Машина приехала без бампера, а соответственно и без его комплектующих. О которых еще и ничего не было известно.
После запуска двигателя, сразу включался вентилятор охлаждения и работал на максимальных оборотах, не выключаясь. Горел чек. Ошибка u11e9. (на одну поездку ее можно сбросить путем отключения аккумулятора, но при втором запуске двиг она появляется вновь)
Как оказалось на двигателе 1,3л должна быть активная решетка радиатора, которую невозможно отключить программно. Только ее установка на место или привода от нее могут решить эту проблему. Разборки впервые слышали о ней, заказы запчастей (и у официалов также) нигде ее не видели — ни в Украине, ни в Европе.
Пришлось заказывать через Америку.
В районе левой фары был найден безымянный свободный разъем на три контакта с постоянным питанием. Позже удалось найти схему распиновки. Благодаря чему, после получения решетки были подобраны разъемы и сделан недостающий кусок проводки.
Тк бампер был уже установлен, его пришлось снимать. По другому активную решетку не установить. Крепится саморезами в бампере с внутренней стороны на своем посадочном месте
После
установки чек сам погас и вентилятор перестал работать все время. Температурный режим выровнялся. Открывается, закрывается — бережет тепло)
Цена вопроса: 150 $
Пробег: 6 500 км
Эпопея с системой охлаждения!
О замене бачка писал, опишу проблему подробнее, возможно кому-то пригодится.
Из бачка стал уходить антифриз, видимых потёков не было, я напрягся и стал наблюдать.
Смотрел на уровень в бачке после ночной стоянки, система ж должна остыть, давление выровняться. Во время пуска двигателя смотрел на выхлопные газы. Почитал статьи про систему охлаждения, все пишут про прогоревшие прокладки, в общем жуть. Продолжалось это несколько месяцев. Антифриз периодически уходил, а я его подливал. Однажды поднял капот сразу после поездки по городу и вижу блестит коса проводов, которая проходит примерно под бачком. Трогаю её пальцем — палец красный. Думаю вот оно. Начинаю лазить искать. Включил фронтальную камеру на телефоне и засунул телефон под бачок, а там висит капля и дренажная трубка мокрая.
Всё вытер, выровнял уровень в бачке и стал ждать. А антифриз не уходит.
В итоге моих наблюдений оказалось, что на самом дне бачка, в самой его нижней точке, похоже образовалась микротрещина. При езде по городу, когда система охлаждения максимально разогревалась и создавалось максимально высокое давление, бачок начинал течь. Но тёк не сильно, поэтому до утра в подкапотном всё высыхало.
При этом автомобиль 2017 года, какого хрена бачок треснул непонятно.
Поставил новый бачок, заменил на нём крышку, и уже как порядка 2000 км этой проблемы нет. Но фобия осталась и литр антифриза всегда лежит в багажнике.
Всем добра и крепких бачков!
Перейти к контенту
Машина приехала без бампера, а соответственно и без его комплектующих. О которых еще и ничего не было известно.
После запуска двигателя, сразу включался вентилятор охлаждения и работал на максимальных оборотах, не выключаясь. Горел чек. Ошибка u11e9. (на одну поездку ее можно сбросить путем отключения аккумулятора, но при втором запуске двиг она появляется вновь)
Как оказалось на двигателе 1,3л должна быть активная решетка радиатора, которую невозможно отключить программно. Только ее установка на место или привода от нее могут решить эту проблему. Разборки впервые слышали о ней, заказы запчастей (и у официалов также) нигде ее не видели — ни в Украине, ни в Европе.
Пришлось заказывать через Америку.
В районе левой фары был найден безымянный свободный разъем на три контакта с постоянным питанием. Позже удалось найти схему распиновки. Благодаря чему, после получения решетки были подобраны разъемы и сделан недостающий кусок проводки.
Тк бампер был уже установлен, его пришлось снимать. По другому активную решетку не установить. Крепится саморезами в бампере с внутренней стороны на своем посадочном месте
После
Полный размер
Полный размер
Полный размер
установки чек сам погас и вентилятор перестал работать все время. Температурный режим выровнялся. Открывается, закрывается — бережет тепло)
Полный размер
Полный размер
Полный размер
Полный размер
Цена вопроса: 150 $
Пробег: 6 500 км
Продолжая взаимодействие с настоящим сайтом, вы выражаете свое согласие с тем, что ваши пользовательские данные (сведения о местоположении; тип и версия ОС; тип и версия Браузера; тип устройства и разрешение его экрана; источник откуда пришел на сайт пользователь; с какого сайта или по какой рекламе; язык ОС и Браузера; какие страницы открывает и на какие кнопки нажимает пользователь) будут обрабатываться ООО «АРС АДАКТ» в целях сбора статистических данных о посетителях сайта и функционировании сайта в течение 3 месяцев. В случае, если вы не хотите, чтобы ваши данные обрабатывались, покиньте сайт.
Автор: | gregor [ Пн апр 04, 2016 1:06 pm ] |
Заголовок сообщения: | JEEP 2014 2.0L Ошибка U 1424 . U 11E9 |
всем доброго дня |
Автор: | gregor [ Пн апр 04, 2016 1:10 pm ] | |
Заголовок сообщения: | Re: JEEP 2014 2.0L Ошибка U 1424 . U 11E9 | |
ВОТ ошибка еще
|
Автор: | Tech support [ Пн апр 04, 2016 9:24 pm ] |
Заголовок сообщения: | Re: JEEP 2014 2.0L Ошибка U 1424 . U 11E9 |
Эта ошибка (U1424) означает, что блок управления АКП получает некорректные данные по крутящему моменту от блока управления двигателем. Если я правильно понимаю, Вы связываетесь с автомобилем по протоколу OBD II. В данном случае это не прокатит — нужен хороший американский сканер, абсолютно корректно работающий по заводскому протоколу. |
Автор: | gregor [ Вт апр 05, 2016 10:25 am ] |
Заголовок сообщения: | Re: JEEP 2014 2.0L Ошибка U 1424 . U 11E9 |
автоком тоже самое пишет…. |
Автор: | Tech support [ Вт апр 05, 2016 9:50 pm ] |
Заголовок сообщения: | Re: JEEP 2014 2.0L Ошибка U 1424 . U 11E9 |
Традиционно, на американском рынке наибольшим спросом пользуются сканеры компаний ОТС и Snap-On. Но я уже давно за этим следить перестал, ибо оно без надобности — «американцев» у нас мало, продажи мизерные, приезжают они редко, короче говоря, неинтересно. |
Автор: | Tech support [ Ср апр 06, 2016 9:43 pm ] |
Заголовок сообщения: | Re: JEEP 2014 2.0L Ошибка U 1424 . U 11E9 |
Да упаси Вас господи… Этот прибор только по «железу» ОТС, а программное обеспечение в нём — Made in Italy. Качество софта соответствующее. Ни рыба, ни мясо. Американский рынок этот сканер вообще не поддерживает. Короче говоря, он не стоит того, чтобы о нём упоминать. Если хотите прибор по «америкосам», то сходите вот сюда: https://www.otctools.com/products?f[0]=field_product_variation%253Afield_categories%3A6 |
Автор: | PAwell [ Ср апр 06, 2016 10:30 pm ] |
Заголовок сообщения: | Re: JEEP 2014 2.0L Ошибка U 1424 . U 11E9 |
gregor писал(а): сканер американский как называется ? Попробуйте любым AUTEL (MaxiDAS, SYS) — они делались под американский рынок, и очень хорошо работают с ихними ам…У меня есть OTC Genisys Evo и 708-й…DAS работает на порядок лучше. LAUNCH тоже должен на уровне быть… |
Автор: | gregor [ Чт апр 07, 2016 10:17 am ] |
Заголовок сообщения: | Re: JEEP 2014 2.0L Ошибка U 1424 . U 11E9 |
в Лаунче с обновлением 2015г нет такой марки авто….. |
Автор: | PAwell [ Чт апр 07, 2016 10:43 am ] |
Заголовок сообщения: | Re: JEEP 2014 2.0L Ошибка U 1424 . U 11E9 |
gregor писал(а): нет такой марки авто….. Остаётся пробовать Аутел…((( |
Автор: | gregor [ Чт апр 07, 2016 1:00 pm ] |
Заголовок сообщения: | Re: JEEP 2014 2.0L Ошибка U 1424 . U 11E9 |
а что корейцы говорят ? в обнове 1630 заявлено что должно работать …? |
Автор: | Станислав [ Чт апр 07, 2016 7:35 pm ] |
Заголовок сообщения: | Re: JEEP 2014 2.0L Ошибка U 1424 . U 11E9 |
Корейцам лог связи нужен… |
Автор: | gregor [ Пт апр 08, 2016 2:00 pm ] |
Заголовок сообщения: | Re: JEEP 2014 2.0L Ошибка U 1424 . U 11E9 |
логи отсылал 3 дня назад…. |
Автор: | Станислав [ Пт апр 08, 2016 7:07 pm ] |
Заголовок сообщения: | Re: JEEP 2014 2.0L Ошибка U 1424 . U 11E9 |
Простите, а логи куда отправляли? Я от вас только скрин-шоты получал, но никак не логи…. |
Автор: | gregor [ Сб апр 09, 2016 10:01 am ] | |
Заголовок сообщения: | Re: JEEP 2014 2.0L Ошибка U 1424 . U 11E9 | |
вот прилагаю…..
|
Страница 1 из 2 | Часовой пояс: UTC + 4 часа |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
This is one of the most frequent OBD2 trouble codes. Read the full article below to know what it means, how to fix it, and what other codes may show related to it.
Definition
U11E9 is an OBD-II Code that refers to Lost Communication With Active Grill Shutter
Meaning
The U11E9 error code refers to an issue with the Dodge or Jeep vehicles. The grill shutter at the front of the radiator and behind the fascia is used in extreme temperature situations. The primary goal of the active grille shutters is to decrease aerodynamic drag, but there are some secondary advantages as well. When parked, active grille shutters help to retain engine heat and improve the warm-up period of the engine.
When communication is lost with the active grill shutter, it will cause the check engine light to come on the code U11E9 will be set and stored.
Causes
Common causes for this code include:
- Wiring and/or connectors that are damaged, burnt, shorted, disconnected, or corroded
- Faulty active grill shutter motor
- Bad ground connection
Symptoms
The symptoms of a U11E9 code are:
- Illuminated Check Engine Light
- Reduced engine performance
- Possible overheating
Diagnosis
To diagnose a U11E9 DTC code, a technician would:
- Scan for codes in the ECM and look at the freeze frame data for failure.
- Visually inspect all of the wiring and connectors for damage, burns, shorts, or corrosion.
- Test the active grill shutter motor for proper operation.
- Check all grounds for connection and cleanliness.
- Repair or replace damaged parts as necessary.
- Clear codes and test drive to see if the code comes back.
Common mistakes
The following are some of the most common mistakes that a technician may make when diagnosing a U11E9 code:
- Not thoroughly inspecting all the wiring and connectors.
- Not checking all the grounds.
- Not testing the active grill shutter motor.
- Replacing parts without first doing a proper diagnosis.
How serious is this?
A U11E9 code is a serious fault and should be repaired as soon as possible. The code can cause reduced engine performance, overheating, and possible damage to the engine.
What repairs can fix the code?
The following are solutions that may fix this problem:
- Repair or replace any faulty parts such as wiring, connectors, or the active grill shutter motor.
- Check all grounds and repair or replace as necessary.
- Clear codes and test drive the vehicle to see if the code returns.
Related codes
A U11E9 is related to and may be accompanied by the following codes:
U11EA – Lost Communication With Passive Grill Shutter
P00A7 – Engine Coolant Temperature (ECT) Too High
Conclusion
In conclusion, the U11E9 code is a diagnostic trouble code that refers to a problem with the communication between the ECM and active grill shutter. This code can cause reduced engine performance, overheating, and possible damage to the engine. The best way to fix this problem is to have a qualified technician properly diagnose and repair the underlying cause of the code.
-
#1
So as I understand this, it’s a bus fault/communication loss. I do have the active shutters and air damn. Upon initial start the grill shutters do not cycle. I assume they should? Truck has 54k on it, 2019. Remote start won’t work but it still goes in ECO mode.
Things I have done after clearing the code.
Code does not appear on restart after clearing. However, on the 2nd start it pops up. Like clockwork.
1. Pulled upper Rad cover/shield and inspected for debris or obvious issues. Looks like new.
2. Followed harness to shutter motor and made sure it was seated, it was to my feel.
3. Checked blades for any movement and they do not move at all.
4. Fuse is good and clean.
5. I have not touched the active air dam or any of its motors/harness. Not sure these two are related in this fault code?
I’m pretty handy, what’s next for me to try?
-
#2
I am having the EXACT same issue. About the same mileage too. I did the same inspection as you and found no issues. Any progress?
-
#3
shore,
I was able to fix my code by unplugging the air dam. Then clearing the fault code. I have had no return of the fault. However, I am no longer using the air dam but that is fine with me. I suspect the motor went bad.
-
#4
I was thinking that would work since unplugging the air dam doesn’t trigger a fault. Thanks for confirming this. I’ve removed both air dams completely on both of our trucks because the wife and I like the look better. It also gives several more inches of front bumper clearance with them removed.
-
#5
My 2019 Ram Laramie is throwing a CEL for the Active Grille Shutter assembly. I ordered a new one and put it on today and it doesn’t self test on start up and still throwing a code. I checked the fuses and that seems fine. Can the Active air dam cause the shutters not to work?
-
#6
I’ve read in other threads that an issue with the active air dam can throw a code for the active grille shutters. Try unplugging the active air dam and reset the codes. Then see if the code comes back without the active air dam plugged in.
-
#7
My 2019 Ram Laramie is throwing a CEL for the Active Grille Shutter assembly. I ordered a new one and put it on today and it doesn’t self test on start up and still throwing a code. I checked the fuses and that seems fine. Can the Active air dam cause the shutters not to work?
Did you ever get a resolution to this? My 2019 just threw the U11E9 code… would like to know what you did to correct it.
-
#8
There was the same problem, after disabling AAD there are no more errors, AGS works as it should. But I would like to fix AAD and install it back. If someone understands what is the cause of the error and how to fix it, I would be grateful.
-
#10
Just to wrap this up, all codes now cleared. No solution found for the AGS code other than zip tying the motor as others have done. Most of the others are because I disconnected the banks OBD cable to read codes but forgot to install the bypass for it. Doh.
-
#11
Just to wrap this up, all codes now cleared. No solution found for the AGS code other than zip tying the motor as others have done. Most of the others are because I disconnected the banks OBD cable to read codes but forgot to install the bypass for it. Doh.
I’ve never had an issue with leaving the obdII cable off and still having the banks in the regular configuration. You sure that was the cause?
Also, how many of you guys are on the OEM battery that’s 3+ years old?
-
#12
I’ve never had an issue with leaving the obdII cable off and still having the banks in the regular configuration. You sure that was the cause?
Also, how many of you guys are on the OEM battery that’s 3+ years old?
Not 100% I guess, but they cleared when I put in the bypass plug and all are gone now with the AGS motor reinstalled.
Сообщения без ответов | Активные темы
Автор | Сообщение | ||||
---|---|---|---|---|---|
Заголовок сообщения: JEEP 2014 2.0L Ошибка U 1424 . U 11E9 Добавлено: Пн апр 04, 2016 1:06 pm |
|||||
|
всем доброго дня
|
||||
Вернуться к началу |
|
||||
gregor |
Заголовок сообщения: Re: JEEP 2014 2.0L Ошибка U 1424 . U 11E9 Добавлено: Пн апр 04, 2016 1:10 pm |
||
|
ВОТ ошибка еще
|
||
Вернуться к началу |
|
||
Tech support |
Заголовок сообщения: Re: JEEP 2014 2.0L Ошибка U 1424 . U 11E9 Добавлено: Пн апр 04, 2016 9:24 pm |
||
|
Эта ошибка (U1424) означает, что блок управления АКП получает некорректные данные по крутящему моменту от блока управления двигателем. Если я правильно понимаю, Вы связываетесь с автомобилем по протоколу OBD II. В данном случае это не прокатит — нужен хороший американский сканер, абсолютно корректно работающий по заводскому протоколу. |
||
Вернуться к началу |
|
||
gregor |
Заголовок сообщения: Re: JEEP 2014 2.0L Ошибка U 1424 . U 11E9 Добавлено: Вт апр 05, 2016 10:25 am |
|
автоком тоже самое пишет…. |
Вернуться к началу |
|
Tech support |
Заголовок сообщения: Re: JEEP 2014 2.0L Ошибка U 1424 . U 11E9 Добавлено: Вт апр 05, 2016 9:50 pm |
||
|
Традиционно, на американском рынке наибольшим спросом пользуются сканеры компаний ОТС и Snap-On. Но я уже давно за этим следить перестал, ибо оно без надобности — «американцев» у нас мало, продажи мизерные, приезжают они редко, короче говоря, неинтересно. |
||
Вернуться к началу |
|
||
gregor |
Заголовок сообщения: Re: JEEP 2014 2.0L Ошибка U 1424 . U 11E9 Добавлено: Ср апр 06, 2016 12:16 pm |
|
|
Вернуться к началу |
|
Tech support |
Заголовок сообщения: Re: JEEP 2014 2.0L Ошибка U 1424 . U 11E9 Добавлено: Ср апр 06, 2016 9:43 pm |
||
|
Да упаси Вас господи… Этот прибор только по «железу» ОТС, а программное обеспечение в нём — Made in Italy. Качество софта соответствующее. Ни рыба, ни мясо. Американский рынок этот сканер вообще не поддерживает. Короче говоря, он не стоит того, чтобы о нём упоминать. Если хотите прибор по «америкосам», то сходите вот сюда: https://www.otctools.com/products?f [0]=field_product_variation%253Afield_categories%3A6 https://store.snapon.com/Diagnostics-C700040.aspx |
||
Вернуться к началу |
|
||
PAwell |
Заголовок сообщения: Re: JEEP 2014 2.0L Ошибка U 1424 . U 11E9 Добавлено: Ср апр 06, 2016 10:30 pm |
|
gregor писал(а): сканер американский как называется ? Попробуйте любым AUTEL (MaxiDAS, SYS) — они делались под американский рынок, и очень хорошо работают с ихними а\м…У меня есть OTC Genisys Evo и 708-й…DAS работает на порядок лучше. LAUNCH тоже должен на уровне быть… |
Вернуться к началу |
|
gregor |
Заголовок сообщения: Re: JEEP 2014 2.0L Ошибка U 1424 . U 11E9 Добавлено: Чт апр 07, 2016 10:17 am |
|
в Лаунче с обновлением 2015г нет такой марки авто….. |
Вернуться к началу |
|
PAwell |
Заголовок сообщения: Re: JEEP 2014 2.0L Ошибка U 1424 . U 11E9 Добавлено: Чт апр 07, 2016 10:43 am |
|
gregor писал(а): нет такой марки авто….. Остаётся пробовать Аутел…((( |
Вернуться к началу |
|
gregor |
Заголовок сообщения: Re: JEEP 2014 2.0L Ошибка U 1424 . U 11E9 Добавлено: Чт апр 07, 2016 1:00 pm |
|
а что корейцы говорят ? в обнове 1630 заявлено что должно работать …? |
Вернуться к началу |
|
Станислав |
Заголовок сообщения: Re: JEEP 2014 2.0L Ошибка U 1424 . U 11E9 Добавлено: Чт апр 07, 2016 7:35 pm |
|
Корейцам лог связи нужен… |
Вернуться к началу |
|
gregor |
Заголовок сообщения: Re: JEEP 2014 2.0L Ошибка U 1424 . U 11E9 Добавлено: Пт апр 08, 2016 2:00 pm |
|
логи отсылал 3 дня назад…. |
Вернуться к началу |
|
Станислав |
Заголовок сообщения: Re: JEEP 2014 2.0L Ошибка U 1424 . U 11E9 Добавлено: Пт апр 08, 2016 7:07 pm |
|
Простите, а логи куда отправляли? Я от вас только скрин-шоты получал, но никак не логи…. |
Вернуться к началу |
|
gregor |
Заголовок сообщения: Re: JEEP 2014 2.0L Ошибка U 1424 . U 11E9 Добавлено: Сб апр 09, 2016 10:01 am |
||
|
вот прилагаю…..
|
||
Вернуться к началу |
|
||
Кто сейчас на конференции |
Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 3 |
Вы не можете начинать темы Вы не можете отвечать на сообщения Вы не можете редактировать свои сообщения Вы не можете удалять свои сообщения Вы не можете добавлять вложения |
Every driver will greatly benefit from using an OBD2 scanner – thanks to it, you will be able to find issues with your vehicle before they become so severe they will be irreparable. The key is understanding what the code showing up on the screen means. U11E9 is one of the codes you’re most likely to see.
What does the U11E9 code mean? What are the symptoms? How do you fix it? You can find the answers to those questions below.
Contents
- 1 U11E9 Code – What Does It Mean
- 2 U11E9 – Symptoms
- 3 U11E9 – What Are the Causes
- 4 How Would a Technician Diagnose a U11E9 Code
- 5 Mistakes When Diagnosing the U11E9 Code
- 6 U11E9 Code – How to Fix It
- 7 U11E9 Code – Frequently Asked Questions
- 8 Conclusion
First thing first – what does the U11E9 code mean? This particular code is shown when the problem occurs with Dodge and Jeep vehicles.
The code shows up when there is a communication problem between the Engine Control Module (ECM) and the active grill shutter – precisely, it means Lost Communication with Active Grill Shutter.
The grill shutter’s function is to decrease aerodynamic drag, as well as retain engine heat and decrease the time the engine needs to warm up.
U11E9 – Symptoms
There are a few things that can indicate the code U11E9 is about to pop up on your OBD2 scanner. Those are the Check Engine light appearing on your dashboard, as well as a worse performance of the engine, which can also overheat.
U11E9 – What Are the Causes
There could be several causes as to why this code appears on your OBD2 scanner. For example, the wiring and/or the connectors might be damaged, corroded, burnt, shortened, or disconnected. Or the problem might be with the active grill shutter or a bad ground connection. The issue might also be with the Powertrain Control Module (PCM).
How Would a Technician Diagnose a U11E9 Code
Here is how a professional would diagnose the U11E9 Jeep code:
- Firstly, they will scan for codes in the Engine Control Module (ECM). Then, they will check the freeze frame data for any failure.
- Then, they will check all the wiring and connectors for any kind of damage – they will check if they’re burnt, shortened, or corroded.
- Then, they will inspect the active grill shutter and make sure that it is working properly.
- The next step they would take would be to check whether all grounds are connected and clean.
- Once they’ve checked everything, they will repair and replace all of the needed parts.
- Finally, they will clear the codes and test drive the vehicle to make sure that the code doesn’t appear again.
Mistakes When Diagnosing the U11E9 Code
There are a few things that can be done wrong when diagnosing the U11E9 code. Those are:
- Not checking all the wiring and the connectors.
- Not inspecting all the grounds.
- Not checking the active grill shutter motor.
- Replacing the parts without doing a proper inspection.
U11E9 Code – How to Fix It
Fixing the U11E9 Dodge Dart code by yourself is almost identical to how a mechanic would do it. Here is a show instruction on what you can do to fix the U11E9 code:
- Firstly, check whether there are any faulty parts, such as the connectors, the wiring, or the active grill shutter. If there are, you need to replace them.
- Secondly, check all grounds – if anything needs replacement or repair, now’s the time to do it.
- Finally, once you’ve checked all of the above, drive the vehicle for a while and see whether the code appears again.
U11E9 Code – Frequently Asked Questions
Is the U11E9 Code Serious?
Yes, the U11E9 code indicates a serious issue – you should have your vehicle looked at by a professional as soon as possible. The consequences of this code include overheating of the engine, its reduced performance and, in the long run, damage to the engine.
How much does it cost to diagnose and fix the U11E9 code?
It will take a professional more or less an hour to an hour and a half to diagnose the U11E9 RAM code – how much time exactly it will take depends on several things, such as your car’s make and model or the type of your engine. How much you will pay for that depends on how much a specific car workshop charges per hour. On average, that would be between $75 and $150.
As for fixing, it depends on whether you decide to fix it yourself or if you want a professional to do it for you. For the first option, you need to take into account the cost of the parts that need to be replaced. As for the second, you not only need to consider the parts but also the labor cost.
Depending on the workshop you will use, it will cost you about $200 to fix it. This brings the total cost of diagnosing and fixing the U11E9 code to $275 to $350.
Conclusion
The U11E9 code is one of the most common codes you will see when using an OBD2 scanner to diagnose issues with your vehicle. It appears when there is a problem with communication between the ECM and the active grill shutter.
Some of the things that you might notice when this code appears include your engine not performing as well as usual, or the Check Engine warning light that can appear on your dashboard.
If you want to make sure that the problem is dealt with properly, the easiest way would be to contact a professional – they’ll be able to identify the root of the issue and what needs to be replaced or repaired for your car to work flawlessly again.
And if you’re wondering what other codes you might see on your OBD2 scanner mean, check out our blog section.