-
#1
Hi, i have a problem with my Ducato 130 multijet 2015. The motor lamp comes on frequently and when Reading the fault memory it says P1581. I found somewhere that it could be the throttle valve. I cleaned it but it did not help.
Is there anyone who can come up with any idea?
Regards
Mikael
-
#2
What code reader you using? That code related to heated blow by valve circuit if it’s shorting you will have fuse blown
-
#3
What code reader you using? That code related to heated blow by valve circuit if it’s shorting you will have fuse blown
Hi, i am using a ELM327 code reader connected to a PC and it is possible to reset the code but After a short while the code is back.
-
#4
Hi, have you found a solution?. I’m having the same error code and thinking of changing the throttle valve but I’m not sure
-
#5
Hi
Error code P1581 for a Ducato may indicate a problem with the «Oil Vapour Heater» or «Blow-by Heater». This is a small resistive electrical heater situated in one of the breather hoses. They sometimes go short circuit. This heater is only needed in very cold climates, to prevent ice crystals forming inside the breather system.
-
Blow by heater.jpg
6 KB
· Views: 212
-
#6
Mine is a 2014, 3.0 litre. Do you know where is this blow by heater located ?
-
#7
Hi
On the 2.3 Litre models, the heater O007 is in a rubber hose (about 30 mm diameter) on the right hand side of the engine, above the gearbox (see picture).
According to my data, the 3.0 Litre models are not fitted with this heater, but it might be worth checking anyway.
A Fiat dealer will be able to read the full 7 digit error code (introduced 2013), for example P1581-XX, where XX are two supplementary digits. These «symptom identifier» digits will give a closer indication of the fault.
00 = Not specified
04 = Open
11 = Short to ground
12 = Short to B+
13 = Open
14 = Short to ground or open
15 = Short to B+
16 = Circuit voltage below threshold
17 = Circuit voltage above threshold
18 = Current below threshold
31 = No signal
44 = Data memory failure
47 = Controller failure
49 = Internal electronic failure
51 = Not programmed
62 = Signal comparison failure
64 = Plausibility failure
72 = Actuator stuck closed
74 = Actuator slipping
77 = Commanded position not achievable
7E = Actuator stuck on
1A = Circuit resistance below threshold
1C = Voltage out of range
1D = Current out of range
23 = Signal stuck low
24 = Signal stuck high
27 = Single rate of change above threshold
29 = Performance signal invalid
2A = Stuck in range
2B = Signal cross coupled
2F = Signal erratic
7F = Actuator stuck off
85 = Signal above allowable range
87 = Missing communication message
93 = Performance no operation
96 = Component internal failure
9C = Low insufficient flow
9E = Stuck on
-
X250 2287cc Oil Vapour Heater O007.jpg
101 KB
· Views: 258
-
#8
Thank you very much for helping. I get this on the diagnosis dongle … will try to change the admision throttle valve
-
Screenshot_20221006-193703.jpg
210.1 KB
· Views: 41
-
#9
Thank you very much for helping. I get this on the diagnosis dongle … will try to change the admision throttle valve
As Anthony stated a more sophisticated fault code reader will give two more digits and so more information.
Plus p1xxx codes mean different things for different vehicle manufactures
So you need to know what p1581 means for FIAT
Да забыл сказать после этого всегда горит чек и 4 ошибки. Сотрешь их они потом опять появляются. На работу мотора вроде бы не влияют.
1: P0403 — Клапан EGR
ERROR DETAILS:
Состояние аномалии: Замк. к. на массу
Обороты двиг.: 782 оборотов/мин
Кол. во газойля: 2,7 mm³/i
Положение акселератора: 0,00 %
Exhaust gas recirculation circuit malfunction
Причина этой ошибки — ЭБУ получает очень низкий сигнал от датчика. Сейчас ошибка не обнаруживается, но она сохранена в памяти ЭБУ. Сотрите ошибки и наблюдайте появление той же самой ошибки. Сообщение об этой ошибке отображается на приборной доске.
2: P0638 — Команда дросс. клапана
ERROR DETAILS:
Состояние аномалии: Замк. к. на массу
Обороты двиг.: 782 оборотов/мин
Кол. во газойля: 2,7 mm³/i
Положение акселератора: 0,00 %
Throttle actuator control range/performance
Причина этой ошибки — ЭБУ получает очень низкий сигнал от датчика. Сейчас ошибка не обнаруживается, но она сохранена в памяти ЭБУ. Сотрите ошибки и наблюдайте появление той же самой ошибки. Сообщение об этой ошибке отображается на приборной доске.
3: P0101 — Сигнал дебиметра
ERROR DETAILS:
Обороты двиг.: 782 оборотов/мин
Кол. во газойля: 2,4 mm³/i
Положение акселератора: 0,00 %
No help available
Причина этой ошибки — ЭБУ не получачет сигнал от датчика. Сейчас ошибка не обнаруживается, но она сохранена в памяти ЭБУ. Сотрите ошибки и наблюдайте появление той же самой ошибки. Сообщение об этой ошибке отображается на приборной доске.
4: P0111 — Сигнал температуры воздуха дебиметра
ERROR DETAILS:
Обороты двиг.: 782 оборотов/мин
Кол. во газойля: 2,4 mm³/i
Положение акселератора: 0,00 %
Найдена следующая информация по ошибке P1581 для автомобиля FIAT DUCATO (2014-2020):
На русском языке:
Условия высокого уровня на входе в цепь круиз-контроля
На английском языке:
Cruise Control Module Move Circuit High Input Conditions
Вы можете задать вопрос или поделиться опытом устранения ошибки P1581 на автомобиле FIAT с другими пользователями.
Возможную причину возникновения и советы по устранению можно найти в каталоге причин и советов:
Найти причину >>>
Ошибки (коды ошибок) полученные от прибора, сканера требуют правильной интерпретации информации, дабы не тратить время и деньги на замену работающих элементов автомобиля.
Проблема зачастую кроется намного глубже чем кажется на первый взгляд. Это& вызвано теми обстоятельствами, что информационные сообщения содержат, как было выше сказано, косвенную информацию о нарушении работы системы.
Может быть полезным для решения вопроса по устранению неисправности у Fiat Ducato (250):
Возможные причины: Неисправный модуль круиз-контроля; Жгут проводов модуля круиз-контроля открыт или замкнут; Схема модуля круиз-контроля плохое электрическое соединение.
Модуль управления силовой трансмиссией ( PCM ), обнаруженный под напряжением 3 В в цепи круиз-движения с отключенным Quad Driver.
Данная ошибка неоднозначна и к ее возникновению может привести масса причин. Для ее решения стоит обратиться в специализированный автосервис.
-
9th March, 2022, 10:19 AM
#1
Fiat Ducato 2.3 mjt mj9df need deleet dtc p1581
Pls somebode help
deleet dtc p1581
Fiat Ducato 2.3 mjt mj9df
2019
thanks
-
9th March, 2022, 10:25 AM
#2
NO CS
The programmer will doPASS ON PM
-
The Following User Says Thank You to gadelhas For This Useful Post:
bsv2001 (9th March, 2022)
-
9th March, 2022, 12:13 PM
#3
Originally Posted by bsv2001
Pls somebode help
deleet dtc p1581
Fiat Ducato 2.3 mjt mj9df
2019
thanksYou have original for this SW: 4L43A328 also?
Bookmarks
Bookmarks
Posting Permissions
- You may not post new threads
- You may not post replies
- You may not post attachments
- You may not edit your posts
- BB code is On
- Smilies are On
- [IMG] code is On
- [VIDEO] code is On
- HTML code is Off
Forum Rules
Warning: mysqli_query() expects parameter 1 to be mysqli, null given in /home/host1340859/autoell.ru/htdocs/www/inc/head.php on line 313
Warning: mysqli_fetch_array() expects parameter 1 to be mysqli_result, null given in /home/host1340859/autoell.ru/htdocs/www/inc/head.php on line 313
Warning: mysqli_query() expects parameter 1 to be mysqli, null given in /home/host1340859/autoell.ru/htdocs/www/inc/head.php on line 324
Warning: mysqli_fetch_array() expects parameter 1 to be mysqli_result, null given in /home/host1340859/autoell.ru/htdocs/www/inc/head.php on line 324
Warning: mysqli_query() expects parameter 1 to be mysqli, null given in /home/host1340859/autoell.ru/htdocs/www/inc/head.php on line 335
Warning: mysqli_fetch_array() expects parameter 1 to be mysqli_result, null given in /home/host1340859/autoell.ru/htdocs/www/inc/head.php on line 335
Warning: mysqli_query() expects parameter 1 to be mysqli, null given in /home/host1340859/autoell.ru/htdocs/www/inc/head.php on line 346
Warning: mysqli_fetch_array() expects parameter 1 to be mysqli_result, null given in /home/host1340859/autoell.ru/htdocs/www/inc/head.php on line 346