P0171 ошибка форд эксплорер

Фото в бортжурнале Ford Explorer (4G)

Возвращаясь с отдыха в отличном настроении, на скорости 120 км/ч загорается Chek и автомобиль теряет динамику! Плавно нажимая на газ пытается разгоняться, но при резком ускорении упирается и не хочет набирать обороты. Эксперементировать нет желания, что это: мотор, акпп, которая недавно ремонтировалась, или ?
Эвакуатор и к себе в гараж. Ошибка по бедной смеси. Провода, свечи, датчики отпадают, так как все новое и оригинальное. Топливо! Фильтр тоже новый. Меряем давление, оно в норме, но не стабильно. Снимаем бак, а там… На такой жиже мог передвигаться только мой «старичок» www.drive2.ru/r/jeep/288230376151934592/
Гражданский Ford такого топлива не перенес. Мойка, чистка, замена сетки и топливного фильтра. Результат превзошел ожидания. Динамика улучшилась, расход УПАЛ НА 4 литра.

Фото в бортжурнале Ford Explorer (4G)Фото в бортжурнале Ford Explorer (4G)Фото в бортжурнале Ford Explorer (4G)

Всем привет! После полугодовалого отстоя под навесом на даче зарядил аккум и завел ФЭ 2004 гв, 4,6 л., limited.
Т.к. аккум сдыхал полностью, комп обнулился. После того, как завел, стали плавать обороты.
После того, как решил проехаться  — случилось страшное. Понял, что машина не тянет. Вообще, а в маленький пригорок почти глохла, хоть педаль выжимал я в пол. Поехал на заправку, залил 92 бенза, а затем в сервис.
В сервисе электрик помыл дросельную заслонку, просканировал на наличие ошибок и выдал ошибку Р0171. Аж 2 раза! Сказал, что сдох датчик кислорода какого-то там ряда.
После промывки дросельной заслонки машина стала вроде порезвее, но все равно не то, что должно быть.
При разгоне по прямой жму газ в пол, она еле-еле, как Ока, набирает обороты, затем я отпускаю педаль газа и она может еще немного ускориться. Бывают не сильные рывки, провалы в тяге. Расход почти 35 л на сотню.
Если на нейтралке или паркинге обороты набирает живенько до 3500 и плавно отпускает. Когда стою на тормозе, кузов немного колбасит, как старый желтый автобус))
Еще горит сообщение, что пора поменять масло и пиктограмма движка, а во время езды эта пиктограмма иногда начинает мигать. Ранее там был пробит катализатор, поэтому попахивает гарью.
Друзья, посоветуйте, что может быть? Неужели эта болячка из-за датчика кислорода? Мне сказали, что такое может быть и из-за масла, якобы комп ограничивает тягу, потому что не хочет давать нагрузку при грязном масле(

P0171 + P0174 Ford Explorer

P0171 and P0174 both indicate that there is a lean condition present in your Ford Explorer.  By themselves, these are some of the most common OBD2 codes.   When they appear together, it indicates that the entire engine is running lean.

Definition

Both of these codes are generic, which means they have the same meaning (Explorer or not).

  • P0171– Fuel Trim System Lean → Bank 1:  P0171 indicates that the side of the engine with the first cylinder (Bank 1) is running lean. 
  • P0174- Fuel Trim System Lean → Bank 2: P0174 indicates that the side of the engine with the first cylinder (Bank 2) is running lean.  On inline engines, this code is not available, since there is only one “bank” of cylinders.
  • Lean Condition Meaning:  The engine is bringing in too much air to the amount of fuel present.  There are a few reasons that a vehicle will get a lean condition.  It could be getting too much air (think vacuum leak, EGR problem, or mass airflow sensor) or it is not getting enough fuel (bad injectors, weak fuel pump, dirty fuel filter, bad fuel pressure regulator).  Here’s more

P0171 and P0174 occur when the air/fuel mixture on the vehicle gets too lean. They are both thrown when the oxygen sensors detect that there is not enough oxygen in the exhaust. The engine then makes adjustments to compensate and throws these codes, which trigger the service engine soon light.

When these codes both appear at the same time, it is more often than not the intake manifold gasket that is the cause of the problem. It can be other things as well, but the intake manifold gasket is a great place to start.

Ford Explorer P0174+P0171 Diagnosis

There aren’t always drivability issues associated with these codes. For most people the first sign that anything is wrong at all is the service engine soon light coming on.

Here are the typical symptoms that something is wrong when your Explorer has codes P0174 and P0171.

  • Fuel Mileage- may or may not suffer depending on how much the air fuel mixture has changed.
  • Misfire– If the air fuel mixture has gotten too far from factory specs, this can cause the vehicle to misfire or run rough.  This will often be accompanied by P0300.  If you have this code along with P0171 and P0174, ignore the P0300.  It should resolve when you get the air/fuel mixture issue fixed.
  • Idle Issues– With the air/fuel mixture altered, the vehicle can idle erratically as the computer compensates to keep the engine running.  The engine may sputter as well.

Causes

Here are the most common causes of P0171 + P0174.  Vacuum leaks (particularly at the intake manifold) and the MAF sensor are the most common culprits.

Vacuum Leaks

With most vehicles, the most common cause for the P0174 or P0171 code to show is a vacuum leak. Take a look around and see if you can find the vacuum leak. Here’s a great YouTube video on how to go about finding one.  If the engine is letting in unmetered air, the intake manifold leaking is a very high likelihood.  But, the leak can be anywhere.

A good scan tool can help you determine if there is a vacuum leak as well.  Fuel trim at idle will be greatly affected by a vacuum leak.  But, as you rev the engine, the fuel trim should dip down to around 0 (give or take a few points).

Mass Air Flow Sensor

The mass air flow sensor calculates the volume of air entering the engine. If it has gone bad, the air fuel mixture will be off and the P0174 and/or P0171 codes will show.  It’ll be located between the air filter and the throttle body.  It’s easy to find.  It will have a wiring harness plugged into it.

The number one culprit when it comes to the MAF sensor going bad is dirty air.  This typically happens when the air filter has a bad seal.  It’ll let unfiltered air in and it can quickly get the MAF sensor dirty enough that it will no longer work properly.  Another way they can stop working properly is if they get dirty from fuel vapor.

Either way, the mover here is to clean it with a MAF sensor cleaner.  Don’t use anything else.  It’s very sensitive.  If it’s still not working, you may need to get a new one.  Ford Explorer: Bad MAF Sensor

Typical MAF Sensor Location

EGR

The EGR system is designed to recycle exhaust gasses for cleaner emissions.  If it has gone bad, you may get these codes as it throws off your Explorer’s vacuum level.

Bad Fuel Injectors

If you have one or more fuel injectors that have gone bad that can certainly cause the air/fuel mixture to go bad.  But, P0174 and P0171 indicate that BOTH sides of the engine are running lean.  One bad fuel injector would cause one of those codes to show up.  Multiple fuel injectors going bad on both sides of the engine could cause both codes to show, but it’s unlikely.

If you have more than one cylinder related misfire codes (such as P030X, where X is the misfiring cylinder) then it may be possible that you have more than one bad injector.  Bad Fuel Injector Diagnosis

Fuel Pump/Fuel Filter

Today’s modern fuel injected motors need a lot of fuel pressure to atomize the gas properly. If the fuel pressure is not as high as it needs to be this atomization doesn’t happen properly and the optimal air/fuel mixture isn’t achieved.  This is common when the fuel pump is bad, or the fuel filter is clogged.  The fuel pressure regulator can also be the culprit.  There’s more than likely a port you can use to check the fuel pressure.  Do that before anything else.

Here’s a great YouTube video on the subject. This guy really gets into the problem, and can really help you find the cause of the code.

Conclusion

Good luck figuring out what is causing the P0171 and P0174 trouble codes with your Ford Explorer.  If you feel like you could improve this article in any way, please feel free to leave a comment below. 

21 344

Ошибка P0171 Ford- cлишком бедная смесь (bank 1)

Что означает код P0171

Код ошибки P0171 означает, что топливная система первой головы (bank 1 ) автомобиля Форд плохо работает или на этой стороне двигателя имеется потеря герметичности впускного тракта. Происходит обеднение топливной смеси — двигатель получает слишком мало топлива и много воздуха.

Каковы причины кода P0171?

Причинами ошибки P0171 могут быть:

  • Неисправный регулятор давления топлива автомобиля Ford
  • Топливный насос не создает нужного давления
  • Забитый топливный фильтр автомобиля Ford
  • Неисправный блок управления двигателем
  • Подсос воздуха
  • Неисправный инжектор(ы)
  • Неисправный кислородный датчик автомобиля Ford
  • Неисправный датчик массового расхода воздуха

Каковы симптомы кода P0171?

  • Потеря мощности
  • Горит индикатор «Check Engine»
  • Не ровная работа двигателя автомобиля Ford. Плавают обороты
  • Двигатель с трудом заводится
  • Двигатель не заводится

Если эта ошибка в течении длительного времени не устраняется и автомобиль Форд эксплуатируется на обедненной топливно-воздушной смеси это приведет к повреждению каталитического нейтрализатора (катализатора).

Как диагностируется ошибка P0171?

Предполагая, что никаких других кодов неисправностей не существует, можно  диагностировать код P0171, проверяя двигатель на наличие утечек вакуума с помощью вакуумметра и проверив давление в топливной системе с помощью манометра.

Вероятнее всего причина ошибки будет найдена во время этих двух тестов. Если причина находится не в топливной системе и не в лишнем воздухе, то на следующем шаге нужно проверить MAF-сенсор автомобиля  Ford (датчик массового расхода воздуха) и датчики кислорода (лямбда-зонд).

Если все эти тесты были выполнены, и никаких проблем не найдено, то вероятнее всего неисправность находится в блоке управления двигателем Форд.

Если блок управления зафиксировал два кода DTC  — P0171 и  P0174, то очень вероятно, что проблема в лишнем воздухе, подсос воздуха во впускном тракте. Если нет подсоса нет, то  следующий этап  — замена воздушного фильтра и очистка расходомера. Если проблема остается, то возможно, потребуется заменить первый (передний) датчик кислорода.

Распространенные ошибки при диагностике кода ошибки P0171

Самая распространенная ошибка, которая может быть допущена при диагностике кода P0171 ошибка — отсутствие бюллетеней технического обслуживания для конкретной модели автомобиля. И хотя не каждая модель имеет TBS для этой ошибки, всегда разумнее это проверить и сэкономить время и усилия.

Насколько серьезен код P0171?

Ошибка P0171 является серьезной проблемой. Если в блоке управления двигателем хранится эта ошибка, то двигатель автомобиля не будет поддерживать правильное соотношение воздуха и топлива. Во время движения будет потеря мощности и повышенный расход топлива. Для того что бы автомобиль работал нормально, неисправность нужно устранить как можно скорее. Не правильная работа двигателя в течении длительного времени может привести к более серьезным неисправностям для устранения которых понадобится куда больше средств.

Что возможно потребуется ремонтировать для устранения ошибки Р0171 в автомобиле Ford?

  • Замена топливного насоса
  • Замена топливного фильтра
  • Замена регулятора давления топлива Форд
  • Замена блока управления двигателем
  • Замена одной или нескольких форсунок
  • Замена одного или нескольких датчиков кислорода Ford
  • Замена датчика массового расхода воздуха
  • Ремонт подсоса воздуха

Skip to content

How To Fix OBD Code P0171 On A Ford Explorer

OBD code P0171 indicates a serious issue with the fuel/air ratio entering the first cylinder bank on your Ford Explorer – i.e. the side with the #1 cylinder. This generally means that you’ve got a leak somewhere that’s keeping the engine from getting enough fuel.

What causes OBD code P0171 on the Ford Explorer?

Causes are varied but the issue is usually somewhere on the following list:

  • A (typically faulty) fuel pump working at below-standard levels
  • A vacuum leak somewhere downstream of the carburetor
  • A faulty or dirty MAF (Mass Air Flow) sensor
  • A faulty or dirty O2 (Oxygen) sensor
  • A damaged or otherwise faulty fuel injector(s)
  • A damaged or faulty fuel-pressure regulator.

What symptoms are associated with code P0171?

Symptoms are pretty wide-raning as well and depend heavily on how severe the problem is.

If the fuel/air ratio is a only little weak, you will encounter:

  • Reduced – potentially severely reduced – engine power.
  • A lit Malfunction Indicator Lamp or «Check Engine Light»
  • Hesitation or rumbling from the engine.
  • The engine may take longer to start

If the fuel/air ratio is far too lean, you’re more likely to encounter the following symptoms:

  • Unexpected engine shutoff / the engine dying
  • Refusal to start
  • (Eventually) a damaged catalytic converter
  • First, check for other trouble codes with an OBD scanner like this one from BlueDriver. This will help you ensure you’ve got a full picture of the issues you’re facing from P0171 and other codes before you proceed.
  • Once you’ve confirmed that P0171 is present & you’re aware of any other issues present, continue by using a vacuum gauge as demonstrated in the video below. We recommend this model off Amazon, but any old vacuum gauge will do. Keep in mind that vacuum leaks are typically only audible when the engine is off. You’ll want to listen for a hissing sound & trace it back as best you can.
  • The fuel pressure sensor and MAF sensor (mass air flow) also need to be checked with a fuel pressure gauge set like this one. You’ll want to make sure that the readings from your diagnostic tool line up with the readings from the MAF sensor & fuel pressure sensor. If they don’t, it’s a faulty sensor you’re dealing with.
  • The vacuum, fuel pressure, & MAF readings from the engine need to be within the manufacturer specs. The root of this trouble code will likely be discovered during those three tests, but if not…
  • The problem is probably a sensor. Replace it as directed by the manufacturer.
  • If all else fails, you’re probably looking at an expensive repair to the PCM (Powertrain Control Module).

Things to watch out for when diagnosing & repairing code P0171 on the Ford Explorer:

  • As always, technical service bulletins are your friend. It’s an easy google search to find the bulletins for your vehicle and they often contain information invaluable to a repair.
  • If you think you’ve got an issue with your MAF sensor, consider cleaning it with MAF cleaner spray first – it costs $20 and might save you hundreds in parts & labor.

What specific repairs are involved in fixing OBD code P0171?

Consider the following fixes depending on what you learned while diagnosing your issue.

  • Replace the fuel pressure regulator
  • Replace one (or multiple) fuel injectors
  • Clean your MAF (Mass Air Flow) sensor
  • Replace your MAF sensor
  • Replace the fuel pump
  • Examine your engine for vacuum leaks (again, listening closely while the engine is off)
  • Replace your fuel filter if nothing else is working

Is code P0171 serious?

In short, yes. If you’ve been driving around with P0171, your engine’s going to start having progressively bigger issues. It might start with a slight knocking or a little less power when you put your foot down, but it’ll turn into needing a new $3000 catalytic converter before you realize it.

Not only that, but even in a really minor case you’ll lose out on a lot of engine power & face terrible fuel efficency. We highly recommend you get this fixed quickly whether you do it or someone else does.

Hopefully this article answers most of your questions.

Until next time! The Car Tire Reviews team

We’d like to remind you that this article is for informational purposes only & that your vehicle is your responsibility

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • P0171 ошибка уаз хантер
  • P0171 ошибка уаз буханка 409
  • P0151 ошибка хендай санта фе
  • P0171 ошибка тойота функарго
  • P0151 ошибка мерседес