Расшифровка ошибки P059F у Ford: Низкое напряжение в цепи датчика давления в топливном баке (FTP)
Марка:
Форд
Код:
P059F
Определение:
Низкое напряжение в цепи датчика давления в топливном баке (FTP)
Описание:
P0452 и P0453 DTC P0452 и P0453 запускаются постоянно, когда зажигание включено.
Причина:
Напряжение датчика FTP меньше 0,1 В в течение более 5 секунд.
Бюллетени связанных услуг:
Просмотреть этот бюллетень
Опрос: Где ремонтируется Ваш автомобиль? (Кол-во голосов: 2667)
У себя в гараже
У официалов
В гараже у Васи
Чтобы проголосовать, кликните на нужный вариант ответа.Результаты
From english:
Decoding the error P059F from Ford: Fuel Tank Pressure (FTP) Sensor Circuit Low Voltage
Make:
Ford
Code:
P059F
Definition:
Fuel Tank Pressure (FTP) Sensor Circuit Low Voltage
Description:
P0452 and P0453 DTC P0452 and P0453 run continuously when the ignition is ON.
Cause:
The FTP sensor voltage is less than 0.1V for more than 5 seconds.
Related Service Bulletins:
View This Bulletin
Еще ошибки категории
Ошибки автомобилей разных произвродителей
Опрос: Смогли ли диагностировать неисправность? (Кол-во голосов: 444)
Да, лично
Да, с помощью знакомого
Да, у официального дилера
Нет
Чтобы проголосовать, кликните на нужный вариант ответа.Результаты
Расскажите друзьям:
Поставьте рейтинг, для нас это очень важно:
Голосов: 0 чел. Рейтинг: 0 из 5.
-
#1
Сегодня утром при минусовой температуре, запустился ДВС и загорелся чек. Машина ехала нормально. Посмотрел ошибки сканером — показало P059F. Вроде как, ошибка регулируемой шторки перед радиатором.. Открыл капот, подергал провода… Сбросил ошибку.. Все стало нормально..
Думаю, не могло там что то примерзнуть? Вечером было очень мокро.. вода из луж в разные стороны летела.. а ночью мороз градусов 10 (утром было -3).
-
#2
Да. Жалюзи бывает подмерзают если попадает всякое на них.
-
#3
Утром опять -3 и опять то же самое… Видно нужно туда лезть смотреть разъемы… Где этот разъем?? Может кто знает??
-
#4
Чудеса… Днем стало тепло +10. Сбросил ошибку. Прогрел принудительно двигатель (открыл капот) до 80-90 градусов, потом поехал на удержании, чтобы двигатель включался.. и ни чего .. все работает.. ошибка не появляется…
-
#5
Залез снизу на яме… проверил разъемы.. продул все воздухом из компрессора …Утром мороз -3..4.. все нормально.. Видно действительно где то подмерзала попавшая вода.. Защиты нет все летит туда.. Собираюсь днями ставить защиту.
-
#6
Подскажи тоже выскочила ошибка! Какие разъёмы надо продуть? И как проверить шторка работает вообще??
-
#7
Выглядит эта штука вот так:
Номер 84089659.
Стоит впереди всех радиаторов, если просунуть руку в щель под бампером, можно определить положение шторок.. по идее, должна открываться, когда работает ДВС…
по середине у нее привод, снизу с ямы, я туда компрессором и дул
В теплом гараже проблема уходила сама, до следующей езды по лужам и резком похолодании. Ошибка сбрасывается простым сканером ELM.
После того, как поставил защиту картера, проблема ушла…
-
#8
Понял благодарю!
Получается если на электро она должна быть закрыта??
ЕЛМ скидываю опять выскакивает через время!
-
#9
Получается если на электро она должна быть закрыта??
Какой у нее алгоритм работы, точно не скажу. Сделано для уменьшения лобового сопротивления. Когда надо, что то охлаждать, она открывается.
Если есть возможность, просуши машину в теплом гараже. Не поможет… тогда снимать и чистить смазывать, но это, наверное, надо снимать бампер..
А вообще, защиту картера надо ставить обязательно.. там много чего грязью и водой забрызгивается.. можно получить проблемы…
Последнее редактирование:
When you’re driving your car, you expect it to perform well. But sometimes, things don’t quite go according to plan. If the check engine light suddenly flashes and an OBD scanner reads a ‘P059F Code’, it can be both alarming and confusing. But don’t worry. This blog post has all the answers you need.
In the following article, we will explore what this code means, as well as how you can fix it quickly and easily. Keep reading to learn more – it could save you hundreds of dollars!
Contents
- 1 What Does the P059F Code Mean?
- 2 What Are the Possible Causes of the P059F Code?
- 3 How to Fix the P059F Code
- 4 Summing Up
The P059F code is a diagnostic trouble code (DTC) that indicates a problem with the Active Grille Air Shutter Performance (you can check also U11E9 Code – communication problem between the Engine Control Module (ECM) and the active grill shutter).
There are a few things that can cause the P059F code to be triggered. All of them mean that, for one reason or another, the vehicle’s chassis control module has detected a problem with the air flow through one or more of the Active Grille Shutters. This triggers the OBD2 trouble code P059F. It’s a particularly common error code to see in the Nissan Altima, and quite a few Chevy models, too.
If your vehicle has been diagnosed with the P059F code, there are a few different ways to fix it. But first, let’s explore what could have caused this error to display in the first place.
What Are the Possible Causes of the P059F Code?
Let’s run through a few of the scenarios that might have your engine light blinking and a P059F diagnostic trouble code showing up on your or your mechanic’s OBD scanner:
- A faulty Active Grille Air Shutter Actuator
- Debris obstructing or impeding one of the Active Grille Air Shutters
- The Active Grille Air Shutter Actuator harness is stuck open or has shorted
- The Active Grille Air Shutter Actuator circuit has poor or faulty electrical connections
How to Fix the P059F Code
When your car’s check engine light comes on, it’s usually accompanied by a sinking feeling in the pit of your stomach. To figure out the cause of the check engine light, you could use your own OBD scanner. This will easily tell you if you are indeed in possession of a P059F diagnostic trouble code. Never fear, though; this particular OBD2 code can be a pretty simple fix in a lot of cases. Here are some basic troubleshooting steps.
The first step is to check for any obvious debris that could be blocking one or more of the Active Grille Air Shutters. If you notice any, simply clear it out, give the surrounding area a clean, and move on to the next step.
Step number 2 is to make sure there are no loose or damaged wiring/connections in the Active Grille Air Shutter Actuator circuit. If you find any obvious damage, repair or replace the affected wiring, or of course, have a professional do it if you do not have experience working with cars.
Once you’ve done both steps, clear the code from your car’s computer and take it for a test drive to see if the problem has been resolved. If not, then you’ll definitely need to take your car to a mechanic or dealership to have them further diagnose and repair the problem.
Summing Up
The P059F Code is an indicator that something is wrong with the vehicle’s Active Grille Air Shutter Performance. Although the code does not point directly to any one specific cause of this problem, it can provide a general idea of where the issue might be coming from. It’s particularly common in the Nissan Altima and a few different models of Chevy.
Common causes of this kind of performance issue include if one or more of the Air Shutters are being blocked by debris, if there are issues with the circuitry in this part, or if the Actuator Harness has shorted or become stuck in the open position.
Fortunately, there are several methods for troubleshooting this issue and determining what is causing it so that you can take steps toward repairing it. In any case, dealing with such codes should always involve professional assistance in order to ensure that the correct repairs are made correctly and safely.
Cracking out your own OBD scanner can be useful before that point, though. That way, you’ll know exactly what kind of problem you’re dealing with and might even be able to fix it yourself without taking it to a mechanic.
Описание P059F ошибки автомобиля Ford. В нашем справочнике имеется следующая информация:
На русском языке:
Это не часто встречающаяся неисправность в электрической цепи двигателя или автоматической коробки передач, вероятнее всего специфическая для Вашей марки автомобиля.
На английском языке:
OBD2 not find in catalog.
Выберите модель для возможности более детального просмотра информации по этой ошибке:
Найти причину >>>
Принимая во внимание тот факт, что OBD2 ошибки работы электронных систем автомобиля не всегда на прямую указывают на неработающий элемент, а чаще дают всего лишь общую информацию о неисправности, мы пришли к следующему выводу:
В разных марках и моделях автомобилей одна и также ошибка может возникать как следствие неисправности абсолютно разных элементов.
Стало понятно, что просто необходим ресурс в котором можно найти не только общую информацию об OBD2 ошибке, а практические данные по конкретному автомобилю.
Опыт автоэлектриков показал, что если рассматривать определенную марка-модель автомобиля, то в подавляющем большинстве случаев причина возникновения какой либо ошибки одна и также.
Мы создаем, не без вашей помощи, справочник причинно-следственной связи возникновения той или иной OBD2 ошибки у конкретного автомобиля (марка и модель). Если на Ваш автомобиль не найдено описание (причинно-следственной связи) ошибки, то не стесняйтесь задавайте вопрос.
Если у вас есть опыт в устранении той или иной ошибки — делитесь опытом с другими пользователями. Так мы сможем сформировать полезный ресурс. По капле от каждого и всем будет полезно.
Возможно будет интересно:
Если ошибка указывает на неверные параметры (высокие или низкие значения) какого нибудь из датчиков или анализаторов, то вероятней всего этот элемент исправен, а проблему надо искать так сказать «выше по течению», в элементах работу которых анализирует датчик или зонд.
Если ошибка указывает на постоянно открытый или закрытый клапан, то тут надо подойти к решению вопроса с умом, а не менять бездумно этот элемент. Причин может быть несколько: клапан засорен, клапан заклинил, на клапан приходит неверный сигнал от других неисправных узлов.
Автомобили с каждым днем становятся все более сложными, но и более диагностируемыми. Наш форум создан для всех, от простых автолюбителей до профессиональных автоэлектриков.
This is one of the most frequent OBD2 trouble codes. Read the full article below to know what it means, how to fix it, and what other codes may relate.
Definition
P059F is an OBD-II Code that refers to Active Grille Air Shutter Performance
Meaning
A P059F code means that the vehicle’s chassis control module has detected that there is improper air flow seen through one or more of the active grille shutters and when this occurs, a Diagnostic Trouble Code (DTC) is stored and set.
Causes
Common causes for this code include:
- Bad or stuck Active Grille Shutter Motor
- Loose or damaged connectors and wiring
- The actuation wire for the Grille Air Shutter Actuator is open or shorted
Symptoms
The symptoms of a P059F code are:
- Engine light is on
- Rough Shifting
- Noisy operation
- Poor acceleration or horse power performance
- Burning smell from vehicle vents or under the hood
Diagnosis
To diagnose a P059F DTC code, a technician would:
- Scan for DTCs with an OBD-II Scanner
- Check for loose or damaged wiring and connectors
- Check the actuation wire for an open or short. If all is well, test the Grille Air Shutter Motor for proper operation.
- Replace if necessary. After repairs are made, clear any DTC codes to see if they return.
Common mistakes
The following are some of the most common mistakes that a technician may make when diagnosing a P059F code:
- Not checking for and repairing any damaged or loose wiring and connectors
- Not checking the actuation wire for an open or short.
- Not testing the Grille Air Shutter Motor and replacing it first when there is no evidence of damage to electrical components.
How serious is this?
A P059F code is considered a moderate to serious engine problem. An active grille shutter that won’t operate or otherwise stay closed can cause excess heat to accumulate within the engine bay.
What repairs can fix the code?
The following are solutions that may fix this problem:
- Replacing the Grille Air Shutter Motor
- Repairing the wiring or connectors that are causing the problem
- Replacing faulty components, such as an open or shorted actuation wire
- Clearing any DTCs codes to see if they return
Related codes
A P059F is related to and may be accompanied by the following codes:
P0128 – Manifold Absolute Pressure Sensor Circuit
P059B – Active Grille Shutters Performance
C1207 – Open or Short in the Actuation Wire for the Active Grille Shutters
Conclusion
In conclusion, the P059F code is a generic trouble code that indicates that there is a problem with the active grille shutters. Therefore, technicians should always check for damaged components and wiring before replacing any parts if at all possible and clear any DTCs after making repairs.