С2498 мерседес 211 ошибка

Фото в бортжурнале Mercedes-Benz E-class (W211)

Всем привет давненько я не писал в борт журнал, когда я покупал машину горела ошибка по SBC обратиться в сервис, никак руки не доходили, и тут в один день я решил исправить эту надоевшую ошибку, подключил сканер и начал ее насиловать в инженерном меню, но ничего не получалось пробовал и старом и абриком, не в какую, схарился что проиграл эту битву своему же мурзику, а до этого машин наверное 30 сделал, и сегодня нашел решение своей проблемы, скрывается все в инженерном в двух диджеях, Dj_setpmpcycle, Dj_setpmpcyclelnit
В этих двух параметрах ставим 0, выходим из sbc выключаем и включаем зажигание и все арбайтен!
А теперь ВНИМАНИЕ: данные действия с тормозным блоком вы делаете на свой страх и риск так как производитель рекомендует менять блок а не мудровать с ним, перед такими действиями нужно проверить щетки на моторчике и давление подпора, и быть готовым что если что тормоза могут ОТКАЗАТЬ так что дважды подумайте перед тем как что-то делать, всем удачи на дорогах !

Цена вопроса: 0 ₽
Пробег: 298 000 км

Сброс SBC Ошибка C249F и C2498 Mercedes W211, W219, R230 / Обнуление Service Brake! Visit Workshop


Всем привет, друзья. Сегодня я вам покажу, как сбросить SBC блок, когда у вас висит ошибка сначала Service Brake! Visit Workshop!, а потом вообще уже красная ошибка Stop Reduced braking.

1.png

2.png

Многие просили показать, как убрать эту ошибку, и я хотел показать это через программу DAS, но опенпорт не может войти в блок SBC.

3.png

Поэтому я сейчас покажу, как это сделать вот с этим маленьким китайским устройством, которое вы также можете приобрести.

4.png

И есть еще такой нюанс: когда у вас висит эта ошибка, она должна быть из-за ошибки C249F.

 5.png

Только в этом случае можно сбросить таким способом.

Итак, начальная стадия – это когда пишет просто Service Brake! Visit Workshop! А затем появляется надпись Stop Reduced braking.

6.png

И уже все – невозможно дальше передвигаться, невозможно переключить АКПП.

После сброса ошибки также рекомендуется проверить угольные щётки на моторчике SBC блока, потому что если угольные щетки закончатся, то автомобиль понимает, что SBC блок уже как бы новый и из-за этого могут внезапно отказать тормоза.

7.png

Итак, посмотрим, как сбросить ошибку через это устройство.

Напоминаю, таким способом делаем сброс ТОЛЬКО ЕСЛИ ЭТО ОШИБКА C249F.

Подключаем это устройство к диагностическому OBD разъему. И нажимаем на 50% желательно, больше не надо.

8.png

Подождем немного.

9.png

Все, процесс окончен и количество срабатываний SBC блока сброшено до 50%.

10.png

Заводим двигатель и видим, что уже у нас нет никаких ошибок.
Всем спасибо и удачной дороги!

  1. 5th February, 2012, 10:52 AM


    #1

    Default MERCEDES W211 SBC C2498 RESET

    Hi guys i have a w211 270cdi and want to remove this fault C2498 from sbc unit .
    I have das developer and i tried to reset the times press the brake pedal.
    I see the first times press is about 500.000 and after reset with this instruction * is 1024 times press, i drive about 20 min the car, but the fault the still exist and i can’t erase the fault.
    Please does anyone know how I can erase the fault?
    Many thanks in advance.
    the car is out of warranty

    *
    then 1 line down there you see Bremsenzahler aktualisieren und Lebensdauerzahler F neu berechenen -> click it !
    Parameter uINBR = 0
    then click F3

    1 line down Bremsenzahler auf beliebigen Wert setzen (DJ_SetNBr) -> click it
    Parameter uINBR = 0
    then click F3

    then scroll down untill you see the line’s :

    Lebensdauerzahler F neu berechenen (DJ_CalcLiveTime)
    Parameter uINBR = 0
    then click F3

    Lebensdauerzahler F neu berechenen und schreiben (DJ_BuildAndWriteF)
    Parameter uINBR = 0
    then click F3

    Log out of SBC !!
    log out of verhicle !!


  2. 5th February, 2012, 11:08 AM


    #2

    takko is offline


    Newbie


    Default

    Send dump from sbc. I will reset it


  3. 5th February, 2012, 11:33 AM


    #3

    Default

    Hi many thanks for you interest my friend.
    How can to read the dump from sbc unit.


  4. 5th February, 2012, 12:56 PM


    #4

    Default

    no possible this errorcode erase


  5. 5th February, 2012, 06:13 PM


    #5

    stupidguy is offline


    DK Veteran


    Default

    They did have a 100k warranty extension on SBC for this fault in the US. Maybe you already know this and this is why you highlited it, but maybe not. There are SBC tools for this.


  6. 5th February, 2012, 07:41 PM


    #6

    Default

    AVDI fixes this problem , you can with it read the eeprom by obd2 and then rest the module. Post your dump as told


  7. 6th February, 2012, 06:08 PM


    #7

    Default

    Did you try to reset this two?
    (DJ_SetLiveTimeNew) uINBR = 0
    (DJ_SetLiveTime) uINBR = 0

    even though 2 legs from 8 are not bonded, a spider is a still spider (93c86)


  8. The Following 2 Users Say Thank You to znoki For This Useful Post:

    Artjom (20th June, 2013), vitamin76 (18th September, 2017)


  9. 6th February, 2012, 07:05 PM


    #8

    Default

    SOLUTION IS TO READ DUMP FROM SBC MODULE TO RESSET IT AND AFTER YOU WILL WRITE A RESTED DUMP TO YOUR SBC MODULE TESTED 1000%


  10. 6th February, 2012, 07:58 PM


    #9

    Default

    Many thanks guys i can to read the sbc modul only with avdi tool ? or with das developer or other tool?
    Many thanks in advance.

    Last edited by spiridonas; 6th February, 2012 at 08:07 PM.


  11. 6th February, 2012, 09:40 PM


    #10

    Default EEPROM read in developer mode

    Quote Originally Posted by djamelEZS
    View Post

    SOLUTION IS TO READ DUMP FROM SBC MODULE TO RESSET IT AND AFTER YOU WILL WRITE A RESTED DUMP TO YOUR SBC MODULE TESTED 1000%

    How about «EEPROM» or «EEPROM Upper Page» function in developer mode?
    eep.jpg

    even though 2 legs from 8 are not bonded, a spider is a still spider (93c86)


  12. 6th February, 2012, 10:21 PM


    #11

    Default

    Yes i can see only the address and byte from dump but i can’t read/write i think.


  13. 7th February, 2012, 09:41 AM


    #12

    Default

    You will get different dump if you read by Star Diag, or you read by manually. I don’t know how can you convert the dumps, maybe somebody know it?!

    even though 2 legs from 8 are not bonded, a spider is a still spider (93c86)


  14. 4th July, 2012, 07:19 PM


    #13

    vwpassat is offline


    DK Veteran


    Default

    Hi, m8s.
    Anybody can let me know how to read/write eeprom of SBC W211, by DAS devp? Please.

    Quote Originally Posted by djamelEZS
    View Post

    SOLUTION IS TO READ DUMP FROM SBC MODULE TO RESSET IT AND AFTER YOU WILL WRITE A RESTED DUMP TO YOUR SBC MODULE TESTED 1000%


  15. 4th July, 2012, 09:25 PM


    #14

    Default

    By DAS developer you can’t write SBC, only read. But the file what you will get, is different what you read physically from the eeprom. The question is, what is the connection between this two files.

    Quote Originally Posted by vwpassat
    View Post

    Hi, m8s.
    Anybody can let me know how to read/write eeprom of SBC W211, by DAS devp? Please.

    even though 2 legs from 8 are not bonded, a spider is a still spider (93c86)


  16. 6th July, 2012, 06:53 PM


    #15

    benz82 is offline


    Newbie


    Default sbc

    Yes i can see only the address and byte from dump but i can’t read/write i think.


 

  • #1

Всем привет!!!!
Возникла следующая проблема на приборке появилась сообщение на сером фоне service brake visit workshop….
***при подключении диогностического сканера (не спец диагностика) показала ошибку с2498 (насос заполнение аккумулятора давления Слишком продолж. общее время включ.)
***при подключении старухи показала ошибку с2498 ( Достигнуто пороговое значение техобслуживание……(актуальный и сохраненный) и предложила заменить блок sbc.
***тормозная жидкость со слов старта оч. давно не менялась.
К

ак я понимаю при выходе из строя должна гореть красная надпись и отключиться электроника тормозов но у меня все функции тормозной системы работают.

***К офицалам ездил сказали что надо идти к ним на диагностику за 7к и что ответ будет какой я написал выше так как программа у них таже самая.
***гарантийная замена блока будет отказана с вероятностью 99% так как машина старая 2002 года пробег 215000. нет сервисной книжки (без нее купил)
***Пытался сбросить значения циклов работы как при ошибке 249f (значение не было превышено) сбросили ошибка та также горит
***При визуальном осмотре тормозов нашел небольшую утечку в тормозном суппорте
вопрос:
1- что за это такая ошибка с2498
2- как можно ее исправить
3- поможет ли замена тормозной жидкости
4- возможно ли проблемма из за утечки

Последнее редактирование:

MBClub UK - Bringing together Mercedes Enthusiasts

You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an alternative browser.
  • Home

  • Forums

  • Technical

  • Wheels, Tyres, Brakes & Suspension

w211 sbc C2498 error code


  • Thread starter
    4life211

  • Start date

  • Tags

    c2498

    code

    error

    sbc

    w211

Page may contain affiliate links. Please see terms for details.

  • #1

Joined
Jul 14, 2015
Messages
301
Car
mercedes 211


Service brake visit workshop message .how to remove this. I have star days xentry

  • #2

Joined
Aug 18, 2015
Messages
66
Car
E 320 cdi


If you have a developer mode you can do it otherwise no.I have a tool to do it.Based in Colchester

  • #3

Joined
Jul 14, 2015
Messages
301
Car
mercedes 211


If you have a developer mode you can do it otherwise no.I have a tool to do it.Based in Colchester

Yes I have dev mode.What should I do ?

  • #4

Joined
Mar 11, 2013
Messages
10,304
Location
South Bucks
Car
CLS63 SB, SLK55, Triumph Sprint,


I’ve often wondered with this, how you can tell whether it’s already been done. What’s the mileage on the car?

  • #5

markmifsud

Joined
Nov 17, 2008
Messages
2,376
Location
North Weald, Essex
Car
Insignia VXR 2.8t (2017) SuperSport, AWD, eLSD / Gone :( CLK320 CAB (A208) 02


In Dev mode, you need to find actuation’s in the braking system, you can just set it back to 0. With the error you have it is actuation’s and not time to pressure. If the error is for time to pressure then you need the pump to be fixed.

  • #6

Joined
Apr 17, 2013
Messages
581
Location
Taunton
Car
Shanks’s Pony (for now)


WARNING!
If this does not make sense to you then I would recommend not attempting it as you can royally screw up your car.

Try this:

Make sure engine is running!

In Developer mode you need to go to Entwickelingsdaten — > ansteueringen -> Gesamstliste aller Ansteuerungen

to see how many times brake has been pressed there is a line that says: Bremsenzahler (DJ_GetBrLive)

then 1 line down there you see Bremsenzahler aktualisieren und Lebensdauerzahler F neu berechenen -> click it !
Parameter uINBR = 0
then click F3

1 line down Bremsenzahler auf beliebigen Wert setzen (DJ_SetNBr) -> click it
Parameter uINBR = 0
then click F3

then scroll down untill you see the line’s :

Lebensdauerzahler F neu berechenen (DJ_CalcLiveTime)
Parameter uINBR = 0
then click F3

Lebensdauerzahler F neu berechenen und schreiben (DJ_BuildAndWriteF)
Parameter uINBR = 0
then click F3

Log out of SBC !!
log out of verhicle !!

let engine run at least 10 minutes or drive at least 10 minutes

If no coils are damaged , SBC fault code is not AKTUEL no more

RESET SBC SERVICE LIGHT:

Engine is running.

In SD Developer mode you need to go to:
Entwickelingsdaten (developer data) —> ansteueringen (control gear) —> Gesamstliste aller Ansteuerungen (complete list of all the control circuits).

To see how many times brake has been pressed there is a line that says: Bremsenzahler (DJ_GetBrLive) (brake payer (dj_getbrlive)).

Then 1 line down there you see:
Bremsenzahler aktualisieren und Lebensdauerzahler F neu berechenen (brake upgrade and lifetime payer payers recalculated f) -> click it.

Parameter uINBR = 0 then click F3.

1 line down you see (or search for this line):
Bremsenzahler auf beliebigen Wert setzen (DJ_SetNBr) -> click it.

Parameter uINBR = 0 then click F3 then scroll down until you see the line’s: Lebensdauerzahler F neu berechenen (DJ_CalcLiveTime).
Parameter uINBR = 0 then click F3.

Lebensdauerzahler F neu berechenen und schreiben (DJ_BuildAndWriteF).
Parameter uINBR = 0 then click F3.

Log out of SBC. Log out of vehicle. Let engine run at least 10 minutes.

  • #7

Joined
Aug 18, 2015
Messages
66
Car
E 320 cdi


Reset is only a temp fix to alloy you extra time for proper fix but should never rely on it as a permanent due to the brushes ware and the pressure cylinder or whatever its called possibly be at the end of their use

  • #8

Joined
Apr 17, 2013
Messages
581
Location
Taunton
Car
Shanks’s Pony (for now)


When the brushes or pump start to show signs of wear the system picks up that it is taking too long to reach the correct pressure and will warn you of such.

If it is just the number of cycles counter then it will allow you to reset it and carry on as normal, as the pump is working fine.

The system is self-testing and will warn you when it is struggling to keep up. Then it is time for a new pump.

Users who are viewing this thread

Similar threads

  • Home

  • Forums

  • Technical

  • Wheels, Tyres, Brakes & Suspension

  • We value your privacy

    We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.

    See further information and configure your preferences

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • С3472 ошибка ваз
  • С2412 ошибка хендай элантра
  • С241301 хендай солярис ошибка
  • С2840 kyocera ошибка
  • С2412 ошибка киа сид