Pontiac vibe ошибка p0420

В последнее время стала меня одолевать ошибка P0420 — недостаточная эфективность катализатора, причем если раньше чек зажигался по этой причине раз в месяц, то теперь я его наблюдал ежедневно, причем по нескольку раз. Думаю катализатор всетаки свое отжил. Тушить чек по нескольку раз в день мне надоело и я заказал механическую обманку лямда-зонда фирмы Fortluft (арт. 000100) за 450р

Фото в бортжурнале Pontiac Vibe (1G)

вот такую

Процесс инсталяции не сложный, всего делов то открутить лямда зонд, вкрутить обманку а в нее уже вкрутить лямду, но вышло как сегда не все так просто. Просто открутить лямду рожковым ключем с ходу не удалось — ключь гнулся, грани на лямде начали слизываться. Пришлось отстегивать разъем в салоне и бежать в магаз за газовой горелкой

Фото в бортжурнале Pontiac Vibe (1G)

цена вопроса 250р
Фото в бортжурнале Pontiac Vibe (1G)
она же

картинки не мои т.к. было не до фоток)))
Далее нагрел место куда вкручивается лямда «до красна» накидным ключем на 22 через «трубочку» лямда сдалась (как впрочем и сдался кусочек резьбы точнее одна ее нитка открутилась вместе с лямдой). В обманку сунул немного металлической губки или щетки, х.з. как правильно она называется (пружинка из нержавейки для мытья посуды), смазал резьбы обманки и лямды медной смазкой

Фото в бортжурнале Pontiac Vibe (1G)

ликви

и закрутил на место. С субботы (сегодня среда) ошибка больше не появлялась.
Думаю вскором времени выбить каталик и вварить вместо него стронгер, в связи с этим вопрос «?» какой стронгер или пламягас туда подойдет? размеры его, а еще лучше артикул?
На этом все, всем удачи и ровных дорог.
UPD/// За 1,5 нендели проехал около 700км P0420 больше не появлялась!

Цена вопроса: 700 ₽
Пробег: 153 368 миль

Alexx60rus, если я не ошибаюсь,это движок NZ из последней серии #Z ТОЙОТОВСКИХ агрегатов.

хочу тоже поделиться своим опытом ,именно по этой серии,у нас в новосибе их реально валом,и мне уже

приходилось переберать без преувеличения десятка три.и были случаи ,когда из за этого гуталина даже распредов видно небыло!!! и причём такие машинки приходили прямиком с японских аукционов.

Здесь есть слабое место :система охлаждения,а точнее релюшка вкл. довольно мощного вентилятора,очень часто подгорает контакт, и вследствие чего эти движки перегревают ой-ой как, маслосьёмные колпачки просто деревенеют,маслосьёмные кольца залегают, масло начинает сворачиваться,и именно в головке . А там есть один хитрый маслянный канал ,через который смазываются распреды и запитанна система VVTI ,и в нём стоит фильтр-сеточка,(под заглушкой в районе генератора) которая при этом начинает активно забиваться,препятствуя течению масла. а там дальше как снежный ком,сами понимаете..

вывод: эти движки очень не любят грязного масла ,высоких температур ,плохого обслуживания и водителей раздолбаев!!!

а ремонтируются они на УРА ,разбираются ,чистятся,моются(обязательно тчательно) и собираются.

На диагностике Pontiac Vibe, причина обращения — горит чек. Подключаем сканер — ошибка P0420 — низкая эффективность катализатора.

понтиак вибе горит чек

0420 понтиак вибе

Для устранения ошибки устанавливаем электронный эмулятор катализатора P0420net.

Подключение в салоне, несложное.

подключение эмулятора понтиак вибе

обманка катализатора понтиак вибе

p0420net pontiac vibe

После установки эмулятора чек больше не загорается, расход топлива в норме.

Ошибка Р0420 на Понтиак Вайб указывает на то, что катализатор работает неэффективно. Т. е. его пропускная способность ниже нормативных показателей. Внешне код 0420 может проявлять себя повышением расхода горючего, ухудшением разгонной динамики, дребезжанием в области катализатора, нестабильными оборотами на холостом ходу, трудностями при пуске двигателя, изменением запаха выхлопных газов и появлением CHECK ENGINE. Всё зависит от того, что привело к появлению ошибки.

Причины, по которым появилась ошибка P0420 на Pontiac Vibe , могут быть следующими:

  • использование этилированного топлива;
  • поломка или повреждение лямбда-зонда;
  • засорился или повредился нейтрализатор;
  • замкнула проводка «нижней» лямбды;
  • возникли поломки в выхлопной системе;
  • повысилось давление топливной смеси.

Если вы не знаете, что означает Р0420 и почему она возникает, обратитесь за помощью к мастерам центра выхлопных систем RamFlow. Они проведут тщательную диагностику. После этого мастера помогут убрать ошибку, а также устранят причину её появления. Не стоит игнорировать предупреждения или пытаться решить проблему своими силами. Эксплуатация автомобиля с ошибкой 420 может привести к поломке двигателя.

ПРИЕЗЖАЙТЕ НА БЕСПЛАТНУЮ ДИАГНОСТИКУ

Это 100% бесплатно, займет от 10 до 30 минут.
Наши специалисты проверят
выхлопную систему Вашей машины. Озвучат все проблемы если они есть.
Вы примете решение, устранить их, или оставить все как есть…

Не хотите заполнять форму? Тогда звоните прямо сейчас:
+7 495 142-09-67

смотрите также

В наличии детали для машин любого класса: от Renault и Skoda до Lamborghini и Maybach.
Наши мастера выполнят работы оперативно и качественно, поскольку мы действительно любим
и знаем своё дело. Ждём ваших звонков по телефону +7 495 142-09-67 с 10:00 до 22:00.

Свяжитесь с нами

Располагаем
всем необходимым

Сервис оснащён оборудованием для ремонта – аргоновой сваркой, трубогибом и пр. Наличие собственного
склада запчастей позволяет клиентам избежать длительного ожидания заказа. Мы официальный дилер
известных
изготовителей автозапчастей – RudEx, Buzzer, Fox, Magnaflow и т.д.

задачи
любой сложности

Команда «Ramflow» занимается производством, восстановлением
и тюнингом любых выхлопов. К нам обращаются владельцы легковых автомобилей, мотоциклов, вездеходов,
грузовиков, автобусов, скутеров, бензиновых или дизельных двигателей.

гарантийные
обязательства

Они распространяются на произведённые работы и установленные запчасти. Гарантия может быть годовой
или пожизненной. Это зависит от характера работ, бренда автозапчасти и других нюансов.

Предлагаем
разумные цены

Партнёрские отношения с поставщиками запчастей, большие объёмы заказов и постоянный поток клиентов
позволяют нам снизить стоимость. Цена будет полностью оправдана – никаких накруток и скрытых доплат.

This page is meant to help you troubleshoot the Pontiac Vibe P0420 trouble code. It covers the P0420 code’s meaning, symptoms, causes, and possible solutions.

P0420 is the most common OBDII code and is virtually never a breakdown risk.

A failing oxygen sensor or bad catalytic converter are the most common causes of P0420.

Table of Contents

  • Quick Info Table
  • Definition
  • Symptoms
  • Causes
  • Diagnosis

Pontiac Vibe P0420 Quick Info Table

Pontiac Vibe P0420

Definition P0420: Catalyst System Efficiency Below Threshold
Symptoms Usually just the check engine light
Common Causes Failing O2 sensor or catalytic converter
Breakdown Risk? Rarely (it’s an emissions code)
Repair Cost (Parts) $250 or less
Repair Difficulty O2 sensor replacement is easy, but the catalytic converter can be a challenge

P0420 is generic (has the same meaning for all vehicles made in 1996+) OBDII trouble code. Here’s the technical definition for your car:

P0420: Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)

Catalyst System Efficiency

Your Vibe’s exhaust contains hydrocarbons, carbon monoxide, and other harmful gasses. Catalyst system efficiency is the percentage of these chemicals removed from the exhaust system. Oxygen sensors measure these pollutants.

Efficiency Below Threshold

P0420 Definition Pontiac Vibe

An upstream O2 sensor

When the readings from the upstream and downstream oxygen sensors show similar readings (not enough pollutants expelled from the exhaust), your car will throw the service engine soon light (P0420).

These readings shouldn’t match since the catalytic converter is supposed to scrub the pollutants from the exhaust.

When the readings from each O2 sensor get close, the software in your Vibe’s PCM believes that the catalytic converter is no longer doing its job. This can happen for three reasons:

  1. The exhaust is escaping before it is measured
  2. The catalytic converter is losing efficiency and needs to be replaced
  3. The O2 sensors are not reporting the right readings from the exhaust

Bank 1

You can ignore this section if your Vibe has an inline engine or if the exhaust manifolds merge into one pipe before the catalytic converter.

Most vehicles only have one catalytic converter But, if your car has dual exhaust, you’ll need to determine which side of the engine is the bank one side.

Bank one is the side of your Vibe’s engine with the first cylinder. Typically, the first cylinder is closer to the front of the engine. A quick Google search for your car’s engine and model year can quickly confirm that. The bank 2 version of this code is P0430.


Pontiac Vibe P0420 Code Symptoms

P0420 Symptoms

The P0420 code in a Pontiac Vibe will often be thrown if one of your car’s oxygen sensors is not functioning correctly.

There are rarely drivability issues associated with P0420. For most people, the first sign that anything is wrong is the service engine soon light coming on.

Here are the typical symptoms that something is wrong when you have code P0420:

  • Service Engine Light– Often, this is the only symptom.
  • Rotten Smell– A rotten egg or sulfur smell is a telltale sign of a bad catalytic converter.

Related: P0442 Pontiac Vibe


P0420 Causes

P0420 Causes Diagnosis

Here are the most common causes of P0420 in the Pontiac Vibe:

Likely Causes

  • Bad catalytic converter
  • Bad O2 sensor

Other Causes

  • Exhaust leak
  • O2 sensor wiring
  • PCM issue
  • Overheating converter (usually caused by a misfiring engine, there should be codes)
  • Burning oil (overheats converter, usually no code)
  • Engine not heating up enough

P0420 Diagnosis: Pontiac Vibe

The most common fix for P0420 in the Pontiac Vibe is a new catalytic converter, followed by an O2 sensor replacement. Before taking your Vibe into an exhaust shop for an (expensive) new catalytic converter, let’s ensure that’s what you need.

Here’s a good P0420 diagnostic order for the Pontiac Vibe:

1. Check for Other Codes

The first thing you want to do when trying to fix P0420 in the Vibe is to verify there aren’t any other trouble codes. Three types of codes can give clues as to what’s going on with your car.

Misfire Codes

If you have a misfire-related code (such as P030X, where X is the misfiring cylinder) or P0300 (random multiple misfiring), it can cause the catalytic converter to overheat, which decreases its efficiency and throws P0420.

Engine Temp Sensor Codes

If your Vibe’s computer doesn’t know the engine temperature, it’ll keep the fuel mixture rich. When this happens, the exhaust the O2 sensors see will be out of range, and it could throw P0420. You should see P0128 along with this code.

O2 Sensor Codes

If your car has any O2 sensor-related codes, jump to section three.

2. Exhaust Leak (Easy to Check)

It would be a good idea to check your car for an exhaust leak first. You should be able to hear it easily when looking underneath your Vibe.

An exhaust leak can cause P0420 since it causes exhaust gasses to escape unmetered.

If your car doesn’t have an exhaust leak, you’ll need to test the O2 sensors and/or catalytic converter.

3. Test the Oxygen Sensors

Pontiac Vibe Bad Oxygen Sensor Symptoms

Typical Oxygen Sensor

Your Pontiac Vibe has at least two oxygen sensors, one before and one after the catalytic converter (commonly referred to as the upstream and downstream O2 sensors).

  • Upstream– The upstream (before the exhaust gas hits the catalytic converter) oxygen sensor measures the exhaust gasses as they exit the engine. The Powertrain Control Module (PCM) uses this data to adjust the air-fuel ratio, ignition timing, and more.
  • Downstream– The downstream oxygen sensor’s (after the exhaust exits the catalytic converter) primary function is to verify the catalytic converter is doing its job.

Often, an oxygen sensor is the cause of P0420. When an oxygen sensor has failed, it can cause a false reading and trigger this code in your car. You can test the sensor before replacing it. The videos below show you how to test one with a multimeter or professional scan tool.

How to Test an Oxygen or O2 Sensor (YouTube: Multimeter and Torch)
How to Check the O2 Sensors (YouTube: Scan Tool)

4. Inspect the O2 Sensor Wiring

P0420 Fix Pontiac Vibe

Over time, the oxygen sensor wiring can go bad. It is especially volatile since it is right next to the hot exhaust at all times. The downstream oxygen sensor wiring is also fragile since it is far from the ECM, and the catalytic converter can get hot (more distance to travel = more area to fail).

How to Test Wiring in Under an Hour (2 Car Pros)

5. Catalytic Converter (Most Common)

The catalytic converter is responsible for scrubbing out as much pollution as possible from your Vibe’s exhaust.

Over time, it can lose its ability to strain pollutants out of the exhaust. Although modern catalytic converters are supposed to last the life of most vehicles, over time, they can lose their ability to strain pollutants out of the exhaust.

There could be some underlying problem if it has clogged, such as a misfire, an air/fuel mixture that is too rich, or oil getting into the cylinders. You can test your catalytic converter with a heat gun to see if it’s overheating (see how in the video linked below).

How to Test Your Catalytic Converter in 15 minutes (YouTube)


Conclusion

If there are no codes other than P0420 present, and the O2 sensors are recording data properly, it’s likely your Pontiac Vibe’s catalytic converter has failed, which is what this code is reporting.

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Pontiac firebird ошибки
  • Point blank ошибка is running already
  • Point blank ошибка 183
  • Polyvision код ошибки 100000
  • Poff ошибка частотника преобразователя