U110b ошибка jeep

Расшифровка ошибки U110B у Jeep: Обрыв цепи переключателя питания системы регулирования тягового усилия

Марка:

Джип

Код:

U110B

Определение:

Обрыв цепи переключателя питания системы регулирования тягового усилия

Описание:

C0201 04 или C120D Напряжение зажигания больше 10 В. На электромагнитное реле подана команда на включение.

Причина:

  • C0201 04 или C120D
  • EBCM обнаруживает обрыв в цепях реле электромагнитного клапана.
  • EBCM обнаруживает заедание открытого реле электромагнитного клапана .
  • C0201 0E или C120D
  • EBCM обнаруживает короткое замыкание на батарею в цепях к реле электромагнитного клапана.
  • EBCM обнаруживает заедание закрытого электромагнитного клапана реле.

Опрос: Где ремонтируется Ваш автомобиль? (Кол-во голосов: 2667)

У себя в гараже

У официалов

В гараже у Васи

Чтобы проголосовать, кликните на нужный вариант ответа.Результаты

From english:

Decoding the error U110B from Jeep: Traction Control Power Switch Circuit Open

Make:

Jeep

Code:

U110B

Definition:

Traction Control Power Switch Circuit Open

Description:

C0201 04 or C120D Ignition voltage is greater than 10 V.The solenoid relay is commanded ON.

Cause:

  • C0201 04 or C120D
  • The EBCM detects an open in the circuits to the solenoid valve relay.
  • The EBCM detects a stuck open solenoid valve relay.
  • C0201 0E or C120D
  • The EBCM detects an short to battery in the circuits to the solenoid valve relay.
  • The EBCM detects a stuck closed solenoid valve relay.

Еще ошибки категории

Ошибки автомобилей разных произвродителей

Опрос: Смогли ли диагностировать неисправность? (Кол-во голосов: 444)

Да, лично

Да, с помощью знакомого

Да, у официального дилера

Нет

Чтобы проголосовать, кликните на нужный вариант ответа.Результаты

Расскажите друзьям:

Поставьте рейтинг, для нас это очень важно:

Голосов: 0 чел. Рейтинг: 0 из 5.

Эпопея с системой охлаждения!

О замене бачка писал, опишу проблему подробнее, возможно кому-то пригодится.

Из бачка стал уходить антифриз, видимых потёков не было, я напрягся и стал наблюдать. 

Смотрел на уровень в бачке после ночной стоянки, система ж должна остыть, давление выровняться. Во время пуска двигателя смотрел на выхлопные газы. Почитал статьи про систему охлаждения, все пишут про прогоревшие прокладки, в общем жуть. Продолжалось это несколько месяцев. Антифриз периодически уходил, а я его подливал. Однажды поднял капот сразу после поездки по городу и вижу блестит коса проводов, которая проходит примерно под бачком. Трогаю её пальцем — палец красный. Думаю вот оно. Начинаю лазить искать. Включил фронтальную камеру на телефоне и засунул телефон под бачок, а там висит капля и дренажная трубка мокрая.
 

7821E894-75F4-497A-AD0C-171294F77042.thumb.jpeg.9be9ab36dc3ce25cb45d73c6bdd1632c.jpeg

Всё вытер, выровнял уровень в бачке и стал ждать. А антифриз не уходит. 

В итоге моих наблюдений оказалось, что на самом дне бачка, в самой его нижней точке, похоже образовалась микротрещина. При езде по городу, когда система охлаждения максимально разогревалась и создавалось максимально высокое давление, бачок начинал течь. Но тёк не сильно, поэтому до утра в подкапотном всё высыхало. 

При этом автомобиль 2017 года, какого хрена бачок треснул непонятно.
Поставил новый бачок, заменил на нём крышку, и уже как порядка 2000 км этой проблемы нет. Но фобия осталась и литр антифриза всегда лежит в багажнике. 

Всем добра и крепких бачков!

For a complete wiring diagram Refer to Section 8W

Theory of Operation

The Transmission Control Module (TCM) receives information from the Engine, Anti-lock Brake System, and the Electronic Gear Shift control modules over the CAN C bus. The CAN C bus is a high
speed communication bus that allows real time control capability between various controllers. Most messages are sent every 20 mSec, this means critical information can be shared between multiple controllers
almost instantaneously. The CAN C bus is a two wire bus with a CAN (+) and a CAN (-) circuit. To reduce the potential of radio and other electrical noise interference, the CAN Bus circuit wiring is manufactured
using a twisted pair configuration within the electrical wiring harness.

  • When Monitored:

    Continuously with the ignition on.

  • Set Condition:

    The DTC will set if a valid CAN ID was not received in the required time from the ECM/PCM.

Possible Causes
 
TRANSMISSION CONTROL MODULE
 


Always perform the Pre-Diagnostic Troubleshooting procedure before proceeding.

(Refer to 21 — TRANSMISSION/TRANSAXLE/AUTOMATIC
— NAG1 — STANDARD PROCEDURE)

Diagnostic Test

1.CHECK THE FCM FOR CAN C BUS COMMUNICATION DTCS


Does the FCM report the DTC U0001-CAN C BUS DTC or U0100-LOST COMMUNICATION WITH ECM/PCM?

Yes

  • (Refer to 8 — ELECTRICAL/ELECTRONIC CONTROL MODULES — DIAGNOSIS AND TESTING) category and perform
    the appropriate symptom. Perform the diagnostic procedure for U0001-CAN C BUS first if it is present.

  • Perform NAG1 TRANSMISSION VERIFICATION TEST.

    (Refer to 21 — TRANSMISSION/TRANSAXLE/AUTOMATIC — NAG1 — STANDARD PROCEDURE)

No

  • Go To 2

2.CHECK IF THE DTC IS CURRENT


NOTE:
When the Transmission Control Module (TCM) detects and stores a DTC, the TCM also stores the vehicles operating conditions under which the DTC originally set. This information
is located in the scan tool under Environmental Data. Before erasing any stored DTCs, record any available data to assist in duplicating the conditions in which the DTC originally set.

Did the DTC U110B-LOST ENGINE COOLANT MESSAGE reset?

Yes

  • Using the schematics as a guide, check the Transmission Control Module (TCM) pins, terminals, and connectors for corrosion, damage, or terminal push out. Pay
    particular attention to all power and ground circuits. If no problems are found, replace the TCM per the Service Information.

    (Refer to 8 —
    ELECTRICAL/ELECTRONIC CONTROL MODULES/TRANSMISSION CONTROL MODULE — REMOVAL)

  • Perform NAG1 TRANSMISSION VERIFICATION TEST.

    (Refer to 21 — TRANSMISSION/TRANSAXLE/AUTOMATIC — NAG1 — STANDARD PROCEDURE)

No

  • Go To 3

3.INTERMITTENT WIRING AND CONNECTORS


Were there any problems found?

Yes

  • Repair as necessary.
  • Perform NAG1 TRANSMISSION VERIFICATION TEST.

    (Refer to 21 — TRANSMISSION/TRANSAXLE/AUTOMATIC — NAG1 — STANDARD PROCEDURE)

No

  • Test Complete.

U110B code

U110B code — The transmission control module (TCM) received information from the engine, anti-lock brake system, and the electronic gear shift control modules over the CAN C bus. The CAN C bus is a hight speed communication bus that allow real time control capability between various controllers. Most messages are sent every 20 msec, this means critical information can be shared between multiple controllers almost instaneously. The CAN C bus is a two wire bus with a CAN(+) and a CAN (-) circuit. To reduce the potential of radio and other electrical noise interference, the CAN bus circuit wiring is manufactured using a twisted pair configuration within the electrical wiring harness.

Set condition this the DTC will set if a valid CAN ID was not received in the required time from the ECM/PCM.

Possible causes U110B code:

— Transmission control module

Diagnostic test U110B code

Step 1. Check the TIPM for can C bus communication DTCs

With the scan tool, check for TIPM DTCs.

Does the tipm repoert the dtc U0001 can c bus dtc or U0100 lost communication with ecm/pcm ?

Yes, refer to totally integrated power (TIPM) diagnosis and testing for diagnostic procedures and other possible causes. Perform the diagnostic procedure for U0001 can C bus first if it present. Perform NAG1 Transmission Verification Test.

No, go to step 2.

Step 2. Check if the DTC is current

Note : When the transmission control module (TCM) detects and stores a DTC, the TCM also stores the vehicles operating conditions under which the DTC originally set. This information is located in the scan tool under environmental data. Before erasing any stored DTCs, record any available data to asist in duplicating the conditions in which the DTC originally set.

Ignition on, engine not running. With the scan tool, erase transmission DTCs. Using the environmental data recorded earlier, try to duplicate the conditions in which the DTC originally set. It may be necessary to test drive the vehicle. With the scan tool, read transmission DTCs.

Did the DTC U110B lost engine coolant message reset ? 

Yes, using the schematics as a guide, check the transmission control module (TCM) terminal for corrosion, damage, or terminal push out. Pay particular attention to all power and ground circuits. If no problems are found, replace the TCM in accordance with the service information. Perform NAG1 Transmission Verification Test.

No, go to step 3.

Step 3. Check conditions necessary to set this DTC are not present at this time.

Using the schematics as a guide, inspect the wiring and connectors specific to this circuit. Wiggle the wiring and connectors while cheking for any possible open or shorted circuits. Check for any service information tune-ups or technical service bulletins that may apply.

Were there any problems found ? 

Yes, repair as necessary. Perform NAG1 Transmission Verification Test.

No, test complete.

U110B Code: Meaning, Causes, and Symptoms | OBD2 Codes

U110B – Lost Engine Coolant Message

U110B Possible Symptoms

Engine Light ON (or Service Engine Soon Warning Light)

U110B Possible Causes

Faulty Transmission Control Module (TCM),Transmission Control Module (TCM) harness is open or shorted,Transmission Control Module (TCM) circuit poor electrical connection

U110B Description

The Transmission Control Module (TCM) receives information from the Engine, Anti-Lock Brake System, and the Electronic Gear Shift control modules over the CAN C bus. The CAN C bus is a high speed communication bus that allows real time control capability between various controllers. Most messages are sent every 20 mSec, this means critical information can be shared between multiple controllers almost instantaneously. The CAN C bus is a two wire bus with a CAN (+) and a CAN (-) circuit. To reduce the potential of radio and other electrical noise interference, the CAN Bus circuit wiring is manufactured using a twisted pair configuration within the electrical wiring harness.

Related

© Copyright No NDA Inc., All Rights Reserved

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • U110100 ошибка фольксваген
  • U1019 ошибка фольксваген
  • U1109 ошибка ситроен с4 ep6
  • U1111 ошибка mitsubishi galant
  • U110100 ошибка мерседес