P052e00 audi ошибка

Пару месяцев назад обнаружил ошибку, которая не давала спокойно спать.
В работе двигателя не заметил изменений, хотя многие говорят, что появляется вибрация и тп.

Фото в бортжурнале Audi A8 (D4)

Этот клапан отвечает за подачу чистого воздуха от входа (после воздушного фильтра) в картер. Идет в сборе, называется в elcats — «труба»

Фото в бортжурнале Audi A8 (D4)

Клапан найти было крайне тяжело, пришлось заказывать из Германии. Благо занимаюсь запчастями и без проблем удалось его заказать.
Так как снимался компрессор, пришлось поменять все прокладки, ремни, антифриз, масло, фильтра.
Плюс промыл маслоотделитель и заменил мембрану, хотя моя один в один была как новая. Как сказал мастер, заменили идеальную на новую)

Фото в бортжурнале Audi A8 (D4)

Надо разобрать много всяких деталей, чтобы добраться до этого клапана.
Но раз снималась плита компрессора, проверил форсунки, чистые, проверил впуск.
Ошибка больше не появлялась.

Фото в бортжурнале Audi A8 (D4)

Пробег: 150 000 км

Код неисправности OBD-II Техническое описание

Положительная характеристика клапана регулятора вентиляции картера

Что это значит?

Этот общий диагностический код неисправности трансмиссии (DTC) обычно применяется ко многим автомобилям OBD-II. Это может включать, помимо прочего, автомобили Ford, Dodge, Ram, Volvo и т. Д.

Если у вас есть код P052E, сохраненный в вашем автомобиле OBD-II, это означает, что модуль управления трансмиссией (PCM) обнаружил сигнал от датчика давления в картере, который указывает на наличие несоответствующей степени давления.

Плотность (давление) воздуха в картере двигателя контролируется PCM с использованием сигнала входного напряжения от датчика давления в картере. Входное напряжение датчика давления в картере принимается (PCM) как фактические единицы давления. Для измерения давления в картере используются либо килопаскаль (кПа), либо дюймы ртутного столба (Hg). Датчик давления в картере обычно расположен в одной из крышек клапана или рядом с ней.

Поскольку нижний конец двигателя внутреннего сгорания должен быть уплотнен, чтобы предотвратить утечку масла, там создается определенное давление. Это давление возникает из-за резких перепадов температуры, паров моторного масла и быстрого центробежного движения коленчатого вала, шатунов и т. Д.

В системе принудительной вентиляции картера (PCV) используется тщательно контролируемый вакуум на впуске для снятия давления из картера через специально разработанный клапан (клапан PCV), который допускает только одно направление потока. В подавляющем большинстве случаев применения в автомобилях клапан PCV использует прямой вакуум из впускного коллектора. В данном конкретном случае вакуум PCV регулируется с помощью регулирующего клапана PCV с электронным управлением. PCM использует входной сигнал от датчика давления в картере, чтобы определить, какое давление вакуума необходимо приложить к PCV для оптимальной производительности. Постоянный источник напряжения батареи обычно подается на одну клемму регулирующего клапана PCV, и PCM обеспечивает заземление по мере необходимости, чтобы замкнуть цепь, установить регулирующий клапан в его корпус и реализовать желаемую степень вакуума PCV.

Если PCM обнаруживает, что желаемый уровень давления в картере не может быть достигнут с помощью клапана регулятора PCV, будет сохранен код P052E и может загореться индикаторная лампа неисправности (MIL).

Фотография клапана PCV, одного из компонентов системы: P052E Функционирование клапана регулятора вентиляции картера положительного давления

Какова серьезность этого кода неисправности?

Неправильное давление в картере может привести к утечке моторного масла. Код P052E следует классифицировать как серьезный и соответствующим образом рассматривать.

Каковы некоторые симптомы кода?

Симптомы кода двигателя P052E могут включать:

  • Утечки моторного масла
  • Дым (пар) из подкапотной зоны
  • Шипение (всасывание) из моторного отсека
  • Проблемы с управляемостью, вызванные утечкой вакуума

Каковы некоторые из распространенных причин появления кода?

Причины появления этого кода могут включать:

  • Плохой регулирующий клапан PCV
  • Неисправный клапан PCV
  • Неисправен датчик давления в картере
  • Обрыв или короткое замыкание в проводке регулирующего клапана PCV / датчика давления в картере
  • Неисправность PCM или ошибка программирования PCM

Пример датчика давления в картере: P052E Функционирование клапана регулятора вентиляции картера положительного давления

Каковы некоторые шаги по устранению неполадок P052E?

По моему опыту, при диагностике кода P052E потребуются ручной вакуумметр, диагностический сканер, цифровой вольт / омметр (DVOM) и надежный источник информации о транспортном средстве.

Перед диагностированием любых кодов недостаточного давления в картере / PCV необходимо выполнить ручное испытание вакуумного давления. Если двигатель не создает достаточного вакуума, его необходимо отремонтировать, прежде чем приступить к диагностике. Чтобы провести ручную проверку давления вакуума, отсоедините вакуумный шланг PCV и подсоедините к нему манометр. Ваш информационный ресурс о транспортном средстве должен содержать спецификации относительно минимального вакуума в двигателе.

Проверьте все шланги PCV на наличие трещин или поломок и при необходимости отремонтируйте. Треснувшие или сломанные вакуумные шланги PCV могут способствовать условиям, которые привели к хранению P052E.

Если двигатель находится в хорошем рабочем состоянии и нет утечек вакуума, продолжите визуальный осмотр всей проводки и разъемов регулирующего клапана PCV и датчика давления в картере. Сделайте ремонт по мере необходимости. Затем я подключил сканер к диагностическому порту автомобиля и получил все сохраненные коды и данные о стоп-кадре. Запись этой информации может помочь вам по мере развития вашего диагноза. После этого очистите коды и проведите тест-драйв автомобиля, чтобы убедиться, что код сброшен.

Используйте свой информационный ресурс о транспортном средстве, чтобы получить виды разъемов, электрические схемы, схемы контактов разъемов, процедуры тестирования компонентов и спецификации. Вся эта информация потребуется для продолжения диагностики.

Проверка клапана регулятора PCV и цепей (KOEO)

  • Используйте сканер, чтобы вручную активировать регулирующий клапан PCV.
  • Проверьте цепь питания для клапана регулятора PCV с помощью положительного измерительного провода DVOM.
  • Используйте отрицательный измерительный провод для проверки заземления клапана регулятора PCV.
  • Если на разъеме регулирующего клапана PCV есть напряжение аккумулятора, подозревайте, что клапан неисправен.
  • Вы можете проверить клапан с помощью DVOM.
  • Если он не соответствует рекомендованным спецификациям, это определенно бесполезно.
  • Если на разъеме клапана регулятора давления PCV нет напряжения, переходите к следующему шагу.

Проверить выходную цепь напряжения клапана регулятора PCV на разъеме PCM

  • Используйте положительный измерительный провод DVOM для проверки выходного напряжения клапана регулятора PCV на разъеме PCM.
  • Отрицательный измерительный провод должен быть подключен к заведомо исправному заземлению.
  • Если на разъеме PCM есть сигнал выходного напряжения, которого нет на разъеме клапана регулятора, у вас есть разрыв цепи между двумя
  • Если выходной сигнал клапана регулятора PCV на разъеме PCM отсутствует, переходите к следующему шагу.

Проверить датчик давления коленчатого вала с помощью DVOM

  • При включенном ключе и выключенном двигателе (KOEO) установите DVOM на настройку сопротивления и следуйте процедурам / спецификациям производителя для проверки датчика давления в картере с отсоединенным разъемом. 
  • Если рассматриваемый датчик не соответствует спецификациям производителя, его следует считать неисправным.
  • Если датчик соответствует спецификациям производителя, переходите к следующему шагу.

Используйте DVOM для проверки опорного напряжения (обычно 5 вольт) и заземления на разъеме датчика давления в картере.

  • Когда датчик KOEO и датчик давления в картере отключены, проверьте контакт опорного напряжения на разъеме датчика с помощью положительного измерительного провода DVOM.
  • Подключите отрицательный измерительный провод к заземляющему контакту разъема, чтобы проверить всю цепь.
  • Если на разъеме датчика не обнаружено опорное напряжение, найдите PCM и проверьте соответствующую цепь на разъеме PCM. Используйте положительный тестовый провод DVOM.
  • Отрицательный измерительный провод должен быть подключен к заведомо исправному заземлению для этого теста.
  • Если на разъеме PCM нет опорного напряжения, подозревайте, что PCM неисправен или ошибка программирования.
  • Если на разъеме датчика нет заземления, используйте свой источник информации о транспортном средстве, чтобы найти источник заземления и убедиться, что он надежно прикреплен к блоку двигателя или аккумуляторной батарее.
  • Если на разъеме датчика давления в картере есть опорное напряжение и масса, переходите к следующему шагу.

Проверить напряжение сигнальной цепи датчика давления в картере с помощью ДВОМ.

  • С ключом на работающем двигателе (KOER) и повторно подключенным датчиком давления в картере используйте положительный провод DVOM, чтобы проверить напряжение сигнала датчика прямо за разъемом.
  • Отрицательный измерительный провод снова должен быть подключен к массе аккумуляторной батареи.
  • Используйте вакуумметр, чтобы получить правильное давление в картере и сравнить напряжение сигнала датчика с диаграммой зависимости давления от напряжения на информационном ресурсе вашего автомобиля.
  • Если напряжение сигнала датчика давления в картере неверное, считайте датчик неисправным.
  • Если напряжение сигнала датчика давления в картере (на разъеме датчика) отражает правильную степень напряжения, переходите к следующему шагу

Проверить сигнальную цепь датчика давления в картере на разъеме PCM.

  • С помощью KOER используйте положительный измерительный провод DVOM, чтобы проверить сигнальную цепь датчика давления в картере на разъеме PCM.
  • Отрицательный измерительный провод должен быть подключен к заземлению аккумуляторной батареи.
  • Если правильный сигнал датчика давления в картере обнаружен на разъеме датчика, но не на соответствующей цепи разъема PCM, подозревайте, что между ними есть разрыв цепи.

Если клапан регулятора PCV / датчик давления в картере и все цепи находятся в пределах технических характеристик, подозревайте сбой PCM или ошибку программирования PCM.

  • Бюллетени технического обслуживания (TSB), которые соответствуют рассматриваемому автомобилю (а также сохраненные симптомы и коды), могут помочь в диагностике.

Связанные обсуждения DTC

  • В настоящее время на наших форумах нет связанных тем. Разместите новую тему на форуме сейчас.

Нужна дополнительная помощь с кодом P052E?

Если вам все еще нужна помощь по поводу кода неисправности P052E, задайте вопрос в комментариях под этой статьей..

ПРИМЕЧАНИЕ. Эта информация представлена ​​только в информационных целях. Он не предназначен для использования в качестве рекомендаций по ремонту, и мы не несем ответственности за любые действия, которые вы предпринимаете с каким-либо автомобилем. Вся информация на этом сайте защищена авторским правом.

  • Home
  • Forum
  • Main Model-Line Discussion
  • Q-Models
  • Q5 (B8) Specific
  • PCV Regulator Valve Performance*P052E00

  1. 12-12-2020 10:31 AM

    #1

    Ashs4b8 is offline


    Established Member

    Two Rings

    Ashs4b8's Avatar


    PCV Regulator Valve Performance*P052E00

    So I recently replaced my PCV and everything went well. But after a long drive yesterday I’m getting a rough idle. Plugged in the obdeleven and received this error code «PCV Regulator Valve Performance*P052E00». Does anyone know what else would of set this off? I bought the PCV from Audi and I’m not losing any oil or coolant.

    2014 Audi SQ5 Prestige Phantom Black


  2. 12-12-2020 10:35 AM

    #2

    aonavy is offline


    Active Member

    Two Rings

    aonavy's Avatar


    Maybe a fluke? Can you clear it?

    Sent from my iPhone using Audizine Forum


  3. 12-12-2020 10:36 AM

    #3

    Ashs4b8 is offline


    Established Member

    Two Rings

    Ashs4b8's Avatar


    Yea I can clear it but it keeps coming back.

    2014 Audi SQ5 Prestige Phantom Black


  4. 12-12-2020 02:34 PM

    #4

    Qboost is offline


    Established Member

    Two Rings


    I had the same exact code on a fairly new PCV. Took it back to the garage that replaced it for me. They actually tested the PCV and it turned out to still be functional. Reinstalled it and took it for a test drive. Same code came back. It turned out to be a the solenoid coming off the PCV that was stuck open and air flowing all the time. It’s called the crankcase breather pipe, part number 06E103207AP. I only got it back 3 days ago and so far no code.


  5. 12-12-2020 02:59 PM

    #5

    Ashs4b8 is offline


    Established Member

    Two Rings

    Ashs4b8's Avatar


    Quote Originally Posted by Qboost
    View Post

    I had the same exact code on a fairly new PCV. Took it back to the garage that replaced it for me. They actually tested the PCV and it turned out to still be functional. Reinstalled it and took it for a test drive. Same code came back. It turned out to be a the solenoid coming off the PCV that was stuck open and air flowing all the time. It’s called the crankcase breather pipe, part number 06E103207AP. I only got it back 3 days ago and so far no code.

    I’ll check it out. I didn’t replace this part. Thank you for this info!

    2014 Audi SQ5 Prestige Phantom Black


  6. 12-13-2020 10:48 AM

    #6

    S4inMN is offline


    Senior Member

    Two Rings


    Quote Originally Posted by Ashs4b8
    View Post

    I’ll check it out. I didn’t replace this part. Thank you for this info!

    This is a common issue. The solenoid is causing this fault. You most likely needed the breather as well though. They all fail.


  7. 12-13-2020 02:16 PM

    #7

    sQ5inSD is offline


    Established Member

    Two Rings

    sQ5inSD's Avatar


    Quote Originally Posted by Qboost
    View Post

    I had the same exact code on a fairly new PCV. Took it back to the garage that replaced it for me. They actually tested the PCV and it turned out to still be functional. Reinstalled it and took it for a test drive. Same code came back. It turned out to be a the solenoid coming off the PCV that was stuck open and air flowing all the time. It’s called the crankcase breather pipe, part number 06E103207AP. I only got it back 3 days ago and so far no code.

    Please confirm the part(s) you are referring to — 06E103207AP is a breather hose, it has a inline check valve but no solenoid (by definition a solenoid is an electromechanical part) so it is not clear what part you replaced. Did the check valve fail? Not trying to be picky just want to make sure in case I need the same item. Like most PCV items VAG charges a fortune for a little bit of plastic so I want to get the right part. Thanks!


  8. 12-13-2020 09:26 PM

    #8

    Qboost is offline


    Established Member

    Two Rings


    Quote Originally Posted by sQ5inSD
    View Post

    Please confirm the part(s) you are referring to — 06E103207AP is a breather hose, it has a inline check valve but no solenoid (by definition a solenoid is an electromechanical part) so it is not clear what part you replaced. Did the check valve fail? Not trying to be picky just want to make sure in case I need the same item. Like most PCV items VAG charges a fortune for a little bit of plastic so I want to get the right part. Thanks!

    That was the part listed on my invoice from the garage. And that’s how it was explained to me. I guess it’s that check valve that failed. Sorry for the confusion. Maybe they manually activated a solenoid to test the check valve?


  9. 06-05-2021 09:21 AM

    #9

    A2andres is offline


    Senior Member

    Two Rings


    Okay, I am in this situation right now with Audi and trying to get this code P052E00 addressed. I had my PCV replaced about 17,000 miles ago but this code has popped up since with the associated symptoms (oil consumption, strong vacuum when taking oil cap off etc.)

    That being said the part number that is being listed on this thread and the one that Audi is telling me is needed in addition to a new PCV is 06E103207AP. However, when I search this part on Audi Parts, it tells me that «This Part does not fit your car»;

    https://parts.audidominion.com/p/Aud…e103207ap.html

    Any insight into this? When I search FCP and ECS they also both state that this part will not fit my car…

    https://www.fcpeuro.com/products/vw-…vw-06e103207ap

    https://www.ecstuning.com/b-genuine-…e/06e103207ap/

    Bottom line, is this a valid part for a 2017 SQ5?


  10. 06-05-2021 11:52 AM

    #10

    djn876 is offline


    Veteran Member

    Four Rings


    There were two PCV versions of I remember correctly, technically both would fit, but the later one may require a tune revision in order for it to function correctly and not give the error message. Could also simply have been a bad part too on the initial replacement.

    The other parts I can’t speak to, but might be worth looking at since it could be the issue with why this one went bad so fast.

    Sent from my SM-G988U using Audizine Forum mobile app

    Custom DP 194/57 E40 Water-Meth (Aquamist) | BG HPT ZF8 Tune | APR CPS with AWE Reservoir (Divorced Coolant Loop) | APR Open Intake and 034 Intake Tube | RSE Heat Shielded HFCs | CTS Downpipes with Vibrant UQ Resonators Added | AWE Touring Exhaust | 034 RSB | Bilstein B8 Shocks and H&R -3 Springs | ECS Trans and Drivetrain Inserts | 034 Trans and Motor Mounts | Moog Front End Links | Headlight Projector Retrofit and Painted Housings


  11. 06-06-2021 09:11 AM

    #11

    A2andres is offline


    Senior Member

    Two Rings


    Quote Originally Posted by djn876
    View Post

    There were two PCV versions of I remember correctly, technically both would fit, but the later one may require a tune revision in order for it to function correctly and not give the error message. Could also simply have been a bad part too on the initial replacement.

    The other parts I can’t speak to, but might be worth looking at since it could be the issue with why this one went bad so fast.

    Sent from my SM-G988U using Audizine Forum mobile app

    I have heard about needing to tune or update the ECU for the new PCV. in fact there�s an updated part number for the PCV that has come out since I had it replaced back in July of 2020. So I�ll make sure to bring that up.

    What I am asking about the parts I listed above is wether or not that part actually fits on the SQ5. When I pull it up on the Audi parts website it says it doesn�t. My dealer is insisting it does fit and that it needs to be replaced

    Sent from my iPhone using Audizine Forum


  12. 06-06-2021 07:24 PM

    #12

    silver_tt is offline


    Senior Member

    Three Rings


    Don’t worry what the Audi parts website says — it’s usually right but not 100%. What you need to be doing is doing the search with your VIN. Don’t waste your time worrying about stuff like will this or that fit my car and which version do I need, just buy the part using your VIN instead cause that’s 100%. I see so many people here making this basic mistake.

    One example of this is www.audiusaparts.com and you will notice when you checkout you have to provide your VIN.


  13. 06-08-2021 07:54 AM

    #13

    AudiC7Owners is offline


    Veteran Member

    Three Rings

    AudiC7Owners's Avatar


    Same thing is happening to me in my 2013 A6. Just replaced my pcv, still getting a soft code. I’m going to replace the breather tube and see what happens.

    I had bad oil consumption & was blowing blue clouds of smoke from it. The pcv swap fixed the blue clouds, but I’m still having oil consumption.

    Thinking about grabbing the 65$ tube from fcp… If it breaks early at least it is warrantied for life.

    Sent from my Llama using Tapatalk

    Kwikstix DIY Video Thread

    //2013 A6 Prestige 3.0T |IE Stage 2 Single Pulley | Berk TCU Tune | Injen Intake | Cende Valvetronic Full Exhaust | Gutted OEM Catalytic Converters | Merc Racing HX | H&R Sport Springs | 034 Motorsports Control Arms & Engine Mounts | Eurocode Drivetrain Mount Inserts | Eurocode Front & Rear Sway Bars + End Links | P3 Multi Gauge | StoneCarbon2009 RS Style Grille //


  14. 06-08-2021 10:02 PM

    #14

    Qboost is offline


    Established Member

    Two Rings


    Since I had the crankcase breather pipe, 06E103207AP, replaced back in December, everything seems to be running smoothly. My Q5 was alerting me for a quart of oil every 2,000 miles before. Now, no more soft code and oil consumption is greatly reduced.

    2016 Q5 3.0T Prestige Utopia Blue APR Stage 1, BG SQ5/HPT TCU Tune | 2022 Hyundai Ioniq 5 Limited AWD | 2008 328XI Arctic White | 2008 Trailblazer SS 3SS AWD Black Granite Metallic | 2004 GTI 1.8T Silverstone Grey APR Stage 1


  15. 08-26-2021 03:38 PM

    #15

    Silent Sassin is offline


    Active Member

    One Ring


    Seeking a little guidance from those in the know…So I’ve been having the usual signs of a bad PCV valve (strong suction on the back of the valve, oil cap difficult to open with engine running etc.) so I went ahead and replaced the cap with the Dorman unit that everyone’s been using. The old cap had a big tear in the diaphragm, so I got great results from the new unit. However, I’m still getting a bit of suction at the back of the new valve, but the oil cap is much easier to open now (I’ve been told that some suction is normal).
    Drivability is much improved, but I’m still getting a slightly rough idle and the car feels a bit sluggish on move off. I’m wondering if I needed to replace the entire PCV valve and not just the top. Is there any test that I can do to tell? Also, I hear much talk about the crankcase breather pipe with the check valve being stuck open, are these symptoms of that? Can I test that also?
    Any help is greatly appreciated.


  16. 08-27-2021 08:30 AM

    #16

    A2andres is offline


    Senior Member

    Two Rings


    Quote Originally Posted by Silent Sassin
    View Post

    Seeking a little guidance from those in the know…So I’ve been having the usual signs of a bad PCV valve (strong suction on the back of the valve, oil cap difficult to open with engine running etc.) so I went ahead and replaced the cap with the Dorman unit that everyone’s been using. The old cap had a big tear in the diaphragm, so I got great results from the new unit. However, I’m still getting a bit of suction at the back of the new valve, but the oil cap is much easier to open now (I’ve been told that some suction is normal).
    Drivability is much improved, but I’m still getting a slightly rough idle and the car feels a bit sluggish on move off. I’m wondering if I needed to replace the entire PCV valve and not just the top. Is there any test that I can do to tell? Also, I hear much talk about the crankcase breather pipe with the check valve being stuck open, are these symptoms of that? Can I test that also?
    Any help is greatly appreciated.

    Which engine do you have? When you describe «strong suction on the back of the valve» and replacing «just the top» it makes me think you have a 2.0T?


  17. 08-27-2021 09:59 AM

    #17

    Silent Sassin is offline


    Active Member

    One Ring


    Quote Originally Posted by A2andres
    View Post

    Which engine do you have? When you describe «strong suction on the back of the valve» and replacing «just the top» it makes me think you have a 2.0T?

    My bad, yes it’s the 2.0T (2011)
    I’m just trying to do some diagnosis of my own, unfortunately there aren’t that many «reputable» shops here that are versed in Euro’s (IMO)


  18. 09-03-2021 11:56 AM

    #18

    AudiC7Owners is offline


    Veteran Member

    Three Rings

    AudiC7Owners's Avatar


    Just an update on my issues…

    My PCV Code has gone away since replacing the Breather tube that connects the PCV to the Supercharger.

    Still burning oil on deceleration… suspect exhaust valve stem seal failure.

    Kwikstix DIY Video Thread

    //2013 A6 Prestige 3.0T |IE Stage 2 Single Pulley | Berk TCU Tune | Injen Intake | Cende Valvetronic Full Exhaust | Gutted OEM Catalytic Converters | Merc Racing HX | H&R Sport Springs | 034 Motorsports Control Arms & Engine Mounts | Eurocode Drivetrain Mount Inserts | Eurocode Front & Rear Sway Bars + End Links | P3 Multi Gauge | StoneCarbon2009 RS Style Grille //


  19. 09-27-2021 09:31 PM

    #19

    sa_rm7 is offline


    Active Member

    One Ring


    Quote Originally Posted by AudiC7Owners
    View Post

    Just an update on my issues…

    My PCV Code has gone away since replacing the Breather tube that connects the PCV to the Supercharger.

    Still burning oil on deceleration… suspect exhaust valve stem seal failure.

    Question, the breather hose that you mention being the issue, is replacing that part still require taking the supercharger off?


  20. 09-27-2021 10:45 PM

    #20

    AudiC7Owners is offline


    Veteran Member

    Three Rings

    AudiC7Owners's Avatar


    Quote Originally Posted by sa_rm7
    View Post

    Question, the breather hose that you mention being the issue, is replacing that part still require taking the supercharger off?

    Yes

    Sent from my Llama using Tapatalk

    Kwikstix DIY Video Thread

    //2013 A6 Prestige 3.0T |IE Stage 2 Single Pulley | Berk TCU Tune | Injen Intake | Cende Valvetronic Full Exhaust | Gutted OEM Catalytic Converters | Merc Racing HX | H&R Sport Springs | 034 Motorsports Control Arms & Engine Mounts | Eurocode Drivetrain Mount Inserts | Eurocode Front & Rear Sway Bars + End Links | P3 Multi Gauge | StoneCarbon2009 RS Style Grille //


  21. 11-19-2021 12:20 AM

    #21

    hananmori12 is offline


    Established Member

    Two Rings


    I have P052E00 code, its better to try to replace that Breather tube before i go with the pcv?


  22. 11-19-2021 08:20 AM

    #22

    A2andres is offline


    Senior Member

    Two Rings


    Quote Originally Posted by hananmori12
    View Post

    I have P052E00 code, its better to try to replace that Breather tube before i go with the pcv?

    85% of the cost to repair the Breather Tube/PCV is in labor costs. The parts are relatively negligible in cost once you factor in what your already spending on just the labor. I had the work done at Audi under warranty and they would have hit me for 5.5 hours of labor to do the PCV, which essentially the same amount of time it would be to do just the Breather tube. Maybe knock .5 off the total labor time.

    I think parts all in was around $400.00 and that’s with buying all new gaskets and the injector «Grommet» kits that cost an arm and a leg etc..


  23. 11-19-2021 10:20 AM

    #23

    Discipulus is offline


    Senior Member

    Three Rings

    Discipulus's Avatar


    Quote Originally Posted by A2andres
    View Post

    85% of the cost to repair the Breather Tube/PCV is in labor costs. The parts are relatively negligible in cost once you factor in what your already spending on just the labor. I had the work done at Audi under warranty and they would have hit me for 5.5 hours of labor to do the PCV, which essentially the same amount of time it would be to do just the Breather tube. Maybe knock .5 off the total labor time.

    I think parts all in was around $400.00 and that’s with buying all new gaskets and the injector «Grommet» kits that cost an arm and a leg etc..

    Agreed, if you dig into the motor far enough to replace the breather tube, then you might as well go the extra step to replace the PCV as well, especially since they are known to fail frequently. It’s not fun to dig into the motor a second time for an item that could have been replaced while you were in there the first time. Speaking of… perhaps look into replacing the thermostat and water pump if you’re gonna be doing the PCV. They’re also pretty much in the same spot and you’ll save a ton on labor if you do it now vs waiting for them to fail later.

    Though if budget is really tight, yes, you could technically probably fix your issue with just the breather tube and leave everything else alone.

    APR Stage 2 DP | JHM 207mm Crank | JHM HX | EPL TCU | 034 Motor Mounts | ECS Drivetrain Inserts | ECS Aluminum Cross Brace | AFE Pro Dry air filter | 034 Silicone Intake Tube | 034 RSB | TRW metal endlinks | ECS Stainless Brake Lines | RSNAV S3

    2015 Q5 3.0T — Current
    2011 A4 6MT — Sold


  24. 11-20-2021 11:38 AM

    #24

    hananmori12 is offline


    Established Member

    Two Rings


    Ok I see, I thought the tube it�s easier but I got it.
    I will order water pump and thermostat just in case.

    Someone have the list of part for pcv?
    I have those parts:
    06E103547AH
    06E103213
    079129717D
    079129717B
    034 Supercharger Bleeder Screw Kit
    06E103207AP

    On Audi dealership quote I got was also those parts:
    N10156207
    06E103217AF
    06E121065N
    06E121119E
    06E121119H
    4E0121666
    06E998907E

    Do I missing something?

    Tnx


  25. 11-29-2021 10:07 PM

    #25

    AudiC7Owners is offline


    Veteran Member

    Three Rings

    AudiC7Owners's Avatar


    Quote Originally Posted by hananmori12
    View Post

    Ok I see, I thought the tube it�s easier but I got it.
    I will order water pump and thermostat just in case.

    Someone have the list of part for pcv?
    I have those parts:
    06E103547AH
    06E103213
    079129717D
    079129717B
    034 Supercharger Bleeder Screw Kit
    06E103207AP

    On Audi dealership quote I got was also those parts:
    N10156207
    06E103217AF
    06E121065N
    06E121119E
    06E121119H
    4E0121666
    06E998907E

    Do I missing something?

    Tnx

    If you read the description of this video, I’ve listed every single part needed for PCV change with part numbers.

    Kwikstix DIY Video Thread

    //2013 A6 Prestige 3.0T |IE Stage 2 Single Pulley | Berk TCU Tune | Injen Intake | Cende Valvetronic Full Exhaust | Gutted OEM Catalytic Converters | Merc Racing HX | H&R Sport Springs | 034 Motorsports Control Arms & Engine Mounts | Eurocode Drivetrain Mount Inserts | Eurocode Front & Rear Sway Bars + End Links | P3 Multi Gauge | StoneCarbon2009 RS Style Grille //


  26. 12-02-2021 11:37 AM

    #26

    s4baby is offline


    Veteran Member

    Three Rings


    My new-to-me 2016 SQ5 had this fault code show up in a scan. I found this TSB for what needs to be replaced: https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/20…77763-0001.pdf

    I haven’t fixed it yet, I’m researching options of if I want to do this myself. Also thinking of doing everything at once. PCV, Water pump, Thermostat.


  27. 12-02-2021 12:38 PM

    #27

    djn876 is offline


    Veteran Member

    Four Rings


    Quote Originally Posted by s4baby
    View Post

    My new-to-me 2016 SQ5 had this fault code show up in a scan. I found this TSB for what needs to be replaced: https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/20…77763-0001.pdf

    I haven’t fixed it yet, I’m researching options of if I want to do this myself. Also thinking of doing everything at once. PCV, Water pump, Thermostat.

    If you are going to go in there, definitely replace the whole PCV and the hose. Waste of time and effort to take all that crap off and not just replace the whole deal. It could be that hose, or it could be the entire PCV, that code could be either.

    Sent from my SM-G988U using Audizine Forum mobile app

    Custom DP 194/57 E40 Water-Meth (Aquamist) | BG HPT ZF8 Tune | APR CPS with AWE Reservoir (Divorced Coolant Loop) | APR Open Intake and 034 Intake Tube | RSE Heat Shielded HFCs | CTS Downpipes with Vibrant UQ Resonators Added | AWE Touring Exhaust | 034 RSB | Bilstein B8 Shocks and H&R -3 Springs | ECS Trans and Drivetrain Inserts | 034 Trans and Motor Mounts | Moog Front End Links | Headlight Projector Retrofit and Painted Housings


  28. 10-24-2022 12:07 PM

    #28

    Wantboost is offline


    Senior Member

    Three Rings


    How do u access the long size/hose of the crank case breather tube


Bookmarks

Bookmarks


Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  
  • BB code is On
  • Smilies are On
  • [IMG] code is On
  • [VIDEO] code is On
  • HTML code is Off

Forum Rules

На чтение 5 мин Просмотров 1.1к.

Рассмотрим подробнее

  1. Техническое описание и расшифровка ошибки P0052
  2. Симптомы неисправности
  3. Причины возникновения ошибки
  4. Как устранить или сбросить код неисправности P0052
  5. Диагностика и решение проблем
  6. Проверка проводки
  7. Проверка датчика
  8. На каких автомобилях чаще встречается данная проблема
  9. Видео

Код ошибки P0052 звучит как «высокий уровень сигнала в цепи управления нагревателем датчика кислорода (Банк 2, Датчик 1)». Часто, в программах, работающих со сканером OBD-2, название может иметь английское написание «HO2S Heater Oxygen Sensor Control Circuit High (Bank 2, Sensor 1)».

Этот диагностический код неисправности (DTC) является общим кодом силового агрегата. Ошибка P0052 считается общим кодом, поскольку применяется ко всем маркам и моделям транспортных средств. Хотя конкретные этапы ремонта могут несколько отличаться в зависимости от модели.

Код ошибки P0052 – высокий уровень сигнала в цепи управления нагревателем датчика кислорода (Банк 2, Датчик 1)

В автомобилях для определения содержания кислорода в выхлопной системе до и после каталитических нейтрализаторов используются подогреваемые кислородные датчики (HO₂S). Они используют обратную связь для регулировки топливной системы. Чтобы поддерживать оптимальное соотношение воздушно-топливной смеси 14,7:1.

В кислородных датчиках используется цепь нагрева датчика для более быстрой работы обратной связи с модулем управления. Датчик кислорода может использовать три или четыре провода в зависимости от автомобиля.

Два обычно используются для обратной связи с модулем управления трансмиссией (PCM). А другие провода предназначены для нагревателя и питания нагретой цепи. Трехпроводные датчики обычно заземляются через выхлопную систему. А четырехпроводные имеют отдельный провод заземления.

Код P0052 относится к датчику перед каталитическим нейтрализатором Банк 2, который находится на стороне двигателя, где нет цилиндра №1. Ошибка означает, что проблема с нагревательным элементом датчика HO₂S не устранена. Этот код срабатывает, когда в цепи нагрева датчика кислорода обнаружен высокий уровень сигнала.

Симптомы неисправности

Основным симптомом появления ошибки P0052 для водителя является подсветка MIL (индикатор неисправности). Также его называют Check engine или просто «горит чек».

Также они могут проявляться как:

  1. Загорится контрольная лампа «Check engine» на панели управления (код будет записан в память ECM как неисправность).
  2. В некоторых случаях, модуль управления двигателем (ECM) может перевести автомобиль в аварийный режим работы.
  3. Иногда симптомы могут отсутствовать, несмотря на сохраненный код неисправности.

При появлении кода неисправности P0052, автомобиль может продолжить движение, но проблему необходимо устранить как можно скорее. Чтобы предотвратить потенциальные проблемы, такие как отказ контура датчика и повышенный расход топлива. При долгом игнорировании проблемы, возможна неустойчивая работа двигателя, а также повреждение других компонентов.

Причины возникновения ошибки

Код P0052 может означать, что произошла одна или несколько следующих проблем:

  • Обрыв провода питания, заземления или цепи нагревателя датчика O₂.
  • Неисправный нагреватель датчика O₂.
  • Повреждение или износ разъемов, идущих к датчику.
  • Иногда причиной является неисправный модуль PCM.

Коды высокого входного сигнала цепи иногда являются результатом низкого напряжения батареи. А также плохих соединений между электрическими разъемами или ранее отремонтированной проводки. Также не исключена коррозия электрических разъемов.

Как устранить или сбросить код неисправности P0052

Некоторые предлагаемые шаги для устранения неполадок и исправления кода ошибки P0052:

  1. Очистите коды ошибок с памяти компьютера автомобиля.
  2. Проведите тест-драйва автомобиля, чтобы выяснить, появляется ли код P0052 снова.
  3. Выполните визуальный осмотр и при необходимости отремонтируйте или замените поврежденные электрические провода.
  4. Проверьте заземление, при необходимости устраните проблему.
  5. В случае проблемы с PCM, перепрограммируйте или замените модуль управления двигателем.

Диагностика и решение проблем

Неисправность P0052 может быть вызвана только цепью нагревателя кислородного датчика или самим датчиком. Диагностику обычно начинают с проверки проводки датчика. Обычно датчик кислорода с подогревом идет с четырьмя проводами.

Два провода идут прямо к цепи нагревателя, а два других для питания и заземления датчика. Вам может понадобиться электрическая схема вашего автомобиля. Чтобы быть уверенным, что вы проверяете правильный набор проводов.

Проверка проводки

Проверьте цепь нагревателя с помощью цифрового мультиметра или вольтомметра. Сверьтесь со схемой проводки автомобиля, чтобы определить точные контакты разъема, на котором установлено заземление.

Показания должны быть близки к напряжению батареи. Если это не так, то скорее всего существует проблема с питанием датчика.

Также необходимо проверить заземление. Для этого необходимо положительную клемму аккумулятора соединить с красным проводом мультиметра. А черный провод к заземлению, чтобы проверить заземление цепи. Результат должен быть 12 В, если нет, то это указывает на проблему заземления на датчике.

Проверка датчика

Если питание и заземление в порядке, то следующий вариант проверить нагревательный элемент датчика. Чтобы определить, есть ли у него обрыв цепи или высокое сопротивление.

Установите вольтомметр на шкале Ом, проверьте сопротивление цепи нагревателя, используя электрическую схему в качестве справки.

Убедитесь, что вы отключили кислородный датчик O₂. Цепь нагревателя внутри датчика должна иметь небольшое сопротивление. Превышение предельного значения указывает на обрыв в нагревательной части. Поэтому датчик кислорода придется заменить.

На каких автомобилях чаще встречается данная проблема

Проблема с кодом P0052 может встречаться на различных машинах, но всегда есть статистика, на каких марках эта ошибка присутствует чаще. Вот список некоторых из них:

  • Audi
  • Chevrolet
  • Chrysler (Крайслер 300c)
  • Dodge (Додж Дакота, Рам, Чарджер)
  • Ford
  • GMC Acadia
  • Honda
  • Hyundai (Хендай Санта фе)
  • Jeep (Джип Вранглер, Гранд Чероки, Либерти)
  • Kia
  • Nissan (Ниссан Теана)
  • Skoda
  • Subaru
  • Toyota (Тойота Авенсис)
  • Volkswagen

С кодом неисправности Р0052 иногда можно встретить и другие ошибки. Наиболее часто встречаются следующие: P0031, P0032, P0038, P0051, P0058, P0456.

Видео

  • Home
  • Forum
  • Main Model-Line Discussion
  • Q-Models
  • Q5 (B8) Specific
  • PCV Regulator Valve Performance*P052E00

  1. 12-12-2020 09:31 AM


    #1

    Ashs4b8 is offline


    Established Member

    Two Rings

    Ashs4b8's Avatar


    PCV Regulator Valve Performance*P052E00

    So I recently replaced my PCV and everything went well. But after a long drive yesterday I’m getting a rough idle. Plugged in the obdeleven and received this error code «PCV Regulator Valve Performance*P052E00». Does anyone know what else would of set this off? I bought the PCV from Audi and I’m not losing any oil or coolant.

    2014 Audi SQ5 Prestige Phantom Black


  2. 12-12-2020 09:35 AM


    #2

    aonavy is offline


    Active Member

    Two Rings

    aonavy's Avatar


    Maybe a fluke? Can you clear it?

    Sent from my iPhone using Audizine Forum


  3. 12-12-2020 09:36 AM


    #3

    Ashs4b8 is offline


    Established Member

    Two Rings

    Ashs4b8's Avatar


    Yea I can clear it but it keeps coming back.

    2014 Audi SQ5 Prestige Phantom Black


  4. 12-12-2020 01:34 PM


    #4

    Qboost is offline


    Established Member

    Two Rings


    I had the same exact code on a fairly new PCV. Took it back to the garage that replaced it for me. They actually tested the PCV and it turned out to still be functional. Reinstalled it and took it for a test drive. Same code came back. It turned out to be a the solenoid coming off the PCV that was stuck open and air flowing all the time. It’s called the crankcase breather pipe, part number 06E103207AP. I only got it back 3 days ago and so far no code.


  5. 12-12-2020 01:59 PM


    #5

    Ashs4b8 is offline


    Established Member

    Two Rings

    Ashs4b8's Avatar


    Quote Originally Posted by Qboost
    View Post

    I had the same exact code on a fairly new PCV. Took it back to the garage that replaced it for me. They actually tested the PCV and it turned out to still be functional. Reinstalled it and took it for a test drive. Same code came back. It turned out to be a the solenoid coming off the PCV that was stuck open and air flowing all the time. It’s called the crankcase breather pipe, part number 06E103207AP. I only got it back 3 days ago and so far no code.

    I’ll check it out. I didn’t replace this part. Thank you for this info!

    2014 Audi SQ5 Prestige Phantom Black


  6. 12-13-2020 09:48 AM


    #6

    S4inMN is offline


    Senior Member

    Two Rings


    Quote Originally Posted by Ashs4b8
    View Post

    I’ll check it out. I didn’t replace this part. Thank you for this info!

    This is a common issue. The solenoid is causing this fault. You most likely needed the breather as well though. They all fail.


  7. 12-13-2020 01:16 PM


    #7

    sQ5inSD is offline


    Established Member

    Two Rings

    sQ5inSD's Avatar


    Quote Originally Posted by Qboost
    View Post

    I had the same exact code on a fairly new PCV. Took it back to the garage that replaced it for me. They actually tested the PCV and it turned out to still be functional. Reinstalled it and took it for a test drive. Same code came back. It turned out to be a the solenoid coming off the PCV that was stuck open and air flowing all the time. It’s called the crankcase breather pipe, part number 06E103207AP. I only got it back 3 days ago and so far no code.

    Please confirm the part(s) you are referring to — 06E103207AP is a breather hose, it has a inline check valve but no solenoid (by definition a solenoid is an electromechanical part) so it is not clear what part you replaced. Did the check valve fail? Not trying to be picky just want to make sure in case I need the same item. Like most PCV items VAG charges a fortune for a little bit of plastic so I want to get the right part. Thanks!


  8. 12-13-2020 08:26 PM


    #8

    Qboost is offline


    Established Member

    Two Rings


    Quote Originally Posted by sQ5inSD
    View Post

    Please confirm the part(s) you are referring to — 06E103207AP is a breather hose, it has a inline check valve but no solenoid (by definition a solenoid is an electromechanical part) so it is not clear what part you replaced. Did the check valve fail? Not trying to be picky just want to make sure in case I need the same item. Like most PCV items VAG charges a fortune for a little bit of plastic so I want to get the right part. Thanks!

    That was the part listed on my invoice from the garage. And that’s how it was explained to me. I guess it’s that check valve that failed. Sorry for the confusion. Maybe they manually activated a solenoid to test the check valve?


  9. 06-05-2021 08:21 AM


    #9

    A2andres is offline


    Senior Member

    Two Rings


    Okay, I am in this situation right now with Audi and trying to get this code P052E00 addressed. I had my PCV replaced about 17,000 miles ago but this code has popped up since with the associated symptoms (oil consumption, strong vacuum when taking oil cap off etc.)

    That being said the part number that is being listed on this thread and the one that Audi is telling me is needed in addition to a new PCV is 06E103207AP. However, when I search this part on Audi Parts, it tells me that «This Part does not fit your car»;

    https://parts.audidominion.com/p/Aud…e103207ap.html

    Any insight into this? When I search FCP and ECS they also both state that this part will not fit my car…

    https://www.fcpeuro.com/products/vw-…vw-06e103207ap

    https://www.ecstuning.com/b-genuine-…e/06e103207ap/

    Bottom line, is this a valid part for a 2017 SQ5?


  10. 06-05-2021 10:52 AM


    #10

    djn876 is offline


    Veteran Member

    Four Rings


    There were two PCV versions of I remember correctly, technically both would fit, but the later one may require a tune revision in order for it to function correctly and not give the error message. Could also simply have been a bad part too on the initial replacement.

    The other parts I can’t speak to, but might be worth looking at since it could be the issue with why this one went bad so fast.

    Sent from my SM-G988U using Audizine Forum mobile app

    Custom DP 194/57 E40 Water-Meth (Aquamist) | BG HPT ZF8 Tune | APR CPS with AWE Reservoir (Divorced Coolant Loop) | APR Open Intake and 034 Intake Tube | RSE Heat Shielded HFCs | CTS Downpipes with Vibrant UQ Resonators Added | AWE Touring Exhaust | 034 RSB | Bilstein B8 Shocks and H&R -3 Springs | ECS Trans and Drivetrain Inserts | 034 Trans and Motor Mounts | Moog Front End Links | Headlight Projector Retrofit and Painted Housings


  11. 06-06-2021 08:11 AM


    #11

    A2andres is offline


    Senior Member

    Two Rings


    Quote Originally Posted by djn876
    View Post

    There were two PCV versions of I remember correctly, technically both would fit, but the later one may require a tune revision in order for it to function correctly and not give the error message. Could also simply have been a bad part too on the initial replacement.

    The other parts I can’t speak to, but might be worth looking at since it could be the issue with why this one went bad so fast.

    Sent from my SM-G988U using Audizine Forum mobile app

    I have heard about needing to tune or update the ECU for the new PCV. in fact there�s an updated part number for the PCV that has come out since I had it replaced back in July of 2020. So I�ll make sure to bring that up.

    What I am asking about the parts I listed above is wether or not that part actually fits on the SQ5. When I pull it up on the Audi parts website it says it doesn�t. My dealer is insisting it does fit and that it needs to be replaced

    Sent from my iPhone using Audizine Forum


  12. 06-06-2021 06:24 PM


    #12

    silver_tt is offline


    Senior Member

    Three Rings


    Don’t worry what the Audi parts website says — it’s usually right but not 100%. What you need to be doing is doing the search with your VIN. Don’t waste your time worrying about stuff like will this or that fit my car and which version do I need, just buy the part using your VIN instead cause that’s 100%. I see so many people here making this basic mistake.

    One example of this is www.audiusaparts.com and you will notice when you checkout you have to provide your VIN.


  13. 06-08-2021 06:54 AM


    #13

    AudiC7Owners is offline


    Veteran Member

    Three Rings

    AudiC7Owners's Avatar


    Same thing is happening to me in my 2013 A6. Just replaced my pcv, still getting a soft code. I’m going to replace the breather tube and see what happens.

    I had bad oil consumption & was blowing blue clouds of smoke from it. The pcv swap fixed the blue clouds, but I’m still having oil consumption.

    Thinking about grabbing the 65$ tube from fcp… If it breaks early at least it is warrantied for life.

    Sent from my Llama using Tapatalk

    Kwikstix DIY Video Thread

    //2013 A6 Prestige 3.0T |IE Stage 2 Single Pulley | Berk TCU Tune | Injen Intake | Cende Valvetronic Full Exhaust | Gutted OEM Catalytic Converters | Merc Racing HX | H&R Sport Springs | 034 Motorsports Control Arms & Engine Mounts | Eurocode Drivetrain Mount Inserts | Eurocode Front & Rear Sway Bars + End Links | P3 Multi Gauge | StoneCarbon2009 RS Style Grille //


  14. 06-08-2021 09:02 PM


    #14

    Qboost is offline


    Established Member

    Two Rings


    Since I had the crankcase breather pipe, 06E103207AP, replaced back in December, everything seems to be running smoothly. My Q5 was alerting me for a quart of oil every 2,000 miles before. Now, no more soft code and oil consumption is greatly reduced.

    2016 Q5 3.0T Prestige Utopia Blue APR Stage 1, BG SQ5/HPT TCU Tune | 2022 Hyundai Ioniq 5 Limited AWD | 2008 328XI Arctic White | 2008 Trailblazer SS 3SS AWD Black Granite Metallic | 2004 GTI 1.8T Silverstone Grey APR Stage 1


  15. 08-26-2021 02:38 PM


    #15

    Silent Sassin is offline


    Active Member

    One Ring


    Seeking a little guidance from those in the know…So I’ve been having the usual signs of a bad PCV valve (strong suction on the back of the valve, oil cap difficult to open with engine running etc.) so I went ahead and replaced the cap with the Dorman unit that everyone’s been using. The old cap had a big tear in the diaphragm, so I got great results from the new unit. However, I’m still getting a bit of suction at the back of the new valve, but the oil cap is much easier to open now (I’ve been told that some suction is normal).
    Drivability is much improved, but I’m still getting a slightly rough idle and the car feels a bit sluggish on move off. I’m wondering if I needed to replace the entire PCV valve and not just the top. Is there any test that I can do to tell? Also, I hear much talk about the crankcase breather pipe with the check valve being stuck open, are these symptoms of that? Can I test that also?
    Any help is greatly appreciated.


  16. 08-27-2021 07:30 AM


    #16

    A2andres is offline


    Senior Member

    Two Rings


    Quote Originally Posted by Silent Sassin
    View Post

    Seeking a little guidance from those in the know…So I’ve been having the usual signs of a bad PCV valve (strong suction on the back of the valve, oil cap difficult to open with engine running etc.) so I went ahead and replaced the cap with the Dorman unit that everyone’s been using. The old cap had a big tear in the diaphragm, so I got great results from the new unit. However, I’m still getting a bit of suction at the back of the new valve, but the oil cap is much easier to open now (I’ve been told that some suction is normal).
    Drivability is much improved, but I’m still getting a slightly rough idle and the car feels a bit sluggish on move off. I’m wondering if I needed to replace the entire PCV valve and not just the top. Is there any test that I can do to tell? Also, I hear much talk about the crankcase breather pipe with the check valve being stuck open, are these symptoms of that? Can I test that also?
    Any help is greatly appreciated.

    Which engine do you have? When you describe «strong suction on the back of the valve» and replacing «just the top» it makes me think you have a 2.0T?


  17. 08-27-2021 08:59 AM


    #17

    Silent Sassin is offline


    Active Member

    One Ring


    Quote Originally Posted by A2andres
    View Post

    Which engine do you have? When you describe «strong suction on the back of the valve» and replacing «just the top» it makes me think you have a 2.0T?

    My bad, yes it’s the 2.0T (2011)
    I’m just trying to do some diagnosis of my own, unfortunately there aren’t that many «reputable» shops here that are versed in Euro’s (IMO)


  18. 09-03-2021 10:56 AM


    #18

    AudiC7Owners is offline


    Veteran Member

    Three Rings

    AudiC7Owners's Avatar


    Just an update on my issues…

    My PCV Code has gone away since replacing the Breather tube that connects the PCV to the Supercharger.

    Still burning oil on deceleration… suspect exhaust valve stem seal failure.

    Kwikstix DIY Video Thread

    //2013 A6 Prestige 3.0T |IE Stage 2 Single Pulley | Berk TCU Tune | Injen Intake | Cende Valvetronic Full Exhaust | Gutted OEM Catalytic Converters | Merc Racing HX | H&R Sport Springs | 034 Motorsports Control Arms & Engine Mounts | Eurocode Drivetrain Mount Inserts | Eurocode Front & Rear Sway Bars + End Links | P3 Multi Gauge | StoneCarbon2009 RS Style Grille //


  19. 09-27-2021 08:31 PM


    #19

    sa_rm7 is offline


    Active Member

    One Ring


    Quote Originally Posted by AudiC7Owners
    View Post

    Just an update on my issues…

    My PCV Code has gone away since replacing the Breather tube that connects the PCV to the Supercharger.

    Still burning oil on deceleration… suspect exhaust valve stem seal failure.

    Question, the breather hose that you mention being the issue, is replacing that part still require taking the supercharger off?


  20. 09-27-2021 09:45 PM


    #20

    AudiC7Owners is offline


    Veteran Member

    Three Rings

    AudiC7Owners's Avatar


    Quote Originally Posted by sa_rm7
    View Post

    Question, the breather hose that you mention being the issue, is replacing that part still require taking the supercharger off?

    Yes

    Sent from my Llama using Tapatalk

    Kwikstix DIY Video Thread

    //2013 A6 Prestige 3.0T |IE Stage 2 Single Pulley | Berk TCU Tune | Injen Intake | Cende Valvetronic Full Exhaust | Gutted OEM Catalytic Converters | Merc Racing HX | H&R Sport Springs | 034 Motorsports Control Arms & Engine Mounts | Eurocode Drivetrain Mount Inserts | Eurocode Front & Rear Sway Bars + End Links | P3 Multi Gauge | StoneCarbon2009 RS Style Grille //


  21. 11-18-2021 11:20 PM


    #21

    hananmori12 is offline


    Established Member

    Two Rings


    I have P052E00 code, its better to try to replace that Breather tube before i go with the pcv?


  22. 11-19-2021 07:20 AM


    #22

    A2andres is offline


    Senior Member

    Two Rings


    Quote Originally Posted by hananmori12
    View Post

    I have P052E00 code, its better to try to replace that Breather tube before i go with the pcv?

    85% of the cost to repair the Breather Tube/PCV is in labor costs. The parts are relatively negligible in cost once you factor in what your already spending on just the labor. I had the work done at Audi under warranty and they would have hit me for 5.5 hours of labor to do the PCV, which essentially the same amount of time it would be to do just the Breather tube. Maybe knock .5 off the total labor time.

    I think parts all in was around $400.00 and that’s with buying all new gaskets and the injector «Grommet» kits that cost an arm and a leg etc..


  23. 11-19-2021 09:20 AM


    #23

    Discipulus is offline


    Senior Member

    Three Rings

    Discipulus's Avatar


    Quote Originally Posted by A2andres
    View Post

    85% of the cost to repair the Breather Tube/PCV is in labor costs. The parts are relatively negligible in cost once you factor in what your already spending on just the labor. I had the work done at Audi under warranty and they would have hit me for 5.5 hours of labor to do the PCV, which essentially the same amount of time it would be to do just the Breather tube. Maybe knock .5 off the total labor time.

    I think parts all in was around $400.00 and that’s with buying all new gaskets and the injector «Grommet» kits that cost an arm and a leg etc..

    Agreed, if you dig into the motor far enough to replace the breather tube, then you might as well go the extra step to replace the PCV as well, especially since they are known to fail frequently. It’s not fun to dig into the motor a second time for an item that could have been replaced while you were in there the first time. Speaking of… perhaps look into replacing the thermostat and water pump if you’re gonna be doing the PCV. They’re also pretty much in the same spot and you’ll save a ton on labor if you do it now vs waiting for them to fail later.

    Though if budget is really tight, yes, you could technically probably fix your issue with just the breather tube and leave everything else alone.

    APR Stage 2 DP | JHM 207mm Crank | JHM HX | EPL TCU | 034 Motor Mounts | ECS Drivetrain Inserts | ECS Aluminum Cross Brace | AFE Pro Dry air filter | 034 Silicone Intake Tube | 034 RSB | TRW metal endlinks | ECS Stainless Brake Lines | RSNAV S3

    2015 Q5 3.0T — Current
    2011 A4 6MT — Sold


  24. 11-20-2021 10:38 AM


    #24

    hananmori12 is offline


    Established Member

    Two Rings


    Ok I see, I thought the tube it�s easier but I got it.
    I will order water pump and thermostat just in case.

    Someone have the list of part for pcv?
    I have those parts:
    06E103547AH
    06E103213
    079129717D
    079129717B
    034 Supercharger Bleeder Screw Kit
    06E103207AP

    On Audi dealership quote I got was also those parts:
    N10156207
    06E103217AF
    06E121065N
    06E121119E
    06E121119H
    4E0121666
    06E998907E

    Do I missing something?

    Tnx


  25. 11-29-2021 09:07 PM


    #25

    AudiC7Owners is offline


    Veteran Member

    Three Rings

    AudiC7Owners's Avatar


    Quote Originally Posted by hananmori12
    View Post

    Ok I see, I thought the tube it�s easier but I got it.
    I will order water pump and thermostat just in case.

    Someone have the list of part for pcv?
    I have those parts:
    06E103547AH
    06E103213
    079129717D
    079129717B
    034 Supercharger Bleeder Screw Kit
    06E103207AP

    On Audi dealership quote I got was also those parts:
    N10156207
    06E103217AF
    06E121065N
    06E121119E
    06E121119H
    4E0121666
    06E998907E

    Do I missing something?

    Tnx

    If you read the description of this video, I’ve listed every single part needed for PCV change with part numbers.

    Kwikstix DIY Video Thread

    //2013 A6 Prestige 3.0T |IE Stage 2 Single Pulley | Berk TCU Tune | Injen Intake | Cende Valvetronic Full Exhaust | Gutted OEM Catalytic Converters | Merc Racing HX | H&R Sport Springs | 034 Motorsports Control Arms & Engine Mounts | Eurocode Drivetrain Mount Inserts | Eurocode Front & Rear Sway Bars + End Links | P3 Multi Gauge | StoneCarbon2009 RS Style Grille //


  26. 12-02-2021 10:37 AM


    #26

    s4baby is offline


    Veteran Member

    Three Rings


    My new-to-me 2016 SQ5 had this fault code show up in a scan. I found this TSB for what needs to be replaced: https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/20…77763-0001.pdf

    I haven’t fixed it yet, I’m researching options of if I want to do this myself. Also thinking of doing everything at once. PCV, Water pump, Thermostat.


  27. 12-02-2021 11:38 AM


    #27

    djn876 is offline


    Veteran Member

    Four Rings


    Quote Originally Posted by s4baby
    View Post

    My new-to-me 2016 SQ5 had this fault code show up in a scan. I found this TSB for what needs to be replaced: https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/20…77763-0001.pdf

    I haven’t fixed it yet, I’m researching options of if I want to do this myself. Also thinking of doing everything at once. PCV, Water pump, Thermostat.

    If you are going to go in there, definitely replace the whole PCV and the hose. Waste of time and effort to take all that crap off and not just replace the whole deal. It could be that hose, or it could be the entire PCV, that code could be either.

    Sent from my SM-G988U using Audizine Forum mobile app

    Custom DP 194/57 E40 Water-Meth (Aquamist) | BG HPT ZF8 Tune | APR CPS with AWE Reservoir (Divorced Coolant Loop) | APR Open Intake and 034 Intake Tube | RSE Heat Shielded HFCs | CTS Downpipes with Vibrant UQ Resonators Added | AWE Touring Exhaust | 034 RSB | Bilstein B8 Shocks and H&R -3 Springs | ECS Trans and Drivetrain Inserts | 034 Trans and Motor Mounts | Moog Front End Links | Headlight Projector Retrofit and Painted Housings


  28. 10-24-2022 11:07 AM


    #28

    Wantboost is offline


    Senior Member

    Three Rings


    How do u access the long size/hose of the crank case breather tube


Bookmarks

Bookmarks


Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  
  • BB code is On
  • Smilies are On
  • [IMG] code is On
  • [VIDEO] code is On
  • HTML code is Off

Forum Rules

From Ross-Tech Wiki

Jump to:navigation, search

P052E — PCV Valve Malfunction

Possible Symptoms

  • Malfunction Indicator Light (MIL) active
  • Noises from engine area

Possible Causes

  • Leaks in breather system
  • Crankcase breather elbow failure (see special notes)

Possible Solutions

  • Check breather system
  • Repair/replace failed or leaking parts

Special Notes

Audi

  • NAR (North American) Market Audi 3.0L V6 TFSI , please see TSB 17-20-08 / TPI 2060259 for breather elbow concerns.
    • https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2020/MC-10177763-0001.pdf
  • The NAR (North American) Market Audi 3.0L V6 TFSI also has TSB 17-20-10 / TPI 2060033 for MIL on or noise from breather.
    • https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2020/MC-10179109-0001.pdf NHTSA
    • The above TSB/TPIs are applicable for these vehicles with the supercharged 3.0L:
      • 2017 (All) Audi A4 3.0L
      • 2013 — 2015 Audi S4 3.0L
      • 2015 — 2017 Audi A5 3.0L
      • 2012 — 2017 Audi S5 3.0L
      • 2012 — 2018 Audi A6/A7 3.0L
      • 2011 — 2017 Audi A8 3.0L
      • 2013 — 2017 Audi Q5 3.0L
      • 2011 — 2019 Audi Q7 3.0L

Вопрос по замене маслоотделителя на моторе 3.0 tfsi 14 г.в (CREA)

Всех приветствую! Такой вопрос присутствует периодически на холостых оборотах дрожь и как бы «покачивание» авто,как бы неровная работа двигателя. Пропусков нету. По топливным коррекциям все в норме. Краткосрочные +-1 процент , долгосрочные +-3 . По активным ошибкам имею P190D00 Насос охлаждения интеркулера механическая неисправность (я так понимаю замена насоса) , бывает после простоя в пробке ,авто не хочет быстро ускоряться,я понимаю идёт перегрев впускного воздуха и такая проблема. P302300 Клапан заслонки ОГ-2 n322 обрыв цепи ,с этой ошибкой разбираюсь ,если кто знает где стоит заслонка, буду признателен, ELSA есть , изучаю пока)) и ошибка пассивная по вентиляции картерных газов а именно P052e00 PCV Regulator valve performance, по схеме посмотрел,если правильно понял это клапан вентиляции картерных газов электронно управляемый , он у меня неисправен. Самый главный вопрос, может ли маслоотделитель влиять на эту дрожь и как бы потряхивание авто,плюс присутствует масложор около 500 грамм на тысячу километров и ещё вопрос. По схеме в emex на моем моторе стоят заглушки где маслоотделитель,читал что можно поставить обратные клапана как на мотор CAJA ставят,3.0 tfsi дорест и не будет потрескивания цепи на холодном пуске после долгого простоя авто,более 12 часов. Соответственно нужно ли мне менять маслоотделитель и как его можно проверить без снятия компрессора. Авто Ауди А8 14 год рест 3.0 tfsi пробег 244000 км. Очень буду признателен за любую полезную информацию)

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • P0513 ошибка chrysler
  • P052e71 mercedes ошибка m274
  • P052e71 mercedes ошибка c класс
  • P0513 крайслер себринг ошибка
  • P054415 ошибка вольво