Plex код ошибки 1001

Код ошибки S1001 (сетевой) появляется внутри Plex Media Player всякий раз, когда игроку нужно что-то перекодировать. Эта проблема возникает как с контентом 4k, так и с контентом Full HD, а также при попытке понизить разрешение с 1080 до 480 пикселей.

Код ошибки S1001 (сеть) в Plex Movie Player

Как выясняется, несколько разных сценариев могут в конечном итоге вызвать эту конкретную проблему внутри Plex Media Player. Вот несколько потенциальных виновников:

  • Несоответствие сервера Plex. Одним из наиболее распространенных случаев, вызывающих эту ошибку, является плохое обновление, которое в конечном итоге привело к несогласованности с вашим сервером Plex. Если этот сценарий применим, вы сможете решить проблему, переустановив сервер Plex вместе со всеми связанными зависимостями.
  • Пользовательские URL-адреса внутри меню «Дополнительно». Как оказалось, эта проблема возникает в тех случаях, когда пользователи ранее заполняли окно предварительного просмотра фильма в меню «Дополнительно» в меню сервера Plex. В этом случае очистка ссылок из окна видео в начале ролика должна решить проблему навсегда.
  • Поврежденная база данных сервера Plex. При определенных обстоятельствах эта проблема также может возникать из-за поврежденных записей в базе данных сервера Plex, которая хранится локально. Чтобы решить эту проблему, вам нужно запустить серию команд командной строки, чтобы использовать функцию восстановления.
  • Вмешательство стороннего антивируса или брандмауэра – если вы используете сторонний брандмауэр или антивирус, возможно, ложное срабатывание в отношении вашего сервера Plex Media преждевременно прерывает соединение. В этом случае вам необходимо отключить защиту в реальном времени или удалить чрезмерно защищенный пакет.

Один из наиболее распространенных случаев, которые вызывают эту ошибку, – это плохое обновление, выпущенное где-то в июле 2019 года. Если вы не обновляли свою версию Plex с тех пор или недавно установили более старую сборку того периода, скорее всего, это то, что вызывает ошибку. код: s1001 (сеть).

Примечание: с тех пор Plex выпустил исправление для этой проблемы, поэтому новые версии не должны вызывать такого же типа поведения.

Если этот сценарий применим, вы сможете решить эту проблему, переустановив сервер Plex. Это устранит любые проблемы, оставшиеся после предыдущих обновлений.

Если вы хотите продолжить эту процедуру, следуйте приведенным ниже инструкциям, чтобы полностью удалить Plex Media Server и аккуратно переустановить последнюю версию:

  1. Нажмите клавишу Windows + R, чтобы открыть диалоговое окно «Выполнить». Затем введите appwiz.cpl в текстовое поле и нажмите Enter, чтобы открыть меню «Программы и компоненты».Введите appwiz.cpl и нажмите Enter, чтобы открыть список установленных программ.
  2. Как только вы окажетесь в меню «Программы и компоненты», прокрутите список установленных программ и найдите запись, связанную с Plex Media Server. Когда вы его увидите, щелкните его правой кнопкой мыши и выберите «Удалить» из появившегося контекстного меню.Удаление Plex Media Player
  3. На экране удаления следуйте инструкциям на экране, чтобы завершить процесс удаления.
  4. Нажмите клавишу Windows + R, чтобы открыть другое диалоговое окно «Выполнить». В текстовом поле введите «regedit» и нажмите Enter, чтобы открыть утилиту «Редактор реестра».Запуск редактора реестра

    Примечание. Когда появится запрос управления учетными записями пользователей, нажмите «Да», чтобы предоставить редактору реестра права администратора.

  5. В редакторе реестра используйте меню слева, чтобы перейти в следующее место: HKEY_CURRENT_USER Software
  6. Попав туда, щелкните правой кнопкой мыши клавишу Plex, Inc. и выберите «Удалить» из появившегося контекстного меню.Удаление папки реестра для Plex
  7. После удаления ключа реестра, связанного с Plex, закройте редактор реестра и нажмите клавишу Windows + R, чтобы открыть другое диалоговое окно «Выполнить». На этот раз вставьте следующую команду в текстовое поле и нажмите Enter, чтобы получить доступ к скрытой папке appdata (по умолчанию скрытой):% LOCALAPPDATA%
  8. Внутри папки App Data> Local прокрутите список папок и найдите папку с именем Plex Media Server. Когда вы его увидите, щелкните его правой кнопкой мыши и выберите «Удалить» из появившегося контекстного меню.Удаление сервера данных приложения Plex
  9. После удаления папки вы, по сути, удалили все компоненты предыдущей установки Plex. Теперь перезагрузите компьютер, чтобы завершить операцию, и дождитесь завершения следующего запуска.
  10. После того, как ваш компьютер загрузится, посетите страницу загрузки Plex Media Server и загрузите последнюю версию Plex Media Server для Windows.
    Скачивание последней версии Plex Media Server
  11. После завершения загрузки дважды щелкните исполняемый файл установки, нажмите «Установить» и следуйте инструкциям на экране, чтобы завершить установку.Переустановка Plex Media Server

    Примечание. Когда вам будет предложено UAC (запрос контроля учетных записей пользователей), нажмите Да, чтобы предоставить права администратора.

  12. Следуйте оставшимся инструкциям, чтобы подключиться к серверу Plex, затем перезагрузите компьютер в последний раз, чтобы завершить установку и посмотреть, исправлен ли теперь код ошибки s1001 (сеть).

Если переустановка Plex Media Server не устранила проблему, перейдите к следующему потенциальному исправлению ниже.

Метод 2: удаление настраиваемых URL-адресов из меню «Дополнительно»

Если описанный выше метод не сработал для вас, возможно, проблема вызвана одним или несколькими настраиваемыми URL-адресами, которые сохранены в меню «Настройки»> «Дополнительно». Однако, если ваша учетная запись Plex совершенно новая, это исправление не будет применяться, поскольку нет никаких шансов, что какие-либо пользовательские URL-адреса блокируют задание потоковой передачи.

Несколько затронутых пользователей подтвердили, что проблема была решена после того, как они удалили все настраиваемые URL-адреса из видеоролика в начале ролика. Если этот сценарий применим, следуйте приведенным ниже инструкциям, чтобы удалить пользовательские URL-адреса из меню «Дополнительно» в настройках учетной записи сервера Plex:

  1. Получите доступ к серверу Plex из браузера по умолчанию и войдите в свою учетную запись.
  2. Оказавшись внутри, щелкните значок своей учетной записи (в правом верхнем углу), затем нажмите «Учетная запись» в появившемся контекстном меню.Доступ к настройкам учетной записи вашего сервера Plex
  3. Затем используйте меню с левой стороны, чтобы прокрутить вниз до подменю «Настройки», затем нажмите «Дополнительно».
  4. В меню «Дополнительно» перейдите в правую часть и снимите флажок «Видео в начале ролика».Доступ к предварительному ролику фильма
  5. Наконец, нажмите «Сохранить изменения», чтобы завершить операцию.
  6. Повторите действие, которое ранее вызывало проблему, и посмотрите, решена ли проблема.

Если тот же код ошибки s1001 (сеть) все еще возникает, перейдите к следующему потенциальному исправлению ниже.

Метод 3: восстановление поврежденной базы данных Plex

Если ни одно из вышеперечисленных исправлений не помогло вам, вам следует подумать, что вы можете иметь дело с поврежденной базой данных. В этом случае вы сможете решить проблему, используя командную строку с повышенными привилегиями, чтобы восстановить поврежденную базу данных Plex и исправить код ошибки s1001 (сеть).

Имейте в виду, что процедура восстановления будет использовать инструменты и зависимости SQLite3, а в WIndows это не установлено по умолчанию. Поэтому, прежде чем продолжить выполнение приведенных ниже инструкций, установите последнюю версию SQLite3 из официальная страница загрузки,

Если этот сценарий применим, следуйте приведенным ниже инструкциям, чтобы начать восстановление базы данных на сервере базы данных Plex:

  1. Начните с того, что убедитесь, что Plex Media Server полностью выключен.
  2. Нажмите клавишу Windows + R, чтобы открыть диалоговое окно «Выполнить». Затем введите cmd в текстовое поле и нажмите Ctrl + Shift + Enter, чтобы открыть командную строку с повышенными правами. В ответ на запрос UAC (Контроль учетных записей пользователей) нажмите Да, чтобы предоставить права администратора.Запуск командной строки
  3. В командной строке с повышенными привилегиями введите следующие команды по порядку и нажмите Enter после каждой, чтобы перейти к расположению вашей базы данных и начать восстановление: cd “% LOCALAPPDATA% Plex Media Server Plug-in Support Databases” copy com .plexapp.plugins.library.db com.plexapp.plugins.library.db.original sqlite3 com.plexapp.plugins.library.db “DROP index ‘index_title_sort_naturalsort’” sqlite3 com.plexapp.plugins.library.db “УДАЛЕНИЕ из schema_db” где версия = ‘20180501000000’ “sqlite3 com.plexapp.plugins.library.db .dump> dump.sql del com.plexapp.plugins.library.db sqlite3 com.plexapp.plugins.library.db Примечание. При выполнении некоторых из этих команд вы можете получить несколько ответов, которые выглядят как ошибки. Но не беспокойтесь о них, потому что их следует ожидать, и они ни на что не повлияют.
  4. После успешной обработки каждой команды выше закройте командную строку с повышенными привилегиями и перезагрузите компьютер.
  5. После завершения следующего запуска повторите действие, которое ранее вызывало код ошибки s1001 (сеть), и посмотрите, решена ли проблема.

Если та же проблема все еще возникает даже после успешного восстановления базы данных Plex, перейдите к последнему потенциальному исправлению ниже.

Метод 4: отключение стороннего вмешательства (если применимо)

Если ни одно из перечисленных выше возможных исправлений не помогло вам, и вы используете сторонний пакет безопасности, возможно, ваш сервер Plex Media рассматривается как потенциальный поток безопасности, который в конечном итоге прерывает исправление.

В этом случае вам следует начать с отключения защиты в реальном времени вашего стороннего антивируса или брандмауэра. С большинством сторонних пакетов безопасности вы можете сделать это прямо с помощью значка на панели задач вашего антивируса.

Отключение щитов Avast

Примечание. Помните, что если вы используете брандмауэр стороннего производителя, отключения защиты в реальном времени будет недостаточно, поскольку те же ограничения и правила безопасности останутся в силе даже после отключения функции защиты в реальном времени.

Если вы используете сторонний пакет безопасности с компонентом брандмауэра, следуйте приведенным ниже инструкциям, чтобы временно удалить его и посмотреть, решит ли это проблему с сервером в Plex Movie Player:

  1. Нажмите клавишу Windows + R, чтобы открыть диалоговое окно «Выполнить». В диалоговом окне «Выполнить» введите «appwiz.cpl» в текстовое поле и нажмите Enter, чтобы открыть меню «Программы и компоненты».Введите appwiz.cpl и нажмите Enter, чтобы открыть страницу установленных программ.
  2. В меню «Программы и компоненты» прокрутите список установленных приложений и найдите сторонний пакет безопасности. Когда вы его увидите, щелкните его правой кнопкой мыши и выберите в контекстном меню «Удалить».Удаление антивирусного инструмента

    Примечание. Если вы хотите быть более тщательными, вы также можете удалить любые файлы, оставшиеся после установки антивируса.

  3. Следуйте инструкциям на экране, чтобы завершить удаление, затем перезагрузите компьютер и посмотрите, будет ли проблема решена при следующем запуске компьютера.

When using the Plex Media Server to transcode something, a great many users are always troubled by the error code: s1001 (network). If you are also trying to fix the error, this post of MiniTool is what you need.

Plex Media Server is a widely popular streaming service that can be used to organize the videos, audios, and photos from a user’s collections and online services. Sometimes, however, many users encounter the error code: s1001 (network) when transcoding something.

According to user reports, the Plex error code s1001 often occurs with Full HD content, 4K content, or when trying to downsample. The issue is often related to inconsistent Plex Server. In addition, other factors like corrupt Plex database, custom URLs, and antivirus interference are responsible for the Plex Playback error.

According to a survey, a bad Plex update in July 2019 is one of the most common reasons for the Plex error code: s1001 (network). If you recently installed the update, you can follow the steps below to clean reinstall the Plex Media Server.

Step 1. Press Win + R keys to open the Run dialog box, and then type appwiz.cpl in the box and hit Enter.

open Programs and Features using the Run box

Step 2. Scroll down the list of installed programs, and then right-click on Plex Media Server or other associated programs and select Uninstall. Then follow the on-screen prompts to complete the uninstallation.

Step 3. Open the Run box again, and then type regedit in it and hit Enter.

Step 4. In the Registry Editor, go to the HKEY_CURRENT_USERSoftware path via the left navigation panel:

Step 5. Right-click the Plex Media Server entry key and select Delete from the context menu.

delete the Plex registry keys

Step 6. Open the Run box, and then type %LOCALAPPDATA% and press Enter to open the local folder. Insider the folder, delete all folders associated with Plex Media Server.

Step 7. Once you have removed all components of the Plex installation, restart your computer and go to the official website of Plex Media Server, and download the correct version.

Step 8. Right-click the executable file, and then select Install and follow the on-screen prompts to complete the installation.

After that, you can relaunch the program and see if the Plex error code s1001 is gone.

Fix 2. Repair the Plex Database

If the database gets corrupted, the Play media Server won’t open. In this case, you can use SQLite3 tools to repair. Since Windows doesn’t have this tool, you need to click here to download the latest version of SQLite3 and install it. Then follow the guide below to repair the corrupt database:

Step 1. Press Win + R keys to open the Run dialog box, and then type cmd in the box and press Ctrl + Shift + Enter keys to open an elevated Command Prompt.

Step 2. In the elevated Command Prompt, type the following commands in order and hit Enter after typing each one.

Tip: When running the following commands, you may receive some returns that look like errors. Don’t worry. Go on until you have finished every command.

  • copy com.plexapp.plugins.library.db com.plexapp.plugins.library.db.original
  • sqlite3 com.plexapp.plugins.library.db “DROP index ‘index_title_sort_naturalsort’”
  • sqlite3 com.plexapp.plugins.library.db “DELETE from schema_migrations where version=’20180501000000′”
  • sqlite3 com.plexapp.plugins.library.db .dump > dump.sql
  • del com.plexapp.plugins.library.db
  • sqlite3 com.plexapp.plugins.library.db < dump.sql
  • * Delete or back up (in other folder) the two files below, then restart your PMS:
    plexapp.plugins.library.db-shm
  • plexapp.plugins.library.db-wal

Step 3. Once done, close the command prompt and reboot your computer.

Now, you can transcode again and see if the Plex error code: s1001 (network) is fixed.

Fix 3. Remove the Custom URLs from the Movie Pre-roll Video

Some users reported that the custom URLs inside the Movie Pre-roll video can trigger the Plex Playback error. In this case, you can try clearing all custom URLs by the instruction below:

Step 1. Open your Plex Media Server and log in to your account.

Step 2. Click on your account icon at the upper right corner and select Account.

Step 3. Scroll down to the Settings menu from the left pane and click on Extras.

select Extras on Plex

Step 4. Go to the right pane and clear all custom URLs inside the Movie pre-roll video box.

Step 5. Click on Save Changes to execute the operation. After that, you can check if the Play media Server won’t open issue is resolved.

Fix 4. Rename the Library Folder

Another simple solution for the error code: s1001 (network) is to rename the library folder. This method has been proven by some users to be useful. To do so, you can rename the library folder to another name like Videos to Videos1, and then create a new folder with the same name as its original name (Videos). After that, you can refresh the library, and delete all trash and the newly created folder. Now, rename the original library folder back to Videos.

Fix 5. Check for Antivirus or Firewall Interference

Sometimes, your antivirus software and even Windows firewall can interfere with the Plex Media Server. If the Plex error code s1001 persists after trying all the above methods, you can add the server to the exclusion of your security programs. Here’s how:

Step 1. Type firewall in the search box and then select the Windows Defender Firewall from the context menu.

Step 2. Click on Allow an app or feature through Windows Defender Firewall from the left pane.

Allow an app or feature through Windows Defender Firewall

Step 3. Select the checkbox of Plex Media Server from the list of programs and check the boxes next to both Private and Public. Then click OK to save changes.

Tip: For Avast, you can read this post to add an exclusion. For AVG antivirus, navigate to Home > Settings > Components > Web Shield > Exceptions. If you are using Kaspersky, navigate to Home > Settings > Additional > Threats and Exclusions > Exclusions > Specify Trusted Applications > Add.

If the Plex Playback error exists, you can disable the antivirus software or Firewall interference temporarily until the error is fixed.

The Error Code S1001 (network) appears inside the Plex Media Player whenever the player needs to transcode something. This problem occurs with both 4k content, Full HD content, and when trying to downsample from 1080p to 480p.

Error Code S1001 (Network) in Plex Movie Player

As it turns out, several different scenarios might end up causing this particular problem inside Plex Media Player. Here are a few potential culprits:

  • Plex Server Inconsistency – One of the most common instances that will trigger this error is a bad update that ended up creating an inconsistency with your Plex server. If this scenario is applicable, you should be able to fix the problem by reinstalling your plex server along with every associated dependency.
  • Custom URLs inside the Extras menu – As it turns out, this problem is known to occur in instances where users have previously populated the Movie pre-roll video box inside the Extras menu of your Plex server menu. In this case, clearing the links from the Movie Pre-roll video box should fix the problem for good.
  • Corrupt Plex Server Database – Under certain circumstances, this problem can also appear due to corrupted entries in your Plex server database that’s stored locally. To fix this problem, you’ll need to run a series of Command Prompt commands to use the repair function.
  • 3rd party Antivirus or Firewall interference – In case you’re using a 3rd party firewall or antivirus, it’s possible that false-positive regarding your Plex Media server interrupts the connection prematurely. In this case, you need to disable the real-time protection or uninstall the overprotective suite.

Method 1: Reinstalling the Plex Server

One of the most common instances that will spawn this error is a bad update released sometime in July 2019. If you haven’t updated your Plex version since or you recently installed an older build from that period, chances are this is what’s causing the error code: s1001 (network).

Note: Since then, Plex has released a hotfix for this problem, so newer versions should not cause the same type of behavior.

If this scenario is applicable, you should be able to fix this problem by reinstalling the Plex server. This will eliminate any remnant problems left behind by previous updates.

If you want to go forward with this procedure, follow the instructions below to completely uninstall the Plex Media Server and reinstall the newest version cleanly:

  1. Press Windows key + R to open up a Run dialog box. Next, type ‘appwiz.cpl’ inside the text box, then press Enter to open up the Programs and Features menu.
    Type appwiz.cpl and Press Enter to Open Installed Programs List
  2. Once you’re inside the Programs and Features menu, scroll down through the list of installed programs and locate the entry associated with Plex Media Server. When you see it, right-click on it and choose Uninstall from the newly appeared context menu.
    Uninstalling Plex Media Player
  3. Inside the uninstallation screen, follow the on-screen instructions to complete the uninstallation process.
  4. Press Windows key + R to open up another Run dialog box. Inside the text box, type ‘regedit’ and press Enter to open the Registry Editor utility.
    Running the Registry Editor

    Note: When you’re prompted by the User Account Control prompt, click Yes to grant administrative privileges to the Registry Editor.

  5. Inside the Registry Editor, use the menu on the left to navigate to the following location:
    HKEY_CURRENT_USER\Software\
  6. Once you get there, right-click on the Plex, Inc. key, and choose Delete from the newly appeared context menu.
    Deleting the registry folder for Plex
  7. One the registry key associated with Plex has been deleted, close the Registry Editor and press Windows key + R to open up a another Run dialog box. This time, paste the following command inside the text box and press Enter to access the hidden appdata folder (hidden by default):
    %LOCALAPPDATA%
  8. Inside the App Data > Local folder, scroll down through the list of folders and locate the folder named Plex Media Server. When you see it, right-click on it and choose Delete from the newly appeared context menu.
    Deleting the App Data server of Plex
  9. Once the folder is removed, you have essentially removed every component of your previous Plex installation. Now, restart your computer to complete the operation and wait for for the next startup to complete.
  10. After your computer boots back up, visit the Plex Media Server download page and download the latest version of Plex Media Server for Windows.
    Downloading the latest version of Plex Media Server
  11. Once the download is complete, double-click on the installation executable click Install and follow the on-screen prompts to complete the installation.
    Reinstalling the Plex Media Server

    Note: When you’re prompted by the UAC (User Account Control prompt), click Yes to grant administrative privileges.

  12. Follow the remaining prompts to connect to your Plex server, then restart your computer one final time to complete the installation and see if the Error code s1001 (network) is now fixed.

In case reinstalling the Plex Media Server didn’t fix the issue for you, move down to the next potential fix below.

Method 2: Removing  Custom URLs from the Extras menu

In case the method above didn’t work for you, it’s possible that the problem is being caused by one or more custom URLs that are saved inside the Settings > Extras menu. However, if your Plex account is brand new, this fix will not be applicable since there’s no chance of any custom URLs blocking the streaming job.

Several affected users have confirmed that the issue was resolved after they removed every custom URL inside the Movie pre-roll video. If this scenario is applicable, follow the instructions below to clear the custom URLs from the Extras menu in your Plex server account settings:

  1. Access your Plex server from your default browser and log in with your account.
  2. Once you’re inside, click on your account icon (top-right corner), then click on Account from the newly appeared context menu.
    Accessing the Account settings of your Plex server
  3. Next, use the menu on the left side to scroll down to the Settings sub-menu, then click on Extras.
  4. Inside the Extras menu, move over to the right-hand section and clear the box named Movie pre-roll video.
    Accessing the Movie Pre Roll Video
  5. Finally, click on Save Changes to complete the operation.
  6. Repeat the action that was previously causing the problem and see if the issue is now resolved.

In case the same Error code s1001 (network) is still occurring, move down to the next potential fix below.

Method 3: Repairing the Corrupt Plex Database

If none of the fixes above have worked for you, you should start considering that you might be dealing with a corrupt database. In this case, you should be able to fix the problem by using an elevated Command Prompt to repair your corrupted Plex database and fix the Error code s1001 (network). 

Keep in mind that the repair procedure will use SQLite3 tools and dependencies and WIndows doesn’t have this installed by default. So before proceeding with the instructions below, install the latest version of SQLite3 from the official download page.

If this scenario is applicable,e follow the instructions below to initiate a database repair on your Plex database server:

  1. Start by ensuring that the Plex Media Server is completely shut down.
  2. Press Windows key + R to open up a Run dialog box. Next, type ‘cmd’ inside the text box and press Ctrl + Shift + Enter to open up an elevated Command Prompt.  When prompted by the UAC (User Account Control), click Yes to grant administrative privileges.
    Running the Command Prompt 
  3. Inside the elevated Command Prompt, type the following commands in order and press Enter after each one to navigate to the location of your database and initiate the repair:
    cd "%LOCALAPPDATA%\Plex Media Server\Plug-in Support\Databases" copy com.plexapp.plugins.library.db com.plexapp.plugins.library.db.original
    sqlite3 com.plexapp.plugins.library.db "DROP index 'index_title_sort_naturalsort'"
    sqlite3 com.plexapp.plugins.library.db "DELETE from schema_migrations where version='20180501000000'"
    sqlite3 com.plexapp.plugins.library.db .dump > dump.sql
    del com.plexapp.plugins.library.db
    sqlite3 com.plexapp.plugins.library.db < dump.sql

    Note: You might receive several returns that look like errors when running some of these commands. But don’t worry about them cause they are to be expected and they won’t affect anything.

  4. Once every command above has been processed successfully, close the elevated Command Prompt and restart your computer.
  5. After the next startup is complete, repeat the action that was previously causing the Error code s1001 (network) and see if the problem is resolved.

In case the same problem is still occurring even after you successfully repaired the Plex database, move down to the final potential fix below.

Method 4: Disabling 3rd Party Interference (if applicable)

If none of the potential fixes above have worked for you and you’re using a 3rd party security suite, it’s possible that your Plex Media server is being treated as a potential security thread which ends up interrupting the correction.

In this case, you should start by disabling the real-time protection of your 3rd party Antivirus or Firewall. With most 3rd party security suite, you can do this directly from the tray-bar icon of your antivirus.

Disabling Avast’s shields

Note: Keep in mind that if you’re using a 3rd party firewall, disabling the real-time protection will not be enough since the same restrictions and security rules will remain in place even after you disable the real-time protection feature.

If you’re using a 3rd party security suite with a firewall component, follow the instructions below to uninstall it temporarily and see if this fixes the server issue in Plex Movie Player:

  1. Press Windows key + R to open up a Run dialog box. Inside the Run dialog box, type ‘appwiz.cpl’ inside the text box and press Enter to open up the Programs and Features menu.
    Type appwiz.cpl and Press Enter To Open Installed Programs Page
  2. Inside the Programs and Features menu, scroll down through the list of installed applications and locate your 3rd party security suite. When you see it, right-click on it and choose Uninstall from the context menu.
    Uninstalling antivirus tool

    Note: If you want to be extra thorough, you can also remove any remnant files left behind by your antivirus installation.

  3. Follow the on-screen prompts to complete the uninstallation, then restart your computer and see if the problem is resolved at the next computer startup.

Photo of Kevin Arrows

Kevin Arrows

Kevin Arrows is a highly experienced and knowledgeable technology specialist with over a decade of industry experience. He holds a Microsoft Certified Technology Specialist (MCTS) certification and has a deep passion for staying up-to-date on the latest tech developments. Kevin has written extensively on a wide range of tech-related topics, showcasing his expertise and knowledge in areas such as software development, cybersecurity, and cloud computing. His contributions to the tech field have been widely recognized and respected by his peers, and he is highly regarded for his ability to explain complex technical concepts in a clear and concise manner.

Plex Forum

Loading

Plex is a media server that is a widely popular streaming service around the world. It can be also used to organize all types of visual content from a user’s collection and online services. Sometimes, the Plex playback Error Code: s1001 (Network) appears while trying to transcode something through the Plex media player, which prevents you from playing content. This error is so annoying that even changing the content quality couldn’t help you to start playback.

How to Fix Plex Playback Error S1001 (Network)

Table of Contents

  • Reasons of Plex Playback Error S1001 (Network)
    • 1. Corrupted Database
    • 2. Pre-rolled Video URLs
    • 3. Firewall and Third-party Application Interference
    • 4. Bad Update
  • Fixing Methods of Plex Playback Error S1001
    • 1. Recover or Repair Database
    • 2. Removing the Pre-rolled Video from Plex
    • 3. Reinstall the Plex Media Server
    • 4. Changing Windows Firewall and Third-party Antivirus Application Settings
  • Frequently Asked Questions (FAQs)
    • Should I Need to Disable the Windows Firewall Also?
    • Should I Delete the Plex Media Server cache?
    • What is Plex Playback Limit?
  • Final Words

Several reasons are responsible for triggering the playback issue on the Plex Media Server. Here are the main reasons that are mostly responsible for causing the playback issue while playing media through Plex Media Server;

1. Corrupted Database

In most cases, the corrupted database of the Plex Media Server is responsible for triggering the playback issue. Moreover, the corrupted database can trigger many other issues while playing media through Plex. If this condition is applicable, you need to repair and recover the Plex Media Server database to resolve the playback issue.

2. Pre-rolled Video URLs

Plex media server allows pre-rolled video URLs to users. Though this is a cool and interesting feature of the Plex Media Server, it could lead you to encounter various types of issues while playing media through Plex, including the Plex network playback issue. Removing these pre-rolled video URLs could resolve the playback issue on Plex.

3. Firewall and Third-party Application Interference

Sometimes the playback feature of the Plex media player got affected by the Firewall and third-party antivirus application, and at that moment it triggers the playback error. The Windows Firewall and the third-party antivirus application is master in interfering with and impeding non-system applications and programs. So, changing the settings of the Windows Firewall and third-party application could help you to resolve the playback issue on Plex Media Server.

4. Bad Update

Sometimes, a bad update of the Plex Media Server could lead you to encounter a playback issue. If you are facing the issue of a bad update, you need to reinstall the Plex Media Server to fix the playback issue.

Fixing Methods of Plex Playback Error S1001

To resolve the playback issue of the Plex media server, some troubleshooting methods are highly effective. You can follow the below-described troubleshooting methods to resolve the playback issue of Plex Media Server; 

1. Recover or Repair Database

In most cases, the corrupted database of Plex Media Server causes the playback issue. If you are also encountering the issue due to the corrupted database, repairing or recovering the Plex database could help you to resolve the issue.

You need to follow these below-described steps to repair and recover the Plex database;

Step-1

Press Windows + R key to open the Run Dialog Box, type cmd in the Dialog Box, and press ctrl + shift + enter to open the Windows Command Prompt with administrator privileges.

Step-2

Execute the following commands through the Windows Command Prompt and press enter to complete the execution process;

copy com.plexapp.plugins.library.db com.plexapp.plugins.library.db.original

sqlite3 com.plexapp.plugins.library.db “DROP index ‘index_title_sort_naturalsort’”

sqlite3 com.plexapp.plugins.library.db “DELETE from schema_migrations where version=’20180501000000′”

sqlite3 com.plexapp.plugins.library.db .dump > dump.sql

del com.plexapp.plugins.library.db

sqlite3 com.plexapp.plugins.library.db < dump.sql

Step-3

Back up or delete the following files and Restart the Plex Media Server to complete the recovering or repairing process of the Plex database.

“C:\ Program Files (x86)\Plex\Plex Media Server\Plex SQLite.exe” com.plexapp.plugins.library.db “.output recover.out” “.recover”

Now, check if the playback issue of Plex has been resolved now. If not, remove all pre-rolled video URLs from Plex.

2. Removing the Pre-rolled Video from Plex

If you notice Skip or Retry options below the error message on the Plex screen, that means that Plex failed to play the skipped media item. It refers to an issue with the pre-rolled video. In this case, you need to navigate through the Plex > Settings > General > Extras and clear all the URLs from the Movie pre-rolled Video section. It will allow the Plex to move towards the actual movie.

3. Reinstall the Plex Media Server

Sometimes, a bad update causes the playback error on Plex Media Server. If this condition is applicable, you need to reinstall the Plex Media server to resolve the issue.  

By following these steps, you can reinstall the Plex Media Server;

Step-1

Open Run Dialog Box by pressing Windows + R key on the device keyboard, type appwiz.cpl on the Dialog Box, and press enter to open the Programs and Features.

Step-2

Locate and select the Plex Media Server from the Programs and Features window and click on Uninstall. Hereafter, follow the on-screen prompts to complete the uninstallation process.

Step-3

After completing the uninstalling process, open the Run Dialog Box again, type regedit in the dialog box, and press enter to open the Windows Registry Editor utility.

Step-4

From the Registry Editor window, navigate through the HKEY_CURRENT_USER > SOFTWARE. Thereafter, Expand the SOFTWARE.

Step-5

Locate and left-click on the Plex, Inc key and select Delete from the appeared context menu for deleting the key.

Step-6

Afterward, open the Run Dialog Box again, type %localappdata% on the Dialog Box, and press enter to open the Local folder through File Explorer. Locate and left-click on the folder named Plex Media Server and select delete to delete the local folder of the Plex Media Server.

Step-7

Now, download and reinstall the Plex Media Server from the official site of Plex. After that, launch it to check if the playback issue is resolved now.

Afterward, check if the issue has been resolved now, if not change the Windows firewall and third-party antivirus application to resolve the playback issue of Plex Media Server.  

4. Changing Windows Firewall and Third-party Antivirus Application Settings

As said before, the Windows Firewall and third-party antivirus application could interrupt while playing the media from Plex Media Server. So, changing the Windows Firewall and third-party application settings could resolve the issue.

Follow these steps to allow the Plex Media Server through the Windows Firewall;

Step-1

Type Firewall on the Windows search box, select and open the Firewall & Network Protection from the top of the search results.

Step-2

From the middle panel of the Firewall & Network Protection window, click on the Allow an app through the firewall. It will open the Allowed apps window.

Step-3

Thereafter, click on Change Settings and then allow another app. It will open a pop-up window, click on Browse after entering the Plex Media Server path (e.g. C:\Program Files (x86)\Plex\Plex Media Server\Plex Media Server.exe). After that, click on Add and then OK to save the changes.

You can follow these steps to disable the third-party antivirus application for a certain time;

Step-1

Open the System Tray from the bottom right corner of the Windows Taskbar and left-click on the third-party antivirus application icon.

Step-2

Select Shield Control/ Protection/ Disabling options from the context menu. Hereafter, select the time range for disabling the third-party antivirus application for a certain time.

Now, check if the playback issue of the Plex has been resolved now. If not, you need to visit the support page of Plex.

Frequently Asked Questions (FAQs)

Should I Need to Disable the Windows Firewall Also?

No, there is no need to disable the Windows Firewall. Allowing the app through the Windows Firewall keeps the app away from Firewall interference.  

Should I Delete the Plex Media Server cache?

It is always better to clear the cache of the Plex Media Server. It’ll help you to prevent cache-related issues on Plex.

What is Plex Playback Limit?

On playback limit, Plex only allows playing the media for one minute. To avoid the playback limit, you need to buy the full Plex pass.

Final Words

Here you are, hope that one of these above-described fixing methods has helped to resolve the playback issue. Remember to clear the Plex Media Server cache, at least once in a few days. That’s all for today, stay safe. 

Понравилась статья? Поделить с друзьями:

Интересное по теме:

  • Plants vs zombies 3 ошибка 004 4010
  • Plants vs zombies 2 ошибка при установке
  • Planmeca compact ошибки
  • Planetside 2 ошибка g15
  • Planetside 2 ошибка g12

  • 0 0 голоса
    Рейтинг статьи
    Подписаться
    Уведомить о
    guest

    0 комментариев
    Старые
    Новые Популярные
    Межтекстовые Отзывы
    Посмотреть все комментарии