U001088 ошибка вольво

TECU, диагностические коды неисправности

Диагностический код неисправности Название кода DTC Тип неисправности
P105017 Датчик положения демультипликатора (SEPoR) Напряжение в цепи выше порога
P105018 Датчик положения демультипликатора (SEPoR) Ток в цепи ниже пороговой величины
P105019 Датчик положения демультипликатора (SEPoR) Ток в цепи выше порога
P105054 Датчик положения демультипликатора (SEPoR) Отсутствует калибровка
P105117 Датчик положения делителя (SEPoS) Напряжение в цепи выше порога
P105118 Датчик положения делителя (SEPoS) Ток в цепи ниже пороговой величины
P105119 Датчик положения делителя (SEPoS) Ток в цепи выше порога
P105154 Датчик положения делителя (SEPoS) Отсутствует калибровка
P105217 Положение цилиндра сцепления Напряжение в цепи выше порога
P105218 Положение цилиндра сцепления Ток в цепи ниже пороговой величины
P105229 Положение цилиндра сцепления Недопустимый сигнал
P105254 Положение цилиндра сцепления Отсутствует калибровка
P105262 Положение цилиндра сцепления Ошибка сравнения сигнала
P105378 Износ диска сцепления Неверная юстировка или регулировка
P105417 Датчик давления воздуха в баке (SEPrSA) Напряжение в цепи выше порога
P105418 Датчик давления воздуха в баке (SEPrSA) Ток в цепи ниже пороговой величины
P105421 Датчик давления воздуха в баке (SEPrSA) Амплитуда сигнала меньше минимума
P105422 Датчик давления воздуха в баке (SEPrSA) Амплитуда сигнала выше максимальной величины
P105594 Выключатель тормоза, состояние Неожиданная операция
P105716 Датчик скорости главного вала (SESM) Напряжение в цепи ниже порога
P105717 Датчик скорости главного вала (SESM) Напряжение в цепи выше порога
P105718 Датчик скорости главного вала (SESM) Ток в цепи ниже пороговой величины
P105721 Датчик скорости главного вала (SESM) Амплитуда сигнала меньше минимума
P105729 Датчик скорости главного вала (SESM) Недопустимый сигнал
P105816 Датчик скорости промежуточного вала (SESC) Напряжение в цепи ниже порога
P105817 Датчик скорости промежуточного вала (SESC) Напряжение в цепи выше порога
P105818 Датчик скорости промежуточного вала (SESC) Ток в цепи ниже пороговой величины
P105821 Датчик скорости промежуточного вала (SESC) Амплитуда сигнала меньше минимума
P105916 Датчик температуры масла в коробке передач (SETeGO) Напряжение в цепи ниже порога
P105918 Датчик температуры масла в коробке передач (SETeGO) Ток в цепи ниже пороговой величины
P105922 Датчик температуры масла в коробке передач (SETeGO) Амплитуда сигнала выше максимальной величины
P105992 Датчик температуры масла в коробке передач (SETeGO) Характеристики или неправильное функционирование
P105998 Датчик температуры масла в коробке передач (SETeGO) Перегрев компонента или системы
P105A17 Клапан повышенного ряда (VAHR) Напряжение в цепи выше порога
P105A18 Клапан повышенного ряда (VAHR) Ток в цепи ниже пороговой величины
P105A19 Клапан повышенного ряда (VAHR) Ток в цепи выше порога
P105B17 Клапан пониженного ряда (VALR) Напряжение в цепи выше порога
P105B18 Клапан пониженного ряда (VALR) Ток в цепи ниже пороговой величины
P105B19 Клапан пониженного ряда (VALR) Ток в цепи выше порога
P105C17 Клапан прямого делителя (VADS) Напряжение в цепи выше порога
P105C18 Клапан прямого делителя (VADS) Ток в цепи ниже пороговой величины
P105C19 Клапан прямого делителя (VADS) Ток в цепи выше порога
P105D17 Клапан непрямого делителя (VAIDS) Напряжение в цепи выше порога
P105D18 Клапан непрямого делителя (VAIDS) Ток в цепи ниже пороговой величины
P105D19 Клапан непрямого делителя (VAIDS) Ток в цепи выше порога
P105E17 Датчик положения переключателя 1 (SEPo1R) Напряжение в цепи выше порога
P105E18 Датчик положения переключателя 1 (SEPo1R) Ток в цепи ниже пороговой величины
P105E19 Датчик положения переключателя 1 (SEPo1R) Ток в цепи выше порога
P105E54 Датчик положения переключателя 1 (SEPo1R) Отсутствует калибровка
P105F17 Датчик положения переключателя 2 (SEPo23) Напряжение в цепи выше порога
P105F18 Датчик положения переключателя 2 (SEPo23) Ток в цепи ниже пороговой величины
P105F19 Датчик положения переключателя 2 (SEPo23) Ток в цепи выше порога
P105F54 Датчик положения переключателя 2 (SEPo23) Отсутствует калибровка
P106063 Нагрузка диска сцепления Тайм-аут защиты цепи/компонента
P106074 Нагрузка диска сцепления Проскальзывание исполнительного механизма
P106093 Нагрузка диска сцепления Не функционирует
P106094 Нагрузка диска сцепления Неожиданная операция
P106154 Положение точки проскальзывания цилиндра сцепления Отсутствует калибровка
P106216 Питание датчика положения сцепления (SEPoC5V) Напряжение в цепи ниже порога
P106218 Питание датчика положения сцепления (SEPoC5V) Ток в цепи ниже пороговой величины
P106329 Датчик наклона коробки передач (SEIG) Недопустимый сигнал
P106417 Клапан быстрого включения сцепления (VAFE) Напряжение в цепи выше порога
P106418 Клапан быстрого включения сцепления (VAFE) Ток в цепи ниже пороговой величины
P106419 Клапан быстрого включения сцепления (VAFE) Ток в цепи выше порога
P106517 Клапан медленного включения сцепления (VASE) Напряжение в цепи выше порога
P106518 Клапан медленного включения сцепления (VASE) Ток в цепи ниже пороговой величины
P106519 Клапан медленного включения сцепления (VASE) Ток в цепи выше порога
P106617 Клапан быстрого выключения сцепления (VAFD) Напряжение в цепи выше порога
P106618 Клапан быстрого выключения сцепления (VAFD) Ток в цепи ниже пороговой величины
P106619 Клапан быстрого выключения сцепления (VAFD) Ток в цепи выше порога
P106717 Клапан медленного выключения сцепления (VASD) Напряжение в цепи выше порога
P106718 Клапан медленного выключения сцепления (VASD) Ток в цепи ниже пороговой величины
P106719 Клапан медленного выключения сцепления (VASD) Ток в цепи выше порога
P106A17 Клапан 1 передачи (VAG1) Напряжение в цепи выше порога
P106A18 Клапан 1 передачи (VAG1) Ток в цепи ниже пороговой величины
P106A19 Клапан 1 передачи (VAG1) Ток в цепи выше порога
P106B17 Клапан задней передачи (VAGR) Напряжение в цепи выше порога
P106B18 Клапан задней передачи (VAGR) Ток в цепи ниже пороговой величины
P106B19 Клапан задней передачи (VAGR) Ток в цепи выше порога
P106C17 Клапан 2 передачи (VAG2) Напряжение в цепи выше порога
P106C18 Клапан 2 передачи (VAG2) Ток в цепи ниже пороговой величины
P106C19 Клапан 2 передачи (VAG2) Ток в цепи выше порога
P106D17 Клапан 3 передачи (VAG3) Напряжение в цепи выше порога
P106D18 Клапан 3 передачи (VAG3) Ток в цепи ниже пороговой величины
P106D19 Клапан 3 передачи (VAG3) Ток в цепи выше порога
P107017 Клапан тормоза коробки передач (VAGB) Напряжение в цепи выше порога
P107018 Клапан тормоза коробки передач (VAGB) Ток в цепи ниже пороговой величины
P107019 Клапан тормоза коробки передач (VAGB) Ток в цепи выше порога
P107177 Система включения делителя Требуемое положение недостижимо
P107179 Система включения делителя Неисправность механического рычажного механизма
P107192 Система включения делителя Характеристики или неправильное функционирование
P107194 Система включения делителя Неожиданная операция
P107196 Система включения делителя Внутренний отказ компонента
P107197 Система включения делителя Функционирование компонента или системы затруднено или заблокировано
P107277 Система включения демультипликатора Требуемое положение недостижимо
P107292 Система включения демультипликатора Характеристики или неправильное функционирование
P107294 Система включения демультипликатора Неожиданная операция
P107297 Система включения демультипликатора Функционирование компонента или системы затруднено или заблокировано
P107371 Система включения 1 и задней передач Заело привод
P107377 Система включения 1 и задней передач Требуемое положение недостижимо
P107392 Система включения 1 и задней передач Характеристики или неправильное функционирование
P107394 Система включения 1 и задней передач Неожиданная операция
P107396 Система включения 1 и задней передач Внутренний отказ компонента
P107397 Система включения 1 и задней передач Функционирование компонента или системы затруднено или заблокировано
P107471 Система включения 2 и 3 передач Заело привод
P107477 Система включения 2 и 3 передач Требуемое положение недостижимо
P107492 Система включения 2 и 3 передач Характеристики или неправильное функционирование
P107494 Система включения 2 и 3 передач Неожиданная операция
P107496 Система включения 2 и 3 передач Внутренний отказ компонента
P107497 Система включения 2 и 3 передач Функционирование компонента или системы затруднено или заблокировано
P107538 Система сцепления Неверная частота сигнала
P107554 Система сцепления Отсутствует калибровка
P107571 Система сцепления Заело привод
P107572 Система сцепления Исполнительный механизм заклинил в открытом положении
P107574 Система сцепления Проскальзывание исполнительного механизма
P107575 Система сцепления Аварийное положение недостижимо
P107577 Система сцепления Требуемое положение недостижимо
P107586 Система сцепления Недопустимый сигнал
P107592 Система сцепления Характеристики или неправильное функционирование
P107594 Система сцепления Неожиданная операция
P107694 Тормоз коробки передач Неожиданная операция
P107B86 Положение педали акселератора / характеристики сигнала выключателя тормозов Недопустимый сигнал
P109317 Цепь стороны высокого уровня клапана передачи 1 (VAG1HS) Напряжение в цепи выше порога
P109319 Цепь стороны высокого уровня клапана передачи 1 (VAG1HS) Ток в цепи выше порога
P109417 Цепь стороны высокого уровня клапана задней передачи Напряжение в цепи выше порога
P109419 Цепь стороны высокого уровня клапана задней передачи Ток в цепи выше порога
P109517 Цепь стороны высокого уровня внутреннего клапана 1 (VAIN1HS) Напряжение в цепи выше порога
P109519 Цепь стороны высокого уровня внутреннего клапана 1 (VAIN1HS) Ток в цепи выше порога
P109617 Цепь стороны высокого уровня внутреннего клапана 2 (VAIN2HS) Напряжение в цепи выше порога
P109619 Цепь стороны высокого уровня внутреннего клапана 2 (VAIN2HS) Ток в цепи выше порога
P10A017 Цепь стороны высокого уровня медленных клапанов сцепления (VASHS) Напряжение в цепи выше порога
P10A019 Цепь стороны высокого уровня медленных клапанов сцепления (VASHS) Ток в цепи выше порога
P10A117 Цепь стороны высокого уровня быстрых клапанов сцепления (VAFHS) Напряжение в цепи выше порога
P10A119 Цепь стороны высокого уровня быстрых клапанов сцепления (VAFHS) Ток в цепи выше порога
P10AE81 Включена передача в нейтральном положении Получены недопустимые данные по последовательному каналу
U000188 CAN Магистральная шина 2 коммуникационной сети Шина отключена
U001088 CAN Магистральная шина 1 коммуникационной сети Шина отключена
U007387 CAN Коммуникационная подсеть силовой установки Отсутствует сообщение
U007388 CAN Коммуникационная подсеть силовой установки Шина отключена
U010000 Потеряна связь с EMS Информация о подтипе отсутствует
U012900 Потеряна связь с модулем управления тормозной системой Информация о подтипе отсутствует
U014000 Потеряна связь с VMCU Информация о подтипе отсутствует
U030055 Программирование памяти ЭППЗУ ПО разработки Не сконфигурировано
U030081 Программирование памяти ЭППЗУ ПО разработки Получены недопустимые данные по последовательному каналу
U114100 Потеряна связь с HMIIOM Информация о подтипе отсутствует
U114286 Скорость автомобиля по колесу Недопустимый сигнал
U300017 Электронный модуль управления Напряжение в цепи выше порога
U300041 Электронный модуль управления Ошибка общей контрольной суммы
U300044 Электронный модуль управления Отказ памяти данных
U300046 Электронный модуль управления Отказ памяти калибровки/параметров
U30004B Электронный модуль управления Перегрев
U300055 Электронный модуль управления Не сконфигурировано
U300316 Питание от аккумулятора Напряжение в цепи ниже порога
U300317 Питание от аккумулятора Напряжение в цепи выше порога

—————————————————————————————————————-

B150593

The Collision Mitigation ( CM) system shall be automatically disabled after 3 system activations

No Operation

CM disabled and driver notified if there are many interventions or disturbances in ECU.

CM unstable and would have faulty operations if run in an environment with too many interventions

1. Extreme driving conditions are worst

2. Unclaibrated sensors mounted on trucks

3. Calibration of FLS/LPOS gone bad

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

1. Interview the driver about the events,If the driver says that the events were incorrect next step is to

2. checkFLS/LPOS/SteeringWheelAngle/yawRate calibration

3. check FLS/LPOS connector or any obstacles in sensors

4. Replace the sensor and check

Collision Mitigation System

—————————————————————————————————————-

U000188

Busoff on Can Comm Backbone 2

Bus off

No Communication and error frames generated. The FDC(Fault detection count) shall increase each time the ECU

reaches bus off status and decreases when ECU leaves

bus off status.

Backbone 2  CAN Comm lines short to Ground/Battery.

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

Check Backbone 2 CAN connector.

CAN Communication Backbone 2 Net

—————————————————————————————————————-

U001088

Busoff on Can Comm Backbone 1.

Bus off

No Communication and error frames generated. The FDC(Fault detection count) shall increase each time the ECU

reaches bus off status and decreases when ECU leaves

bus off status.

Backbone 1  CAN Can Comm lines short to Ground/Battery.

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

Check Backbone 1 CAN connector.

CAN Communication Backbone 1 Net

—————————————————————————————————————-

U200188

Busoff on Can Comm Active safety 1

Bus off

No Communication and error frames generated. The FDC(Fault detection count) shall increase each time the ECU

reaches bus off status and decreases when ECU leaves

bus off status.

Active safety 1 CAN Comm lines short to Ground/Battery.

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

Check Active safety 1 CAN connector.

CAN Communication Active Safety Proprietary 1 Net

Node

DTC ISO

FailureEvent

FTB_Name

FunctBehaviorDesc

PossibleRootCause

ProcedureEraseConfirmedDtc

ProposedWorkshopAction

ProprietaryName

—————————————————————————————————————-

U200288

Busoff on Can Comm Active safety 2

Bus off

No Communication and error frames generated. The FDC(Fault detection count) shall increase each time the ECU reaches bus off status and decreases when ECU leaves bus off

status.

Active safety 2 CAN Comm lines short to Ground/Battery.

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

Check Active safety 2 CAN connector.

CAN Communication Active Safety Proprietary 2 Net

—————————————————————————————————————-

U300041

Faulty SW and/or Data

General Checksum Failure

ECU shall not operate

ECU SW has been tampered ECU faulty (non volatile memory ROM)

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

1. Check the signature value which is stored in memory.

2. Check if unexpected resets

3. Replace the DACU and check

Electronic control unit

—————————————————————————————————————-

U300044

RAM error

Data Memory Failure

RAM detection shall be performed by ECU after sleep mode or power on.

ECU faulty (volatile memory RAM)

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

1. Checkif unexpected resets

2. Replace the DACU and check

Electronic control unit

—————————————————————————————————————-

U300045

NVRAM / ROM error is detected

Program Memory Failure

Checks for NVRAM / ROM error is detection

Example 1.Write to NVRAM fails

2. ECU detects a ROM

memory failure

ECU faulty (non volatile memory RAM)

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

1. Checkif unexpected resets

2. Replace the DACU and check

Electronic control unit

—————————————————————————————————————-

U300049

ECU Internal Error

Internal Electronic Failure

Checks for The MCU clock error is detection, CAN tranciever hardware error that inhibits RX/TX transmission

1. ECU faulty  (BSW driver / transceiver).

2. ECU specific Software error.

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

1. Checkif unexpected resets

2. Replace the DACU and check

Electronic control unit

—————————————————————————————————————-

U300094

Faulty operation

Unexpected Operation

ECU checks for unexpected operations like

1. unexpected reset due to null pointer reference

2. division by zero

3. Watch dog failure

1. ECU faulty Operations (watchdog fault)

2. ECU in failsafe (limited, limphome) mode due to unexpected HW or SW errors

3. Software error

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

1. Checkif unexpected resets

2. Replace the DACU and check

Electronic control unit

—————————————————————————————————————-

U300316

ECU Low Voltage

<10V

Circuit Voltage Below Threshold

ECU Not functional

1. Broken/bad power lines(Rusted).

2. Battery voltage too low

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

1. Check the batt voltage

2. Check the FRC connector

Battery Power

—————————————————————————————————————-

U300317

ECU high Voltage> 32V

Circuit Voltage Above Threshold

ECU operates Normal

1. Broken/bad power lines.

2. Battery voltage too high.

3. DACU power circuitry gone bad.

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

1. Check the batt voltage

2. Check the FRC connector

Battery Power

—————————————————————————————————————-

U1FFF68

Truck is in Factory Mode

Event Information

Truck is in Factory Mode

Truck is in Factory Mode

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

Check the Factory Mode parameter Value: Parameter P1C54

Factory Mode Active

—————————————————————————————————————-

U250044

Internal Data – RAM Inconsistency detected

Data Memory Failure

RAM detection shall be performed after sleep mode or power on and this DTC set if RAM check failed

1. ECU faulty (volatile memory RAM)

2. Normal operation crrupted the data in RAM

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

1. Make proper shutdown to avoid this problem(Re-start the system.

Internal Data Inconsistency

—————————————————————————————————————-

U250045

Internal Data – ROM Inconsistency detected

Program Memory Failure

Checks for NVRAM / ROM error is detection

Example: 1.Write to NVRAM fails

2. ECU detects a ROM

memory failure

1. ECU faulty (Non volatile memory ROM)

2. Normal operation crrupted the data in ROM

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

1. Make proper shutdown to avoid this problem(Re-start the system.

Internal Data Inconsistency

Node

DTC ISO

FailureEvent

FTB_Name

FunctBehaviorDesc

PossibleRootCause

ProcedureEraseConfirmedDtc

ProposedWorkshopAction

ProprietaryName

—————————————————————————————————————-

B100211

FCW LED – Short to Ground

Circuit Short To Ground

LED shall not be powered and visual warning for ACC and CM Functionality is disabled

1. LED damaged/Internally shorted/broken.

2. Wires broken. Insulation damage or its wire shorted to truck body.

3. DACU supply circuitry for LED faulty.

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

1. Check the FCW HUD connections and its wiring

2. Check LEDs short/Open with multimeter

FCW HUD Power Supply

—————————————————————————————————————-

B100215

FCW LED -Short to Batt or open Ck

Circuit Short To Battery or Open

LED shall not be powered Up and visual warning for ACC and CM Functionality is disabled

1. LED damaged/open internally/broken.

2. Wires broken. Insulation damage or LED wires shorted to battery voltage.

3. LED Connector open/SideSensor disconnected

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

1. Check the FCW HUD connections and its wiring

2. Check LEDs short/Open with multimeter

FCW HUD Power Supply

—————————————————————————————————————-

U114268

More than Maximum allowed other

DTCs (29 DTC’s )

with WIB Bit set  are active in the ECU

Event Information

This component is responsible to collect DTC information from the DEM and to send the DiagnosticFaultStatus signal to the DiagnosticWarningManager

.

The DiagnosticFaultStatus will be sent periodically from the application and will also be used as a heartbeat signal to monitor that the ECU is still alive.

Major ECU fault.

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

1. Check No of active DTCs count if more than 29

DTC Notification Max Limit Reached

—————————————————————————————————————-

B100111

FLS – Short to Ground

Circuit Short To Ground

Sensor shall not be powered and Adaptive Cruise Contro and Collision Mitigation Functionalities are disabled

1. Connected component broken.

2. Wires broken. Insulation damage.

3.DACU supply circuitry for

LPOS faulty.

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

1.Check Supply voltage and its connectors/wiring

2. Check FLS sensor for physical damage

Forward Looking Sensor Power Supply

—————————————————————————————————————-

B100112

FLS – Short to Batt

Circuit Short To Battery

Sensor shall be power ON even on Inactive condition

1. Connected component broken.

2. Wires broken. Insulation damage.

3.DACU supply circuitry for

LPOS faulty.

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

1.Check Supply voltage and its connectors/wiring

2. Check FLS sensor for physical damage

Forward Looking Sensor Power Supply

—————————————————————————————————————-

B100113

FLS – Open Circuit

Circuit Open

Sensor shall not be powered and Adaptive Cruise Contro and Collision Mitigation Functionalities are disabled

1. Connected component broken.

2. Wires broken. Insulation damage.

3. FLS Connector open/FLS

disconnected

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

1.Check Supply voltage and its connectors/wiring

2. Check FLS sensor for physical damage

Forward Looking Sensor Power Supply

—————————————————————————————————————-

B100116

FLS – Low Voltage < 10V

Circuit Voltage Below Threshold

Sensor shall not be powered and Adaptive Cruise Control and Collision Mitigation Functionalities are disabled

1. Broken/bad power lines(Rusted) or  Insulation damage

2. Connected component/its wire broken.

3. Battery voltage too low.

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

1.Check Supply voltage and its connectors/wiring

2. Check FLS sensor for physical damage

Forward Looking Sensor Power Supply

Node

DTC ISO

FailureEvent

FTB_Name

FunctBehaviorDesc

PossibleRootCause

ProcedureEraseConfirmedDtc

ProposedWorkshopAction

ProprietaryName

—————————————————————————————————————-

B100117

FLS – High Voltage > 32V

Circuit Voltage Above Threshold

Sensor shall not be powered and Adaptive Cruise Control and Collision Mitigation Functionalities are disabled

1. Connected component broken.

2. FLS Wires broken. Insulation damage.

3. Bad connection/contacts with FLS connector got shorted with battery supply

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

1.Check Supply voltage and its connectors/wiring

2. Check FLS sensor for physical damage

Forward Looking Sensor Power Supply

—————————————————————————————————————-

B150311

Lane Change Support LED – Short to Ground

Circuit Short To Ground

LED shall not be powered and visual warning for Lane Change Support Functionality is disabled

1. LED damaged/Internally shorted/broken.

2. Wires broken. Insulation damage or its wire shorted to truck body.

3.DACU supply circuitry for LED faulty.

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

1. Check the LCS HUD connections and its wiring

2. Check LEDs short/Open with multimeter

LCS LED  Power Supply

—————————————————————————————————————-

B150315

LCS LED – Short to Batt or open Ck

Circuit Short To Battery or Open

LED shall not be powered Up and visual warning for Lane Change Support Functionality is disabled

1. LED damaged/open internally/broken.

2. Wires broken. Insulation damage or LED wires shorted to battery voltage.

3. LED Connector open/SideSensor disconnected

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

1. Check the LCS HUD connections and its wiring

2. Check LEDs short/Open with multimeter

LCS LED  Power Supply

—————————————————————————————————————-

B100011

Lane Positioning Sensor (LPOS) – Short to Ground

Circuit Short To Ground

Sensor shall not be powered and Lane Keeping Support(LKS) Functionality is disabled

1. Connected component broken.

2. Wires broken. Insulation damage.

3.DACU supply circuitry for

LPOS faulty.

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

1.Check Supply voltage and its connectors/wiring

2. Check LPOS sensor for physical damage

LPOS Power supply

—————————————————————————————————————-

B100012

Lane Positioning Sensor(LPOS) – Short to Batt

Circuit Short To Battery

Sensor shall be power ON even on Inactive condition

1. Connected component broken.

2. Wires broken. Insulation damage.

3.DACU supply circuitry for

LPOS faulty.

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

1.Check Supply voltage and its connectors/wiring

2. Check LPOS sensor for physical damage

LPOS Power supply

—————————————————————————————————————-

B100013

Lane Positioning Sensor(LPOS) – Open Circuit

Circuit Open

Sensor shall not be powered and Lane Keeping Support(LKS) Functionality is disabled

1. LPOS Connector open/LPOS disconnected

2. DACU supply circuitry for LPOS faulty

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

1.Check Supply voltage and its connectors/wiring

2. Check LPOS sensor for physical damage

LPOS Power supply

—————————————————————————————————————-

B100016

Lane Positioning Sensor(LPOS) – Low Voltage < 8.5V

Circuit Voltage Below Threshold

Sensor shall not be powered and Lane Keeping Support(LKS) Functionality is disabled

1. Connected component broken.

2. Wires broken. Insulation damage.

3. Bad connection/contacts with LPOS connector

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

1. Check Supply voltage and its connectors/wiring

2. Check LPOS sensor for physical damage

LPOS Power supply

—————————————————————————————————————-

B100017

Lane Positioning Sensor(LPOS) – High Voltage > 32V

Circuit Voltage Above Threshold

Sensor shall not be powered and Lane Keeping Support(LKS) Functionality is disabled

1. Connected component broken.

2. LPOS wiring Insulation damage.

3. Bad connection/contacts with LPOS connector got shorted with battery supply

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

1. Check Supply voltage and its connectors/wiring

2. Check LPOS sensor for physical damage

LPOS Power supply

Node

DTC ISO

FailureEvent

FTB_Name

FunctBehaviorDesc

PossibleRootCause

ProcedureEraseConfirmedDtc

ProposedWorkshopAction

ProprietaryName

—————————————————————————————————————-

B150416

Side Sensor – Low Voltage <10V. Failure event sent

Circuit Voltage Below Threshold

If Side Sensor voltage  supply out of range (abnormal low) then then Lane Change Support(LCS) System status is set to error, SideObjectDetectedT2P set to error and Report to DEM. Side Sensor voltage supply out of range (abnormal low) information is received through DiagnosticsFaultStatus_DM 1 signal

1. Broken/bad power lines(Rusted) or  Insulation damage

2. Connected component/its wire broken.

3. Battery voltage too low.

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

1. Check its CAN and Supply connectors

2. Check its supply

3. check Side sensor for physical damage

Lane Change Support Side Sensor Module

—————————————————————————————————————-

B150417

Side Sensor – High Voltage > 14V. Failure event sent

Circuit Voltage Above Threshold

If Side Sensor voltage  supply out of range (abnormal high) then Lane Change Support(LCS) System status is set to error. SideObjectDetectedT2P set to error and Report to DEM Side Sensor voltage supply out of range (abnormal high) information is received through DiagnosticsFaultStatus_DM 1 signal

1. Connected component broken.

2. Sidesensor Wires broken. Insulation damage.

3. Bad connection/contacts with Sidesensor connector got shorted with battery supply

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

1. Check its CAN and Supply connectors

2. Check its supply

3. check Side sensor for physical damage

Lane Change Support Side Sensor Module

—————————————————————————————————————-

B150438

Message Update Rate is not correct.

Signal Frequency Incorrect

If Side Sensor local CAN abnormal update rate detected then set SideObjectDetectedT2P as error and Report to DEM. Side Sensor local CAN abnormal update rate information is received through DiagnosticsFaultStatus_DM 1 signal

1. Side Sensor local CAN abnormal update rate detected

2. Sidesensor is faulty

3. Sidesensor CAN lines got damaged/bad connections/connector loose

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

1. check SS signal frequency

2. Check its CAN and Supply connectors

3. Restart and check

4. Check its supply

5. check Side sensor for physical damage

Lane Change Support Side Sensor Module

—————————————————————————————————————-

B150454

CCP(CAN Calibration Protocol) Initialization Error with SideSensor

Missing Calibration

Lane Change Support(LCS) will Initialize the Side Sensor after powering up the sensor and read/upload parameter from sensor. If there is some mismatch in the sensor parameter and the DACU parameter, the differed parameter will be sent to sensor in a new CCP session.

Gateway object detection message received from Side Sensor

1. Side Sensor CCP initialisation not completed due to communication failure

2. 3 attempts of CCP initialisation failed.

3. No proper Vehicle mode transition/short transition of vehicle mode

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

1. check Side sensor for physical damage

2. Check its CAN and Supply connectors

3. Restart and check

4. Check its supply

Lane Change Support Side Sensor Module

Node

DTC ISO

FailureEvent

FTB_Name

FunctBehaviorDesc

PossibleRootCause

ProcedureEraseConfirmedDtc

ProposedWorkshopAction

ProprietaryName

—————————————————————————————————————-

B150487

Communication Failure with Side Sensor, No messages recieved from Side sensor

Missing Message

If Side sensor hardware is faulty then detected or blocked then set SideObjectDetectedT2P as error and Report to DEM. Lane Change Support(LCS) System status is set to error Side sensor hardware fault information is received through DiagnosticsFaultStatus_DM 1 signal.

1.  No supply to Side sensor

2. Sidesensor is faulty/damaged/connector to sensor is loose or damaged

3. 3 attempts of CCP initialisation failed so it require another Vehicle mode transition.

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

1. Check its CAN and Supply connectors

2. Check its supply

Lane Change Support Side Sensor Module

—————————————————————————————————————-

B150492

Side sensor incorrect operation

Performance or Incorrect Operation

If Side sensor software is faulty then set SideObjectDetectedT2P as error and Report to DEM. Lane Change Support(LCS) System status is set to error. Side sensor software fault information is received through DiagnosticsFaultStatus_DM 1 signal

1. Side sensor is faulty

2. Sidesensor CAN lines got damaged/bad connections/connector loose

3. Supply to Sidesensor abnormal so sidesensor might behaves abnormal

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

1. check Side sensor for physical damage

2. Check its CAN and Supply connectors

Lane Change Support Side Sensor Module

—————————————————————————————————————-

B150496

Side Sensor Internal failure

Component Internal Failure

If Side sensor hardware fault detected then set SideObjectDetectedT2P as error and Report to DEM. Lane Change Support(LCS) System status is set to error Side sensor hardware fault information is received through DiagnosticsFaultStatus_DM 1 signal.

1. Side sensor is faulty/internally shorted

2. Sidesensor CCP initialisation improper so it may require another Vehicle mode transition

3. Supply to Sidesensor abnormal so sidesensor might behaves abnormal

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

1. Check Side sensor

2. Check its CAN and Supply connectors

Lane Change Support Side Sensor Module

—————————————————————————————————————-

B150497

Side sensor operation obstructed or blocked.

Component or System Operation Obstructed or Blocked

If Side sensor blocked then set SideObjectDetectedT2P as error and Report to DEM. Lane Change Support(LCS) System status is set to error Side sensor blocked information is received through DiagnosticsFaultStatus_DM 1 signal

1. Side Sensor is either Blocked or sensor failure to detect  objects or obstructed(sensor faulty).

2. Sidesensor CCP initialisation improper so it may require another Vehicle mode transition

3. Improper sully to Sidesensor

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

1. Check SS whether it is aged or it is under working condition.

2. Check any obstacles in Sensor

3. Check its connector

Lane Change Support Side Sensor Module

Node

DTC ISO

FailureEvent

FTB_Name

FunctBehaviorDesc

PossibleRootCause

ProcedureEraseConfirmedDtc

ProposedWorkshopAction

ProprietaryName

—————————————————————————————————————-

B150498

Side sensor over temperature (> 85ºC OR < -40ºC)

Component or System Over Temperature

If Side Sensor temperature out of range then set SideObjectDetectedT2P as error and Report to DEM. Lane Change Support(LCS) System status is set to error Side Sensor temperature out of range information is received through DiagnosticsFaultStatus_DM 1 signal.

1. Side sensor temperature out of range

2. Due to loose contact in its connector it is over heated

3. Supply to sidesensor is too high.

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

1. Check SS tempearture

2. Check sidesensor connector and its wiring

3. Check with new sensor

Lane Change Support Side Sensor Module

—————————————————————————————————————-

B150211

Side Sensor- Short to Ground

Circuit Short To Ground

Sensor shall not be powered and Lane Change Support System status is set to disabled/error based on Vehicle Mode

1. Connected component broken.

2. Wires broken. Insulation damage.

3. DACU supply circuitry for

Sidesensor faulty.

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

1. Check its CAN and Supply connectors/wirings to the sensors

2. Check Side sensor for physical damage

Lane Change Support Power Supply

—————————————————————————————————————-

B150212

SS – Short to Batt

Circuit Short To Battery

Sensor shall be power ON even on Inactive condition

1. Connected component broken.

2. Wires broken. Insulation damage.

3.DACU supply circuitry for

Sidesensor faulty.

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

1. Check its CAN and Supply connectors to the sensors

2. Check Side sensor for physical damage

Lane Change Support Power Supply

—————————————————————————————————————-

B150213

Side Sensor – Open Circuit

Circuit Open

Sensor shall not be powered and Lane Change Support System status is set to disabled/error based on Vehicle Mode

1. Connected component broken.

2. Wires broken. Insulation damage.

3. Sidesensor Connector open/SideSensor

disconnected

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

1. Check its CAN and Supply connectors to the sensors

2. Check if sensor disconnected

3. check Side sensor for physical damage

Lane Change Support Power Supply

—————————————————————————————————————-

B150216

Side Sensor – Low Voltage <10V

Circuit Voltage Below Threshold

Sensor shall not be powered and Lane Change Support System status is set to disabled (if battery power <10) /error based on Vehicle Mode

1. Broken/bad power lines(Rusted) or  Insulation damage

2. Connected component/its wire broken.

3. Battery voltage too low.

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

1.Check Supply voltage and its connectors/wiring

2. Check Side sensor for physical damage

Lane Change Support Power Supply

—————————————————————————————————————-

B150217

Side Sensor – High Voltage > 14V

Circuit Voltage Above Threshold

Sensor shall not be powered and Lane Change Support System status is set to disabled (if battery power >32)/error based on Vehicle Mode

1. Connected component broken.

2. Sidesensor Wires broken. Insulation damage.

3. Bad connection/contacts with Sidesensor connector got shorted with battery supply

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

1.Check Supply voltage and its connectors/wiring

2. Check Side sensor for physical damage

Lane Change Support Power Supply

—————————————————————————————————————-

C006368

High noise in Yaw Rate signal input to DACU

Event Information

YawRateStatus shall be set to status NOK. But the best possible Yawrate value shall be sent in the signal “YawRateCompensated”

The last 10 samples are evaluated and if the maximum and minimum values of YawRate differ more than +/- 0.2 rad/s (default) from the mean

value the DTC is set.

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

Do nothing(this DTC just explains why the function was disabled)

Yaw Rate Sensor

Node

DTC ISO

FailureEvent

FTB_Name

FunctBehaviorDesc

PossibleRootCause

ProcedureEraseConfirmedDtc

ProposedWorkshopAction

ProprietaryName

—————————————————————————————————————-

B150593

The Collision Mitigation ( CM) system shall be automatically disabled after 3 system activations

No Operation

CM disabled and driver notified if there are many interventions or disturbances in ECU.

CM unstable and would have faulty operations if run in an environment with too many interventions

1. Extreme driving conditions are worst

2. Unclaibrated sensors mounted on trucks

3. Calibration of FLS/LPOS gone bad

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

1. Interview the driver about the events,If the driver says that the events were incorrect next step is to

2. checkFLS/LPOS/SteeringWheelAngle/yawRate calibration

3. check FLS/LPOS connector or any obstacles in sensors

4. Replace the sensor and check

Collision Mitigation System

—————————————————————————————————————-

B150968

CM input signal failure

Event Information

NA

failures in the input signals of CM

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

NA

Collision Warning With Emergency Brake, Input Signal Failure

—————————————————————————————————————-

B150A68

FCW input signal failure

Event Information

NA

failures in the input signals of FCW

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

NA

FCW Failure

—————————————————————————————————————-

B150882

Alive request from the watch dog is not updated

Alive / Sequence Counter Incorrect / Not Updated

NA

CollisionSituationAliveRequ est value is 14 or CollisionSituationAliveRequ est counter is not updated

properly.

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

NA

Collision Status Alive Monitoring

—————————————————————————————————————-

B150B68

Stuck of these critical Input Signals Yaw rate

Vehicle speed Target fusion CollisionSituation Status signal Vehicle width Equivalent wheelbase turning Acceleration

radar ego speed acceleration

Event Information

Each time an indication of failure is detected an emergency brake shall not be allowed within a time window of 10s or as long as the failure exists

Critical signals behaviour is incorrect for 10 times or too long time.

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

NA

Safety Critical Signals Monitoring

—————————————————————————————————————-

U000188

Busoff on Can Comm Backbone 2

Bus off

No Communication and error frames generated. The FDC(Fault detection count) shall increase each time the ECU

reaches bus off status and decreases when ECU leaves

bus off status.

Backbone 2  CAN Comm lines short to Ground/Battery.

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

Check Backbone 2 CAN connector.

CAN Communication Backbone 2 Net

—————————————————————————————————————-

U001088

Busoff on Can Comm Backbone 1.

Bus off

No Communication and error frames generated. The FDC(Fault detection count) shall increase each time the ECU

reaches bus off status and decreases when ECU leaves

bus off status.

Backbone 1  CAN Can Comm lines short to Ground/Battery.

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

Check Backbone 1 CAN connector.

CAN Communication Backbone 1 Net

—————————————————————————————————————-

U200188

Busoff on Can Comm Active safety 1

Bus off

No Communication and error frames generated. The FDC(Fault detection count) shall increase each time the ECU

reaches bus off status and decreases when ECU leaves

bus off status.

Active safety 1 CAN Comm lines short to Ground/Battery.

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

1. Check Active safety 1 CAN connector.

2. Check for P1GD8 parameter(has to be true).

CAN Communication Active Safety Proprietary 1 Net

Node

DTC ISO

FailureEvent

FTB_Name

FunctBehaviorDesc

PossibleRootCause

ProcedureEraseConfirmedDtc

ProposedWorkshopAction

ProprietaryName

—————————————————————————————————————-

U200288

Busoff on Can Comm Active safety 2

Bus off

No Communication and error frames generated. The FDC(Fault detection count) shall increase each time the ECU reaches bus off status and decreases when ECU leaves bus off

status.

Active safety 2 CAN Comm lines short to Ground/Battery.

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

Check Active safety 2 CAN connector.

CAN Communication Active Safety Proprietary 2 Net

—————————————————————————————————————-

U300041

Faulty SW and/or Data

General Checksum Failure

ECU shall not operate

ECU SW has been tampered ECU faulty (non volatile memory ROM)

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

1. Check the signature value which is stored in memory.

2. Check if unexpected resets

3. Replace the DACU and check

Electronic control unit

—————————————————————————————————————-

U300044

RAM error

Data Memory Failure

RAM detection shall be performed by ECU after sleep mode or power on.

ECU faulty (volatile memory RAM)

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

1. Checkif unexpected resets

2. Replace the DACU and check

Electronic control unit

—————————————————————————————————————-

U300045

NVRAM / ROM error is detected

Program Memory Failure

Checks for NVRAM / ROM error is detection

Example 1.Write to NVRAM fails

2. ECU detects a ROM

memory failure

ECU faulty (non volatile memory RAM)

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

1. Checkif unexpected resets

2. Replace the DACU and check

Electronic control unit

—————————————————————————————————————-

U300049

ECU Internal Error

Internal Electronic Failure

Checks for The MCU clock error is detection, CAN tranciever hardware error that inhibits RX/TX transmission

1. ECU faulty  (BSW driver / transceiver).

2. ECU specific Software error.

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

1. Checkif unexpected resets

2. Replace the DACU and check

Electronic control unit

—————————————————————————————————————-

U300094

Faulty operation

Unexpected Operation

ECU checks for unexpected operations like

1. unexpected reset due to null pointer reference

2. division by zero

3. Watch dog failure

1. ECU faulty Operations (watchdog fault)

2. ECU in failsafe (limited, limphome) mode due to unexpected HW or SW errors

3. Software error

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

1. Checkif unexpected resets

2. Replace the DACU and check

Electronic control unit

—————————————————————————————————————-

U300316

ECU Low Voltage

<10V

Circuit Voltage Below Threshold

ECU Not functional

1. Broken/bad power lines(Rusted).

2. Battery voltage too low

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

1. Check the batt voltage

2. Check the FRC connector

Battery Power

—————————————————————————————————————-

U300317

ECU high Voltage> 32V

Circuit Voltage Above Threshold

ECU operates Normal

1. Broken/bad power lines.

2. Battery voltage too high.

3. DACU power circuitry gone bad.

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

1. Check the batt voltage

2. Check the FRC connector

Battery Power

—————————————————————————————————————-

U1FFF68

Truck is in Factory Mode

Event Information

Truck is in Factory Mode

Truck is in Factory Mode

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

Check the Factory Mode parameter Value: Parameter P1C54

Factory Mode Active

—————————————————————————————————————-

U250044

Internal Data – RAM Inconsistency detected

Data Memory Failure

RAM detection shall be performed after sleep mode or power on and this DTC set if RAM check failed

1. ECU faulty (volatile memory RAM)

2. Normal operation crrupted the data in RAM

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

1. Make proper shutdown to avoid this problem(Re-start the system.

Internal Data Inconsistency

—————————————————————————————————————-

U250045

Internal Data – ROM Inconsistency detected

Program Memory Failure

Checks for NVRAM / ROM error is detection

Example: 1.Write to NVRAM fails

2. ECU detects a ROM

memory failure

1. ECU faulty (Non volatile memory ROM)

2. Normal operation crrupted the data in ROM

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

1. Make proper shutdown to avoid this problem(Re-start the system.

Internal Data Inconsistency

Node

DTC ISO

FailureEvent

FTB_Name

FunctBehaviorDesc

PossibleRootCause

ProcedureEraseConfirmedDtc

ProposedWorkshopAction

ProprietaryName

—————————————————————————————————————-

B100211

FCW LED – Short to Ground

Circuit Short To Ground

LED shall not be powered and visual warning for ACC and CM Functionality is disabled

1. LED damaged/Internally shorted/broken.

2. Wires broken. Insulation damage or its wire shorted to truck body.

3. DACU supply circuitry for LED faulty.

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

1. Check the FCW HUD connections and its wiring

2. Check LEDs short/Open with multimeter

FCW HUD Power Supply

—————————————————————————————————————-

B100215

FCW LED -Short to Batt or open Ck

Circuit Short To Battery or Open

LED shall not be powered Up and visual warning for ACC and CM Functionality is disabled

1. LED damaged/open internally/broken.

2. Wires broken. Insulation damage or LED wires shorted to battery voltage.

3. LED Connector open/SideSensor disconnected

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

1. Check the FCW HUD connections and its wiring

2. Check LEDs short/Open with multimeter

FCW HUD Power Supply

—————————————————————————————————————-

U114268

More than Maximum allowed other

DTCs (29 DTC’s )

with WIB Bit set  are active in the ECU

Event Information

This component is responsible to collect DTC information from the DEM and to send the DiagnosticFaultStatus signal to the DiagnosticWarningManager

.

The DiagnosticFaultStatus will be sent periodically from the application and will also be used as a heartbeat signal to monitor that the ECU is still alive.

Major ECU fault.

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

1. Check No of active DTCs count if more than 29

DTC Notification Max Limit Reached

—————————————————————————————————————-

B100111

FLS – Short to Ground

Circuit Short To Ground

Sensor shall not be powered and Adaptive Cruise Contro and Collision Mitigation Functionalities are disabled

1. Connected component broken.

2. Wires broken. Insulation damage.

3.DACU supply circuitry for

LPOS faulty.

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

1.Check Supply voltage and its connectors/wiring

2. Check FLS sensor for physical damage

Forward Looking Sensor Power Supply

—————————————————————————————————————-

B100112

FLS – Short to Batt

Circuit Short To Battery

Sensor shall be power ON even on Inactive condition

1. Connected component broken.

2. Wires broken. Insulation damage.

3.DACU supply circuitry for

LPOS faulty.

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

1.Check Supply voltage and its connectors/wiring

2. Check FLS sensor for physical damage

Forward Looking Sensor Power Supply

—————————————————————————————————————-

B100113

FLS – Open Circuit

Circuit Open

Sensor shall not be powered and Adaptive Cruise Contro and Collision Mitigation Functionalities are disabled

1. Connected component broken.

2. Wires broken. Insulation damage.

3. FLS Connector open/FLS

disconnected

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

1.Check Supply voltage and its connectors/wiring

2. Check FLS sensor for physical damage

Forward Looking Sensor Power Supply

—————————————————————————————————————-

B100116

FLS – Low Voltage < 10V

Circuit Voltage Below Threshold

Sensor shall not be powered and Adaptive Cruise Control and Collision Mitigation Functionalities are disabled

1. Broken/bad power lines(Rusted) or  Insulation damage

2. Connected component/its wire broken.

3. Battery voltage too low.

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

1.Check Supply voltage and its connectors/wiring

2. Check FLS sensor for physical damage

Forward Looking Sensor Power Supply

Node

DTC ISO

FailureEvent

FTB_Name

FunctBehaviorDesc

PossibleRootCause

ProcedureEraseConfirmedDtc

ProposedWorkshopAction

ProprietaryName

—————————————————————————————————————-

B100117

FLS – High Voltage > 32V

Circuit Voltage Above Threshold

Sensor shall not be powered and Adaptive Cruise Control and Collision Mitigation Functionalities are disabled

1. Connected component broken.

2. FLS Wires broken. Insulation damage.

3. Bad connection/contacts with FLS connector got shorted with battery supply

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

1.Check Supply voltage and its connectors/wiring

2. Check FLS sensor for physical damage

Forward Looking Sensor Power Supply

—————————————————————————————————————-

B150C68

Stuck of Input Signal Front Axle Speed.

Event Information

Signal Vehicle Speed Compensated will signal error.

if the insignal Front Axle Speed is monitored to be not updated and the signal Vehicle Speed Compensated shall signal error.

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

Do nothing(this DTC just explains why the function was disabled)

Front Axle Speed Signal, Monitoring

—————————————————————————————————————-

B150311

Lane Change Support LED – Short to Ground

Circuit Short To Ground

LED shall not be powered and visual warning for Lane Change Support Functionality is disabled

1. LED damaged/Internally shorted/broken.

2. Wires broken. Insulation damage or its wire shorted to truck body.

3.DACU supply circuitry for LED faulty.

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

1. Check the LCS HUD connections and its wiring

2. Check LEDs short/Open with multimeter

LCS LED  Power Supply

—————————————————————————————————————-

B150315

LCS LED – Short to Batt or open Ck

Circuit Short To Battery or Open

LED shall not be powered Up and visual warning for Lane Change Support Functionality is disabled

1. LED damaged/open internally/broken.

2. Wires broken. Insulation damage or LED wires shorted to battery voltage.

3. LED Connector open/SideSensor disconnected

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

1. Check the LCS HUD connections and its wiring

2. Check LEDs short/Open with multimeter

LCS LED  Power Supply

—————————————————————————————————————-

B100011

Lane Positioning Sensor (LPOS) – Short to Ground

Circuit Short To Ground

Sensor shall not be powered and Lane Keeping Support(LKS) Functionality is disabled

1. Connected component broken.

2. Wires broken. Insulation damage.

3.DACU supply circuitry for

LPOS faulty.

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

1.Check Supply voltage and its connectors/wiring

2. Check LPOS sensor for physical damage

LPOS Power supply

—————————————————————————————————————-

B100012

Lane Positioning Sensor(LPOS) – Short to Batt

Circuit Short To Battery

Sensor shall be power ON even on Inactive condition

1. Connected component broken.

2. Wires broken. Insulation damage.

3.DACU supply circuitry for

LPOS faulty.

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

1.Check Supply voltage and its connectors/wiring

2. Check LPOS sensor for physical damage

LPOS Power supply

—————————————————————————————————————-

B100013

Lane Positioning Sensor(LPOS) – Open Circuit

Circuit Open

Sensor shall not be powered and Lane Keeping Support(LKS) Functionality is disabled

1. LPOS Connector open/LPOS disconnected

2. DACU supply circuitry for LPOS faulty

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

1.Check Supply voltage and its connectors/wiring

2. Check LPOS sensor for physical damage

LPOS Power supply

—————————————————————————————————————-

B100016

Lane Positioning Sensor(LPOS) – Low Voltage < 8.5V

Circuit Voltage Below Threshold

Sensor shall not be powered and Lane Keeping Support(LKS) Functionality is disabled

1. Connected component broken.

2. Wires broken. Insulation damage.

3. Bad connection/contacts with LPOS connector

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

1. Check Supply voltage and its connectors/wiring

2. Check LPOS sensor for physical damage

LPOS Power supply

Node

DTC ISO

FailureEvent

FTB_Name

FunctBehaviorDesc

PossibleRootCause

ProcedureEraseConfirmedDtc

ProposedWorkshopAction

ProprietaryName

—————————————————————————————————————-

B100017

Lane Positioning Sensor(LPOS) – High Voltage > 32V

Circuit Voltage Above Threshold

Sensor shall not be powered and Lane Keeping Support(LKS) Functionality is disabled

1. Connected component broken.

2. LPOS wiring Insulation damage.

3. Bad connection/contacts with LPOS connector got shorted with battery supply

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

1. Check Supply voltage and its connectors/wiring

2. Check LPOS sensor for physical damage

LPOS Power supply

—————————————————————————————————————-

B150416

Side Sensor – Low Voltage <10V. Failure event sent

Circuit Voltage Below Threshold

If Side Sensor voltage  supply out of range (abnormal low) then then Lane Change Support(LCS) System status is set to error, SideObjectDetectedT2P set to error and Report to DEM. Side Sensor voltage supply out of range (abnormal low) information is received through DiagnosticsFaultStatus_DM 1 signal

1. Broken/bad power lines(Rusted) or  Insulation damage

2. Connected component/its wire broken.

3. Battery voltage too low.

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

1. Check its CAN and Supply connectors

2. Check its supply

3. check Side sensor for physical damage

Lane Change Support Side Sensor Module

—————————————————————————————————————-

B150417

Side Sensor – High Voltage > 14V. Failure event sent

Circuit Voltage Above Threshold

If Side Sensor voltage  supply out of range (abnormal high) then Lane Change Support(LCS) System status is set to error. SideObjectDetectedT2P set to error and Report to DEM Side Sensor voltage supply out of range (abnormal high) information is received through DiagnosticsFaultStatus_DM 1 signal

1. Connected component broken.

2. Sidesensor Wires broken. Insulation damage.

3. Bad connection/contacts with Sidesensor connector got shorted with battery supply

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

1. Check its CAN and Supply connectors

2. Check its supply

3. check Side sensor for physical damage

Lane Change Support Side Sensor Module

—————————————————————————————————————-

B150438

Message Update Rate is not correct.

Signal Frequency Incorrect

If Side Sensor local CAN abnormal update rate detected then set SideObjectDetectedT2P as error and Report to DEM. Side Sensor local CAN abnormal update rate information is received through DiagnosticsFaultStatus_DM 1 signal

1. Side Sensor local CAN abnormal update rate detected

2. Sidesensor is faulty

3. Sidesensor CAN lines got damaged/bad connections/connector loose

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

1. check SS signal frequency

2. Check its CAN and Supply connectors

3. Restart and check

4. Check its supply

5. check Side sensor for physical damage

Lane Change Support Side Sensor Module

Node

DTC ISO

FailureEvent

FTB_Name

FunctBehaviorDesc

PossibleRootCause

ProcedureEraseConfirmedDtc

ProposedWorkshopAction

ProprietaryName

—————————————————————————————————————-

B150454

CCP(CAN Calibration Protocol) Initialization Error with SideSensor

Missing Calibration

Lane Change Support(LCS) will Initialize the Side Sensor after powering up the sensor and read/upload parameter from sensor. If there is some mismatch in the sensor parameter and the DACU parameter, the differed parameter will be sent to sensor in a new CCP session.

Gateway object detection message received from Side Sensor

1. Side Sensor CCP initialisation not completed due to communication failure

2. 3 attempts of CCP initialisation failed.

3. No proper Vehicle mode transition/short transition of vehicle mode

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

1. check Side sensor for physical damage

2. Check its CAN and Supply connectors

3. Restart and check

4. Check its supply

Lane Change Support Side Sensor Module

—————————————————————————————————————-

B150487

Communication Failure with Side Sensor, No messages recieved from Side sensor

Missing Message

If Side sensor hardware is faulty then detected or blocked then set SideObjectDetectedT2P as error and Report to DEM. Lane Change Support(LCS) System status is set to error Side sensor hardware fault information is received through DiagnosticsFaultStatus_DM 1 signal.

1.  No supply to Side sensor

2. Sidesensor is faulty/damaged/connector to sensor is loose or damaged

3. 3 attempts of CCP initialisation failed so it require another Vehicle mode transition.

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

1. Check its CAN and Supply connectors

2. Check its supply

Lane Change Support Side Sensor Module

—————————————————————————————————————-

B150492

Side sensor incorrect operation

Performance or Incorrect Operation

If Side sensor software is faulty then set SideObjectDetectedT2P as error and Report to DEM. Lane Change Support(LCS) System status is set to error. Side sensor software fault information is received through DiagnosticsFaultStatus_DM 1 signal

1. Side sensor is faulty

2. Sidesensor CAN lines got damaged/bad connections/connector loose

3. Supply to Sidesensor abnormal so sidesensor might behaves abnormal

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

1. check Side sensor for physical damage

2. Check its CAN and Supply connectors

Lane Change Support Side Sensor Module

—————————————————————————————————————-

B150496

Side Sensor Internal failure

Component Internal Failure

If Side sensor hardware fault detected then set SideObjectDetectedT2P as error and Report to DEM. Lane Change Support(LCS) System status is set to error Side sensor hardware fault information is received through DiagnosticsFaultStatus_DM 1 signal.

1. Side sensor is faulty/internally shorted

2. Sidesensor CCP initialisation improper so it may require another Vehicle mode transition

3. Supply to Sidesensor abnormal so sidesensor might behaves abnormal

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

1. Check Side sensor

2. Check its CAN and Supply connectors

Lane Change Support Side Sensor Module

Node

DTC ISO

FailureEvent

FTB_Name

FunctBehaviorDesc

PossibleRootCause

ProcedureEraseConfirmedDtc

ProposedWorkshopAction

ProprietaryName

—————————————————————————————————————-

B150497

Side sensor operation obstructed or blocked.

Component or System Operation Obstructed or Blocked

If Side sensor blocked then set SideObjectDetectedT2P as error and Report to DEM. Lane Change Support(LCS) System status is set to error Side sensor blocked information is received through DiagnosticsFaultStatus_DM 1 signal

1. Side Sensor is either Blocked or sensor failure to detect  objects or obstructed(sensor faulty).

2. Sidesensor CCP initialisation improper so it may require another Vehicle mode transition

3. Improper sully to Sidesensor

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

1. Check SS whether it is aged or it is under working condition.

2. Check any obstacles in Sensor

3. Check its connector

Lane Change Support Side Sensor Module

—————————————————————————————————————-

B150498

Side sensor over temperature (> 85ºC OR < -40ºC)

Component or System Over Temperature

If Side Sensor temperature out of range then set SideObjectDetectedT2P as error and Report to DEM. Lane Change Support(LCS) System status is set to error Side Sensor temperature out of range information is received through DiagnosticsFaultStatus_DM 1 signal.

1. Side sensor temperature out of range

2. Due to loose contact in its connector it is over heated

3. Supply to sidesensor is too high.

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

1. Check SS tempearture

2. Check sidesensor connector and its wiring

3. Check with new sensor

Lane Change Support Side Sensor Module

—————————————————————————————————————-

B150211

Side Sensor- Short to Ground

Circuit Short To Ground

Sensor shall not be powered and Lane Change Support System status is set to disabled/error based on Vehicle Mode

1. Connected component broken.

2. Wires broken. Insulation damage.

3. DACU supply circuitry for

Sidesensor faulty.

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

1. Check its CAN and Supply connectors/wirings to the sensors

2. Check Side sensor for physical damage

Lane Change Support Power Supply

—————————————————————————————————————-

B150212

SS – Short to Batt

Circuit Short To Battery

Sensor shall be power ON even on Inactive condition

1. Connected component broken.

2. Wires broken. Insulation damage.

3.DACU supply circuitry for

Sidesensor faulty.

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

1. Check its CAN and Supply connectors to the sensors

2. Check Side sensor for physical damage

Lane Change Support Power Supply

—————————————————————————————————————-

B150213

Side Sensor – Open Circuit

Circuit Open

Sensor shall not be powered and Lane Change Support System status is set to disabled/error based on Vehicle Mode

1. Connected component broken.

2. Wires broken. Insulation damage.

3. Sidesensor Connector open/SideSensor

disconnected

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

1. Check its CAN and Supply connectors to the sensors

2. Check if sensor disconnected

3. check Side sensor for physical damage

Lane Change Support Power Supply

—————————————————————————————————————-

B150216

Side Sensor – Low Voltage <10V

Circuit Voltage Below Threshold

Sensor shall not be powered and Lane Change Support System status is set to disabled (if battery power <10) /error based on Vehicle Mode

1. Broken/bad power lines(Rusted) or  Insulation damage

2. Connected component/its wire broken.

3. Battery voltage too low.

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

1.Check Supply voltage and its connectors/wiring

2. Check Side sensor for physical damage

Lane Change Support Power Supply

—————————————————————————————————————-

B150217

Side Sensor – High Voltage > 14V

Circuit Voltage Above Threshold

Sensor shall not be powered and Lane Change Support System status is set to disabled (if battery power >32)/error based on Vehicle Mode

1. Connected component broken.

2. Sidesensor Wires broken. Insulation damage.

3. Bad connection/contacts with Sidesensor connector got shorted with battery supply

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

1.Check Supply voltage and its connectors/wiring

2. Check Side sensor for physical damage

Lane Change Support Power Supply

Node

DTC ISO

FailureEvent

FTB_Name

FunctBehaviorDesc

PossibleRootCause

ProcedureEraseConfirmedDtc

ProposedWorkshopAction

ProprietaryName

—————————————————————————————————————-

C006368

High noise in Yaw Rate signal input to DACU

Event Information

YawRateStatus shall be set to status NOK. But the best possible Yawrate value shall be sent in the signal “YawRateCompensated”

The last 10 samples are evaluated and if the maximum and minimum values of YawRate differ more than +/- 0.2 rad/s (default) from the mean

value the DTC is set.

Diagnostic Service 14. No additional action is needed.

Do nothing(this DTC just explains why the function was disabled)

Yaw Rate Sensor

Каталог руководств по обслуживанию и ремонту автомобилей самых популярных марок

Acura Audi BMW Chevrolet Daewoo Ford ГАЗ Honda Hyundai Infiniti Камаз Kia Land Rover Mazda Mercedes-Benz Mitsubishi Nissan Opel Peugeot Renault Skoda Ssangyong Subaru Suzuki Toyota ВАЗ Volkswagen Volvo

© 2022 manuals4car.ru Все права защищены.
При упоминании использовании материалов активная ссылка на manuals4car.ru обязательна.

Заглянул ради интереса в VIDA по работе климата.

Вот такое количество ошибок может присутствовать:

CCM-B102E09 Датчик качества воздуха. Информация об общей ошибке. Ошибки компонентов

Информация кода неисправности CCM-B102E09

Поиск неисправности

CCM-B102E11 Датчик качества воздуха. Общие электрические ошибки. Короткое замыкание на массу

CCM-B102E12 Датчик качества воздуха. Общие электрические ошибки. Короткое замыкание на аккумулятор

CCM-B102F23 Вспомогательный выключатель. Общие ошибки сигналов. Зависание сигнала в положении «Низкий»

CCM-B102F4A Вспомогательный выключатель. Внутренние ошибки системы. Неправильная установка компонента

CCM-B105A11 Вентилятор датчика температуры в кабине. Общие электрические ошибки. Короткое замыкание на массу

CCM-B105A96 Вентилятор датчика температуры в кабине. Ошибки компонентов. Внутренняя ошибка компонента

CCM-B108109 Электродвигатель левой температурной заслонки. Информация об общей ошибке. Ошибки компонентов

CCM-B108177 Электродвигатель левой температурной заслонки. Механические ошибки. Заданное положение не достижимо

CCM-B108187 Электродвигатель левой температурной заслонки. Ошибки сигнала / сообщения шины. Сообщение об отсутствии

CCM-B108192 Электродвигатель левой температурной заслонки. Ошибки компонентов. Неправильные рабочие характеристики или неправильная операция

CCM-B108194 Электродвигатель левой температурной заслонки. Ошибки компонентов. Непредвиденная операция

CCM-B108209 Электродвигатель правой температурной заслонки. Информация об общей ошибке. Ошибки компонентов

CCM-B108277 Электродвигатель правой температурной заслонки. Механические ошибки. Заданное положение не достижимо

CCM-B108287 Электродвигатель правой температурной заслонки. Ошибки сигнала / сообщения шины. Сообщение об отсутствии

CCM-B108292 Электродвигатель правой температурной заслонки. Ошибки компонентов. Неправильные рабочие характеристики или неправильная операция

CCM-B108294 Электродвигатель правой температурной заслонки. Ошибки компонентов. Непредвиденная операция

CCM-B108309 Электродвигатель заслонки рециркуляции. Информация об общей ошибке. Ошибки компонентов

CCM-B108377 Электродвигатель заслонки рециркуляции. Механические ошибки. Заданное положение не достижимо

CCM-B108387 Электродвигатель заслонки рециркуляции. Ошибки сигнала / сообщения шины. Сообщение об отсутствии

CCM-B108392 Электродвигатель заслонки рециркуляции. Ошибки компонентов. Неправильные рабочие характеристики или неправильная операция

CCM-B108394 Электродвигатель заслонки рециркуляции. Ошибки компонентов. Непредвиденная операция

CCM-B108509 Электродвигатель заслонки антизапотевателя. Информация об общей ошибке. Ошибки компонентов

CCM-B108577 Электродвигатель заслонки антизапотевателя. Механические ошибки. Заданное положение не достижимо

CCM-B108587 Электродвигатель заслонки антизапотевателя. Ошибки сигнала / сообщения шины. Сообщение об отсутствии

CCM-B108592 Электродвигатель заслонки антизапотевателя. Ошибки компонентов. Неправильные рабочие характеристики или неправильная операция

CCM-B108594 Электродвигатель заслонки антизапотевателя. Ошибки компонентов. Непредвиденная операция

CCM-B108609 Электродвигатель заслонки воздухораспределения. Информация об общей ошибке. Ошибки компонентов

CCM-B108677 Электродвигатель заслонки воздухораспределения. Механические ошибки. Заданное положение не достижимо

CCM-B108687 Электродвигатель заслонки воздухораспределения. Ошибки сигнала / сообщения шины. Сообщение об отсутствии

CCM-B108692 Электродвигатель заслонки воздухораспределения. Ошибки компонентов. Неправильные рабочие характеристики или неправильная операция

CCM-B108694 Электродвигатель заслонки воздухораспределения. Ошибки компонентов. Непредвиденная операция

CCM-B10874A Шина LIN A. Внутренние ошибки системы. Неправильная установка компонента

CCM-B108754 Шина LIN A. Ошибки программирования системы. Недостает калибровки

CCM-B108783 Шина LIN A. Ошибки сигнала / сообщения шины. Неправильное расчетное значение защиты сигнала

CCM-B108786 Шина LIN A. Ошибки сигнала / сообщения шины. Недействительный сигнал

CCM-B108788 Шина LIN A. Ошибки сигнала / сообщения шины. Шина отключена

CCM-B10884A Шина LIN B. Внутренние ошибки системы. Неправильная установка компонента

CCM-B108883 Шина LIN B. Ошибки сигнала / сообщения шины. Неправильное расчетное значение защиты сигнала

CCM-B108886 Шина LIN B. Ошибки сигнала / сообщения шины. Недействительный сигнал

CCM-B108888 Шина LIN B. Ошибки сигнала / сообщения шины. Шина отключена

CCM-B10894A Вспомогательный выключатель отсутствует. Внутренние ошибки системы. Неправильная установка компонента

CCM-B10B911 Кнопка 4. Общие электрические ошибки. Короткое замыкание на массу

CCM-B10B912 Кнопка 4. Общие электрические ошибки. Короткое замыкание на аккумулятор

CCM-B10B913 Кнопка 4. Общие электрические ошибки. Обрыв цепи

CCM-B10E011 Кнопка упрощения погрузки. Общие электрические ошибки. Короткое замыкание на массу

CCM-B128609 Зеркало внутри салона. Информация об общей ошибке. Ошибки компонентов

CCM-B128687 Зеркало внутри салона. Ошибки сигнала / сообщения шины. Сообщение об отсутствии

CCM-B1A6111 Датчик температуры в кабине. Общие электрические ошибки. Короткое замыкание на массу

CCM-B1A6115 Датчик температуры в кабине. Общие электрические ошибки. Короткое замыкание на аккумулятор или обрыв цепи

CCM-B1A6909 Датчик влажности. Общие электрические ошибки. Ошибки компонентов

CCM-B1A6987 Датчик влажности. Ошибки сигнала / сообщения шины. Сообщение об отсутствии

CCM-B1B7111 Датчик температуры испарителя. Общие электрические ошибки. Короткое замыкание на массу

CCM-B1B7115 Датчик температуры испарителя. Общие электрические ошибки. Короткое замыкание на аккумулятор или обрыв цепи

CCM-U001088 Среднескоростной коммуникационный канал CAN. Ошибки сигнала / сообщения шины. Шина отключена

CCM-U014000 Потеря коммуникации с Центральным электронным модулем. Информация об общей ошибке. Нет информации о типе переходника

CCM-U015600 Потеря коммуникации с Модулем управления информационно-развлекательной системой. Информация об общей ошибке. Нет информации о типе переходника

CCM-U030000 Несовместимость программного обеспечения в Модуле внутреннего управления. Информация об общей ошибке. Нет информации о типе переходника

CCM-U040168 Недействительные данные получены от модуля ЕСМ/РСМ А. Ошибки на базе алгоритма. Информация о событии

CCM-U042268 Недействительные данные получены от Модуля управления кузовом. Ошибки на базе алгоритма. Информация о событии

CCM-U200223 Переключатель. Общие ошибки сигналов. Зависание сигнала в положении «Низкий»

CCM-U201648 Заблокирован электродвигатель. Внутренние ошибки системы. Ошибка программного обеспечения контроля

CCM-U210000 Исходная конфигурация не выполнена. Информация об общей ошибке. Нет информации о типе переходника

CCM-U210100 Несовместимая конфигурация модуля управления. Информация об общей ошибке. Нет информации о типе переходника

CCM-U300041 Модуль управления. Внутренние ошибки системы. Общая ошибка контрольной суммы

CCM-U300044 Модуль управления. Внутренние ошибки системы. Ошибка памяти для хранения данных

CCM-U300362 Напряжение аккумулятора. Ошибки на базе алгоритма. Ошибка сравнения сигнала

Так что без диагностики, здесь не обойтись.

Примечание:

1. Для поиска других кодов неисправностей воспользуйтесь поисковой строкой. Введите свой код неисправности в поле поиска и отправьте поиск.

2. Информация, содержащаяся на этом сайте, представлена исключительно в информационных целях. Мы не несем ответственности за любые действия, предпринятые вами в отношении вашего автомобиля. Если у вас есть какие-либо сомнения относительно ремонта вашего автомобиля, обратитесь к своему техническому специалисту.

Поиск всех кодов ошибок на одном сайте. Расшифровка Кодов ошибок obd2 по маркам автомобилей.

Знайдено кодов ошибок: 1

Код ошибки:

Значение ошибки


Похожие причины кодов

Коды ошибок по маркам автомобилей

Примечание:

1. Для поиска других кодов неисправностей воспользуйтесь поисковой строкой. Введите свой код неисправности в поле поиска и отправьте поиск.

2. Информация, содержащаяся на этом сайте, представлена исключительно в информационных целях. Мы не несем ответственности за любые действия, предпринятые вами в отношении вашего автомобиля. Если у вас есть какие-либо сомнения относительно ремонта вашего автомобиля, обратитесь к своему техническому специалисту.

Copyright © 2021. Коды ошибок OBD-II с расшифровкой на русском языке — возможные причины, описание и варианты по устранению ошибок.

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • U0073 ошибка chevrolet cruze
  • U0002 ошибка фольксваген поло седан
  • U0018 ошибка кия соренто
  • U0028 ошибка peugeot 206
  • U0002 ошибка вольво