The black hat is toms исправьте ошибки

Ответы

1. Look at Sasha’s timetable for Monday.

Then match the questions and the

answers.

1. — e

2. — d

3. — b

4. — a

5. — c

2. Make questions.

1. What are you doing?

2. What are you cooking?

3. Where are you going tonight?

4. What time are we playing tennis?

5. Why is this girl crying?

3. Choose the right preposition.

In, at, on, under, on, opposite, on, in, on.

4. Fill in the gaps using the right form of

the pronouns in brackets.

1. her

2. our

3. those

4. my, her

5. your

6. my

7. your

8. their

5. Correct the mistakes as in the example.

1. Toms

2. House’s

3. Mothers

4. Women

5. Carol’s

6. Right down the nationality.

1. Russian

2. French

3. American

4. Australian

5. Chinese

6. Scottish

7. British

8. English

9. Japanese

10. Italian

7. Put the verbs in brackets in the right

form to complete the text

Is, are, first, has got, sees, feeds, are, has,

hates, doesn’t, talk, is.

8. Read the text again and mark the

statement T (True), F (False), or NT (Not

stated).

1. T

2. F

3. NS

4. F

5. T

Урок №

Предмет английский язык

Дата проведения23.03.2020 Преподаватель Аташева З.М.

Группа № 2-13

Тема урока: Научно технический прогресс»

Тип урока: комбинированный

Цели и задачи:

1.Совершенствование грамматических навыков

2.Формирование лексических навыков

3. Совершенствование навыков слуха.

4.Совершенствование навыков чтения.

Используемые на уроке средства ИКТ:

-персональный компьютер, мультимедийный проектор, экран книги, раздаточный материал;

I.Изучите лекционный материал по теме Притяжательный падеж имен существительных»

Как правило, притяжательный падеж в английском языке используется с одушевленными существительными, которые обозначают людей и животных. Определяет этот падеж принадлежность, обладание чем-то, различные отношения. Если речь идет о синтаксической функции слова в притяжательном падеже, то ею будет функция определения. Например:

  • a girl’s future – будущее девочки (чье?)

  • students’ life – жизнь студентов (чья?)

  • a policeman’s uniform – форма полицейского (какая? чья?)

  • Mr. Davies’ office – офис мистера Дэвьеса

Если вы заметили, в приведенных примерах присутствует своеобразное окончание у имен существительных в притяжательном падеже на английском языке. Именно с помощью этого окончания – ‘s (апостроф s) – этот падеж и образуется. В письменном выражении мы имеем следующие варианты: ‘s – для существительных в единственном числе; ‘ (просто апостроф – apostrophe) – для существительных во множественном числе и для слов, заканчивающихся на —s, —ss, —x. Выглядит это следующим образом:

  • the secretaries’ working hours – рабочее время секретарей (множественное число)

  • lady’s handbag – женская сумочка (единственное число)

Здесь есть один момент: если имя собственное оканчивается на —s, апостроф можно использовать, а можно и пропустить:

  • St. James’ Park – Парк Святого Джеймса

В сложных именах существительных при образовании притяжательного падежа на английском языке мы добавляем окончание —s к последнему слову:

  • father-in-law’s flat – квартира тестя (свекра)

Стоит также обратить внимание на произношение окончания – s. После глухих это окончание читается как s, после звонких и гласных – как z, а после шипящих – iz.

С помощью притяжательного падежа в английском языке выражаются:

  1. совместное владение чем-либо:

My son and daughter’s room

  1. мера времени и расстояния:

a three-kilometer’s drive

a week’s vacation

  1. какое-либо место (магазин, дом, мастерская и т.д.):

at the grocer’s

at the buther’s

at the dentist’s

  1. значение «один из» в конструкции с предлогом of:

Christina is a friend of my sister’s

Если мы коснемся неодушевленных предметов, увидим, что их значение принадлежности принято выражать с помощью «of -фразы», то есть сочетания этого предлога с существительным. Например:

  • the cover of the book – обложка книги

  • the history of the English language – история английского языка

Тему притяжательного падежа в английском языке я отнесла бы к легким, но в то же время она весьма актуальна, так как мы говорим с помощью знаний в этой области постоянно.

II. Выполните упражнения по теме «Притяжательный падеж имен существительных»

1. Underline the correct words in bold

a. “Who is she?” “She’s Tom’s and Bob’s / Tom and Bob’s sister.

b. “Is this Paul / Paul’s?” “No, this is mine.”

c. “What’s your father’s / father name?

d. Where are the children’ / the children’s books?

e. This is the leg of / the leg’s the table.

f. Helen’s / Helens ball is green and white.

2. Write ’s in the correct place in the sentences as in the example

a. Tom is Liza’s cousin.

b. Is this Bob car?

c. Where’s Billy bag?

d. It’s Sara birthday on Monday.

e. What’s your wife name?

f. Peter is my brother friend.

g. Diana flat is in the centre of London.

h. My uncle name is Jack.

3. Underline the correct answer (Подчеркни правильный ответ).

a. Liza is Ted’s wife / grandmother.

b. Gary is Ken’s brother / cousin.

c. Bob is Monica’s grandfather / grandmother.

d. Ted is Ken and Gary’s father / uncle.

e. Caroline is Gary’s aunt / mother.

f. Harry is Caroline’s father / husband.

4. Look at the family tree and complete the sentences as in the example (Посмотри на семейное древо и заполни пропуски как в примере).

a. Harry is Caroline’s husband.

b. Monica is…………………………….daughter.

c. Lucy is…………………….mother.

d. Ken and Gary are…………….cousins.

e. Bob is ……………………..father.

f. Liza is……………..sister.

5. Correct the mistakes as in the example (Исправьте ошибки, как в примере).

a. Is that Tom’s and Peter umbrellas. Tom and Peter’s

b. The black hat is Toms’.

c. The roof’s house is grey.

d. When is your mothers birthday?

e. The bags are those women’.

f. Mice’s tails are grey.

g. Carols father lives in the countryside.

III. Прочитайте и переведите текст, ответьте на вопросы по тексту.

Computers.

Computer is an electronic device that can receive a set of instructions called program and then carry out them. The modern world of high technology could not be possible without computers. Different types and sizes of computers find uses throughout our society. They are used for the storage and handling of data, secret governmental files, information about banking transactions and so on.

Computers have opened up a new era in manufacturing and they have enhanced modern communication systems. They are essential tools in almost every field of research, from constructing models of the universe to producing tomorrow’s weather reports. Using of different databases and computer networks make available a great variety of information sources.

There are two main types of computers, analog and digital, although the term computer is often used to mean only the digital type, because this type of computer is widely used today. That is why I am going to tell you about digital computers.

Everything that a digital computer does is based on one operation: the ability to determine: on or off, high voltage or low voltage or — in the case of numbers — 0 or 1 or do-called binary code. The speed at which the computer performs this simple act is called computer speed. Computer speeds are measured in Hertz or cycles per second. A computer with a «clock speed» of 2000 MHz is a fairly representative microcomputer today. It is capable of executing 2000 million discrete operations per second. Nowadays microcomputers can perform from 800 to over 3000 million operations per second and supercomputers used in research and defense applications attain speeds of many billions of cycles per second.

Digital computer speed and calculating power are further enhanced by the amount of data handled during each cycle. Except two main types of computers, analog and digital there are eight generations of digital computers or processing units. The first generation was represented by processing unit Intel 8086.

The second generation central processing unit was represented by processing unit Intel 80286, used in IBM PC AT 286. The third generation is Intel 80386, used in IBM PC AT 386. The microprocessors of the fourth generation were used in computers IBM PC AT 486. There are also central processing units of the fifth generation, used in Intel Pentium 60 and Intel Pentium 66, central processing units of the sixth generation, used in computers Intel Pentium 75, 90,100 and 133. Few years ago appeared central processing units of seventh and eighth generations. They are much more powerful and can perform from 2000 to over 3000 million operations per second.

Questions:

1. What is computer?
2. What is the main purpose of all computers?
3. Where are computers used?
4. What is the index of computer speed?
5. What speeds do modern computers have?
6. How many generations of digital computer are there?
7. What is the first generation processing unit?

Vocabulary:

electronic device — электронное устройство
to receive — получать, принимать
set of instructions — набор/свод инструкций
to carry out — выполнять
society — общество
storage — хранение
handling — обработка
transaction — операция
to enhance — повышать, увеличивать
essential — существенный
tool — инструмент, орудие
network — сеть
source — источник
analog — аналоговый
digital — цифровой
ability — способность, возможность
to determine — определять
voltage — напряжение
discrete operation — дискретное действие
to perform — выполнять, осуществлять
defense — оборона, защита
to attain — достигать
amount of data — объем данных
except — за исключением, кроме
processing unit — вычислительное устройство

Притяжательный падеж существительных. Упражнения (уровень beginner)

Вы уже изучили тему: «Притяжательный падеж в английском языке (для начинающих)» и в этом уроке вы найдете упражнения. Но для начала давайте вспомним, что представляет из себя существительное в притяжательном падеже.

Притяжательный падеж существительных. Упражнения для начинающих

Притяжательный падеж существительных

the child’s toys (игрушки ребенка) — the children’s toys (игрушки детей)
the boy’s books (книги мальчика) — the boys’ books (книги мальчиков)

Упражнение 1. (из учебника «Грамматика. Сборник упражнений.» Ю.Голицынский). Спросите, чьи это предметы и ответьте, используя притяжательный падеж.

  1. Whose ball is it? — It is the dog’s ball. (Чей это мяч? — Это мяч собаки.)
  2. Whose balls are these? — They are the dogs’ balls. (Чьи это мячи? — Это мячи собак.)

Упражнение 2. Перефразируйте приведенные ниже словосочетания, используя притяжательный падеж.

1. The flat of my sister is large.
2. The children of my brother are at home.
3. The room of the boy is light.
4. The name of this girl is Jane.
5. The work of these students is interesting.
6. The computer of my son is modern.
7. He was a friend of my cousins.
8. These are the books of my children.

Упражнение 3. Поставьте апостроф в нужное место и переведите предложение.

ПРИМЕР. That’s Jims new girlfriend. — That is Jim’s new girlfriend.

1. Can you tell me where the sisters mother is?

2. Where are the childrens books?

3. The students result is very good.

4. They are the teachers textbooks.

5. These are Johns children.

Упражнение 4. Раскройте скобки, соединив существительные с помощью конструкции притяжательного падежа.

ПРИМЕР. Show me (timetable, Kathy). = Show me Kathy’s timetable.

2. Is (Tom, school) far from his house?

3. Do you know (Bill, new teacher)?

4. What are (names, their children)?

5. Is ( your mother, car) new?

6. (parrot, Kathy) is smart and funny.

7. (birthday, my mum) is on the 8th of July.

Упражнение 5. Переведите словосочетания на английский язык.

1. The … … (котенок мальчика) is hiding in the mitten.
2. The … … (котята мальчиков) are hiding in the mittens.
3. The … … (кошка женщины) is sleeping on the mat.
4. The … … (кошки женщин) are sleeping on the mats.
5. The … … (лица детей) were happy when they saw the new toys.
6. The … … (лицо ребенка) was happy when he saw the new toys.
7. The … … (платье девочки) was dirty because she had fallen into a pool.
8. The … … (платья девочек) were new and beautiful.

ОТВЕТЫ Для получения доступа, пожалуйста, оформите подписку «ОТВЕТЫ»

Притяжательный падеж в английском языке упражнения

Притяжательный падеж существительного. Упражнения (уровни 1, 2)

Вы уже изучили теорию по теме: «Притяжательный падеж существительного в английском языке» и пора приступить к упражнениям.

Притяжательный падеж существительного в английском языке. Упражнения для начинающих

Притяжательный падеж существительных

the child’s toys — the children’s toys
the boy’s books — the boys’ books

Упражнение 1.(из учебника «Грамматика. Сборник упражнений.» Ю.Голицынский). Спросите, чьи это предметы и ответьте, используя притяжательный падеж.

  1. Whose ball is it? — It is the dog’s ball. (Чей это мяч? — Это мяч собаки.)
  2. Whose balls are these? — They are the dogs’ balls. (Чьи это мячи? — Это мячи собак.)

Упражнение 2. Перефразируйте приведенные ниже словосочетания, используя притяжательный падеж.

  1. The flat of my sister is large.
  2. The children of my brother are at home.
  3. The room of the boy is light.
  4. The name of this girl is Jane.
  5. The work of these students is interesting.
  6. The computer of my son is modern.
  7. He was a friend of my cousins.
  8. These are the books of my children.

Упражнение 3. Поставьте апостроф в нужное место и переведите предложение.

ПРИМЕР. That’s Jims new girlfriend. — That is Jim’s new girlfriend.

1. Can you tell me where the sisters mother is? —

2. Where are the childrens books? —

3. The students result is very good. —

4. They are the teachers textbooks. —

5. These are Johns children. –

Упражнение 4. Раскройте скобки, соединив существительные с помощью конструкции притяжательного падежа.

ПРИМЕР. Show me (timetable, Kathy). = Show me Kathy’s timetable.

2. Is (Tom, school) far from his house?

3. Do you know (Bill, new teacher)?

4. What are (names, their children)?

5. Is ( your mother, car) new?

6. (parrot, Kathy) is smart and funny.

7. (birthday, my mum) is on the 8th of July.

Упражнение 5. Переведите словосочетания на английский язык.

1. The … … (котенок мальчика) is hiding in the mitten.
2. The … … (котята мальчиков) are hiding in the mittens.
3. The … … (кошка женщины) is sleeping on the mat.
4. The … … (кошки женщин) are sleeping on the mats.
5. The … … (лица детей) were happy when they saw the new toys.
6. The … … (лицо ребенка) was happy when he saw the new toys.
7. The … … (платье девочки) was dirty because she had fallen into a pool.
8. The … … (платья девочек) were new and beautiful.

ОТВЕТЫ в конце урока

Притяжательный падеж существительного в английском языке. Упражнения (intermediate)

Упражнение 6. (из учебника «Грамматика. Сборник упражнений.» Ю.Голицынский). Переведите предложения на английский язык, используя притяжательный падеж.

Упражнение 7. Переведите словосочетания на английский язык.

1. Nick went to the … … (булочная) to buy some bread.
2. We’re going to have a … (недельный) holiday next month.
3. We’ll meet at my … (друга) and have a good time.
4. Have you read … (сегодняшнюю) newspaper?
5. Some of my friends are planning next … (года)summer holidays.
6. The … … … (центральная улица города) is Tverskaya Street.
7. The … … (название корабля) which hit an iceberg on the first trip in 1912 was The Titanic.
8. … … … (собор святого Павла) is the main cathedral in London.
9. A lot of monuments of … … (лондонской истории) are situated in the City.
10. … (мужская) clothes are sold on the second floor of the shop.

ОТВЕТЫ в конце урока

Тест. Притяжательный падеж существительного в английском языке

Выберите правильный вариант.

Упражнение 8. Переведите на русский язык.

  1. a minute’s silence
  2. a day’s work
  3. a hour’s delay
  4. tomorrow’s match
  5. a day’s wait
  6. city’s central street

Упражнение 9. Переведите на английский язык.

1. дети Дона и Мэри
2. дом моих дяди и тети
3. машина родителей Стива
4. сад наших бабушки и дедушки
5. название улицы
6. сегодняшняя газета

Упражнение 10. (из учебника Мерфи) Вставьте в пропуск существительное в притяжательном падеже.

ПРИМЕР If I leave my house at 9 o’clock and drive to London, I arrive at about 12 o’clock. So it’s about three hours’ drive to London from my house.

1. I’m going on holiday on the 12th. I have to be back at work on the 26th.
So I’ve got…………..holiday.

2. I went to sleep at 3 o’clock this morning and woke up an hour later at 5 o’clock.
So I only had ………………….sleep.

3. If I leave house at 8 o’clock and walk to work, I get to work at 9 o’clock.
So it’s only ……..walk from my house to work.

ОТВЕТЫ (уровень 1) Ответы доступны только для пользователей, оказавших помощь сайту.

Притяжательный падеж в английском языке: упражнения для начинающих

В английском языке существует 2 падежа:

Лучший способ освоить это правило грамматики – это практика и ещё раз практика.

Упражнения на притяжательный падеж

Существуют разные виды упражнений для отработки образования притяжательного падежа. Ниже приведём самые распространённые форматы заданий на эту тему.

Упражнение 1

Поставьте правильную форму притяжательного падежа:

  1. This is (Kate) English course book.
  2. Here is the (dog) leash.
  3. My (daughter) room is on the second floor.
  4. Don’t take (Lisa) bag. She will be offended.
  5. This (world) association was created in 2003 in Japan.
  6. Don’t take it, please. These are the (boys) toys.
  7. This modern exhibition performs the best (Picasso) paintings. Don’t miss it!
  8. (Tom) new house is huge and really comfortable.
  9. The author tries to show the main (hero) feelings the best way.
  10. You definitely need to see some of (New York) sights.

Упражнение 2

Исправьте предложения:

  1. There are a lot of women dresses here.
  2. The chair’s back has broken.
  3. D >

Упражнение 3

Скажите по-другому, используя притяжательный падеж:

  1. The report is postponed this week.
  2. Do you have any >Упражнение 4

Переведите на английский:

  1. Апрельский тур в этот город довольно дешевый.
  2. Завтрашняя газета будет интересной.
  3. Ресурсы Земли могут быть быстро израсходованы.
  4. Иди к подножию горы.
  5. Доход этих компаний будет использован для строительства нового торгового центра.
  6. У тебя четырёх недельные каникулы?
  7. Каково начало этой истории?

Упражнение 5

Поставьте апостроф в нужное место и переведите предложение:

  1. I was puzzled by the husband question.
  2. These students work was amazing.
  3. Where is Richard timetable?
  4. The animals instincts are often learnt by many scientists.
  5. Her uncle birthday is on the 6 th of February.
  6. China political system differs a lot.
  7. What is the date of Jessi and Mike wedding?

Если Вы устали учить английский годами?

Наши читатели рекомендуют попробовать 5 бесплатных уроков курса «АНГЛИЙСКИЙ ДО АВТОМАТИЗМА» с Анастасией Божок.

Те, кто посещают даже 1 урок узнают больше, чем за несколько лет! Удивлены?

Без домашки. Без зубрежек. Без учебников

Из курса «АНГЛИЙСКИЙ ДО АВТОМАТИЗМА» Вы:

  • Научитесь составлять грамотные предложения на английском без заучивания грамматики
  • Узнаете секрет прогрессивного подхода, благодаря которому Вы можете сократить освоение английского с 3 лет до 15 недель
  • Будете проверять свои ответы мгновенно + получите доскональный разбор каждого задания
  • Скачаете словарик в форматах PDF и MP3, обучающие таблицы и аудиозапись всех фраз

Упражнение 6

Раскройте скобки, соединив существительные с помощью конструкции притяжательного падежа:

  1. (Horses) legs are very strong.
  2. In this book you find his (life) story.
  3. Sorry for 2 (hours) delay.
  4. It was dec >Ответы к упражнениям

Упражнение 1:

Упражнение 2:

  1. women’s;
  2. The back of the chair;
  3. birds’/bird’s;
  4. employee’s;
  5. Steve’s;
  6. children’s;
  7. friend’s;
  8. sheep’s;
  9. Mary’s teeth;
  10. Finland’s sights.

Упражнение 3:

  1. The week’s report is postponed.
  2. Do you have any ideas about the company’s name?
  3. Here is the list of the small children’s activities.
  4. This man has successfully passed the first selection’s stage.
  5. There is always difference between the government’s and people’s opinions.

Упражнение 4:

  1. April’s tour to the city is cheap enough.
  2. Tomorrow’s paper will be interesting.
  3. The Earth’s resources can be spent fast.
  4. Go to the bottom of the mountain.
  5. These companies’ income will be used for the building of a new shopping mall.
  6. Do you have four week’s holidays?
  7. What is beginning of the story?

Упражнение 5:

  1. I was puzzled by the husband’s question. – Я была озадачена вопросом мужа.
  2. These students’ work was amazing. – Работа этих студентов была изумительной.
  3. Where is Richard’s timetable? – Где расписание Ричарда?
  4. The animals’ instincts are often learnt by many scientists. – Инстинкты животных часто изучаются многими учёными.
  5. Her uncle’s birthday is on the 6 th of February. – День рождение её дяди 6 февраля.
  6. China’s political system differs a lot. – Политическая система Китая очень отличается.
  7. What is the date of Jessi and Mike’s wedding? – Когда свадьба Джесси и Майка?

Упражнение 6:

  1. Horses’ legs are very strong.
  2. In this book you find his life’s story.
  3. Sorry for 2 hours’ delay.
  4. It was decided by the city’s council.
  5. At the moment a guide is telling Prague’s history.
  6. Birds’ wings are strong enough.
  7. The boy’s notebook is on the table.

Важно! Упражнения не рассчитаны на тех, кто владеет английским на уровне выше среднего.

Заключение

Эти несложные упражнения помогут закрепить правило онлайн, касающееся притяжательного падежа. А, чтобы освоить его ещё лучше, попробуйте сами потренироваться и составить такие упражнения. Так, вы не только повторите правило, но и разовьёте фантазию и улучшите письменные навыки.

Упражнения на притяжательный падеж

При пользовании «Инфоуроком» вам не нужно платить за интернет!

Минкомсвязь РФ: «Инфоурок» включен в перечень социально значимых ресурсов .

Упражнения на притяжательный падеж

1. Underline the correct words in bold (Подчеркните правильное слово выделенное черным шрифтом).

a. “Who is she?” “She’s Tom’s and Bob’s / Tom and Bob’s sister.

b. “Is this Paul / Paul’s ?” “No, this is mine.”

c. “What’s your father’s / father name?

d. Where are the children’ / the children’s books?

e. This is the leg of / the leg’s the table.

f. Helen’s / Helens ball is green and white.

2. Write ’s in the correct place in the sentences as in the example ( Поставьте ’s в нужное место в предложении , как в примере ).

a. Tom is Liza ’s cousin.

b. Is this Bob car?

c. Where’s Billy bag?

d. It’s Sara birthday on Monday.

e. What’s your wife name?

f. Peter is my brother friend.

g. Diana flat is in the centre of London.

h. My uncle name is Jack.

1) Underline the correct answer ( Подчеркни правильный ответ ).

a. Liza is Ted’s wife / grandmother.

b. Gary is Ken’s brother / cousin.

c. Bob is Monica’s grandfather / grandmother.

d. Ted is Ken and Gary’s father / uncle.

e. Caroline is Gary’s aunt / mother.

f. Harry is Caroline’s father / husband.

2) Look at the family tree and complete the sentences as in the example ( Посмотри на семейное древо и заполни пропуски как в примере ).

a. Harry is Caroline’s husband.

b. Monica is…………………………….daughter.

d. Ken and Gary are…………….cousins.

f. Liza is……………..sister.

4. Correct the mistakes as in the example ( Исправьте ошибки , как в примере ).

a. Is that Tom’s and Peter umbrellas. Tom and Peter’s

b. The black hat is Toms’.

c. The roof’s house is grey.

d. When is your mothers birthday?

e. The bags are those women’.

f. Mices’ tails are grey.

g. Carols father lives in the countryside.

5. Переведите словосочетания, используя притяжательный падеж существительных.

Например: отец Кэрол – Carol’s father

1. работа Джессики 2. имя доктора 3. машина Фрэнка 4. телевизор Ани 5. компьютер моих сыновей 6. дочь Марка и Виктории 7. словари Сюзанны 8. ключи моей сестры 9. сумки наших гостей 10. учитель моей дочери

ОТВЕТЫ НА УПРАЖНЕНИЯ НА ПРИТЯЖАТЕЛЬНЫЙ ПАДЕЖ

1. a . 2; b . 2; c . 1; d . 2; e . 1; f . 1;

2 . b . Bob ’ s car (машина Боба);

c . Billy ’ s bag (сумка Билли);

d . Sara ’ s birthday (день рожденье Сары);

e. wife’s name ( имя жены );

f. my brother’s friend ( друг моего брата );

g . Diana ’ s flat (квартира Дианы);

h. My uncle’s name ( имя дяди ).

3. 1) Underline the correct answer ( Подчеркни правильный ответ ).

a. Liza is Ted’s wife / grandmother.

b. Gary is Ken’s brother / cousin.

c. Bob is Monica’s grandfather / grandmother.

d. Ted is Ken and Gary’s father / uncle.

e. Caroline is Gary’s aunt / mother.

f. Harry is Caroline’s father / husband .

2) Look at the family tree and complete the sentences as in the example ( Посмотрите на семейное древо и заполните предложения как в примере ).

a. Harry is Caroline’s husband.

b. Monica is Harry and Caroline’s daughter.

c. Lucy is Liza and Harry’s mother.

d. Ken and Gary are Monica’s cousins.

e. Bob is Liza and Harry’s father.

f. Liza is Harry’s sister.

4. Correct the mistakes as in the example ( Исправьте ошибки , как в примере ).

a. Is that Tom’s and Peter umbrellas. Tom and Peter’s

b. The black hat is Toms’. Tom’s

c. The roof’s house is grey. The roof of the house

d. When is your mothers birthday? mother’s birthday

e. The bags are those women’. those women’s

f. Mices’ tails are grey. Mice’s tails

g. Carols father lives in the countryside. Carol’s father

5. Переведите словосочетания, используя притяжательный падеж существительных.

1. Jessica’s job/work
2. the doctor’s name
3. Frank’s car
4. Anna’s television/TV set
5. my sons’ computer
6. Mark and Victoria’s daughter
7. Susanna’s dictionaries
8. my sister’s keys
9. our guests’ bags
10. my daughter’s teacher

Бесплатный
Дистанционный конкурс «Стоп коронавирус»

  • Жигалова Наталья СергеевнаНаписать 0 07.12.2015

Номер материала: ДВ-239485

Добавляйте авторские материалы и получите призы от Инфоурок

Еженедельный призовой фонд 100 000 Р

    07.12.2015 527
    07.12.2015 351
    07.12.2015 4024
    07.12.2015 426
    07.12.2015 1071
    07.12.2015 343
    07.12.2015 1197

Не нашли то что искали?

Как организовать дистанционное обучение во время карантина?

Помогает проект «Инфоурок»

Вам будут интересны эти курсы:

Все материалы, размещенные на сайте, созданы авторами сайта либо размещены пользователями сайта и представлены на сайте исключительно для ознакомления. Авторские права на материалы принадлежат их законным авторам. Частичное или полное копирование материалов сайта без письменного разрешения администрации сайта запрещено! Мнение редакции может не совпадать с точкой зрения авторов.

Ответственность за разрешение любых спорных моментов, касающихся самих материалов и их содержания, берут на себя пользователи, разместившие материал на сайте. Однако редакция сайта готова оказать всяческую поддержку в решении любых вопросов связанных с работой и содержанием сайта. Если Вы заметили, что на данном сайте незаконно используются материалы, сообщите об этом администрации сайта через форму обратной связи.

Притяжательный падеж в английском языке. Упражнения

Добрый день! Сегодня выполним упражнения на притяжательный падеж существительных в английском языке. Повторить правила по теме Вы можете в статье ПРИТЯЖАТЕЛЬНЫЙ ПАДЕЖ – ПРАВИЛА. На сайте также есть онлайн тест по данной теме.

Вот вам кратенько инфографика для повторения.

Ну что же, приступим.

Possessive Case упражнения

Упражнение 1. Укажите единственно верный вариант употребления притяжательного падежа.

  1. My . parents have recently decided to move to the country.
  1. Next Tuesday we’ll mark my . wedding anniversary.

1) sister’s and brother’s-in law

2) sister and brother-in-law’s

3) sister and brother’s-in-law

4) sister’s and brother-in-law’s

  1. It was . idea to celebrate Christmas together with our classmates.

1) Nick’s and Andy

2) Nick and Andy’s

3) Nick and Andy

4) Nick’s and Andy’s

  1. I send you many thanks and the very best wishes on this . Day.
  1. The . shouts of excitement started dying down as the other team scored the winning goal.
  1. My . jokes always make us cry with laughter.
  1. Where are . schoolbags? Have you seen them by any chance?

1) Jane and Claire

2) Jane’s and Claire’s

3) Jane’s and Claire

4) Jane and Claire’s

  1. They say that. milk is very useful.
  1. The painting disappeared from the . house yesterday evening.
  1. All my . bicycles are better than mine.
  1. These are . cameras. They are expensive, aren’t they?

1) Pete and Tim’s

2) Pete’s and Tim

4) Pete’s and Tim’s

  1. The . department is upstairs, on the third floor.
  1. The . area is run by experienced stuff.
  1. It is the . fault, not the children’s.

Упражнение 2. Transform the following sentences using possessive case of nouns where possible.

  1. I’m a great lover of the music of Mozart and Chopin.
  2. The house of my Aunt Mary was surrounded by a beautiful old garden.
  3. Manchester United Club spends millions of pounds on the wages of its players.
  4. What do you think of the recent article on the problems of education?
  5. The bedroom of Paul and Helen was spacious and comfortably furnished.
  6. The favorite opera of my father was the Marriage of Figaro by Mozart.
  7. I asked her for a glass of juice.
  8. We were celebrating the victory of our football team.
  9. I’ll always remember the apple-pies of my mother-in-law.
  10. According to the recipe you must add a spoonful of honey to the dough.
  11. The essays of Kate and Ann were the best in the class.
  12. He gave me a bar of chocolate for a snack.
  13. Isn’t it strange that he enjoys spending money of other people?
  14. When burglars broke into Simon’s house, they stole all the jewellery of his mother.
  15. The house you are looking for is at the end of the road.

Ответы к упражнениям на притяжательный падеж.

1 – 2, 2 – 2, 3 – 2, 4 – 2, 5 – 4, 6 – 4, 7 – 2, 8 – 2, 9 – 3, 10 – 2, 11 – 4, 12- 3, 13 – 2, 14 – 4

  1. I’m a great lover of Mozart’s and Chopin’s music.
  2. My Aunt Mary’s house was surrounded by a beautiful old garden.
  3. Manchester United Club spends millions of pounds on its players’ wages.
  4. What do you think of the recent article on the problems of education?
  5. 5. Paul and Helen’s bedroom was spacious and comfortably furnished.
  6. My father’s favorite opera was Mozart’s Marriage of Figaro.
  7. I asked her for a glass of juice.
  8. We were celebrating the our football team’s victory.
  9. I’ll always remember my mother-in-law’s apple-pies.
  10. According to the recipe you must add a spoonful of honey to the dough.
  11. Kate’s and Ann’s essays were the best in the class.
  12. He gave me a bar of chocolate for a snack.
  13. Isn’t it strange that he enjoys spending other people’s money?
  14. When burglars broke into Simon’s house, they stole all his mother’s jewellery.
  15. The house you are looking for is at the end of the road.

Спасибо за внимание!

Понравилось? Сохраните на будущее и поделитесь с друзьями!

2 Комментариев для «Притяжательный падеж в английском языке. Упражнения»

Упражнения на притяжательный падеж в английском

Рубрика: Грамматика

Упражнение 1:

Поставьте правильную форму притяжательного падежа:

  1. The (children) room is upstairs.
  2. (Steve) school is very old.
  3. My (parents) car was not expensive.
  4. It’s my (neighbour) cat.
  5. They are our (doctors) glasses.
  6. (WHO) objective is monitoring the health situation. (WHO = World Health Organization)
  7. (Mr. Jones) secretary is here.
  8. The (babies) toys are funny.
  9. We love (Grandma) cookies.
  10. The (women) boyfriends are late.
  11. Can you see (Mrs. Sally) hat?
  12. (The Browns) house is for sale.
  13. (The America) Cup is a trophy awarded to the winner of the races between two sailing yachts.
  14. A (minute) delay can be very dangerous in such circumstances.
  15. Those are (ladies) shoes.

Упражнение 2:

  1. The house’ gate is closed.
  2. That’s Mirandas sister.
  3. The Cyclopedia’s of New Zealand was published in six volumes.
  4. The chair’s legs are broken.
  5. The mices tails are long and ugly.
  6. We will cons >

Упражнение 3:

a) Скажите по-другому, используя притяжательный падеж:

  1. The meeting tomorrow has been cancelled.
  2. We couldn’t choose a name for a boy.
  3. We used to buy clothes for children
  4. This is a list of magazines for women from around the world.
  5. Many people don’t agree with the economic policy of the government.
  6. I was invited to the party of Julia.
  1. газета за прошлый понедельник
  2. владелец машины
  3. к вершине горы
  4. июльская жара
  5. мировые ресурсы
  6. улицы Москвы
  7. описание товаров и услуг
  8. фотография радуги

Ответы:

  1. The children’s room is upstairs.
  2. Steve’s school is very old.
  3. My parents’ car was not expensive.
  4. It’s my neighbour’s cat.
  5. They are our doctor’s glasses.
  6. WHO’s objective is monitoring the health situation. (WHO = World Health Organization)
  7. Jones’ secretary is here (or Mr. Jones’s secretary).
  8. The babies’ toys are funny.
  9. We love Grandma’s cookies.
  10. The women’s boyfriends are late.
  11. Can you see Mrs. Sally’s hat?
  12. The Browns’ house is for sale.
  13. The America’s Cup is a trophy awarded to the winner of the races between two sailing yachts.
  14. A minute’s delay can be very dangerous in such circumstances.
  15. Those are ladies’ shoes.
  1. The gate of the house is closed.
  2. That’s Miranda’s sister.
  3. The New Zealand’s Cyclopedia was published in six volumes.
  4. The legs of the chair are broken.
  5. The mice’s tails are long and ugly.
  6. We will consider Charles’ offer about our new schedule (or Charles’s offer).
  7. Don’t move it, it’s the manager’s chair.
  8. Take Sue’s umbrella, it is raining.
  9. There is something wrong in the paper. You must check the details of Linda’s story.
  10. My husband’s toolkits are very useful.
  11. Where is the WTO’s headquarter?
  12. Italy’s climate varies considerably from the north to the south of the country.
  13. The Earth’s rotation leads to day and night.
  14. The Employees’ Retirement System was established in 1945.
  15. You can find a lot of ideas of makeup for Halloween in our free tutorials.
  1. Tomorrow’s meeting has been cancelled.
  2. We couldn’t choose a boy’s name.
  3. We used to buy children’s clothes online.
  4. This is a list of women’s magazines from around the world.
  5. Many people don’t agree with the government’s economic policy.
  6. I was invited to Julia’s party.
  1. Last Monday’s paper
  2. The owner of the car
  3. To the top of the mountain
  4. July’s heat
  5. The world’s resources
  6. Moscow’s streets
  7. Description of goods and services
  8. The picture of the rainbow

Школе NET

Register

Do you already have an account? Login

Login

Don’t you have an account yet? Register

Newsletter

Submit to our newsletter to receive exclusive stories delivered to you inbox!

  • Главная 
  • Вопросы & Ответы 
  • Вопрос 9409174

Таня Масян

Перефразируйте, употребляя притяжательный падеж. Получившиеся словосочетания переведите на русский язык. : The flat of my sister, the room of these people, the son of her mother, the food of those dogs, the name of this man, the hobby of these gentlemen, the mark of our student, the work of the man, the ball of my child, the friend of Susan.

Лучший ответ:

Онтонио Веселко

The flat of my sister=my sister’s flat

the room of these people = these people’s room

the son of her mother=her mother’s son

the food of those dogs=those dogs’ food

the name of this man = this man’s name

the hobby of these gentlemen = these getlemen’s hobby

the mark of our student = our student’s mark

источники:

http://olymp-fitnes.ru/uprazhnenija/pritjazhatelnyj-padezh-v-anglijskom-jazyke-uprazhnenija.html

http://shkole.net/QA/9409174/

Прочитайте текст и определите родственные связи
героев, используя притяжательный падеж.

George and Mary are married. (Джордж и Мэри
женаты.) They have 2 children: John and Laura. (У них двое детей:
Джон и Лаура.) Mary has a sister, Kelly. (У Мэри есть сестра
Кэлли.) George has a brother, Rob. (У Джорджа есть брат Роб.)

George is Mary’s husband. (Джордж —
муж Мэри.)

  1. Mary is ______ wife. (жена)

  2. George is __________ father. (отец)

  3. Mary is _________ mother. (мать)

  4. John is __________ son. (сын)

  5. Laura is _______ daughter. (дочь)

  6. John is __________ brother. (брат)

  7. Laura is _________ sister. (сестра)

  8. Kelly is _________ aunt. (тетя)

  9. Rob is __________ uncle. (дядя)

  10. John is __________ nephew. (племянник)

  11. Laura is _________ niece. (племянница)

1. Соедини существительные при помощи ‘s,
(‘) или … of …

Например:

The door/the room the door of the room

The mother/Ann Ann’s mother

1. the camera/Tom __________

2. the eyes/the cat__________

3. the top/the page_________

4. the daughter/Charles _________

5. the newspaper/today _______

6. the toys/the children

7. the name/your wife________

8. the name/this street________

9. the name/the man I saw yesterday
__________

10. the new manager/the company ________

11. the result/the football match ________

12. the car/Mike parents ________

13. the garden/our neighbors

14. the children/Don and Mary

1. Underline the correct words in bold
(Подчеркните правильное слово выделенное черным шрифтом).

a. «Who is she?» «She’s Tom’s and Bob’s / Tom
and Bob’s sister.

b. «Is this Paul / Paul’s?» «No, this is mine.»

c. «What’s your father’s / father name?

d. Where are the children’ / the children’s
books?

e. This is the leg of / the leg’s the table.

f. Helen’s / Helens ball is green and white.

2. Write ‘s in the correct place in the
sentences as in the example (Поставьте’s в нужное место в
предложении, как в примере).

a. Tom is Liza’s cousin.

b. Is this Bob car?

c. Where’s Billy bag?

d. It’s Sara birthday on Monday.

e. What’s your wife name?

f. Peter is my brother friend.

g. Diana flat is in the centre of London.

h. My uncle name is Jack.

Методические материалы по теме Притяжательный падеж

1) Underline the correct answer (Подчеркни
правильный ответ).

a. Liza is Ted’s wife / grandmother.

b. Gary is Ken’s brother / cousin.

c. Bob is Monica’s grandfather / grandmother.

d. Ted is Ken and Gary’s father / uncle.

e. Caroline is Gary’s aunt / mother.

f. Harry is Caroline’s father / husband.

2) Look at the family tree and complete the
sentences as in the example (Посмотри на семейное древо и заполни
пропуски как в примере).

a. Harry is Caroline’s husband.

b. Monica is…………………………….daughter.

c. Lucy is…………………….mother.

d. Ken and Gary are…………….cousins.

e. Bob is ……………………..father.

f. Liza is……………..sister.

4. Correct the mistakes as in the example
(Исправьте ошибки, как впримере).

a. Is that Tom’s and Peter umbrellas.
Tom and Peter’s

b. The black hat is Toms’.

c. The roof’s house is grey.

d. When is your mothers birthday?

e. The bags are those women’.

f. Mice’s tails are grey.

g. Carols father lives in the countryside.

Задание 1. Поставьте существительные в притяжательный падеж,
используя -‘s, -‘ или …of… .

Пример: shoes / George — George’s shoes

1. tablets / my friends

2. the queen / England

3. house / her parents

4. department / the women

5. cat / Linda and Jason

Задание 4. Выберите один правильный вариант ответа.

1. … was amazing! I am happy for them.

a) Paola’s and Frank’s wedding

b) Paola and Frank’s wedding

c) Paola and Frank’ wedding

2. … is very comfortable and easy-to-operate.

a) Mary’s car

b) Mary’ car

c) car of the Mary

3. Linda is … now. Do you want me to call her?

a) at Paul’s

b) at Paul’

c) house of Paul

4. Mike is a … . He always helps me.

a) my’s classmate

b) mine classmate

c) classmate of mine

5. … is very old. It was build in 1078.

a) The tower of the London

b) The tower’s London

c) The tower of London

Задание 5. Из двух вариантов ответа выберите один верный.

1. We were exhausted by three hours’/ three hour’s drive.

2. Are you buying the medical products at the chemist’s / the
chemists’ now?

3. Their party of girls / girls’ party was ended by policemen.

4. This is my sister’s-in-law / sister-in-law’s parrot.

5. The price of win / win’s price is always high.

2. the mother/Ann

Методические материалы по теме Притяжательный падеж

Методические материалы по теме Притяжательный падеж

3. the jacket/that man

Методические материалы по теме Притяжательный падеж

Методические материалы по теме Притяжательный падеж

4. the top/the page

Методические материалы по теме Притяжательный падеж

Методические материалы по теме Притяжательный падеж

5. the daughter/Charles

Методические материалы по теме Притяжательный падеж

Методические материалы по теме Притяжательный падеж

6. the cause/the problem

Методические материалы по теме Притяжательный падеж

Методические материалы по теме Притяжательный падеж

7. the newspaper/yesterday

Методические материалы по теме Притяжательный падеж

Методические материалы по теме Притяжательный падеж

8. the birthday/my father

Методические материалы по теме Притяжательный падеж

Методические материалы по теме Притяжательный падеж

9. the name/this street

Методические материалы по теме Притяжательный падеж

Методические материалы по теме Притяжательный падеж

10. the toys/the children

Методические материалы по теме Притяжательный падеж

Методические материалы по теме Притяжательный падеж

11. the new manager/the company

Методические материалы по теме Притяжательный падеж

Методические материалы по теме Притяжательный падеж

12. the result/the football match

Методические материалы по теме Притяжательный падеж

Методические материалы по теме Притяжательный падеж

13. the garden/our neighbours

Методические материалы по теме Притяжательный падеж

Методические материалы по теме Притяжательный падеж

14. the ground floor/the building

Методические материалы по теме Притяжательный падеж

Методические материалы по теме Притяжательный падеж

15. the children/Don and Mary

Методические материалы по теме Притяжательный падеж

Методические материалы по теме Притяжательный падеж

16. the economic policy/the government

Методические материалы по теме Притяжательный падеж

Методические материалы по теме Притяжательный падеж

17. the husband/Catherine

Методические материалы по теме Притяжательный падеж

Методические материалы по теме Притяжательный падеж

18. the husband/the woman

Методические материалы по теме Притяжательный падеж

Методические материалы по теме Притяжательный падеж

19. the car/the parents/Mike

Методические материалы по теме Притяжательный падеж

Методические материалы по теме Притяжательный падеж</</p>

Общая характеристика притяжательного падежа

В английском языке притяжательный падеж
используют, чтобы подчеркнуть связь слов в предложении, а означает
он принадлежность предмета определенному человеку. Притяжательный
падеж употребляется исключительно с одушевленными существительными,
которые называют животных и людей. Но бывают и исключения из
правил, о которых также следует знать.

Правила образования притяжательного падежа

Притяжательный падеж в английском
языке
образуется по правилам, указанным в таблице.

Притяжательный падеж может использоваться и с
неодушевленными существительными. Например, в таких ситуациях:

  • если необходимо обозначить время, место или
    расстояние (a good night’s sleep — хороший ночной сон, at the
    butcher’s — в мясной лавке);

  • используются с существительными, которые
    обозначают дни недели, времена года или месяца (a winter’s
    night — зимняя ночь);

  • с городами и странами (London’s history —
    лондонская история);

  • с названиями планет и словами the moon, the
    earth, the world, the sun, water, river (the sun’s rays —
    солнечные лучи);

  • Используются с существительными, которые
    обозначают названия морских судов (the ship’s owner — владелец
    корабля).

7

Презентация по английскому языку Притяжательный падеж

Possessive CaseПритяжательный падежИспользуется: показать принадлежность чего-то кому кому-то Mary’s bag – сумка Мери показать отношения между двумя и более людьми Tom’s uncle – дядя Тома в названиях некоторых магазинов, учреждений at the baker’s – в булочной

Possessive CaseПритяжательный падеж

Притяжательный падеж образуется с помощью окончания ‘s (для людей и животных).Jim’s flat – квартира Джима my cat’s toy – игрушка моей кошки

к существительным в ед. числе прибавляется ‘s: the girl’s doll – кукла девочкиЕсли имя собственное оканчивается на –s, добавляется ‘s или только апостроф (‘)Denis’s hat = Denis’ hat – шляпа ДенисаК существительным множественного числа, оканчивающимся на –s, добавляется только апостроф (‘) the boys’ room – комната мальчиковК существительным-исключениям во множественном числе добавляется ‘s. the children’s room — комната детейЕсли существительных несколько, ‘s добавляется к последнему существительному Denis and Diana’s room – комната Дениса и Дианы

Underline the correct words in bold (Подчеркните правильное слово выделенное черным шрифтом).a. “Who is she?” “She’s Tom’s and Bob’s / Tom and Bob’s sister.b. “Is this Paul / Paul’s?” “No, this is mine.”c. “What’s your father’s / father name?d. Where are the children’ / the children’s books?e. This is the leg of / the leg’s the table.f. Helen’s / Helens ball is green and white.

Например: Mrs. Smith is Maria’s mother. (Миссис Смит – мать Марии.) — ‘s обозначает притяжательный падежMaria’s a good girl. (Мария – хорошая девочка.) — ‘s обозначает сокращение глагола is (Maria is a good girl.)1. He’s a businessman.2. This is Paola’s uncle.3. Winston’s 28.4. George’s Italian.5. Jane’s school is in the center of London.6. Tony’s brother is a lawyer.7. What’s her job?8. Where are Tom’s friends?9. Their son’s a police officer.10. The dogs’ food is in the kitchen.

Correct the mistakes as in the example (Исправьте ошибки, как в примере).a. Is that Tom’s and Peter umbrellas.                       Tom and Peter’sb. The black hat is Toms’.                                       c. The roof’s house is grey.                                        d. When is your mothers birthday?                                            e. The bags are those women’.                                                                   f. Mice’s tails are grey.                                              g. Carols father lives in the countryside.         

V11. работа Джессики2. машина Фрэнка3. компьютер моих сыновей4. Сумки наших детей5. Мама моего папы это моя бабушка. V2имя докторателевизор Анидочь Марка и ВикторииУчитель моей сестрыСестра моей мамы это моя тетя.

1. The ball of the dog. 2. The skateboard of that man. 3. The songs of the children. 4. The umbrella of my grandmother. 5. The room of my friend. 6. The questions of my son. 7. The wife of my brother. 8. The table of our teacher. 9. The poems of Pushkin. 10. The voice of this girl. 11. The new club of the workers.1. The letter of Pete. 2. The car of my parents. 3. The life of this woman. 4. The handbags of these women. 5. The flat of my sister is large. 6. The children of my brother are at home. 7. The room of the boys is large. 8. The name of this girl is Jane. 9. The work of these students is interesting. 10. The computer of my son is modern. 11. He was a friend of my cousins.



Понравилась статья? Поделить с друзьями:

Интересное по теме:

  • The division ошибка 0xc000007b
  • Tf100 ошибка 001
  • The bat ошибка 121 превышен таймаут семафора
  • The crew russian ошибка при запуске
  • The division 2 ошибка mike 01 ps4

  • 0 0 голоса
    Рейтинг статьи
    Подписаться
    Уведомить о
    guest

    0 комментариев
    Старые
    Новые Популярные
    Межтекстовые Отзывы
    Посмотреть все комментарии