Samsung music ошибка

Дата последнего обновления : 29-08-2022

Если при использовании Samsung Music возникает ошибка, вы всегда можете быстро и легко сообщить о проблеме. Это поможет быстро исправить ее, улучшить работу сервиса и выпустить актуальное обновление. 

Image of Samsung Music icon with the background of the app screens.

Как отправить отчет об ошибке

Step 1. Download the "Samsung Members" app if it is not already installed.
Step 1. Download the "Samsung Members" app if it is not already installed.

Шаг 1. Если у вас нет приложения Samsung Members, сперва скачайте его в Play Market или Galaxy Store. Оно понадобится для отправления отчета об ошибках.

Step 2. Press the More button [three dots in the upper right corner] .
Step 2. Press the More button [three dots in the upper right corner] .

Шаг 2. В приложении Samsung Music откройте Опции — три вертикальные точки.

Step 3. Select Settings.
Step 3. Select Settings.

Шаг 3. Перейдите в Настройки.

Step 4. Select “Contact us” at the bottom of the screen.
Step 4. Select “Contact us” at the bottom of the screen.

Шаг 4. Выберите Свяжитесь с нами.

Step 5. Tap “Error Reports” to send your report.
Step 5. Tap “Error Reports” to send your report.

Шаг 5. Нажмите Отчеты об ошибках.

Step 6 describe the problem and attach the system log data
Step 6 describe the problem and attach the system log data

Шаг 6. Опишите проблему. Приложите к отчету данные системного журнала, если ошибка возникала в течение последних пяти минут (должно быть отмечено Отправить данные журнала). Затем нажмите на значок бумажного самолетика сверху, чтобы отправить отчет.

Благодарим за отзыв!

Здравствуйте и добро пожаловать в сегодняшнюю статью об устранении неполадок # GalaxyS8. В этом сообщении рассказывается о том, как устранить одну распространенную ошибку: ошибка «К сожалению, Samsung Music остановлена». Если вы столкнулись с этой ошибкой, этот пост должен быть для вас.

Содержание

  1. Сегодняшняя проблема: ошибка Galaxy S8 «К сожалению, Samsung Music остановлена»
  2. Решение №1: проверьте обновления Samsung Music
  3. Решение № 2: Принудительная остановка приложения Samsung Music
  4. Решение № 3 : Очистить кеш приложения и данные (для справки для тех, кто этого не сделал)
  5. Решение №4: сбросить настройки приложения
  6. Решение № 5: Очистить раздел кеша
  7. Решение №6: перезапустите в безопасном режиме и наблюдайте
  8. Решение № 7: Сброс до заводских настроек
  9. Решение №8: Используйте другое музыкальное приложение

Сегодняшняя проблема: ошибка Galaxy S8 «К сожалению, Samsung Music остановлена»

Привет, у меня есть Samsung S8. Сегодня утром я получил текстовое сообщение о том, что мой провайдер сотовой связи теперь расширил свою сеть, включив LTE, поэтому я изменил сетевой режим телефона на LTE, который, как и ожидалось, работал отлично. Однако вскоре после этого в моем музыкальном приложении Samsung, которым я пользуюсь несколько раз в день, произошел сбой, что происходило очень редко. Я закрыл и очистил приложение и снова открыл музыкальное приложение. Теперь вместо 570-ти треков, которые у меня есть, в моем плейлисте «Недавно добавленные» указано 900 треков, что неправильно. Я пролистываю его вниз и вижу, что некоторые (не все) треки дублируются. Когда я нажимаю на одну из повторяющихся дорожек, она начинает воспроизводиться, и появляется диалоговое окно с сообщением «К сожалению, Samsung Music остановлена». Это происходит с каждым повторяющимся треком, который я нажимаю. Я очистил кеш приложения и данные, перезапустил телефон, но без изменений. Затем я даже удалил обновления приложения Samsung Music, так что вместо этого я получил базовую заводскую версию. Эта версия отлично работает с исходными треками и не дублирует их, но в ней нет функции просмотра моего списка треков без разблокировки телефона. Когда я снова установил обновления для текущей версии, проблема вернулась, и вот я здесь, надеюсь, вы столкнулись с кем-то с такой же проблемой. Я не использую SD-карту, не загружал на телефон новую музыку за последние два дня, и эта ошибка возникла после обновления моей телефонной сети. Если у вас есть идеи, как это исправить, я был бы признателен. Спасибо, что прочитали это безумно длинное письмо. – Зухруф

Решение : Привет, Зухруф . Ошибка «К сожалению, Samsung Music остановлена» обычно указывает на нестабильность используемой вами версии приложения. Обычно это происходит после установки обновления, при повреждении кеша или при работе приложения или телефона в течение некоторого времени. Прежде чем принимать некоторые радикальные решения, указанные ниже, обязательно перезапустите S8, чтобы увидеть, не вызвана ли ошибка временной ошибкой кодирования. Незначительные ошибки обычно исправляются простым перезапуском, поэтому не пропускайте его.

Решение №1: проверьте обновления Samsung Music

Насколько мы понимаем, вы уже удалили обновления приложения Samsung Music, и теперь вы запускаете его в заводской версии, но пытались ли вы также проверить, сработает ли переустановка обновлений? Некоторые ошибки исправляются путем первоначального удаления текущего обновления, чтобы устройство получило последнюю доступную версию.. В Samsung Music проверить наличие обновлений можно не через приложение Play Store, как и при обновлении сторонних приложений вручную. Вместо этого вы хотите выполнить следующие действия:

  1. Откройте Samsung Music.
  2. Нажмите «Дополнительные настройки» в правом верхнем углу (значок с тремя точками).
  3. Нажмите «Настройки».
  4. Прокрутите вниз и нажмите «О Samsung Music».
  5. Если есть доступное обновление, должна быть кнопка обновления, которую вы можете нажать.

На момент написания этой статьи последняя версия Samsung Версия музыки должна быть 16.2.11.2

Решение № 2: Принудительная остановка приложения Samsung Music

Принудительная остановка приложения иногда имеет свои достоинства. Как и перезапуск устройства, принудительная остановка приложения может прервать выполнение проблемного кода, вызывающего проблему. Чтобы принудительно остановить Samsung Music, выполните следующие действия:

  1. Откройте приложение “Настройки”.
  2. Нажмите “Приложения”.
  3. Найдите приложение для обмена сообщениями, которое вы используете (это может быть приложение Samsung Messages или стороннее приложение).
  4. Нажмите кнопку FORCE STOP.

Решение № 3 : Очистить кеш приложения и данные (для справки для тех, кто этого не сделал)

Мы знаем, что вы уже пробовали это, прежде чем связываться с нами, но для тех, кто этого не сделал, обязательно попробуйте это из. Вы должны сделать это, если ваша принудительная остановка приложения вообще не работает. Чтобы очистить кеш и данные вашего приложения, выполните следующие действия:

  1. Откройте приложение “Настройки”.
  2. Нажмите “Приложения”.
  3. Найдите Samsung Music и коснитесь его.
  4. Коснитесь приложения «Хранилище».
  5. Коснитесь кнопки «Очистить кеш».
  6. Перезагрузите устройство и посмотрите, как приложение работает ..

Если проблема возвращается после очистки кеша, следующим шагом будет очистка данных. Чтобы очистить данные приложения для обмена сообщениями, повторите шаги 1–4 и нажмите кнопку «Очистить данные».

Решение №4: сбросить настройки приложения

Еще один хороший шаг по устранению неполадок, который вы можете do в этом случае – сбросить все настройки приложения. Samsung Music работает с другими Android-приложениями и музыкальными приложениями и службами, и если одно из них было отключено по ошибке, сброс настроек приложения должен помочь. Вот как:

  1. Нажмите “Настройки”.
  2. Нажмите “Приложения”.
  3. Нажмите “Дополнительные настройки” в правом верхнем углу (три -точка).
  4. Нажмите “Сбросить настройки приложения”.
  5. Нажмите “СБРОС” для подтверждения.

Решение № 5: Очистить раздел кеша

Очистка раздела кеша устройства заставляет его очистить возможно поврежденный системный кеш, который может быть причиной вашей проблемы. Иногда ошибки могут возникать, если системный кеш устарел и не может правильно использоваться операционной системой Android. Чтобы узнать, не вызвана ли ошибка «К сожалению, Samsung Music остановлена» поврежденным кешем, обязательно очистите раздел кеша, выполнив следующие действия:

  1. Выключите устройство.
  2. Нажмите и удерживайте клавишу увеличения громкости и клавишу Bixby, затем нажмите и удерживайте клавишу питания..
  3. Когда отобразится логотип Android, отпустите все клавиши («Установка обновления системы» будет отображаться в течение 30–60 секунд перед отображением параметров меню восстановления системы Android).
  4. Нажмите клавишу уменьшения громкости, чтобы выделить «очистить раздел кеша».
  5. Нажмите клавишу питания, чтобы выбрать.
  6. Нажмите клавишу уменьшения громкости, чтобы выделить «да» и нажмите кнопку питания, чтобы выбрать.
  7. Когда очистка раздела кеша будет завершена, будет выделено «Перезагрузить систему сейчас».
  8. Нажмите кнопку питания, чтобы перезагрузить устройство.

Решение №6: перезапустите в безопасном режиме и наблюдайте

Бывают случаи, когда стороннее приложение мешает работе Android или другого приложения, что приводит к снижению производительности проблемы, сбои приложения или отображение ошибок, таких как ошибка «К сожалению, Samsung Music остановлена». Чтобы узнать, не вызывает ли эта проблема одно из установленных приложений, позвольте вашему S8 работать в безопасном режиме и понаблюдайте за ним в течение дня. Если ошибка «К сожалению, Samsung Music остановлена» не отображается, когда ваш S8 находится в безопасном режиме, это означает, что наши подозрения верны.

Для перезапуска в безопасном режиме:

  1. Выключите устройство.
  2. Нажмите и удерживайте кнопку питания мимо экран названия модели.
  3. Когда на экране появится «SAMSUNG», отпустите кнопку питания.
  4. Сразу после отпускания кнопки питания нажмите и удерживайте кнопку уменьшения громкости
  5. Продолжайте удерживать кнопку уменьшения громкости, пока устройство не перезагрузится.
  6. Безопасный режим отобразится в нижнем левом углу экрана.
  7. Отпустите клавишу уменьшения громкости, когда увидите безопасный режим.
  8. Дайте вашему S8 поработать не менее 24 часов. Обязательно попробуйте воспроизвести проблему, отправив как можно больше текстов. Если ваши сообщения будут работать правильно, значит, виновато приложение. Мы не знаем, как часто возникает эта проблема, но позвольте вашему телефону работать в безопасном режиме как можно дольше.

Помните, что безопасный режим не определяет точное приложение. Если вы считаете, что приложение является проблемным, вам придется потратить больше времени на то, чтобы сузить возможные причины, удаляя и наблюдая за телефоном после каждого удаления. Выполняйте этот цикл, пока проблема не будет решена.

Решение № 7: Сброс до заводских настроек

Сброс до заводских настроек обычно является эффективным решением проблем, связанных с приложениями Google или Samsung. Если все наши предложения, приведенные выше, не помогут, без колебаний верните программное обеспечение к настройкам по умолчанию. Вот как:

  1. Резервное копирование данных во внутренней памяти. Если вы вошли в учетную запись Google на устройстве, вы активировали Anti-theft, и вам потребуются ваши учетные данные Google для завершения общего сброса.
  2. Выключите устройство.
  3. Нажмите и удерживайте клавишу увеличения громкости и клавишу Bixby, затем нажмите и удерживайте клавишу питания.
  4. Когда отобразится логотип Android, отпустите все клавиши (для примерно за 30–60 секунд до отображения параметров меню восстановления системы Android).
  5. Несколько раз нажмите клавишу уменьшения громкости, чтобы выделить «стереть данные/восстановить заводские настройки..
  6. Нажмите кнопку питания, чтобы выбрать.
  7. Нажимайте кнопку уменьшения громкости, пока не будет выделено «Да – удалить все данные пользователя».
  8. Нажмите кнопку питания, чтобы выбрать и запустить общий сброс.
  9. Когда общий сброс будет завершен, будет выделено «Перезагрузить систему сейчас».
  10. Нажмите кнопку питания, чтобы перезапустить устройства.

Решение №8: Используйте другое музыкальное приложение

Если ошибка «К сожалению, Samsung Music остановлена» возвращается даже после выполнения заводских настроек сбросить, вы должны решить, хотите ли вы продолжать использовать приложение или подумать о переходе на другое. Возможно, через некоторое время Samsung сможет решить эту проблему и исправить ее.

Использование другого музыкального приложения явно не является постоянным решением, но оно может избавить вас от стресса от постоянных бомбардировок по ошибке.


Samsung Music – the default music player that comes with the Samsung Galaxy S22. The app supports most popular audio formats, such as MP3, AAC, and FLAC. 

Overall, the Samsung Music app works best with Galaxy S22 devices. However, some users experience problems when trying to play music/songs through the app. 

According to them, Samsung S22 music failed to play tracks. They get this annoying pop-up “Failed to play track” or “Unable to play track” every time they play a certain song. When that song/s is in a playlist, the device just ignores the song and continues playing the next one in the playlist.

So if this is the problem you are facing right now and you want to get rid of the “failed to play track” error on your Samsung Galaxy S22, check this guide out. We have included every solution you can try to fix this problem.

Note: Solutions in this guide will work on any Samsung Galaxy S22 model (S22, S22 Plus, S22 Fe, and S22 Ultra models.)

Editor’s note: We created these instructions using a Samsung Galaxy S22 running Android 13. Depending on your device’s software version, some steps and menu positions may look slightly different.

In a hurry? Watch the video!

Table of Contents

Why does Samsung S22 Music fail to play tracks?

If the Samsung Music app on your Galaxy S22 reports it fails to play tracks, it means the Music app wasn’t able to compile and execute the audio file successfully.

Most of the time, your device shows this because the audio file is either damaged or corrupted. However, this is not always true, and the scenario can be different if you had played the same audio file on your phone before the error started to appear.

Sometimes, issues within the Samsung music app and also with the Android OS on your Galaxy S22 can make the audio files unplayable.

Also, if you have downloaded unsupported audio formats like the WM3 format, the Samsung Music app will not be able to play those tracks.

We will talk more in the solution section. Let’s get into them.

How to fix Samsung S22 music failed to play track error

To fix this issue, first, you should make sure the audio file is actually playable. Once you verify that, there are a few solutions that you have to go through to solve the “failed to play track” error.

Let’s start with verifying the audio file/s.

Step 01 – Verify the audio file/s

This can be easily done by transferring the audio files on your Galaxy S22 to a computer. You can simply use an audio player like VLC or KMP media player to add and play the audio files. If those media players were able to play them, that means there is nothing wrong with the audio files/s (We are not talking about the format here)

Another way you can do this is by using an online tool like Vocaroo and uploading the audio file. Here, you should make sure to upload non-copyrighted audio files, or the player won’t play the file.

The reason why we are telling you to do this is if you copied the audio file/s from another phone or a computer via USB or any other file transferring method, there is a chance that the copied files are damaged. If this is the case, you can try to re-transfer those files to your Galaxy S22. Then try to play them.

Step 02 – Clear the Samsung Music app cache

You can easily fix temporary glitches by force-stopping the Samsung Music app. However, if there is an issue with the app caching (if the cache is corrupted or outdated), you have to delete the old cache and let the app builds new cache files.

To do this, follow these steps;

  1. Open Settings app
  2. Tap on Apps
  3. Scroll down and tap on the Samsung Music
  4. First, tap on the “Force stop” button
  5. Then, go to “Storage” or “Manage storage”

Samsung Music app storage

  1. Tap on Clear cache

Clear Samsung Music app cache

Step 03 – Use a third-party player like Poweramp Music Player

Poweramp music player on Play Store

Frankly speaking, the Poweramp music player for Android is far more better than most inbuilt music players for Android devices. Because of its audio engine, Poweramp supports more audio file formats than a normal music player would support. Also, it has nice audio enhancement tweaks that you can use to improve the overall audio quality experience.

So what it has to do with this error? If Samsung Music gives you the “failed to play track” error because the audio file is not supported, you should be able to play that file using the Poweramp music player.

To download and install the Poweramp music player, follow these steps;

  1. Open Google Play Store
  2. Tap on the search bar, type “Poweramp,” and select the Poweramp Music Player from the results
  3. Tap on the Install button

Step 04 – Convert unplayable audio files

If even the Poweramp music player cannot play the audio files and still gives you errors. It means you have to manually convert the audio files using a tool. 

There are a lot of software and even online tools that you can use to convert audio files into playable tracks on your Galaxy S22. For the sake of this guide, we will show you how to convert audio files using an online tool called “Convertio” 

Note: We use this tool only for the purpose of this guide, and you can use whatever converting tool you prefer.

  1. First, we go to the online-audio-convertor site
  2. Then, we click on the Open files option

online audio convertor open files

  1. Then we select the audio file that we are having trouble playing (that gives the “failed to play track” error on Samsung music)
  2. After, we click on the mp3 button
  3. Once we are done, we click on the Convert button and wait for the tool to complete the conversion

convert audio file

  1. After everything is done, we download the converted audio file.

So that is how you can convert the unplayable audio file to a playable audio file format for the Galaxy S22.

Conclusion

So that is all about fixing the Samsung S22 music failed to play track issue. If you still have questions or need help regarding this guide, feel free to leave a comment or contact us by submitting a request. Our support team will be there to help you!

Have a nice day!

More guides for your Samsung Galaxy S22

  • Samsung S22 Ultra Won’t Connect to PC via USB (Windows 10/11) – Solution
  • Samsung S22 Instagram Keep Crashing – Here is the Fix
  • Samsung S22 Ultra Wifi Calling Not Working? Try These Fixes!
  • Samsung S22 Ultra Twitter Lag Fix (2023)
  • Samsung S22 Connected Without Internet – How to Fix it

Is Samsung Music App not working, freezing, not loading, or not connecting for you?

If that’s the case, you are at the right place; in this post, we have provided all the possible ways to fix the connecting and not working issues with Samsung Music App.

However, sometimes users might experience issues while using the app. Some users may face crashing issues with Samsung Music, while the Samsung Music app may just freeze for others.

Whatever the reason, there are some general ways and tricks that will always fix Samsung Music not working problem.

So without wasting more time, let’s begin with the solutions to fix Samsung Music not working or freezing issues.

Fix: Samsung Music App Not Working

The Samsung Music App may not be functioning for several reasons.

It’s possible that the Samsung Music App server is unavailable or undergoing maintenance. Other than this, frequent problems might stop your service.

The most frequent issue, however, is that Samsung Music App won’t launch. For obvious reasons, this can be a serious issue, especially for people who use it frequently.

Quick Solution

Read on if you’re having problems using the Samsung Music App. For Android and other devices, there are several patches available.

Below is the most common solution which may help to access Samsung Music App.

  • Wait for some time because the app may be in maintenance mode.
  • Maybe the server is down, so wait for some time.
  • Check Your Internet Connection.

If the above solutions did not work then you can try more tricks to open the App.

  • Update Samsung Music App.
  • Restart Your Phone.
  • Check Device Compatibility.
  • Check the Device date and time setting.
  • Update Your Device.
  • Clear App cache file from app Settings.

How to Fix “Samsung Music App Not Working”?

Fix 1: Wait for Sometime

There is a potential that the Samsung Music app is undergoing maintenance. Check your email for any notifications sent by the Samsung Music team.

Wait until the new message issue is fixed if the Samsung Music app needs an upgrade or maintenance.

Fix 2: Check Internet Speed

Make sure you have a reliable internet connection or fast internet. You can have problems with the Samsung Music App if your mobile data connection speed to your wifi network is sluggish.

So, verify the speed of your internet. Check your router if you’re using wifi or turn on and off your mobile data.

Fix 3: Update Samsung Music App with Latest Version

Keep your Samsung Music app updated with the newest version. The older versions may have issues.

Your Samsung Music app might not function correctly if it is out of date.

Additionally, upgrading to the most recent version of the Samsung Music app will address all previously discovered bugs by the Samsung Music support team.

If you like, you can also have the app auto-update, which will keep it consistently updated with the most recent version and bug-free.

Fix 4: Check Permission of Samsung Music App

Make sure you have provided the required permission for the Samsung Music app. If you will not provide the required permission for the Samsung Music app, the Samsung Music app will not work smoothly.

for this in android, go to setting >> click on app >> click on Samsung Music App >> provide the required permission.

Fix 5: Restart the App

If the above solution does not work then try to restart the Samsung Music app. you just close the app and open it again. Sometimes it fixes the issue.

Fix 6: Login & Logout from Samsung Music App

Another fix is to try to log out from the Samsung Music app and then log in again to the app. This will take to back normal to App and may fixe the issue.

Fix 7: Clear Samsung Music App Cache

Most of the time, when there is some issue with the app, clearing the app cache resolves the issue.

To clear the Samsung Music App cache,

For Android users, Go to settings >> Go to application manager >> Tap on Samsung Music App >> Tap on clear cache. Samsung Music App cache will be cleared.

For iPhone users, Go to iPhone settings >> Find Samsung Music App and click on that >> tap on the Offload App button >> again reinstall the app.

The above solution may fix your issue.

Fix 8: Restart Your Phone

If the aforementioned remedy is unable to fix your problem, your phone is probably having a problem.

So just turn your phone back on. Open the Samsung Music app after restarting the phone to see if you are receiving the new message.

Also, Read More Articles

  • Gaming Related Articles
  • Gaming Guide Articles

Why I am getting a black screen / white screen (blank screen) when I open Samsung Music?

Multiple reasons will lead your device screen into full black or transparent screen while using Samsung Music. It is better to know the exact culprit behind this issue to get to know about a reliable solution.

Before fixing the issue of the Samsung Music black screen you’d better check the following list of reasons that might cause the Samsung Music black screen:

  • Cookies settings.
  • Unstable internet connection.
  • Installation of some inappropriate extension in Chrome.
  • Hardware incompatibility.
  • An old version of the browser.
  • Old-dated Android/iOS version (For mobile app).

Try Above Solution You Will Not Face This issue.

My Samsung Music app won’t load or does not work properly. | Facing loading error / server error / connection error / Screen Freeze / Ping Problem

When a mobile app has a problem with loading, there are a few possible causes.

  • There may be a problem with Samsung Music’s app server, which is creating a problem with loading. After a few minutes, please try again.
  • A problem with your wifi or mobile data connection. Verify your data connection, if necessary.
  • Too many people are using the app at once. After a few minutes, please try again.

I’m having Samsung Music login issues or account-related issues.

If you have a login or account-related issue, please check the following steps.

  1. The Samsung Music server may be down and that is causing the login/account issue. Please try logging in after a few minutes.
  2. Your wifi / mobile data connection not working properly. Please check your data connection.
  3. You may be trying with the wrong login credentials. Please confirm the details that you are entering are correct.
  4. If you’re using third-party social networks to log in such as Samsung Music, Twitter, Google, etc, check whether that service is working properly by visiting their official website.
  5. Your account may be banned or deactivated for activities. Please read the error messages.

Samsung Music not working? Check Following Solutions

  1. Check if Samsung Music is down
  2. Close and reopen the app
  3. Check for app updates
  4. Restart the device
  5. Check your internet connection

If you’re using cellular data, you might want to see if your data connection is on:

  1. Open the Settings app.
  2. Go into Network & internet.
  3. Tap on SIMs.
  4. Toggle Mobile data on.
  5. If you’re outside your country or network coverage, also toggle Roaming on (this may incur extra charges).

I have Samsung Music app installation issues. How to Solve?

If you’re having trouble installing the latest version of the Samsung Music for Android app, try these troubleshooting tips:

  • Check to see how much space is available on your phone or tablet:
  • Open your Android settings.
  • Open your storage settings.

If you have less than 100 MB available, you can uninstall apps to clear up space, then retry the download. Alternatively, you may be able to move your Samsung Music app to your Android SD card.

  • Cancel and restart the download.
  • Log out of Samsung Music, then retry the download.
  • Review Google’s tips for troubleshooting download issues.
  • Uninstall your Samsung Music app, restart your phone, and then re-install the Samsung Music app from the Google Play Store.

My Samsung Music app is not updating properly on my phone.

  • Please check your wifi/mobile data connection and verify that it is working properly. It may be down and stopping you from updating the Samsung Music app.
  • Confirm that you have enough storage space in your phone to download updates. If you don’t have enough storage space, it can be blocking the app updates.

Samsung Music app Notifications are not working properly.

Before you start following the guides below, there are a few simple tweaks you should try:

  1. Make sure App Notifications are turned on. The exact path differs across different manufacturers but it will be something like Settings > Sound and notifications > App Notifications. You should see a list of all apps that work with push notifications. Tap on Samsung Music and make sure notifications aren’t blocked.
  2. Try clearing cache data from the Samsung Music app and Messenger app. If notifications still don’t appear, try reinstalling the app.
  3. Check if there’s any background data restriction to your Samsung Music app or if you enabled any power-saving modes that might hinder notifications. Don’t just focus on native power-saving functions and check if you have any 3rd party battery-saving apps that might cause this behavior.

Samsung Music Problem Today?

Check On the Internet if is there any other problem with Samsung Music Development? is it globally down, facing an issue on the server, or any other issue happening officially? If this is the error then you have to wait until it is resolved.

  • Check their Official Twitter, Facebook page, Instagram, or twitch Platform to know the issue.

Conclusion

The Samsung Music has to be deleted and reinstalled to fix the problem. The Samsung Music will now function properly once you’ve done this.

Alternatively, Samsung Music may have a problem or a malfunction. In this scenario, you’ll have to wait until the Samsung Music Baby team fixes the problem. Samsung Music will operate perfectly if you also update the Samsung Music to the newest version.

Samsung Music is a popular music streaming app for many Android users. With millions of downloads, it’s no surprise that at least a few of them are having issues with the application after an update. If you’re one of those users, you may feel frustrated and need help figuring out where to turn. Don’t worry; we’ve got you covered.

This article will explain to you how to troubleshoot Samsung Music when it’s not working after your phone update.

We’ll take you through the most common causes of this problem and give easy-to-follow instructions to fix them. So if you’re having trouble with Samsung Music, read on to find out what you can do to get it back up and running again.

Why Samsung Music Not Working After Update

Identifying the Problem

The first step in troubleshooting is to identify the problem. In this article, we will talk about two different problems that Samsung Music users may be experiencing after an update.

The first problem – Samsung Music not opening – is simple to identify.

If you open the app and see a “not responding” message or a blank screen, the issue lies in the app itself. Samsung Music is having issues opening because of an issue in the code.

The next problem – Not being able to stream music – is more complex.

It could be an issue with the app, your internet connection, or your account. We’ll talk about all those things in more detail.

Here is How you Can Fix the Samsung Music Issue

Checking for Updates

The first thing you should do when troubleshooting Samsung Music is check for updates. The issue you’re having with the app may be due to a bug that’s been fixed in a newer version of the app.

1. To check for updates, open the “Google Play Store.”

2. Tap the “three horizontal lines” in the top-left corner.

3. Select “My Apps” and choose “Samsung Music.”

4. If there’s an update available, you’ll see an “update” button.

5. Tap this “button,” and it will start updating.

Once the update is installed, you can try the Samsung Music app again to see if the problem has been fixed.


Clearing the App Cache

This is something that most people should do regularly to keep their devices running smoothly, but it often needs to be noticed. Clearing the Samsung Music app cache can positively impact several issues.

It can help solve problems with the app being slow to open or respond, reduce battery drain, and even improve the audio quality in some cases.

1. To clear the cache, open the device “Settings.”

2. Navigate to “Apps or App Manager” (if your device has that feature), select “Samsung Music,” and then tap “Storage.”

3. From here, tap “Clear Cache” and then tap “OK” on the confirmation message.

Once the cache has been cleared, try Samsung Music again to see if the issue has been fixed.


Resetting the App

If clearing the app cache doesn’t work, then the next step you can try is resetting the app.

1. To reset the app, open the “Samsung Music app.”

2. Go to the “Settings” menu by tapping the three vertical dots in the top-right corner, and then select “Reset App.”

3. When prompted, select “OK” to confirm that you want to reset the app.

4. The app will close, and you can open it again.

Resetting the app will fix the problem you’re having. If it doesn’t work, we’ll move on to the next troubleshooting step.


Uninstalling and Reinstalling the App

If you’ve tried clearing the cache and resetting the app and still have issues, then uninstalling and reinstalling the app may fix the problem. This process is simple and quick.

1. open the device “Settings,” navigate to Apps, select “Samsung Music,” and then tap “Uninstall.”

2. When the confirmation notification appears, select “OK” to delete the app from your device.

3. After uninstalling the app, go to the “Play Store App” and search for Samsung Music.

4. Select “Install” and then start again.

Hopefully, this will fix your issues. If it doesn’t, then you may have to get more serious and start troubleshooting outside of the app itself.


Force Stop the App to

If you’re uncomfortable rooting your device, this troubleshooting step is not for you. Forcing an app to stop is the last method for fixing app issues. Sometimes, an app may be causing issues on your device without actually opening.

Forcing an app to stop is a way to get the app to close so you can discover the problem. Follow the instructions below.

1. To force an app to stop, open the device “Settings,” select Apps, find Samsung Music in the list, and then select it.

2. From here, select “Force Stop.”

3. You should now see a red icon next to the app name.

4. Select the icon and then select “Stop.”

5. This will force the app to close.

I hope this will fix your Samsung Music not working after the update issue.


Contacting Samsung Support

If none of the above methods address your problem, you may have to go directly to the source to help with Samsung Music. If you’ve been a Samsung customer for a while, you may have access to Samsung’s support team. You can contact them by email through the Samsung Members website.

They’ll walk you through troubleshooting the problem and help you resolve it without uninstalling and reinstalling the app.

If you’re not a Samsung customer and want to avoid signing up for an account, you can try contacting Samsung support through Twitter. Head to Samsung’s Twitter page, look for the help and support tab, and choose Communications. You can then send a direct message to Samsung support and explain your issue.


Final Tips for Avoiding Issues with Samsung Music

This is a troubleshooting guide for Samsung Music issues. We have discussed all the most common problems with Samsung Music and how you can fix them. However, there is one other thing you can do to avoid these issues in the first place.

Be careful what apps you download. Some sketchy apps can cause all kinds of problems on your device.

Samsung Music is a good app with many happy users, but remember to be careful. Download applications only from sources you trust; Don’t download apps that ask for permissions you don’t understand, and keep your device’s OS up to date. By doing these things, you can avoid many problems with downloading apps.

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Samsung mobile usb composite device ошибка драйвера
  • Samsung ml 1610 ошибка сети
  • Samsung s821 ошибка утечки воды
  • Samsung ml2160 ошибки
  • Samsung s2 3313 ошибка