить удалённый компьютер через WMI из консоли PowerShell.

Get-WmiObject Win32_ComputerSystem –ComputerName 192.168.0.114

На скриншоте, видно, что удаленный компьютер не доступен по RPC.

Get-WmiObject : Сервер RPC недоступен. (Исключение из HRESULT: 0x800706BA)
строка:1 знак:1
+ Get-WmiObject Win32_ComputerSystem –ComputerName 192.168.0.114
+

+ CategoryInfo : InvalidOperation: (:) [Get-WmiObject], COMException
+ FullyQualifiedErrorId : GetWMICOMException,Microsoft.PowerShell.Commands.GetWmiObjectCommand

Что нужно проверить, чтобы исправить ошибку «Сервер RPC недоступен 0x800706BA»:

  1. Проверьте, возможно вы указали неверный IP адрес / имя компьютера, или удаленный компьютер находится в состоянии выключения или еще только загружается.
  2. Убедитесь, что на удаленном компьютере запушены службы Удаленный вызов процедур (RPC) (Remote Procedure Call (RPC) ) и Инструментарий управления Windows (Windows Management Instrumentation). Вы можете проверить статус служб с помощью команд: sc query Winmgmt и sc query rpcss . В том случае, если эти службы запущены команды вернут Состояние: 4 RUNNING. Если службы остановлены, запустите их командой: net start rpcss & net start Winmgmt
  3. Возможно доступ к удаленному компьютеру через порты RPC блокируется на сетевом уровне файерволом (это очень распространённая причина). В том случае, если в вашей сети нет файерволов, попробуйте временно отключить Windows Firewall (а также антивирусы, т.к. файервол может быть встроен в них) на стороне клиента и сервера и проверить соединение. Дополнительно, для работы протокола RPC вы должны проверить доступность TCP порта 135 на стороне сервера. Проще всего это сделать командлетом Test-NetConnection: Test-NetConnection 192.168.1.15 -port 135 . Если служба RPC включена и доступ к ней не блокируется межсетевым экранов, в строке TcpTestSucceeded будет указано True.

Если вы столкнулись с ошибкой «Сервер RPC недоступен 0x800706BA» при выполнении автоматической регистрации сертификата на контроллере домена или в центре сертификации, то при этом в журнале приложений сервера скорее всего присутствует такая ошибка:

Source: CertificateServicesClient-CertEnroll Event ID: 13

Certificate enrollment for Local system failed to enroll for a DomainController certificate with request ID N/A from mskCA.vmblog.ru mskCA (The RPC server is unavailable. 0x800706ba (WIN32: 1722))

Source: CertificateServicesClient-AutoEnrollment EventID: 6
Automatic certificate enrollment for local system failed (0x800706ba) The RPC server is unavailable.

У данной проблемы может быть несколько вариантов решения, но в большинстве случае причина ошибки заключается в том, что у вашего сервера отсутствует доступ к DCOM на сервере со службой сертификации либо на DCOM установлены некорректные права.

  1. Убедитесь, что в вашем домене AD с центром сертификации существует группа CERTSVC_DCOM_ACCESS или Certificate Service DCOM Access.
  2. Добавьте в группу CERTSVC_DCOM_ACCESS/Certificate Service DCOM Access следующие доменные группы: Domain Users, Domain Controllers, Domain Computers.
  3. Выполните обновление настроек безопасности DCOM на сервере с ролью центра сертификации с помощью команд:
    certutil -setreg SetupStatus -SETUP_DCOM_SECURITY_UPDATED_FLAG
    net stop certsvc
    net start certsvc
  4. На хосте с развернутым центром сертификации проверьте разрешения во вкладке безопасность COM. Для указанной выше группы должны быть разрешены Удаленный доступ и Удаленная активация.

После этого попробуйте перезагрузить компьютер и проверить выдачу сертификата.

Ошибка в Veeam: Сервер RPC недоступен. (Исключение из HRESUALT: 0X800706BA)

Ошибка в Veeam: Сервер RPC недоступен. (Исключение из HRESUALT: 0X800706BA)

Настройка veeam backup

Добрый день уважаемые читатели блога pyatilistnik.org, сегодня столкнулся с ошибкой в Veeam: Сервер RPC недоступен. (Исключение из HRESUALT: 0X800706BA). При попытке добавить хост виртуализации Hyper-v. Ранее я рассказывал как настраивается Veeam Backup & Replication 7: 1 часть. Добавление сервера виртуальной инфраструктуры Hyper-V, но как видите бывают и ошибки.

Ошибка в Veeam Сервер RPC недоступен. (Исключение из HRESUALT 0X800706BA)-01

Сама ошибка сразу говорит что либо хоста нету либо firewall лочит попытки подключиться. В моем случае это был второй вариант.

Существует таблица портов от компании veeam для брандмауэра Windows. Вот она поподробнее

Ошибка в Veeam Сервер RPC недоступен. (Исключение из HRESUALT 0X800706BA)-02

Теперь давайте их откроем на нашем брандмауэре. Для этого идем Пуск-Панель управления-Брандмауэр

Ошибка в Veeam Сервер RPC недоступен. (Исключение из HRESUALT 0X800706BA)-03

Ошибка в Veeam Сервер RPC недоступен. (Исключение из HRESUALT 0X800706BA)-04

Нажимаем дополнительные параметры

Ошибка в Veeam Сервер RPC недоступен. (Исключение из HRESUALT 0X800706BA)-5

Нажимаем создать новое правило

Ошибка в Veeam Сервер RPC недоступен. (Исключение из HRESUALT 0X800706BA)-06

Ошибка в Veeam Сервер RPC недоступен. (Исключение из HRESUALT 0X800706BA)-07

И пишем список портов.

Ошибка в Veeam Сервер RPC недоступен. (Исключение из HRESUALT 0X800706BA)-08

Когда я запустил

он работает как для локальных, так и для удаленных хостов.

Когда я делаю это для списка хостов, использующих

Get-WmiObject: сервер RPC недоступен. (Исключение из HRESULT: 0x800706BA)

13 ответов

Убедитесь, что в брандмауэре для каждого удаленного компьютера включено правило «Инструментарий управления Windows (WMI-In)».

Или в командной строке Administrative Command/Powershell:

9 jimhark [2015-06-10 01:15:00]

Возможно, ваш код не использует правильное имя машины, вы должны дважды проверить это.

Get-WmiObject: сервер RPC недоступен. (Исключение из HRESULT: 0x800706BA)

Это результат, который вы получаете, когда машина недоступна. Поэтому предложения брандмауэра разумны, но в этом случае, вероятно, не правильно, потому что вы говорите, что это работает:

Итак, в вашем случае кажется, что эта строка выполняется:

$_ не содержит правильного имени компьютера. Вы можете проверить тип и содержимое $_. Вероятно, есть проблема с содержимым файла. Если файл выглядит правильно, возможно, строки не будут правильно завершены. Возможно, поближе посмотрите, используя Write-Host:

Возможно, это связано с различными проблемами. Я не могу сказать, какой из них есть в вашем случае.

Ниже приведены причины:

  • DCOM не включен на ПК или на целевом ПК или на обоих.
  • Ваш брандмауэр или даже ваш антивирус препятствуют доступу.
  • Любая служба, связанная с WMI, отключена.

Некоторые службы, связанные с WMI, приведены ниже:

  • Диспетчер автоматического подключения к удаленному доступу
  • Диспетчер подключений удаленного доступа
  • Удаленный вызов процедур (RPC)
  • Локатор удаленных процедур (RPC)
  • Удаленный реестр

Для настройки DCOM обратитесь:

  • Ключ: HKLMSoftwareMicrosoftOLE , Значение: EnableDCOM

Значение должно быть установлено на «Y».

1 sxm1972 [2017-09-04 07:12:00]

У меня была такая же проблема, но только с несколькими машинами. Я обнаружил, что использование Invoke-Command для запуска той же команды на удаленном сервере сработало.

1 Eric [2016-09-21 17:46:00]

У меня была такая же проблема с использованием foreach. Я сохранил список в $server и использовал это:

1 Alan [2014-04-12 03:03:00]

Я нашел это сообщение в блоге, в котором предлагается добавить исключение брандмауэра для «удаленного администрирования», и это сработало для нас в наших системах Windows Server 2008 Enterprise.

Если вы пробовали некоторые из предложений в других ответах, наиболее заметно:

  • Ответ Дэвида Брабанта: подтверждение включения правила входящего брандмауэра Windows Management Instrumentation (WMI)
  • Ответ Abhi_Mishra: подтверждение DCOM включено в реестре

Затем рассмотрим другие распространенные причины для получения этой ошибки:

  • Удаленный компьютер выключен
  • Вы указали недопустимое имя компьютера
  • Существуют проблемы с подключением к сети между вами и целевым компьютером.

Думаю, я бы добавил, что мы также столкнулись с этой проблемой с несколькими машинами в нашем домене. Я создал список оскорбительных машин и добавил их все в текстовый файл, из которого можно запустить script. Я запускал это из приглашения CMD с использованием повышенных привилегий.

Отключение брандмауэра разрешило это для меня.

0 Trebor [2016-11-25 12:50:00]

Включение следующих правил FW в целевой системе разрешило проблему на Win2k16:

  • Инструментарий управления Windows (WMI-In)
  • Координатор распределенных транзакций (RPC)
  • Координатор распределенных транзакций (RPC-EPMAP)

Я столкнулся с тем же сообщением об ошибке при попытке выполнить следующую script (частичную) работу с удаленной виртуальной машиной, настроенной для работы в WORKGROUP.

Я заметил, что могу запустить script из другой виртуальной машины в том же WORKGROUP, когда я отключил брандмауэр, но все равно не мог сделать это с машины в домене. Эти две вещи вместе с предложениями Stackflow привели меня к следующему решению:

Примечание. Измените эти параметры на свой страх и риск. Вы должны понимать последствия этих изменений безопасности перед их применением.

На удаленном компьютере:

  • Убедитесь, что вы снова включили свой брандмауэр, если вы отключили его во время тестирования.
  • Запуск Enable-PSRemoting из PowerShell с успехом
  • Перейдите в wf.msc(брандмауэр Windows с повышенной безопасностью)
  • Подтвердить правило приватного/открытого входящего ‘ управления Windows (DCOM-In)‘ включено И, чтобы свойство «Удаленный адрес» было «Любое» или что-то более безопасное.
  • Подтвердить правило приватного/открытого входящего подключения Управление инструментами управления Windows (WMI-In)И убедитесь, что для свойства «Удаленный адрес» указано «Любой» или что-то более безопасное.

Необязательно. Вам также может потребоваться выполнить следующие действия, если вы хотите запускать команды типа Enter-PSSession.

  • Подтвердить приватное/общедоступное входящее ‘ Управление Windows Правило «Инструментарий (ASync-In)» включено И, убедитесь, что Свойство «Удаленный адрес» — «Любой» или что-то более безопасное.
  • Откройте входящий TCP-порт до 5985

ВАЖНО!. Он берет мою удаленную виртуальную машину примерно через 2 минуты после ее перезагрузки, чтобы ответить на команду «Enter-PSSession», даже если другие сетевые службы запускаются без проблем. Дайте ему пару минут, а затем попробуйте.

Боковое примечание: Прежде чем изменить свойство «Удаленный адрес» на «Любой» , оба правила были установлены в «Локальная подсеть».

Hello all,

I’ve recently installed Veeam Backup & Replication Community Edition, and facing an issue I’m failing to resolve. I have a Hyper-V host with 3 servers (Server1, Server2, Server3). Veeam is installed on Server3. I’ve added my Hyper-V host to «Virtual Infrastructure» and it discovered all 3 VMs. I’ve creted a job to backup entire VMs once a day, and that works ok. However, I want to create a job also for a particular folder on Server1 that will run every 30 minutes. So, I’ve tried to create a backup job -> Server (managed by backup server) > Added Server1 > File level backup > added the folder as «Object»… etc.. But, the job fails — see the below:

Image: post content

Also, when I try to add Server1 to «Backup Infrastructure», it fails with

Image: post content

What I’ve tried:

  • Restart the server
  • Allowed all these ports in Server1’s FW: 135, 137-139, 445, 6160, 6163, 6162, 2500-3300, 6162, 8100, 8732, 49152-65535, 1433, 53, 9501, 9392, 10003, 9396, 6210, 389, 636, 3268, 3269
  • Turned off FW on Server1
  • Remote Procedure Call (RPC) is running on Server1
  • Tried to backup a Folder from Server2 which works OK.

any idea what could be wrong?

check
Best Answer

  • Author Rod McGarrigle

    Enable shadow copies — unless files are changing rapidly every half hour is extremely often.

    The error says it cannot install the agent, it could be there is something wrong with the DC in general, there isn’t enough space or the permissions are not right.

    If you are doing agent based backups, try installing it manually or check the DCs event logs for clues


    Was this post helpful?
    thumb_up
    thumb_down

  • View Best Answer in replies below

    Read these next…

    • Curated WINDOWS 10 "glitch" - file explorer

      WINDOWS 10 «glitch» — file explorer

      Windows

      Hi.I have been experiencing a black line (glitch) on my file explorer which comes for milliseconds then it goes away. See screen grab. Is there anyone who has experienced such and how were they able to solve it?Thank you.

    • Curated Are you updating workstations to Windows 11?

      Are you updating workstations to Windows 11?

      Windows

      Has anyone started updating workstations on a AD domain to Windows 11? what type of issues are you facing?What is the user reaction been?Thanks!

    • Curated Snap! -- Psyche Probe, DIY Gene Editing, RaiBo, AI handwriting, Metric Pirates

      Snap! — Psyche Probe, DIY Gene Editing, RaiBo, AI handwriting, Metric Pirates

      Spiceworks Originals

      Your daily dose of tech news, in brief.

      Welcome to the Snap!

      Flashback: January 27, 1880: Thomas Edison receives patent for the Electric Lamp. (Read more HERE.)

      Bonus Flashback: January 27, 1967: Apollo 1 Tragedy (Read more HERE.)

      You …

    • Curated NEC Inmail Email doesn't Change

      NEC Inmail Email doesn’t Change

      Collaboration

      Hey Everyone,Recently a client of mine wanted to change the email to their QA extension to her email as to help keep voicemails consolidated instead of spread out among different emails. Normally this wouldn’t be a huge deal. Logged in to to Webpro, hoppe…

    • Curated I inherited some really cool equipment. I just have no clue how to use it!

      I inherited some really cool equipment. I just have no clue how to use it!

      Hardware

      So I’ve got some switches, and some servers. The switches seem pretty straight forward, plug in packet go zoom, but I have no clue how these servers work. They’re headless rack servers. I know there must be a way to get some kind of UI going with a monito…

    Содержание

    1. Checking windows credentials error rpc connection failed veeam
    2. Veeam R&D Forums
    3. RPC connection fails with local administrator account
    4. RPC connection fails with local administrator account
    5. Re: RPC connection fails with local administrator account
    6. Re: RPC connection fails with local administrator account
    7. Who is online
    8. Veeam Backup & Replication 8: RPC error:Access is denied Fix
    9. «Access is Denied.» when using a local account to add Windows machine to Veeam Backup & Replication
    10. Challenge
    11. Cause
    12. Solution
    13. Use Case Examples:
    14. Troubleshooting Guest Processing «Test Now» issues
    15. Challenge
    16. Regarding Warning in VMware Environments
    17. Solution
    18. Testing admin share accessibility via RPC Errors

    Checking windows credentials error rpc connection failed veeam

    Nastroyka veeam backup

    Настройка veeam backup

    Добрый день уважаемые читатели блога pyatilistnik.org, сегодня столкнулся с ошибкой в Veeam: Сервер RPC недоступен. (Исключение из HRESUALT: 0X800706BA). При попытке добавить хост виртуализации Hyper-v. Ранее я рассказывал как настраивается Veeam Backup & Replication 7: 1 часть. Добавление сервера виртуальной инфраструктуры Hyper-V, но как видите бывают и ошибки.

    Oshibka v Veeam Server RPC nedostupen. Isklyuchenie iz HRESUALT 0X800706BA 01

    Ошибка в Veeam Сервер RPC недоступен. (Исключение из HRESUALT 0X800706BA)-01

    Сама ошибка сразу говорит что либо хоста нету либо firewall лочит попытки подключиться. В моем случае это был второй вариант.

    Существует таблица портов от компании veeam для брандмауэра Windows. Вот она поподробнее

    Oshibka v Veeam Server RPC nedostupen. Isklyuchenie iz HRESUALT 0X800706BA 02

    Ошибка в Veeam Сервер RPC недоступен. (Исключение из HRESUALT 0X800706BA)-02

    Теперь давайте их откроем на нашем брандмауэре. Для этого идем Пуск-Панель управления-Брандмауэр

    Oshibka v Veeam Server RPC nedostupen. Isklyuchenie iz HRESUALT 0X800706BA 03

    Ошибка в Veeam Сервер RPC недоступен. (Исключение из HRESUALT 0X800706BA)-03

    Oshibka v Veeam Server RPC nedostupen. Isklyuchenie iz HRESUALT 0X800706BA 04

    Ошибка в Veeam Сервер RPC недоступен. (Исключение из HRESUALT 0X800706BA)-04

    Нажимаем дополнительные параметры

    Oshibka v Veeam Server RPC nedostupen. Isklyuchenie iz HRESUALT 0X800706BA 5

    Ошибка в Veeam Сервер RPC недоступен. (Исключение из HRESUALT 0X800706BA)-5

    Нажимаем создать новое правило

    Oshibka v Veeam Server RPC nedostupen. Isklyuchenie iz HRESUALT 0X800706BA 06

    Ошибка в Veeam Сервер RPC недоступен. (Исключение из HRESUALT 0X800706BA)-06

    Oshibka v Veeam Server RPC nedostupen. Isklyuchenie iz HRESUALT 0X800706BA 07

    Ошибка в Veeam Сервер RPC недоступен. (Исключение из HRESUALT 0X800706BA)-07

    И пишем список портов.

    Oshibka v Veeam Server RPC nedostupen. Isklyuchenie iz HRESUALT 0X800706BA 08

    Ошибка в Veeam Сервер RPC недоступен. (Исключение из HRESUALT 0X800706BA)-08

    Источник

    Veeam R&D Forums

    Technical discussions about Veeam products and related data center technologies

    RPC connection fails with local administrator account

    RPC connection fails with local administrator account

    Post by aj_potc » Apr 11, 2019 4:58 pm this post

    I just had an interesting experience and wanted to ask the group for some feedback.

    I’m running B&R 9.5 with two Hyper-V guests (all Windows Server 2016). After applying the latest Windows updates, Veeam could no longer connect to one of the two Hyper-V guests via RPC (similar to the error described here: https://www.veeam.com/kb1230).

    To fix this, I had to change the credentials being used by Veeam. Instead of using the local Administrator account to connect to the guest system, I had to use the domain Administrator account. This is now the only way to connect to the server’s admin share.

    Re: RPC connection fails with local administrator account

    Post by Mike Resseler » Apr 12, 2019 5:55 am this post

    I believe (but I can be wrong) that a change has been made to the local token policy. Can you check the following:

    Key: HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoftWindowsCurrentVersionPoliciesSystem
    Value: LocalAccountTokenFilterPolicy
    Data: 1 (to disable, 0 enables filtering)
    Type: REG_DWORD (32-bit)

    That said, to answer your questions:

    * Isn’t it better to connect using the local Administator account for backups?
    I’m not sure why. With a good design I would think that a domain account (doesn’t have to be a domain administrator) is more secure than a local account

    * If my domain controller is down during the backup, won’t this make backups impossible?
    Most likely caching will kick in so it can continue with cached credentials for a certain amount of time.

    Re: RPC connection fails with local administrator account

    Post by aj_potc » Apr 12, 2019 9:11 am this post

    Thanks a lot for the reply.

    In any case, if you don’t see a problem with using a domain account, then I’ll go with that. I just had the idea that backing up a a local VM from the hypervisor would be using a local account. However, I suppose that’s not true, and there’s no good reason not to use the domain controller for all authentication.

    Who is online

    Users browsing this forum: No registered users and 7 guests

    DISCLAIMER: All feature and release plans are subject to change without notice.

    Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

    Источник

    Veeam Backup & Replication 8: RPC error:Access is denied Fix

    I recently set up a new Veeam Backup & Replication v8 demo lab, and my intial small job that consisted of two different Linux VMs and one Windows Server 2012 R2 Domain Controller was chugging along nicely. I had one minor from the start though, and that was that file indexing consistently failed for the Windows VM. No big deal, but I thought it was strange at the time.

    After all, the Linux VMs were indexed just fine. Veeam 1

    Fast forward a few days, and all of a sudden Veeam B&R was unable to back up the Windows VM at all, failing with the following error:

    Nothing had changed in my environment, no patches had been installed, no changes made to the backup job or the credentials used. I even tried deleting the job, this is a demo environment after all, and re-creating it, but with the same end result.

    As the Access is denied message clearly states, this had to be related to permissions somehow, but I was using domain administrator credentials (again, this is a lab), so all the required permissions should be in place, and the credentials test in the backup job also checked out just fine. It has also worked fine for 5 or 6 days, so I was a bit baffled.

    In the end, I tried changing from using User Principle Name (UPN) connotation of administrator@domain.local in the credentials for the VM, to using Down-Level Logon Name aka domainadministrator and retried the job.

    Veeam 2That did the trick, and it also fixed the indexing problems I’ve had since setting up the job in the first place.

    According to this Veeam Community Forum thread this was also a problem in v7 and has something to do with how the Microsoft API’s work.

    So, if your Veeam Backup & Replication jobs fail with access denied messages, and/or can’t index the VM files, check your credentials. They may work, but they might just be entered in the wrong format.

    Источник

    «Access is Denied.» when using a local account to add Windows machine to Veeam Backup & Replication

    KB ID: 4185
    Product: Veeam Agent for Microsoft Windows, Veeam Backup & Replication
    Published: 2022-06-23
    Last Modified: 2022-07-30

    Challenge

    While attempting to perform one of the following actions the error «Access is Denied.» occurs:

    windowsaddserver

    rescanwindowserverprotgroup

    When rescanning an entire Protection Group the log file for that action can be found here: C:ProgramDataVeeamBackupRescanRescan_of_

    Cause

    When a Windows Server is added as a Managed Server or added to a Protection Group, Veeam Backup & Replication checks if the Veeam Installer Service (VeeamDeploySvc) is present on the server. If the service is not accessible Veeam Backup & Replication will attempt to connect to the machine via the admin$ share to deploy the service.

    The «Access is Denied» error occurs because the user account specified is a local account, and UAC restricts remote access for local accounts.

    If this error is encountered while using a Domain account that is a member of the Local Administrators group on the remote Windows machine, please create a Veeam Support case mentioning this article.

    Solution

    For Veeam Backup & Replication to add a remote Windows machine as a managed server or as part of a Protection Group, the user account used to connect to that remote machine must work with the UAC remote restrictions. The account must be either:

    Use Case Examples:

    Note: If the Administrator account has been renamed, it can be used as the unique SID that bypasses Remote UAC Restrictions is still valid.

    Источник

    Troubleshooting Guest Processing «Test Now» issues

    KB ID: 3225
    Product: Veeam Backup & Replication 11, Veeam Backup & Replication 10, Veeam Agent for Microsoft Windows 5.0, Veeam Agent for Microsoft Windows 4.0
    Published: 2020-07-23
    Last Modified: 2022-08-13

    Challenge

    Note: The solutions to RPC and Win32 errors apply to the Credentials Tester when used with vSphere, Hyper-V, and Veeam Agent for Windows. The VIX Connection issues section of this article is related to VMware only.

    testnow

    errors

    Regarding Warning in VMware Environments

    In VMware environments, Veeam Backup & Replication can use two methods to connect to a guest: RPC or VIX. If RPC is testing successfully, it is generally acceptable for the VIX test to fail as it will not likely be used. However, if it is desired to have VIX succeed, please see the relevant section at the bottom of the solutions section.

    Solution

    Important notes about the Account shown in the error:

    This is not an exhaustive list of potential errors. If you have an error not listed here, please use the «KB Feedback/Suggestion» button at the bottom of this article to notify Veeam Support.

    If the error you see is not listed here and you need help, please open a support case.

    The following is a few of the possible errors which may be seen in the Guest Credentials Test in the line after «Testing admin share accessibility via RPC»

    Right-click on the line item and copy it to the clipboard so that you can paste it somewhere else to see the full error.

    Источник

    check
    Best Answer

  • Author Kaif Khan

    Hi All,

    We have succeeded with this error. Turns out we had 2.8125mb chunks of database that SQL had created when it ran out of space. This created inconsistencies within SQL.

    So whenever we ran VEEAM, it would break since the SQLServerWriter was in a broken (read: inconsistent) state. 

    We remedied the issue by deleting all the 2.8125mb files and retried the backup.

    It’s currently running, which it didn’t do before.

    :)


    Was this post helpful?
    thumb_up
    thumb_down

  • View Best Answer in replies below

    8 Replies

    • Author Mark Darvell

      so i can see you have tried restarting the VSS writer but have our tired to restart the server its self ?


      Was this post helpful?
      thumb_up
      thumb_down

    • Author Kaif Khan

      Hi Mark

      We have restarted the server many times.

      Cheers.


      Was this post helpful?
      thumb_up
      thumb_down

    • Author Kaif Khan

      Hi Sal,

      Unfortunately that KB does not apply to us. I have though, followed through it, just to ensure I’ve covered all bases. Thanks for your suggestion.

      Interestingly, the Veeam support guy that we’re using has found something which he did not see earlier, in our log dump. He found:

      Text

      7/03/2016 8:45:44 a.m.   8272  WARN                	Description = [DBNETLIB][ConnectionOpen (Connect()).]SQL Server does not exist or access denied.
      

      Does that help anyone?


      Was this post helpful?
      thumb_up
      thumb_down

    • Author Kaif Khan

      Great news! Things are still broken however, we have determined that SQL is indeed breaking the backup process.

      After manually creating a shadowcopy on the machine that is affected, we are able to get an output which tells us that SQLServerWriter is causing the problem.

      Text

      ERROR: Selected writer "SqlServerWriter" is in a failed state
           - Status: 8 (VSS_WS_FAILED_AT_PREPARE_SNAPSHOT)
           - Writer failure code: 0x (VSS_E_WRITERERROR_NONRETRYABLE)
           - Writer ID: {a65faa63-5ea8-4ebc-9dbd-a0c4db26912a}
           - Instance ID: {42ee07a9-792d-48d2-bba8-d87764403116}
      
      The last operation failed.
              - Returned HRESULT: 80042301
              - Error text: VSS_E_BAD_STATE
      

      However, I have next to no SQL knowledge and what perhaps created this failed state was we extended one of the disks (data disk) for SQL as it ran out of space. Now, we would like to clean any state issues that SQL has.

      Does anyone know how to fix this?

      Cheers.


      Was this post helpful?
      thumb_up
      thumb_down

    • Author Kaif Khan

      Hi All,

      We have succeeded with this error. Turns out we had 2.8125mb chunks of database that SQL had created when it ran out of space. This created inconsistencies within SQL.

      So whenever we ran VEEAM, it would break since the SQLServerWriter was in a broken (read: inconsistent) state. 

      We remedied the issue by deleting all the 2.8125mb files and retried the backup.

      It’s currently running, which it didn’t do before.

      :)


      Was this post helpful?
      thumb_up
      thumb_down

    • Hmmmph….   Never seen that before.  Will file it for later.  If I had seen the log dump error, I would have suggested permissions, but never extents or chunks.

      Glad you’re back to normal ;)


      Was this post helpful?
      thumb_up
      thumb_down

    • Author Kaif Khan

      Absolutely. This is indeed a learning curve for all of us involved at work. It had us stumped and just by chance we saw all these extent files, sitting in the database, doing nothing.

      Glad the replication and server is back to normal.

      Cheers guys.


      Was this post helpful?
      thumb_up
      thumb_down

    У вас в логах следующие ошибки в задаче:

    [30.04.2020 07:05:27] <36> Info [AP] (0225) output: —asyncNtf:disk_capacity: ‘161061273600’
    [30.04.2020 07:05:27] <20> Info [AP] (f771) output: —asyncNtf:disk_capacity: ‘161061273600’
    [30.04.2020 07:05:27] <19> Info [AP] (a0b9) output: —asyncNtf:disk_capacity: ‘161061273600’
    [30.04.2020 07:05:28] <24> Info [AP] (0225) output: —size: 161061273600
    [30.04.2020 07:05:28] <18> Info [AP] (0225) output: —pex:0;267386880;0;0;0;32;97;0;0;0;0;0;132326931287340000
    [30.04.2020 07:05:42] <30> Error (4fd5) error: ChannelError: ConnectionReset
    [30.04.2020 07:05:42] <38> Info [RemoteAgentSystemSession] Performing reconnection…
    [30.04.2020 07:05:42] <38> Info Reconnecting backup client, host ‘192.168.11.5’.
    [30.04.2020 07:05:42] <38> Info [ProxyAgent] Starting client agent session, id ‘8605ed3c-b173-445c-a644-0d757e1ee3a9’, host ‘192.168.11.5’, agent id ‘ea3e9510-c2f5-4c35-86ab-d3511b558ea3’, IPs ‘192.168.11.5:2507’, PID ‘6756’
    [30.04.2020 07:05:42] <38> Info [SocketAgentService] Connecting to agent ‘192.168.11.5’ (‘192.168.11.5:2507’)
    [30.04.2020 07:05:42] <38> Info [NetSocket] Connecting to ‘192.168.11.5:2507’.
    [30.04.2020 07:05:42] <62> Error [ReconnectableSocket][PacketAsyncReceiver] Exception on [2d0656ab-85e0-4cc6-b3db-8b51f964e732].
    [30.04.2020 07:05:42] <62> Error Удаленный хост принудительно разорвал существующее подключение (System.Net.Sockets.SocketException)
    [30.04.2020 07:05:42] <62> Error в Veeam.Backup.Common.Reconnect.CPacketAsyncReceiver.PushData(CSocketAsyncEventArgsEx e)
    [30.04.2020 07:05:42] <62> Info [ReconnectableSocket] Retryable error on [2d0656ab-85e0-4cc6-b3db-8b51f964e732].
    [30.04.2020 07:05:42] <62> Info [ReconnectableSocket] Reconnecting [2d0656ab-85e0-4cc6-b3db-8b51f964e732] (retryable error)…
    [30.04.2020 07:05:42] <62> Info [NetSocket] Connecting to ‘192.168.11.5:2507’.
    [30.04.2020 07:05:43] <38> Error Failed to connect to agent’s endpoint ‘192.168.11.5:2507’. Host: ‘192.168.11.5’.
    [30.04.2020 07:05:43] <38> Error Подключение не установлено, т.к. конечный компьютер отверг запрос на подключение 192.168.11.5:2507 (System.Net.Sockets.SocketException)
    [30.04.2020 07:05:43] <38> Error в System.Net.Sockets.Socket.DoConnect(EndPoint endPointSnapshot, SocketAddress socketAddress)
    [30.04.2020 07:05:43] <38> Error в System.Net.Sockets.Socket.Connect(EndPoint remoteEP)
    [30.04.2020 07:05:43] <38> Error в Veeam.Backup.Common.CNetSocket.Connect(IPEndPoint remoteEp)
    [30.04.2020 07:05:43] <38> Error в Veeam.Backup.AgentProvider.CAgentEndpointConnecter.ConnectToAgentEndpoint(ISocket socket, IAgentEndPoint endPoint)
    [30.04.2020 07:05:43] <38> Info Disposing BaseAgentProtocol [0x1361a0e]
    [30.04.2020 07:05:43] <38> Info Disposing CSocketAgentService [0x22dfb24], sessionId []
    [30.04.2020 07:05:43] <38> Error [RemoteAgentSystemSession] Keep-alive thread has failed.
    [30.04.2020 07:05:43] <38> Error Unable to reestablish connection to agent. (System.Exception)
    [30.04.2020 07:05:43] <38> Error в Veeam.Backup.AgentProvider.CRemoteAgentSystemSession.ReconnectCycle(CancellationToken token)
    [30.04.2020 07:05:43] <38> Error в Veeam.Backup.AgentProvider.CRemoteAgentSystemSession.KeepAliveThreadProc()

    Получается, соединение было внезапно разорвано. Кроме того, перед тем, как соединение разорвалось, в логе Target Agent, я нашел следующие ошибки:

    [30.04.2020 07:04:23] < 2480> srv| ERR |bad allocation
    [30.04.2020 07:04:23] < 2480> srv| >> |—tr:Failed to unserialize buffer with data.
    [30.04.2020 07:04:23] < 2480> srv| >> |—tr:Failed to unserialize data block.
    [30.04.2020 07:04:23] < 2480> srv| >> |—tr:Failed to unserialize FIB block.
    [30.04.2020 07:04:23] < 2480> srv| >> |—tr:Failed to receive data block with multi-channel download stream.
    [30.04.2020 07:04:23] < 2480> srv| >> |Unable to retrieve next block transmission command. Number of already processed blocks: [128].

    Ошибка bad allocation обычно возникает из-за нехватки памяти на одном из серверов, на котором поднялся агент.

    В вашем случае, ошибка возникла на сервере, где был target agent. Согласно логам, он поднялся на сервере «REMOTE-DC2»:

    [30.04.2020 07:01:03] <36> Info Initializing shared repository client for repository ‘REMOTE-DC2’.
    [30.04.2020 07:01:03] <36> Info Starting target agent ( sharing mode: ‘SharedAgent’, host: ‘on repository’.).
    [30.04.2020 07:01:12] <36> Info Setting repository ‘REMOTE-DC2’ (‘7f1aef43-231d-43fb-a5d7-854e49542ff5’) credentials for backup client.

    который является Windows сервером:

    [29.04.2020 22:19:32] <01> Info RepositoryID: 7f1aef43-231d-43fb-a5d7-854e49542ff5, Type: WinLocal, TotalSpace: 32212118396928, FreeSpace: 21094426656768, ConcurrentTaskLimit: {Enabled: True, Number: «4»}, RWrateLimit: {Enabled: False, MBs: «0»}, OnRotatedDrive: False, AlignFileBlocks: False, DecompressBeforeStoring: False, PerVMbackup: False, vPowerNFS: True, ProxyAffinitySet: False, IsReFsSytheticEnabled: True, IsReFsSytheticAvailable: False, ClusterSize: 8192, IsDedupEnabled: False, ServerID: a8ad2735-7961-41fd-9a67-7a744350bc50, OS Name: Microsoft Windows Server 2016 Standard 64-bit, OS version: 10.0.14393 build:14393, CoresCount: 2, CPUCount: 2, RAMTotalSize: 2146947072

    На момент запуска задания, на сервере «REMOTE-DC2» оставалось меньше 1 ГБ памяти, в то время как общая память составляет 2 Гб:

    [30.04.2020 07:01:07] < 4312> Total physical memory installed: [2047 MB], available: [856 MB].

    Минимальное количество памяти для Veeam — репозитория составляет 4 ГБ + 2 ГБ (или 4 Гб, если 64-битная ОС установлена) за каждую дополнительную задачу, выполняющуюся параллельно.
    Как я вижу, у вас 4 ядра на репозитории и стоит выполнение 4 параллельных заданий. В таком случае, рекомендуемая память 4 + 2*4 = 12 Гб (или 4 + 4*4 = 20 Гб, если 64-битная ОС установлена).
    В итоге — на сервере «REMOTE-DC2» надо увеличить память как минимум до 12 Гб (или 20 Гб). Можно конечно попробовать поиграть со SWAP, но не думаю что поможет.
    Так же советую посмотреть вот эту статью

    Hello everybody.

    I have a VM of 300GB in a Datastore with a capacity of 305 GB, so there are only 5 GB free. I am using Veeam as Backup software.Its working directory is in another datastore with 300+ GB free.

    I thought that having 5GB of free space in the VM’s datastore was enough for the configuration files and that stuff, but maybe I was wrong. The problem happened when I found the following error last Monday:

    http://msg.hbacommon.outofspace There is no more space for virtual disk myvm-000001.vmdk. You

    Nov 21 01:00:34.073: vcpu-0| may be able to continue this session by freeing disk space on

    Nov 21 01:00:34.073: vcpu-0| the relevant partition, and clicking Retry. Otherwise,

    Nov 21 01:00:34.073: vcpu-0| click Abort to terminate this session.

    Taking a look at the logs, it seems that Veeam had just made a snapshot, but in the very same datastore of the VM, not in the working directory condfigured in the VM, where there is more than enough space free.

    Why was that snapshot created in the VM’s datastored when its working directory was configured to be in other datastore?

    Nov 20 22:00:06.912: vmx| SnapshotVMX done with snapshot ‘VEEAM BACKUP TEMPORARY SNAPSHOT’: 27

    Nov 20 22:00:06.912: vmx| Vix: : VMAutomationCreateSnapshotCallback: Got CreateSnapshot callback, snapshotErr = 0, UID = 27

    Nov 20 22:00:07.241: vcpu-1| HBACommon: First write on scsi0:0.fileName=’/vmfs/volumes/4beada54-cca8b737-8c6c-f4ce46bcaa39/myvm_1/myvm-000001.vmdk’

    Nov 20 22:00:07.347: vcpu-1| DISKLIB-CHAIN : UpdateContentID: old = 0x1c0a9282, new = 0x7c25aa6d

    Nov 20 22:00:07.347: vcpu-1| DISKLIB-DDB : «longContentID» = «e605c5b301ba16c949cc573c7c25aa6d» (was «15037ad78fd1b288bd4bceba1c0a9282»)

    Nov 20 22:00:07.437: vcpu-1| DISKLIB-CHAIN : UpdateContentID: updated long content id

    Nov 21 01:00:34.070: vcpu-0| Msg_Question:

    Nov 21 01:00:34.073: vcpu-0| http://msg.hbacommon.outofspace There is no more space for virtual disk myvm-000001.vmdk. You

    Nov 21 01:00:34.073: vcpu-0| may be able to continue this session by freeing disk space on

    Nov 21 01:00:34.073: vcpu-0| the relevant partition, and clicking Retry. Otherwise,

    Nov 21 01:00:34.073: vcpu-0| click Abort to terminate this session.

    Nov 21 01:00:34.073: vcpu-0| —


    How can we prevent this situation from happening again?

    Thanks in advance,

    Lorena

    Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Vanced microg ошибка
  • Vectra b считать ошибки
  • Vbe7 dll office 2010 ошибка
  • Van9003 valorant ошибка при запуске
  • Van9001 valorant ошибка