U0131 ошибка honda

Применимость для следующих годов выпуска и кузовов: 2009, CU1



DTC U0131:

 Неисправность F-CAN (блок управления ECM/PCM-EPS)

  1. Включите зажигание, повернув ключ в положение ON (II).

  1. Проверьте временные коды DTC или коды DTC с помощью диагностической системы HDS.


Высвечиваются ли коды неисправности DTC U0029 и U0131 одновременно?

  1. Сотрите код неисправности DTC с помощью HDS.

  1. Проверьте временные коды DTC или коды DTC с помощью диагностической системы HDS.


Выводится ли код DTC U0131?


ДА

Перейдите к
Этап 5

.


НЕТ

Пропадающая неисправность, на момент проверки система исправна. Проверьте качество контакта и надежность крепления клемм на модуле управления приборами, блоке управления EPS и блоке ЕСМ/РСМ.■

  1. Проверьте соединение системы EPS с помощью HDS.


Взаимодействует ли система HDS с блоком управления EPS?

  1. Поверните ключ зажигания в положение блокировки «LOCK» (0).

  1. Подсоедините в обход цепи SCS диагностическую систему HDS.

  1. Отсоедините разъем D (28P) от компьютера EPS.

  1. Отсоедините 44P разъем А модуля ЕСМ/РСМ.

  1. Соедините клемму A36 разъема компьютера ЕСМ/РСМ с «массой» кузова с помощью провода-перемычки.






  1. Проверьте, есть ли соединение между клеммой № 1 разъема D (28P) компьютера EPS и «массой» кузова.


Непрерывно ли соединение?


ДА

Перейдите к
Этап 12

.


НЕТ

Устраните разрыв в проводе между блоком ECM/PCM (A36) и блоком управления EPS, затем перейдите к
Этап 14

.






  1. Соедините клемму A37 разъема компьютера ЕСМ/РСМ с «массой» кузова с помощью провода-перемычки.






  1. Проверьте, есть ли соединение между клеммой № 15 разъема D (28P) компьютера EPS и «массой».


Непрерывно ли соединение?

  1. Снова соедините все разъемы.

  1. Включите зажигание, повернув ключ в положение ON (II).

  1. Сбросьте данные блока управления ECM/PCM при помощи диагностической системы HDS.

  1. Проверьте временные коды DTC или коды DTC с помощью диагностической системы HDS.


Выводится ли код DTC U0131?


ДА

Проверьте качество контакта и надежность крепления клемм на модуле управления приборами, блоке управления EPS и блоке ЕСМ/РСМ,затем перейдите к
Этап 1

.


НЕТ

Процедура поиска неисправностей завершена. Если регистрируются другие коды временных неисправностей DTC или коды DTC, перейдите к поиску неисправностей в соответствии с указанными кодами DTC.■





DTC Troubleshooting: P2651

ADInfo-button DTC Advanced Diagnostics: P2651

DTC P2651: Rocker Arm Oil Pressure Stuck Off

Special Tools Required

?Pressure Gauge Adapter 07NAJ-P07010A

?A/T Low Pressure Gauge w/Panel 07406-0070301

?A/T Pressure Test Hose 07AAJ-PY4A100

?A/T Pressure Adapter 07MAJ-PY40120

?Oil Pressure Hose 07ZAJ-S5AA200

NOTE:

How to read the torque specifications.

Before you troubleshoot, review the general troubleshooting information.

If DTC P055C, P2653, and/or P2654 are stored at the same time as DTC P2651, troubleshoot those DTCs first, then recheck for DTC P2651.

DTC Description

Confirmed DTC

Pending DTC

P2651 Rocker Arm Oil Pressure Stuck Off

   

1.

Oil level check:

Oil level check

?1.

Check the engine oil level.

Is the level OK?

YES

Go to step 2.

NO

Adjust the engine oil to the proper level.?

2.

Problem verification:

Problem verification

?1.

Turn the vehicle to the ON mode.

?2.

Clear the DTC with the HDS.

?3.

Select the VTEC TEST in the Function Test with the HDS.

Is the result OK?

YES

Intermittent failure, the system is OK at this time. Check for poor connections or loose terminals at the rocker arm oil pressure sensor and the PCM. If the on-board snapshot of this DTC is recorded, try to reproduce the failure under the same conditions with the on-board snapshot.?

NO

The failure is duplicated. Go to step 3.

3.

DTC check:

DTC check

?1.

Check for Pending or Confirmed DTCs with the HDS.

DTC Description

Confirmed DTC

Pending DTC

P055C Rocker Arm Oil Pressure Sensor Low Voltage

   

P2653 Rocker Arm Oil Control Solenoid Circuit Low Voltage

   

Is DTC P055C and/or P2653 indicated?

YES

Go to the indicated DTCs troubleshooting.?

NO

Go to step 4.

4.

VTEC system oil pressure check:

VTEC system oil pressure check

?1.

Turn the vehicle to the OFF (LOCK) mode.

?2.

Remove the rocker arm oil pressure sensor (A), and attach the special tools as shown, then attach the rocker arm oil pressure sensor to the oil pressure gauge adapter (B).

?3.

Reconnect the following connector.

Rocker arm oil pressure sensor 3P connector

?4.

Select the VTEC TEST in the Function Test with the HDS.

?5.

Check the oil pressure while the status of VTEC solenoid valve on the HDS display is ON.

Is the oil pressure 40 kPa (0.41 kgf/cm2, 5.8 psi) or more?

YES

Replace the rocker arm oil pressure sensor.?

NO

Inspect the VTEC system oil passage. If it is OK, replace the rocker arm oil control valve.?


Фото в бортжурнале Honda Accord (8G)

Около месяца ездил без электроусилителя руля и вот теперь всё на своих местах, чему я очень рад.

В один прекрасный день выскочила «ошибка руля» и руль просто стал дубовым. Полная диагностика показала ошибку «U0131 — Нарушение связи с блоком управления рулевым управлением». Предварительно диагностировали смерть блока EPS. Были конечно сомнения в блоке ли дело. Догадки подтвердились после того как я нашел на разборе блок с немного другой маркировкой от европейского аккорда универсала. При включении зажигания ошибка отсутствовала, но руль колбасило не по-детски, даже после программной калибровки. Всё понятно, был заказан б/у блок из Польши. Пока я его ждал — ездил так, без блока. Да, это было круто, особенно во дворе запарковаться.

Маркировка моего блока — 39980-TL3-G0
Подставляли блок который не подошёл — 39980-TL4-E0
В итоге приехал и был установлен блок — 39980-TL4-G0

Новый блок стоит просто космических денег.
Такая проблема как возникла у меня — редкость.

Кстати, до полного выхода из строя мозгов периодически на низких оборотах, на светофоре например, кратковременно вылезала ошибка с аккумулятором, думал генератору конец приходит — оказалось нет. После замены эта проблема пропала, да и при диагностике напряжение везде было в норме.

В общем блок заменил, бицуху накачал :D
Сразу как то и не привычно стало, руль как пушинка, возможно его стало легче крутить, но это наверное мне так кажется))

Всем ровных дорог ;)

Фото в бортжурнале Honda Accord (8G)

Добраться до блока проблема, нужно скидывать всё и уметь изловчиться подобраться к нему.
Фото в бортжурнале Honda Accord (8G)
А вот и сам виновник.

Пробег: 101 270 км

Content

  • OBD-II Trouble Code — U0131 — Data Sheet
  • What does DTC U0131 mean?
  • Severity and symptoms
  • Causes of error U0131
  • Diagnostic and repair procedures
  •  Code U0131 Brand specific information
  • Need more help with code u0131?

OBD-II Trouble Code — U0131 — Data Sheet

U0131 Lost Communication With Power Steering Control Module (PSCM)

What does DTC U0131 mean?

This is a generic communication system diagnostic trouble code that applies to most makes and models of vehicles.

This code means the power steering control module (PSCM) and other control modules on the vehicle are not communicating with each other. The circuitry most commonly used for communication is known as Controller Area Bus communication, or simply the CAN bus.

Without this CAN bus, control modules cannot communicate and your scan tool may not receive information from the vehicle, depending on which circuit is involved.

The PSCM accepts input from various sensors, some of which are directly connected to it and some are sent over a bus communication system. These inputs allow the module to provide an electric power steering system or an electro-hydraulic variable power steering system. These systems only provide assistance as there is still a mechanical link to the steering system. These auxiliary systems can be fully electronically controlled or electronically controlled hydraulic systems, depending on the manufacturer’s application.

Troubleshooting steps may vary depending on the manufacturer, the type of communication system, the number of wires, and the colors of the wires in the communication system.

Severity and symptoms

The severity in this case depends on the system. Since the system can be an electric power steering system or an electro-hydraulic power steering system with variable power steering, the severity may be minor in one system, but can be a major safety issue in the absence of power steering in another.

Symptoms of a U0131 engine code may include:

  • Fault indicator light is on
  • Loss of power steering

Causes of error U0131

Usually the reason for installing this code is:

  • Open in CAN + bus circuit
  • Open in the CAN bus — electrical circuit
  • Short circuit to power in any CAN bus circuit
  • Short to ground in any CAN bus circuit
  • Loss of power or ground to the PSCM — the most common
  • Rarely — the control module is faulty

Diagnostic and repair procedures

A good starting point is always to check the Technical Service Bulletins (TSB) for your particular vehicle. Your problem may be a known issue with a known manufacturer-released fix and could save you time and money while troubleshooting.

If your scan tool can access trouble codes and the only code you are pulling from other modules is U0131, try accessing the PSCM. If you can access the codes from the PSCM, then code U0131 is either intermittent or a memory code. If the codes for the PSCM cannot be accessed, then code U0131 that other modules set is active and the problem already exists.

The most common failure is a loss of power or ground to the PSCM.

Check all fuses supplying the PSCM on this vehicle. Check all grounds for the PSCM. Locate grounding attachment points on the vehicle and make sure these connections are clean and secure. If necessary, remove them, take a small wire bristle brush and baking soda / water solution and clean each one, both the connector and the place where it connects.

If any repairs have been made, clear the DTCs from memory and see if U0131 returns or you can contact the PSCM. If no code is returned or communication is restored, the problem is most likely a fuse / connection issue.

If the code returns, look for the CAN C bus connections on your specific vehicle, especially the PSCM connector. Disconnect the negative battery cable before disconnecting the connector on the PSCM. Once detected, visually inspect the connectors and wiring. Look for scratches, scuffs, exposed wires, burn marks, or molten plastic. Disconnect the connectors and carefully inspect the terminals (metal parts) inside the connectors. See if they look burnt or have a green tint indicating corrosion. If you need to clean the terminals, use an electrical contact cleaner and a plastic bristle brush. Allow to dry and apply electrical grease where the terminals touch.

Perform these few voltage checks before plugging the connectors back into the PSCM. You will need access to a digital volt-ohmmeter (DVOM). Make sure you have power and ground on the PSCM. Access the wiring diagram and determine where the primary power and ground supplies go into the PSCM. Reconnect the battery before proceeding with the PSCM still disabled. Connect the red wire of your voltmeter to each B + (battery voltage) power source going to the PSCM connector, and the black wire of your voltmeter to a good ground (if unsure, the negative pole of the battery always works). You can see the battery voltage reading. Make sure you have a good reason. Connect the red lead from the voltmeter to battery positive (B +) and the black lead to each ground. Once again, you should see the battery voltage every time you plug it in. If not, troubleshoot the power or ground circuit.

Then check the two communication circuits. Locate CAN C+ (or HSCAN+) and CAN C- (or HSCAN — circuit). With the black wire of the voltmeter connected to a good ground, connect the red wire to CAN C+. With the key on and engine off, you should see about 2.6 volts with little fluctuation. Then connect the red wire of the voltmeter to the CAN C- circuit. You should see about 2.4 volts with little fluctuation. Other manufacturers show CAN C- at about 5V and an oscillating key with the engine off. Check your manufacturer’s specifications.

Код DTC U0131:  Неисправность цепи F-CAN (EPS- ECM/PCM)

ПРИМЕЧАНИЕ: Перед проведением поиска неисправностей запишите все зафиксированные данные и любые данные бортовой функции «snapshot» и ознакомьтесь с общими инструкциями по устранению неисправностей.

1. Включите зажигание, повернув ключ в положение «ON» (II).
2. Проверьте коды временных DTC или коды DTC в меню кодов DTC с помощью диагностической системы HDS.

Высвечиваются ли коды неисправности DTC U0028 и U0131 одновременно?

ДА — Переходите к поиску неимправности по коду DTC U0028.n

НЕТ — Перейдите к 3.

3. Сотрите сообщение с кодом неисправности DTC с помощью HDS.
4. Проверьте коды временных неисправностей DTC или коды DTC с помощью диагностической системы HDS.

Выводится ли код DTC U0131?

ДА — Перейдите к 5.

НЕТ — «Пропадающая» неисправность, на момент проверки система исправна. Проверьте плохое качество соединений или ослабление крепления клемм в модуле управления панели приборов (тахометр), блоке управления EPS и компьютере ЕСМ/РСМ.n

5. Прочитайте HDS и проверьте диалоговые сообщения EPS.

Обменивается ли HDS данными с EPS?

ДА — Проверьте признаки неисправностей для системы EPS.n

НЕТ — Перейдите к 6.

6. Поверните ключ зажигания в положение OFF.
7. Подсоедините в обход цепи SCS и диагностическую систему HDS.
8. Отсоедините разъем D (28P) от компьютера EPS.
9. Отсоедините 44Р разъем А компьютера ЕСМ/РСМ
10. Соедините клемму A36 разъема компьютера ЕСМ/РСМ с «массой» кузова с помощью провода-перемычки.

44P РАЗЪЕМ А МОДУЛЯ ЕСМ/РСМCANH (WHT)Сторона разъема клемм-выходовПРОВОД-ПЕРЕМЫЧКА

11. Проверьте, есть ли соединение между клеммой № 1 разъема D (28P) компьютера EPS и «массой».

28P РАЗЪЕМ D БЛОКА УПРАВЛЕНИЯ EPSСторона проводов клемм-выходовCANH (WHT)

Непрерывно ли соединение?

ДА — Перейдите к 12.

НЕТ — Устраните разрыв провода между компьютером ECM/PCM (A36) и электронным блоком управления системы EPS, потом переходите к 14.

12. Соедините клемму A376 разъема компьютера ЕСМ/РСМ с «массой» кузова с помощью провода-перемычки.

44P РАЗЪЕМ А МОДУЛЯ ЕСМ/РСМCANL (RED)Сторона разъема клемм-выходовПРОВОД-ПЕРЕМЫЧКА

13. Проверьте, есть ли соединение между клеммой № 15 разъема D (28P) компьютера EPS и «массой».

28P РАЗЪЕМ D БЛОКА УПРАВЛЕНИЯ EPSСторона проводов клемм-выходовCANL (RED)

Непрерывно ли соединение?

ДА — Замените заведомо исправный блок управления системой EPS, затем перейдите к 14 и повторите проверку. Если не выводится код DTC, замените оригинальный блок управления EPS, и затем перейдите к 14.

НЕТ — Устраните разрыв провода между компьютером ECM/PCM (A37) и электронным блоком управления системы EPS, потом переходите к 14.

14. Снова соедините все разъемы.
15. Включите зажигание, повернув ключ в положение ON (II).
16. Сбросьте данные блока управления ECM/PCM при помощи диагностической системы HDS.
18. Проверьте коды временных неисправностей DTC или коды DTC с помощью диагностической системы HDS.

Выводятся ли коды временных неисправностей DTC или коды DTC?

ДА — Если показывается код DTC U0131, проверьте плохое качество контакта или ослабление крепления клемм в блоке управления панели приборов (тахометр), блок управления EPS и компьютере ЕСМ/РСМ, затем перейдите к 1. Если выводятся другие коды временных неисправностей DTC или коды DTC, перейдите к поиску неисправностей в соответствии с указанными кодами DTC.

НЕТ — Процедура поиска неисправностей завершена.n

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • U0126 ошибка jeep
  • U0126 ошибка рендж ровер
  • U0131 00 2f ошибка форд фокус
  • U0125 ошибка шевроле круз
  • U0130 ошибка toyota