P1391 ошибка джип

ДВС!
На днях начались сюрпризы по утрам, долго крутит и не заводится, крайний раз вообще почти посадил АКБ. Ошибок нет, заводиться не хочет (((
Завелся с трудом, прокрутил по максимуму движок и вот оно! P1391 –неустойчивый сигнал с датчика положения коленвала, либо распредвала. Т.е. либо один из датчиков, либо проводка.
Потеребил проводку, ошибка не пропала, завел/заглушил снова, ошибка не пропадает…
Диагноз напрашивался сам собой. Проверить таковые не на чем, осциллографа нет, решил тупо менять. Емех и екзист нарисовали 7 дней доставки, суббота, т.е. только через неделю я смог бы заменить больные датчики. Позвонил по соседям – нету, в Новосиб – ЕСТЬ! Только отправлять мне они не захотели, сказали «привози машину, здесь все сделаем», юмористы )))
Оставил просьбу на Н-ской ветке о помощи, пара человек откликнулись, но с оттяжкой до понедельника или отсутствием возможности помочь. Делать нечего, это всё таки суббота, погода наладилась, шашлыки лыжы итд… В общем принял решение ехать самостоятельно, т.к. машина в понедельник просто необходима. Контора в Н-ске на Кирова, 286 работает без выходных, за что спасибо им большое! …
Пифка пару литров и пошел занимацца секасом под машину.
Сначала снял батарейку, платформу под нее и выкрутил ДПРВ, на все потратил кружку пива и 20 минут, на датчике был небольшой налет какого-то кокса, который только под натиском ножа отскочил. Датчик коленвала расположен в очень интимном месте – за стартером ))))
Пришлось ложицца (ямы в гараже нет, за что казню себя регулярно) под машину. Хорошо что лифт, и клюшки, доступ к стартеру оказался практически свободен, ключ на 15, 15 минут, кружка пива — стартер и болт датчика на полу. Пауза, почистил вокруг датчика мох из грязи и масляной субстанции (из под клапанной крышки немного сопливит). Попытка подцепить датчик отверткой успехом не увенчалась, колечко крепежное сломалось (((
Вылез из под, пошукал по гаражу «чем бы», пасатижы попались на глаза первыми ;)
Снова под машину и …
Тут начался секас по взрослому, разъем датчика отломился после первой попытки достать его. За что вытаскивать? Я как лис вокруг кувшина, торчит фигня из блока на 3 см, а достать нечем (((( И плоскогубцы, и зажимы, и бокорезы – нифига не помогало. Пиво заканчивалось, а проблема оставалась, в довесок ко всему я пару раз получил «презент» в глаза и промывал их периодически… 3 часа и 3 минуты я занимался бесполезными делами типа попытки вынуть датчик, помыть глаза… В оконцовке взял шурика, просверлил две дырки в остатках датчика, вкрутил в них два самореза и фомичём с двух попыток выколупал злодея из берлоги. Ура! Победа! На убитом мной датчике была шапка из поджаренного масла. Теперь он точно не заработает )))
Поездку в Н-ск описывать не буду, ничего особенного. На Кирова приветливо встретили, продали искомые мной датчики, заверили что возвратов и глюков не было, я поверил и поехал обратно )))
Дом, переоделся, гараж. (без пива)
ДПРВ поставил за 10 минут, дольше фотки пытался сделать.
ДПКВ снова загнал меня в неудобное положение ((( Только на этот раз он вставляться не хотел. Болт, брусок, фомич – не помогли, пришлось снять все и чистить посадочное отверстие от элементов коррозии… Вторая попытка, чуток силикона, кусок пластика от подоконника, небольшое усилие и – дома! Закрутил, одел назад стартер, поставил АКБ, скрестил пальцы и повернул ключ…
Я готов был плясать джигу или что угодно другое, машина завелась с полоборота ))))
Прогрел, глушил/заводил, разгонял – все норм!
Съездил за швепсом, достал из подпола Джека и …
Пишу сейчас много букаф и понимаю, что мало кому будет интересно читать мое повествование, поэтому эпилог кратко : P1391 – замена датчиков ДПКВ и ДПРВ. Варианты сэкономить присутствуют, оригинал по каталогу 3100 и 3000, я купил оба за 2500, поставил сам )))
Фотки на телефоне, скопировать не удалось (Джек куда-то запрятал картридер)
завтра выложу…
Продолжение следует…

Фото в бортжурнале Jeep Grand Cherokee (WJ)

Вот он этот коварный тип )))
Фото в бортжурнале Jeep Grand Cherokee (WJ)
Другие не влезут, а мой влезет )))))
Фото в бортжурнале Jeep Grand Cherokee (WJ)
Который из них помер — ХЗ, а вот кого я добил видно на картинке )))
Фото в бортжурнале Jeep Grand Cherokee (WJ)
как говориться найди 10 отличий ))) МолодцЫ китайцЫ )))
Фото в бортжурнале Jeep Grand Cherokee (WJ)
Сделано в сша )))) пока работают, на сколько их хватит пробег покажет…

Эпопея с системой охлаждения!

О замене бачка писал, опишу проблему подробнее, возможно кому-то пригодится.

Из бачка стал уходить антифриз, видимых потёков не было, я напрягся и стал наблюдать. 

Смотрел на уровень в бачке после ночной стоянки, система ж должна остыть, давление выровняться. Во время пуска двигателя смотрел на выхлопные газы. Почитал статьи про систему охлаждения, все пишут про прогоревшие прокладки, в общем жуть. Продолжалось это несколько месяцев. Антифриз периодически уходил, а я его подливал. Однажды поднял капот сразу после поездки по городу и вижу блестит коса проводов, которая проходит примерно под бачком. Трогаю её пальцем — палец красный. Думаю вот оно. Начинаю лазить искать. Включил фронтальную камеру на телефоне и засунул телефон под бачок, а там висит капля и дренажная трубка мокрая.
 

7821E894-75F4-497A-AD0C-171294F77042.thumb.jpeg.9be9ab36dc3ce25cb45d73c6bdd1632c.jpeg

Всё вытер, выровнял уровень в бачке и стал ждать. А антифриз не уходит. 

В итоге моих наблюдений оказалось, что на самом дне бачка, в самой его нижней точке, похоже образовалась микротрещина. При езде по городу, когда система охлаждения максимально разогревалась и создавалось максимально высокое давление, бачок начинал течь. Но тёк не сильно, поэтому до утра в подкапотном всё высыхало. 

При этом автомобиль 2017 года, какого хрена бачок треснул непонятно.
Поставил новый бачок, заменил на нём крышку, и уже как порядка 2000 км этой проблемы нет. Но фобия осталась и литр антифриза всегда лежит в багажнике. 

Всем добра и крепких бачков!

You might experience the Diagnostic Trouble Code (DTC) P1391 with your Jeep. The PCM of your Jeep stores this code when it notices differences between actual and expected values with either CKP or CMP. 

The code is moderately severe to severe; thus, you must act soon. Throughout this article, we’ll discuss why the code is present and how you can get rid of it. 

What Does P1391 Jeep Code Mean?

In simple language, the error number P1391 indicates a problem with either your Crankshaft Position Sensor (CKP), Camshaft Position Sensor (CMP), or both. In mechanical language, it means CKP signal intermittent condition.

Just like in the majority of cars, the Jeep’s Powertrain Control Module (PCM) continuously keeps an eye on each of these CMP and CKP sensors. 

The code is stored when the PCM, a unified controller made up of the Transmission Control Unit (TCU) and Engine Control Unit (ECU), notices when the PCM detects the actual CKP position differs from the expected sensor level.

Usually, in a Jeep, the CKP and CMP sensors are utilized to track the position and speed of rotation of the crankshaft and camshaft separately. Then, these sensors transmit signals to the PCM to ensure correct engine functioning and performance.

Using this data, the PCM regulates the timing of the ignition, fuel injection, and other engine processes to guarantee appropriate engine efficiency. 

And when the CMP, CKP, or both sensor circuits fail, the PCM displays the P1391 error code and illuminates the engine check light. If we break down the code, we get the following:

  • P = stands for powertrain
  • 1 = Manufacturer-specific code According to SAE standard
  • 3 = It indicates Camshaft Position Sensor (CMP) Or Crankshaft Position Sensor (CKP) Problems 
  • 91 = specific fault index. In our case, It indicates Camshaft Position Sensor (CMP) Or Crankshaft Position Sensor (CKP) signal intermittent condition.

What Causes the P1391 Code on a Jeep? 

Basically, the issues with either CMP or CKP sensor or both cause the P1391 code on a jeep. These two sensors play a crucial role in a Jeep’s driving mechanism. 

And these sensors might malfunction for several reasons. Here are the possible reasons behind these sensor malfunctions.

1. Reasons Behind Camshaft Position Sensor Issues

Image Source: Replacing BANK 1 Camshaft Position Sensor Jeep JK

The majority of camshaft position sensors used in Jeep come from a range of different manufacturers, including MOPAR, Bosch, Delphi, and more. Though MOPAR is an Original Equipment Manufacturer of Jeep, others are all third-party parts manufacturers. 

Here are the Reasons Behind this Sensor Malfunction:

Mechanical Damage:

Mechanical damage to the sensor’s physical structure or internal components might result in inaccurate or inconsistent results. This may cause the Check Engine Light to come on, improper camshaft setting, engine failures, stalling, and poor engine performance.

Wiring Problems:

Internal circuitry connects the sensor to electrical power and the Jeep’s PCU. Faulty wiring connection because of loose wiring, grease, and debris might result in a voltage interruption. Which later affects the CMP sensor’s performance. Approximately 348 wiring-related issues have been reported on Carproblemzoo.

Damaged Encoder Wheel:

The CMP sensor’s encoder wheel spins in time with the camshaft and transmits data about the camshaft’s position to the sensor. CMP will produce wrong or irregular signals if this encoder wheel is damaged. 

Internal Short Circuits:

Internal short circuits cause electricity to travel down the incorrect channel rather than the CMP sensor. The most common causes of short circuits include unsecured connections, faulty insulation, and corroded wires. According to Carproblemzoo, since 1996, 12,799 issues involving the electrical system have been reported by Jeep owners.

Leaking Engine Oil:

The CMP sensor’s ability to transmit signals may be hindered or reduced if engine oil escapes and somehow gets inside. Engine oil may leak due to inadequate tightening or the absence of engine components, which might destroy the sensor.

Melting or Overheating:

A CMP sensor has several little and sensitive components, and excessive heat might physically harm its internal parts. So, because of overheating, the sensor may operate inconsistently or unpredictably.

Read Also: How To Troubleshoot & Fix P0440 Jeep Grand Cherokee Code?

2. Reasons Behind Crankshaft Position Sensor Issues

Image Source: How to Test Crankshaft and Camshaft Position Sensors

The Crankshaft Position (CKP) Sensor keeps track of the crankshaft’s location and rate of rotation. It transmits crankshaft position data to the PCM to control ignition timing and fuel injection.

The same manufacturer that makes camshafts also makes crankshafts, and as these sensors age, they lose their efficiency and functionality. Here are several leading causes of the sensor’s malfunction.

Overheating Engines:

The CKP sensor may stop working as a result of an overheated engine. Although each CKP sensor is designed to withstand engine heat, excessive engine heat might impair it’s performance.

Magnetic Problems:

Any metal shavings produced by friction in the engine can stick to the sensor’s magnet or the wheel, which causes the sensor readings to be hampered and shows the P1391 code.

Defective or Short Circuits:

There is a chance that a faulty or shorted circuit will cause the CKP sensor to malfunction. Flawed circuits will hamper the main purpose of the sensor because they will never correctly transmit the signals to PCM.

Issues with Reluctor Ring Teeth:

The PCM won’t be able to analyze a low or unstable signal produced by bent, damaged, or cracked reluctor ring teeth, which will result in the P1391 Code being displayed.

Faulty Timing Belt:

A broken timing belt might cause significant damage to the crank sensor. If a timing belt is damaged in a collision or snaps due to regular wear, the belt may tie around the crankshaft sensor, destroying sensors and equipment.

Damaged Wheels and Pins:

The crankshaft’s position is measured by the sensor wheel, which is connected to the crankshaft. Additionally, the information is sent to the PCM through the sensor pins. 

Your Jeep will display the P1391 Code if the pins or wheel are damaged because the signal pattern will be disturbed.

Read Also: How to Troubleshoot & Fix U1504 Jeep Cherokee Code?

As you are already aware, your Jeep’s P1391 code is primarily caused by CMP and CKP sensor issues. But, there are several aspects associated with these two reasons. 

So, to help you identify the precise cause, we will walk you through every reasonable troubleshooting step in this section. You’ll also have a good idea of what steps you might take to fix them.

1. Check the CKP Sensor:

The CKP sensor is in charge of delivering crankshaft position indications to the PCM. Without a properly working CKP sensor, the PCM will be unable to precisely manage the ignition timing, resulting in the P1391 code.

To diagnose a defective CKP sensor, use a multimeter to measure its resistance. Replacing the sensor is necessary if you don’t get any values or get a high reading from the allowed range (between 200 and 2000 ohms).

This problem is typically resolved by changing the sensor, which might cost between $150 and $250.

2. Check the CMP Sensor:

If you already find that the CKP sensor is okay, there’s a high chance that your CMP sensor is faulty.

The CMP sensor’s primary duty is to provide information about the position of the crankshaft to the PCM. Similar to the CKP, if this sensor malfunctions, the PCM won’t be able to take the essential actions to keep the engine operating smoothly.

Check the CMP sensor resistance value to determine its present condition, precisely as you did with the CKP sensor. Here a good CMP sensor resistance value will be between 200 to 1,000 ohms. 

If you get this value, it means the CMP sensor is okay; otherwise, it’ll become faulty, and you will have to install a new one. You might have to pay between $200 and $400 to replace it.

Here is a short video that might help you know how to check and replace the CMP sensor.

3. Check the Connections and Wiring:

If you’ve completed the troubleshooting mentioned above and your Jeep still displays the P1391 code, there might be a wiring or connection issue.

In this case, you must thoroughly inspect the connections between the CKP, CMP sensors, and PCM. If you discover any damage or loose connections, fix or replace the wiring as needed. You can accomplish it on your own without paying any money.

Read Also: How to Troubleshoot & Fix P2173 Jeep Patriot Code?

4. Check for any Blown Fuses:

If your Jeep is still showing the P1391 code, there could be an issue with the fuses.

The CKP, CMP, and PCM require electricity to function, and fuses prevent overvoltages from reaching these components. When a fuse receives an overvoltage, it blows and cuts off any electrical circuit.

In this case, you must inspect the fuses associated with these electrical components. 

To locate the proper fuses, see your Jeep’s owner’s manual. If you find any blown ones, simply replace them with identical new ones. This might cost you between $10 and $20.

5. Check Powertrain Control Module (PCM):

There is a good likelihood that the PCM is malfunctioning if you continue to receive the P1391 error code.

A PCM collects data from CKP and CMP sensors. When this PCM module malfunctions, it cannot analyze this data and take the necessary steps to run an engine. 

Additionally, it will cause the engine to backfire, struggle to start, and rapidly degrade essential engine parts.

Symptoms of a faulty PCM in a Jeep:

  1. Your car stops or sputters.
  2. The engine check light is on.
  3. Unexpectedly, mileage has decreased.
  4. Having trouble starting your Jeep.
  5. Your Jeep appears to be shifting abruptly or randomly.

Along with these symptoms, you must check the wiring and battery to identify an issue. Here, if you find it faulty, you have to replace it. This might cost you between $650 and $750.

Read Also: How to Troubleshoot & Fix U1411 Jeep Liberty Code?

FAQs.

Even after reading this essay, you could still have some queries. Check out these frequently asked questions to learn more. We did our best to respond properly to these inquiries.

Can You Drive A Jeep With P1391 Code?

As we already explained, this code denotes a problem with the CMP and CKP sensors, which are connected to the engine of your Jeep. Therefore, operating a jeep in this situation might be risky and could harm the vehicle.

How Much Does It Cost To Fix Jeep P1391 Code?

Basically, the cost of fixing the Jeep P1391 code depends on the issues, Jeep model, and parts availability. However, minor issues may cost between $50 and $300, while significant difficulties may cost between $300 and $800.

How Can You Avoid Getting P1391 Codes On Jeep?

You can easily avoid getting the P1391 code on your Jeep by doing regular maintenance, practicing proper driving skills, monitoring engine performance, avoiding overloading, and keeping the Jeep away from moisture. In addition, you must constantly take action for small difficulties.

Conclusion

Finally, wherever possible, use genuine OEM Jeep components. To be fair, most of the aftermarket parts are either poorly constructed or composed of cheap materials. 

As a result, they never last long. Additionally, never order ‘suspected’ malfunctioning parts without first performing the above-mentioned troubleshooting.

Read Also: How To Troubleshoot & Fix P2173 Jeep Compass Code?

Модераторы: Змей, Jack

Аватар пользователя
CypukaT
 
Сообщений: 6392
Зарегистрирован: 23 фев 2011, 01:09
  • ICQ

P1391

P1391 Неустойчивый сигнал с датчика оборотов коленчатого вала или датчика положения распредвала (M)
Выдает новый ДПКВ фирмы EMG, заводится машина хорошо, работает не стабильно.
Со старым ДПКВ заводится через раз, ваще не заводится, заводится с 15го раза, но работает стабильно.

Может ли быть новый датчик плохим? )
машина чирок рестайл 97-98 г.в.

пока в планах заказать мопаровскй ДПКВ

А да, старый датчик почему то ошибок не выдает, но машина реально заводится зачастую отказывается, не схватывает вообще. Система зажигания новая все (холл, крыка, провода, катушка, свечи). Бенз подача есть (насос и регулятор новые)


Аватар пользователя
Змей
 
Сообщений: 9569
Зарегистрирован: 17 дек 2008, 18:09

Re: P1391

Сообщение Змей » 05 окт 2014, 16:46

CypukaT писал(а):Может ли быть новый датчик плохим? )

Да.

Изображение Если слишком долго вглядываешься в бездну — бездна начинает вглядываться в тебя. (с)


Аватар пользователя
DAIMLER
 
Сообщений: 3748
Зарегистрирован: 10 мар 2009, 20:06
  • Сайт

Re: P1391

Сообщение DAIMLER » 05 окт 2014, 17:09

Змей писал(а):

CypukaT писал(а):Может ли быть новый датчик плохим? )

Да.

+1 8)


Аватар пользователя
ASAT
 
Сообщений: 21244
Зарегистрирован: 02 ноя 2010, 18:28
Откуда: Санкт-Петербург, ЮЗ, Ульянка
  • ICQ

Re: P1391

Сообщение ASAT » 05 окт 2014, 17:42

Поэтому и возим запасные…

WH 2008, overland, 3.0 CRD, OME+2, 32″, QD2, 245
Не «ходил, нашел и пожевал», а «догнал, загрыз и съел»!


Аватар пользователя
Змей Гарыныч
 
Сообщений: 2524
Зарегистрирован: 18 июн 2012, 20:31
Откуда: Сертолово

Re: P1391

Сообщение Змей Гарыныч » 05 окт 2014, 20:41

Была таже ошибка, сменил 3 датчика ДПКВ, в итоге лажа была в ДПРВ.

Jeep WK2
a) you want cheap? Go with 4.0.
b) you want powerfull? Go with 4.7 HO
c) you want optimum? Go with 4.7
d) you want crap? Take diesel.


Аватар пользователя
CypukaT
 
Сообщений: 6392
Зарегистрирован: 23 фев 2011, 01:09
  • ICQ

Re: P1391

Сообщение CypukaT » 05 окт 2014, 21:03

Змей Гарыныч писал(а):Была таже ошибка, сменил 3 датчика ДПКВ, в итоге лажа была в ДПРВ.

а де он находицо?


Аватар пользователя
ASAT
 
Сообщений: 21244
Зарегистрирован: 02 ноя 2010, 18:28
Откуда: Санкт-Петербург, ЮЗ, Ульянка
  • ICQ

Re: P1391

Сообщение ASAT » 05 окт 2014, 21:07

в трамблере?

WH 2008, overland, 3.0 CRD, OME+2, 32″, QD2, 245
Не «ходил, нашел и пожевал», а «догнал, загрыз и съел»!


MAX80
 
Сообщений: 3249
Зарегистрирован: 25 янв 2009, 22:32
Откуда: С-Пб, невский р-н

Re: P1391

Сообщение MAX80 » 05 окт 2014, 21:29

ASAT писал(а):в трамблере?

ты реально не знаешь? :shock:

.


Аватар пользователя
CypukaT
 
Сообщений: 6392
Зарегистрирован: 23 фев 2011, 01:09
  • ICQ

Re: P1391

Сообщение CypukaT » 05 окт 2014, 21:38

ааа, холл, менял уже. Да и не он это, ибо на старом ДПКВ работает стабильно, заводится не всегда)


Аватар пользователя
ASAT
 
Сообщений: 21244
Зарегистрирован: 02 ноя 2010, 18:28
Откуда: Санкт-Петербург, ЮЗ, Ульянка
  • ICQ

Re: P1391

Сообщение ASAT » 05 окт 2014, 21:51

MAX80 писал(а):

ASAT писал(а):в трамблере?

ты реально не знаешь? :shock:

неа, а что это?

WH 2008, overland, 3.0 CRD, OME+2, 32″, QD2, 245
Не «ходил, нашел и пожевал», а «догнал, загрыз и съел»!



Вернуться в Вопросы по ремонту, эксплуатации.

Кто сейчас на форуме

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 3

Код P1391 CHRYSLER — прерывистое состояние сигнала cmp или ckp

Степень важности ремонта : 2

Степень сложности ремонта : 3

  • Неисправный датчик положения коленчатого вала (CKP)
  • Жгут проводов датчика положения коленчатого вала (CKP) разомкнут или закорочен
  • Датчик положения коленчатого вала (CKP) плохо подключен
  • Ремень или цепь ГРМ растянуты или перескочили
  • Неисправен датчик положения распределительного вала (CMP)
  • Жгут проводов датчика положения распредвала (CMP) разомкнут или закорочен
  • Некачественное электрическое соединение цепи датчика положения распредвала (CMP).

Как исправить код p1391 крайслер?

Начните с проверки ‘Возможных причин’, перечисленных выше. Визуально осмотрите жгут проводов и разъемы. Проверьте наличие поврежденных компонентов и поищите сломанные, погнутые, вытолкнутые или корродированные контакты разъема

Сколько стоит диагностика кода p1391 Крайслер?

Трудозатраты: 1,0

Стоимость диагностики кода P1391 Chrysler составляет 1,0 час труда. Время диагностики и трудозатраты автосервиса зависят от местоположения, марки и модели автомобиля и даже типа двигателя. Большинство авторемонтных мастерских берут от 75 до 150 долларов США в час

Каковы возможные симптомы кода p1391 chrysler?

  • Горит лампочка двигателя (или предупреждающая лампочка Service Engine Soon)
  • Отсутствие/потеря мощности
  • Двигатель может труднее запускаться
  • Двигатель может глохнуть или глохнуть.

Что означает код p1391 Крайслер?

Модуль управления силовым агрегатом (PCM) контролирует сигнал датчика положения распредвала (CMP) или датчика положения коленчатого вала (CKP). Диагностический код неисправности (DTC) устанавливается, когда PCM обнаруживает несоответствие фактического положения датчика положения распредвала ожидаемому уровню датчика положения распредвала

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • P1391 ошибка шевроле авео т250
  • P1391 ошибка nexia
  • P1360 ошибка тойота
  • P1360 ошибка сузуки
  • P1358 ошибка ауди