P0134 ошибка хонда цивик

Фото в бортжурнале Honda Civic (7G)

Вот и меня не обошла стороной эта болячка. На днях вылез джекки чан. Бк показал P0134 дк1. Нет сигнала.
Думаю ну хрень какая то. Скинул ошибку катался ещё день. Ошибка вновь вылезла.
У меня стоит AFR лямбда, номер по каталогу 36531-PLR-003 она же Denso 192400-1170

Прикреплю картинку где она стоит. Картинку стырил у Александра ( Бритвы)

Купил датчик у товарища который продал своего цивика и датчик так и не поставил.

На улице было уже не холодно -12. Нашёл свою ямку за домом. В которой я уже практиковал замену лямбды год назад)) удобно подлазить снизу. Ключ на 22, 5 минут делов и готово.

Посмотрим на сколько хватит этой «новой контрактной» Старый датчик отходил год как свапнулся на механику с рестайла. От чего сдох не понятно. Может бенз гавно. Либо пробег у нее был уже большой. И время пришло. Загадка.

Всем ровных дорог. И с наступившим новым годом! Всем кто усердно пил в праздники, просыпаемся и лечимся. А кто не пил красавцы ) Скоро на работу.

Фото в бортжурнале Honda Civic (7G)Фото в бортжурнале Honda Civic (7G)Фото в бортжурнале Honda Civic (7G)Фото в бортжурнале Honda Civic (7G)Фото в бортжурнале Honda Civic (7G)Запчасти на фото: 36531PLR003. Фото в бортжурнале Honda Civic (7G)

Запчасти на фото: 36531PLR003

Цена вопроса: 2 000 ₽
Пробег: 100 500 км

  1. 10.01.2017, 18:23


    #1

    КонстантинКрым вне форума


    Новичок


    По умолчанию Проблема с лямбда-зондом.Ошибка Р0134.

    Добрый день.Проблема следующая.Загорелся чек,ошибка Р0134 нет активности датчика.Пробовал разные контрактные,не оригинальные,чек остаётся.Машина так же подтупливает на разгоне.Подскажите пожалуйста работающий аналог,оригинал очень уж дорогой.Civic 2003 года,но уже рестайлинг,двигатель D17A1,АКПП.А если вдруг есть Кто с Крыма,то было бы не плохо вашу лямбду в крутить для проверки.



  2. 10.01.2017, 18:36


    #2

    PvM54 вне форума


    Старожил


    По умолчанию

    Если не ошибаюсь, то тебе подходит denso dox0121, стоит около 2200-2500 новый
    Дай номер кузова/vin номер


  3. 10.01.2017, 18:48


    #3

    КонстантинКрым вне форума


    Автор темы


    По умолчанию

    1HGEM22164L007116
    но у меня американка,может вин не биться.


  4. 10.01.2017, 19:27


    #4

    PvM54 вне форума


    Старожил


    По умолчанию

    А ну тогда ищи контракт, ибо ценник на 36531-PLM-306 просто конь———- Сообщение добавлено 10.01.2017 в 22:29 ———-Вот кстати обсуждали эту лямду
    http://www.civic-club.ru/forum/showt…57245&page=109


  5. 10.01.2017, 21:29


    #5

    syxtie вне форума


    Член Клуба


    По умолчанию

    сенсор NGK (NTK 24289) — 3500 р. с доставкой с EBAY:

    http://www.ebay.com/itm/Front-Oxygen…pWVa-H&vxp=mtr

    Пробивается на американском сайте ngk.com по твоей машинке.

    Вторая лямбда — #NTK24284.


  6. 10.01.2017, 22:03


    #6

    PvM54 вне форума


    Старожил



  7. 10.01.2017, 23:06


    #7

    syxtie вне форума


    Член Клуба


    По умолчанию

    Цитата Сообщение от PvM54
    Посмотреть сообщение

    У него рестайл, значит NTK24664

    # NTK24664 идет на рейстайл с 2004 года, а у него 2003:
    https://www.ngk.com/product.aspx?zpid=19619

    # NTK24284 : https://www.ngk.com/product.aspx?zpid=19326


  8. 10.01.2017, 23:11


    #8

    raven123 вне форума


    Злыдень



  9. 10.01.2017, 23:15


    #9

    syxtie вне форума


    Член Клуба


    По умолчанию

    Цитата Сообщение от raven123
    Посмотреть сообщение

    Всё правильно PvM54 говорит, 36531-PLM-306 это AFR, поэтому ему нужен 24664.

    Да, неправ. AFR. Странно, я смотрю 2003, проверил вин — бьется на 2004.


  10. 16.02.2017, 14:14


    #10

    Shagrath вне форума


    Новичок


    По умолчанию

    Цитата Сообщение от КонстантинКрым
    Посмотреть сообщение

    Добрый день.Проблема следующая.Загорелся чек,ошибка Р0134 нет активности датчика.Пробовал разные контрактные,не оригинальные,чек остаётся.Машина так же подтупливает на разгоне.Подскажите пожалуйста работающий аналог,оригинал очень уж дорогой.Civic 2003 года,но уже рестайлинг,двигатель D17A1,АКПП.А если вдруг есть Кто с Крыма,то было бы не плохо вашу лямбду в крутить для проверки.

    Идешь на denso.ru и подбираешь свой зондик=) если лень, то на:
    DOX-1453 Регулирующий, прямой установки (до ката)
    DOX-1456 Диагностический, прямой установки (после ката)
    DOX-0113 Регулирующий, универсальный (до ката)
    DOX-0109 Диагностический, универсальный (после ката)

    Я даже по электронке делал запрос в денсо на подбор зонда.
    Те, что прямой установки, идут с фишкой, но они по 5к стоят, универсальные (но именно под наши 7-е цивики) без фишки, стоят по 2к или чуть больше, так что за кусочек пластика, который дороже самого датчика (щютка), переплачивать не надо. Провода сам сращивать будешь (черные для подогрева без разницы, а белый — с зеленым, синий с белым).


Код DTC P0134:  Неисправность датчика A/F (датчика 1) системы подогрева

ПРИМЕЧАНИЕ:

  • Перед проведением поиска неисправности, запишите все зафиксированные данные и любые данные бортовой функции «snapshot» и ознакомтесь с общими инструкциями по устранению неисправностей.
  • Если в памяти одновременно находятся коды DTC P0135 и DTC P0134, вначале проведите поиск неисправности в соответствии с кодом DTC Р0135, затем повторите проверку для кода DTC P0134.

1. Включите зажигание, повернув ключ в положение «ON» (II).
2. Сотрите сообщение с кодом неисправности DTC с помощью HDS.
3. Запустите двигатель и дайте ему поработать без нагрузки (в режиме «Park» (Парковка) или нейтральном режиме АКП) до включения вентилятора охлаждения радиатора.
4. Проверьте коды временных DTC или коды DTC с помощью диагностической системы HDS.

Выводится ли код DTC P00134?

ДА — Перейдите к 5.

НЕТ — «Пропадающая» неисправность, на момент проверки система исправна. Проверьте качество контакта или надежность крепления клемм в датчике A/F (датчике 1), дополнительном реле PGM-FI (Е) и компьютере ECM/PCM.n

5. Поверните ключ зажигания в положение «OFF».
7. Включите зажигание, повернув ключ в положение «ON» (II).
8. Сбросьте данные блока управления ECM/PCM при помощи диагностической системы HDS.
10. Проверьте коды временных неисправностей DTC или коды DTC с помощью диагностической системы HDS.

Выводятся ли коды временных DTC или коды DTC?

ДА — Если высвечивается код DTC P0134, проверьте качество контакта или надежность крепления клемм в сенсоре A/F (Сенсор 1), дополнительном реле PGM-FI (E) и в компьютере ЕСМ/РСМ, затем перейдите к 1. Если выводятся другие временные коды DTC или коды DTC, перейдите к поиску неисправностей в соответствии с указанными кодами DTC.

НЕТ — Перейдите к 11.

11. Следите за состоянием OBD STATUS для кода неисправности DTC P0134 в меню кодов неисправности DTCs MENU при помощи диагностической системы HDS.

Высвечивается ли PASSED (Проверка пройдена) на экране?

ДА — Процедура поиска неисправностей завершена.n

НЕТ — Если высвечивается «FAILED» (Проверка завершилась неудачно), проверьте качество контакта или надежность крепления клемм в сенсоре A/F (Сенсор 1), дополнительном реле PGM-FI (E) и в компьютере ЕСМ/РСМ, затем перейдите к 1. Если на экране высвечивается NOT COMPLETED (Проверка не завершена), вернитесь к 8 и проведите проверку заново.

Are you noticing a high level of smoke coming out from the exhaust? Seeing that the fuel economy has taken a massive dip? If your engine light is on, there is a high chance that your vehicle has the P0134 Honda issue. And the issue mainly relates to the oxygen sensor.

The front oxygen sensor, otherwise known as the air to fuel ratio sensor, measures the oxygen level present in the exhaust. Based on this measurement, the engine computer will adjust the air to the fuel ratio and keep it at the optimal level. 

But what exactly is the P0134 issue? Can you fix it? Let’s take a deep dive into the topic, shall we?

P0134 Honda

What Does The P0134 Honda Issue Mean?

When you get the P0134 Honda Civic code, it means that the oxygen sensor is malfunctioning. In other words, the signal from the sensor is not changing for a certain amount of time. And in those conditions, the RPM, temperature, and other crucial factors of the engine are not in the optimal range.

In short, a malfunctioning oxygen sensor (bank 1, sensor 1) will only trigger the P0134 code. The Engine Control Module will detect that the sensor is standstill and is not offering accurate reading, making the check engine light up. That said, it has some connections with the obd p0505 honda code, which we’ll talk about later.

Now, as the sensor will not read the right amount of oxygen present in the exhaust, the ECM will malfunction. It will misread the amount of fuel and oxygen coming through the exhaust. And that would eventually inhibit the vehicle from running on the optimal fuel to air ratio.

What Are The Symptoms of the Honda P0134 Issue?

One thing that will be common for all of the engine issues is that they will have some symptoms. Those symptoms can tell you what type of engine code problem you are actually working with. And for the P0134, the symptoms are:

  • Higher level of emission
  • Check engine light
  • Excessive level of smoke from the exhaust
  • The engine will run poorly
  • A massive dip in fuel economy

Among these symptoms, the fuel economy and engine light are the most common ones. Due to the sensor not mixing up the fuel to air ratio, the engine does not operate at the right temperature. And when the temperature gets excessively hot, the efficiency will also decrease.

What Are The Causes of P0134 Honda?

As we have already mentioned earlier, the P0134 mainly relates to the oxygen sensor. But that does not mean that you can not get the code because of other faults in the vehicle. A lot of other things can cause the issue as well. That includes:

  • Faulty or malfunctioning O2 sensor
  • The heater circuit is not working properly
  • Broken or frayed wiring inside the circuit
  • The connection of the oxygen sensor is not right
  • There is a leak in the engine vacuum
  • A leak in the exhaust
  • Faulty ECM

How To fix The Honda P0134 Engine Code?

How To fix The Honda P0134 Engine Code

The P0134 is not that much different from any other engine code such as P0128 Honda Civic code. In other words, with the right steps, you can get it fixed. Wondering what steps are we actually referring to here? Well, let us walk you through:

Step 1: Properly diagnose the issue

Before anything else, you will need to properly diagnose the issue. It will help you to figure out what is causing the problem. And through that data, you will be capable of analyzing whether it is the O2 sensor itself or other parts are contributing to the problem. For this, you can utilize a car scanning tool. That will make things easier.

Step 2: Check for leaks

If you notice that the scanning tool is showing all of the correct readings, you will need to check for leaks. Check the exhaust system and the vacuum lines. Now, when it comes to checking whether these two parts are working optimally or not, you will need to have some prior knowledge and experience.

So, if you feel like you are not fit to check the issue, you should opt for a reliable mechanic. They will be capable of pinpointing exactly what is wrong with your car. 

Step 3: Get an estimate and get the issue fixed

Next, you will need to get the estimate for the fix. If you have opted for a reliable mechanic, they will save you from the extra hassles but also save you a good amount of money. How so? They will not suggest you buy the wrong parts, which will just make you waste money.

Nonetheless, if you can pinpoint the problem by yourself, take the necessary steps, purchase replacements, or get the parts fixed.

How To Diagnose The P0134 Issue?

As we have mentioned earlier, it is surely possible to get the issue diagnosed and fixed by yourself. You will just need a little bit of experience and have to follow the right steps. And the steps that we are referring to here are:

Step 1: Use a scanning tool to inspect the engine

Before anything else, you should get yourself a scanning tool to check if there are other issues available or not. If you see that other codes are popping up, you will need to address them before handling this issue.

Step 2: Inspect the wiring and the O2 sensor

Next, visually check the electrical connections, metal tabs, and wire harness. See if you can find any signs of damage in these areas. If you do find that there are signs of damage, replace the sensor.

Step 3: Use a multimeter to check the oxygen sensor

After checking the wires and the O2 sensor, you should check the vehicle repair manual. In the manual, you will be looking to locate the O2 sensor’s harness connector. Put the connectors of the multimeter on those connectors and monitor the voltage.

Then, you will need to disconnect the harness connector. Turn the ignition to the on position but do not crank the car. Test the O2 sensor again and see if it is getting the right level of voltage or not. Inspect the varying voltage, which should be from 0.1- 0.95 volts when the engine is running at an optimal temperature.

If you notice that the voltage is not within the optimal range, you will need to get the oxygen sensor one on bank one replaced.

Step 4: Check for vacuums and exhaust leaks

Finally, you would want to check whether there are any leaks in the vacuum or exhaust. If there are signs of disconnections or cracks inside the tube, you might need to get them replaced.

Is P0134 A Serious Issue?

When it comes to severity, the Honda P0134 is a moderate issue. But that does not mean that it will be okay to drive the car for a prolonged amount of time with the issue on. That will eventually make the engine have internal damages, which will make you spend more money.

For that reason, you should get the issue fixed as fast as possible. That will offer you an optimal driving experience and allow you to extend the life of the engine and other parts associated with the issue.

What Is The Cost To Fix The P0134 Issue?

If you take your vehicle to a repair shop right now, the mechanics will spend about an hour trying to get to the root of the issue. And the time that mechanic will spend on diagnosing the issue will be included in the labor cost. Depending on the rate of the shop, it can be anywhere between $75 and $150.

Now, it will depend on what needs replacing when it comes to replacement costs. For example, the air to fuel ratio sensor will make you spend anywhere from $65 to $320. Yes, you can indeed replace the part on your own and skip the labor cost. But, it would be best if you left the task in the hands of a professional mechanic.

Final Words

The P0134 Honda is a common issue that happens to civic, CRV, city, and other models. And as you know by now, it is an issue that resides at a moderate level when it comes to severity. However, you should not drive with the problem for an extended amount of time. Get it fixed as soon as you notice the symptoms.

Related Posts:

What Is The Powertrain | Learn About the Heart of Your Vehicle

What Are The Symptoms Of A Bad Powertrain Control Module | RoadWeekly

What Is P0021 Ford F150 & How Can It Affect Your Car

P00C6 Error Code: The Ultimate Guide for Newbies

What Is Bank 1 Vs Bank 2: Clear the Confusion Today!

P0134 Honda Civic

P0134 is a relatively common OBDII trouble code. It’s generic, which means that it has the same meaning for any vehicle with OBDII.

It means that the PCM/ECM is not detecting any activity from the sensor.

P0134 Definition

P0134: O2 Sensor → No Activity Detected →Bank 1 Sensor 1

The Civic’s computer uses the oxygen sensor to measure the amount of O2 gases in the exhaust. It uses this data to tune the engine on the fly.

When there is no signal from this oxygen sensor, the engine will not be able to run at optimal efficiency, and you’ll get that annoying check engine light.

Honda Civic P0134 Diagnose

P0134 affects Bank 1 Sensor 1. Bank 1 is the side of the engine that has the first piston in the firing order. That means that different model years and engine can have Bank 1on a different side.

Look up which side of the engine bank 1 is on

If it’s an inline engine (almost all 4 cylinder motors), you don’t need to worry about which side it’s on, since there’s only one exhaust manifold. Sensor 1 will be the first sensor in the line.

The PCM supplies a voltage or roughly 450mv to the O2 sensor. As the engine warms up, this voltage is supposed to change. If it doesn’t (or does so too slowly) the P0134 code will be thrown.

This video is extremely helpful in going about how to test P0134:

P0134 Symptoms Honda Civic

Most of the time, the only symptom of P0134 is going to be the service engine soon light. But, there can be other symptoms. These include:

  • Decreased fuel mileage
  • Stalling engine
  • Increased exhaust smell, black color from tail pipe
  • Misfire

Honda Civic P0134 Causes

There are a lot of different things that can cause P0134 to be thrown in the Civic. Here is a list of common potential causes for P0134 in general:

  • Wiring– Most of the time, Bank 1 Sensor 1 is not going to be very difficult to get to. You’ll want to visually inspect the harness where it plugs into the O2 sensor. Make sure that the pins look good and that the harness is seating well and not cracked. Also check to make sure that the wiring is not frayed or shorted. How to check for a short (YouTube).
  • Bad O2 Sensor– The oxygen sensor itself can go bad. This is often the cause of P0134. Replacing it without testing the wiring going to/from it first is a gamble that will often pay off, but it’s still a good idea to check your harness connections and inspect it first.
  • Exhaust Leak– An exhaust will can cause P0134. You should be able to listen and find it.
  • Intake Leak– If there is a leak in the intake manifold, it can cause the P0134. Often, when an intake leaks, it’ll affect the vehicles ability to idle properly. How to test an intake manifold (knowyourparts.com)
  • Coolant Temp Sensor– A bad coolant temperature sensor will cause P0134. By giving the engine’s computer the wrong info about how warm it is, it can throw the feedback loop of between the it and the sensor.
  • Bad Heater Circuit Fuse

Conclusion

There are a lot of issues that can cause P0134 in the Honda Civic. Most of the time, it’ll be the O2 sensor or the wiring to it. If you feel there is anything that you could do to improve or add to this article, please leave a comment below.

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • P0137 ошибка хонда
  • P0137 ошибка хендай солярис
  • P0137 ошибка форд фьюжн
  • P013400 ошибка фольксваген поло
  • P0134 уаз буханка ошибка