P1233 ошибка ford

Неисправен дизель?
Воспользуйтесь ОнлайнДиагностикой для профессионалов

P1233 (Ford) — Топливный насос модуль управления (FP) — модуль управления
P1233 (Ford) — Fuel pump (FP) control module — control module

24.01.2020 /
14.02.2020

  •  

769 /
271







P1233 FORD — Модуль привода топливного насоса отключен или отключен

P1233 FORD Возможные причины

  • Переключатель отключения подачи инерционного топлива (IFS) необходимо сбросить
  • Неисправный модуль привода топливного насоса (FPDM)
  • Жгут проводов модуля привода топливного насоса (FPDM) открыт или замкнут
  • Неисправное электрическое соединение цепи модуля привода топливного насоса (FPDM)
  • Неисправен выключатель инерционного топливного отключения (IFS)
  • Неисправный модуль управления силовым агрегатом (PCM)

Как мне исправить код P1233 FORD

Проверьте «Возможные причины», перечисленные выше. Визуально осмотрите соответствующий жгут проводов и разъемы. Проверьте, не повреждены ли компоненты, и проверьте, не сломаны ли, изогнуты ли, вытолкнуты или разъедены контакты разъема.

P1233 FORD Возможные симптомы

  • Подсветка двигателя включена (или предупреждающая лампа обслуживания двигателя)
  • Двигатель не запускается
  • P1233 Ford Описание

    Модуль управления трансмиссией () контролирует цепь контроля топливного насоса (FPM) от модуля привода топливного насоса (FPDM). При включенной клавише FPDM непрерывно отправляет сигнал рабочего цикла в сквозную схему FPM. Тест не пройден, если прекращается прием сигнала рабочего цикла.

    Рекомендуем просмотреть информацию об ошибке P1233 для других марок авто:

    Код P1233 FORD — модуль привода топливного насоса отключен или не работает

    Степень важности ремонта : 3

    Степень сложности ремонта : 3

    • Инерционный переключатель отключения подачи топлива (IFS) нуждается в сбросе
    • Неисправен модуль привода топливного насоса (FPDM)
    • Обрыв или замыкание жгута проводов модуля привода топливного насоса (FPDM)
    • Модуль привода топливного насоса (FPDM) имеет плохое электрическое соединение
    • Неисправность выключателя инерционного отключения подачи топлива (IFS)
    • Неисправность модуля управления силовым агрегатом (PCM).

    Как исправить код p1233 ford?

    Начните с проверки ‘Возможных причин’, перечисленных выше. Визуально осмотрите жгут проводов и разъемы. Проверьте, не повреждены ли компоненты, и поищите сломанные, погнутые, вытолкнутые или корродированные контакты разъема

    Код p1233 ford tech notes

    </amp-youtube

    Сколько стоит диагностика кода p1233 ford?

    Трудозатраты: 1. 0

    Стоимость диагностики кода P1233 Ford составляет 1,0 час труда. Время диагностики и трудозатраты автосервиса зависят от местоположения, марки и модели автомобиля и даже типа двигателя. Большинство авторемонтных мастерских берут от 75 до 150 долларов США в час

    Каковы возможные симптомы кода p1233 ford?

    • Горит лампочка двигателя (или предупреждающая лампочка Service Engine Soon)
    • Двигатель не запускается.

    Что означает код p1233 ford?

    Модуль управления силовым агрегатом (PCM) контролирует цепь контроля топливного насоса (FPM) от модуля привода топливного насоса (FPDM). При включенном ключе FPDM непрерывно посылает сигнал рабочего цикла на PCM через цепь FPM. Тест не проходит, если PCM перестает получать сигнал рабочего цикла

    Техническое название ошибки:

    P1233 Fuel Pump Driver Module Disabled Or Off Line Wiring, IFS switch, fuel pump, fuel pump control module, ECM

    Ford, отображающий код P1233, указывает на проблему с модулем управления топливным насосом (FPDM), который управляет топливной системой. Этот код указывает на проблему во вторичной цепи топливного насоса и требует внимания квалифицированного механика, прежде чем она ухудшится и может привести к остановке двигателя. Колебания, неровный холостой ход или снижение эффективности использования топлива являются признаками серьезной проблемы.

     Чтобы решить эту дилемму, необходимо провести соответствующее обследование системы подачи топлива. Несколько компонентов, включая FPDM, топливный насос и соответствующую проводку, проходят тестирование, чтобы выявить основную причину проблемы. Механик оценивает степень повреждения перед ремонтом любой поврежденной секции, что может занять несколько дней.

     Типичные причины появления кода неисправности P1233:Потенциальные проблемы, связанные с топливной системой автомобиля Ford, следующие:

    • Неисправен модуль контроллера топливного насоса.
    • Коррелированное сопротивление проводки или повреждения в цепи топливного насоса.
    • Неисправная работа реле бензонасоса.
    • Неисправный топливный насос
    • Пониженное давление топлива из-за перегруженного топливного фильтра.

    Стоимость ремонта зависит от степени повреждения и дополнительных затрат на диагностику или замену компонентов. Регулярные настройки в сочетании с заменой топливного фильтра необходимы для предотвращения повреждения топливной системы в будущем. Надежные механики предлагают ограниченные гарантии на свой ремонт; о покрытии лучше поинтересоваться и прикинуть расходы заранее.

    Алексей Потапов

    Механик-специалист по работе с электроникой. Стаж работы в автомастерских 12 лет. Отвечает на вопросы по коду P1233 Ford:

    Что означает код P1233 на Ford?

    Автомобиль Ford с кодом P1233 означает неисправность модуля привода топливного насоса, что приводит к недостаточному напряжению питания топливного насоса.

    Что нужно проверить при появлении кода P1233?

    1. Выполните всесторонний осмотр модуля топливного насоса и его соединений, чтобы убедиться, что узел прочный и не имеет повреждений.
    2. Проведите тщательный осмотр топливного бака на наличие признаков повреждения или утечки, а также осмотрите топливопроводы и регулятор давления топлива.
    3. Используйте OBD-сканер для оценки показаний датчика давления топлива, заменяя его, если он регистрирует какие-либо неверные измерения.
    4. Замените любой неисправный топливный насос новым и обратитесь за помощью к специалисту для его правильной установки.
    5. Замена топливного фильтра является важным шагом в устранении ошибки P1233, поскольку он удаляет примеси из топлива, которые могут препятствовать потоку топлива и в определенных ситуациях приводить к состояниям низкого давления.
    6. Удалите код P1233 с помощью OBD-сканера, чтобы подтвердить эффективность процесса устранения неполадок. Если код сохраняется, используйте более надежные методы устранения неполадок.

    Насколько серьезна эта проблема и каковы могут быть последствия, если ее не устранили?

    Игнорирование этого кода ошибки может привести к снижению эффективности использования топлива, проблемам с запуском и возможной поломке автомобиля во время эксплуатации.

    Можно ли при коде ошибки P1233 объяснить на понятном языке, что происходит с топливным насосом машины и/или топливной системой?

    Основные причины этого дефекта могут варьироваться от неисправной электропроводки, неисправного модуля привода топливного насоса или других электрических помех, препятствующих обмену данными между топливным насосом и соответствующим модулем.

    Есть ли другие коды ошибок или предупреждения, на которые следует обратить внимание в связи с этой проблемой?

    Обнаруживаемые признаки этой аномалии включают неточные показания указателя уровня топлива и другие отображаемые коды предупреждения двигателя.

    Как можно убедиться, что этот код ошибки не вызван неисправностью датчика или проблемой с проводкой?

    Чтобы исправить ошибку P1233, необходимо тщательное диагностическое тестирование, чтобы отличить неисправности датчика от проблем с проводкой.

    Каков процесс диагностирования и устранения проблемы, связанной с этим кодом?

    Поиск и устранение неисправностей может включать осмотр жгута проводов, соединительных модулей привода топливного насоса и другие электрические проверки с последующей заменой поврежденных деталей или устранением соответствующих дефектов проводки.

    Сколько времени потребуется на исправление, и нужно будет оставить машину?

    Устранение основной причины проблемы зависит от сложности ситуации и доступности детали. Владельцы транспортных средств должны связаться со своими механиками, чтобы определить продолжительность проекта и выделить достаточно времени для установки.

    Как получить оценку стоимости ремонта, включая запчасти, работу и любые другие платежи?

    Стоимость устранения неисправности модуля привода топливного насоса зависит от основной причины неисправности и соответствующей стоимости замены. Обратитесь за квалифицированной консультацией к сертифицированным механикам по ориентировочной стоимости.

    Есть ли какие-либо меры предосторожности, которые можно предпринять при коде P1233, чтобы избежать данной проблемы в будущем?

    Плановое техническое обслуживание и осмотры, включая периодическую замену масла и замену топливного фильтра, жизненно важны для предотвращения будущих неисправностей модуля управления топливным насосом.

    Есть ли какая-либо гарантия на проводимые вами ремонтные работы?

    Потребители должны запрашивать гарантии у компетентных механиков для решения любых дополнительных проблем, связанных с той же проблемой, которые могут возникнуть в будущем. Обсудите наличие такой гарантии со своим механиком перед обслуживанием.

    Поделитесь своим мнением

    • Печать

    Страницы: [1]   Вниз

    Тема: Ошибка Р1233  (Прочитано 5288 раз)

    Появилась ошибка Р1233. В переводе с английского- топливный модуль драйвера насоса отключен или в автономном режиме. Подскажите направление поиска неисправности.  Машина на ходу.


    Записан


    Появилась ошибка Р1233. В переводе с английского- топливный модуль драйвера насоса отключен или в автономном режиме. Подскажите направление поиска неисправности.  Машина на ходу.

    Скинь ошибку. Может глюк.


    Записан


     Как было. Ехал нормально, потом появились толчки по скорости. через 100-200 метров мотор заглох. С первой же попытки мотор запустился. а ошибка осталась висеть.


    Записан


    Если перевод с английского есть — подозреваю, что с языком знакомы.

    Американцы на своем форуме такое пишут.

    According to the Ford 2004 OBD System Operation Summary:

    There is a fuel rail pressure sensor that is tested by the PCM. P0191 is set when demand minus actual is greater than 40 psi.

    «Electronic Returnless Fuel Systems (ERFS) utilize a Fuel Pump Driver Module (FPDM) to control fuel pressure.
    The PCM uses a Fuel Rail Pressure Sensor (FRP) for feedback. The PCM outputs a duty cycle to the FPDM to
    maintain the desired fuel rail pressure. During normal operation, the PCM will output a FP duty cycle from 5% to
    51%. The FPDM will run the fuel pump at twice this duty cycle, e.g. if the PCM outputs a 42% duty cycle, the
    FPDM will run the fuel pump at 84%. If the PCM outputs a 75% duty cycle, the FPDM will turn off the fuel pump.
    The FPDM returns a duty cycled diagnostic signal back to the PCM on the Fuel Pump Monitor (FPM) circuit to
    indicate if there are any faults in the FPDM.
    If the FPDM does not out any diagnostic signal, (0 or 100% duty cycle), the PCM sets a P1233 DTC. This DTC is
    set if the FPDM loses power. This can also occur if the Inertia Fuel Switch is tripped.»

    Its not the inertia fuel switch or you wouldn’t ever get fuel pressure to start. I suspect either the fuel rail pressure sensor or the Fuel Pump Driver Module. I still suggest testing the fuel pressure if there is a test port.


    …и добавил:


    И вот такой ответ :
    Thanks for the replies. It appears to be the fuel rail sensor. I am changing the fuel filter as well.


    Записан


    • Печать

    Страницы: [1]   Вверх

    Repairing the P1233 FPDM No-Start Condition DTC on 2004+ Ford F-150

    Here’s a fix for that no-start condition on 2004 through 2008 Ford trucks. The FPDM
    (fuel pressure driver module) usually shows up as a P1233 diagnostic trouble
    code (OBD-II) when the truck’s codes are read. A Ford P1233 code is described
    as Fuel Pump Driver Module Offline or Fuel System
    Disabled or Offline
    . A search on Google for Ford P1233 shows that this
    P1233 DTC code is not limited to being a problem on just Ford trucks. Others
    with the Focus, Mustang, Town Car, etc. also experience this problem.

    You may experience stalling, no-starts, random no-starts, or other potential
    symptoms. A quick search over at MotorcraftService.com (a Ford service web site),
    they offer the following possible causes if the P1233 code is triggered:

    • Inertia fuel shutoff (IFS) switch needs to be reset.
    • Open FPDM ground circuit
    • Open circuit to FPDM PWR RLY
    • Open FPDM PWR circuit
    • Open or shorted FPM circuit (engine should start).
    • Damaged IFS switch.
    • Damaged FPDM PWR RLY
    • Damaged FPDM
    • Damaged PCM

    There is also a Technical Service Bulletin (TSB) that may pertain to this specific
    issue. Here is a text summary:

    Make : FORD Model : F150 Year : 2004
    Manufacturer : FORD MOTOR COMPANY
    Service Bulletin Num : 17238 Date of Bulletin: SEP 01, 2003
    NHTSA Item Number: 10004092
    Component: ELECTRICAL SYSTEM
    Summary:
    MALFUNCTION INDICATOR LAMP ON WITH DIAGNOSTIC TROUBLE CODE (DTC) P1233, WITH
    OR WITHOUT ANY DRIVEABILITY CONCERNS. *TT

    Related P1233 FPDM Forum Threads

    • Ford F150 — Truck will not start
    • Ford F150 — P1233 code issue

    Fixing the Ford F150 P1233 Code

    In the case of member lobo2mil4
    in our forums, the problem turned out to be a failed FPDM. It was clear just
    by looking at it that it needed replacement. If your truck has the same code,
    take a look at that list of possible causes from above when determining how
    to fix the code. Your problem may not be a faulty FPDM. Please, do proper diagnostics
    before spending money replacing parts. All too often you hear of people just
    replacing parts because that’s what the DTC code referred to. Sometimes failures
    also occur in the wiring, connectors, etc.

    Thanks to member lobo2mil4 for contributing the photos below to this article.
    He went to a junkyard to search for a used one but they were all in poor condition,
    so he bought a new one from the dealer.

    New FPDMs can be purchased from the dealer, for an estimated $84. The original
    FPDM part number for lobo2mil4’s truck was 3F2A-9D370-BA, the part number on
    the new one was 5L8Z-9D370-A. The correct one for your truck may be a different
    part number and/or cost. Check with the dealer to be sure.

    Truck wouldn’t run so I pinpointed the problem to be fuel pump
    related. But the problem turned out to be the FPDM. Here is a photo of where
    is located (this shows the new one). To gain access, remove the spare tire,
    you’ll find it right on the crossbar, it’s easy to remove

    Ford F150 FPDM Location

    The old FPDM (broken, bad shape!)
    FPDM Ford Truck Repair

    The backside of the old FPDM
    FPDM Ford Truck Repair

    FPDM Ford Truck Repair

    Good luck! If you have a truck repair question, don’t hesitate to ask for help in our forums.

    Keywords: ford fpdm f150 fuel pump driver module no start stall 2004 2005 2006 2007 2008

    Related Ford Repair Tech Articles

    • Ignition Cylinder Actuator Rod Broke (97-03 F150)
      Ignition Cylinder Actuator Rod Replacement (1997-2003 F150s) This is an article that generally applies to 1997-2003 F-150 trucks. It may also apply to other years and models of Ford vehicles. I…
    • How To Replace A Gas Tank In A 1990 F-150
      Replacing the rear fuel tank on a 1990 F150 You will want the tank mostly empty before dropping the tank, as it weighs about 35 pounds and gas weighs around 6 pounds per gallon. You can siphon it…
    • How To Fix Failing and Sluggish Power Door Locks
      Are your truck’s door locks sluggish or failing? Then this article will help you save money by repairing your door lock actuators. I just wanted to share a little fix I did for my failing /…
    • Why do my gauges sweep to max and back when I start my truck?
      We’ve seen many cases of this. Usually it indicates that your truck’s battery or alternator are failing or are about to fail. So check the battery and alternator and repair/replace as…

    User Comments

    BERNIE : fuelpump driver module
    I just had one replaced by a dealer,part was $121.00 labor was $152.00 seems like a rip but I WAS STRANDED,ANY THOUGHTS ABOUT THE COST,TRUCK HAS 59000 MILES,

    mick
    FWIW, I had a bad FPDM on my 2004 new body style F150 and it did NOT throw a code.

    njfisherman11 : busted fpdm
    This article was a huge help. I live in South Jersey and my house is right on the coastal wetlands. When we get a decent storm the water run off drains in the streets back up. Well this was the case last week and I went out to start my 2004 f150 xlt, the motor was cranking but it was obvious the fuel pump wasn’t running. So I spent the whole day searching the web and stumbled across this article. So I lowered the spare tire and sure enough the back white metal piece of the fpdm was oxidized and the green chip was exposed to the water. I called up my local ford dealer and they had one over nighted. They charged me $118 plus 7% nj sales tax. Looks like an easy part to put on but i’m going to have a friend swap it out on Tuesday.

    tuckeada : need help very badly
    i have a 2000 f-150 4.6 that is doing the same as yours. the problem is my truck does not list a fpdm. what should i check. when my truck is cold it will start then shut off. yo can hear the fuel pump running i have tuned it up changed the fuel filter. if i give gas after a couple min. it will run fine . there are no codes no service soon lights. someone please help this is my only way to work. i drive 90 mile round trip a day.

    Bob Jacobs
    This post saved me a lot of time and money!! Thank you very much!!

    forced_eg
    hey tuckeada — i worked on a similar truck like yours, the truck would get enough fuel pressure to run for the first ten minutes (but still crappy on acceleration) and would slowly die off as the truck warmed up — monitor your fuel pressure, could be a bad pump

    Mark Taliaferro
    You guys are awesome.Thanks

    keith
    I need to find one can anyone help

    Dale : Ford modules rotting apart
    I have several in stock and Ford is running out fast. The plant that made them closed last year. Canada is almost out of stock.

    jim
    My 04 F150 cranks like it`s getting no gas when it`s cold.The first turn of the key won`t start but then on the next one or two tries it starts and will start at the touch of the key until it gets cold again.There is no code or check engine light.Could this be the trouble?It`s going to the repairman Monday.

    Tim
    Thanks lobo I owe you one I,ve spent enough time under my truck with this problem and was getting ready to drop the tank again to see if something was done wrong on the replacement . I have to get my tester back from a friend and I think i,m in the same place as you the info is exactly what i,m dealing with a real pain in the @#$ again thank you

    dave : fpdm
    Whoever posted the article about the fpdm thanks alot Got me running again part was 135.00 but alot cheaper than paying for garage to fix

    matt noll : 2001 f150 fuel pump problem
    all these articles sounds like my problem.sometimes my truck just turns over and doesnt start and next time, it starts just fine. seems like in cold weather,turn key and it just turns over without firing.when this happens, i cant hear the fuel pump running. its very random when it does this and its been going on for three to four years now. does this truck have a fpdm on it and if not, what could possibly cause this? there are no codes stored and no check engine light on. its on a 2001 ford f150 super crew 4×4 4.6. thanks for any help you can give.

    leila
    i started my truck i went down the drive way and it shut off ,replaced the fuel pump, pushed fuel reset and it ran fine for a couple of weeks now it shut off again pushed the reset button and i got to work but when i left work it did it again .it read a p1233 for a code any suggestions dont have a lot of money to keep guessing..?

    Red : fpdm
    I hope this is the case.Just lowered the spare and sure thing,all cracked and oxidized.Going to order one tomorrow.

    nate
    Thanks for the pics. Mine needed replaced and looked terrible. Had a hole in it the size of a half dollar. The new kit came with new studs to put in so it was off the frame just a little to let dirt and things pass threw…or to build up more. Guess we will find out. Now to just get the spare to raise up again….thanks again.

    Eric : fuel pump?????
    I read the above comments before tearing in to my gas tank I’m glad I did.My FDPM was corroded one half inch hole and packed with salt.

    Tim : fuse
    Thanks for heads up. Had to tow the truck last week. Was crusing 55 and just quit wouldnt start. Checked fuses and the fuel pump relay fuse was burnt. I replaced it and the truck started right up, but when i put it in drive it burnt another fuse. Ends up being the FPDM.

    Cecelia : 04 F150-FX Triton Engine
    My ’04 f-150 pick-up just quit and stranded me 250 miles away from home. It was running perfectly sputtered a few times then stopped. We replaced the fuel pump and the FPDM and reset the switch and the truck still won’t run. Can anybody help with this question of how to get this truck running?

    papa99
    wished i would have came here before i purchased the new pump that still wont work. guess i will be dropping the spare first thing in the AM. thanks for the help!!!!

    jason : thank you
    your info was verry helpfull. pointed me rite to the problem. my cost of the part was a little higher $100.04 . and i had to change the mounts of the new unit. all in all this info solved my problem thany again. upstate N.Y.

    coop
    Just another better idel. LOL

    Alex from Baie-Comeau, QC, CDN : Fixing my No-Start Condition DTC
    Finally…THE ANSWER!
    I spent a day troubleshooting this problem… And I couldn’t find it… I explain the trouble to my girlfriend and she found your article … It’s the solution…
    The problem, now, It’s the part that is B.O.

    Mark : F-150 FPDM
    Thank you so much my truck didn’t have a code but it had been raining for days so i started with this and it started right up. Thank you for the pictures they helped alot.

    nhbarry : fpdm
    thank for info, had truck towed 3 times put in garage warmed up it was fine. snow and rain made it not work. put it in baggie(had 2 use truck in rain) still there & waiting on new part backodered

    shaun
    Would the fuel pump still prime if the module was bad?…I’ve had problem starting a few times…last time it would start but run rough and stall after about 3 seconds…..so I put it to the floor and she started….but befor each time I tried it I made sure the pump was priming….which it was….

    jhan : fpdm
    Thanks for the advice—after replacing pump I found these postings — and worked like a charm—just wish the Hanes book had more complete info

    Gene : P1233 FPDM no start 2008 F 150
    I have a 2008 F 150. My truck just stopped running too. Had it towed to Ford Dealer. Cost $135 for the part $160 for labor. Warrenty would of covered Fuel pump but not this part!! What a rip off. The fuel pump wont work without that part!!!! Wont buy another Ford Car again!!!!!

    S. Enders : Ontario Canada
    Just happened to me in the driveway on my way to work. Good thing my wife’s car was behind me (LOL) Got the module from FORD ($168.99 CDN + 13% tax), Easy to put in. Old one completely corroded. Wondered how it continued to work. Found another on EBAY (370554669840) $69.99 + $30.00 ship to Canada. (free ship in US) Would have saved me $100.00, but needed it right away. Bought for a spare or to help out a buddy «STILL A FORD LOVER»

    S. Enders : Ford P1233 FPDM Fuel No Start Problem
    Just replaced mine, quit in the driveway, (luck) corroded like the pictures before. Unfortunately had to go to local ford dealer for part. Cost $168.99 cdn + 13% tax. Installed myself with a standoff kit. Coated the module with anti corrosion. Part is available in US for between $60.00 & $70.00 US. $30.00 ship to Canada, but free in US
    Ebay #370554669840 direct auto good luck

    Wmlewis : Thanks
    For two weeks I have been trying to figure this out. I RAN ACCROSS THIS Posting and figured I would check. Sure enough, the module was rotted out. Replaced it and no more problems, 133.00 US DOLLARS FROM Ford. Thanks again

    Tiffany : FPDM Location — 1999 F-150
    So I have a question…it seems that everyone in here that is having this problem has a 2000 or newer Ford. Mine is a 1999, I didn’t see my FPDM on the cross member behind my spare as everyone else has. Someone suggested it might be in the fuel tank…Does anyone know if this is actually where it would be located on my truck?

    Jeff stark
    Thanks a lot you helped a bunch I needed to know the location of this part and you helped save me lots of time and frustration.

    Nerol Elous
    Have a 2004 Mercury Montery with 134k on it. Kept getting a check engine light and headed off to Advance auto. They do free engine diagnostics with their little mochine. Came up with the p1233 code and since they couldn’t tell me what that was, I had to look it up online. It was the fuel pressure modulator and Henry Ford charged me 148$ for a new one. Put it on and it still wouldn’t start. Put the old one back on, but no luck. Put the new one back on and went back and pushed the inertial switch a couple times and presto! Took right off. Check engine light came back on, so back to Advance Auto. They did another check and the p1233 code came back on. They told me that sometimes the computer has to recognize the new part and will put up the same code. They turned it off and so far, so good. Hate all this electonic stuff. Its expensive and often hard to figure out. Tap her light, and don’t get discouraged.

    Willy : fuelpump driver module
    2007 F150 left me stranded on the road,I also just had one replaced by the dealer, parts was $180.75 and labor of $262.00 what a rip, never again will i ever buy or have any service done by this ford dealer.

    lance : 1997 ford f250
    I have a issue with my truck not getting spark an it won’t start tell I let it cool off then it will start I change the control module change a spark plugs Check solenoid And testd alternator And Change coil any other ideas

    ken : 2005 truck stalls
    Just replaced a fuel pump modgular. Trruck stalls in traffic. Do I need to reset, something?

    Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • P1232 ошибка ниссан скайлайн v35
  • P1231 ошибка хендай
  • P1231 ошибка opel
  • P1231 ошибка mitsubishi
  • P1230 ошибка ховер