Произошла внутренняя ошибка rdp windows server 2008

Иногда при попытки подключиться к удаленному рабочему столу, пользователи могут столкнуться с ошибкой. Описание ошибки, ясности не дает. “Произошла внутренняя ошибка” что это и как от нее избавиться – постараемся ответить в этой статье.

Причины появления окна “Произошла внутренняя ошибка” могут быть совершенно различным, и могу быть как с сервером Remote Desktop, так и с клиентом.

UPD (01.05.2020): В первую очередь попробуйте перезапустить службу удаленных рабочих столов на сервере. Если это не поможет :

Одним из способов решить данную проблему это очистка историю RDP подключений на клиенте в ветке HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Terminal Server Client\Servers
Так же может помочь сброс кеша RDP в каталоге C:\Users\%Username%\AppData\Local\Microsoft\Terminal Server Client\Cache (перед очисткой завершите все запущенные сеансы mstsc.exe).
Для очистки кеша используйте команду:

del "C:\Users\%Username%\AppData\Local\Microsoft\Terminal Server Client\cache"
(не забудьте указать корректный путь)

Одной из возможных причин возникновения данной ошибки, могут быть множественные попытки несанкционированного доступа. Иными словами, если ваш RDP сервер доступен для всего интернета по стандартному порту 3389 – велика вероятность, что вас пытаются взломать. Косвенным признаком, что “Внутренняя ошибка”  происходит именно по причине ломящихся снаружи – в журнале (о том как открыть журнал – в конце статьи) RDP подключений будут ошибки с кодом 1006 “Сервер узлов сеансов удаленных рабочих столов получил большое количество незавершенных подключений. Возможно, система атакована.”

Решений тут несколько:

  1. Закрыть доступ к серверу по порту 3389 для неизвестных IP-адресов через firewall
  2. Сменить порты 3389 на любой другой

Как изменить RDP Порт

  1. Открываем редактор реестра regedit
  2. Открываем ветку HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\TerminalServer\WinStations\RDP-Tcp
  3. Правим параметр PortNumber в десятичном фрмате
  4. Порт RDP по умолчанию 3389
  5. Перезагружаем сервер

В интернете можно встретить и другие варианты решений, какие подойдут именно вам – надо проверять.

    1. Если у вас на удаленном сервере установлен КриптоПРО, он может быть источником проблем с rdp подключением. Попробуйте отключить проверку контрольных целостности файлов (проверки контрольных сумм) в КриптоПро через реестр. Перейдите в ветку реестра HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\CProIntegrity и измените значение параметра CheckMode на 0. Перезагрузите сервер.
    2. Если в журнале событий TerminalServices-RemoteConnectionManager вы встретите событие с EventID 1057 (The RD Session Host Server has failed to create a new self signed certificate to be used for RD Session Host Server authentication on SSL connections), перейдите в каталог C:\ProgramData\Microsoft\Crypto\RSA, переименуйте папку Machinekeys в Machinekeys_bak и перезапустите службу TermService.
    3. Также нашел информацию, что RDP проблема “Произошла внутренняя ошибка” встречалась в Windows 10 1809, если на удаленном компьютере включена политика Configure H.264/AVC hardware encoding for Remote Desktop connections (находится в секции GPO: Computer Configuration -> Administrative Templates -> Windows Components -> Remote Desktop Services -> Remote Desktop Session Host -> Remote Session Environment). Для решения этой проблемы достаточно отключить UDP протокол для RDP, создав в ветке реестра HKLM\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows NT\Terminal Services\Client параметр fClientDisableUDP со значением 1.

Пользователи windows 10 иногда сталкиваются с “Внутренней ошибкой” при подключении к RDP еще и из-за обновлений безопасности. В редких случаях, вместо ошибки “Ошибка RDP подключения CredSSP encryption oracle remediation” – пользователи могут получать “внутренняя ошибка подключения”. Если ни один из приведенных выше способов не помог – попробуйте решения описанные в статье RPD: ошибка подключения CredSSP encryption oracle remediation

Открыть журнала событий RDP

Откройте меню пуск и в строке поиска введите “Просмотр событий” (англ. Event Viewer).
В нем Журналы приложений и служб > Microsoft > Windows > TerminalServices-RemoteConnectionManager

An Internal Error has Occurred” Error appears while connecting to a desktop or laptop through the Remote Desktop Connection. The error can be caused by misconfigured Remote Desktop Protocol (RDP) and security settings. When the error popups, that means RDP is not able to create a connection with the RDP server between the user and the client.

Fix- Remote Desktop Connection ‘An Internal Error has Occurred’

Fix- Remote Desktop Connection ‘An Internal Error has Occurred’

Before going further, we recommend reading the causes below. So you will understand deeply about this error:

  • Disabled Remote Connection- If the Remote Desktop connection is not enabled on your computer, the error will likely appear. Hence, allow the Remote Desktop connection on your Windows to fix this error.
  • Misconfigured RDP Security Settings- The misconfiguration of the Remote Desktop Protocol settings can cause this error. However, you can easily fix this error by configuring RDP settings correctly. 
  • Corrupt Windows Update- According to some users, the error can appear due to a corrupt Windows Update installation. Therefore, reinstalling the Windows update might fix your issue.
  • Disabled Remote Desktop Service- If the Remote Desktop Service is disabled, you might encounter several errors such as this one. Hence, you need to ensure that the Remote Desktop Service is running properly.  
  • Using Static IP- Another reason that can lead you to this issue is using a static IP address like Google, Cloudfare, and among others. If the DNS server is down, this error might appear. Therefore try switching to the automatic DNS to avoid this error.

1. Change RDP Security Settings

The error can often be caused by a disabled RDP setting in the Local Group Policy. The settings specify whether to use the RDP security layer feature to communicate between clients and the RDP server. However, in many scenarios, you might encounter this error if this setting is disabled. Several users have managed to fix this error by enabling this setting. Follow the steps:

  1. Press the Win + R Simultaneously on the keyboard to open Run Window
  2. Type gpedit.msc and click OK
    Opening Run Window
    Opening Run Window
  3. Go to the following directory
    Computer Configuration > Administrative Templates > Windows Components > Remote Desktop Services > Remote Desktop Session Host > Security
  4. Find and open Require Use Of Specific Security Layer For Remote (RDP) Connections from the right paneOpening RDP Service
    Opening RDP Service
  5. Choose the Enabled option from the top left
  6. Click Apply and click OK
    Enabling RDP Security Layer Settings
    Enabling RDP Security Layer Settings
  7. Once all is finished, restart your computer and then try reconnecting to check if the error is fixed.

2. Allowing Remote Connections

The error also occurs if the Allow Remote connection option for your computer is not enabled from the settings. Hence, allow the Remote Desktop Connection and then try connecting to check if the error is fixed. Follow the steps to allow Remote Connection:

  1. Press the Windows key and type View Advance System Settings
    Opening Advance System Settings
    Opening Advance System Settings
  2. Hit Enter to open the System Settings
  3. Click on Remote from top
  4. Select Allow Remote Connections To This Computer
  5. Click Apply, then click OK
    Allowing Remote Connection
    Allowing Remote Connection
  6. Once done, try connecting through a Remote Desktop connection to check if the error persists.

3. Enable Reconnect If the Connection is Dropped

There is an option in the Remote Desktop Connection app that allows the user to reconnect when the user disconnects suddenly. So if the error is occurring due to an unstable network connection, enabling this option might help as it reconnects the user when the connection drops. Below are the steps:

  1. Press the Windows key and type Remote Desktop Connection
  2. Click Show Options
    Click Show Options
    Click Show Options
  3. Then, click Experience and check the option Reconnect If The Connection Is Dropped
    Enabling Reconnect If The Connection Is Dropped
    Enabling Reconnect If The Connection Is Dropped
  4. After that, try connecting to a Windows system.

4. Delete MachineKeys

Another solution that can fix this issue is deleting a machine keys folder. As per the affected users, deleting the Machinekeys fixed their issue. Hence, follow the steps to delete the MachineKeys.

  1. Open File Explorer, navigate to the following path
    C:\ProgramData\Microsoft\Crypto\RSA\MachineKeys
  2. Right-click the f686.. file and click Delete
    Deleting Machine Key File
    Deleting Machine Key File
  3. If you get an error message, right-click the file and go to Properties
  4. Click Security from the top, then click AdvancedOpening Advanced Folder Settings
    Opening Advanced Folder Settings
  5. Click Change and type the username of your local accountClick Change
    Click Change
  6. Then, click Check Names and click OK
    Entering Microsoft Local Account Name
    Entering Microsoft Local Account Name
  7. Click Add, then click Select A Principal
    Clicking Add Button
    Clicking Add Button
  8. Again, type the username and click Check Names, then click OK
  9. Tick all the permissions under Basic Permissions
    Taking Full Access to the File
    Taking Full Access to the File
  10. Click OK, then click Apply and again click OK
  11. Again, click OK to close the Window
  12. Now try to delete the file and check if the error is fixed.

5. Restarting Remote Desktop Service

Remote Desktop Service allows the user to access the other Windows computer system. If this service is not working properly, it can cause this error. Hence, to fix this, try restarting the Remote Desktop Service. Below are the steps:

  1. Press the Win key and type Services from Start Menu
    Opening Services App
    Opening Services App
  2. Open Services Window and find Remote Desktop Services
  3. Right-click on the service and click Properties
    Opening Service Properties
    Opening Service Properties
  4. Change the startup type to Automatic
  5. Then click Apply and if the service is stopped, click the Start buttonRestarting RDP Service
    Restarting RDP Service
  6. Once done, check if it fixes the issue.

6. Disable or Uninstall VPN

If you use a VPN, your connection might be routed to another server; that is why you are encountering this error. Therefore, disable any Proxy server or uninstall VPN from the computer to fix this issue. Below are the steps:

  1. Press the Windows key and type Appwiz.CPL and click OK
    Opening Programs And Features
    Opening Programs And Features
  2. Select the VPN and click Uninstall
    Uninstalling VPN Program
    Uninstalling VPN Program
  3. To disable proxy, follow the first method mentioned in this article
  4. Once done, now check if the issue is fixed.

7. Switch to Automatic DNS

If you use a manual DNS instead of the automatic one, this error will likely appear as it is possible that the DNS you are using is facing server issues or the DNS is incompatible with RDP. Hence, to fix this, try switching to automatic DNS. Below are the steps:

  1. Press Win + I to navigate into Settings
  2. Then, go to Network & Internet
  3. Click Change Adapter Settings
    Navigating to Network Adapter SettingsNavigating to Network Adapter Settings
    Navigating to Network Adapter Settings
  4. Right-click the network adapter and select Properties
    Opening Network Adapter Properties
    Opening Network Adapter Properties
  5. Select Internet Protocol Version (TCP/IPv4) and click Properties
    Opening Internet Protocol Version 4 (TCP IPv4) Properties
    Opening Internet Protocol Version 4 (TCP IPv4) Properties
  6. Choose Obtain DNS Server Address Automatically and click OK
    Switching to Automatic DNS
    Switching to Automatic DNS
  7. Once done, check if the Remote Desktop app still gives the same error message.

8. Reinstall Windows Update

As per the affected users, a corrupt Windows update can lead to this error. Therefore, try reinstalling the recent Windows update to check if it fixes the error. If this method does not help, try to disable the HP printer driver, as it can cause this issue. Below are the steps to reinstall a recent Windows update:

  1. Click Start Menu and type Control Panel
  2. Open the control panel, then click Uninstall Programs
  3. Click View Installed Updates from the left paneViewing Installed Updates
    Viewing Installed Updates
  4. Select the recent Windows Update and click UninstallUninstalling Recent Windows Update
    Uninstalling Recent Windows Update
  5. Now type Windows update from Start Menu and open it
  6. Click on Check for Updates
    Updating Windows update
    Updating Windows update
  7. Download and install pending updates
  8. Restart your computer, and then try connecting the Remote Desktop app to see if the error is resolved.

9. Use System Restore

Unfortunately, if none of the solutions have worked, try restoring Windows to a previous state, as it can fix this issue. However, for this process, you will need a restore point, which should be created before encountering the error.

  1. To use a System Restore, type rstrui from the start menuOpening System Restore Settings
    Opening System Restore Settings
  2. Open the restore settings and click Next
    Clicking Next
    Clicking Next
  3. Then, select a restore point and click NextSelecting a Restore Point
    Selecting a Restore Point
  4. Then, click Finish to start the process.

Photo of Kevin Arrows

Kevin Arrows

Kevin Arrows is a highly experienced and knowledgeable technology specialist with over a decade of industry experience. He holds a Microsoft Certified Technology Specialist (MCTS) certification and has a deep passion for staying up-to-date on the latest tech developments. Kevin has written extensively on a wide range of tech-related topics, showcasing his expertise and knowledge in areas such as software development, cybersecurity, and cloud computing. His contributions to the tech field have been widely recognized and respected by his peers, and he is highly regarded for his ability to explain complex technical concepts in a clear and concise manner.

Пытавшись подключится к дедику,RDP выдает «Произошла внутренняя ошибка» В логах ничего нету…Что делать в этой ситуации?Порт 3389 ОТКРЫТ! Дедики рабочие!Брандмаузер вырубал,не помогает.

5ad65eff89d17203118139.png


  • Вопрос задан

  • 22638 просмотров

Пригласить эксперта

Автор, если проблема решена, зачем умалчивать как и что делали?

Имею такую же проблему, что я только не пробовал — победить не смог. Уже и сервер переустановил и даже разные ОС под сервер использовал (остановился вообще на windows 7) — все равно одна и та же ошибка — произошла внутренняя ошибка! Самое загадочное то, что всё это я проделывал в своем дата-центре и у меня не один сервер — остальные все прекрасно пускают к себе и работают на ура… Решилось все с граблями, но хоть можно работать — запускаем сеанс подключения, выходит ошибка — НЕ ЗАКРЫВАЯ ОШИБКУ!!! ещё раз запускаем RDP и клиент просто залетает на сервер!!!


  • Показать ещё
    Загружается…

23 сент. 2023, в 01:31

6000 руб./за проект

23 сент. 2023, в 01:13

3000 руб./за проект

22 сент. 2023, в 23:30

6500 руб./за проект

Минуточку внимания

Connecting to a remote computer or virtual server has been made easy with Microsoft’s RDP solution. A remote desktop protocol is a native Microsoft remote connection solution that also runs on non-Windows operating systems. We have a whole blog post on what RDP is and how it works if you need more information on that.

Just like any other software, RDP has some potential issues. If you don’t have the correct information, those issues can become really annoying. In this blog post, I want to teach you how to deal with a common RDP issue, “an internal error has occurred.”

The remote desktop internal error for windows is one of the most repetitive errors users have reported. According to the reports, this error causes a disconnection to the remote device and makes it impossible to reconnect. The Remote Desktop Connection client freezes when you click on Connect, and after a few seconds, the error pops up.

There is no specific reason why the remote desktop internal error for Windows occurs, and it usually happens out of the blue. Since users mainly use RDP to connect to their workspace devices, the error can cause so much frustration. But there are some possible causes reported that can explain why it is triggered.

Also Read: Best RDP Provider 2022

What Triggers the Remote Desktop Internal Error for Windows?

RDP an internal error has occurred

This error can occur due to various reasons related to both the RDP/RDS server and the client settings (Windows settings or settings in the Remote Desktop Connection window).

As I mentioned earlier, there are no exact explanations for the error message, but after quick research in the Microsoft support forums, I found some potential reasons. Remember, these are possible explanations the users talked about based on the symptoms and the probability of an error occurring. These explanations are entirely based on experience, and not all of them may apply to your situation.

The following factors are some possible reasons why a remote desktop internal error for Windows may occur:

  • Remote Desktop Connection settings

For some users, the error was triggered by the settings of the Remote Desktop Connection client. This means that you may need to adjust some configuration settings.

  • Domain of computer

 Another factor that may cause the error to appear may be the domain to which your device is related. In that case, deleting the domain and then adding it again could resolve the problem.

  • RDP Security

In certain situations, an error can appear due to Remote Desktop Protocol Security. In this case, you may have to adjust the security layer.

I listed the solutions to fix the error below. Before making any adjustments, make sure you are using the Administrator account. Also, I prioritized the list so you can start with the first solution, and if the error still occurred, you can move on to the next one.

Need a Remote Desktop?
Need a Remote Desktop?

Reliable, high-performance RDP servers with 99.95 uptime. Take your desktop on the go to all the major cities in the US, Europe, and Asia.

Get an RDP Server

How to Fix Windows RDP Internal Error?

Based on user experiences and the potential reasons explained above, you can make a few settings adjustments and fixes to correct the RDP internal error and get your device connection back on track.

Adjust Remote Desktop Connection Configuration

Some users reported that the error was caused by an incorrect or misplaced RDP connection setting. You should check the options and make the appropriate adjustments to ensure that you have isolated the risk of these settings causing the error.

Go to the START menu and search for Remote Desktop Connection.

Once you open the RDC, click on Show Options.

Go to the Experience tab, and at the bottom of the window, make sure the Reconnect if the connection is dropped option is checked.

change remote desktop connection settings

You can now try to reconnect by clicking on the Connect button. A good number of users mentioned that the problem was resolved after the reconnection option had been reconfigured.

Reconnect the Domain

The domain you have linked to the server could develop some problems. This may be one of the reasons affecting your connection. Deleting your domain and adding it again might fix the error.

To do so, open the Windows Settings.

Go to Accounts and open the Access work or school tab.

Select the account you wish to disconnect from the domain and click on Disconnect. A window will pop up. To confirm your action, click on Yes.

reconnect your domain

After the domain is disconnected, reboot your computer. After restarting your device, reconnect to your domain again. Check whether you can connect to your remote device.

Adjust RDP Security Settings

In some cases changing RDP security settings can fix the connection error. Follow these steps to configure RDP security settings:

Open the START menu. Find the Edit Group Policy in the Control Panel

Follow the path below to find the Security options:

Computer Configuration > Administrative Templates > Windows Components > Remote Desktop Services > Remote Desktop Session Host > Security

Click on the option “Require use of specific security layer for remote (RDP) connections to open it. 

On the left side of the window, there are three options. It should be set to “Not configured” by default, which you must change to “Enabled.” Then select the Security Layer option to RDP.

change the RDP Security settings

Click on Apply and then tap on OK to save the settings. Once settings are set, restart your system. Check whether your connection problems have been fixed.

Changing the MTU Value

Changing the Maximum Transmission Unit value can fix the RDP internal error on Windows. To do so, you have to download the TCP Optimizer tool.

Once downloaded, open the tool, and at the bottom, select Custom, which is in front of Choose settings.

Change the MTU value to 1458.

Click on Apply changes and then close the program.

Restart your computer and check if the error occurs again.

Need a Remote Desktop?
Need a Remote Desktop?

Reliable, high-performance RDP servers with 99.95 uptime. Take your desktop on the go to all the major cities in the US, Europe, and Asia.

Get an RDP Server

Disable Network Level Authentication

Disabling NLA or Network Level Authentication can also be a solution to fix the RDP internal error. 

To do so, on your Desktop, right-click on This PC and choose Properties.

On the left section, click on Remote settings.

A new window will pop up. Under Remote Desktop, make sure the “Allow connections only from computers running Remote Desktop with Network Level Authentication” box is unchecked.

Disabling NLA

Click on Apply and then on OK to set the new settings.

Check and see if the problem is solved.

Also Read: Copy/Paste not Working in RDP

Other Solutions to fix RDP an internal error has occurred

There are also some other temporary solutions that can help with the connection error. Now, bear in mind that these solutions are not solid and will only solve the problem to some degree. They may not be as effective as the previous section’s solutions, but they help fix the bug if you are in a rush and do not have the time to go through the processes mentioned above.

  • Restart Remote Desktop Service

In some cases, the error is caused by a bug. Restarting the Remote Desktop Connection can solve the error if that’s the case. All you have to do is manually restart the protocol.

  • Disable the VPN Connection     

If your device is configured to use a proxy or a VPN connection, your internet connection will be routed via another server. This additional route might cause a bug in your remote connection and, therefore, result in an internal error. Ensure you’ve disabled any VPN or proxy settings on your computer to avoid getting the internal error when connecting to your remote device.

  • Change the Service Startup

Sometimes the RDC is configured in a way that is actually not allowed to start automatically. This can cause an internal error. With a quick configuration adjustment, you can enable the protocol to run automatically, preventing the error. 

  • Activate Persistent Bitmap Caching

Another bug in the RDP settings that can cause the internal error is the Persistent Bitmap Caching feature being disabled. Open the RDC software and enable this option in your settings from the Experience panel.

Need a Remote Desktop?
Need a Remote Desktop?

Reliable, high-performance RDP servers with 99.95 uptime. Take your desktop on the go to all the major cities in the US, Europe, and Asia.

Get an RDP Server

Conclusion

The RDP “An internal error has occurred” bug is an absolute nerve-wracking connection error. It happens on Windows and has a variety of reasons and solutions. It can be solved as quickly as disconnecting from your VPN and sometimes as time-consuming as changing the MTU value. Honestly, it all comes down to how lucky or unlucky you are with your connection because there is no specific reason for the internal error.

I gathered all the possibilities and solutions from other user experiences in this blog post. This guide will definitely help you solve your internal error problem. If you have any questions about the error or any other solution suggestions, feel free to leave us a comment. We will be happy to hear from you!

  • Главная

  • Инструкции

  • Windows

  • Ошибка при подключении по RDP

RDP – это протокол, предназначенный для удаленного подключения к серверу с ОС Windows. Процесс подключения по RDP довольно прост и был уже детально описан в одной из наших инструкций.

Image3

Иногда у пользователя могут возникнуть трудности при очередной попытке входа на удаленный сервер с помощью RDP. Система в момент подключения выдает ошибку и ее краткое описание. Однако для обычного пользователя информации в системном окне ошибки недостаточно, чтобы решить проблему.

В статье мы рассмотрим наиболее частые пользовательские ошибки, которые возникают при попытке входа на удаленный сервер, и опишем, как их устранить.

Ошибка №1. «Произошла внутренняя ошибка»

Во время подключения по RDP с помощью штатной утилиты Windows пользователь может получить окно с ошибкой в момент входа на сервер. 

Вот ее пример:

Image11

Как видно на картинке, описание ошибки нам ничего не объясняет. Причин у нее может быть множество. Например, она может возникнуть из-за неправильной настройки подключения или настройки безопасности протокола. 

Ниже рассмотрим список причин и возможных решений, которые помогли другим пользователям избавиться от ошибки.

Решение №1. Проверка работы порта

Первое, что нужно сделать – это проверить, что прослушиватель протокола RDP настроен на работу по порту 3389 как на сервере, так и на локальной машине. Для этого будем использовать системное приложение «Редактор реестра».

Перед тем, как приступать к исправлению ошибки, следует создать резервную копию реестра. 

  1. Нажимаем сочетание кнопок WIN+R и запускаем regedt32, используя поле ввода.
  2. Создаем резервную копию. Для этого в окне реестра нажимаем вкладку «Файл», а затем «Экспорт». После выбираем место, где будут храниться файлы реестра. Если после внесенных изменений возникнут какие-либо ошибки, реестр можно будет восстановить («Файл» → «Импорт»).
  3. Далее открываем папку «RDP-Tcp». Для этого воспользуемся поиском, как показано на рисунке ниже.

Image4

  1. Для продолжения поиска используем кнопку F3. Нажимать ее нужно до тех пор, пока адрес папки не совпадет с адресом на картинке ниже.

Image10

  1. В найденной папке ищем параметр, который называется «PortNumber». В ситуации, когда его значение не равно 3389, его следует поменять.

Image9

  1. Теперь нужно повторить предыдущий шаг, только для удаленного сервера.
  2. После проверки портов следует выполнить перезапуск служб. Подробнее — в описании решения №2. 
  3. Выполняем повторный вход на сервер.

Решение №2. Перезапуск служб удаленных рабочих столов

Если порт прошел проверку в предыдущем решении или был настроен правильно, то переходим к перезапуску служб удаленных рабочих столов. Чтобы не перезагружать устройства, которые могут находиться в работе, воспользуемся утилитой «Управление компьютером».

  1. Воспользуемся сочетанием кнопок WIN+R и запускаем compmgmt.msc, используя поле ввода.
  2. Далее переходим во вкладку «Службы и приложения», а затем открываем «Службы».
  3. Находим «Службы удаленных рабочих столов» и кликаем «Перезапустить службу», как показано на картинке ниже.

Image13

  1. Далее снова выполняем предыдущие 2 шага, но в этот раз для сервера. Чтобы это сделать, нужно для начала нажать правой кнопкой мыши по вкладке «Управление компьютером», а затем нажать «Подключиться к другому компьютеру».
  2. После успешного подключения повторяем шаги 2 и 3.
  3. Пробуем заново подключиться к серверу.

Решение №3. Проверка статуса протокола на сервере

Чтобы проверить статус работы протокола RDP на сервере, воспользуемся системным приложением «Редактор реестра» из Решения №1. 

  1. Нажимаем сочетание кнопок WIN+R и запускаем regedt32, используя поле ввода.
  2. Теперь выполняем подключение к сетевому реестру, как показано на картинке ниже.

Image8

  1. Далее переходим в 2 папки, которые называются Terminal Server и Terminal Services. Для этого воспользуемся поиском (сочетание клавиш CTRL+F). 

Image7

Переключаться между найденными папками можно с помощью клавиши F3. Нажимаем ее до тех пор, пока адрес папки не совпадет с адресом на картинке ниже.

Image16

То же самое выполняем для папки Terminal Services. Ее адрес при поиске должен совпасть со следующим.

Image2

В двух найденных выше папках ищем fDenyTSConnections. Искомый параметр может принимать два значения: либо 0, либо 1. Первое указывает на успешную работу протокола RDP. Второе предполагает, что он отключен.

Image14

  1. Изменяем значения параметров на 0.
  2. Пробуем заново выполнить вход на сервер.

Решение №4. Изменение настроек подключения

Отдельным пользователям удалось проблему благодаря корректировкам настроек подключения к удаленному серверу. Опишем ниже пошаговое решение:

  1. В программе «Подключение к удаленному рабочему столу» открываем дополнительные параметры подключения.
  2. Среди всех вкладок выбираем «Взаимодействие» и кликаем на нее.
  3. Далее в поле, указанном на картинке ниже, следует установить или убрать галочку, в зависимости от того, в каком состоянии оно находится сейчас.

Image6

  1. Теперь пробуем заново выполнить подключение.

Решение №5. Очистка кэша подключений

Кроме перечисленных выше решений, можно попробовать очистить кэш подключений. Для этого выполним следующие шаги:

  1. Для начала следует включить отображение скрытых папок. Для этого устанавливаем галочку в соответствующем поле, как показано на картинке ниже.

Image12

  1. Далее переходим в папку Cache, которая расположена по адресу C:\Users\%Имя_пользователя%\AppData\Local\Microsoft\Terminal Server Client, и удаляем все, что в ней находится.
  2. Теперь заходим в системное приложение «Редактор реестра», о котором говорилось ранее, и переходим к вкладке Servers (HKEY_CURRENT_USER → Software → Microsoft → Terminal Server Client). Здесь также удаляем все записи.
  3. Перезагружаем компьютер и выполняем повторное подключение к удаленному серверу.

Решение №6. Увеличение лимита на количество подключений

Внутренняя ошибка подключения по RDP может быть также решена за счет увеличения параметра реестра, отвечающего за ограничение количества сетевых подключений. Данный параметр по умолчанию в сетевых версиях равен 3000, а в десктопных всего 100. Он может очень быстро забиться, вследствие чего у пользователя и возникают трудности с входом.

Для исправления проблемы следует увеличить размер параметра MaxOutstandingConnections. Чтобы это сделать, достаточно запустить терминал (обязательно в режиме администратора) и выполнить специальную команду:

REG ADD "HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Terminal Server" /v MaxOutstandingConnections /t REG_DWORD /d 65536

Результат выполнения команды продемонстрирован на картинке ниже.

Image5

Теперь перезагружаем службы удаленных рабочих столов и пробуем заново выполнить вход на сервер.

Ошибка №2 «CredSSP: ошибка при проверке подлинности»

Ошибка проверки подлинности при подключении по RDP возникает на этапе авторизации.

Image1

Как видно по картинке выше, система указывает пользователю на возможную причину ошибки, связанную с CredSSP.

CredSSP – это протокол Windows, который служит для безопасной передачи учетных данных от локальной машину к серверу. Он защищает пользователя от DDoS-атак или несанкционированного доступа к серверу.

Ошибка проверки подлинности зачастую возникает у пользователей из-за отсутствия обновлений безопасности на пользовательском компьютере, либо на самом удаленном сервере.

Ниже подробно опишем решение ошибки CredSSP во время подключения по RDP для Windows версий Home и Professional.

Скачать обновление безопасности после удачного входа пользователя на сервер возможно с официального сайта Microsoft либо в разделе «Центр обновления Windows» в параметрах вашей системы.

Решение №1. Windows Home

Описанное ниже решение ориентировано на пользователей с ОС Windows Home.

  1. Для начала открываем на пользовательском компьютере терминал, запущенный от имени администратора.
  2. Далее вводим команду в строку терминала:
REG ADD HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System\CredSSP\Parameters /v AllowEncryptionOracle /t REG_DWORD /d 2

Используемая команда вносит корректировки в реестр Windows, добавляя ключ, отвечающий за изменение политики безопасности CredSSP. Значение 2 устанавливает самый низкий уровень защиты.

  1. Перезагружаем устройство.
  2. Пробуем заново подключиться к серверу.
  3. Далее на сервере следует обязательно установить необходимые обновления безопасности.
  4. По завершении обновлений нужно вернуть начальные настройки безопасности, используя команду из шага №2. Только вместо 2 на конце, нужно ввести 0.

Решение №2. Windows Professional

Предложенное ниже решение подойдет тем пользователям, кто пользуется профессиональной версией Windows.

  1. Для начала открываем системное приложение «Редактор локальной групповой политики». Используем сочетание кнопок WIN+R и открываем gpedit.msc, используя поле ввода.
  2. В открывшейся системе переходим в папку «Передача учетных данных» (Конфигурация компьютера → Административные шаблоны → Система → Передача учетных данных).
  3. Среди всех параметров выбранной папки ищем «Защита от атак с использованием криптографического оракула». Щелкаем по нему дважды.

Image15

  1. В открывшемся окне включаем использование выбранного параметра, а также устанавливаем такой же уровень защиты, как на картинке ниже.

Image17

  1. Перезагружаем устройство.
  2. Пробуем заново подключиться к серверу.
  3. Далее следует сразу перейти к установке всех обновлений безопасности.
  4. По завершении обновлений рекомендуется сразу возвратить параметр «Защита от атак с использованием криптографического оракула» в первоначальное состояние.

Заключение

Мы рассмотрели 2 популярные ошибки подключения по RDP. Это внутренняя ошибка подключения и ошибка при проверки подлинности. К каждой из ошибок мы подобрали решения, которые в большинстве случаев помогут пользователям исправить их. 

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Произошла внутренняя ошибка invalid handle windows 10
  • Произошла внутренняя ошибка rdp 0x4
  • Произошла внутренняя ошибка microsoft store
  • Произошла внутренняя ошибка 80244112 psp
  • Произошла внутренняя ошибка ide