Stellaris ошибка синхронизации

Привет, народ!

Есть такая проблема: сохранения в Стелларисе синхронизируются как им вздумается. Если подробно:

Есть два компа, на обоих в Стиме установлен Стелларис. На домашнем — раньше, на втором — недавно. Странности начинаются уже на этапе запуска: к Стелларису устанавливается разные версии 2К ланчера. Они даже выглядят по-разному, а домашний ещё и ругается, что не может загрузить список модификаций. К слову, модификация одна — на визуальные красивости космоса.

Далее, уже сама игра записывает сэйвы со второго компа не в облако стима, а локально. Причём я даже вручную клал их в ту папку, где хранятся стимовские облачные сохранения — не помогает.

Но самое интересное началось дальше: после того, как на втором компьютере я попытался всё переустановить с нуля, у меня перестали синхронизироваться не только некоторые сейвы, но и созданные мной цивилизации. Если что, их 15 штук, они прикольные и я не хочу их потерять. Поэтому я пока не стал сносить всё к хренам на обоих компах и ставить заново.

Может кто-то сталкивался с похожей проблемой? Или, по крайней мере, может кто-то знает, как забэкапить созданные цивилизации?

2.7K
показов

272
открытия

  • Add bookmark

  • #2

Exact same here! Attaching logs.

Both my friend and I Removed all files and unsubscribed all mods, reinstalled game.

  • oos_players.zip

    11,5 MB

    · Views: 0

  • 1Like

Reactions:

  • Add bookmark

  • #3

Exact same here! Attaching logs.

Both my friend and I Removed all files and unsubscribed all mods, reinstalled game.

Finally have a consistent cause to this. It’s stationing MaA that causes the desync every time when I play. I’m the only one affected by this bug. Restarting the pc, reinstalling the game after deleting `/paradoxinteractive/ck3` and `steamapps/common/ck3` doesn’t resolve the issue.

  • Add bookmark

  • #4

So if you don’t station your men at arms it never happens?

  • Add bookmark

  • #5

Same since 12/05/23
Support told to thread on forum, great job!

  • Add bookmark

  • #6

Finally have a consistent cause to this. It’s stationing MaA that causes the desync every time when I play. I’m the only one affected by this bug. Restarting the pc, reinstalling the game after deleting `/paradoxinteractive/ck3` and `steamapps/common/ck3` doesn’t resolve the issue.

Well I’m sorry for perhaps misleading, but what we actually believe it is is turning on notification in the decision tab. This seems to be the most consistent cause. Never turning on notifications (notify me when this decision is available) prevents a desync from happening.

  • Add bookmark

  • #7

I AM HAVING THIS CONSTANT MULTIPLAYER DESYNC ISSUE AND IT SUCKS!

  • 2Like
  • 1

Reactions:

Nidco


  • Add bookmark

  • #8

I am having this same problem.
Shot in the dark, but I suspect it may have something to do with my Accolade Bug.
My primary heir inherited an acolade making me unable to forbid him from war, so I swapped the acolade to someone else, and now I have two acclaimed knights that get replaced by their successor every once in a while, but I only have one accolade slot, so I really shouldn’t have 2 acclaimed knights.
Just a guess that revoking and remaking an accolade in a multiplayer game (while not the host?) causes a desync issue that on 95% of game starts will fail after 5-14 days (sometimes after trying over and over we could play for 8 hours straight, and when we saved and continued later we couldn’t pass the 5-14 day mark no matter what combination of restarting, letting time run, hot join, etc we tried.
Very sad to have a multiplayer foray into the new systems slowly turn to ash in everyone’s mouth as you spend hours hoping the game can progress further than 5-14 days.

  • autosave_exit.ck3

    17,9 MB

    · Views: 0

  • DxDiag.txt

    106,9 KB

    · Views: 0

  • 1Like

Reactions:

  • Add bookmark

  • #9

Have any of you guys tried to use the new game setting I found, that you can lower the data rate. I changed this setting to low and although it took forever to boot up, I didn’t have any de-sync issues. Actually I had one, but it was from a player joining way later after the game started and it just booted him.

  • Add bookmark

  • #10

Have any of you guys tried to use the new game setting I found, that you can lower the data rate. I changed this setting to low and although it took forever to boot up, I didn’t have any de-sync issues. Actually I had one, but it was from a player joining way later after the game started and it just booted him.

Yeah we tried that. Sadly all it did was increase the amount of time we had to wait before enjoying another crash.

Nidco


  • Add bookmark

  • #12

Are you on the same Network?

Yes, connected through ethernet to our home network playing in the same room.
Now that you mention it, we were almost certainly connecting through the internet even though we we’re in the same room, though I’m unsure if there’s a way to connect locally. I never even thought to look.

Have any of you guys tried to use the new game setting I found, that you can lower the data rate. I changed this setting to low and although it took forever to boot up, I didn’t have any de-sync issues. Actually I had one, but it was from a player joining way later after the game started and it just booted him.

It’s also worth mentioning that yes, we have tried lowering our data rate, and had no success with it.

SupercanelP085


  • Add bookmark

  • #13

Yes, connected through ethernet to our home network playing in the same room.
Now that you mention it, we were almost certainly connecting through the internet even though we we’re in the same room, though I’m unsure if there’s a way to connect locally. I never even thought to look.

I was connected with ethernet, my friend with wlan, then I changed my internet to the one of my mobile phone hotspot.

It’s also worth mentioning that yes, we have tried lowering our data rate, and had no success with it.

We lowered the rate to «low»

and with both changes it finally worked again. I think maybe it downloads the wrong «package» when both pc’s are in the same network but yeah I don’t know much about this…

  • Add bookmark

  • #14

Information​

I have verifed my game files (Steam only)​

Yes

I have disabled all mods​

Yes

I am running the latest game update​

Yes

Required​

Summary​

Out Of Sync — Multiplayer

Description​

Out of sync error during multiplayer. Mismatch: Player
Happens at a random date but then every ten days proceeding.

Tried
Switching Host
Disabling Firewall
Reinstalling
Starting a new game
Admin settings

No mods installed

Any help would be great.

Steps to reproduce​

Start a new multiplayer game. Wait patiently.

Game Version​

Lance 1.9.0.3

Platform​

Windows

Additional Information​

Affected Feature​

  • Crashes
  • Multiplayer

Save Game​

View attachment 983345

Other Attachments​

same problem

  • Add bookmark

  • #15

Information​

I have verifed my game files (Steam only)​

Yes

I have disabled all mods​

Yes

I am running the latest game update​

Yes

Required​

Summary​

Out Of Sync — Multiplayer

Description​

Out of sync error during multiplayer. Mismatch: Player
Happens at a random date but then every ten days proceeding.

Tried
Switching Host
Disabling Firewall
Reinstalling
Starting a new game
Admin settings

No mods installed

Any help would be great.

Steps to reproduce​

Start a new multiplayer game. Wait patiently.

Game Version​

Lance 1.9.0.3

Platform​

Windows

Additional Information​

Affected Feature​

  • Crashes
  • Multiplayer

Save Game​

View attachment 983345

Other Attachments​

same problem

  • Add bookmark

  • #16

1066 start date might not suffer from the issue. Are you all running the earlier start dates?

[Geden]Whitey


  • Add bookmark

  • #17

Same problem here, specifically one player that has it in a 4-man game. Tried lowering data rate, bought us 1-2 days of play. It consistently dies after 10 days of game, the play experiencing the OOS has problems after 8 days. Sometimes he takes another player with him. Attaching save, last autosave and all OOS details we encountered — also those that happened before the problem occured.

  • save games.rar

    25,5 MB

    · Views: 0

  • oos.rar

    119,8 MB

    · Views: 0

  • Add bookmark

  • #18

Me and my two friends are encountering the same problem.

1066 start date might not suffer from the issue.

We started at 1066 and have been encountering the problem in an increasing frequency. We’re roughly 107 years in and cannot progress past that 5-10 day window without a sync error.
It’s pretty infuriating to be blocked off from enjoying the multiplayer side of CK3, and I hope this is being looked into.

  • Reports.7z

    247,4 MB

    · Views: 0

  • Savegames-Part 1.7z

    136,4 MB

    · Views: 0

  • Savegames-Part 2.7z

    142,4 MB

    · Views: 0

  • Add bookmark

  • #19

We had the same issue(s). The only thing that helped was loading an autosave 1-2 months before the first out-of-sync to continue the game. Otherwise it was not possible to continue the savegame without having out-of-sync after ~10 days.

Tadej17


  • Add bookmark

  • #20

Same issue with my friend. We get a desync when he receives an event after we start the game. Been happening since the lance update.

  • 2Like

Reactions:


Go to Stellaris


r/Stellaris


r/Stellaris

A place to share content, ask questions and/or talk about the 4X grand strategy game Stellaris by Paradox Development Studio.




Members





Online



by

Parlia



Constant desync in multiplayer! HALP

So me and my friend started playing stellaris, but constant desync in MP is ruining our game.

Is there any fixes for this?

Archived post. New comments cannot be posted and votes cannot be cast.

На чтение 3 мин. Просмотров 2.1k. Опубликовано

Stellaris – захватывающая космическая игра. Как игрок, вы будете исследовать Вселенную, узнавать, взаимодействовать и узнавать больше о видах, с которыми вы столкнетесь. Игра ставит перед вами задачу создать свою галактическую империю, колонизировать удаленные планеты и покорить инопланетные цивилизации.

К сожалению, на Stellaris иногда влияют различные технические проблемы, ограничивающие игровой процесс. В этой статье мы собираемся показать вам, как исправить наиболее распространенные проблемы Stellaris, о которых сообщают игроки.

Содержание

  1. Как исправить частые ошибки Stellaris
  2. 1. Заикание
  3. 2. Stellaris падает
  4. 3. Перезапустите Распространяемые
  5. 4. Stellaris не запускается/не запускается
  6. 5. Проблемы с низким FPS
  7. 6. Не получить никаких достижений

Как исправить частые ошибки Stellaris

  1. Заикание
  2. Stellaris падает
  3. Перезапустите Распространяемые
  4. Stellaris не запускается/не запускается
  5. Проблемы с низким FPS
  6. Не получая никаких достижений

1. Заикание

Установите последнюю версию игрового патча и отключите геймпад. Геймпады, кажется, вызывают проблемы с заиканием у некоторых игроков. Также проверьте ваш кеш игры:

  1. Зайдите в свою библиотеку Steam
  2. Щелкните правой кнопкой мыши> Свойства на Stellaris.
  3. Перейдите на вкладку «Локальные файлы».
  4. Нажмите кнопку «Проверить целостность кеша игры…»

2. Stellaris падает

  1. Попробуйте отключить контроллер> снова запустить игру
  2. Запустите игру в оконном режиме
  3. Попробуйте запустить Steam от имени администратора:
  • Перейдите в c: \ program files \ steam \
  • Щелкните правой кнопкой мыши> Свойства на steam.exe.
  • Перейдите на вкладку «Совместимость».
  • Отметьте «Запустить эту программу от имени администратора».
  • Перейдите в c: \ program files \ steam \ steamapps \ common \ stellaris
  • Щелкните правой кнопкой мыши> Свойства на stellaris.exe
  • Перейдите на вкладку «Совместимость».
  • Отметьте «Запустить эту программу от имени администратора.

3. Перезапустите Распространяемые

Выполните это действие, даже если у вас установлен DirectX. Запустите следующие файлы и перезагрузите компьютер:

  • Steam \ SteamApps \ Common \ Stellaris \ _CommonRedist \ DirectX \ Jun2010 \ DXSETUP.EXE
  • Steam \ steamapps \ common \ stellaris \ _CommonRedist \ DotNet \ 4.0 Профиль клиента \ dotNetFx40_Client_x86_x64.exe
  • Steam \ SteamApps \ Common \ Stellaris \ _CommonRedist \ VCRedist \ 2010 \ vcredist_x64.exe
  • Steam \ SteamApps \ Common \ Stellaris \ _CommonRedist \ VCRedist \ 2010 \ vcredist_x86.exe

4. Stellaris не запускается/не запускается

1. Если это произойдет после того, как вы изменили некоторые настройки видео, перейдите в \ My Documents \ Paradox Interactive \ Stellaris \ settings.txt и просто удалите этот файл. Затем игра создаст чистый файл настроек видео.

2. Отключить любые пользовательские моды

3. Проверьте кеш игры: щелкните правой кнопкой мыши Stellaris в Steam> Свойства> Локальные файлы> Проверить целостность кеша игры ».

4. Установите последние версии драйверов видеокарты, а затем перезагрузите компьютер. Перейдите по ссылкам ниже, чтобы загрузить и установить определенный драйвер:

  • Графические драйверы AMD
  • Графические драйверы NVIDIA
  • Графические драйверы Intel

5. Проблемы с низким FPS

  • Установите новейшие графические драйверы на свой компьютер
  • Разбейте нашу империю на более мелкие сектора.
  • Уменьшите настройки графики в игре.

6. Не получить никаких достижений

Вы должны играть в режиме Ironman, чтобы получить достижения. Для этого вам необходимо войти в Steam и включить Steam Cloud.

Если вы столкнулись с другими проблемами, проверьте эту ветку форума для получения дополнительной информации.

Примечание редактора . Этот пост был первоначально опубликован в апреле 2017 года и с тех пор был полностью переработан и обновлен для обеспечения свежести, точности и полноты.

  • Уже зарегистрированы? Войти  

  • Регистрация

  • Ответить

  • Создать тему

Рекомендованные сообщения


max100600

max100600

0

    • Поделиться

  • #1

Собрал пати из друзей 6 человек чтобы поиграть по сети и до 2310 все было отлично, но после у всех начались вылеты. Мы все попробовали перезаходили, меняли хоста даже все проверили целостность файлов ничего не помогло

  • Цитата
Ссылка на комментарий


Red2d2

Red2d2

97

    • Поделиться

  • #2

Это парадоксы. Во всех их играх (EU4, CK2, HOI4 и т.д.) не могут решить проблему с рассинхронизацией. Кроме того, они не скрывают что игра делается в основном под сингл, а мультиплеер это не приоритет. Сочувствую вам.

  • Цитата
Ссылка на комментарий


Vardug

Vardug

110

    • Поделиться

  • #3

Что вообще нужно, чтобы игра по сети не тормозила? Чтобы не было рассинхронов? У кого нибудь есть опыт игры без тормозов в мультике? Надоели залаги по несколько секунд и замедление скорости игры. В сингле такого нет. Играем обычно втроём с друзьями, пробовали хостить по очереди. Интернет у всех нормальный, как и проц. Буду рад хоть какому нибудь совету… может быть можно как-то создать сервер нормальный или какой нибудь мод есть на оптимизацию?

  • Цитата
Ссылка на комментарий

Присоединиться к обсуждению

Вы можете оставить комментарий уже сейчас, а зарегистрироваться позже!

Если у вас уже есть аккаунт, войдите, чтобы оставить сообщение через него.

  • Ответы
    2
  • Создано
  • Последний ответ
  • Просмотры
    1547

Лучшие авторы в этой теме


  • Red2d2

    1


  • Vardug

    1


  • max100600

    1

  • Сейчас на странице

      0 пользователей

    • Нет пользователей, просматривающих эту страницу

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Stellaris ошибка связи со steam
  • Stopped responding and was closed ошибка
  • Stopiteration python ошибка
  • Stop insuffisante ошибка ситроен с4
  • Stellaris random count ошибка