Service tool 5103 ошибка 006

17.11.2016
Ремонт принтеров и МФУ Canon
59

error code 009 Canon Serivice tool.pngЕсли вы пробуете сбросить счетчик памперса (абсорбер, отработка) у принтера Canon, чаще всего это происходит с помощью программы Service tool. Но не всегда эта процедура гладко проходит, даже если четко следовать инструкции, часто складывается так, что программа выдает ошибку, что это за ошибки рассмотрим далее…

error code 009

– сообщает о том, что присутствует дополнительная ошибка, которая мешает работе Service tool. Прежде, чем работать с программой, необходимо устранить эту ошибку. Что бы понять, в чем причина, необходимо посчитать количество миганий индикатора “молния”, количество миганий сообщает код дополнительной ошибки, в других случаях она основная. Например, если индикатор “молния” мигает 16 раз, это означает, что ошибка у принтера E16, которая устраняется простым нажатием и удержанием кнопки СТОП более 10 сек.

error code 006

– чаще всего, причиной этой ошибки в программе Service tool, есть банальное – не правильно вошел в сервисный режим или не отменил “Мастер установки нового оборудования”. В некоторых случаях необходимо перезагрузить компьютер, подключить принтер в другой USB порт.

error code 005

– программа не видит ваш принтер, смените USB кабель или подключите в другой USB разъем компьютера, часто помогает перезагрузка компьютера.

error code 002

– эта ошибка говорит о том, что программа не поддерживает функцию для текущей модели принтера. Зачастую это ошибка появляется при попытке сбросить счетчик памперса, при этом другие сервисные функции программа вполне может выполнять.

И самое главное, в любом из этих случаев не забывайте программу извлекать из архива, т.к. работать нормально она не будет.

Осуществить ремонт или прошивку вашего принтера в г. Симферополь вы можете в сервисном центре по ул. Старозенитная, д.9 (вход со стороны забора). Обращайтесь пожалуйста в рабочее время с 9.00-18.00 по номеру +7 (978) 797-66-90

Не забывайте оценить запись и поделится ей с друзьями в социальных сетях, нажав специальные кнопки ниже.
Не забудь оставить комментарий и подписаться на наш канал Youtube Подписаться на канал youtube Printblog Video

Рекомендуемые товары:

  • Дамп микросхемы MX29LV160DT \ MX29LV160AT для Canon i-SENSYS MF5940dn

    В наличии

    Код: 00034

    Дамп микросхемы MX29LV160DT \ MX29LV160AT для Canon i-SENSYS MF5940dn

    402.00  руб.
    Купить

  • ПЗК, ДЗК для Epson XP-510, XP-520, XP-600, XP-605, XP-610, XP-615, XP-620, XP-625, XP-700, XP-710, XP-800, XP-820

    8 в наличии

    Код: 41012

    Перезаправляемые картриджи (ПЗК, ДЗК) для Epson XP-510, XP-520, XP-600, XP-605, XP-610, XP-615, XP-620, XP-625, XP-700, XP-710, XP-720, XP-800, XP-820

    1 120.00  руб.
    Купить

  • Дамп Микросхема MF6140dn

    В наличии

    Код: 00025

    Дамп микросхемы MX29LV160DT для Canon i-SENSYS MF6140dn

    459.00  руб.
    Купить

  • Дамп микросхемы 25L1635 25L3206E от принтера Canon IP2840

    В наличии

    Код: 00021

    Дамп микросхемы 25L1635 \ 25L3206E от принтера Canon IP2840

    344.00  руб.
    Купить

Думаю, тем, кто читает эту статью, не нужно объяснять, для чего используются различные версии программы Service Tool. Самая распространенная версия на момент написания статьи — Service Tool v3400

Очень часто, при попытке сброса,»памперса», меня спрашивают, почему программа выдает ошибку.

При чем основных ошибок две. Появляется окно с сообщением «Error! (error code 006)» или 009.

Error code 006, чаще всего, означает, что Вы не вошли в сервисный режим. Напомню, что при входе в сервисный режим устройство должно определяться как CanonDevice. Иногда такая ошибка появляется даже тогда, когда Вы правильно вошли в сервисный режим. Тогда может помочь перезагрузка компьютера или подсоединение принтера к другому USB порту.

Error code 009 означает, что у принтера существует какая-то дополнительная ошибка, кроме переполнения счетчика отработанных чернил. И перед сбросом «памперса» ее необходимо будет устранить. Узнать, какая ошибка можно по количеству миганий индикатора «молния». Подробнее об этом можете прочесть тут. Например, при отсутствующем или неисправном картридже Вы не сможете воспользоваться программой и она будет выдавать Вам Error code 009.

И не забывайте извлекать программу из архива. Запущенная в архиве корректно работать она не будет.

Fix Error Code 006 in Canon Printers:

It is quite common that the person using printers or any such kind of hardware machine has to face different error codes in its day-to-day application. Such error codes also occur with Canon printers and one of those is service tool Error Code 006.

This blog helps and guides you through a series of simple steps to Fix Error Code 006 in Canon Printer by running the Service Tool. Quickly, follow the given steps discussed below:

Quick Steps to Fix Error Code 006 in Canon Printers using the Service Tool:

Step 1:- Check Ink Cartridges and Their Connections

Ensure that the ink cartridge is filled properly as an empty cartridge might cause a Canon service tool error code 006. Check whether the cartridge connections are properly done or not.

Also, check that the cartridge connectors are copper contacts on the front of the cartridge and the printer connectors are positioned at the head front of the printer. You must check the internal parts of connectors whether they are cleaned or not. They shouldn’t have any ink stains that prevents printer operations.

Step 2:- Restart the Canon Service Tool

As per suggestions, whenever you get this service tool with your Canon printer, check and verify that your printer is compatible with the same name as the tool can search compatibility.

Still, if the problem occurs after compatibility verification also then simply restart the Canon Service Tool. You can refer to the user manual if you require guidance to reset the tool.

Step 3:- Check the Functionality of Printer Drivers

In cases when everything is working well and proper, it is hard to find where the problem still persists. You should immediately uninstall and reinstall the Canon printer drivers and turn off the printer as well. Then turn on your printer and the software installer will ask you to connect it again.

Step 4:- Re-Open the Service Tool

  • Close down the service tool.
  • Disconnect all the USB cable connected to the printer.
  • Plug back all the cable to the printer after 10 seconds.
  • For users working on Windows, click next when you see the “New device” option.
  • Finally, open the service tool.

Step 5:- Troubleshoot the Service Tool Problem

  • The first step is to download and install the Service Tool Canon.
  • Turn on the maintenance mode of the printer following the given steps:
  • Turn off the printer.
  • Connect the printer to the central unit using a USB cable.
  • Press and hold down the “Resume” button (triangle in a circle) and then press the “Power” button.
  • Keep pressing these two buttons until the LED light glows.
  • Release only one button, “Resume” button, but not the “Power” button. And then you have to press “Resume” buttons 6-7 times.
  • Finally, release the two buttons. The LED light will flash and then stop after some time. This means that your printer is in the Maintenance Mode.
  • You can now run the Service Tool for your Canon printer.
  • Choose an appropriate USB port under the “USB PORT” section of service tool.
  • You have to select the “Main” option under the “Ink Absorber Counter” section.
  • Now in the “Counter Value” section, you have to select the number the closest of the counter number and hit on the “SET” button. (The counter number is in the section “EEPROM”).

This Canon service tool error 006 occurs when the user runs the service tool on their machine which may be due to various reasons like machine incompatibility, the incorrect process of entering the service mode when the printer is unable to work in service mode, any printer driver issue, an issue with printer cartridges, and others.

Generally, these «Service Tool” programs of Canon printers serve some useful purpose. Like they are used to reset the print count on the pads when they reach their limit amount. This means that these programs allow you to reset the waste ink pad counter in Canon printers. Physically, they are a kind of cleaner that is positioned under the purge printer ( or print head cleaner) at the system level.

These programs are useful when you perform printing for bulk number of pages. In such a case, the printer automatically locks the Print mode and request these service programs for support. Though the error code 006 canon service tool cannot be easily resolved, so you might require some expertise from a technical professional.

Hope this solution helps to fix Canon service tool error 006 error.

17.11.2016
Ремонт принтеров и МФУ Canon
56

error code 009 Canon Serivice tool.pngЕсли вы пробуете сбросить счетчик памперса (абсорбер, отработка) у принтера Canon, чаще всего это происходит с помощью программы Service tool. Но не всегда эта процедура гладко проходит, даже если четко следовать инструкции, часто складывается так, что программа выдает ошибку, что это за ошибки рассмотрим далее…

error code 009

– сообщает о том, что присутствует дополнительная ошибка, которая мешает работе Service tool. Прежде, чем работать с программой, необходимо устранить эту ошибку. Что бы понять, в чем причина, необходимо посчитать количество миганий индикатора “молния”, количество миганий сообщает код дополнительной ошибки, в других случаях она основная. Например, если индикатор “молния” мигает 16 раз, это означает, что ошибка у принтера E16, которая устраняется простым нажатием и удержанием кнопки СТОП более 10 сек.

error code 006

– чаще всего, причиной этой ошибки в программе Service tool, есть банальное – не правильно вошел в сервисный режим или не отменил “Мастер установки нового оборудования”. В некоторых случаях необходимо перезагрузить компьютер, подключить принтер в другой USB порт.

error code 005

– программа не видит ваш принтер, смените USB кабель или подключите в другой USB разъем компьютера, часто помогает перезагрузка компьютера.

error code 002

– эта ошибка говорит о том, что программа не поддерживает функцию для текущей модели принтера. Зачастую это ошибка появляется при попытке сбросить счетчик памперса, при этом другие сервисные функции программа вполне может выполнять.

И самое главное, в любом из этих случаев не забывайте программу извлекать из архива, т.к. работать нормально она не будет.

Осуществить ремонт или прошивку вашего принтера в г. Симферополь вы можете в сервисном центре по ул. Старозенитная, д.9 (вход со стороны забора). Обращайтесь пожалуйста в рабочее время с 9.00-18.00 по номеру +7 (978) 797-66-90

Не забывайте оценить запись и поделится ей с друзьями в социальных сетях, нажав специальные кнопки ниже.
Не забудь оставить комментарий и подписаться на наш канал Youtube Подписаться на канал youtube Printblog Video

Рекомендуемые товары:

  • 5 в наличии

    Код: 50021

    Микросхема MX29LV160AT для Canon imageRUNNER 1133

    599.00  руб.
    Купить

  • Дамп микросхемы 25L1635 25L3206E от принтера Canon IP2840

    В наличии

    Код: 00021

    Дамп микросхемы 25L1635 25L3206E от принтера Canon IP2840

    344.00  руб.
    Купить

  • Дамп микросхемы MX29LV160DT  MX29LV160AT для Canon i-SENSYS MF5940dn

    В наличии

    Код: 00034

    Дамп микросхемы MX29LV160DT MX29LV160AT для Canon i-SENSYS MF5940dn

    402.00  руб.
    Купить

  • В наличии

    Код: 00022

    Дамп микросхемы 25Q32 для Canon i-SENSYS MF3010

    228.00  руб.
    Купить

Комментарии для сайта Cackle

Думаю, тем, кто читает эту статью, не нужно объяснять, для чего используются различные версии программы Service Tool. Самая распространенная версия на момент написания статьи — Service Tool v3400

Очень часто, при попытке сброса,»памперса», меня спрашивают, почему программа выдает ошибку.

При чем основных ошибок две. Появляется окно с сообщением «Error! (error code 006)» или 009.

Error code 006, чаще всего, означает, что Вы не вошли в сервисный режим. Напомню, что при входе в сервисный режим устройство должно определяться как CanonDevice. Иногда такая ошибка появляется даже тогда, когда Вы правильно вошли в сервисный режим. Тогда может помочь перезагрузка компьютера или подсоединение принтера к другому USB порту.

Error code 009 означает, что у принтера существует какая-то дополнительная ошибка, кроме переполнения счетчика отработанных чернил. И перед сбросом «памперса» ее необходимо будет устранить. Узнать, какая ошибка можно по количеству миганий индикатора «молния». Подробнее об этом можете прочесть тут. Например, при отсутствующем или неисправном картридже Вы не сможете воспользоваться программой и она будет выдавать Вам Error code 009.

И не забывайте извлекать программу из архива. Запущенная в архиве корректно работать она не будет.

Как устранить ошибку 006 при запуске Serive Tool на принтерах Canon: данная ошибка свидетельствует о полной блокировке принтера. Что делать, если она появилась: какую программу использовать и как правильно выбрать ее для вашей модели принтера

Программы
Serive Tool имеют функцию восстановления
счетчика отпечатанных страниц на
памперсах, когда отпечатано максимальное
количество страниц. Эти принтеры оснащены
губкой под блоком продувки принтера
(чистящий инструмент печатающей головки).
На уровне системы — это всего лишь
настройка. Но когда было отпечатано
максимальное количество страниц, принтер
заблокируется и запросит отнести
устройство в ремонт.

Все
современные принтеры Canon нуждаются в
такой программе для обнуления счетчика
страниц, чтобы можно было продолжить
печать без проблем. Так как существует
много моделей принтеров, поэтому есть
множество программ Service Tool.

Если
в один прекрасный день при запуске
программы появляется ошибка » 006 «,
не стоит беспокоиться.

Ошибка
» 006 » может произойти по многим
причинам, которые мы объясняем ниже,
начиная с наиболее вероятной до наименее
вероятных причин. Рекомендуем задавать
любые вопросы или решать проблемы с
процедурой, оставив комментарий к этой
статье. Мы всегда постараемся ответить
и помочь решить другие проблемы.

Несоответствие
программы и принтера

Вполне
возможно, что вы скачали программу,
которая не совместима свашим принтером.
В большинстве случаев эта ошибка
возникает в результате скачивания
неправильной программы.

Рекомендуется
проверить совместимость программы с
моделью принтера. Убедитесь, что в окне
программе отображается то же название
принтера, что и модель на корпусе вашего
принтера. Если у вас есть трудности с
данной процедурой, оставьте комментарий
к этому посту.

Вы
неправильно выполнили процедуру по
входу в сервисный режим

Вход
в сервисный режим является важным этапом
в процессе восстановления памперсов
принтера. Если неправильно войти в режим
обслуживания, то програма не сработает
при попытке запустить ее. Опции будут
отображаться как недоступные.

Тщательно
очистите схемы принтера и картриджей

Разъемы
картриджей (медные контакты в передней
части картриджей) и разъемы на принтере,
который также находится в передней
части ПГ, должны быть полностью чистыми,
то есть на них не должно быть пятен или
мусора, что может снизить производительность.

Проверьте
драйверы принтера

В
некоторых случаях, когда вышеописанные
случаи не работают правильно, рекомендуется
переустановить драйверы для принтера.
Отключите принтер, пока устанавливаете
драйверы. Подключите его только в том
случае, если программное обеспечение
не попросит вас подключить.

Наконец,
если у вас возникли дополнительные
вопросы, оставьте комментарий ниже. Мы
с удовольствием ответим вам как можно
быстрее .

Содержание

  1. Fix your printer !
  2. Search This Blog
  3. How to solve error code 006 with Canon Service Tool V3400
  4. Labels
  5. Comments
  6. How to Fix Error Code 006 in Canon Printers?
  7. Ans by :
  8. Fix Error Code 006 in Canon Printers:
  9. Quick Steps to Fix Error Code 006 in Canon Printers using the Service Tool:
  10. Step 1:- Check Ink Cartridges and Their Connections
  11. Step 2:- Restart the Canon Service Tool
  12. Step 3:- Check the Functionality of Printer Drivers
  13. Step 4:- Re-Open the Service Tool
  14. Step 5:- Troubleshoot the Service Tool Problem
  15. Canon Service Tool Error Code Mean (Error code: 002, 005, 006, 007, 009, etc)
  16. 4 comments for «Canon Service Tool Error Code Mean (Error code: 002, 005, 006, 007, 009, etc)»
  17. Fixing Error Code 006 in Canon Printers
  18. Factors causing the 006 Error
  19. How to fix Error Code 006?

Fix your printer !

Reset printers and cartridge. Printers problem solving,tips, tricks and tutorial.

Search This Blog

How to solve error code 006 with Canon Service Tool V3400

The Service Tool V3400 allow to reset the counter of some Canon printers.

For the error code 006, try this:

Solution 1:

  • Check your cartridges: an empty cartridge can lead to error 006


Solution 2:

  • After you avec clicked on «Main», wait a few minutes.
  • If the error still here, restarts the Service Tool

Solution 3:

  • Close the service tool
  • Disconnect the USB cable from the printer
  • After 10 seconds, plug back the cable to the printer
  • On Windows, click next when appears «New device»
  • Open the service tool
  • Get link
  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
  • Email
  • Other Apps

Labels

  • Get link
  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
  • Email
  • Other Apps

Check your cartrdiges: an empty cartridge can lead to error 006

This was how I solved the error 006 issue when I tried to reset the absorber counter. My printer is Canon MX882. I first had to set the printer in maintenance mode by doing the following:
— Press and hold resume/cancel button (one with triangle in the circle).
— Press ON button while holding resume/cancel button (now you are holding both).
— While holding the ON button press resume/cancel button 5 times.

Wait for a few seconds then set the ink absorber counter from the service tool. I got confirmation that action was finished from service tool right away. I turned off the printer then turned it back on. Everything was good!

After a bit of trial and error I have managed to sort out the 006 error and successfully reset the 5B00 code on my MG6250.

Basically I found that if the printer is not set properly in service mode then the 006 code appears on everything in the v3400 software. Also I was trying when the printer was connected to a network and when changing to a direct USB connection, the buttons in the V3400 software were not greyed out.

It was a little more tricky with the MG6250 as it doesn’t actually have a mechanical button but a finger sensitive one similar to a smart phone so with the power off I had to guess where it was.

So just to reiterate the sequence above
— Press and hold resume/cancel button (one with triangle in the circle).
— Press ON button while holding resume/cancel button (now you are holding both).
— Release the resume/cancel and press it 5 times.
— Release the ON button

I’m not sure what I did wrong so many time before but this time the printer did some internal movements for about 15 seconds then everything went blank apart from the power button and then the PC pinged a message to say it was connecting a new device.

Note that when you look at the printer properties on the PC, it should say the printer was offline which is where I was making my mistake.

Before I finished, I used the “EEPROM save” then turned the printer off and on and we are good to go.

Источник

How to Fix Error Code 006 in Canon Printers?

Hello, Please let me know that how to fix error code 006 in canon printers. When i am trying to print with Canon printer they show me this error code 006 while printing. Help me.

Ans by :

Fix Error Code 006 in Canon Printers:

It is quite common that the person using printers or any such kind of hardware machine has to face different error codes in its day-to-day application. Such error codes also occur with Canon printers and one of those is service tool Error Code 006.

This blog helps and guides you through a series of simple steps to Fix Error Code 006 in Canon Printer by running the Service Tool. Quickly, follow the given steps discussed below:

Quick Steps to Fix Error Code 006 in Canon Printers using the Service Tool:

Step 1:- Check Ink Cartridges and Their Connections

Ensure that the ink cartridge is filled properly as an empty cartridge might cause a Canon service tool error code 006. Check whether the cartridge connections are properly done or not.

Also, check that the cartridge connectors are copper contacts on the front of the cartridge and the printer connectors are positioned at the head front of the printer. You must check the internal parts of connectors whether they are cleaned or not. They shouldn’t have any ink stains that prevents printer operations.

Step 2:- Restart the Canon Service Tool

As per suggestions, whenever you get this service tool with your Canon printer, check and verify that your printer is compatible with the same name as the tool can search compatibility.

Still, if the problem occurs after compatibility verification also then simply restart the Canon Service Tool. You can refer to the user manual if you require guidance to reset the tool.

Step 3:- Check the Functionality of Printer Drivers

In cases when everything is working well and proper, it is hard to find where the problem still persists. You should immediately uninstall and reinstall the Canon printer drivers and turn off the printer as well. Then turn on your printer and the software installer will ask you to connect it again.

Step 4:- Re-Open the Service Tool

  • Close down the service tool.
  • Disconnect all the USB cable connected to the printer.
  • Plugback all the cable to the printer after 10 seconds.
  • For users working on Windows, click next when you see the “New device” option.
  • Finally, open the service tool.

Step 5:- Troubleshoot the Service Tool Problem

  • The first step is to download and install the Service Tool Canon.
  • Turn on the maintenance mode of the printer following the given steps:
  • Turn off the printer.
  • Connect the printer to the central unit using a USB cable.
  • Press and hold down the “Resume” button (triangle in a circle) and then press the “Power” button.
  • Keep pressing these two buttons until the LED light glows.
  • Release only one button, “Resume” button, but not the “Power” button. And then you have to press “Resume” buttons 6-7 times.
  • Finally, release the two buttons. The LED light will flash and then stop after some time. This means that your printer is in the Maintenance Mode.
  • You can now run the Service Tool for your Canon printer.
  • Choose an appropriate USB port under the “USB PORT” section of service tool.
  • You have to select the “Main” option under the “Ink Absorber Counter” section.
  • Now in the “Counter Value” section, you have to select the number the closest of the counter number and hit on the “SET” button. (The counter number is in the section “EEPROM”).

This Canon service tool error 006 occurs when the user runs the service tool on their machine which may be due to various reasons like machine incompatibility, the incorrect process of entering the service mode when the printer is unable to work in service mode, any printer driver issue, an issue with printer cartridges, and others.

Generally, these «Service Tool” programs of Canon printers serve some useful purpose. Like they are used to reset the print count on the pads when they reach their limit amount. This means that these programs allow you to reset the waste ink pad counter in Canon printers. Physically, they are a kind of cleaner that is positioned under the purge printer ( or print head cleaner) at the system level.

These programs are useful when you perform printing for bulk number of pages. In such a case, the printer automatically locks the Print mode and request these service programs for support. Though the error code 006 canon service tool cannot be easily resolved, so you might require some expertise from a technical professional.

Hope this solution helps to fix Canon service tool error 006 error.

Источник

  • Unplug the printer USB cable that goes to the computer then reconnect it to the computer on a different USB port.
  • After the Service Mode entry procedure is complete, the Power LED will flash. When the Power LED is still blinking and the button in the Service Tool is pressed (the Service Tool sends a command to the printer), an error code: 005 will appear. The solution is after the Service mode entry procedure is complete, wait for the Power LED to stop blinking, then run the Service Tool.

Questions and Answers

Q: Where can I get other Canon Service Tools?
A: For complete information regarding Canon Service Tool collection, please open Canon Service Tool Version

Q: I don’t know which Service Tool supports my printer, where can I get information about it?
A: For complete information regarding Canon printers and the Service Tools used, please open the Canon Service Tools and Supported Printers

Entro na g6010 em modo serviço e após entrar no modo serviço a luz laranja pisca 5 vezes tem um deles desligada e pisca denovo 5 vezes e fica nesse loop o que pode ser ?

Does anyone know how to boot a G7050 into service mode?

Canon g2010 blinking 5 times orange after enter service mode

To enter service mode, press the Stop button 5 times** then release the Power button.

**: If the printer fails to enter Service Mode, turn off the printer, repeat the procedure to enter Service Mode, then press the Stop button 6 times (enter Service Mode without scanner) and then release the Power button.

— If the printer successfully enters Service Mode, the Power LED will light green and not blink.
— If the printer fails to enter Service Mode, the Alarm LED flashes orange.
— If the procedure for entering Service Mode was performed correctly (press the Stop button 5/6 times) and the printer failed to enter Service Mode, it is possible:
1. There was a double error on the printer. In addition to error 5B00, another error occurred in the printer.
2. The EEPROM IC is locked so the printer cannot enter Service Mode.

Notes:
Alarm LED flashing orange 5 times means
Error: ASF cam sensor
Error code: 5700
Check points & Solution: The error is reproduced after powering off the printer and powering it on again. Replace the auto sheet feeder unit or the main PCB ass’y or the sheet feeder sensor PCB ass’y.

Источник

Fixing Error Code 006 in Canon Printers

Canon printers often reflect the error code 006 while running their Service Tool. This tool is used to reset your Canon printer, and it is during the resetting of your printer when you happen to cross paths with the error code 006.

Using a Service Tool in your Canon printer lets you reset your printer’s print counts on the ink pad counter on reaching its print limit. They work as a cleaner positioned under the print head of your Canon printer.

It comes into action when we need to get the prints in bulk. At that moment, the Print mode of your printer gets locked while the printer requests Service Tool programs to come into force.

Factors causing the 006 Error

There are several reasons responsible for this error to occur in your printer. Some of the possible reasons include:

  • The Canon printer is out of service mode
  • Wrongly entered service mode
  • Problem with the printer’s ink cartridges
  • Cartridges running out of ink
  • A USB port not working well and therefore unable to send commands
  • You have a Service Tool incompatible with your Canon printer

How to fix Error Code 006?

When you see a Service Tool error code 006 in your printer, there is no need for you to panic. Instead, remember taking precautions, and eventually recovery steps to deal with the issue.

To get rid of error code 006, you may follow the steps given below:

Fix Your Printer Driver issue by Clicking Download Below.

Check the ink cartridges

  • The ink cartridges make a lot of difference in your printing experience. Therefore, you need to make sure the cartridges are properly installed and are not dried up or out of ink. If any of these is inappropriate, you may end up seeing the error 006.
  • Additionally, you can go through a careful check on the copper cartridge connectors that are placed at the front of the printer. Also, make sure the connectors are internally cleaned.

Check your printer drivers

If you have tried the first step and couldn’t succeed in your attempt, you can try uninstalling and then reinstalling your printer driver, later turning off the printer and computer. After a while, turn your devices back on and check if the problem persists.

Restart Service Tool

You should considerably check and verify the compatibility of your Canon printer’s Service Tool with the printer model. On being verified, if the problem persists, try restarting the tool from the manual you have received with the package.

Troubleshoot your Service Tool

To troubleshoot, follow the steps given below:

  • Firstly download the Canon Service Tool and then install it.
  • Now turn the Maintenance Mode of the printer on using the given instructions:
    • Turn off your printer.
    • Connect it to the CPU using the USB cable.
    • Press and hold its Resume button until the LED light glows, later pressing the Power button.
    • Release the Resume button and continue holding the Power button. Now Resume button needs to be pressed 6-7 times.
    • Then release both the buttons. This will get the LED light flash for once and then get closed, which means the maintenance mode is on.
  • Now run the Service tool for your printer.
  • Select the apt USB port from the available option in the Service Tool.
  • Next, under the Ink Absorber Counter, choose the Main option.
  • Then, go to the Counter Value section and select the closest number to the counter number, and then select Set. You can check the counter number in the EEPROM.

Источник

Содержание

  1. Fix your printer !
  2. Search This Blog
  3. How to solve error code 006 with Canon Service Tool V3400
  4. Labels
  5. Comments
  6. Форум по СНПЧ: Canon Service Tool — сервисные программы для принтеров Canon — ST4720 — Форум по СНПЧ
  7. Canon Service Tool — сервисные программы для принтеров Canon — ST4720 Сброс памперса программами Service Tool V700, V1050, V2000, V4720
  8. | Сообщение #1 Отправлено 29 июля 2009 — 07:57 КАТ
  9. | Сообщение #2 Отправлено 02 августа 2009 — 08:39
  10. | Сообщение #3 Отправлено 02 августа 2009 — 19:07 КАТ
  11. Форум по СНПЧ: Canon Service Tool — сервисные программы для принтеров Canon — ST4720 — Форум по СНПЧ
  12. Canon Service Tool — сервисные программы для принтеров Canon — ST4720 Сброс памперса программами Service Tool V700, V1050, V2000, V4720
  13. | Сообщение #1 Отправлено 29 июля 2009 — 07:57 КАТ
  14. | Сообщение #2 Отправлено 02 августа 2009 — 08:39
  15. | Сообщение #3 Отправлено 02 августа 2009 — 19:07 КАТ

Fix your printer !

Reset printers and cartridge. Printers problem solving,tips, tricks and tutorial.

Search This Blog

How to solve error code 006 with Canon Service Tool V3400

The Service Tool V3400 allow to reset the counter of some Canon printers.

For the error code 006, try this:

Solution 1:

  • Check your cartridges: an empty cartridge can lead to error 006


Solution 2:

  • After you avec clicked on «Main», wait a few minutes.
  • If the error still here, restarts the Service Tool

Solution 3:

  • Close the service tool
  • Disconnect the USB cable from the printer
  • After 10 seconds, plug back the cable to the printer
  • On Windows, click next when appears «New device»
  • Open the service tool
  • Get link
  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
  • Email
  • Other Apps

Labels

  • Get link
  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
  • Email
  • Other Apps

Check your cartrdiges: an empty cartridge can lead to error 006

This was how I solved the error 006 issue when I tried to reset the absorber counter. My printer is Canon MX882. I first had to set the printer in maintenance mode by doing the following:
— Press and hold resume/cancel button (one with triangle in the circle).
— Press ON button while holding resume/cancel button (now you are holding both).
— While holding the ON button press resume/cancel button 5 times.

Wait for a few seconds then set the ink absorber counter from the service tool. I got confirmation that action was finished from service tool right away. I turned off the printer then turned it back on. Everything was good!

After a bit of trial and error I have managed to sort out the 006 error and successfully reset the 5B00 code on my MG6250.

Basically I found that if the printer is not set properly in service mode then the 006 code appears on everything in the v3400 software. Also I was trying when the printer was connected to a network and when changing to a direct USB connection, the buttons in the V3400 software were not greyed out.

It was a little more tricky with the MG6250 as it doesn’t actually have a mechanical button but a finger sensitive one similar to a smart phone so with the power off I had to guess where it was.

So just to reiterate the sequence above
— Press and hold resume/cancel button (one with triangle in the circle).
— Press ON button while holding resume/cancel button (now you are holding both).
— Release the resume/cancel and press it 5 times.
— Release the ON button

I’m not sure what I did wrong so many time before but this time the printer did some internal movements for about 15 seconds then everything went blank apart from the power button and then the PC pinged a message to say it was connecting a new device.

Note that when you look at the printer properties on the PC, it should say the printer was offline which is where I was making my mistake.

Before I finished, I used the “EEPROM save” then turned the printer off and on and we are good to go.

Источник

  • 17 Страниц
  • 1
  • 2
  • 3
  • Последняя »
  • Вы не можете создать новую тему
  • Вы не можете ответить в тему

| Сообщение #1 Отправлено 29 июля 2009 — 07:57 КАТ

Для тех, кто занимается ремонтом струйников Canon, и просто владельцев этих аппаратов, которые самостоятельно занимаются их обслуживанием.

Сервисные программы для обслуживания струйных принтеров и МФУ Canon называется Service Tool.
Эти программы ТОЛЬКО для сброса «памперса» для принтеров iP1900, iP2600, iP3600, iP4600 и МФУ MP190, MP240, MP260, MP480, MP540, MP620, MP630, MP980

Canon Service Tool V700.zip — 19 244 кБ
Canon Service Tool V1050.zip — 381 кБ
Canon Service Tool V2000 — 188 kB — ip3600_v2000.zip (188,56К)
Количество загрузок:: 75694
Canon Service Tool V3400 — 200 kB
Canon Service Tool V3600 — 966 kB ST_V3600_resetters.zip (199К)
Количество загрузок:: 170021
Canon Service Tool V4720 — для новых моделей Canon G1400, G2400, G3400 ST_V4720.zip (2МБ)
Количество загрузок:: 71169

| Сообщение #2 Отправлено 02 августа 2009 — 08:39

| Сообщение #3 Отправлено 02 августа 2009 — 19:07 КАТ

Как пользоваться программами.
. в любом случае — сначала надо войти в сервисный режим:

Для аппаратов группы а — iP3600, iP4600, MP190, MP240, MP250, MP260, MP480, MP540, MP620, MP630, MP980
1 Выключить аппарат ( . аппарат должен быть подключен к компу по USB. )
2 Нажать и удерживать нажатой кнопку Resume обозначенную треугольником в круге
3 Не отпуская кнопку Resume нажать кнопку ВКЛ ( держать обе кнопки нажатыми )
4 Когда загорится индикатор включения — отпустить Resume ( ВКЛ держать нажатой ) и два раза её нажать, после чего отпустить обе кнопки
5 Запустить программу ServiceTool_V1020 ( или 1050 )

Для аппаратов группы b — iP1200, iP1300, iP1600, iP1700, iP1800, iP1900, iP2200, iP2500, iP2600
1 Выключить принтер и отключить сетевой шнур от принтера
2 Нажать кнопку включения и удерживать её
3 Не отпуская кнопку включения, подключить сетевой шнур
4 Продолжать держать кнопку включения нажатой. После того, как загорится индикатор включения, два раза нажать кнопку Resume ( на каждое нажатие принтер должен реагировать переключением индикации — при первом нажатии с зелёного на желтый, при втором — с желтого на зелёный ), после чего отпустить обе кнопки. Если шнур USB отключали — перед запуском ServiceTool его не помешает подключить.
5 Запустить программу ServiceTool_aV300 ( или 700 )

. теоретически для работы прог, драйвер принтера или МФУ — не обязателен ( я не устанавливал — проги работали и так. ), но моё мнение — лучше его установить. . если нет желания возиться с установкой драйвера — комп запустит установку нового оборудования — просто нажмите «отмена».

— Для проги v1020 ( 1050 — ещё не юзал, но должно быть так же. ) — если аппарат подключен к компу и находится в сервисном режиме — в правом верхнем углу окна проги, в окне «USB port» должен быть номер активного порта, т.е. вашего аппарата ( порт определяется автоматически при запуске проги ) — если к компу подключен только один аппарат -> просто в секции «Clear ink Counter» кликните «Main» и «Platen» — оба счётчика сбросятся.
Если вы сомневаетесь, тот ли аппарат прога определила — в верхней секции «Print» кликните «Test print» или «EEPROM» — если аппарат тот — он распечатает ( предварительно спросив, из какого лотка печатать ) либо тестовую страницу, либо данные из EEPROM — в зависимости от вашего выбора.
— Прогу v300 — не юзал — принтеры iP1900 и iP2600 отлично сбрасываются прогой GeneralTool для iP1800 — 2500. . экспериментировать с новой прогой пока некогда. . но судя по окну проги — всё то же самое, как и у GeneralTool.

. пока на данный момент, прогу v1020 проверил на аппаратах MP190, MP240, MP260, MP540 и iP4600 (. на 4600 «памперс» не сбрасывал — не было необходимости — просто проверил, как прога с ним работает. ).
. был один глюк — попробовал один из MP190 сбросить на другом компе — после входа в сервисный режим и запуска проги — в окне USB port было «none» — т.е. на одном компе этот аппарат без проблем определился, а на другом — нет. Я закрыл прогу и не выключая МФУ перезагрузил комп, после перезагрузки прога МФУ увидела и нормально с ним работала. . это пока единственный глюк, с которым столкнулся у этой проги.

С помощью проги STV1050 сбрасывал МФУ MP250 и MP270, хоть в доке к проге явно не сказано, что эти модели поддерживаются, да и МФУ эти стали выпускаться уже после выхода данной проги, тем не менее всё отлично работает, также, как и на MP240, MP260. . так, к сведению.

. STV1050 так же работает с аппаратами MP550 и iP4700.
. на всякий случай, если при работе с прогой в окне проги, в строке состояния появляется код ошибки и прога не работает — что означает код ошибки и как с этим можно бороться — можно посмотреть на ISMPC.

Источник

  • 17 Страниц
  • 1
  • 2
  • 3
  • Последняя »
  • Вы не можете создать новую тему
  • Вы не можете ответить в тему

| Сообщение #1 Отправлено 29 июля 2009 — 07:57 КАТ

Для тех, кто занимается ремонтом струйников Canon, и просто владельцев этих аппаратов, которые самостоятельно занимаются их обслуживанием.

Сервисные программы для обслуживания струйных принтеров и МФУ Canon называется Service Tool.
Эти программы ТОЛЬКО для сброса «памперса» для принтеров iP1900, iP2600, iP3600, iP4600 и МФУ MP190, MP240, MP260, MP480, MP540, MP620, MP630, MP980

Canon Service Tool V700.zip — 19 244 кБ
Canon Service Tool V1050.zip — 381 кБ
Canon Service Tool V2000 — 188 kB — ip3600_v2000.zip (188,56К)
Количество загрузок:: 75694
Canon Service Tool V3400 — 200 kB
Canon Service Tool V3600 — 966 kB ST_V3600_resetters.zip (199К)
Количество загрузок:: 170021
Canon Service Tool V4720 — для новых моделей Canon G1400, G2400, G3400 ST_V4720.zip (2МБ)
Количество загрузок:: 71169

| Сообщение #2 Отправлено 02 августа 2009 — 08:39

| Сообщение #3 Отправлено 02 августа 2009 — 19:07 КАТ

Как пользоваться программами.
. в любом случае — сначала надо войти в сервисный режим:

Для аппаратов группы а — iP3600, iP4600, MP190, MP240, MP250, MP260, MP480, MP540, MP620, MP630, MP980
1 Выключить аппарат ( . аппарат должен быть подключен к компу по USB. )
2 Нажать и удерживать нажатой кнопку Resume обозначенную треугольником в круге
3 Не отпуская кнопку Resume нажать кнопку ВКЛ ( держать обе кнопки нажатыми )
4 Когда загорится индикатор включения — отпустить Resume ( ВКЛ держать нажатой ) и два раза её нажать, после чего отпустить обе кнопки
5 Запустить программу ServiceTool_V1020 ( или 1050 )

Для аппаратов группы b — iP1200, iP1300, iP1600, iP1700, iP1800, iP1900, iP2200, iP2500, iP2600
1 Выключить принтер и отключить сетевой шнур от принтера
2 Нажать кнопку включения и удерживать её
3 Не отпуская кнопку включения, подключить сетевой шнур
4 Продолжать держать кнопку включения нажатой. После того, как загорится индикатор включения, два раза нажать кнопку Resume ( на каждое нажатие принтер должен реагировать переключением индикации — при первом нажатии с зелёного на желтый, при втором — с желтого на зелёный ), после чего отпустить обе кнопки. Если шнур USB отключали — перед запуском ServiceTool его не помешает подключить.
5 Запустить программу ServiceTool_aV300 ( или 700 )

. теоретически для работы прог, драйвер принтера или МФУ — не обязателен ( я не устанавливал — проги работали и так. ), но моё мнение — лучше его установить. . если нет желания возиться с установкой драйвера — комп запустит установку нового оборудования — просто нажмите «отмена».

— Для проги v1020 ( 1050 — ещё не юзал, но должно быть так же. ) — если аппарат подключен к компу и находится в сервисном режиме — в правом верхнем углу окна проги, в окне «USB port» должен быть номер активного порта, т.е. вашего аппарата ( порт определяется автоматически при запуске проги ) — если к компу подключен только один аппарат -> просто в секции «Clear ink Counter» кликните «Main» и «Platen» — оба счётчика сбросятся.
Если вы сомневаетесь, тот ли аппарат прога определила — в верхней секции «Print» кликните «Test print» или «EEPROM» — если аппарат тот — он распечатает ( предварительно спросив, из какого лотка печатать ) либо тестовую страницу, либо данные из EEPROM — в зависимости от вашего выбора.
— Прогу v300 — не юзал — принтеры iP1900 и iP2600 отлично сбрасываются прогой GeneralTool для iP1800 — 2500. . экспериментировать с новой прогой пока некогда. . но судя по окну проги — всё то же самое, как и у GeneralTool.

. пока на данный момент, прогу v1020 проверил на аппаратах MP190, MP240, MP260, MP540 и iP4600 (. на 4600 «памперс» не сбрасывал — не было необходимости — просто проверил, как прога с ним работает. ).
. был один глюк — попробовал один из MP190 сбросить на другом компе — после входа в сервисный режим и запуска проги — в окне USB port было «none» — т.е. на одном компе этот аппарат без проблем определился, а на другом — нет. Я закрыл прогу и не выключая МФУ перезагрузил комп, после перезагрузки прога МФУ увидела и нормально с ним работала. . это пока единственный глюк, с которым столкнулся у этой проги.

С помощью проги STV1050 сбрасывал МФУ MP250 и MP270, хоть в доке к проге явно не сказано, что эти модели поддерживаются, да и МФУ эти стали выпускаться уже после выхода данной проги, тем не менее всё отлично работает, также, как и на MP240, MP260. . так, к сведению.

. STV1050 так же работает с аппаратами MP550 и iP4700.
. на всякий случай, если при работе с прогой в окне проги, в строке состояния появляется код ошибки и прога не работает — что означает код ошибки и как с этим можно бороться — можно посмотреть на ISMPC.

Источник

Fix Error Code 006 in Canon Printers:

It is quite common that the person using printers or any such kind of hardware machine has to face different error codes in its day-to-day application. Such error codes also occur with Canon printers and one of those is service tool Error Code 006.

This blog helps and guides you through a series of simple steps to Fix Error Code 006 in Canon Printer by running the Service Tool. Quickly, follow the given steps discussed below:

Quick Steps to Fix Error Code 006 in Canon Printers using the Service Tool:

Step 1:- Check Ink Cartridges and Their Connections

Ensure that the ink cartridge is filled properly as an empty cartridge might cause a Canon service tool error code 006. Check whether the cartridge connections are properly done or not.

Also, check that the cartridge connectors are copper contacts on the front of the cartridge and the printer connectors are positioned at the head front of the printer. You must check the internal parts of connectors whether they are cleaned or not. They shouldn’t have any ink stains that prevents printer operations.

Step 2:- Restart the Canon Service Tool

As per suggestions, whenever you get this service tool with your Canon printer, check and verify that your printer is compatible with the same name as the tool can search compatibility.

Still, if the problem occurs after compatibility verification also then simply restart the Canon Service Tool. You can refer to the user manual if you require guidance to reset the tool.

Step 3:- Check the Functionality of Printer Drivers

In cases when everything is working well and proper, it is hard to find where the problem still persists. You should immediately uninstall and reinstall the Canon printer drivers and turn off the printer as well. Then turn on your printer and the software installer will ask you to connect it again.

Step 4:- Re-Open the Service Tool

  • Close down the service tool.
  • Disconnect all the USB cable connected to the printer.
  • Plug back all the cable to the printer after 10 seconds.
  • For users working on Windows, click next when you see the “New device” option.
  • Finally, open the service tool.

Step 5:- Troubleshoot the Service Tool Problem

  • The first step is to download and install the Service Tool Canon.
  • Turn on the maintenance mode of the printer following the given steps:
  • Turn off the printer.
  • Connect the printer to the central unit using a USB cable.
  • Press and hold down the “Resume” button (triangle in a circle) and then press the “Power” button.
  • Keep pressing these two buttons until the LED light glows.
  • Release only one button, “Resume” button, but not the “Power” button. And then you have to press “Resume” buttons 6-7 times.
  • Finally, release the two buttons. The LED light will flash and then stop after some time. This means that your printer is in the Maintenance Mode.
  • You can now run the Service Tool for your Canon printer.
  • Choose an appropriate USB port under the “USB PORT” section of service tool.
  • You have to select the “Main” option under the “Ink Absorber Counter” section.
  • Now in the “Counter Value” section, you have to select the number the closest of the counter number and hit on the “SET” button. (The counter number is in the section “EEPROM”).

This Canon service tool error 006 occurs when the user runs the service tool on their machine which may be due to various reasons like machine incompatibility, the incorrect process of entering the service mode when the printer is unable to work in service mode, any printer driver issue, an issue with printer cartridges, and others.

Generally, these «Service Tool” programs of Canon printers serve some useful purpose. Like they are used to reset the print count on the pads when they reach their limit amount. This means that these programs allow you to reset the waste ink pad counter in Canon printers. Physically, they are a kind of cleaner that is positioned under the purge printer ( or print head cleaner) at the system level.

These programs are useful when you perform printing for bulk number of pages. In such a case, the printer automatically locks the Print mode and request these service programs for support. Though the error code 006 canon service tool cannot be easily resolved, so you might require some expertise from a technical professional.

Hope this solution helps to fix Canon service tool error 006 error.


Canon Service Tool — сервисные программы для принтеров Canon — ST4720

Сброс памперса программами Service Tool V700, V1050, V2000, V4720

|    Сообщение #272

Отправлено 27 июля 2019 — 14:34

Barranno
Семерка 32 или 64 бит была?

Canon TS5040; MG5640 в прошлом.

  • Наверх of the page up there ^
  • 0


|    Сообщение #273

Отправлено 27 июля 2019 — 15:25

 
Barranno

  • Наверх of the page up there ^
  • 0


|    Сообщение #274

Отправлено 28 июля 2019 — 07:24

 
Futureworld

Barranno
Может дело в разнице между 32- и 64-разрядными системами при работе с этими Canon Service Tool? У меня 64-битка.

Canon TS5040; MG5640 в прошлом.

  • Наверх of the page up there ^
  • 0


|    Сообщение #275

Отправлено 28 июля 2019 — 08:22

 
Barranno

Я так не думаю, я думаю нет разницы.

  • Наверх of the page up there ^
  • 0


|    Сообщение #276

Отправлено 28 июля 2019 — 09:17

 
Futureworld

Barranno
Лучше бы знать наверняка. Как я понял, второй попытки не будет — если сразу после удачного входа в сервисный режим не будет сброса памперса (например, принтер не обнаружится этим тулсом, или не будет подсвечена кнопка сброса уровня памперса), то уже больше ни одна программа не сбросит, а сервисный режим будет заблокирован. Для меня беда не большая, но для других форумчан это может быть нужно.

Canon TS5040; MG5640 в прошлом.

  • Наверх of the page up there ^
  • 1


|    Сообщение #277

Отправлено 28 июля 2019 — 13:12

 
Turbo02

Просмотр сообщенияBarranno сказал:

Попробую на своем 5640 поэкспериментировать, XP есть, а так пока уже начинают новый аппарат подбирать :biggrin:

  • Наверх of the page up there ^
  • 2


|    Сообщение #278

Отправлено 28 июля 2019 — 21:31

 
Turbo02

«Пляски с бубном» станцевал, MG 5640 оказался пока крепким орешком.
Попытался войти в сервисное меню по описанным выше инструкциям,
Подключил принтер к компьютеру Windows XP 32 по USB. Canon Service Tool закинул на локальный диск С:canon
На выключенном MG 5640 зажал кнопку стоп (красный треугольник в круге).
Не отпуская кнопку стоп зажал кнопку включения.
Не отпуская кнопку включения, отпустил кнопку стоп.
Не отпуская кнопку включения нажимал на кнопку стоп пять раз.
Отпустил кнопку включения.

В итоге: кнопка включения загорелась белым цветом индикатора, экран МФУ стал подсвечиваться, без надписей.
На компьютере уже были установлены все драйвера на MG 5640 ранее, но появилось окно мастера установки драйверов, пока свернул его, запустил Canon Service Tool 5103, в окне программы МФУ определился и появился серийный номер. Нажал Set в Ink Absorber Counter…появилось окно «Error 006» (по описанию ошибки принтер не находится в сервисном режиме. Решение: 1 Не верно вошли в сервисном режиме. У всех новых моделях вход в сервисный режим — нажатием 5 раз кнопки Resume. 2 Сервисным режим не активен. Почему? : возможно уже кто-то пытался сбрасывать абсорбер в этом принтере с помощью более старой версией Service Tool. Что тогда делать? : только перешивать микросхему)

Запустил Canon Service Tool 4905.
Кнопка Set отсутствует в в Ink Absorber Counter, в окне программы также МФУ определился.
Запустил Canon Service Tool 4720.
Нажал Set в Ink Absorber Counter, в окне программы МФУ определился….появилось окно «Error 005» (Программа не видит принтер. Решение: Возможно Вы не подключили его по USB)

Посмотрел диспетчер устройств, принтер не определился, хотя все «дрова» на месте.
Подумал, может капризничает COM порт, поочередно проверил все порты, посыпались ошибки «Error 005»
Вернулся на первоначальный COM, при появлении мастера установки драйверов, попытался подсунуть ему «дрова» MG 5640 с оф. сайта, в системе МФУ в диспетчере задач по прежнему как неизвестное устройство Canon. Только уже в Canon Service Tool 5103 ошибка не «Error 006», а «Error 005».

Стал тестировать Windows 7 64, с теми же программами и дровами, в Canon Service Tool 5103 и 4720 только «Error 005», во всех программах МФУ определился, получается компьютеры его видят, а сервисный режим МФУ все равно «залоченный», нет обратной связи.

Нажал кнопку включения МФУ, стала мигать белым цветом, экран все время светлый.
На нажатия больше МФУ не реагировал. Выдернул шнур из розетки, сразу самостоятельно выключился компьютер.

Попробовал опять войти в сервисный режим, в итоге после пятого нажатия Resume загорелся оранжевый индикатор.
Выключил, опять включил МФУ, запуск прошел в штатном режиме, и «радостное» сообщение с ошибкой 1700.

Принтеру 2 года, пробег 1900 листов, накат 2 лицензионных комплекта(1 стартовый), дальше ПЗК и чернила InkTec, перерывы в печати максимум неделя раз 5, а так постоянная «дозированная нагрузка». :biggrin:

  • Наверх of the page up there ^
  • 2


|    Сообщение #279

Отправлено 30 июля 2019 — 06:59

 
Futureworld

Turbo02
Выходит, в этих устройствах сервисный режим недоступен? Возможно,на mg5640 устанавливались печатные головки, которые не пошли для ip7240 по дюзам 1 пл ( в mg5640 заявлена печать только 2 пл) — типа, отбраковка. На моем ошибка 1700 выскочила тоже в районе 2 тыс. отпечатков, что на мой взгляд, меньше, чем на моделях, выпущенных ранее (обычно, по сообщениям в форумах, 4 тыс. отпечатков). Т.е, как следствие, производитель, не рассчитывая на длительную работу печатной головки, заблокировал возможность сброса уровня памперса даже для своих сервисных центров. На сколько я знаю, для некоторых двухкартриджных систем, также нельзя сбросить памперс — просто это одноразовое устройство, вот и mg5640 тоже одноразовый.

Canon TS5040; MG5640 в прошлом.

  • Наверх of the page up there ^
  • 1


|    Сообщение #280

Отправлено 02 августа 2019 — 14:19

 
Turbo02

Futureworld, вот вот, я тоже к этому склоняюсь, фактически одноразовый. Ради интереса позвонил в пару местных Волгоградских сервисов, все истерически обрывали диалог, как только слышали ошибку и модель МФУ :pardon: Снова погуглил пару часов, «тайна золотого ключика МФУ mg5640» так никем и не была раскрыта… Сейчас производители даже и не скрывают возможности своих «творений» как аппаратно так и программно, прямо говоря, что ресурс не более 2-5 пачек SvetoCopy. Как раз 3-5 лет назад началась эпоха умного маркетинга, в ноуты устанавливают несъемные аккумуляторы, в принтеры программный шлак и низкосортные компоненты, «бренды» залезли на «Олимп» техногенный культуры в 80-х…начале нулевых, заработали себе имидж, подсадили на нужные каждому в быту современные и полезные «куски пластика и металла», а теперь закономерно поделили рынок, создают условия в виде мышеловок и умело «шарятся» в наших кошельках шурша и звеня когда им заблагорассудится.

  • Наверх of the page up there ^
  • 1


|    Сообщение #281

Отправлено 03 августа 2019 — 11:47

 
Serge_237

По секрету друг из АСЦ Сапогов сказал, что на последних моделях отсутствует сервисный режим. Он сам сбрасывает памперс перешивкой мелкосхем. Я так G2411 сбрасывал

  • Наверх of the page up there ^
  • 2


|    Сообщение #282

Отправлено 04 августа 2019 — 09:02

 
inline

Turbo02, в этом принтере такой вариант не прокатит
все намного сложнее. там микросхемку перепаять нужно.
https://printeru.inf…0_MG5740_MG2440
но тогда гарантии гаплык
но ее у Вас наверное уже нет
видео внимательно пересмотрите

  • Наверх of the page up there ^
  • 2


|    Сообщение #283

Отправлено 17 августа 2019 — 01:01

 
Turbo02

inline, благодарю за ссылку, свой программатор куда-то подевал, уже заказал на али еще и адаптер SOP8 для DIP8. Теперь жду «Почту Роиссии».

  • Наверх of the page up there ^
  • 0


|    Сообщение #284

Отправлено 28 октября 2019 — 21:32

 
Andrey.v

Добрый вечер, подскажите какой сервис тул подходит для TS5140?

  • Наверх of the page up there ^
  • 0


|    Сообщение #285

Отправлено 01 января 2020 — 21:38

 
dfg

Canon Pixma TS3140
Поробовал сбросить абсорбер памперс. Принтер переходит в сервисный режим (power+отмена, далее 6 или 5 раз отмена) однако через Canon Tool 5.103, сброс не проходит. Ошибка 002 (принтер не поддерживает функцию).
Вот теперь гадаю, То ли принтер принципиально не сбрасывается, то ли программу надо ещё свежее.

  • Наверх of the page up there ^
  • 0


|    Сообщение #286

Отправлено 02 января 2020 — 07:35

 
dfg

http://firmware.help…n-mg3040-reset/
Описана такая же ошибка 002, похоже в ts3140 тоже только перешивать ))

  • Наверх of the page up there ^
  • 0


|    Сообщение #287

Отправлено 12 апреля 2020 — 00:34

 
gold.neto

Просмотр сообщенияlocalhost сказал:

Мне тут один спец из местного СЦ (у них раньше была авторизация Canon) сказал, что когда картриджи перезаправлены или если неоригинальные стоят, то абсорбер сбросить из сервисной программы нельзя. Оказалось не врал.

Благодарим за информацию! Даже не думал что такое может быть! Получается что нужно купить новый картридж чтобы сбросить счетчик абсорбера? у меня Canon MG2140.
Ошибка еще не появлялась! Но пока сбросить счетчик не получается по скольку тулса выдает ошибку Service tool: error e002
Куплю новый картридж CL-441 проверю.

  • Наверх of the page up there ^
  • 0


|    Сообщение #288

Отправлено 12 апреля 2020 — 15:23

 
barbaek

Цитата

Куплю новый картридж CL-441 проверю.

отпишитесь, получилось или нет.

я всё мучаюсь с Canon MG3640S — никак не могу сбросить абсорбер. В сервисное меню захожу, принтер в диспетчере устройств определяется как надо — но выдаёт ошибку 006. Что делать — не представляю…
Если есть идеи — буду рад помощи. Вот даже тему создал!

  • Наверх of the page up there ^
  • 0


|    Сообщение #289

Отправлено 16 апреля 2020 — 07:09

 
gold.neto

Только что наконец то получилось сбро принтблоге её уже все видели наверное. Но читал инструкцию на другом сайте, где было сказано что нужно нажимать около 6 раз! Так вот: была ошибка 02. Сделал все как на принтблоге,нажал 5 раз — в итоге получил заветное сообщение Service tool v3400: A function was finished. Вывод: достоверную информацию ещё нужно получить! Не все что написано — истина (например сайт rellenadodecartuchos)

  • Наверх of the page up there ^
  • 0


|    Сообщение #290

Отправлено 24 июля 2020 — 12:59

 
uprobr

Здравствуйте!
Код ошибки 07P, принтер Canon G3411
Поиском в Интернете нашёл кучу видео по этой проблеме на русском языке, например такое: видео1
И вы знаете помогло только это видео, на иностранном: видео2
P.S. Попробуйте найти разницу в этих двух видео, мне было смешно после первых секунд просмотра второго видео не зная иностранного языка , я понял почему не смог попасть в сервисный режим в первом видео :angry:
Никаких программ не понадобилось, для сброса :sad:

  • Наверх of the page up there ^
  • 0


|    Сообщение #291

Отправлено 27 июля 2020 — 14:44

 
mikenat

Добрый день, подскажите а кто-нибудь обнулял Canon Pro 100s? есть такой опыт?

  • Наверх of the page up there ^
  • 0


  • ← Предыдущая тема
  • Сервисные программы, обнуление чипов, сброс памперса, коды ошибок, прошивки, EEPROM
  • Следующая тема →
  • Вы не можете создать новую тему
  • Вы не можете ответить в тему

11 человек читают эту тему
0 пользователей, 11 гостей, 0 скрытых пользователей

December 01, 2020

Canon Service Tool is a tool used to reset Canon printers after replacing parts such as: Logic Board Ass’y, Ink Absorber Kit, Print Head, etc. Canon Service Tool is a portable application so it does not require installation. In the Service Tool there are several functions such as; Test Print, Cleaning, Set Destination, Clear Ink Counter, Ink Absorber Counter, CD-R Correction, Auto LF/EJ, Left Margin Correction, Wetting Liquid Counter, Panel Rank, Flatbed Scanner, Data Save, etc.

In order for the Service Tool to be used to reset Canon printers, the printer must be in Service Mode. Service Mode is a condition where the Canon printer enters repair mode. After the printer enters Service Mode, open the Service Tool then select the desired function key.

Canon Service Tool Error Code Mean (Error code 002, 005, 006, 007, 009, etc)

When a button is clicked in the Service Tools dialog box, that function is executed. While the selected function is in operation, all buttons on the Service Tool are dimmed or inactive. When the operation is finished, the message «A function was finished» will appear and other functions can be selected later.

A function was finished

Canon Service Tool Error Code Mean (Error code: 002, 005, 006, 007, 009, etc)

If an unsupported function button is selected, an error message will be displayed, click OK to close the error message. Regarding the error messages that appear when using the Service Tool, there are several kinds of error messages that have different meanings. The following is the error message that appears when using a Canon Service Tool.

Error code 002

Error code: 002

Meaning: The service tool doesn’t support the requested operation.

Solution: Unfortunately not all functions in the Service Tool can be used. When the function key in the Service Tool is pressed, and an error code: 002 appears, it means that the Service Tool does not support the requested command. The conclusion is that not all buttons in the Service Tool can be used, so just ignore this error message and then select a function key that is supported by the Service Tool.

Error code 005

Error code: 005

Meaning:

  • The Service Tool doesn’t detect the printer.
  • The printer is not ready to accept commands from the Service Tool.

Solution

  • Unplug the printer USB cable that goes to the computer then reconnect it to the computer on a different USB port.
  • After the Service Mode entry procedure is complete, the Power LED will flash. When the Power LED is still blinking and the button in the Service Tool is pressed (the Service Tool sends a command to the printer), an error code: 005 will appear. The solution is after the Service mode entry procedure is complete, wait for the Power LED to stop blinking, then run the Service Tool.

Error code 006

Error code: 006

Meaning: The printer is not in Service Mode, or the Service Tool does not support the printer.

Solution: Turn off the printer and then repeat the procedure to enter Service Mode correctly. If the procedure for entering Service Mode has been done correctly, but the error code: 006 still occurs, it means that the Service Tool doesn’t support your printer.

Error code 007 and 009

Error code: 007 and 009

Meaning: The printer cannot enter Service Mode due to another failure, or two different errors occurred. See the picture above.

Example: The printer has a double error. Error #1. Ink has run out, and Error #2. Waste ink absorber is full [5B00]. Both errors occur simultaneously.

Solution:

1.  Turn on the printer, then press and hold the Resume/Cancel/Stop button for about 10-15 seconds, when you hear the sound of the print head starting to move, release the Resume/Cancel/Stop button.

2.  After the cartridge reads normally, turn off the printer and repeat the procedure to enter Service Mode, then continue the reset process.

Service Tool Not Responding

Error: Service Tool (Not Responding)

Meaning: the PC/Laptop can’t communicate with the printer.

Solution: disconnect the USB printer cable connected to the computer, close the service tool, then turn off the printer by pressing the power button or unplug the power cable. Repeat the Service Mode entry procedure, then open Service Tool. If this solution doesn’t work, check the printer’s USB port or change the printer’s USB cable.

Service Tool Freezes

Error: Service Tool Freezes

Meaning: The Service Tool does not detect a printer.

Solution:

1. Disconnect the printer USB cable that is connected to the computer. Plug it back into the computer in a different USB port. If it fails!

2. Turn off the printer, open Control Panel — Devices and Printers — Set as default printer that was repaired. Check the Printer Properties — the USB port of the printer. Make sure the USB port of the printer is checked. If all the settings have been done correctly, then repeat the procedure to enter Service Mode, then open the Service Tool. If it fails!

3. Replace the printer USB cable with a new one.

The printer can't enter Service Mode

Error: The indicator light flashes orange when entering Service Mode

Meaning: there is damage to Service Mode (Service Mode is damaged).

Cause: the user uses more than one different Service Tool, when entering Service Mode.

Example: Printer user is Canon G3000. After the printer enters Service Mode, to reset the user using Service Tool v.3400, but it fails. Then the user uses Service Tool v.4718 to reset, but it fails. This is the beginning of trouble. When the printer enters Service Mode, the user uses two different Service Tools, namely ST.3400 and ST.4718. Using two different Service Tools in Service Mode will result in damage to Service Mode. When the printer enters Service Mode, the user uses ST.3400 but fails. If the user wants to try with ST.4718, turn off the printer first, then repeat the procedure to enter Service Mode, then reset it with ST.4718.

The EEPROM IC is locked

Solution: Replace the EEPROM IC with a new one, or reset the EEPROM IC manually.

The light keeps blinking when it enters Service Mode

Error: printer can’t enter Service Mode

Solution:

1. To enter the Service Mode, press the Resume/Cancel/Stop button 5 times. If the Resume/Cancel/Stop button is pressed 5 times but fails to enter Service Mode, repeat the procedure to enter Service Mode, then press the Resume/Cancel/Stop button 6 times (connected to the operation panel without a scanner).

2. To enter the Service Mode, press the Resume/Cancel/Stop button 2 times. If the Resume/Cancel/Stop button is pressed 2 times but fails to enter Service Mode, repeat the procedure to enter Service Mode, then press the Resume/Cancel/Stop button 3 times (connected to the operation panel without a scanner).

Conclusion:

—  For printers where the Resume/Cancel/Stop button is pressed 5 times.

If the Resume/Cancel/Stop button is pressed 5 times and it fails to enter Service Mode, repeat the procedure then press the Resume/Cancel/Stop button 6 times.

—  For printers where the Resume/Cancel/Stop button is pressed 2 times

If the Resume/Cancel/Stop button is pressed 2 times and it fails to enter Service Mode, repeat the procedure then press the Resume/Cancel/Stop button 3 times.

Microsoft Windows applications are not supported on OS X

Error: I can’t open the Service Tool on macOS X, Linux, etc. What should I do?

Cause

Service Tool is a portable software that only supports Windows Operating System. If your computer uses an operating system other than Windows, the Service Tool cannot be used.

Solution

1. If your home/office has a PC/Laptop that uses Windows OS, please install the printer driver, then do a reset with that computer.

2. If you don’t have a computer/laptop that uses Windows OS, please install Windows onto a USB Flash. Boot Windows from USB Flash, then install printer driver to USB Flash. After that, open the Service Tool and reset the printer. This method is applicable for Linux OS, MacOS, etc.

Security: This file came from another computer and might be blocked to help protect this computer

Error: I am using the Windows Operating System, but the Service Tool cannot be opened. What to do?

Cause

If Service Tool.exe is double-clicked but the program does not open automatically, right-click Service Tool — Properties, if under Attributes there is a message «Security: This file came from another computer and might be blocked to help protect this computer.»,

Solution

1.  Check the «Unblock» — Apply — OK. If you are unsure about this solution, please follow the solution below.

2.  Make sure your computer has the Winrar/Winzip/7zip application installed, etc.

Figure 1. Right click Service Tool (1), Add to archive (2), Set password (3), Enter password (4), OK (5)

Figure 2. Right-click the rar file (6), choose Cut (7) then paste it into a different folder.

Figure 3. Right click rar file (8), Extract rar file (9), Enter password (10), OK (11)

Figure 4. Right-click the folder (12), select Open (13) then open the Service Tool. Done.

The Service Tool is blocked by the Windows Security system 01

The Service Tool is blocked by the Windows Security system 03

The Service Tool is blocked by the Windows Security system 04

Questions and Answers

Q: The printer printout is bad, is the print head clogged/damaged, should I replace the cartridge?

Q: Where can I get other Canon Service Tools?
A: For complete information regarding Canon Service Tool collection, please open Canon Service Tool Version

Q: I don’t know which Service Tool supports my printer, where can I get information about it?
A: For complete information regarding Canon printers and the Service Tools used, please open the Canon Service Tools and Supported Printers

If you are having trouble repairing a Canon printer yourself, it is highly recommended to ask the nearest Canon Service Center for help or the nearest printer repair professional.

Canon Service Tool is a tool used to reset Canon printers after replacing parts such as: Logic Board Ass’y, Ink Absorber Kit, Print Head, etc. Canon Service Tool is a portable application so it does not require installation. In the Service Tool there are several functions such as; Test Print, Cleaning, Set Destination, Clear Ink Counter, Ink Absorber Counter, CD-R Correction, Auto LF/EJ, Left Margin Correction, Wetting Liquid Counter, Panel Rank, Flatbed Scanner, Data Save, etc.

In order for the Service Tool to be used to reset Canon printers, the printer must be in Service Mode. Service Mode is a condition where the Canon printer enters repair mode. After the printer enters Service Mode, open the Service Tool then select the desired function key.

Canon Service Tool Error Code Mean (Error code 002, 005, 006, 007, 009, etc)

When a button is clicked in the Service Tools dialog box, that function is executed. While the selected function is in operation, all buttons on the Service Tool are dimmed or inactive. When the operation is finished, the message «A function was finished» will appear and other functions can be selected later.

A function was finished

Canon Service Tool Error Code Mean (Error code: 002, 005, 006, 007, 009, etc)

If an unsupported function button is selected, an error message will be displayed, click OK to close the error message. Regarding the error messages that appear when using the Service Tool, there are several kinds of error messages that have different meanings. The following is the error message that appears when using a Canon Service Tool.

Error code 002

Error code: 002

Meaning: The service tool doesn’t support the requested operation.

Solution: Unfortunately not all functions in the Service Tool can be used. When the function key in the Service Tool is pressed, and an error code: 002 appears, it means that the Service Tool does not support the requested command. The conclusion is that not all buttons in the Service Tool can be used, so just ignore this error message and then select a function key that is supported by the Service Tool.

Error code 005

Error code: 005

Meaning:

  • The Service Tool doesn’t detect the printer.
  • The printer is not ready to accept commands from the Service Tool.

Solution

  • Unplug the printer USB cable that goes to the computer then reconnect it to the computer on a different USB port.
  • After the Service Mode entry procedure is complete, the Power LED will flash. When the Power LED is still blinking and the button in the Service Tool is pressed (the Service Tool sends a command to the printer), an error code: 005 will appear. The solution is after the Service mode entry procedure is complete, wait for the Power LED to stop blinking, then run the Service Tool.

Error code 006

Error code: 006

Meaning: The printer is not in Service Mode, or the Service Tool does not support the printer.

Solution: Turn off the printer and then repeat the procedure to enter Service Mode correctly. If the procedure for entering Service Mode has been done correctly, but the error code: 006 still occurs, it means that the Service Tool doesn’t support your printer.

Error code 007 and 009

Error code: 007 and 009

Meaning: The printer cannot enter Service Mode due to another failure, or two different errors occurred. See the picture above.

Example: The printer has a double error. Error #1. Ink has run out, and Error #2. Waste ink absorber is full [5B00]. Both errors occur simultaneously.

Solution:

1.  Turn on the printer, then press and hold the Resume/Cancel/Stop button for about 10-15 seconds, when you hear the sound of the print head starting to move, release the Resume/Cancel/Stop button.

2.  After the cartridge reads normally, turn off the printer and repeat the procedure to enter Service Mode, then continue the reset process.

Service Tool Not Responding

Error: Service Tool (Not Responding)

Meaning: the PC/Laptop can’t communicate with the printer.

Solution: disconnect the USB printer cable connected to the computer, close the service tool, then turn off the printer by pressing the power button or unplug the power cable. Repeat the Service Mode entry procedure, then open Service Tool. If this solution doesn’t work, check the printer’s USB port or change the printer’s USB cable.

Service Tool Freezes

Error: Service Tool Freezes

Meaning: The Service Tool does not detect a printer.

Solution:

1. Disconnect the printer USB cable that is connected to the computer. Plug it back into the computer in a different USB port. If it fails!

2. Turn off the printer, open Control Panel — Devices and Printers — Set as default printer that was repaired. Check the Printer Properties — the USB port of the printer. Make sure the USB port of the printer is checked. If all the settings have been done correctly, then repeat the procedure to enter Service Mode, then open the Service Tool. If it fails!

3. Replace the printer USB cable with a new one.

The printer can't enter Service Mode

Error: The indicator light flashes orange when entering Service Mode

Meaning: there is damage to Service Mode (Service Mode is damaged).

Cause: the user uses more than one different Service Tool, when entering Service Mode.

Example: Printer user is Canon G3000. After the printer enters Service Mode, to reset the user using Service Tool v.3400, but it fails. Then the user uses Service Tool v.4718 to reset, but it fails. This is the beginning of trouble. When the printer enters Service Mode, the user uses two different Service Tools, namely ST.3400 and ST.4718. Using two different Service Tools in Service Mode will result in damage to Service Mode. When the printer enters Service Mode, the user uses ST.3400 but fails. If the user wants to try with ST.4718, turn off the printer first, then repeat the procedure to enter Service Mode, then reset it with ST.4718.

The EEPROM IC is locked

Solution: Replace the EEPROM IC with a new one, or reset the EEPROM IC manually.

The light keeps blinking when it enters Service Mode

Error: printer can’t enter Service Mode

Solution:

1. To enter the Service Mode, press the Resume/Cancel/Stop button 5 times. If the Resume/Cancel/Stop button is pressed 5 times but fails to enter Service Mode, repeat the procedure to enter Service Mode, then press the Resume/Cancel/Stop button 6 times (connected to the operation panel without a scanner).

2. To enter the Service Mode, press the Resume/Cancel/Stop button 2 times. If the Resume/Cancel/Stop button is pressed 2 times but fails to enter Service Mode, repeat the procedure to enter Service Mode, then press the Resume/Cancel/Stop button 3 times (connected to the operation panel without a scanner).

Conclusion:

—  For printers where the Resume/Cancel/Stop button is pressed 5 times.

If the Resume/Cancel/Stop button is pressed 5 times and it fails to enter Service Mode, repeat the procedure then press the Resume/Cancel/Stop button 6 times.

—  For printers where the Resume/Cancel/Stop button is pressed 2 times

If the Resume/Cancel/Stop button is pressed 2 times and it fails to enter Service Mode, repeat the procedure then press the Resume/Cancel/Stop button 3 times.

Microsoft Windows applications are not supported on OS X

Error: I can’t open the Service Tool on macOS X, Linux, etc. What should I do?

Cause

Service Tool is a portable software that only supports Windows Operating System. If your computer uses an operating system other than Windows, the Service Tool cannot be used.

Solution

1. If your home/office has a PC/Laptop that uses Windows OS, please install the printer driver, then do a reset with that computer.

2. If you don’t have a computer/laptop that uses Windows OS, please install Windows onto a USB Flash. Boot Windows from USB Flash, then install printer driver to USB Flash. After that, open the Service Tool and reset the printer. This method is applicable for Linux OS, MacOS, etc.

Security: This file came from another computer and might be blocked to help protect this computer

Error: I am using the Windows Operating System, but the Service Tool cannot be opened. What to do?

Cause

If Service Tool.exe is double-clicked but the program does not open automatically, right-click Service Tool — Properties, if under Attributes there is a message «Security: This file came from another computer and might be blocked to help protect this computer.»,

Solution

1.  Check the «Unblock» — Apply — OK. If you are unsure about this solution, please follow the solution below.

2.  Make sure your computer has the Winrar/Winzip/7zip application installed, etc.

Figure 1. Right click Service Tool (1), Add to archive (2), Set password (3), Enter password (4), OK (5)

Figure 2. Right-click the rar file (6), choose Cut (7) then paste it into a different folder.

Figure 3. Right click rar file (8), Extract rar file (9), Enter password (10), OK (11)

Figure 4. Right-click the folder (12), select Open (13) then open the Service Tool. Done.

The Service Tool is blocked by the Windows Security system 01

The Service Tool is blocked by the Windows Security system 03

The Service Tool is blocked by the Windows Security system 04

Questions and Answers

Q: The printer printout is bad, is the print head clogged/damaged, should I replace the cartridge?

Q: Where can I get other Canon Service Tools?
A: For complete information regarding Canon Service Tool collection, please open Canon Service Tool Version

Q: I don’t know which Service Tool supports my printer, where can I get information about it?
A: For complete information regarding Canon printers and the Service Tools used, please open the Canon Service Tools and Supported Printers

If you are having trouble repairing a Canon printer yourself, it is highly recommended to ask the nearest Canon Service Center for help or the nearest printer repair professional.

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Servisfa ru ошибка авторизации что делать
  • Service tool 3400 ошибка 009
  • Servisfa ru смс информирование отключить ошибка авторизации
  • Service tool 3400 ошибка 002
  • Service tool 3400 ошибка 006