На чтение 4 мин Просмотров 7.6к.
Рассмотрим подробнее
- Техническое описание и расшифровка ошибки P2564
- Симптомы неисправности
- Причины возникновения ошибки
- Как устранить или сбросить код неисправности P2564
- Диагностика и решение проблем
- На каких автомобилях чаще встречается данная проблема
- Видео
Код ошибки P2564 звучит как «низкий уровень сигнала в цепи датчика «А» положения привода управления давлением турбонаддува». Часто, в программах, работающих со сканером OBD-2, название может иметь английское написание «Turbocharger Boost Control Position Sensor (TBCPS) «A» Circuit Low».
Техническое описание и расшифровка ошибки P2564
Этот диагностический код неисправности (DTC) является общим кодом силового агрегата. Ошибка P2564 считается общим кодом, поскольку применяется ко всем маркам и моделям транспортных средств. Хотя конкретные этапы ремонта могут несколько отличаться в зависимости от модели.
Датчик положения управления турбонаддувом (TBCPS) преобразует давление турбонаддува в электрический сигнал для модуля управления трансмиссией (PCM). Эта информация обычно используется для точной настройки количества наддува, обеспечиваемого двигателю турбонагнетателем.
Помимо этого, в модуль PCM поступает и другая информация, необходимая для расчета давления наддува. И когда напряжение на сигнальном проводе датчика TBCPS опускается ниже установленного уровня (обычно ниже 0,3 В). PCM обнаружит эту неполадку и установит код P2564. Эта ошибка актуальна для электрической цепи, идущей к датчику.
Действия по устранению неполадок могут различаться в зависимости от производителя, типа датчика и цветов проводов, подходящих к датчику.
Симптомы неисправности
Основным симптомом появления ошибки P2564 для водителя является подсветка MIL (индикатор неисправности). Также его называют Check engine или просто «горит чек».
Также они могут проявляться как:
- Загорится контрольная лампа «Check engine» на панели управления (код будет записан в память ECM как неисправность).
- Снижение мощности двигателя.
- Двигатель плохо разгоняется.
- Повышенный расход топлива.
- Черный дым из выхлопной трубы.
- Необычные шумы от турбокомпрессора или патрубков.
- Из шлангов или перепускного клапана могут исходить свистящие шумы.
- Возможна детонация в цилиндрах.
Серьезность кода неисправности P2564 обычно умеренная, но может быстро перейти на более серьезный уровень, если не исправить своевременно.
Причины возникновения ошибки
Код P2564 может означать, что произошла одна или несколько следующих проблем:
- Обрыв в сигнальной цепи датчика.
- Замыкание на напряжение или массу в сигнальной цепи датчика TBCPS.
- Обрыв питания или заземления.
- Неисправный датчик положения привода управления давлением турбонаддува.
- В очень редких случаях может быть поврежден модуль управления трансмиссией PCM.
Как устранить или сбросить код неисправности P2564
Некоторые предлагаемые шаги для устранения неполадок и исправления кода ошибки P2564:
- Проверить сигнальную цепь датчика, при необходимости устранить неисправность.
- Обратите внимание, нет ли замыкания на массу.
- Если обнаружен обрыв питания или заземления, исправьте причину.
- При необходимости замените неисправный датчик положения привода управления давлением турбонаддува.
- В случае выхода из строя PCM, прошейте или замените его.
Диагностика и решение проблем
Начиная диагностику неисправности P2564 необходимо найти датчик TBCPS, он обычно ввинчивается или прикручивается непосредственно к корпусу турбокомпрессора. Визуально осмотрите разъем и проводку. Ищите царапины, потертости, оголенные провода, пятна ожогов или расплавленный пластик.
Разъедините разъем и внимательно осмотрите клеммы внутри разъема. Обратите внимание на зеленый оттенок окисления или коррозию. При необходимости очистите или замените клеммы или разъем.
Если у вас есть диагностический прибор, удалите диагностические коды неисправностей из памяти и посмотрите, вернется ли код P2564. Если этого не произошло, то необходимо продолжить обнаружение проблемы.
Далее необходимо протестировать датчик TBCPS и связанные с ним цепи. При выключенном ключе отсоедините электрический разъем на датчике TBCPS. Подсоедините черный провод цифрового вольтметра к клемме заземления на разъеме жгута проводов датчика TBCPS.
Подключите красный провод цифрового вольтметра к клемме питания на разъеме жгута проводов датчика TBCPS. Поверните ключ в положение включения двигателя. Вольтметр должен показывать либо 12, либо 5 вольт. Если нет, устраните разрыв в проводке в проводе питания или заземления или замените PCM.
Если предыдущий тест пройден, нам нужно будет проверить сигнальный провод. Не снимая разъема, переместите красный провод вольтметра от клеммы провода питания к клемме сигнального провода. Теперь вольтметр должен показывать 5 вольт. Если нет, устраните разрыв в сигнальном проводе или замените PCM.
Если все предыдущие тесты пройдены, но ошибка P2564 осталась, скорее всего это указывает на отказавший датчик TBCPS. Хотя отказавший PCM не может быть исключен, пока датчик TBCPS не будет заменен.
На каких автомобилях чаще встречается данная проблема
Проблема с кодом P2564 может встречаться на различных машинах, но всегда есть статистика, на каких марках эта ошибка присутствует чаще. Вот список некоторых из них:
- Audi (Ауди а4)
- Chevrolet
- Citroen
- Dodge (Додж Калибр)
- Ford (Форд Куга, Транзит)
- GMC
- Hyundai
- Opel
- Peugeot
- Toyota (Тойота Ленд Крузер, Прадо, Хайлюкс)
- Volkswagen (Фольксваген Гольф, Крафтер, Поло Седан, Туарег)
С кодом неисправности Р2564 иногда можно встретить и другие ошибки. Наиболее часто встречаются следующие: P2562, P2563, P2565, P2566.
Видео
Найдена следующая информация по ошибке P2564 для автомобиля TOYOTA HILUX (2004-2014) N10:
На русском языке:
Датчик положения привода управления давлением турбонаддува — низкий уровень сигнала
На английском языке:
Turbocharger Boost Control Position Sensor «A» Circuit Low
Вы можете задать вопрос или поделиться опытом устранения ошибки P2564 на автомобиле TOYOTA с другими пользователями.
Возможную причину возникновения и советы по устранению можно найти в каталоге причин и советов:
Найти причину >>>
Ошибки (коды ошибок) полученные от прибора, сканера требуют правильной интерпретации информации, дабы не тратить время и деньги на замену работающих элементов автомобиля.
Проблема зачастую кроется намного глубже чем кажется на первый взгляд. Это& вызвано теми обстоятельствами, что информационные сообщения содержат, как было выше сказано, косвенную информацию о нарушении работы системы.
Может быть полезным для решения вопроса по устранению неисправности у Toyota Hilux N10:
Короткое замыкание проводки на массу, датчик положения привода управления давлением турбонаддува
Короткое замыкание проводки на массу, датчик положения привода управления давлением турбонаддува
Contents
- Technical description and explained code P2564
- Symptoms of vehicle malfunctions
- Factors that can cause this error code
- How to fix or reset OBD-2 code P2564
- Diagnose and repair of problems
- On which vehicles does this problem occur most frequently
- Video
Fault code P2564 is called “Turbocharger Boost Control Position Sensor (TBCPS) “A” Circuit Low” but in different programs it may be called differently. This fault designation applies to all vehicles equipped with OBD-II.
Technical description and explained code P2564
This Diagnostic Trouble Code (DTC) is a generic powertrain code. Error P2564 is considered a generic code because it applies to all makes and models of vehicles. Although the specific repair steps may vary slightly depending on the model.
The Turbo Charge Control Position Sensor (TBCPS) converts the turbocharger pressure into an electrical signal for the Powertrain Control Module (PCM). This information is normally used to fine-tune the amount of boost provided to the engine by the turbocharger.
In addition, the PCM also receives other information needed to calculate the boost pressure. And when the voltage on the TBCPS sensor signal lead drops below a certain level (usually below 0.3 V). The PCM will detect this fault and set the code P2564. This fault is relevant to the electrical circuit going to the sensor.
The troubleshooting steps may vary depending on the manufacturer, sensor type, and the color of the wires going to the sensor.
Symptoms of vehicle malfunctions
The main signal that an error P2564 has occurred is the Malfunction Indicator Lamp (MIL) is also known as the CheckEngine Light.
It can also be warning signs such as:
- Check engine control lamp on the control panel will light up (the code will be recorded in the ECM memory as a fault).
- Decrease of engine power.
- The engine does not accelerate well.
- Increased fuel consumption.
- Black smoke coming out of the exhaust pipe.
- Unusual noises from turbocharger or manifolds.
- Whistling noises may be coming from the hoses or bypass valve.
- Possible detonation in cylinders.
The severity of fault code P2564 is usually moderate, but can quickly escalate to a more serious level if not corrected in a timely manner.
Factors that can cause this error code
The error code P2564 can mean that one or more of the following problems have occurred:
- Open circuit in sensor signal circuit.
- Voltage or ground fault in the TBCPS sensor signal circuit.
- Voltage or ground fault on TBCPS sensor signal circuit.
- Defective position sensor of turbocharger pressure control actuator.
- In very rare cases, PCM transmission control module may be damaged.
How to fix or reset OBD-2 code P2564
Some suggested steps for troubleshooting and fix the error code P2564:
- Check sensor signal circuit, correct if necessary.
- Check for a ground fault.
- If a supply or ground fault is detected, correct the cause.
- If necessary, replace the faulty position sensor of the turbocharger pressure control actuator.
- If the PCM has failed, flash or replace it.
Diagnose and repair of problems
Starting the diagnosis of the P2564 malfunction, locate the TBCPS sensor, it is usually screwed or bolted directly to the turbocharger housing. Visually inspect the connector and wiring. Look for scratches, scuffs, exposed wires, burn spots, or melted plastic.
Disconnect the connector and carefully inspect the terminals inside the connector. Note the green tinge of oxidation or corrosion. If necessary, clean or replace the terminals or connector.
If you have a diagnostic tool, clear the diagnostic trouble codes from the memory and see if code P2564 returns. If it does not, you need to continue detecting the problem.
Next, test the TBCPS sensor and its associated circuits. With the key turned off, disconnect the electrical connector on the TBCPS sensor. Connect the black wire of the digital voltmeter to the ground terminal on the TBCPS sensor wiring harness connector.
Connect the red wire of the digital voltmeter to the power terminal on the TBCPS sensor harness connector. Turn the key to the engine on position. The voltmeter should read either 12 or 5 volts. If it does not, repair a break in the wiring in the power or ground wire, or replace the PCM.
If the previous test passes, we will need to check the signal wire. Without removing the connector, move the red voltmeter wire from the power wire terminal to the signal wire terminal. The voltmeter should now show 5 volts. If not, repair the break in the signal wire or replace the PCM.
If all previous tests are passed but error P2564 remains, it most likely indicates a failed TBCPS sensor. Although a failed PCM cannot be ruled out until the TBCPS sensor is replaced.
On which vehicles does this problem occur most frequently
Fault code P2564 can occur on different vehicles but there are statistics on which brands this occurs most often. Here is a list of some of them:
- Audi (A4)
- Chevrolet
- Citroen
- Dodge (Caliber)
- Ford (Kuga, Transit)
- GMC
- Hyundai
- Opel
- Peugeot
- Toyota (Hilux, Land Cruiser, Prado)
- Volkswagen (Crafter, Golf, Polo, Touareg)
Fault code P2564 can sometimes be found with other errors. The most common are the following: P2562, P2563, P2565, P2566.
Video
If you’re a Toyota Hilux owner, you’re likely familiar with the On-Board Diagnostics (OBD) system. This system provides real-time monitoring of your vehicle’s various components and alerts you when something is not functioning correctly. In this article, we’ll explore the 22 most common OBD Diagnostic Trouble Codes (DTCs) that can occur in a Toyota Hilux. These codes range from engine misfires to transmission issues and everything in between. Knowing these codes can help you identify and troubleshoot any problems with your Toyota Hilux quickly and effectively.
Toyota Hilux DTC P0045
Description:
The DTC (Diagnostic Trouble Code) P0045 refers to a problem with the turbocharger/supercharger boost control solenoid circuit. It indicates an issue in the electrical circuit controlling the solenoid valve responsible for managing the boost pressure in the turbocharger or supercharger system of your Toyota Hilux.
Symptoms:
Some common symptoms associated with DTC P0045 are:
- Decreased engine performance or power
- Increased fuel consumption
- Engine hesitation or surging
- Turbocharger or supercharger not working properly
- Check engine light illuminated
Cause:
DTC P0045 can be caused by various factors, such as:
- Faulty boost control solenoid
- Open or shorted solenoid wiring
- Corroded or damaged connectors
- Faulty turbocharger or supercharger
- Malfunctioning Engine Control Module (ECM)
How to Clear the Code:
Before attempting to clear the code, it’s important to diagnose and fix the problem first. To clear DTC P0045, it is recommended to use an OBD-II scan tool instead of disconnecting the battery, as the latter method will reset the ECU’s adaptive learning and may cause further issues. Once the problem is resolved, use the scan tool to erase the code and reset the check engine light.
Toyota Hilux DTC P2121
Description:
DTC (Diagnostic Trouble Code) P2121 is related to the Throttle/Pedal Position Sensor/Switch “D” Circuit Range/Performance. This code indicates that the Engine Control Module (ECM) has detected a malfunction or an out-of-range signal from the throttle position sensor or the accelerator pedal position sensor.
Symptoms:
Symptoms associated with DTC P2121 can include:
- Reduced engine performance
- Erratic throttle response
- Engine stalling
- Check engine light illuminated
- Difficulty accelerating
Cause:
Possible causes for DTC P2121 are:
- Faulty throttle position sensor
- Faulty accelerator pedal position sensor
- Wiring or connector issues (corrosion, damage, or shorts)
- Malfunctioning Engine Control Module (ECM)
How to Clear the Code:
Before attempting to clear the code, diagnose and fix the underlying problem first. To clear DTC P2121, use an OBD-II scan tool instead of disconnecting the battery, as disconnecting the battery will reset the ECU’s adaptive learning and may lead to further issues. Once the problem is resolved, use the scan tool to erase the code and reset the check engine light.
Toyota Hilux DTC C1201
Description:
DTC (Diagnostic Trouble Code) C1201 is related to the Engine Control System Malfunction. This code is triggered when the Engine Control Module (ECM) detects a fault within the engine control system that affects the vehicle’s overall performance and emissions. As a result, the ECM communicates the issue to the Anti-lock Brake System (ABS) module, which stores the C1201 code.
Symptoms:
Symptoms associated with DTC C1201 can include:
- Reduced engine performance
- Engine stalling or rough idling
- Decreased fuel efficiency
- Check engine light illuminated
- ABS warning light illuminated
Cause:
Possible causes for DTC C1201 are:
- Faulty sensors or actuators in the engine control system
- Malfunctioning Engine Control Module (ECM)
- Wiring or connector issues (corrosion, damage, or shorts)
- Malfunctioning Anti-lock Brake System (ABS) module
How to Clear the Code:
Before attempting to clear the code, diagnose and fix the underlying problem first. To clear DTC C1201, use an OBD-II scan tool instead of disconnecting the battery, as disconnecting the battery will reset the ECU’s adaptive learning and may lead to further issues. Once the problem is resolved, use the scan tool to erase the code and reset the check engine light and ABS warning light.
Toyota Hilux DTC B2799
Description:
DTC (Diagnostic Trouble Code) B2799 is related to the Engine Immobilizer System Malfunction. This code indicates that the Engine Control Module (ECM) has detected a problem with the communication between the immobilizer system and the ECM, preventing the vehicle from starting due to the anti-theft feature.
Symptoms:
Symptoms associated with DTC B2799 can include:
- Vehicle not starting
- Intermittent starting issues
- Security or key warning light illuminated
Cause:
Possible causes for DTC B2799 are:
- Faulty key or transponder
- Malfunctioning immobilizer system components
- Wiring or connector issues (corrosion, damage, or shorts)
- Malfunctioning Engine Control Module (ECM)
How to Clear the Code:
Before attempting to clear the code, diagnose and fix the underlying problem first. To clear DTC B2799, use an OBD-II scan tool instead of disconnecting the battery, as disconnecting the battery will reset the ECU’s adaptive learning and may lead to further issues. Once the problem is resolved, use the scan tool to erase the code and reset the security or key warning light.
Toyota Hilux DTC C1203
Description:
DTC (Diagnostic Trouble Code) C1203 is related to the Brake Fluid Pressure Sensor Circuit Malfunction. This code indicates that the Engine Control Module (ECM) or the ABS (Anti-lock Brake System) module has detected an issue with the brake fluid pressure sensor circuit, which can affect the vehicle’s braking performance.
Symptoms:
Symptoms associated with DTC C1203 can include:
- Reduced braking performance
- ABS warning light illuminated
- Brake warning light illuminated
- Increased brake pedal effort
Cause:
Possible causes for DTC C1203 are:
- Faulty brake fluid pressure sensor
- Wiring or connector issues (corrosion, damage, or shorts)
- Low brake fluid level
- Malfunctioning ABS module
How to Clear the Code:
Before attempting to clear the code, diagnose and fix the underlying problem first. To clear DTC C1203, use an OBD-II scan tool instead of disconnecting the battery, as disconnecting the battery will reset the ECU’s adaptive learning and may lead to further issues. Once the problem is resolved, use the scan tool to erase the code and reset the ABS and brake warning lights.
Toyota Hilux DTC P1604
Description:
DTC (Diagnostic Trouble Code) P1604 is related to the Startability Malfunction. This code indicates that the Engine Control Module (ECM) has detected a problem with the vehicle’s starting system, which prevents the engine from starting or causes difficulty in starting the engine.
Symptoms:
Symptoms associated with DTC P1604 can include:
- Difficulty starting the engine
- Intermittent starting issues
- Engine stalling
- Check engine light illuminated
Cause:
Possible causes for DTC P1604 are:
- Faulty starter motor or solenoid
- Worn or damaged ignition components
- Low battery voltage or weak battery
- Malfunctioning Engine Control Module (ECM)
- Faulty sensors or actuators affecting engine starting
How to Clear the Code:
Before attempting to clear the code, diagnose and fix the underlying problem first. To clear DTC P1604, use an OBD-II scan tool instead of disconnecting the battery, as disconnecting the battery will reset the ECU’s adaptive learning and may lead to further issues. Once the problem is resolved, use the scan tool to erase the code and reset the check engine light.
Toyota Hilux DTC P1605
Description:
DTC (Diagnostic Trouble Code) P1605 is related to the Knock Control CPU Malfunction. This code indicates that the Engine Control Module (ECM) has detected an issue with the knock control CPU, which is responsible for monitoring and controlling engine knock or detonation.
Symptoms:
Symptoms associated with DTC P1605 can include:
- Reduced engine performance
- Engine knocking or pinging noises
- Poor fuel economy
- Check engine light illuminated
Cause:
Possible causes for DTC P1605 are:
- Faulty knock sensor
- Wiring or connector issues (corrosion, damage, or shorts)
- Malfunctioning Engine Control Module (ECM)
- Low-quality or incorrect fuel octane
How to Clear the Code:
Before attempting to clear the code, diagnose and fix the underlying problem first. To clear DTC P1605, use an OBD-II scan tool instead of disconnecting the battery, as disconnecting the battery will reset the ECU’s adaptive learning and may lead to further issues. Once the problem is resolved, use the scan tool to erase the code and reset the check engine light.
Toyota Hilux DTC P2463
Description:
DTC (Diagnostic Trouble Code) P2463 is related to the Diesel Particulate Filter (DPF) System. This code indicates that the Engine Control Module (ECM) has detected an excessive amount of soot accumulated in the DPF, which can lead to reduced engine performance and increased emissions.
Symptoms:
Symptoms associated with DTC P2463 can include:
- Reduced engine performance
- Poor fuel economy
- Increased emissions
- Check engine light illuminated
Cause:
Possible causes for DTC P2463 are:
- Excessive soot accumulation in the DPF
- Failed DPF regeneration process
- Malfunctioning DPF pressure sensor
- Wiring or connector issues (corrosion, damage, or shorts)
- Faulty fuel injector(s) causing excessive soot production
How to Clear the Code:
Before attempting to clear the code, diagnose and fix the underlying problem first. To clear DTC P2463, use an OBD-II scan tool instead of disconnecting the battery, as disconnecting the battery will reset the ECU’s adaptive learning and may lead to further issues. Once the problem is resolved, use the scan tool to erase the code and reset the check engine light.
Toyota Hilux DTC P0500
Description:
DTC (Diagnostic Trouble Code) P0500 is related to the Vehicle Speed Sensor (VSS) Circuit. This code indicates that the Engine Control Module (ECM) has detected a malfunction in the VSS circuit, which can affect various vehicle systems, including transmission shift points, engine performance, and the anti-lock braking system.
Symptoms:
Symptoms associated with DTC P0500 can include:
- Erratic or inoperative speedometer
- Transmission shifting problems
- Poor engine performance
- ABS warning light illuminated
- Check engine light illuminated
Cause:
Possible causes for DTC P0500 are:
- Malfunctioning vehicle speed sensor
- Wiring or connector issues (corrosion, damage, or shorts)
- Failed speedometer or instrument cluster
- Problem with the ECM
How to Clear the Code:
Before attempting to clear the code, diagnose and fix the underlying problem first. To clear DTC P0500, use an OBD-II scan tool instead of disconnecting the battery, as disconnecting the battery will reset the ECU’s adaptive learning and may lead to further issues. Once the problem is resolved, use the scan tool to erase the code and reset the check engine light.
Toyota Hilux DTC P0093
Description:
DTC (Diagnostic Trouble Code) P0093 refers to a “Fuel System Leak Detected – Large Leak.” This code is triggered when the Engine Control Module (ECM) detects a large fuel leak in the fuel system. This can be caused by issues within the fuel delivery system, such as the fuel injectors, fuel lines, or fuel pressure regulator.
Symptoms:
Symptoms associated with DTC P0093 can include:
- Decreased engine performance
- Increased fuel consumption
- Hard starting or stalling
- Check engine light illuminated
- Strong fuel odor
Cause:
Possible causes for DTC P0093 are:
- Leaking fuel injectors
- Leaking fuel lines or connections
- Faulty fuel pressure regulator
- Cracked or damaged fuel tank
- Problem with the ECM
How to Clear the Code:
First, diagnose and fix the underlying problem before attempting to clear the code. To clear DTC P0093, use an OBD-II scan tool instead of disconnecting the battery, as disconnecting the battery will reset the ECU’s adaptive learning and may cause further issues. After the problem is resolved, use the scan tool to erase the code and reset the check engine light.
Toyota Hilux DTC P1601
Description:
DTC (Diagnostic Trouble Code) P1601 refers to “ECM/TCM Serial Communication Error.” This code is triggered when the Engine Control Module (ECM) detects a communication error between itself and the Transmission Control Module (TCM). This could be due to a faulty connection, damaged wiring, or a problem with either the ECM or TCM.
Symptoms:
Symptoms associated with DTC P1601 can include:
- Transmission shifting issues
- Decreased fuel efficiency
- Loss of power
- Check engine light illuminated
- Transmission warning light illuminated
Cause:
Possible causes for DTC P1601 are:
- Loose or corroded electrical connectors
- Damaged or frayed wiring
- Faulty ECM or TCM
- Software issues in the ECM or TCM
How to Clear the Code:
First, diagnose and fix the underlying problem before attempting to clear the code. To clear DTC P1601, use an OBD-II scan tool instead of disconnecting the battery, as disconnecting the battery will reset the ECU’s adaptive learning and may cause further issues. After the problem is resolved, use the scan tool to erase the code and reset the check engine light.
Toyota Hilux DTC P0098
Description:
DTC (Diagnostic Trouble Code) P0098 refers to “Intake Air Temperature Sensor 2 Circuit High.” This code is triggered when the Engine Control Module (ECM) detects an abnormally high voltage from the Intake Air Temperature (IAT) Sensor 2, which is responsible for monitoring the temperature of the incoming air in the engine’s intake system.
Symptoms:
Symptoms associated with DTC P0098 can include:
- Check engine light illuminated
- Poor engine performance
- Decreased fuel efficiency
- Engine hesitation or stalling
Cause:
Possible causes for DTC P0098 are:
- Faulty IAT Sensor 2
- Open or short in the IAT Sensor 2 wiring or circuit
- Loose or corroded electrical connectors
- Contaminated or damaged sensor connector
How to Clear the Code:
First, diagnose and fix the underlying problem before attempting to clear the code. To clear DTC P0098, use an OBD-II scan tool instead of disconnecting the battery, as disconnecting the battery will reset the ECU’s adaptive learning and may cause further issues. After the problem is resolved, use the scan tool to erase the code and reset the check engine light.
Toyota Hilux DTC U0100
Description:
DTC (Diagnostic Trouble Code) U0100 refers to “Lost Communication with Engine Control Module (ECM).” This code is triggered when the communication between the ECM and other control modules in the vehicle is interrupted or lost.
Symptoms:
Symptoms associated with DTC U0100 can include:
- Check engine light illuminated
- Vehicle entering limp mode
- Poor engine performance
- Reduced power or acceleration
- Engine stalling or not starting
Cause:
Possible causes for DTC U0100 are:
- Faulty ECM
- Open or short in the ECM communication wiring or circuit
- Loose, corroded, or damaged electrical connectors
- Failed or faulty CAN (Controller Area Network) bus
How to Clear the Code:
First, diagnose and fix the underlying problem before attempting to clear the code. To clear DTC U0100, use an OBD-II scan tool instead of disconnecting the battery, as disconnecting the battery will reset the ECU’s adaptive learning and may cause further issues. After the problem is resolved, use the scan tool to erase the code and reset the check engine light.
Toyota Hilux DTC P0200
Description:
DTC (Diagnostic Trouble Code) P0200 refers to “Injector Circuit Malfunction.” This code is triggered when the Engine Control Module (ECM) detects an issue with one or more of the fuel injector circuits. The ECM monitors the operation of the fuel injectors to ensure optimal engine performance.
Symptoms:
Symptoms associated with DTC P0200 can include:
- Check engine light illuminated
- Poor engine performance
- Decreased fuel efficiency
- Engine misfire or rough idle
- Engine stalling or not starting
Cause:
Possible causes for DTC P0200 are:
- Faulty fuel injectors
- Open or short in the injector wiring or circuit
- Loose, corroded, or damaged electrical connectors
- Faulty ECM
How to Clear the Code:
First, diagnose and fix the underlying problem before attempting to clear the code. To clear DTC P0200, use an OBD-II scan tool instead of disconnecting the battery, as disconnecting the battery will reset the ECU’s adaptive learning and may cause further issues. After the problem is resolved, use the scan tool to erase the code and reset the check engine light.
Toyota Hilux DTC P2006
Description:
DTC (Diagnostic Trouble Code) P2006 refers to “Intake Manifold Runner Control Stuck Closed Bank 1.” This code is triggered when the Engine Control Module (ECM) detects that the intake manifold runner control valve is not functioning properly, particularly when it remains in the closed position in Bank 1.
Symptoms:
Symptoms associated with DTC P2006 can include:
- Check engine light illuminated
- Reduced engine performance
- Poor acceleration
- Decreased fuel efficiency
Cause:
Possible causes for DTC P2006 are:
- Malfunctioning intake manifold runner control valve
- Carbon buildup in the intake manifold
- Faulty vacuum lines or solenoids
- Electrical wiring or connector issues
How to Clear the Code:
First, diagnose and fix the underlying problem before attempting to clear the code. To clear DTC P2006, use an OBD-II scan tool instead of disconnecting the battery, as disconnecting the battery will reset the ECU’s adaptive learning and may cause further issues. After the problem is resolved, use the scan tool to erase the code and reset the check engine light.
Toyota Hilux DTC P17A0
Description:
DTC (Diagnostic Trouble Code) P17A0 refers to “Shift Actuator Circuit Open.” This code is triggered when the Engine Control Module (ECM) detects a problem with the shift actuator circuit, specifically when there is an open circuit in the transmission shift actuator control system.
Symptoms:
Symptoms associated with DTC P17A0 can include:
- Check engine light illuminated
- Transmission shifting issues or delays
- Transmission slipping
- Vehicle stuck in a particular gear
- Decreased fuel efficiency
Cause:
Possible causes for DTC P17A0 are:
- Defective shift actuator
- Open or short in the shift actuator circuit wiring
- Malfunctioning Transmission Control Module (TCM)
- Faulty connectors or corrosion in the connectors
How to Clear the Code:
First, diagnose and fix the underlying problem before attempting to clear the code. To clear DTC P17A0, use an OBD-II scan tool instead of disconnecting the battery, as disconnecting the battery will reset the ECU’s adaptive learning and may cause further issues. After the problem is resolved, use the scan tool to erase the code and reset the check engine light.
Toyota Hilux DTC P1264
Description:
DTC (Diagnostic Trouble Code) P1264 refers to “Exhaust Gas Recirculation (EGR) Cooler Bypass Control Stuck Open.” This code is triggered when the Engine Control Module (ECM) detects that the EGR cooler bypass control valve is stuck in the open position, causing excessive exhaust gas recirculation and negatively affecting the engine’s performance.
Symptoms:
Symptoms associated with DTC P1264 can include:
- Check engine light illuminated
- Decreased engine performance
- Increased fuel consumption
- Poor acceleration
- Possible black smoke from the exhaust
Cause:
Possible causes for DTC P1264 are:
- Defective EGR cooler bypass control valve
- Carbon buildup in the EGR cooler bypass control valve
- Open or short in the EGR cooler bypass control valve wiring
- Faulty connectors or corrosion in the connectors
- Malfunctioning ECM
How to Clear the Code:
First, diagnose and fix the underlying problem before attempting to clear the code. To clear DTC P1264, use an OBD-II scan tool instead of disconnecting the battery, as disconnecting the battery will reset the ECU’s adaptive learning and may cause further issues. After the problem is resolved, use the scan tool to erase the code and reset the check engine light.
Toyota Hilux DTC P2564
Description:
DTC P2564 is related to the Turbocharger Boost Control Position Sensor Circuit. This code indicates that the Engine Control Module (ECM) has detected an incorrect signal from the sensor that monitors the position of the variable geometry turbocharger’s vanes.
Symptoms:
Some of the symptoms associated with DTC P2564 may include:
– Decreased engine power
– Poor acceleration
– Reduced fuel efficiency
– Engine may enter limp mode
– Malfunction Indicator Light (MIL) illuminated
Cause:
Possible causes for DTC P2564 include:
– Faulty boost control position sensor
– Damaged or corroded wiring/connectors
– Malfunctioning variable geometry turbocharger actuator
– Mechanical issue with the turbocharger vanes
How to Clear the Code:
To clear DTC P2564, it is essential to fix the underlying problem first. After addressing the issue, use an OBD scan tool to clear the code. It is not recommended to disconnect the battery, as this will reset the ECU’s relearn process and may cause additional issues.
Toyota Hilux DTC P0488
Description:
DTC P0488 refers to the Exhaust Gas Recirculation (EGR) Throttle Control Circuit performance. This code is triggered when the Engine Control Module (ECM) detects a problem with the EGR system’s throttle control, which could affect the engine’s emissions and performance.
Symptoms:
Symptoms associated with DTC P0488 may include:
– Poor engine performance
– Increased emissions
– Engine hesitation or stalling
– Malfunction Indicator Light (MIL) illuminated
Cause:
Possible causes for DTC P0488 include:
– Faulty EGR valve
– Damaged or corroded wiring/connectors
– Faulty EGR throttle control actuator
– Vacuum leaks in the EGR system
– Clogged EGR passages
How to Clear the Code:
To clear DTC P0488, first address the underlying issue causing the code. Once the problem has been resolved, use an OBD scan tool to clear the code. Disconnecting the battery is not advised, as it will reset the ECU’s relearn process and could lead to additional issues.
Toyota Hilux DTC P1251
Description:
DTC P1251 refers to the Turbocharger Pressure Control Solenoid Valve Circuit issue. This code is triggered when the Engine Control Module (ECM) detects an abnormality in the operation of the turbocharger pressure control solenoid valve, which could affect the engine’s performance and efficiency.
Symptoms:
Symptoms associated with DTC P1251 may include:
– Loss of engine power
– Poor acceleration
– Hesitation or turbo lag
– Decreased fuel efficiency
– Malfunction Indicator Light (MIL) illuminated
Cause:
Possible causes for DTC P1251 include:
– Faulty turbocharger pressure control solenoid valve
– Damaged or corroded wiring/connectors
– Vacuum leaks in the turbocharger system
– Faulty turbocharger or wastegate
– Malfunctioning ECM
How to Clear the Code:
To clear DTC P1251, first address the underlying issue causing the code. Once the problem has been resolved, use an OBD scan tool to clear the code. Disconnecting the battery is not advised, as it will reset the ECU’s relearn process and could lead to additional issues.
Toyota Hilux DTC 34
Description:
DTC 34 is associated with the Turbocharger Pressure Sensor Circuit. This code is triggered when the Engine Control Module (ECM) detects a malfunction or an out-of-range signal from the turbocharger pressure sensor, potentially affecting engine performance and efficiency.
Symptoms:
Symptoms related to DTC 34 may include:
– Loss of engine power
– Poor acceleration
– Hesitation or turbo lag
– Decreased fuel efficiency
– Malfunction Indicator Light (MIL) illuminated
Cause:
Possible causes for DTC 34 include:
– Faulty turbocharger pressure sensor
– Damaged or corroded wiring/connectors
– Vacuum leaks in the turbocharger system
– Faulty turbocharger or wastegate
– Malfunctioning ECM
How to Clear the Code:
To clear DTC 34, first fix the underlying issue causing the code. Once the problem has been resolved, use an OBD scan tool to clear the code. Disconnecting the battery is not advised, as it will reset the ECU’s relearn process and could lead to additional issues.
Toyota Hilux DTC 78
Description:
DTC 78 is related to the Fuel Pump Control Circuit. This code is triggered when the Engine Control Module (ECM) detects a problem with the fuel pump control circuit or an abnormal signal from the fuel pump relay. This issue can affect the fuel delivery system, leading to engine performance problems.
Symptoms:
Symptoms associated with DTC 78 may include:
– Engine hesitation or misfire
– Poor acceleration
– Hard starting or no-start condition
– Stalling while driving
– Malfunction Indicator Light (MIL) illuminated
Cause:
Possible causes for DTC 78 include:
– Faulty fuel pump relay
– Damaged or corroded wiring/connectors
– Faulty fuel pump
– Malfunctioning ECM
How to Clear the Code:
To clear DTC 78, first address the underlying problem causing the code. Once the issue is resolved, use an OBD scan tool to clear the code. Disconnecting the battery is not advised, as it will reset the ECU’s relearn process and could lead to further complications.
WORDS FROM ERWIN SALARDA
Attention all Toyota Hilux owners! Have you ever wondered what those mysterious dashboard lights mean? Or perhaps you’ve experienced issues with your engine or transmission, but you’re not sure what’s causing the problem. In this blog, I’m excited to share with you the 22 most common OBD Diagnostic Trouble Codes (DTCs) that can occur in a Toyota Hilux. By learning these codes and how to troubleshoot them effectively, you’ll be able to quickly identify and fix any issues with your vehicle. With this comprehensive guide to the OBD system in Toyota Hilux,
Код ошибки P2564 звучит как «низкий уровень сигнала в цепи датчика «А» положения привода управления давлением турбонаддува». Часто, в программах, работающих со сканером OBD-2, название может иметь английское написание «Turbocharger Boost Control Position Sensor (TBCPS) «A» Circuit Low».
Техническое описание и расшифровка ошибки P2564
Этот диагностический код неисправности (DTC) является общим кодом трансмиссии. Ошибка P2564 считается общим кодом, поскольку применяется ко всем маркам и моделям транспортных средств. Хотя конкретные этапы ремонта могут несколько отличаться в зависимости от модели.
Датчик положения управления турбонаддувом (TBCPS) преобразует давление турбонаддува в электрический сигнал для модуля управления трансмиссией (PCM). Эта информация обычно используется для точной настройки количества наддува, обеспечиваемого двигателю турбонагнетателем.
Помимо этого, в модуль PCM поступает и другая информация, необходимая для расчета давления наддува. И когда напряжение на сигнальном проводе датчика TBCPS опускается ниже установленного уровня (обычно ниже 0,3 В). PCM обнаружит эту неполадку и установит код P2564. Эта ошибка актуальна для электрической цепи, идущей к датчику.
Действия по устранению неполадок могут различаться в зависимости от производителя, типа датчика и цветов проводов, подходящих к датчику.
Симптомы неисправности
Основным симптомом появления ошибки P2564 для водителя является подсветка MIL (индикатор неисправности). Также его называют Check engine или просто «горит чек».
Также они могут проявляться как:
Серьезность этого кода обычно умеренная, но может быстро перейти на более серьезный уровень, если не исправить своевременно.
Причины возникновения ошибки
Код P2564 может означать, что произошла одна или несколько следующих проблем:
Как устранить или сбросить код неисправности P2564
Некоторые предлагаемые шаги для устранения неполадок и исправления кода ошибки P2564:
Диагностика и решение проблем
Найдите датчик TBCPS, он обычно ввинчивается или прикручивается непосредственно к корпусу турбокомпрессора. Визуально осмотрите разъем и проводку. Ищите царапины, потертости, оголенные провода, пятна ожогов или расплавленный пластик.
Разъедините разъем и внимательно осмотрите клеммы внутри разъема. Обратите внимание на зеленый оттенок окисления или коррозию. При необходимости очистите или замените клеммы или разъем.
Если у вас есть диагностический прибор, удалите диагностические коды неисправностей из памяти и посмотрите, вернется ли код P2564. Если этого не произошло, то необходимо продолжить обнаружение проблемы.
Далее необходимо протестировать датчик TBCPS и связанные с ним цепи. При выключенном ключе отсоедините электрический разъем на датчике TBCPS. Подсоедините черный провод цифрового вольтметра к клемме заземления на разъеме жгута проводов датчика TBCPS.
Подключите красный провод цифрового вольтметра к клемме питания на разъеме жгута проводов датчика TBCPS. Поверните ключ в положение включения двигателя. Вольтметр должен показывать либо 12, либо 5 вольт. Если нет, устраните разрыв в проводке в проводе питания или заземления или замените PCM.
Если предыдущий тест пройден, нам нужно будет проверить сигнальный провод. Не снимая разъема, переместите красный провод вольтметра от клеммы провода питания к клемме сигнального провода. Теперь вольтметр должен показывать 5 вольт. Если нет, устраните разрыв в сигнальном проводе или замените PCM.
Если все предыдущие тесты пройдены, но ошибка P2564 осталась, скорее всего это указывает на отказавший датчик TBCPS. Хотя отказавший PCM не может быть исключен, пока датчик TBCPS не будет заменен.
На каких автомобилях чаще встречается данная проблема
Проблема с кодом P2564 может встречаться на различных машинах, но всегда есть статистика, на каких марках эта ошибка присутствует чаще. Вот список некоторых из них:
С кодом неисправности Р2564 иногда можно встретить и другие ошибки. Наиболее часто встречаются следующие: P2562, P2563, P2565, P2566.
Расшифровка кодов ошибок на автомобилях Toyota
Технические дефекты появляются рано или поздно в автомобилях всех производителей, в том числе и японских. Коды ошибок Тойота водитель способен расшифровать самостоятельно, при этом определить неисправность систем возможно без применения сканеров. Если автолюбитель никогда раньше не сталкивался с такой проблемой, то эта статья поможет разобраться во всех нюансах и выполнить работы на профессиональном уровне.
Диагностика автомобилей Toyota
Диагностика доступна на автомобилях всего модельного ряда Toyota и делится на два вида:
Перед началом электронного диагностирования водитель обязан убедиться в рабочем состоянии всех систем и основных механизмов автомобиля Toyota. Для этого следует проверить предохранители, электропроводку, а также обследовать на предмет поломок соединения и узлы транспортного средства.
Если обнаруживается какая-либо серьезная неполадка, то ее необходимо устранить, и только потом проводить компьютерную диагностику, которая бывает:
Поэтапная самодиагностика
Для самодиагностики водителю необходимо работать с разъёмами DLC 1 и DLC 2. Расшифровывается эта аббревиатура Data Link Connector, что в переводе с английского означает – разъем для подключения данных. Выглядит DLC 1 как пластиковая коробка с крышкой сверху. Находится под капотом, чаще всего слева. Ее легко найти по надписи Diagnostic.
Подпись Diagnostic на разъёме
В старых моделях диагностический разъем выполнен в форме круга жёлтого цвета и расположен возле аккумулятора. Детали DLC2 в таких авто, как Королла AE 100, нет.
Коды неисправностей более старых моделей авто: Тойота Корона 1992 года, Карина 1992-97 годов, Toyota Марк считываются только с помощью мигания индикаторов.
В новых моделях DLC 2 находится непосредственно в салоне, под панелью торпеды и «в ногах» возле рулевого колеса. Чаще всего он круглый и используется во время проверки, проводимой с помощью специального оборудования.
Круглый разъём DLC2
При самодиагностике с помощью замыкания отдельных контактов разъёма, только соединив их в нужной последовательности, можно получить корректный код для расшифровки.
Узнать о наличии неисправностей в системе двигателя и/или КПП помогут такие шаги:
Схема разъёма DLC 1
С машиной все в порядке и никаких поломок с ДВС и трансмиссией не обнаружено если:
Любые другие комбинации свечения лампочек говорят о неисправностях в работе систем двигателя, коробки передач или других механизмов в автомобиле.
Если схема на обороте крышки стёрлась, вы не можете найти контакт или неуверены, что замкнули нужный, необходимо:
Удобнее будет, если за лампочкой кто-то поможет следить, пока вы меняете положение провода.
Распознают коды неисправностей при помощи двух систем мигания лампочек.
Первый вариант настройки позволит узнать ошибки, обозначенные двузначным кодом (тип 09):
С помощью 10-го типа настройки определяются однозначные коды. Здесь лампочка «промигает» точное число ошибки.
«Читать» такой код следует по правилам:
На видео представлена диагностика с помощью кода 9-го типа, автор Дмитрий Кузьмин:
Поломки в системе ABS определяются по той же схеме, но замыкаются выводы ТС и E1. Коды неисправностей SRS и 4WS считаются по соответствующему датчику при тех же замкнутых контактах, что и в ABS.
Фотогалерея «Самодиагностика автомобилей Тойота»
Разъем для диагностики DLC 1
Контакты TE1 и E1 на разъёме
Замыкание контактов
Расположение разъёма под капотом
Расшифровка неисправностей
Общие для всех автомобилей Тойота коды ошибок типа 9 представлены двузначными шифрами.
Код | Расшифровка |
11 | Нет питания на блок EFI |
12 | Нет сигнала от датчика оборотов двигателя |
13 | Нет сигнала от датчика оборотов двигателя при оборотах более 1000 об/мин |
14 | Нет сигнала от «минуса» катушки зажигания или от «минуса» катушки номер один (если их две) |
15 | Нет сигнала от «минуса» катушки зажигания номер два |
16 | Нет связи блока управления коробки-автомата с блоком управления двигателем |
17 | Неправильный сигнал от датчика положения распредвала номер 1 |
18 | Неправильный сигнал от датчика положения распредвала номер 2 |
21 | Неправильный сигнал от датчика кислорода, если двигатель V-образный, то неисправен нагреватель левого главного датчика кислорода |
22 | Неправильный сигнал от датчика температуры двигателя (THW) |
23 | Неправильный сигнал от датчика температуры всасываемого воздуха (THA) |
24 | Неправильный сигнал от датчика температуры всасываемого воздуха (THA) |
25 | Слишком бедная смесь |
26 | Слишком богатая смесь |
27 | Неправильный сигнал от дополнительного датчика кислорода (левого у V-образных двигателей) |
28 | Неправильный сигнал от датчика кислорода (у V-образных двигателей нагреватель правого главного датчика кислорода) |
29 | Неисправен дополнительный датчик кислорода (правый у V-образных двигателей) |
31 | Неправильный сигнал отдатчика расхода воздуха или, если его нет, от датчика давления во впускном коллекторе (вакуум-сенсор) |
32 | Неправильный сигнал от датчика расхода воздуха |
34 | Неисправен наддув |
35 | Неправильный сигнал датчика атмосферного давления во впускном коллекторе (вакуум-сенсор) |
38 | Датчик температуры рабочей жидкости автоматической коробки передач |
41 | Неправильный сигнал от датчика положения дроссельной заслонки (TPS) |
42 | Неправильный сигнал от датчика скорости автомобиля (спидометра) |
43 | Нет стартерного сигнала (STA) на блок управления двигателем |
46 | Неисправен соленоидный клапан номер 4 или его цепи |
47 | Неисправен дополнительный датчик положения дроссельной заслонки (TPS) или его цепи |
48 | Неисправна система управления подачей дополнительного воздуха |
51 | Нет сигнала холостого хода от TPS |
52 | Неправильный сигнал от датчика детонации (если их два, то от левого или от переднего) |
53 | Проблемы в цепях управления датчиками детонации (опережение зажигания) |
55 | Неправильный сигнал от датчика детонации (если их два, то от правого или от заднего) |
61 | Неисправен главный датчик скорости или его цепи |
62 | Неисправен соленоидный клапан номер 1 или его цепи |
63 | Неисправен соленоидный клапан номер 2 или его цепи |
64 | Неисправен соленоидный клапан номер 3 или его цепи |
65 | Неисправен соленоидный клапан номер 4 или его цепи |
67 | Неисправен датчик включения O/D или его цепи |
71 | Неисправна система управления EGR |
72 | Соленоид отсечки топлива |
77 | Неисправен соленоид управления давлением или его цепи (в автомате) |
78 | Нет сигнала на топливный насос или неисправны его цепи |
81 | Неисправна цепь между ТСМ и ЕСТ1 |
82 | Неисправна цепь между ТСМ и ЕSA1 |
84 | Неисправна цепь между ТСМ и ЕSA2 |
85 | Неисправна цепь между ТСМ и ЕSA3 |
86 | Неисправен датчик оборотов двигателя |
88 | Неисправна цепь от блока управления двигателем к блоку управления автоматической коробкой передач |
89 | Нарушена связь между блоком управления двигателем и блоком управления системой TRC |
99 | Кодов неисправностей нет |
Общий список однозначных кодов (тип-10) для автомобиля Тойота состоит из следующих пунктов.
Код | Расшифровка |
1 | Поломки отсутствуют |
2 | Датчика расхода воздуха некорректно подает сигнал |
3 | Некорректный сигнал от коммуникатора |
4 | Температура охлаждающей жидкости вне пределов нормы, вышел из строя датчик |
5 | Некорректная связь с датчиком кислорода |
6 | Поломка заключается в числе оборотов двигателя |
7 | Дроссельная заслонка в неправильном положении |
8 | Датчик показывает неправильную температуру всасываемого воздуха |
9 | Проблема в скорости автомобиля |
10 | Отсутствует сигнал включения стартера |
11 | Сломан кондиционер или неисправен тумблер, отвечающий за нейтральное положение в машине |
Бензиновые ДВС
Если в машине есть бортовой компьютер или робот, то шифр появится на экране километража. Он будет состоять из латинской буквы в начале, например P, B, C, и 4-х цифр. Это характерно для таких автомобилей как Toyota Рав 4 Авенсис, Corolla, Mark II или Land Cruiser 200, Тойота Прадо 120 и других, фукционирующих на бензине.
Таблица для расшифровки диагностических кодов неисправностей бензиновых ДВС.
Коды | Расшифровка | Аналог на БК |
12 и 13 | Проблемы с датчиком положения коленчатого вала | P0335, P0335, P1335 |
14 и 15 | Неполадки в системе зажигания или с катушками | P1300 и P1315, P1305 и P1310 |
18 | Система VVT-i фазы | P1346 |
19 | Положение педали акселератора | P1120 и P1121 |
21 | Кислородный датчик | P0135 |
22 | Температура охлаждающей жидкости | P0115 |
24 | Поломка датчика температуры воздуха на впуске | P0110 |
25 | Кислородный датчик – бедная смесь | P0171 |
31 | Датчик абсолютного давления | P0105 и P0106 |
36 | Датчик CPS | P1105 |
39 | Система VVT-i | P1656 |
41 | Положение дроссельной заслонки | P0120, P0121 |
42 | Неполадки датчика скорости автомобиля | P0500 |
49 | Давление топлива D-4 | P0190, P0191 |
52 и 55 | Поломка датчика детонации | P0325 |
58 | Привод SCV | P1415, P1416, P1653 |
59 | Неправильный сигнал VVT-i | P1349 |
71 | Система EGR | P0401, P0403 |
89 | Привод ETCS | P1125, P1126, P1127, P1128, P1129, P1633 |
92 | Проблемы с форсункой холодного пуска | P1210 |
97 | Неисправна форсунка | P1215 |
Дизельные двигатели
Многие автомобили Тойота выпускались с двигателем, работающим на дизеле. Наиболее популярными моделями являются седаны Витц, Caldina, Avensis (Т25), Камри, Камри Грация, Corolla E150, Аурис 2008 года, внедорожники Land Cruiser Prado 120 и Land Cruiser Прадо 200 или кроссовер RAV4.
Записывая коды для дизельных авто, вы можете увидеть следующие обозначения.
Код | Расшифровка |
13 | Частота вращения вне допустимых норм |
19 | Некорректное положение педали акселератора |
22 | Неисправность в показателях температуры охлаждающей жидкости |
24 | Некорректные данные о температуре воздуха на впуске |
35 | Давление наддува вне нормы |
39 | Плохо работают датчики температуры топлива |
42 | Неисправность кроется в датчике скорости автомобиля |
96 | Положение клапана EGR неправильно |
Поломки других деталей дизельного движка.
Код | Расшифровка |
12 | Проблема в положении коленчатого вала |
14 | Поломка в клапане, регулирующем угол опережения впрыска |
15 | Сервопривод дроссельной заслонки вышел из строя |
17 | Некорректный сигнал, идущий от блока управления |
18 | Поломка в электромагнитного перепускного клапана |
32 | Поломка корректирующих резисторов |
Автоматическая коробка передач
Отличаются машины одной марки не только двигателем, но и коробкой передач. Для тех же Тойота Королла 150, Цельсиор или Виста поломки АКПП будут разниться с неисправностями «механики».
Если в работе трансмиссии есть неисправности, вы увидите один из кодов.
Код | Расшифровка | Аналог для АКП |
37 | Неисправность датчика частоты вращения входного вала коробки передач | P1705 |
42, 44, 36 | Проблема в датчике скорости (может быть и частота вращения вала) | P0500 |
46 | Давление гидроаккумулятора, неисправен соленоид | P1765 |
62, 63 | Проблемы с одним из соленоидов | P0753 P0758 |
64, 68 | Муфта блокировки гидротрансформатора, неисправен соленоид | P0773 |
Такие ошибки характерны для разных моделей, среди которых Тойота Ипсум, Тойота Хайлендер 2001 г и Caldina.
Прочие комбинации
Для диагностики также используют специальную технику и приборы. Такие приспособления покажут пятизначные коды. Их же можно узнать и при помощи бортового компьютера, который установлен в новых авто и моделях типа гибрид.
Код на экране Тойота с бортовым компьютером
В гибридной версии вышли Тойота Эстима, Toyota Prius, третье поколение Toyota Harrier и другие. У этих моделей (кроме других поломок) могут возникать неисправности системы высоковольтных батарей (ВВБ). Коды ошибок гибридной установки и их расшифровки приведены в таблице.
Самые распространенные коды ошибок, не связанные с ВВБ, это.
Код | Расшифровка |
P1604 | Запуск двигателя не удался, поломка в системе впуска |
B0101 | Система безопасности работает некорректно, неполадки с защитными подушками |
В 1801 | С водительской стороны оборваны цепи пиропатрона |
C1201 | Работа двигателя некорректна, обороты ниже допустимого |
P0420 | Система катализаторов В1 работает ниже допустимого порога эффективности |
P0352З | Неполадки в цепях системы зажигания |
В фотогалерее представлены ошибки в работе иммобилайзера и шин на автомобилях Toyota.
Сброс ошибок
После того как был произведен ремонт и поломку устранили, коды ошибок могут сами не исчезнуть. Чтобы их сбросить также есть определенная последовательность действий. Для этого нам снова понадобится разъём для диагностики.
Чтобы произвести сброс кодов необходимо:
Как пошагово осуществить самодиагностику автомобилей Тойота на видео рассказывает «Artem0023»:
Источники:
https://autonevod. ru/obd2-codes/p2564
https://autodvig. com/diagnostics/kody-oshibok-tojota-32077/