TECU, диагностические коды неисправности
Диагностический код неисправности | Название кода DTC | Тип неисправности |
---|---|---|
P105017 | Датчик положения демультипликатора (SEPoR) | Напряжение в цепи выше порога |
P105018 | Датчик положения демультипликатора (SEPoR) | Ток в цепи ниже пороговой величины |
P105019 | Датчик положения демультипликатора (SEPoR) | Ток в цепи выше порога |
P105054 | Датчик положения демультипликатора (SEPoR) | Отсутствует калибровка |
P105117 | Датчик положения делителя (SEPoS) | Напряжение в цепи выше порога |
P105118 | Датчик положения делителя (SEPoS) | Ток в цепи ниже пороговой величины |
P105119 | Датчик положения делителя (SEPoS) | Ток в цепи выше порога |
P105154 | Датчик положения делителя (SEPoS) | Отсутствует калибровка |
P105217 | Положение цилиндра сцепления | Напряжение в цепи выше порога |
P105218 | Положение цилиндра сцепления | Ток в цепи ниже пороговой величины |
P105229 | Положение цилиндра сцепления | Недопустимый сигнал |
P105254 | Положение цилиндра сцепления | Отсутствует калибровка |
P105262 | Положение цилиндра сцепления | Ошибка сравнения сигнала |
P105378 | Износ диска сцепления | Неверная юстировка или регулировка |
P105417 | Датчик давления воздуха в баке (SEPrSA) | Напряжение в цепи выше порога |
P105418 | Датчик давления воздуха в баке (SEPrSA) | Ток в цепи ниже пороговой величины |
P105421 | Датчик давления воздуха в баке (SEPrSA) | Амплитуда сигнала меньше минимума |
P105422 | Датчик давления воздуха в баке (SEPrSA) | Амплитуда сигнала выше максимальной величины |
P105594 | Выключатель тормоза, состояние | Неожиданная операция |
P105716 | Датчик скорости главного вала (SESM) | Напряжение в цепи ниже порога |
P105717 | Датчик скорости главного вала (SESM) | Напряжение в цепи выше порога |
P105718 | Датчик скорости главного вала (SESM) | Ток в цепи ниже пороговой величины |
P105721 | Датчик скорости главного вала (SESM) | Амплитуда сигнала меньше минимума |
P105729 | Датчик скорости главного вала (SESM) | Недопустимый сигнал |
P105816 | Датчик скорости промежуточного вала (SESC) | Напряжение в цепи ниже порога |
P105817 | Датчик скорости промежуточного вала (SESC) | Напряжение в цепи выше порога |
P105818 | Датчик скорости промежуточного вала (SESC) | Ток в цепи ниже пороговой величины |
P105821 | Датчик скорости промежуточного вала (SESC) | Амплитуда сигнала меньше минимума |
P105916 | Датчик температуры масла в коробке передач (SETeGO) | Напряжение в цепи ниже порога |
P105918 | Датчик температуры масла в коробке передач (SETeGO) | Ток в цепи ниже пороговой величины |
P105922 | Датчик температуры масла в коробке передач (SETeGO) | Амплитуда сигнала выше максимальной величины |
P105992 | Датчик температуры масла в коробке передач (SETeGO) | Характеристики или неправильное функционирование |
P105998 | Датчик температуры масла в коробке передач (SETeGO) | Перегрев компонента или системы |
P105A17 | Клапан повышенного ряда (VAHR) | Напряжение в цепи выше порога |
P105A18 | Клапан повышенного ряда (VAHR) | Ток в цепи ниже пороговой величины |
P105A19 | Клапан повышенного ряда (VAHR) | Ток в цепи выше порога |
P105B17 | Клапан пониженного ряда (VALR) | Напряжение в цепи выше порога |
P105B18 | Клапан пониженного ряда (VALR) | Ток в цепи ниже пороговой величины |
P105B19 | Клапан пониженного ряда (VALR) | Ток в цепи выше порога |
P105C17 | Клапан прямого делителя (VADS) | Напряжение в цепи выше порога |
P105C18 | Клапан прямого делителя (VADS) | Ток в цепи ниже пороговой величины |
P105C19 | Клапан прямого делителя (VADS) | Ток в цепи выше порога |
P105D17 | Клапан непрямого делителя (VAIDS) | Напряжение в цепи выше порога |
P105D18 | Клапан непрямого делителя (VAIDS) | Ток в цепи ниже пороговой величины |
P105D19 | Клапан непрямого делителя (VAIDS) | Ток в цепи выше порога |
P105E17 | Датчик положения переключателя 1 (SEPo1R) | Напряжение в цепи выше порога |
P105E18 | Датчик положения переключателя 1 (SEPo1R) | Ток в цепи ниже пороговой величины |
P105E19 | Датчик положения переключателя 1 (SEPo1R) | Ток в цепи выше порога |
P105E54 | Датчик положения переключателя 1 (SEPo1R) | Отсутствует калибровка |
P105F17 | Датчик положения переключателя 2 (SEPo23) | Напряжение в цепи выше порога |
P105F18 | Датчик положения переключателя 2 (SEPo23) | Ток в цепи ниже пороговой величины |
P105F19 | Датчик положения переключателя 2 (SEPo23) | Ток в цепи выше порога |
P105F54 | Датчик положения переключателя 2 (SEPo23) | Отсутствует калибровка |
P106063 | Нагрузка диска сцепления | Тайм-аут защиты цепи/компонента |
P106074 | Нагрузка диска сцепления | Проскальзывание исполнительного механизма |
P106093 | Нагрузка диска сцепления | Не функционирует |
P106094 | Нагрузка диска сцепления | Неожиданная операция |
P106154 | Положение точки проскальзывания цилиндра сцепления | Отсутствует калибровка |
P106216 | Питание датчика положения сцепления (SEPoC5V) | Напряжение в цепи ниже порога |
P106218 | Питание датчика положения сцепления (SEPoC5V) | Ток в цепи ниже пороговой величины |
P106329 | Датчик наклона коробки передач (SEIG) | Недопустимый сигнал |
P106417 | Клапан быстрого включения сцепления (VAFE) | Напряжение в цепи выше порога |
P106418 | Клапан быстрого включения сцепления (VAFE) | Ток в цепи ниже пороговой величины |
P106419 | Клапан быстрого включения сцепления (VAFE) | Ток в цепи выше порога |
P106517 | Клапан медленного включения сцепления (VASE) | Напряжение в цепи выше порога |
P106518 | Клапан медленного включения сцепления (VASE) | Ток в цепи ниже пороговой величины |
P106519 | Клапан медленного включения сцепления (VASE) | Ток в цепи выше порога |
P106617 | Клапан быстрого выключения сцепления (VAFD) | Напряжение в цепи выше порога |
P106618 | Клапан быстрого выключения сцепления (VAFD) | Ток в цепи ниже пороговой величины |
P106619 | Клапан быстрого выключения сцепления (VAFD) | Ток в цепи выше порога |
P106717 | Клапан медленного выключения сцепления (VASD) | Напряжение в цепи выше порога |
P106718 | Клапан медленного выключения сцепления (VASD) | Ток в цепи ниже пороговой величины |
P106719 | Клапан медленного выключения сцепления (VASD) | Ток в цепи выше порога |
P106A17 | Клапан 1 передачи (VAG1) | Напряжение в цепи выше порога |
P106A18 | Клапан 1 передачи (VAG1) | Ток в цепи ниже пороговой величины |
P106A19 | Клапан 1 передачи (VAG1) | Ток в цепи выше порога |
P106B17 | Клапан задней передачи (VAGR) | Напряжение в цепи выше порога |
P106B18 | Клапан задней передачи (VAGR) | Ток в цепи ниже пороговой величины |
P106B19 | Клапан задней передачи (VAGR) | Ток в цепи выше порога |
P106C17 | Клапан 2 передачи (VAG2) | Напряжение в цепи выше порога |
P106C18 | Клапан 2 передачи (VAG2) | Ток в цепи ниже пороговой величины |
P106C19 | Клапан 2 передачи (VAG2) | Ток в цепи выше порога |
P106D17 | Клапан 3 передачи (VAG3) | Напряжение в цепи выше порога |
P106D18 | Клапан 3 передачи (VAG3) | Ток в цепи ниже пороговой величины |
P106D19 | Клапан 3 передачи (VAG3) | Ток в цепи выше порога |
P107017 | Клапан тормоза коробки передач (VAGB) | Напряжение в цепи выше порога |
P107018 | Клапан тормоза коробки передач (VAGB) | Ток в цепи ниже пороговой величины |
P107019 | Клапан тормоза коробки передач (VAGB) | Ток в цепи выше порога |
P107177 | Система включения делителя | Требуемое положение недостижимо |
P107179 | Система включения делителя | Неисправность механического рычажного механизма |
P107192 | Система включения делителя | Характеристики или неправильное функционирование |
P107194 | Система включения делителя | Неожиданная операция |
P107196 | Система включения делителя | Внутренний отказ компонента |
P107197 | Система включения делителя | Функционирование компонента или системы затруднено или заблокировано |
P107277 | Система включения демультипликатора | Требуемое положение недостижимо |
P107292 | Система включения демультипликатора | Характеристики или неправильное функционирование |
P107294 | Система включения демультипликатора | Неожиданная операция |
P107297 | Система включения демультипликатора | Функционирование компонента или системы затруднено или заблокировано |
P107371 | Система включения 1 и задней передач | Заело привод |
P107377 | Система включения 1 и задней передач | Требуемое положение недостижимо |
P107392 | Система включения 1 и задней передач | Характеристики или неправильное функционирование |
P107394 | Система включения 1 и задней передач | Неожиданная операция |
P107396 | Система включения 1 и задней передач | Внутренний отказ компонента |
P107397 | Система включения 1 и задней передач | Функционирование компонента или системы затруднено или заблокировано |
P107471 | Система включения 2 и 3 передач | Заело привод |
P107477 | Система включения 2 и 3 передач | Требуемое положение недостижимо |
P107492 | Система включения 2 и 3 передач | Характеристики или неправильное функционирование |
P107494 | Система включения 2 и 3 передач | Неожиданная операция |
P107496 | Система включения 2 и 3 передач | Внутренний отказ компонента |
P107497 | Система включения 2 и 3 передач | Функционирование компонента или системы затруднено или заблокировано |
P107538 | Система сцепления | Неверная частота сигнала |
P107554 | Система сцепления | Отсутствует калибровка |
P107571 | Система сцепления | Заело привод |
P107572 | Система сцепления | Исполнительный механизм заклинил в открытом положении |
P107574 | Система сцепления | Проскальзывание исполнительного механизма |
P107575 | Система сцепления | Аварийное положение недостижимо |
P107577 | Система сцепления | Требуемое положение недостижимо |
P107586 | Система сцепления | Недопустимый сигнал |
P107592 | Система сцепления | Характеристики или неправильное функционирование |
P107594 | Система сцепления | Неожиданная операция |
P107694 | Тормоз коробки передач | Неожиданная операция |
P107B86 | Положение педали акселератора / характеристики сигнала выключателя тормозов | Недопустимый сигнал |
P109317 | Цепь стороны высокого уровня клапана передачи 1 (VAG1HS) | Напряжение в цепи выше порога |
P109319 | Цепь стороны высокого уровня клапана передачи 1 (VAG1HS) | Ток в цепи выше порога |
P109417 | Цепь стороны высокого уровня клапана задней передачи | Напряжение в цепи выше порога |
P109419 | Цепь стороны высокого уровня клапана задней передачи | Ток в цепи выше порога |
P109517 | Цепь стороны высокого уровня внутреннего клапана 1 (VAIN1HS) | Напряжение в цепи выше порога |
P109519 | Цепь стороны высокого уровня внутреннего клапана 1 (VAIN1HS) | Ток в цепи выше порога |
P109617 | Цепь стороны высокого уровня внутреннего клапана 2 (VAIN2HS) | Напряжение в цепи выше порога |
P109619 | Цепь стороны высокого уровня внутреннего клапана 2 (VAIN2HS) | Ток в цепи выше порога |
P10A017 | Цепь стороны высокого уровня медленных клапанов сцепления (VASHS) | Напряжение в цепи выше порога |
P10A019 | Цепь стороны высокого уровня медленных клапанов сцепления (VASHS) | Ток в цепи выше порога |
P10A117 | Цепь стороны высокого уровня быстрых клапанов сцепления (VAFHS) | Напряжение в цепи выше порога |
P10A119 | Цепь стороны высокого уровня быстрых клапанов сцепления (VAFHS) | Ток в цепи выше порога |
P10AE81 | Включена передача в нейтральном положении | Получены недопустимые данные по последовательному каналу |
U000188 | CAN Магистральная шина 2 коммуникационной сети | Шина отключена |
U001088 | CAN Магистральная шина 1 коммуникационной сети | Шина отключена |
U007387 | CAN Коммуникационная подсеть силовой установки | Отсутствует сообщение |
U007388 | CAN Коммуникационная подсеть силовой установки | Шина отключена |
U010000 | Потеряна связь с EMS | Информация о подтипе отсутствует |
U012900 | Потеряна связь с модулем управления тормозной системой | Информация о подтипе отсутствует |
U014000 | Потеряна связь с VMCU | Информация о подтипе отсутствует |
U030055 | Программирование памяти ЭППЗУ ПО разработки | Не сконфигурировано |
U030081 | Программирование памяти ЭППЗУ ПО разработки | Получены недопустимые данные по последовательному каналу |
U114100 | Потеряна связь с HMIIOM | Информация о подтипе отсутствует |
U114286 | Скорость автомобиля по колесу | Недопустимый сигнал |
U300017 | Электронный модуль управления | Напряжение в цепи выше порога |
U300041 | Электронный модуль управления | Ошибка общей контрольной суммы |
U300044 | Электронный модуль управления | Отказ памяти данных |
U300046 | Электронный модуль управления | Отказ памяти калибровки/параметров |
U30004B | Электронный модуль управления | Перегрев |
U300055 | Электронный модуль управления | Не сконфигурировано |
U300316 | Питание от аккумулятора | Напряжение в цепи ниже порога |
U300317 | Питание от аккумулятора | Напряжение в цепи выше порога |
—————————————————————————————————————-
B150593
The Collision Mitigation ( CM) system shall be automatically disabled after 3 system activations
No Operation
CM disabled and driver notified if there are many interventions or disturbances in ECU.
CM unstable and would have faulty operations if run in an environment with too many interventions
1. Extreme driving conditions are worst
2. Unclaibrated sensors mounted on trucks
3. Calibration of FLS/LPOS gone bad
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
1. Interview the driver about the events,If the driver says that the events were incorrect next step is to
2. checkFLS/LPOS/SteeringWheelAngle/yawRate calibration
3. check FLS/LPOS connector or any obstacles in sensors
4. Replace the sensor and check
Collision Mitigation System
—————————————————————————————————————-
U000188
Busoff on Can Comm Backbone 2
Bus off
No Communication and error frames generated. The FDC(Fault detection count) shall increase each time the ECU
reaches bus off status and decreases when ECU leaves
bus off status.
Backbone 2 CAN Comm lines short to Ground/Battery.
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
Check Backbone 2 CAN connector.
CAN Communication Backbone 2 Net
—————————————————————————————————————-
U001088
Busoff on Can Comm Backbone 1.
Bus off
No Communication and error frames generated. The FDC(Fault detection count) shall increase each time the ECU
reaches bus off status and decreases when ECU leaves
bus off status.
Backbone 1 CAN Can Comm lines short to Ground/Battery.
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
Check Backbone 1 CAN connector.
CAN Communication Backbone 1 Net
—————————————————————————————————————-
U200188
Busoff on Can Comm Active safety 1
Bus off
No Communication and error frames generated. The FDC(Fault detection count) shall increase each time the ECU
reaches bus off status and decreases when ECU leaves
bus off status.
Active safety 1 CAN Comm lines short to Ground/Battery.
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
Check Active safety 1 CAN connector.
CAN Communication Active Safety Proprietary 1 Net
Node
DTC ISO
FailureEvent
FTB_Name
FunctBehaviorDesc
PossibleRootCause
ProcedureEraseConfirmedDtc
ProposedWorkshopAction
ProprietaryName
—————————————————————————————————————-
U200288
Busoff on Can Comm Active safety 2
Bus off
No Communication and error frames generated. The FDC(Fault detection count) shall increase each time the ECU reaches bus off status and decreases when ECU leaves bus off
status.
Active safety 2 CAN Comm lines short to Ground/Battery.
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
Check Active safety 2 CAN connector.
CAN Communication Active Safety Proprietary 2 Net
—————————————————————————————————————-
U300041
Faulty SW and/or Data
General Checksum Failure
ECU shall not operate
ECU SW has been tampered ECU faulty (non volatile memory ROM)
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
1. Check the signature value which is stored in memory.
2. Check if unexpected resets
3. Replace the DACU and check
Electronic control unit
—————————————————————————————————————-
U300044
RAM error
Data Memory Failure
RAM detection shall be performed by ECU after sleep mode or power on.
ECU faulty (volatile memory RAM)
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
1. Checkif unexpected resets
2. Replace the DACU and check
Electronic control unit
—————————————————————————————————————-
U300045
NVRAM / ROM error is detected
Program Memory Failure
Checks for NVRAM / ROM error is detection
Example 1.Write to NVRAM fails
2. ECU detects a ROM
memory failure
ECU faulty (non volatile memory RAM)
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
1. Checkif unexpected resets
2. Replace the DACU and check
Electronic control unit
—————————————————————————————————————-
U300049
ECU Internal Error
Internal Electronic Failure
Checks for The MCU clock error is detection, CAN tranciever hardware error that inhibits RX/TX transmission
1. ECU faulty (BSW driver / transceiver).
2. ECU specific Software error.
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
1. Checkif unexpected resets
2. Replace the DACU and check
Electronic control unit
—————————————————————————————————————-
U300094
Faulty operation
Unexpected Operation
ECU checks for unexpected operations like
1. unexpected reset due to null pointer reference
2. division by zero
3. Watch dog failure
1. ECU faulty Operations (watchdog fault)
2. ECU in failsafe (limited, limphome) mode due to unexpected HW or SW errors
3. Software error
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
1. Checkif unexpected resets
2. Replace the DACU and check
Electronic control unit
—————————————————————————————————————-
U300316
ECU Low Voltage
<10V
Circuit Voltage Below Threshold
ECU Not functional
1. Broken/bad power lines(Rusted).
2. Battery voltage too low
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
1. Check the batt voltage
2. Check the FRC connector
Battery Power
—————————————————————————————————————-
U300317
ECU high Voltage> 32V
Circuit Voltage Above Threshold
ECU operates Normal
1. Broken/bad power lines.
2. Battery voltage too high.
3. DACU power circuitry gone bad.
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
1. Check the batt voltage
2. Check the FRC connector
Battery Power
—————————————————————————————————————-
U1FFF68
Truck is in Factory Mode
Event Information
Truck is in Factory Mode
Truck is in Factory Mode
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
Check the Factory Mode parameter Value: Parameter P1C54
Factory Mode Active
—————————————————————————————————————-
U250044
Internal Data – RAM Inconsistency detected
Data Memory Failure
RAM detection shall be performed after sleep mode or power on and this DTC set if RAM check failed
1. ECU faulty (volatile memory RAM)
2. Normal operation crrupted the data in RAM
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
1. Make proper shutdown to avoid this problem(Re-start the system.
Internal Data Inconsistency
—————————————————————————————————————-
U250045
Internal Data – ROM Inconsistency detected
Program Memory Failure
Checks for NVRAM / ROM error is detection
Example: 1.Write to NVRAM fails
2. ECU detects a ROM
memory failure
1. ECU faulty (Non volatile memory ROM)
2. Normal operation crrupted the data in ROM
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
1. Make proper shutdown to avoid this problem(Re-start the system.
Internal Data Inconsistency
Node
DTC ISO
FailureEvent
FTB_Name
FunctBehaviorDesc
PossibleRootCause
ProcedureEraseConfirmedDtc
ProposedWorkshopAction
ProprietaryName
—————————————————————————————————————-
B100211
FCW LED – Short to Ground
Circuit Short To Ground
LED shall not be powered and visual warning for ACC and CM Functionality is disabled
1. LED damaged/Internally shorted/broken.
2. Wires broken. Insulation damage or its wire shorted to truck body.
3. DACU supply circuitry for LED faulty.
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
1. Check the FCW HUD connections and its wiring
2. Check LEDs short/Open with multimeter
FCW HUD Power Supply
—————————————————————————————————————-
B100215
FCW LED -Short to Batt or open Ck
Circuit Short To Battery or Open
LED shall not be powered Up and visual warning for ACC and CM Functionality is disabled
1. LED damaged/open internally/broken.
2. Wires broken. Insulation damage or LED wires shorted to battery voltage.
3. LED Connector open/SideSensor disconnected
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
1. Check the FCW HUD connections and its wiring
2. Check LEDs short/Open with multimeter
FCW HUD Power Supply
—————————————————————————————————————-
U114268
More than Maximum allowed other
DTCs (29 DTC’s )
with WIB Bit set are active in the ECU
Event Information
This component is responsible to collect DTC information from the DEM and to send the DiagnosticFaultStatus signal to the DiagnosticWarningManager
.
The DiagnosticFaultStatus will be sent periodically from the application and will also be used as a heartbeat signal to monitor that the ECU is still alive.
Major ECU fault.
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
1. Check No of active DTCs count if more than 29
DTC Notification Max Limit Reached
—————————————————————————————————————-
B100111
FLS – Short to Ground
Circuit Short To Ground
Sensor shall not be powered and Adaptive Cruise Contro and Collision Mitigation Functionalities are disabled
1. Connected component broken.
2. Wires broken. Insulation damage.
3.DACU supply circuitry for
LPOS faulty.
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
1.Check Supply voltage and its connectors/wiring
2. Check FLS sensor for physical damage
Forward Looking Sensor Power Supply
—————————————————————————————————————-
B100112
FLS – Short to Batt
Circuit Short To Battery
Sensor shall be power ON even on Inactive condition
1. Connected component broken.
2. Wires broken. Insulation damage.
3.DACU supply circuitry for
LPOS faulty.
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
1.Check Supply voltage and its connectors/wiring
2. Check FLS sensor for physical damage
Forward Looking Sensor Power Supply
—————————————————————————————————————-
B100113
FLS – Open Circuit
Circuit Open
Sensor shall not be powered and Adaptive Cruise Contro and Collision Mitigation Functionalities are disabled
1. Connected component broken.
2. Wires broken. Insulation damage.
3. FLS Connector open/FLS
disconnected
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
1.Check Supply voltage and its connectors/wiring
2. Check FLS sensor for physical damage
Forward Looking Sensor Power Supply
—————————————————————————————————————-
B100116
FLS – Low Voltage < 10V
Circuit Voltage Below Threshold
Sensor shall not be powered and Adaptive Cruise Control and Collision Mitigation Functionalities are disabled
1. Broken/bad power lines(Rusted) or Insulation damage
2. Connected component/its wire broken.
3. Battery voltage too low.
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
1.Check Supply voltage and its connectors/wiring
2. Check FLS sensor for physical damage
Forward Looking Sensor Power Supply
Node
DTC ISO
FailureEvent
FTB_Name
FunctBehaviorDesc
PossibleRootCause
ProcedureEraseConfirmedDtc
ProposedWorkshopAction
ProprietaryName
—————————————————————————————————————-
B100117
FLS – High Voltage > 32V
Circuit Voltage Above Threshold
Sensor shall not be powered and Adaptive Cruise Control and Collision Mitigation Functionalities are disabled
1. Connected component broken.
2. FLS Wires broken. Insulation damage.
3. Bad connection/contacts with FLS connector got shorted with battery supply
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
1.Check Supply voltage and its connectors/wiring
2. Check FLS sensor for physical damage
Forward Looking Sensor Power Supply
—————————————————————————————————————-
B150311
Lane Change Support LED – Short to Ground
Circuit Short To Ground
LED shall not be powered and visual warning for Lane Change Support Functionality is disabled
1. LED damaged/Internally shorted/broken.
2. Wires broken. Insulation damage or its wire shorted to truck body.
3.DACU supply circuitry for LED faulty.
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
1. Check the LCS HUD connections and its wiring
2. Check LEDs short/Open with multimeter
LCS LED Power Supply
—————————————————————————————————————-
B150315
LCS LED – Short to Batt or open Ck
Circuit Short To Battery or Open
LED shall not be powered Up and visual warning for Lane Change Support Functionality is disabled
1. LED damaged/open internally/broken.
2. Wires broken. Insulation damage or LED wires shorted to battery voltage.
3. LED Connector open/SideSensor disconnected
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
1. Check the LCS HUD connections and its wiring
2. Check LEDs short/Open with multimeter
LCS LED Power Supply
—————————————————————————————————————-
B100011
Lane Positioning Sensor (LPOS) – Short to Ground
Circuit Short To Ground
Sensor shall not be powered and Lane Keeping Support(LKS) Functionality is disabled
1. Connected component broken.
2. Wires broken. Insulation damage.
3.DACU supply circuitry for
LPOS faulty.
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
1.Check Supply voltage and its connectors/wiring
2. Check LPOS sensor for physical damage
LPOS Power supply
—————————————————————————————————————-
B100012
Lane Positioning Sensor(LPOS) – Short to Batt
Circuit Short To Battery
Sensor shall be power ON even on Inactive condition
1. Connected component broken.
2. Wires broken. Insulation damage.
3.DACU supply circuitry for
LPOS faulty.
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
1.Check Supply voltage and its connectors/wiring
2. Check LPOS sensor for physical damage
LPOS Power supply
—————————————————————————————————————-
B100013
Lane Positioning Sensor(LPOS) – Open Circuit
Circuit Open
Sensor shall not be powered and Lane Keeping Support(LKS) Functionality is disabled
1. LPOS Connector open/LPOS disconnected
2. DACU supply circuitry for LPOS faulty
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
1.Check Supply voltage and its connectors/wiring
2. Check LPOS sensor for physical damage
LPOS Power supply
—————————————————————————————————————-
B100016
Lane Positioning Sensor(LPOS) – Low Voltage < 8.5V
Circuit Voltage Below Threshold
Sensor shall not be powered and Lane Keeping Support(LKS) Functionality is disabled
1. Connected component broken.
2. Wires broken. Insulation damage.
3. Bad connection/contacts with LPOS connector
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
1. Check Supply voltage and its connectors/wiring
2. Check LPOS sensor for physical damage
LPOS Power supply
—————————————————————————————————————-
B100017
Lane Positioning Sensor(LPOS) – High Voltage > 32V
Circuit Voltage Above Threshold
Sensor shall not be powered and Lane Keeping Support(LKS) Functionality is disabled
1. Connected component broken.
2. LPOS wiring Insulation damage.
3. Bad connection/contacts with LPOS connector got shorted with battery supply
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
1. Check Supply voltage and its connectors/wiring
2. Check LPOS sensor for physical damage
LPOS Power supply
Node
DTC ISO
FailureEvent
FTB_Name
FunctBehaviorDesc
PossibleRootCause
ProcedureEraseConfirmedDtc
ProposedWorkshopAction
ProprietaryName
—————————————————————————————————————-
B150416
Side Sensor – Low Voltage <10V. Failure event sent
Circuit Voltage Below Threshold
If Side Sensor voltage supply out of range (abnormal low) then then Lane Change Support(LCS) System status is set to error, SideObjectDetectedT2P set to error and Report to DEM. Side Sensor voltage supply out of range (abnormal low) information is received through DiagnosticsFaultStatus_DM 1 signal
1. Broken/bad power lines(Rusted) or Insulation damage
2. Connected component/its wire broken.
3. Battery voltage too low.
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
1. Check its CAN and Supply connectors
2. Check its supply
3. check Side sensor for physical damage
Lane Change Support Side Sensor Module
—————————————————————————————————————-
B150417
Side Sensor – High Voltage > 14V. Failure event sent
Circuit Voltage Above Threshold
If Side Sensor voltage supply out of range (abnormal high) then Lane Change Support(LCS) System status is set to error. SideObjectDetectedT2P set to error and Report to DEM Side Sensor voltage supply out of range (abnormal high) information is received through DiagnosticsFaultStatus_DM 1 signal
1. Connected component broken.
2. Sidesensor Wires broken. Insulation damage.
3. Bad connection/contacts with Sidesensor connector got shorted with battery supply
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
1. Check its CAN and Supply connectors
2. Check its supply
3. check Side sensor for physical damage
Lane Change Support Side Sensor Module
—————————————————————————————————————-
B150438
Message Update Rate is not correct.
Signal Frequency Incorrect
If Side Sensor local CAN abnormal update rate detected then set SideObjectDetectedT2P as error and Report to DEM. Side Sensor local CAN abnormal update rate information is received through DiagnosticsFaultStatus_DM 1 signal
1. Side Sensor local CAN abnormal update rate detected
2. Sidesensor is faulty
3. Sidesensor CAN lines got damaged/bad connections/connector loose
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
1. check SS signal frequency
2. Check its CAN and Supply connectors
3. Restart and check
4. Check its supply
5. check Side sensor for physical damage
Lane Change Support Side Sensor Module
—————————————————————————————————————-
B150454
CCP(CAN Calibration Protocol) Initialization Error with SideSensor
Missing Calibration
Lane Change Support(LCS) will Initialize the Side Sensor after powering up the sensor and read/upload parameter from sensor. If there is some mismatch in the sensor parameter and the DACU parameter, the differed parameter will be sent to sensor in a new CCP session.
Gateway object detection message received from Side Sensor
1. Side Sensor CCP initialisation not completed due to communication failure
2. 3 attempts of CCP initialisation failed.
3. No proper Vehicle mode transition/short transition of vehicle mode
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
1. check Side sensor for physical damage
2. Check its CAN and Supply connectors
3. Restart and check
4. Check its supply
Lane Change Support Side Sensor Module
Node
DTC ISO
FailureEvent
FTB_Name
FunctBehaviorDesc
PossibleRootCause
ProcedureEraseConfirmedDtc
ProposedWorkshopAction
ProprietaryName
—————————————————————————————————————-
B150487
Communication Failure with Side Sensor, No messages recieved from Side sensor
Missing Message
If Side sensor hardware is faulty then detected or blocked then set SideObjectDetectedT2P as error and Report to DEM. Lane Change Support(LCS) System status is set to error Side sensor hardware fault information is received through DiagnosticsFaultStatus_DM 1 signal.
1. No supply to Side sensor
2. Sidesensor is faulty/damaged/connector to sensor is loose or damaged
3. 3 attempts of CCP initialisation failed so it require another Vehicle mode transition.
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
1. Check its CAN and Supply connectors
2. Check its supply
Lane Change Support Side Sensor Module
—————————————————————————————————————-
B150492
Side sensor incorrect operation
Performance or Incorrect Operation
If Side sensor software is faulty then set SideObjectDetectedT2P as error and Report to DEM. Lane Change Support(LCS) System status is set to error. Side sensor software fault information is received through DiagnosticsFaultStatus_DM 1 signal
1. Side sensor is faulty
2. Sidesensor CAN lines got damaged/bad connections/connector loose
3. Supply to Sidesensor abnormal so sidesensor might behaves abnormal
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
1. check Side sensor for physical damage
2. Check its CAN and Supply connectors
Lane Change Support Side Sensor Module
—————————————————————————————————————-
B150496
Side Sensor Internal failure
Component Internal Failure
If Side sensor hardware fault detected then set SideObjectDetectedT2P as error and Report to DEM. Lane Change Support(LCS) System status is set to error Side sensor hardware fault information is received through DiagnosticsFaultStatus_DM 1 signal.
1. Side sensor is faulty/internally shorted
2. Sidesensor CCP initialisation improper so it may require another Vehicle mode transition
3. Supply to Sidesensor abnormal so sidesensor might behaves abnormal
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
1. Check Side sensor
2. Check its CAN and Supply connectors
Lane Change Support Side Sensor Module
—————————————————————————————————————-
B150497
Side sensor operation obstructed or blocked.
Component or System Operation Obstructed or Blocked
If Side sensor blocked then set SideObjectDetectedT2P as error and Report to DEM. Lane Change Support(LCS) System status is set to error Side sensor blocked information is received through DiagnosticsFaultStatus_DM 1 signal
1. Side Sensor is either Blocked or sensor failure to detect objects or obstructed(sensor faulty).
2. Sidesensor CCP initialisation improper so it may require another Vehicle mode transition
3. Improper sully to Sidesensor
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
1. Check SS whether it is aged or it is under working condition.
2. Check any obstacles in Sensor
3. Check its connector
Lane Change Support Side Sensor Module
Node
DTC ISO
FailureEvent
FTB_Name
FunctBehaviorDesc
PossibleRootCause
ProcedureEraseConfirmedDtc
ProposedWorkshopAction
ProprietaryName
—————————————————————————————————————-
B150498
Side sensor over temperature (> 85ºC OR < -40ºC)
Component or System Over Temperature
If Side Sensor temperature out of range then set SideObjectDetectedT2P as error and Report to DEM. Lane Change Support(LCS) System status is set to error Side Sensor temperature out of range information is received through DiagnosticsFaultStatus_DM 1 signal.
1. Side sensor temperature out of range
2. Due to loose contact in its connector it is over heated
3. Supply to sidesensor is too high.
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
1. Check SS tempearture
2. Check sidesensor connector and its wiring
3. Check with new sensor
Lane Change Support Side Sensor Module
—————————————————————————————————————-
B150211
Side Sensor- Short to Ground
Circuit Short To Ground
Sensor shall not be powered and Lane Change Support System status is set to disabled/error based on Vehicle Mode
1. Connected component broken.
2. Wires broken. Insulation damage.
3. DACU supply circuitry for
Sidesensor faulty.
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
1. Check its CAN and Supply connectors/wirings to the sensors
2. Check Side sensor for physical damage
Lane Change Support Power Supply
—————————————————————————————————————-
B150212
SS – Short to Batt
Circuit Short To Battery
Sensor shall be power ON even on Inactive condition
1. Connected component broken.
2. Wires broken. Insulation damage.
3.DACU supply circuitry for
Sidesensor faulty.
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
1. Check its CAN and Supply connectors to the sensors
2. Check Side sensor for physical damage
Lane Change Support Power Supply
—————————————————————————————————————-
B150213
Side Sensor – Open Circuit
Circuit Open
Sensor shall not be powered and Lane Change Support System status is set to disabled/error based on Vehicle Mode
1. Connected component broken.
2. Wires broken. Insulation damage.
3. Sidesensor Connector open/SideSensor
disconnected
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
1. Check its CAN and Supply connectors to the sensors
2. Check if sensor disconnected
3. check Side sensor for physical damage
Lane Change Support Power Supply
—————————————————————————————————————-
B150216
Side Sensor – Low Voltage <10V
Circuit Voltage Below Threshold
Sensor shall not be powered and Lane Change Support System status is set to disabled (if battery power <10) /error based on Vehicle Mode
1. Broken/bad power lines(Rusted) or Insulation damage
2. Connected component/its wire broken.
3. Battery voltage too low.
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
1.Check Supply voltage and its connectors/wiring
2. Check Side sensor for physical damage
Lane Change Support Power Supply
—————————————————————————————————————-
B150217
Side Sensor – High Voltage > 14V
Circuit Voltage Above Threshold
Sensor shall not be powered and Lane Change Support System status is set to disabled (if battery power >32)/error based on Vehicle Mode
1. Connected component broken.
2. Sidesensor Wires broken. Insulation damage.
3. Bad connection/contacts with Sidesensor connector got shorted with battery supply
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
1.Check Supply voltage and its connectors/wiring
2. Check Side sensor for physical damage
Lane Change Support Power Supply
—————————————————————————————————————-
C006368
High noise in Yaw Rate signal input to DACU
Event Information
YawRateStatus shall be set to status NOK. But the best possible Yawrate value shall be sent in the signal “YawRateCompensated”
The last 10 samples are evaluated and if the maximum and minimum values of YawRate differ more than +/- 0.2 rad/s (default) from the mean
value the DTC is set.
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
Do nothing(this DTC just explains why the function was disabled)
Yaw Rate Sensor
Node
DTC ISO
FailureEvent
FTB_Name
FunctBehaviorDesc
PossibleRootCause
ProcedureEraseConfirmedDtc
ProposedWorkshopAction
ProprietaryName
—————————————————————————————————————-
B150593
The Collision Mitigation ( CM) system shall be automatically disabled after 3 system activations
No Operation
CM disabled and driver notified if there are many interventions or disturbances in ECU.
CM unstable and would have faulty operations if run in an environment with too many interventions
1. Extreme driving conditions are worst
2. Unclaibrated sensors mounted on trucks
3. Calibration of FLS/LPOS gone bad
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
1. Interview the driver about the events,If the driver says that the events were incorrect next step is to
2. checkFLS/LPOS/SteeringWheelAngle/yawRate calibration
3. check FLS/LPOS connector or any obstacles in sensors
4. Replace the sensor and check
Collision Mitigation System
—————————————————————————————————————-
B150968
CM input signal failure
Event Information
NA
failures in the input signals of CM
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
NA
Collision Warning With Emergency Brake, Input Signal Failure
—————————————————————————————————————-
B150A68
FCW input signal failure
Event Information
NA
failures in the input signals of FCW
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
NA
FCW Failure
—————————————————————————————————————-
B150882
Alive request from the watch dog is not updated
Alive / Sequence Counter Incorrect / Not Updated
NA
CollisionSituationAliveRequ est value is 14 or CollisionSituationAliveRequ est counter is not updated
properly.
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
NA
Collision Status Alive Monitoring
—————————————————————————————————————-
B150B68
Stuck of these critical Input Signals Yaw rate
Vehicle speed Target fusion CollisionSituation Status signal Vehicle width Equivalent wheelbase turning Acceleration
radar ego speed acceleration
Event Information
Each time an indication of failure is detected an emergency brake shall not be allowed within a time window of 10s or as long as the failure exists
Critical signals behaviour is incorrect for 10 times or too long time.
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
NA
Safety Critical Signals Monitoring
—————————————————————————————————————-
U000188
Busoff on Can Comm Backbone 2
Bus off
No Communication and error frames generated. The FDC(Fault detection count) shall increase each time the ECU
reaches bus off status and decreases when ECU leaves
bus off status.
Backbone 2 CAN Comm lines short to Ground/Battery.
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
Check Backbone 2 CAN connector.
CAN Communication Backbone 2 Net
—————————————————————————————————————-
U001088
Busoff on Can Comm Backbone 1.
Bus off
No Communication and error frames generated. The FDC(Fault detection count) shall increase each time the ECU
reaches bus off status and decreases when ECU leaves
bus off status.
Backbone 1 CAN Can Comm lines short to Ground/Battery.
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
Check Backbone 1 CAN connector.
CAN Communication Backbone 1 Net
—————————————————————————————————————-
U200188
Busoff on Can Comm Active safety 1
Bus off
No Communication and error frames generated. The FDC(Fault detection count) shall increase each time the ECU
reaches bus off status and decreases when ECU leaves
bus off status.
Active safety 1 CAN Comm lines short to Ground/Battery.
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
1. Check Active safety 1 CAN connector.
2. Check for P1GD8 parameter(has to be true).
CAN Communication Active Safety Proprietary 1 Net
Node
DTC ISO
FailureEvent
FTB_Name
FunctBehaviorDesc
PossibleRootCause
ProcedureEraseConfirmedDtc
ProposedWorkshopAction
ProprietaryName
—————————————————————————————————————-
U200288
Busoff on Can Comm Active safety 2
Bus off
No Communication and error frames generated. The FDC(Fault detection count) shall increase each time the ECU reaches bus off status and decreases when ECU leaves bus off
status.
Active safety 2 CAN Comm lines short to Ground/Battery.
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
Check Active safety 2 CAN connector.
CAN Communication Active Safety Proprietary 2 Net
—————————————————————————————————————-
U300041
Faulty SW and/or Data
General Checksum Failure
ECU shall not operate
ECU SW has been tampered ECU faulty (non volatile memory ROM)
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
1. Check the signature value which is stored in memory.
2. Check if unexpected resets
3. Replace the DACU and check
Electronic control unit
—————————————————————————————————————-
U300044
RAM error
Data Memory Failure
RAM detection shall be performed by ECU after sleep mode or power on.
ECU faulty (volatile memory RAM)
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
1. Checkif unexpected resets
2. Replace the DACU and check
Electronic control unit
—————————————————————————————————————-
U300045
NVRAM / ROM error is detected
Program Memory Failure
Checks for NVRAM / ROM error is detection
Example 1.Write to NVRAM fails
2. ECU detects a ROM
memory failure
ECU faulty (non volatile memory RAM)
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
1. Checkif unexpected resets
2. Replace the DACU and check
Electronic control unit
—————————————————————————————————————-
U300049
ECU Internal Error
Internal Electronic Failure
Checks for The MCU clock error is detection, CAN tranciever hardware error that inhibits RX/TX transmission
1. ECU faulty (BSW driver / transceiver).
2. ECU specific Software error.
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
1. Checkif unexpected resets
2. Replace the DACU and check
Electronic control unit
—————————————————————————————————————-
U300094
Faulty operation
Unexpected Operation
ECU checks for unexpected operations like
1. unexpected reset due to null pointer reference
2. division by zero
3. Watch dog failure
1. ECU faulty Operations (watchdog fault)
2. ECU in failsafe (limited, limphome) mode due to unexpected HW or SW errors
3. Software error
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
1. Checkif unexpected resets
2. Replace the DACU and check
Electronic control unit
—————————————————————————————————————-
U300316
ECU Low Voltage
<10V
Circuit Voltage Below Threshold
ECU Not functional
1. Broken/bad power lines(Rusted).
2. Battery voltage too low
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
1. Check the batt voltage
2. Check the FRC connector
Battery Power
—————————————————————————————————————-
U300317
ECU high Voltage> 32V
Circuit Voltage Above Threshold
ECU operates Normal
1. Broken/bad power lines.
2. Battery voltage too high.
3. DACU power circuitry gone bad.
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
1. Check the batt voltage
2. Check the FRC connector
Battery Power
—————————————————————————————————————-
U1FFF68
Truck is in Factory Mode
Event Information
Truck is in Factory Mode
Truck is in Factory Mode
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
Check the Factory Mode parameter Value: Parameter P1C54
Factory Mode Active
—————————————————————————————————————-
U250044
Internal Data – RAM Inconsistency detected
Data Memory Failure
RAM detection shall be performed after sleep mode or power on and this DTC set if RAM check failed
1. ECU faulty (volatile memory RAM)
2. Normal operation crrupted the data in RAM
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
1. Make proper shutdown to avoid this problem(Re-start the system.
Internal Data Inconsistency
—————————————————————————————————————-
U250045
Internal Data – ROM Inconsistency detected
Program Memory Failure
Checks for NVRAM / ROM error is detection
Example: 1.Write to NVRAM fails
2. ECU detects a ROM
memory failure
1. ECU faulty (Non volatile memory ROM)
2. Normal operation crrupted the data in ROM
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
1. Make proper shutdown to avoid this problem(Re-start the system.
Internal Data Inconsistency
Node
DTC ISO
FailureEvent
FTB_Name
FunctBehaviorDesc
PossibleRootCause
ProcedureEraseConfirmedDtc
ProposedWorkshopAction
ProprietaryName
—————————————————————————————————————-
B100211
FCW LED – Short to Ground
Circuit Short To Ground
LED shall not be powered and visual warning for ACC and CM Functionality is disabled
1. LED damaged/Internally shorted/broken.
2. Wires broken. Insulation damage or its wire shorted to truck body.
3. DACU supply circuitry for LED faulty.
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
1. Check the FCW HUD connections and its wiring
2. Check LEDs short/Open with multimeter
FCW HUD Power Supply
—————————————————————————————————————-
B100215
FCW LED -Short to Batt or open Ck
Circuit Short To Battery or Open
LED shall not be powered Up and visual warning for ACC and CM Functionality is disabled
1. LED damaged/open internally/broken.
2. Wires broken. Insulation damage or LED wires shorted to battery voltage.
3. LED Connector open/SideSensor disconnected
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
1. Check the FCW HUD connections and its wiring
2. Check LEDs short/Open with multimeter
FCW HUD Power Supply
—————————————————————————————————————-
U114268
More than Maximum allowed other
DTCs (29 DTC’s )
with WIB Bit set are active in the ECU
Event Information
This component is responsible to collect DTC information from the DEM and to send the DiagnosticFaultStatus signal to the DiagnosticWarningManager
.
The DiagnosticFaultStatus will be sent periodically from the application and will also be used as a heartbeat signal to monitor that the ECU is still alive.
Major ECU fault.
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
1. Check No of active DTCs count if more than 29
DTC Notification Max Limit Reached
—————————————————————————————————————-
B100111
FLS – Short to Ground
Circuit Short To Ground
Sensor shall not be powered and Adaptive Cruise Contro and Collision Mitigation Functionalities are disabled
1. Connected component broken.
2. Wires broken. Insulation damage.
3.DACU supply circuitry for
LPOS faulty.
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
1.Check Supply voltage and its connectors/wiring
2. Check FLS sensor for physical damage
Forward Looking Sensor Power Supply
—————————————————————————————————————-
B100112
FLS – Short to Batt
Circuit Short To Battery
Sensor shall be power ON even on Inactive condition
1. Connected component broken.
2. Wires broken. Insulation damage.
3.DACU supply circuitry for
LPOS faulty.
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
1.Check Supply voltage and its connectors/wiring
2. Check FLS sensor for physical damage
Forward Looking Sensor Power Supply
—————————————————————————————————————-
B100113
FLS – Open Circuit
Circuit Open
Sensor shall not be powered and Adaptive Cruise Contro and Collision Mitigation Functionalities are disabled
1. Connected component broken.
2. Wires broken. Insulation damage.
3. FLS Connector open/FLS
disconnected
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
1.Check Supply voltage and its connectors/wiring
2. Check FLS sensor for physical damage
Forward Looking Sensor Power Supply
—————————————————————————————————————-
B100116
FLS – Low Voltage < 10V
Circuit Voltage Below Threshold
Sensor shall not be powered and Adaptive Cruise Control and Collision Mitigation Functionalities are disabled
1. Broken/bad power lines(Rusted) or Insulation damage
2. Connected component/its wire broken.
3. Battery voltage too low.
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
1.Check Supply voltage and its connectors/wiring
2. Check FLS sensor for physical damage
Forward Looking Sensor Power Supply
Node
DTC ISO
FailureEvent
FTB_Name
FunctBehaviorDesc
PossibleRootCause
ProcedureEraseConfirmedDtc
ProposedWorkshopAction
ProprietaryName
—————————————————————————————————————-
B100117
FLS – High Voltage > 32V
Circuit Voltage Above Threshold
Sensor shall not be powered and Adaptive Cruise Control and Collision Mitigation Functionalities are disabled
1. Connected component broken.
2. FLS Wires broken. Insulation damage.
3. Bad connection/contacts with FLS connector got shorted with battery supply
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
1.Check Supply voltage and its connectors/wiring
2. Check FLS sensor for physical damage
Forward Looking Sensor Power Supply
—————————————————————————————————————-
B150C68
Stuck of Input Signal Front Axle Speed.
Event Information
Signal Vehicle Speed Compensated will signal error.
if the insignal Front Axle Speed is monitored to be not updated and the signal Vehicle Speed Compensated shall signal error.
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
Do nothing(this DTC just explains why the function was disabled)
Front Axle Speed Signal, Monitoring
—————————————————————————————————————-
B150311
Lane Change Support LED – Short to Ground
Circuit Short To Ground
LED shall not be powered and visual warning for Lane Change Support Functionality is disabled
1. LED damaged/Internally shorted/broken.
2. Wires broken. Insulation damage or its wire shorted to truck body.
3.DACU supply circuitry for LED faulty.
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
1. Check the LCS HUD connections and its wiring
2. Check LEDs short/Open with multimeter
LCS LED Power Supply
—————————————————————————————————————-
B150315
LCS LED – Short to Batt or open Ck
Circuit Short To Battery or Open
LED shall not be powered Up and visual warning for Lane Change Support Functionality is disabled
1. LED damaged/open internally/broken.
2. Wires broken. Insulation damage or LED wires shorted to battery voltage.
3. LED Connector open/SideSensor disconnected
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
1. Check the LCS HUD connections and its wiring
2. Check LEDs short/Open with multimeter
LCS LED Power Supply
—————————————————————————————————————-
B100011
Lane Positioning Sensor (LPOS) – Short to Ground
Circuit Short To Ground
Sensor shall not be powered and Lane Keeping Support(LKS) Functionality is disabled
1. Connected component broken.
2. Wires broken. Insulation damage.
3.DACU supply circuitry for
LPOS faulty.
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
1.Check Supply voltage and its connectors/wiring
2. Check LPOS sensor for physical damage
LPOS Power supply
—————————————————————————————————————-
B100012
Lane Positioning Sensor(LPOS) – Short to Batt
Circuit Short To Battery
Sensor shall be power ON even on Inactive condition
1. Connected component broken.
2. Wires broken. Insulation damage.
3.DACU supply circuitry for
LPOS faulty.
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
1.Check Supply voltage and its connectors/wiring
2. Check LPOS sensor for physical damage
LPOS Power supply
—————————————————————————————————————-
B100013
Lane Positioning Sensor(LPOS) – Open Circuit
Circuit Open
Sensor shall not be powered and Lane Keeping Support(LKS) Functionality is disabled
1. LPOS Connector open/LPOS disconnected
2. DACU supply circuitry for LPOS faulty
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
1.Check Supply voltage and its connectors/wiring
2. Check LPOS sensor for physical damage
LPOS Power supply
—————————————————————————————————————-
B100016
Lane Positioning Sensor(LPOS) – Low Voltage < 8.5V
Circuit Voltage Below Threshold
Sensor shall not be powered and Lane Keeping Support(LKS) Functionality is disabled
1. Connected component broken.
2. Wires broken. Insulation damage.
3. Bad connection/contacts with LPOS connector
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
1. Check Supply voltage and its connectors/wiring
2. Check LPOS sensor for physical damage
LPOS Power supply
Node
DTC ISO
FailureEvent
FTB_Name
FunctBehaviorDesc
PossibleRootCause
ProcedureEraseConfirmedDtc
ProposedWorkshopAction
ProprietaryName
—————————————————————————————————————-
B100017
Lane Positioning Sensor(LPOS) – High Voltage > 32V
Circuit Voltage Above Threshold
Sensor shall not be powered and Lane Keeping Support(LKS) Functionality is disabled
1. Connected component broken.
2. LPOS wiring Insulation damage.
3. Bad connection/contacts with LPOS connector got shorted with battery supply
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
1. Check Supply voltage and its connectors/wiring
2. Check LPOS sensor for physical damage
LPOS Power supply
—————————————————————————————————————-
B150416
Side Sensor – Low Voltage <10V. Failure event sent
Circuit Voltage Below Threshold
If Side Sensor voltage supply out of range (abnormal low) then then Lane Change Support(LCS) System status is set to error, SideObjectDetectedT2P set to error and Report to DEM. Side Sensor voltage supply out of range (abnormal low) information is received through DiagnosticsFaultStatus_DM 1 signal
1. Broken/bad power lines(Rusted) or Insulation damage
2. Connected component/its wire broken.
3. Battery voltage too low.
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
1. Check its CAN and Supply connectors
2. Check its supply
3. check Side sensor for physical damage
Lane Change Support Side Sensor Module
—————————————————————————————————————-
B150417
Side Sensor – High Voltage > 14V. Failure event sent
Circuit Voltage Above Threshold
If Side Sensor voltage supply out of range (abnormal high) then Lane Change Support(LCS) System status is set to error. SideObjectDetectedT2P set to error and Report to DEM Side Sensor voltage supply out of range (abnormal high) information is received through DiagnosticsFaultStatus_DM 1 signal
1. Connected component broken.
2. Sidesensor Wires broken. Insulation damage.
3. Bad connection/contacts with Sidesensor connector got shorted with battery supply
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
1. Check its CAN and Supply connectors
2. Check its supply
3. check Side sensor for physical damage
Lane Change Support Side Sensor Module
—————————————————————————————————————-
B150438
Message Update Rate is not correct.
Signal Frequency Incorrect
If Side Sensor local CAN abnormal update rate detected then set SideObjectDetectedT2P as error and Report to DEM. Side Sensor local CAN abnormal update rate information is received through DiagnosticsFaultStatus_DM 1 signal
1. Side Sensor local CAN abnormal update rate detected
2. Sidesensor is faulty
3. Sidesensor CAN lines got damaged/bad connections/connector loose
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
1. check SS signal frequency
2. Check its CAN and Supply connectors
3. Restart and check
4. Check its supply
5. check Side sensor for physical damage
Lane Change Support Side Sensor Module
Node
DTC ISO
FailureEvent
FTB_Name
FunctBehaviorDesc
PossibleRootCause
ProcedureEraseConfirmedDtc
ProposedWorkshopAction
ProprietaryName
—————————————————————————————————————-
B150454
CCP(CAN Calibration Protocol) Initialization Error with SideSensor
Missing Calibration
Lane Change Support(LCS) will Initialize the Side Sensor after powering up the sensor and read/upload parameter from sensor. If there is some mismatch in the sensor parameter and the DACU parameter, the differed parameter will be sent to sensor in a new CCP session.
Gateway object detection message received from Side Sensor
1. Side Sensor CCP initialisation not completed due to communication failure
2. 3 attempts of CCP initialisation failed.
3. No proper Vehicle mode transition/short transition of vehicle mode
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
1. check Side sensor for physical damage
2. Check its CAN and Supply connectors
3. Restart and check
4. Check its supply
Lane Change Support Side Sensor Module
—————————————————————————————————————-
B150487
Communication Failure with Side Sensor, No messages recieved from Side sensor
Missing Message
If Side sensor hardware is faulty then detected or blocked then set SideObjectDetectedT2P as error and Report to DEM. Lane Change Support(LCS) System status is set to error Side sensor hardware fault information is received through DiagnosticsFaultStatus_DM 1 signal.
1. No supply to Side sensor
2. Sidesensor is faulty/damaged/connector to sensor is loose or damaged
3. 3 attempts of CCP initialisation failed so it require another Vehicle mode transition.
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
1. Check its CAN and Supply connectors
2. Check its supply
Lane Change Support Side Sensor Module
—————————————————————————————————————-
B150492
Side sensor incorrect operation
Performance or Incorrect Operation
If Side sensor software is faulty then set SideObjectDetectedT2P as error and Report to DEM. Lane Change Support(LCS) System status is set to error. Side sensor software fault information is received through DiagnosticsFaultStatus_DM 1 signal
1. Side sensor is faulty
2. Sidesensor CAN lines got damaged/bad connections/connector loose
3. Supply to Sidesensor abnormal so sidesensor might behaves abnormal
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
1. check Side sensor for physical damage
2. Check its CAN and Supply connectors
Lane Change Support Side Sensor Module
—————————————————————————————————————-
B150496
Side Sensor Internal failure
Component Internal Failure
If Side sensor hardware fault detected then set SideObjectDetectedT2P as error and Report to DEM. Lane Change Support(LCS) System status is set to error Side sensor hardware fault information is received through DiagnosticsFaultStatus_DM 1 signal.
1. Side sensor is faulty/internally shorted
2. Sidesensor CCP initialisation improper so it may require another Vehicle mode transition
3. Supply to Sidesensor abnormal so sidesensor might behaves abnormal
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
1. Check Side sensor
2. Check its CAN and Supply connectors
Lane Change Support Side Sensor Module
Node
DTC ISO
FailureEvent
FTB_Name
FunctBehaviorDesc
PossibleRootCause
ProcedureEraseConfirmedDtc
ProposedWorkshopAction
ProprietaryName
—————————————————————————————————————-
B150497
Side sensor operation obstructed or blocked.
Component or System Operation Obstructed or Blocked
If Side sensor blocked then set SideObjectDetectedT2P as error and Report to DEM. Lane Change Support(LCS) System status is set to error Side sensor blocked information is received through DiagnosticsFaultStatus_DM 1 signal
1. Side Sensor is either Blocked or sensor failure to detect objects or obstructed(sensor faulty).
2. Sidesensor CCP initialisation improper so it may require another Vehicle mode transition
3. Improper sully to Sidesensor
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
1. Check SS whether it is aged or it is under working condition.
2. Check any obstacles in Sensor
3. Check its connector
Lane Change Support Side Sensor Module
—————————————————————————————————————-
B150498
Side sensor over temperature (> 85ºC OR < -40ºC)
Component or System Over Temperature
If Side Sensor temperature out of range then set SideObjectDetectedT2P as error and Report to DEM. Lane Change Support(LCS) System status is set to error Side Sensor temperature out of range information is received through DiagnosticsFaultStatus_DM 1 signal.
1. Side sensor temperature out of range
2. Due to loose contact in its connector it is over heated
3. Supply to sidesensor is too high.
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
1. Check SS tempearture
2. Check sidesensor connector and its wiring
3. Check with new sensor
Lane Change Support Side Sensor Module
—————————————————————————————————————-
B150211
Side Sensor- Short to Ground
Circuit Short To Ground
Sensor shall not be powered and Lane Change Support System status is set to disabled/error based on Vehicle Mode
1. Connected component broken.
2. Wires broken. Insulation damage.
3. DACU supply circuitry for
Sidesensor faulty.
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
1. Check its CAN and Supply connectors/wirings to the sensors
2. Check Side sensor for physical damage
Lane Change Support Power Supply
—————————————————————————————————————-
B150212
SS – Short to Batt
Circuit Short To Battery
Sensor shall be power ON even on Inactive condition
1. Connected component broken.
2. Wires broken. Insulation damage.
3.DACU supply circuitry for
Sidesensor faulty.
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
1. Check its CAN and Supply connectors to the sensors
2. Check Side sensor for physical damage
Lane Change Support Power Supply
—————————————————————————————————————-
B150213
Side Sensor – Open Circuit
Circuit Open
Sensor shall not be powered and Lane Change Support System status is set to disabled/error based on Vehicle Mode
1. Connected component broken.
2. Wires broken. Insulation damage.
3. Sidesensor Connector open/SideSensor
disconnected
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
1. Check its CAN and Supply connectors to the sensors
2. Check if sensor disconnected
3. check Side sensor for physical damage
Lane Change Support Power Supply
—————————————————————————————————————-
B150216
Side Sensor – Low Voltage <10V
Circuit Voltage Below Threshold
Sensor shall not be powered and Lane Change Support System status is set to disabled (if battery power <10) /error based on Vehicle Mode
1. Broken/bad power lines(Rusted) or Insulation damage
2. Connected component/its wire broken.
3. Battery voltage too low.
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
1.Check Supply voltage and its connectors/wiring
2. Check Side sensor for physical damage
Lane Change Support Power Supply
—————————————————————————————————————-
B150217
Side Sensor – High Voltage > 14V
Circuit Voltage Above Threshold
Sensor shall not be powered and Lane Change Support System status is set to disabled (if battery power >32)/error based on Vehicle Mode
1. Connected component broken.
2. Sidesensor Wires broken. Insulation damage.
3. Bad connection/contacts with Sidesensor connector got shorted with battery supply
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
1.Check Supply voltage and its connectors/wiring
2. Check Side sensor for physical damage
Lane Change Support Power Supply
Node
DTC ISO
FailureEvent
FTB_Name
FunctBehaviorDesc
PossibleRootCause
ProcedureEraseConfirmedDtc
ProposedWorkshopAction
ProprietaryName
—————————————————————————————————————-
C006368
High noise in Yaw Rate signal input to DACU
Event Information
YawRateStatus shall be set to status NOK. But the best possible Yawrate value shall be sent in the signal “YawRateCompensated”
The last 10 samples are evaluated and if the maximum and minimum values of YawRate differ more than +/- 0.2 rad/s (default) from the mean
value the DTC is set.
Diagnostic Service 14. No additional action is needed.
Do nothing(this DTC just explains why the function was disabled)
Yaw Rate Sensor
Каталог руководств по обслуживанию и ремонту автомобилей самых популярных марок
© 2022 manuals4car.ru Все права защищены.
При упоминании использовании материалов активная ссылка на manuals4car.ru обязательна.
Заглянул ради интереса в VIDA по работе климата.
Вот такое количество ошибок может присутствовать:
CCM-B102E09 Датчик качества воздуха. Информация об общей ошибке. Ошибки компонентов
Информация кода неисправности CCM-B102E09
Поиск неисправности
CCM-B102E11 Датчик качества воздуха. Общие электрические ошибки. Короткое замыкание на массу
CCM-B102E12 Датчик качества воздуха. Общие электрические ошибки. Короткое замыкание на аккумулятор
CCM-B102F23 Вспомогательный выключатель. Общие ошибки сигналов. Зависание сигнала в положении «Низкий»
CCM-B102F4A Вспомогательный выключатель. Внутренние ошибки системы. Неправильная установка компонента
CCM-B105A11 Вентилятор датчика температуры в кабине. Общие электрические ошибки. Короткое замыкание на массу
CCM-B105A96 Вентилятор датчика температуры в кабине. Ошибки компонентов. Внутренняя ошибка компонента
CCM-B108109 Электродвигатель левой температурной заслонки. Информация об общей ошибке. Ошибки компонентов
CCM-B108177 Электродвигатель левой температурной заслонки. Механические ошибки. Заданное положение не достижимо
CCM-B108187 Электродвигатель левой температурной заслонки. Ошибки сигнала / сообщения шины. Сообщение об отсутствии
CCM-B108192 Электродвигатель левой температурной заслонки. Ошибки компонентов. Неправильные рабочие характеристики или неправильная операция
CCM-B108194 Электродвигатель левой температурной заслонки. Ошибки компонентов. Непредвиденная операция
CCM-B108209 Электродвигатель правой температурной заслонки. Информация об общей ошибке. Ошибки компонентов
CCM-B108277 Электродвигатель правой температурной заслонки. Механические ошибки. Заданное положение не достижимо
CCM-B108287 Электродвигатель правой температурной заслонки. Ошибки сигнала / сообщения шины. Сообщение об отсутствии
CCM-B108292 Электродвигатель правой температурной заслонки. Ошибки компонентов. Неправильные рабочие характеристики или неправильная операция
CCM-B108294 Электродвигатель правой температурной заслонки. Ошибки компонентов. Непредвиденная операция
CCM-B108309 Электродвигатель заслонки рециркуляции. Информация об общей ошибке. Ошибки компонентов
CCM-B108377 Электродвигатель заслонки рециркуляции. Механические ошибки. Заданное положение не достижимо
CCM-B108387 Электродвигатель заслонки рециркуляции. Ошибки сигнала / сообщения шины. Сообщение об отсутствии
CCM-B108392 Электродвигатель заслонки рециркуляции. Ошибки компонентов. Неправильные рабочие характеристики или неправильная операция
CCM-B108394 Электродвигатель заслонки рециркуляции. Ошибки компонентов. Непредвиденная операция
CCM-B108509 Электродвигатель заслонки антизапотевателя. Информация об общей ошибке. Ошибки компонентов
CCM-B108577 Электродвигатель заслонки антизапотевателя. Механические ошибки. Заданное положение не достижимо
CCM-B108587 Электродвигатель заслонки антизапотевателя. Ошибки сигнала / сообщения шины. Сообщение об отсутствии
CCM-B108592 Электродвигатель заслонки антизапотевателя. Ошибки компонентов. Неправильные рабочие характеристики или неправильная операция
CCM-B108594 Электродвигатель заслонки антизапотевателя. Ошибки компонентов. Непредвиденная операция
CCM-B108609 Электродвигатель заслонки воздухораспределения. Информация об общей ошибке. Ошибки компонентов
CCM-B108677 Электродвигатель заслонки воздухораспределения. Механические ошибки. Заданное положение не достижимо
CCM-B108687 Электродвигатель заслонки воздухораспределения. Ошибки сигнала / сообщения шины. Сообщение об отсутствии
CCM-B108692 Электродвигатель заслонки воздухораспределения. Ошибки компонентов. Неправильные рабочие характеристики или неправильная операция
CCM-B108694 Электродвигатель заслонки воздухораспределения. Ошибки компонентов. Непредвиденная операция
CCM-B10874A Шина LIN A. Внутренние ошибки системы. Неправильная установка компонента
CCM-B108754 Шина LIN A. Ошибки программирования системы. Недостает калибровки
CCM-B108783 Шина LIN A. Ошибки сигнала / сообщения шины. Неправильное расчетное значение защиты сигнала
CCM-B108786 Шина LIN A. Ошибки сигнала / сообщения шины. Недействительный сигнал
CCM-B108788 Шина LIN A. Ошибки сигнала / сообщения шины. Шина отключена
CCM-B10884A Шина LIN B. Внутренние ошибки системы. Неправильная установка компонента
CCM-B108883 Шина LIN B. Ошибки сигнала / сообщения шины. Неправильное расчетное значение защиты сигнала
CCM-B108886 Шина LIN B. Ошибки сигнала / сообщения шины. Недействительный сигнал
CCM-B108888 Шина LIN B. Ошибки сигнала / сообщения шины. Шина отключена
CCM-B10894A Вспомогательный выключатель отсутствует. Внутренние ошибки системы. Неправильная установка компонента
CCM-B10B911 Кнопка 4. Общие электрические ошибки. Короткое замыкание на массу
CCM-B10B912 Кнопка 4. Общие электрические ошибки. Короткое замыкание на аккумулятор
CCM-B10B913 Кнопка 4. Общие электрические ошибки. Обрыв цепи
CCM-B10E011 Кнопка упрощения погрузки. Общие электрические ошибки. Короткое замыкание на массу
CCM-B128609 Зеркало внутри салона. Информация об общей ошибке. Ошибки компонентов
CCM-B128687 Зеркало внутри салона. Ошибки сигнала / сообщения шины. Сообщение об отсутствии
CCM-B1A6111 Датчик температуры в кабине. Общие электрические ошибки. Короткое замыкание на массу
CCM-B1A6115 Датчик температуры в кабине. Общие электрические ошибки. Короткое замыкание на аккумулятор или обрыв цепи
CCM-B1A6909 Датчик влажности. Общие электрические ошибки. Ошибки компонентов
CCM-B1A6987 Датчик влажности. Ошибки сигнала / сообщения шины. Сообщение об отсутствии
CCM-B1B7111 Датчик температуры испарителя. Общие электрические ошибки. Короткое замыкание на массу
CCM-B1B7115 Датчик температуры испарителя. Общие электрические ошибки. Короткое замыкание на аккумулятор или обрыв цепи
CCM-U001088 Среднескоростной коммуникационный канал CAN. Ошибки сигнала / сообщения шины. Шина отключена
CCM-U014000 Потеря коммуникации с Центральным электронным модулем. Информация об общей ошибке. Нет информации о типе переходника
CCM-U015600 Потеря коммуникации с Модулем управления информационно-развлекательной системой. Информация об общей ошибке. Нет информации о типе переходника
CCM-U030000 Несовместимость программного обеспечения в Модуле внутреннего управления. Информация об общей ошибке. Нет информации о типе переходника
CCM-U040168 Недействительные данные получены от модуля ЕСМ/РСМ А. Ошибки на базе алгоритма. Информация о событии
CCM-U042268 Недействительные данные получены от Модуля управления кузовом. Ошибки на базе алгоритма. Информация о событии
CCM-U200223 Переключатель. Общие ошибки сигналов. Зависание сигнала в положении «Низкий»
CCM-U201648 Заблокирован электродвигатель. Внутренние ошибки системы. Ошибка программного обеспечения контроля
CCM-U210000 Исходная конфигурация не выполнена. Информация об общей ошибке. Нет информации о типе переходника
CCM-U210100 Несовместимая конфигурация модуля управления. Информация об общей ошибке. Нет информации о типе переходника
CCM-U300041 Модуль управления. Внутренние ошибки системы. Общая ошибка контрольной суммы
CCM-U300044 Модуль управления. Внутренние ошибки системы. Ошибка памяти для хранения данных
CCM-U300362 Напряжение аккумулятора. Ошибки на базе алгоритма. Ошибка сравнения сигнала
Так что без диагностики, здесь не обойтись.
Примечание:
1. Для поиска других кодов неисправностей воспользуйтесь поисковой строкой. Введите свой код неисправности в поле поиска и отправьте поиск.
2. Информация, содержащаяся на этом сайте, представлена исключительно в информационных целях. Мы не несем ответственности за любые действия, предпринятые вами в отношении вашего автомобиля. Если у вас есть какие-либо сомнения относительно ремонта вашего автомобиля, обратитесь к своему техническому специалисту.
Поиск всех кодов ошибок на одном сайте. Расшифровка Кодов ошибок obd2 по маркам автомобилей.
Знайдено кодов ошибок: 1
Код ошибки:
Значение ошибки
Похожие причины кодов
Коды ошибок по маркам автомобилей
Примечание:
1. Для поиска других кодов неисправностей воспользуйтесь поисковой строкой. Введите свой код неисправности в поле поиска и отправьте поиск.
2. Информация, содержащаяся на этом сайте, представлена исключительно в информационных целях. Мы не несем ответственности за любые действия, предпринятые вами в отношении вашего автомобиля. Если у вас есть какие-либо сомнения относительно ремонта вашего автомобиля, обратитесь к своему техническому специалисту.
Copyright © 2021. Коды ошибок OBD-II с расшифровкой на русском языке — возможные причины, описание и варианты по устранению ошибок.