P0118 ошибка honda civic


Автор:

Carl Weaver


Дата создания:

23 Февраль 2021


Дата обновления:

19 Сентябрь 2023


ОШИБКА P0118 – РЕШЕНИЕ ПРОБЛЕМЫ - Замена Датчика Температуры Охлаждающей Жидкости - Geely CK

Видео: ОШИБКА P0118 – РЕШЕНИЕ ПРОБЛЕМЫ — Замена Датчика Температуры Охлаждающей Жидкости — Geely CK

Содержание

  • Возможные причины
  • Когда код обнаружен?
  • Возможные симптомы
  • P0118 Honda Описание
  • P0118 Honda Информация для конкретных моделей Honda

Возможные причины

  • Низкий уровень охлаждающей жидкости двигателя
  • Неисправен датчик температуры охлаждающей жидкости двигателя (ECT)
  • Неисправный термостат охлаждающей жидкости двигателя
  • Жгут проводов датчика температуры охлаждающей жидкости двигателя (ECT) открыт или замкнут
  • Плохое соединение в электрической цепи датчика температуры охлаждающей жидкости двигателя (ECT) Что это значит?

    Когда код обнаружен?

    Чрезмерно высокое напряжение от датчика поступает на ECM.

    Возможные симптомы

  • Подсветка двигателя включена (или предупреждающая лампа обслуживания двигателя) Температура охлаждающей жидкости двигателя (ECT) датчик используется для определения температуры охлаждающей жидкости двигателя. Датчик изменяет сигнал напряжения с модуля управления двигателем (ECM). Модифицированный сигнал возвращается к ECM в качестве входной температуры охлаждающей жидкости двигателя. Датчик использует термистор, который чувствителен к изменению температуры. Электрическое сопротивление термистора уменьшается с ростом температуры.

    Пример датчика:

    P0118 Honda Информация для конкретных моделей Honda

  • P0118 2008 HONDA ACCORD
  • P0118 2009 HONDA ACCORD
  • P0118 2010 HONDA ACCORD
  • P0118 1996 HONDA CIVIC
  • P0118 1997 HONDA CIVIC
  • P0118 1998 HONDA CIVIC
  • P0118 1999 HONDA CIVIC
  • P0118 2000 HONDA CIVIC

  • Диагностический код неисправности DTC P0118:

     Высокое напряжение в цепи датчика 1 температуры охлаждающей жидкости (ЕСТ)

    1. Поверните ключ зажигания в положение ON (II).

    1. Проверьте ЕСТ SENSOR 1 в СПИСКЕ ДАННЫХ (DATA LIST) при помощи диагностической системы HDS.


    Равняется ли показание приблизительно −40 °C и меньше, или 4,90 В и больше?


    ДА

    Перейдите к
    Этап 3

    .


    НЕТ

    «Пропадающая» неисправность, на момент проверки система исправна. Проверьте контакты или надежность крепления клемм в датчике 1 системы ЕСТ и блоке ECM.■

    1. Поверните ключ зажигания в положение OFF.

    1. Отсоедините 2-контактный разъем датчика 1 температуры охлаждающей жидкости двигателя ЕСT.

    1. Соедините проводом-перемычкой клеммы №1 и №2 2-контактного разъема датчика 1 ЕСT.

    1. Поверните ключ зажигания в положение ON (II).

    1. Проверьте ЕСТ SENSOR 1 в СПИСКЕ ДАННЫХ (DATA LIST) при помощи диагностической системы HDS.


    Равняется ли показание приблизительно −40 °C и меньше, или 4,90 В и больше?


    ДА

    Перейдите к
    Этап 8

    .


    НЕТ

    Перейдите к
    Этап 20

    .

    1. Поверните ключ зажигания в положение OFF.

    1. Снимите провод-перемычку с 2-контактного разъема датчика 1 системы ЕСТ.

    1. Поверните ключ зажигания в положение ON (II).

    There can be various codes appearing on the dashboard of our Honda Civic. Although some of them are not that serious, others could be alarming. So, a common code of these that you might see on the Honda Civic is P0118.

    Now, you may wonder, what does the code P0118 mean in Honda Civic?

    The code means the engine coolant of your car is getting very cold. This indicates that the coolant might be passing a temperature range of -4 degrees Fahrenheit at the moment, which needs help.

    This answers your question in brief. However, you need to get into the details that we got here in order to fix this issue.

    So, read along till the last of our article.

    What Is P0118 In Honda Civic Code Explained with Insights

    What Does the Code P0118 Indicate?

    You may be running your car normally even after seeing the code P0118 on your car’s computer. However, you actually are not concerned that there is something going on inside the engine of your car.

    So, that brings the question, what does the code P0118 mean? Well, this means the ECM of your car reads an unusual temperature of the engine coolant. 

    To be precise, this means the coolant has reached a temperature of -4 degrees Fahrenheit or even lesser. We know the engine coolant prevents the engine from being overheated.

    However, that does not mean it would be as cold as possible! Now, if you think it could be a good thing for now, you are wrong.

    If the engine coolant keeps on getting cooler, it will start freezing up. Due to this, the engine linings of your car might start getting clogged. As a result, the engine would start stalling as they are worked up and overheated.

    Note that there would also be a significant lack of lubrication when this happens. So, if you see this code on the dashboard of your car, get to it and fix this as soon as possible.

    What Are the Symptoms of Getting P0118?

    What Are the Symptoms of Getting P0118

    Knowing the symptoms of a problem is quite an important thing. This is because addressing the early stage of a problem can prevent adverse consequences to a good extent. So, here we have got the symptoms of getting P0118.

    • A significant drop in the economy of your car’s fuel.
    • You may be struggling to start the engine of your car at times, especially if it was turned off for a while.
    • There might be black smoke coming out of the exhaust pipe of your car.
    • You may be experiencing sudden stalling and shaking of your car in the middle of the journey.
    • Sometimes, you may hear some low noises too that are coming from the inside of the car engine.

    So, these are the symptoms of engine coolant getting way too cold.

    In this segment, we will get to know about the main reasons behind the issue with the engine coolant. 

    Note that the reasons behind this would vary from time to time and situation to situation. So, here we have got all the possible causes of it. Take a look here.

    Reason 1: Bad Engine Coolant Temperature Sensor

    Bad Engine Coolant Temperature Sensor

    The engine coolant temperature sensor reads the temperature and sends signals to the engine’s control unit. With the help of this, the fuel quantity and ignition point are correctly maintained.

    Now, if the engine coolant temp sensor turns bad, the coolant would start having issues, eventually dropping the temperature.

    Reason 2: Broken Electronic Controlled Transmission Connector

    A broken electronic controlled transmission connector can lead to a number of problems. Now, talking about engine coolant, this can also be responsible for abnormal temperature.

    That means the engine coolant can get too hot or cold due to a bad connection of the electronically controlled transmission to the sensor.

    Reason 3: Engine Coolant of Low Quality

    Engine Coolant of Low Quality

    If you are not using engine coolant of good quality, you will definitely face issues with its temperature. Not only that but if you have kept the same coolant for a really long time, there would be this problem too.

    Thus, you have to make sure that you keep on changing the coolant over time. On average, you need to refill it after every 30,000 miles of a run.

    So, these are the main reasons behind the problem with engine coolant. Remember that there can be some other reasons related to internal functions too.

    How to Resolve the Code P0118?

    Resolving the code P0118 can be tricky. Not everyone knows the right process, which can deteriorate and lead to many other additional issues. So, here we have got the 2 most effective methods you can try. Take a look.

    Method 1: Replace the ECT Sensor

    Replace the ECT Sensor

    First, you need to inspect the ECT (Engine Coolant Temperature) sensor of your car. To do it, remove the sensor and take a multimeter to see the readings. Now, you must be getting readings ranging from 2000 to 3000.

    Now, if you do not get readings in this range, wait for a while. Keep the sensor in an airtight bag for about 30 minutes and take readings again.

    This sometimes fixes the problem, but if you still have not got it right, the sensor is faulty. So, the ECT sensor needs replacement.

    However, if the ECT is alright but the engine coolant still got issues, move on to the next method.

    Method 2: Replace the Thermostat

    Remove the thermostat that is placed near the water pump on the cylinder head. Make sure you put your car turned off for at least 30 minutes so that the engine is cool enough.

    Now, install a new thermostat to get started. While installing the thermostat, you have to put the short end towards the hose. On the other hand, the long end would face the engine.

    You would see the jiggle valve of the thermostat, which would be pointed straight up to the top of the engine so that the air can get through to it. 

    Now, once you install the new one, do not start the car instantly. Hopefully, this will resolve the problem!

    So, this is how you can resolve the problem of engine coolant.

    How Serious Can the Code P0118 Be?

    The code P0118 is not considered to be extremely dangerous for your car. However, you have to remember that this would get you through a number of mild adverse consequences. So, how serious is the code P0118?

    Well, if you have this, your car would go to a mode referred to as failsafe mode. Due to this, the engine would start running more than it usually does and would become rough over time.

    As the temperature of the coolant is way colder, the engine would try to reach the normal temperature by working up more.

    Due to this, the consumption of fuel in your car would go up, including the carbon fouling of the engine.

    Now, if you are fixing the issue after a certain period of time, your engine may start stalling too. Although this may hardly have any long-term or permanent effect on the car engine, you still have to be careful.

    Therefore, P0118 on the Honda Civic is actually not that serious if you can look at it on time.

    Frequently Asked Questions

    What is the usual range of the temperature of car coolant?

    The normal range of the temperature of your car coolant can be from 195 to 220 Fahrenheit. This means the temperature would be around 90 degrees Celsius on average. The temperature going higher could indicate your car engine is overheating.

    Do I fix the issues like codes myself or seek help from an expert?

    You can fix the codes of your car yourself most of the time. However, you have to have confidence and a bit of knowledge about how to resolve the issue. Nevertheless, you can always consider taking the help of an expert, especially for engine issues.

    How much does it cost to replace the engine coolant sensor?

    Replacing the engine coolant sensor can be costlier than you think. On average, the replacement cost of it goes up to $450. However, this can also be a bit cheaper, sometimes around $380.

    The Final Words

    Now you know all about the code, P0118 Honda Civic, in detail. We believe you would have no more complications in resolving the issue on time.

    However, do not hurry with any step while fixing the issue, especially if you have less knowledge in the field. Make sure you seek professional help whenever you need it.

    DTC Troubleshooting: P0118 (6) (K20Z: M/T)

    DTC P0118:   ECT Sensor 1 Circuit High Voltage

    NOTE: Before you troubleshoot, record all freeze data and any on-board snapshot, and review the general troubleshooting information.

    1. Turn the ignition switch ON (II).
    2. Check ECT SENSOR 1 in the DATA LIST with the HDS.

    Is about -40 °C (-40 °F) or less, or 4.90 V or higher indicated?

    YES — Go to 3.

    NO — Intermittent failure, system is OK at this time. Check for poor connections or loose terminals at ECT sensor 1 and the ECM/PCM.n

    3. Turn the ignition switch OFF.
    4. Disconnect ECT sensor 1 2P connector.
    5. Connect ECT sensor 1 2P connector terminals No. 1 and No. 2 with a jumper wire.
    6. Turn the ignition switch ON (II).
    7. Check ECT SENSOR 1 in the DATA LIST with the HDS.

    Is about -40 °C (-40 °F) or less, or 4.90 V or higher indicated?

    YES — Go to 8.

    NO — Go to 20

    8. Turn the ignition switch OFF.
    9. Remove the jumper wire from ECT sensor 1 2P connector.
    10. Turn the ignition switch ON (II).
    11. Measure voltage between ECT sensor 1 2P connector terminal No. 2 and body ground.

    Is there about 5 V?

    YES — Go to 12.

    NO — Go to 16.

    12. Turn the ignition switch OFF.
    13. Jump the SCS line with the HDS.
    14. Disconnect ECM/PCM connector B (44P).
    15. Check for continuity between ECT sensor 1 2P connector terminal No. 1 and ECM/PCM connector terminal B33.

    Is there continuity?

    YES — Go to 27.

    NO — Repair open in the wire between the ECM/PCM (B33) and ECT sensor 1, then go to 22.

    16. Turn the ignition switch OFF.
    17. Jump the SCS line with the HDS.
    18. Disconnect ECM/PCM connector B (44P).
    19. Check for continuity between ECT sensor 1 2P connector terminal No. 2 and ECM/PCM connector terminal B23.

    Is there continuity?

    YES — Go to 27.

    NO — Repair open in the wire between the ECM/PCM (B23) and ECT sensor 1, then go to 22.

    20. Turn the ignition switch OFF.
    22. Reconnect all connectors.
    23. Turn the ignition switch ON (II).
    24. Reset the ECM/PCM with the HDS.
    26. Check for Temporary DTCs or DTCs with the HDS.

    Are any Temporary DTCs or DTCs indicated?

    YES — If DTC P0118 is indicated, check for poor connections or loose terminals at ECT sensor 1 and the ECM/PCM, then go to 1. If any other Temporary DTCs or DTCs are indicated, go to the indicated DTC’s troubleshooting.

    NO — Troubleshooting is complete.n

    28. Check for Temporary DTCs or DTCs with the HDS.

    Are any Temporary DTCs or DTCs indicated?

    YES — If DTC P0118 is indicated, check for poor connections or loose terminals at ECT sensor 1 and the ECM/PCM, then go to 1. If any other Temporary DTCs or DTCs are indicated, go to the indicated DTC’s troubleshooting.

    NO — If the ECM/PCM was updated, troubleshooting is complete. If the ECM/PCM was substituted, replace the original ECM/PCM.n



    Просмотр полной версии : check engine p0118 2.2 diesel


    предыстория:
    при начале морозов,-16 думаю совпадение.
    начала тупить машина.
    начали мигать все лампочки которые на панели приборов,руль крутить не возможно.
    на трале увезли,правда сам нашёл что что-то с генератором.
    сначала 13в ,потом падало до 11в и тт.
    думал «муфта» или как называется или графитовые контакты.
    оказалось,со слов мастера ,диоды или диод.
    сделали,всё ок.
    понабралась ошибок.
    все стёрлись,но осталась одна и после сброса вылазит.
    теперь больше 2ххх оборотов не поднимается,плохо греет печка,не работает,только индикация включается круиз контроля.
    когда заводишь,на холодную или на тёплую,обороты больше 1500.
    как будто холодный мотор.
    совпадение что накрылся датчик?
    не думаю.
    тёплая авто показывает ~500Ом
    вроде 200-300 должно быть.
    такой и вопрос.
    куда рыть.мастера не нахо


    антифриз долей, возможна воздушная пробка в системе охлаждения

    ———- Сообщение добавлено 12.01.2017 в 21:28 ———-

    http://omanual.ru/Honda/Civic-5D/8/R00/HTML/50/SMG6E50K72100090118FART00.HTML


    zanskis, ошибки перед тем как стирать — надо смотреть.
    диодный мост, наверное.

    а ты преды посмотри все, как у вас там с погодой, минус есть?
    и да, что с тосолом?


    да антифриз посмотрю,
    погода минус.
    преды ,что это ?
    про диоды я написал,в генераторе.


    какой сложный у вас дизель….))

    преды — предохранители. мало ли чего генератор мог начудить.

    то что мануал скинули — проверил напряжение?

    минус — сколько? — 10 и ниже?


    антифриз в порядке.
    -16 было.
    теперь -5 — +1
    генератор мог,но напряжение было не больше ,а меньше положенного.


    антифриз в порядке.
    -16 было.
    теперь -5 — +1
    генератор мог,но напряжение было не больше ,а меньше положенного.

    куда смотрел, как проверял, печка не просто так не греет…
    процедуру прокачки смотри
    http://omanual.ru/Honda/Civic-5D/8/R00/HTML/50/SMG6E50A14400017301KBRT00.HTML#i120
    внимательно изучи систему охлаждения на дизелях не все как у всех, есть нюансы например два расширительных бачка) последовательно соединенных


    я на писал что плохо греет в сравнении как было, не греет совсем.
    и температура была меньше половины,теперь по середине стрелка.
    антифриз в норме,смотрел бачок.
    и как это может быть связано с ремонтом генератора,как мог антифриз пропасть.
    я думал какой провод оборвали,нечаянно,но при осмотре,всё в порядке,да и в стороне генератора нету почти проводов.


    когда генератор снимали, шланг системы охлаждения снимали и завоздушили систему охлаждения
    этот шланг над генератором вероятно снимали и не прокачали систему


    говорят что не снимали ничего кроме генератора,но я то не видел :)


    сфотографировал бы, я твой агрегат не видел никогда


    http://i.talpix.lt/QFWh0.jpg (http://talpix.lt/v/QFWh0.jpg)
    http://i.talpix.lt/dh7Bx.jpg (http://talpix.lt/v/dh7Bx.jpg)

    вроде этот датчик.
    там он довольно глубоко и через переходник подключен.
    красный и зелёный провода ,с полосками.
    отсоединил,на нём питания 0в
    температура на спидометре показывает так как было,до середины с датчиком или без.
    с закороченным или без.

    ———- Сообщение добавлено 19.01.2017 в 21:31 ———-

    поехал на нормальную диагностику.
    нашли оборванный красный провод внутри датчика.
    всё заработало.
    все ошибки в памяти сбросили.
    осталась 1.датчик температуры салона,надо будет с ним саму разобраться,не знаю за что он отвечает.


    Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2023 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved. Перевод: zCarot

    SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.

    Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • P0118 ошибка dodge
  • P0118 ошибка ниссан альмера
  • P0118 ошибка мерседес
  • P0118 ошибка лада гранта
  • P0115 nissan sunny ошибка