-
- Регистрация:
- 28 дек 2009
- Сообщения:
- 20
- Пол:
- Мужской
- Регион:
- Красноярский край
Доброго времени суток!
Прошу помочь в расшифровке кода неисправности OBD II P1419 -
- Регистрация:
- 28 дек 2009
- Сообщения:
- 20
- Пол:
- Мужской
- Регион:
- Красноярский край
-
I FIGURED IT OUT! I finally took my car to the dealer after going to two import mechanic shops. The first shop also read the P1419, secondary air flow circuit malfuction. This is why I replaced the MAF sensor.. they told me too.. PS: I’ll be contacting that company and asking them to send me 400 wasted dollars.
The second shop got the same code and they didn’t have a clue!
Third, I went to the BMW dealer.. They found out that secondary air really is secondary air. This sensor measures the ambient air temp and decides weahter or not I need air forced into the manifold at start up. This can looking device is mounted opposite the MAF sensor in the engine compartment and can be replaced for under $100.
Thanks for the comments.
Stop hovering to collapse…
Click to collapse…
Hover to expand…
Нажмите, чтобы раскрыть…
-
If it matters Code P1419 on a aftermarket code reader is Secondary Mass Air Flow Sensor and the previous post is correct buy a BMW # 11.72.1.438.814 in Canada its 169.00 but it will correct the problem
думаю зазберешся )
номер детали выделен — расходометр короче
Stop hovering to collapse…
Click to collapse…
Hover to expand…
Нажмите, чтобы раскрыть…
-
Вот что гугл пишет
Как я понял нужна вот эта деталька под №9
В Экзисте
Stop hovering to collapse…
Click to collapse…
Hover to expand…
Нажмите, чтобы раскрыть…
-
- Регистрация:
- 25 фев 2009
- Сообщения:
- 9,919
- Пол:
- Мужской
- Регион:
- Ямало-Ненецкий АО
Термоанемометрический расходомер добавочного воздуха,системы продувки катов. Геморная фигня на америкосах. Горит джеки чан,замена расходомера в основном не помогает. Решил проблему прошивкой на евро2. Поищи поиском,есть тут темы про это.
Stop hovering to collapse…
Click to collapse…
Hover to expand…
Нажмите, чтобы раскрыть…
-
да Борь она самая
Stop hovering to collapse…
Click to collapse…
Hover to expand…
Нажмите, чтобы раскрыть…
-
Stop hovering to collapse…
Click to collapse…
Hover to expand…
Нажмите, чтобы раскрыть…
-
- Регистрация:
- 25 фев 2009
- Сообщения:
- 9,919
- Пол:
- Мужской
- Регион:
- Ямало-Ненецкий АО
На 99% проблема не в нем. Просто выдает ошибку по расходомеру,из-за того,что идет больше или меньше воздуха через него. Проблема или в подсосе лишнего воздуха(негерметичность патрубков),или неисправен клапан на выпуске,может быть проблема в разъемах электрических,реле,а так же сам нагнетатель м.быть неиспрпвен. ВРаботоспособность системы можно проверит Дис-ом.
Менял все в этой системе,так и не победил ее. Проблему решил неделю назад,перепрошивкой не евро2
Stop hovering to collapse…
Click to collapse…
Hover to expand…
Нажмите, чтобы раскрыть…
-
так то если разбиратся ))))
ТС вообще спрашивал что за ошибка )))))
Stop hovering to collapse…
Click to collapse…
Hover to expand…
Нажмите, чтобы раскрыть…
-
Блин Борька не позорься
гугл онлайн не лудший переводчик ))))))
Stop hovering to collapse…
Click to collapse…
Hover to expand…
Нажмите, чтобы раскрыть…
-
- Регистрация:
- 25 фев 2009
- Сообщения:
- 9,919
- Пол:
- Мужской
- Регион:
- Ямало-Ненецкий АО
Stop hovering to collapse…
Click to collapse…
Hover to expand…
Нажмите, чтобы раскрыть…
-
- Регистрация:
- 28 дек 2009
- Сообщения:
- 20
- Пол:
- Мужской
- Регион:
- Красноярский край
ОК, спасибо за информацию!
-
Stop hovering to collapse…
Click to collapse…
Hover to expand…
Нажмите, чтобы раскрыть…
-
Fault log report generated by Torque for Android
=================================================Vehicle VIN: 5UXFA13504LU41005
Название автомобиляBMW
Калибровка автомобиля ID7572342
7589167Current Fault Log
——————
P1419: nullPending Fault Log
——————
P1419: nullHistoric Fault Log
——————
ECU reports no historic faultsEnd of report.
Поменял расходомер с другой машины — ошибка всё равно появляется.
Коллеги, кто сталкивался? Машина америкос, 2005 г. 3.0 бенз.
Шить что ли мозги надо? Кто поможет?
Заранее спасибо. -
- Регистрация:
- 25 фев 2009
- Сообщения:
- 9,919
- Пол:
- Мужской
- Регион:
- Ямало-Ненецкий АО
Stop hovering to collapse…
Click to collapse…
Hover to expand…
Нажмите, чтобы раскрыть…
-
Спасибо за линк.
Осталось найти того, кто бы это смог сделать
Поделиться этой страницей
Найдена следующая информация по ошибке P1419 для автомобиля BMW X5 (E53):
На русском языке:
Датчик массового расхода воздуха системы вторичного воздуха отключен или застрял сигнал
На английском языке:
Secondary Air System Air Mass Flow Sensor Disconnected or Stuck Signal
Вы можете задать вопрос или поделиться опытом устранения ошибки P1419 на автомобиле BMW с другими пользователями.
Возможную причину возникновения и советы по устранению можно найти в каталоге причин и советов:
Найти причину >>>
Ошибки (коды ошибок) полученные от прибора, сканера требуют правильной интерпретации информации, дабы не тратить время и деньги на замену работающих элементов автомобиля.
Проблема зачастую кроется намного глубже чем кажется на первый взгляд. Это& вызвано теми обстоятельствами, что информационные сообщения содержат, как было выше сказано, косвенную информацию о нарушении работы системы.
Может быть полезным для решения вопроса по устранению неисправности у BMW X5, E53:
Возможные причины: Неисправный датчик массового расхода воздуха; Жгут датчика массового расхода воздуха открыт или замкнут; Цепь датчика массового расхода воздуха плохое электрическое соединение.
Датчик массового расхода воздуха системы вторичного воздуха отключен или застрял — это общее описание кода P1419, но у производителя может быть другое описание.
- Forum
- General BMW Discussion
- General BMW Mechanical Help sponsored by RM European Auto Parts
- P1419 Fault Code 2004 X5 3.0
-
P1419 Fault Code 2004 X5 3.0
I have a 2004 X5 3.0i
My OBDII reader says I have a P1419 fault code. None of the local Import shops can tell me what is wrong with my X5. I have replaced the Mass Air Flow Sensor. 400 Bucks with no avail. Has anyone else seen this code with this Piece of SHIT BMW? If so, please help me fix it so I can sell it as soon as possible. Thanks for your help.
-
Hmm, P1419 doesn’t seem to show up anywhere as a valid OBD-II code. Do you have any driveability problems, or is it just that the CEL is on? You might want to try a different code reader — Peake Research’s tool works very well with BMW’s. Did any of the import shops try reading the code out themselves, or were they just going by the P1419 code you gave them. Why did you change the MAF — did you have reason to suspect a problem with it in particular? You definitely don’t want to be throwing expensive parts like this at it, hoping for the best
1997 BMW M3/4/5
-
I agree that you need to have the codes read out by someone with a mainstream diag system (DIS, GT-1, Solus, etc). Your code reader may be confused.
The car makes it possible, but the driver makes it happen.
Jim Levie, Huntsville, AL
-
p1419
I FIGURED IT OUT! I finally took my car to the dealer after going to two import mechanic shops. The first shop also read the P1419, secondary air flow circuit malfuction. This is why I replaced the MAF sensor.. they told me too.. PS: I’ll be contacting that company and asking them to send me 400 wasted dollars.
The second shop got the same code and they didn’t have a clue!
Third, I went to the BMW dealer.. DUHHHHH They found out that secondary air really is secondary air. This sensor measures the ambient air temp and decides weahter or not I need air forced into the manifold at start up. This can looking device is mounted opposite the MAF sensor in the engine compartment and can be replaced for under $100.
Thanks for the comments.
-
Hello rotorwng1,
my x5 is seeing this P1419 problem, what is the name of the sensor the measures the ambient air temp at starrtup. many thanks!
-
reply to bimx5
Wow.. a year later I read this. Sorry it took so long. I guess if anyone else is living with this problem then you will need to order part number 11-72-1-438-814.
It’s called the Secondary mass air sensor. Don’t confuse this with the Mass Air Flow sensor which costs 400.00. The part you need can bet acquited online around 68.00.
PEACE!
-
If it matters Code P1419 on a aftermarket code reader is Secondary Mass Air Flow Sensor and the previous post is correct buy a BMW # 11.72.1.438.814 in Canada its 169.00 but it will correct the problem
-
My 2005 x5 3.0i just popped up with the same problem. I’ll look for that part and see if it fixes the problem.
-
I have a 2005 BMW X5 3.0L, my Check engine light came on and I took the car to a shop to read the code, the code is P1419 secondery Air flow sensor, BECARFULL not the main air flow sensor which is $500plus. By reading a few post from this site I tried the secondary sensor and solved the problem.
The sensor OE # 11-72-1-438-814 $180 cnd. Thanks.
-
FYI — for those who ever need to replace the larger MAF for the actual engine intake, you can get them also in the $70-$100 range by either using Range Rover MAF’s (same motor for a while) or using a certain VW MAF (search www.m5board.com since I don’t remember the #). Just throwin it out there to save people some $.
650hp 10 X5///M5
PERFORMANCE:JB4 w/ meth, stage 2 tune, wrapped downpipes, custom intake
INTERIOR:AVIN 10.25″ screen, Blackvue 550 dashcam, 7″ tablet for JB4 logging
EXTERIOR:Niche staggered 20’s or AC Forged staggered 22’s, H&R 2″ suspension, LED AE, CF front splitter
325hp 98 BMW 740iL6
PERFORMANCE:///M5 6spd swap, iron sleeves, L/W Teflon coated & silicone impregnated pistons, Sealed Power rings, 3 angle valvejob, P&P head, perf cams, electric fan, CF intake tube w/aluminium heatshield/wrapped MAF tubing, Magnaflow 14816’d, Eaton M112 in-work
INTERIOR:Android Dynavin, hardwired V1 above rearview, 12″ RE Audio DVC sub, MTX 81000D monoblock, CF silver trim, 5% tint
EXTERIOR:///MPar staggered 19’s, H&R Stage 2/Bilstein HD, custom notched bumper, Shadowline trim, 750iL brakes w/ Axxis pads
190hp 97 328ci
PERFORMANCE:Single mass flywheel, ///M3 clutch
EXTERIOR:Z4///M staggered 18’s, rolled fenders, tinted markers
-
Can anyone tell me how to locate the secondary air flow sensor in an X5 3.0 engine?
-
-
Originally Posted by DanVan
If it matters Code P1419 on a aftermarket code reader is Secondary Mass Air Flow Sensor and the previous post is correct buy a BMW # 11.72.1.438.814 in Canada its 169.00 but it will correct the problem
Can i just clean the connection
-
Definitely try cleaning the sensor with MAF cleaner first. Here’s a DIY:
-
hello
Originally Posted by rbelton
Definitely try cleaning the sensor with MAF cleaner first. Here’s a DIY:
hello
I have the same problem code p1419.
I change already the second mass air sensor(try to clean the old one first, no luck), clean the connections, clean the valve as well and the «check engine soon» is still there.
I did check the valve by blowing air and it its going a little bit out( I read that is how should be) I do not know what the problem can be, I will check the pump tomorrow morning
I am thinking did I need to reset something i mean disconnect the battery or reset the computer some how so i can clear the check engine light
thanks a lot
Bookmarks
Bookmarks

Posting Permissions
- You may not post new threads
- You may not post replies
- You may not post attachments
- You may not edit your posts
- BB code is On
- Smilies are On
- [IMG] code is On
- [VIDEO] code is On
- HTML code is Off
Forum Rules
Привет всем.Хочу поделиться бедой,и попросить совета!!Может кто из присутствующих знает как мне помочь?Корче ,на Х5 и на Х3 номер двигателя спрятан под левой опорой двигателя.Наше долбаное ГИБДД требует его для постановки на учет.Приходится снимать опору,масляный щуп,и т.д.,чтобы прочитать этот екарный номер.Все 5 авто ,на которых мне пришлось это делать—америкосы.В итоге на 3-х из них после этой процедуры повыскакивали одинаковые ошибки Р1419.Пробовали считывать у диллера ,у них БМВовые коды вылезли 092 и 120.Нихрена наши диллеры не смогли наладить.Вот вам и БМВ—ТТС.Профи видать хреновые.Ошибки при стирании вылазят на холодную по утрам,после заводки авто,где-то через 1 минуту.Стираешь и весь день ничего,тихо как в болоте.На утро все повторяется вновь.Кто нить сталкивался с такой бедой?Что за фигня такая?Помогите реальным советом люди добрые и умные. :banghead:
Old thread, but I’ll post up my solution for a future lurker (like I was).
I had the same code — and there is a second mass air flow sensor as indicated in the prior post. I tried to clean mine as well — no resolution.
I then removed the valve to make sure that it wasn’t stuck. It wasn’t so that removed that as being possible.
I then removed the hose that attaches to the air pump to the valve and started the car (it has to be cold). The pump ran for about 30-45 seconds and sounded like a vacuum cleaner as it should.
Final possibility was the mass air flow sensor as well. With the car running I backprobed the wiring harness with a DVM. The ground was good, the 12V supply was good, but the third wire (which was the signal wire) was reading 0V — meaning it was not returning a signal to the computer and triggering the SES code.
No cleaning would take care of that — so I had to replace it. I really didn’t want to shell out over $100 for a new one. So I searched around and found a rebuilt one at RockAuto for around $50 after core return. I tried it thinking I could return it if it was a POS. But 1 week later no issues. Time will tell but so far — so good.
Hope this helps someone else.