На чтение 5 мин Просмотров 3.9к.
Рассмотрим подробнее
- Техническое описание и расшифровка ошибки P2453
- Симптомы неисправности
- Причины возникновения ошибки
- Как устранить или сбросить код неисправности P2453
- Диагностика и решение проблем
- На каких автомобилях чаще встречается данная проблема
- Видео
Код ошибки P2453 звучит как «несоответствие диапазона рабочих характеристик цепи датчика «A» давления сажевого фильтра дизельного двигателя». Часто, в программах, работающих со сканером OBD-2, название может иметь английское написание «Diesel Particulate Filter (DPF) Pressure Sensor «A» Circuit Range/Performance».
Техническое описание и расшифровка ошибки P2453
Код неисправности P2453 является общим кодом, который определяется как «несоответствие диапазона рабочих характеристик цепи датчика «A» давления сажевого фильтра». Устанавливается на автомобилях с дизельным двигателем.
Сажевый фильтр (DPF) предназначен для удаления девяноста процентов частиц углерода (сажи) из выхлопных газов дизельных двигателей. Он расположен перед каталитическим нейтрализатором или ловушкой NOx.
Когда выхлоп двигателя проходит через сажевый фильтр, между волокнами задерживаются крупные частицы. По мере накопления сажи давление выхлопных газов увеличивается.
После того, как накопилось достаточное количество сажи и давление выхлопных газов достигло запрограммированной степени. Фильтрующий элемент необходимо регенерировать, чтобы позволить отработанным выхлопным газам продолжать проходить через DPF.
В большинстве случаев датчик давления DPF устанавливается в моторном отсеке, вдали от самого сажевого фильтра. Он контролирует противодавление выхлопных газов до того, как они попадут в фильтрующий элемент. Это достигается с помощью силиконовых шлангов, которые подключены к сажевому фильтра и датчику давления DPF.
Когда PCM обнаруживает состояние давления выхлопных газов, которое не совпадает со спецификациями производителя. Или электрический входной сигнал от датчика «A» давления сажевого фильтра превышает запрограммированные ограничения. Будет сохранен код P2453, после чего загорится лампа неисправности на панели проборов.
Симптомы неисправности
Основным симптомом появления ошибки P2453 для водителя является подсветка MIL (индикатор неисправности). Также его называют Check engine или просто «горит чек».
Также они могут проявляться как:
- Загорится контрольная лампа «Check engine» на панели управления (код будет записан в память как неисправность).
- Может гореть контрольная лампа сажевого фильтра.
- Возможно падение мощности двигателя.
- Повышенная температура двигателя.
- Выброс чрезмерного количества сажи с отработавшими газами автомобиля.
Ошибка P2453 считается не очень серьезной, однако если проблему долго не решать, модуль управления двигателем (ECM) может перевести автомобиль в аварийный режим. Что приведет к ограничению скорости движения автомобиля и падению мощности двигателя.
Причины возникновения ошибки
Код P2453 может означать, что произошла одна или несколько следующих проблем:
- Неисправен датчик давления DPF.
- Обрыв или короткое замыкание в цепи датчика «A» давления DPF.
- Засорены трубки или шланги датчика давления DPF.
- Использование топлива с высоким содержанием серы.
- Неисправность сажевого фильтра.
- Загрязненный элемент воздушного фильтра.
- Утечка воздуха перед DPF изменяет показания датчика.
- Неправильная стратегия ECM препятствует правильной регенерации.
- Иногда причиной является неисправный модуль ECM.
Как устранить или сбросить код неисправности P2453
Некоторые предлагаемые шаги для устранения неполадок и исправления кода ошибки P2453:
- Подключите сканер OBD-II к диагностическому разъему автомобиля и считайте все сохраненные данные и коды ошибок.
- Очистите коды ошибок с памяти компьютера.
- Проведите тест-драйв автомобиля, чтобы выяснить, появляется ли ошибка снова.
- Если код появится снова, визуально осмотрите электрические провода и соединители.
- Проверьте сажевый фильтр, а также датчик давления сажевого фильтра.
- Отремонтируйте или замените все поврежденные или неисправные компоненты.
- Протестируйте и при необходимости замените модуль управления двигателем (ECM).
Диагностика и решение проблем
Приступать к устранению ошибки P2453 лучше с визуального осмотра соответствующих жгутов и разъемов. Следует обратить особое внимание на проводку, проложенную рядом с горячими компонентами выхлопа и острыми краями.
Затем необходимо проверить датчик давления DPF с помощью мультиметра. Если датчик не соответствует требованиям производителя по сопротивлению, его необходимо заменить.
Если датчик в порядке, проверьте шланги на предмет засоров или обрывов, при необходимости очистите или замените их. Для замены необходимо использовать высокотемпературные силиконовые шланги.
Шланги идущие к датчику давления DPF от температуры могут быть расплавленными или треснутыми. Поэтому при замене возможно, потребуется изменить их маршрут, чтобы исключить высокотемпературные элементы.
После тестирования датчика и осмотра шлангов, необходимо проверить электрическую цепь системы. Отключите все связанные модули управления перед проверкой сопротивления с мультиметра. При необходимости отремонтируйте или замените поврежденные, или закороченные цепи.
Выполнив все рекомендации, ошибка P2453 скорее всего будет исправлена и пропадет. Если этого не произойдет, возможно проблема кроется в неисправном модуле управления двигателем (ECM).
На каких автомобилях чаще встречается данная проблема
Проблема с кодом P2453 может встречаться на различных машинах, но всегда есть статистика, на каких марках эта ошибка присутствует чаше. Вот список некоторых из них:
- Audi (Ауди а4)
- Chevrolet (Шевроле Каптива, Круз)
- Dodge
- Fiat (Фиат Дукато)
- Ford (Форд Транзит, F-150)
- GMC
- Isuzu
- Iveco (Ивеко Дейли)
- Mercedes (Мерседес Вито, Спринтер, e220, e350)
- Opel (Опель Инсигния, Корса)
- Peugeot
- Toyota
- Volkswagen (Фольксваген Пассат)
С кодом неисправности Р2453 иногда можно встретить и другие ошибки. Наиболее часто встречаются следующие: P0335, P0344, P2002, P2452, P2454, P2455, P2456.
Видео
Что означает ошибка P2453 на AUDI
Сажевый фильтр, датчик разности давлений: недостоверный сигнал
Неполадки в работе сажевого фильтра либо контроллера разности давлений. Причина проблемы может заключаться в сбоях на электролинии или некорректном импульсе, подающемся по ней
При обнаружении сразу нескольких ошибок, устраняйте их в порядке появления в отчете диагностического устройства.
- FORD
- VOLKSWAGEN
- SEAT
- AUDI
- SKODA
Другие ошибки на AUDI
- 4145
- 09B3
- 02826
- 0002
- 457C
- 17532
- 01042
- S234
- 434E
- 456B
- 40B6
- 16519
- 01695
- 46EC
- 01455
- 00252
- 18059
- 00595
- 00089
- 02543
- 02794
- 19755
- 44B4
- 16415
- 18226
- 0540
- 18675
- 02011
- 02660
- 01987
- 02D1
- 0ADF
- 16612
- 08D3
- 00249
- 00361
- 4D63
- 4563
- 16496
- 18526
- 01716
- 051B
- 0359
- 44A0
- 17498
- 17589
- 02EB
- 02970
- 47A8
- 18748
- 00D7
- 0352
- 16651
- 01665
- 0369
- 00576
- 00291
- 4863
- 4993
- 028E
- 4193
- 4487
- 0413
- 0416
- 47DE
- 4935
- 00502
- 04E4
- 00666
- 00847
- 17609
- 19462
- 001E
- 4690
- 024
- 0A70
- 0631
- 45A7
- 4667
- 02607
- 4C47
- 18886
- 4350
- 00967
- 052
- 17448
- 0960
- 093F
- 0780
- 00957
- A32
- 4294
- 01A5
- 40DE
- 00856
- 4D52
- 094B
- 19847
- 18071
- 0997
Описание P2453 ошибки автомобиля Audi. В нашем справочнике имеется следующая информация:
На русском языке:
Сажевый фильтр (DPF), датчик давления A — неисправность электрической цепи
На английском языке:
Diesel Particulate Filter Pressure Sensor «A» Circuit Range/Performance
Выберите модель для возможности более детального просмотра информации по этой ошибке:
Найти причину >>>
Принимая во внимание тот факт, что OBD2 ошибки работы электронных систем автомобиля не всегда на прямую указывают на неработающий элемент, а чаще дают всего лишь общую информацию о неисправности, мы пришли к следующему выводу:
В разных марках и моделях автомобилей одна и также ошибка может возникать как следствие неисправности абсолютно разных элементов.
Стало понятно, что просто необходим ресурс в котором можно найти не только общую информацию об OBD2 ошибке, а практические данные по конкретному автомобилю.
Опыт автоэлектриков показал, что если рассматривать определенную марка-модель автомобиля, то в подавляющем большинстве случаев причина возникновения какой либо ошибки одна и также.
Мы создаем, не без вашей помощи, справочник причинно-следственной связи возникновения той или иной OBD2 ошибки у конкретного автомобиля (марка и модель). Если на Ваш автомобиль не найдено описание (причинно-следственной связи) ошибки, то не стесняйтесь задавайте вопрос.
Если у вас есть опыт в устранении той или иной ошибки — делитесь опытом с другими пользователями. Так мы сможем сформировать полезный ресурс. По капле от каждого и всем будет полезно.
Возможно будет интересно:
Если ошибка указывает на неверные параметры (высокие или низкие значения) какого нибудь из датчиков или анализаторов, то вероятней всего этот элемент исправен, а проблему надо искать так сказать «выше по течению», в элементах работу которых анализирует датчик или зонд.
Если ошибка указывает на постоянно открытый или закрытый клапан, то тут надо подойти к решению вопроса с умом, а не менять бездумно этот элемент. Причин может быть несколько: клапан засорен, клапан заклинил, на клапан приходит неверный сигнал от других неисправных узлов.
Автомобили с каждым днем становятся все более сложными, но и более диагностируемыми. Наш форум создан для всех, от простых автолюбителей до профессиональных автоэлектриков.
My car turned on the check engine light on my 2010 Audi A3 1.9l TDI. After scanning it with my OBD-reader, I got the following error codes:
- P0473 Exhaust Pressure Sensor 1, Signal Too High
- P2456 Diesel Particle Filter, Differential Pressure Sensor, Implausible Signal
This fix applies to my model, 2010 Audi A3 with a 1,9 liter diesel engine – but should be process should be valid on most VAG cars, Volkswagen, Audi, Skoda etc.
Video how to fix the issue:
- T30 Torx screwdriver
- Pliers for the hose clamps
- VAG-COM diagnostic cable
- VCDS-software
How to change DPF Differential Pressure Sensor
1) Regenerate DPF
DPF or the Diesel Particle Filter is a filter in the exhaust system that gathers soot from the exhaust and burns it, leading to cleaner emissions.
This process helps to burn off soot from DPF and cleans the filter, making the engine breather a little easier. This part of the fix is optional, but I highly recommend it to clean the filter and make everything a bit nicer for the new sensor.
Accurate representation of the DPF regeneration:
Plug in the VAG-COM cable and open VCDS.
Enable the Particle Filter Service Regeneration:
Engine > Coding II > Enter code 21295
Drive about 20 km (12,5 miles) with your RPM between 2500 and 3500 for the regeneration to complete. Basically driving around with lower gear than usual.
You can do the regeneration few times if you have to drive around anyway.
2) Change the sensor
- Remove heat-shield
- Remove cable, open the lock with a flat-head screwdriver
- Remove the T30 bolt holding down the sensor
- Pull the hose-clamps down
- Pull off the sensor
- Install the new sensor, same steps in reverse order
3) Adapt the sensor and clear the MIL light
You need to adapt the sensor for it to work properly. Whole process is explained in the video above.
G450 DPF pressure Sensor adaption using VCDS
- Turn the ignition on, engine off
- Select Engine control module
- Select Coding II
- Enter code 30605 and click “Do it!“
- Turn ignition off
- Wait 30 seconds
Turn off the check engine light using VCDS
You need to clear fault codes from the engine control unit to turn off the MIL light.
Do not clear any codes that you haven’t actually fixed. Its recommended to save a report before clearing any codes.
- Turn the ignition on
- Select Engine control module
- Select Fault Codes
- Select Clear Codes
If your fix worked, the motor indicator light should be off and the fault code should not appear back in the fault code list. You are all done!
What do you think of this post?
-
Like (56%)
-
Awesome (27%)
-
Dislike (8%)
-
Useful (6%)
-
Sucks (2%)
-
Surprising (0%)
-
Interesting (0%)
-
Boring (0%)
Nerd from Helsinki, Finland | AV and Home Cinema enthusiast | Medical Electronics engineer | Inventor type of guy | Business manager at Argnode Ltd
Related Topics
- Audi A3
- Cars
- DIY
- Fix
- VCDS
OBD-II Trouble Code Technical Description
Article by
Stephen Darby
ASE Certified Technician
Diesel Particulate Filter Pressure Sensor A Circuit Range/Performance
What does that mean?
This diagnostic trouble code (DTC) is a generic powertrain code, which means that it applies to all 1996-newer vehicles (Ford, Dodge, GMC, Chevrolet, Mercedes, VW, etc.). Although generic, the specific repair steps may vary depending on make/model.
When I encounter a code P2453, I have discovered that the powertrain control module (PCM) has detected a malfunction in the electrical circuit of the diesel particulate filter (DPF) pressure sensor that has been given the designation A. This code should be exhibited only in vehicles that are equipped with a diesel engine.
DPF systems in OBD-II vehicles are designed to remove ninety-percent of carbon particles (soot) from diesel engine exhaust. The black smoke that billows from the exhaust of a diesel engine (under heavy acceleration) can be attributed to soot. The DPF is housed in a steel inline exhaust housing which resembles a muffler or catalytic converter. It is positioned before the catalytic converter and/or the NOx trap. Ideally, large soot particles are trapped in the DPF element. Small particles and other (exhaust gas) compounds are allowed to flow through.
A wide array of elemental compounds are used (by the DPF) to trap large soot particles and allow engine exhaust to flow through. Included are: paper fibers, metal fibers, ceramic fibers, silicone wall fibers, and cordierite wall fibers. The most common type of fiber used in DPF applications is cordierite which is ceramic based. Cordierite is inexpensive and has excellent filtration characteristics. Regrettably, Cordierite has problems with overheating at higher temperatures. This makes it susceptible to malfunctions in vehicles equipped with passive DPF systems.
The core of any DPF is the filtration element. Large particles of soot are trapped between the fibers as engine exhaust flows through the element. Exhaust pressure increases as soot is accumulated. After exhaust pressure has reached a programmed degree and an adequate amount of soot is accumulated, the filtration element must be regenerated. This allows spent exhaust gases to continue flowing through the DPF.
DPF systems are regenerated automatically are called active DPF systems. The PCM is programmed to inject chemicals (including but not limited to diesel fuel and diesel exhaust fluid) into the exhaust at programmed intervals in and active DPF system. The injection causes an increase in exhaust temperature and burns trapped soot particles; releasing them as ions of nitrogen and oxygen.
Passive DPF systems utilize a similar process but require input from the owner. In some cases, a qualified repair facility must handle the regeneration. It may take hours to complete the task once the regeneration procedure has been initiated. In some cases, the DPF must be removed from the vehicle and serviced using a specialized machine that completes the process and disposes of the soot particles appropriately.
The DPF is considered regenerated when the soot particles are sufficiently removed. Afterwards, exhaust pressure should react accordingly.
The DPF pressure sensor is usually mounted in the engine compartment and away from the DPF. Exhaust back pressure is monitored as it enters the DPF. Silicon hoses (connected to the DPF and the DPF pressure sensor) are used to accomplish this task.
A code P2453 will be stored if the PCM detects an exhaust pressure condition that doesn’t coincide with manufacturer’s specifications or an electrical input signal from DPF pressure sensor A which exceeds programmed limitations.
Symptoms & Severity
This code should be considered urgent, as it indicates conditions that could lead to internal engine or fuel system damage. Symptoms of a P2453 code may include:
- Diminished engine performance
- Excessive black smoke from the exhaust
- Increased engine temperatures
- Higher than normal transmission temperatures
Causes
Potential causes for this code to set are:
- Clogged DPF pressure sensor tubes/hoses
- Faulty DPF pressure sensor
- The diesel exhaust fluid reservoir may be empty
- Improper diesel exhaust fluid
- Open or shorted circuit/s in the DPF pressure sensor A circuit
- Inept DPF regeneration
- The active DPF regeneration system is inoperative
Diagnostic and Repair Procedures
A good starting point is always to check for technical service bulletins (TSB) for your particular vehicle. Your issue may be a known issue with a known fix put out by the manufacturer and can save you time and money during diagnosis.
A manufacturer’s service manual, a diagnostic scanner, and a digital volt/ohmmeter will be instrumental in diagnosing a code P2453. An infrared thermometer may also be helpful.
I would begin my diagnosis with a visual inspection of related harnesses and connectors; paying close attention to wiring that is routed near hot exhaust components and/or sharp edges. Test alternator output, check the battery, and battery terminal ends at this time.
I would continue by connecting the scanner and retrieving all stored codes and freeze frame data. Be sure to write this information down for future reference. Clear the codes and test drive the vehicle.
Check to make sure that diesel exhaust fluid is present (where applicable) and that it is of the correct type, especially if the code immediately resets. A lack of diesel exhaust fluid is possibly the most common cause of this code being stored. The DPF will not be regenerated effectively without the proper type of diesel exhaust fluid. Poor DPF regeneration will cause an increase in exhaust pressure.
Using the DVOM, test the DPF pressure sensor. Consult the manufacturer’s service manual for instructions. The sensor must be replaced if it fails to comply with manufacturer’s resistance specifications.
Check for clogs and/or breakage in the DPF pressure sensor supply hoses, if the sensor checks out. Clear or replace hoses as required (high temp silicon hoses must be used).
If supply lines are intact and the sensor is operational, begin testing system circuits. Disconnect all related controllers before testing resistance and/or continuity with the DVOM. Repair or replace open or shorted circuits as necessary.
Additional diagnostic notes:
- Clogged sensor ports and clogged sensor tubes are common
- Consult the owners/service manual to find out if your vehicle is equipped with an active DPF regeneration system or a passive system
- If DPF pressure sensor hoses are melted or cracked, they may need to be rerouted after replacement
Related DTC Discussions
- 2011 Mercedes e350 — P2453 & P0335
Hello guys
So about 3 months back my car (Mercedes e350, automatic, diesel, 2011) began randomly doing a sudden jerk whilst driving, as if it was jumping gears, and then going into limp mode a retart of the engine would get it out of limp. At the worst point whilst I was coming to a stop at a traff…
- Audi A4 P2002 P2453 P2454 Engine management light
Hi, can someone please help me. I have an Audi A4 tdi 2.0 2010z Engine management light of my car came on-when took it to local garage just to do diagnostics it came with these faults. I don’t know anything about cars….
- P034400 and P245328 on 2011 Mercedes E220
I recently purchased an year 2011 mercedes E220, OM651 diesel Engine. The car has arattling sound when starting and the sound goes off after few seconds of Starting up. It later develops a check engine light and slows down and goes on a limp mode. The gears wont change.
Diagnosis indicate P0344000 a…
Need more help with a p2453 code?
If you still need help regarding the P2453 trouble code, please post
your question in our FREE car repair forums.
NOTE: This information is presented for information purposes only.
It is not intended as repair advice and we are not responsible for any actions
you take on any vehicle. All information on this site is copyright protected.