Ошибка u1040 ниссан

Код U1040 NISSAN — Цепь связи двигателя

Степень важности ремонта : 3

Степень сложности ремонта : 3

  • Неисправный модуль управления двигателем (ECM)
  • Обрыв или замыкание жгута проводов модуля управления двигателем (ECM)
  • Модуль управления двигателем (ECM) некачественное электрическое соединение.

Как исправить код u1040 nissan?

Начните с проверки ‘Возможных причин’, перечисленных выше. Визуально осмотрите жгут проводов и разъемы. Проверьте наличие поврежденных компонентов и поищите сломанные, погнутые, вытолкнутые или корродированные контакты разъема

Сколько стоит диагностика кода u1040 nissan?

Трудозатраты: 1,0

Стоимость диагностики кода U1040 Nissan составляет 1,0 час трудозатрат. Время диагностики и трудозатраты автосервиса зависят от местоположения, марки и модели автомобиля и даже типа двигателя. Большинство авторемонтных мастерских берут от 75 до 150 долларов США в час

Каковы возможные симптомы кода u1040 nissan?

  • Горит лампочка двигателя (или предупреждающая лампочка Service Engine Soon).

Что означает код u1040 nissan?

Диагностический код неисправности (DTC) устанавливается, когда модуль управления двигателем (ECM) не может передать сигнал связи генератору

Описание U1040 ошибки автомобиля Nissan. В нашем справочнике имеется следующая информация:

На русском языке:

SCP неверные или отсутствующие данные для скорости транспортного средства

На английском языке:

SCP Invalid or Missing Data for Vehicle Speed

Выберите модель для возможности более детального просмотра информации по этой ошибке:

Ошибки коннекта между электроными блоками U1040 автомобиля Nissan

В разных марках и моделях автомобилей одна и также ошибка может возникать как следствие неисправности абсолютно разных элементов.

Возможно будет интересно:

Если ошибка указывает на неверные параметры (высокие или низкие значения) какого нибудь из датчиков или анализаторов, то вероятней всего этот элемент исправен, а проблему надо искать так сказать «выше по течению», в элементах работу которых анализирует датчик или зонд.

Если ошибка указывает на постоянно открытый или закрытый клапан, то тут надо подойти к решению вопроса с умом, а не менять бездумно этот элемент.

Причин может быть несколько: клапан засорен, клапан заклинил, на клапан приходит неверный сигнал от других неисправных узлов.

ECM-146

< DTC/CIRCUIT DIAGNOSIS >

[MR20DD]

POWER SUPPLY AND GROUND CIRCUIT

YES

>> Go to 5.

NO

>> Go to 6.

5.

CHECK ECM POWER SUPPLY-2

Check the voltage between ECM harness connector and ground.

Is the inspection result normal?

YES

>> Go to 9.

NO

>> Go to 7.

6.

CHECK ECM POWER SUPPLY CIRCUIT

1.

Turn ignition switch OFF.

2.

Disconnect ECM harness connector.

3.

Disconnect IPDM E/R harness connector.

4.

Check the continuity between ECM harness connector and IPDM E/R harness connector.

5.

Also check harness for short to power.

Is the inspection result normal?

YES

>> Perform trouble diagnosis for power supply.

NO

>> Repair or replace malfunctioning part.

7.

CHECK ECM RELAY CONTROL SIGNAL

Check the voltage between ECM harness connector terminals as per the following.

Is the inspection result normal?

YES

>> Check intermittent incident. Refer to

GI-41, «Intermittent Incident»

.

NO

>> Go to 8.

8.

CHECK ECM RELAY CONTROL CIRCUIT

1.

Turn ignition switch OFF.

2.

Disconnect ECM harness connector.

3.

Disconnect IPDM E/R harness connector.

4.

Check the continuity between ECM harness connector and IPDM E/R harness connector.

ECM

Condition

Voltage

(Approx.)

Connector

+

Terminal

E57

121

128

Ignition switch ON

OFF

After turning ignition switch OFF, battery
voltage will exist for a few seconds and drop
to approximately 0 V.

+

Continuity

ECM

IPDM E/R

Connector Terminal

Connector Terminal

E57

121

F90

103

Existed

ECM

Condition

Voltage

(Approx.)

Connector

+

Terminal

E57

121

128

Ignition switch ON

0 V

Turn ignition switch OFF and
wait at least 10 seconds.

Battery voltage

POWER SUPPLY AND GROUND CIRCUIT

ECM-147

< DTC/CIRCUIT DIAGNOSIS >

[MR20DD]

C

D

E

F

G

H

I

J

K

L

M

A

ECM

N

P

O

5.

Also check harness for short to ground and short to power.

Is the inspection result normal?

YES

>> Replace IPDM E/R. Refer to

PCS-67, «Removal and Installation»

.

NO

>> Repair or replace malfunctioning part.

9.

CHECK IGNITION SWITCH SIGNAL

1.

Turn ignition switch ON.

2.

Check the voltage between ECM harness connector terminals.

Is the inspection result normal?

YES

>> Refer to

GI-41, «Intermittent Incident»

.

NO

>> Go to 10.

10.

CHECK IGNITION SWITCH SIGNAL CIRCUIT

1.

Turn ignition switch OFF.

2.

Disconnect ECM harness connector.

3.

Disconnect IPDM E/R harness connector.

4.

Check the continuity between ECM harness connector and IPDM E/R harness connector.

5.

Also check harness for short to ground and short to power.

Is the inspection result normal?

YES

>> Perform trouble diagnosis for power supply.

NO

>> Repair or replace malfunctioning part.

+

Continuity

ECM

IPDM E/R

Connector Terminal

Connector Terminal

E57

121

F90

103

Existed

ECM

Condition

Voltage

(Approx.)

Connector

+

Terminal

E57

109

128

Ignition switch OFF

0 V

Ignition switch ON

Battery voltage

+

Continuity

ECM

IPDM E/R

Connector

Terminal

Connector

Terminal

E57

109

E38

19

Existed

ECM-148

< DTC/CIRCUIT DIAGNOSIS >

[MR20DD]

U0101 CAN COMM CIRCUIT

U0101 CAN COMM CIRCUIT

DTC Description

INFOID:0000000010702875

CAN (Controller Area Network) is a serial communication line for real time application. It is an on-vehicle mul-
tiplex communication line with high data communication speed and excellent error detection ability. Many elec-
tronic control units are equipped onto a vehicle, and each control unit shares information and links with other
control units during operation (not independent). In CAN communication, control units are connected with 2
communication lines (CAN H line, CAN L line) allowing a high rate of information transmission with less wiring.
Each control unit transmits/receives data but selectively reads required data only.

DTC DETECTION LOGIC

POSSIBLE CAUSE

Harness or connectors (CAN communication line is open or shorted)

FAIL-SAFE

Not applicable

DTC CONFIRMATION PROCEDURE

1.

PERFORM DTC CONFIRMATION PROCEDURE

1.

Turn ignition switch ON and wait at least 3 seconds.

2.

Check 1st trip DTC.

Is 1st trip DTC detected?

YES

>> Proceed to

ECM-148, «Diagnosis Procedure»

.

NO-1

>> To check malfunction symptom before repair: Refer to

GI-41, «Intermittent Incident»

.

NO-2

>> Confirmation after repair: INSPECTION END

Diagnosis Procedure

INFOID:0000000010702876

Perform the trouble diagnosis for CAN communication system. Refer to

LAN-24, «Trouble Diagnosis Flow

Chart»

.

DTC No.

CONSULT screen terms

(Trouble diagnosis content)

DTC detecting condition

U0101

LOST COMM (TCM)
(Lost communication with TCM)

When ECM is not transmitting or receiving CAN communication signal of
OBD (emission-related diagnosis) for 2 seconds or more.

U1001 CAN COMM CIRCUIT

ECM-149

< DTC/CIRCUIT DIAGNOSIS >

[MR20DD]

C

D

E

F

G

H

I

J

K

L

M

A

ECM

N

P

O

U1001 CAN COMM CIRCUIT

DTC Description

INFOID:0000000010702877

CAN (Controller Area Network) is a serial communication line for real time application. It is an on-vehicle mul-
tiplex communication line with high data communication speed and excellent error detection ability. Many elec-
tronic control units are equipped onto a vehicle, and each control unit shares information and links with other
control units during operation (not independent). In CAN communication, control units are connected with 2
communication lines (CAN H line, CAN L line) allowing a high rate of information transmission with less wiring.
Each control unit transmits/receives data but selectively reads required data only.

DTC DETECTION LOGIC

POSSIBLE CAUSE

Harness or connectors (CAN communication line is open or shorted)

FAIL-SAFE

Not applicable

DTC CONFIRMATION PROCEDURE

1.

PERFORM DTC CONFIRMATION PROCEDURE

1.

Turn ignition switch ON and wait at least 3 seconds.

2.

Check 1st trip DTC.

Is 1st trip DTC detected?

YES

>> Proceed to

ECM-149, «Diagnosis Procedure»

.

NO-1

>> To check malfunction symptom before repair: Refer to

GI-41, «Intermittent Incident»

.

NO-2

>> Confirmation after repair: INSPECTION END

Diagnosis Procedure

INFOID:0000000010702878

Perform the trouble diagnosis for CAN communication system. Refer to

LAN-24, «Trouble Diagnosis Flow

Chart»

.

DTC No.

CONSULT screen terms

(Trouble diagnosis content)

DTC detecting condition

U1001

CAN COMM CIRCUIT
(CAN COMM CIRCUIT)

When ECM is not transmitting or receiving CAN communication signal oth-
er than OBD (emission-related diagnosis) for 2 seconds or more.

ECM-150

< DTC/CIRCUIT DIAGNOSIS >

[MR20DD]

U1040 ENG COMM CIRCUIT

U1040 ENG COMM CIRCUIT

DTC Description

INFOID:0000000010702879

DTC DETECTION LOGIC

POSSIBLE CAUSE

• Harness or connectors

(LIN communication circuit is open or shorted.)

• ECM

FAIL-SAFE

Not applicable

DTC CONFIRMATION PROCEDURE

1.

PRECONDITIONING

If DTC Confirmation Procedure has been previously conducted, always perform the following procedure
before conducting the next test.
1.

Turn ignition switch OFF and wait at least 10 seconds.

2.

Turn ignition switch ON.

3.

Turn ignition switch OFF and wait at least 10 seconds.

>> GO TO 2.

2.

PERFORM DTC CONFIRMATION PROCEDURE

1.

Turn ignition ON and wait at least 10 seconds.

2.

Check DTC.

Is DTC detected?

YES

>> Proceed to

ECM-150, «Diagnosis Procedure»

.

NO

>> INSPECTION END

Diagnosis Procedure

INFOID:0000000010702880

1.

CHECK LIN COMMUNICATION CIRCUIT

1.

Turn ignition switch OFF.

2.

Disconnect ECM harness connector and alternator harness connector.

3.

Check the continuity between ECM harness connector and alternator harness connector.

4.

Also check harness for short to power and short to ground.

Is the inspection result normal?

YES

>> GO TO 2.

NO

>> Repair or replace error-detected parts.

2.

REPLACE GENERATOR

1.

Replace alternator. Refer to

CHG-52, «MR20DD : Removal and Installation»

.

2.

Erase DTC.

3.

Perform DTC confirmation procedure again. Refer to

ECM-150, «DTC Description»

.

DTC No.

CONSULT screen terms

(Trouble diagnosis content)

DTC detecting condition

U1040

ENG COMM CIRCUIT
(Engine communication circuit)

ECM cannot transmit a communication signal to generator.

+

Continuity

ECM

Alternator

Connector

Terminal

Connector

Terminal

F15

45

F54

2

Existed

U1040 ENG COMM CIRCUIT

ECM-151

< DTC/CIRCUIT DIAGNOSIS >

[MR20DD]

C

D

E

F

G

H

I

J

K

L

M

A

ECM

N

P

O

Is DTC detected again?

YES

>> Replace ECM. Refer to

ECM-416, «Removal and Installation»

.

NO

>> INSPECTION END

ECM-152

< DTC/CIRCUIT DIAGNOSIS >

[MR20DD]

U1044 ENG COMM CIRCUIT

U1044 ENG COMM CIRCUIT

DTC Description

INFOID:0000000010702881

DTC DETECTION LOGIC

POSSIBLE CAUSE

• Harness or connectors

(LIN communication circuit is open or shorted.)

• Generator

FAIL-SAFE

Not applicable

DTC CONFIRMATION PROCEDURE

1.

PRECONDITIONING

If DTC Confirmation Procedure has been previously conducted. always perform the following procedure
before conducting the next test.
1.

Turn ignition switch OFF and wait at least 10 seconds.

2.

Turn ignition switch ON.

3.

Turn ignition switch OFF and wait at least 10 seconds.

>> GO TO 2.

2.

PERFORM DTC CONFIRMATION PROCEDURE

1.

Turn ignition ON and wait at least 10 seconds.

2.

Check DTC.

Is DTC detected?

YES

>> Proceed to

ECM-152, «Diagnosis Procedure»

.

NO

>> INSPECTION END

Diagnosis Procedure

INFOID:0000000010702882

1.

CHECK LIN COMMUNICATION CIRCUIT

1.

Turn ignition switch OFF.

2.

Disconnect ECM harness connector and alternator harness connector.

3.

Check the continuity between ECM harness connector and alternator harness connector.

4.

Also check harness for short to power and short to ground.

Is the inspection result normal?

YES

>> GO TO 2.

NO

>> Repair or replace error-detected parts.

2.

REPLACE GENERATOR

1.

Replace alternator. Refer to

CHG-52, «MR20DD : Removal and Installation»

.

2.

Erase DTC.

3.

Perform DTC confirmation procedure again. Refer to

ECM-152, «DTC Description»

.

DTC No.

CONSULT screen terms

(Trouble diagnosis content)

DTC detecting condition

U1044

ENG COMM CIRCUIT
(Engine communication circuit)

A signal voltage of LIN communication between ECM and generator is ex-
cessively low or excessively high.

+

Continuity

ECM

Alternator

Connector

Terminal

Connector

Terminal

F15

45

F54

2

Existed

U1044 ENG COMM CIRCUIT

ECM-153

< DTC/CIRCUIT DIAGNOSIS >

[MR20DD]

C

D

E

F

G

H

I

J

K

L

M

A

ECM

N

P

O

Is DTC detected again?

YES

>> Replace ECM. Refer to

ECM-416, «Removal and Installation»

.

NO

>> INSPECTION END

ECM-154

< DTC/CIRCUIT DIAGNOSIS >

[MR20DD]

U1050, U1051 LIN COMMUNICATION

U1050, U1051 LIN COMMUNICATION

DTC Description

INFOID:0000000010702883

DTC DETECTION LOGIC

POSSIBLE CAUSE

• Harness or connectors

(LIN communication circuit is open or shorted.)

• Generator
• ECM

FAIL-SAFE

Not applicable

DTC CONFIRMATION PROCEDURE

1.

PRECONDITIONING

If DTC Confirmation Procedure has been previously conducted. always perform the following procedure
before conducting the next test.
1.

Turn ignition switch OFF and wait at least 10 seconds.

2.

Turn ignition switch ON.

3.

Turn ignition switch OFF and wait at least 10 seconds.

>> GO TO 2.

2.

PERFORM DTC CONFIRMATION PROCEDURE

1.

Turn ignition ON and wait at least 10 seconds.

2.

Check DTC.

Is DTC detected?

YES

>> Proceed to

ECM-154, «Diagnosis Procedure»

.

NO

>> INSPECTION END

Diagnosis Procedure

INFOID:0000000010702884

1.

CHECK LIN COMMUNICATION CIRCUIT

1.

Turn ignition switch OFF.

2.

Disconnect ECM harness connector and alternator harness connector.

3.

Check the continuity between ECM harness connector and alternator harness connector.

4.

Also check harness for short to power and short to ground.

Is the inspection result normal?

YES

>> GO TO 2.

NO

>> Repair or replace error-detected parts.

2.

REPLACE GENERATOR

1.

Replace alternator. Refer to

CHG-52, «MR20DD : Removal and Installation»

.

2.

Erase DTC.

DTC No.

CONSULT screen terms

(Trouble diagnosis content)

DTC detecting condition

U1050

LIN COMMUNICATION

ECM detects LIN communication error.

U1051

+

Continuity

ECM

Alternator

Connector

Terminal

Connector

Terminal

F15

45

F54

2

Existed

U1050, U1051 LIN COMMUNICATION

ECM-155

< DTC/CIRCUIT DIAGNOSIS >

[MR20DD]

C

D

E

F

G

H

I

J

K

L

M

A

ECM

N

P

O

3.

Perform DTC confirmation procedure again. Refer to

ECM-154, «DTC Description»

.

Is DTC detected again?

YES

>> Replace ECM. Refer to

ECM-416, «Removal and Installation»

.

NO

>> INSPECTION END

ECM-156

< DTC/CIRCUIT DIAGNOSIS >

[MR20DD]

P0011 IVT CONTROL

P0011 IVT CONTROL

DTC Description

INFOID:0000000010702885

DTC DETECTION LOGIC

POSSIBLE CAUSE

• Crankshaft position sensor
• Camshaft position sensor
• Intake valve timing control solenoid valve
• Accumulation of debris to the signal plate of the camshaft
• Timing chain installation
• Foreign matter caught in the oil groove for intake valve timing control

FAIL-SAFE

DTC CONFIRMATION PROCEDURE

1.

CHECK DTC PRIORITY

If DTC P0011 is displayed with DTC P0075, first perform the trouble diagnosis for DTC P0075.

Is applicable DTC detected?

YES

>> Perform diagnosis of applicable. Refer to

ECM-170, «DTC Description»

.

NO

>> GO TO 2.

2.

PRECONDITIONING

If DTC Confirmation Procedure has been previously conducted, always perform the following procedure
before conducting the next test.
1.

Turn ignition switch OFF and wait at least 10 seconds.

2.

Turn ignition switch ON.

3.

Turn ignition switch OFF and wait at least 10 seconds.

TESTING CONDITION:
Before performing the following procedure, confirm that battery voltage is between 11 V and 16 V at
idle.

>> GO TO 3.

3.

PERFORM DTC CONFIRMATION PROCEDURE-1

With CONSULT

1.

Turn ignition switch ON and select “DATA MONITOR” mode of “ENGINE” using CONSULT.

2.

Start engine and warm it up to normal operating temperature.

3.

Maintain the following conditions for at least 10 consecutive seconds. Hold the accelerator pedal as
steady as possible.

DTC No.

CONSULT screen terms

(Trouble diagnosis content)

DTC detecting condition

P0011

INT/V TIM CONT-B1
“A” Camshaft position — timing over-ad-
vanced or system performance bank 1)

There is a gap between angle of target and phase-control angle degree.

Engine operating condition in fail-safe mode

Fail safe mode

Vehicle behavior

Device fix mode

• This mode fixes the IVT control solenoid valve and the EVT control solenoid valve in the refer-

ence position.

• The intake manifold runner control valve motor is turned OFF (intake manifold runner valve

opens).

ENG SPEED

1,200 — 2,000 rpm

P0011 IVT CONTROL

ECM-157

< DTC/CIRCUIT DIAGNOSIS >

[MR20DD]

C

D

E

F

G

H

I

J

K

L

M

A

ECM

N

P

O

4.

Stop vehicle with engine running and let engine idle for 10 seconds.

5.

Check 1st trip DTC.

With GST

Follow the procedure “With CONSULT” above.

Is 1st trip DTC detected?

YES

>> Proceed to

ECM-157, «Diagnosis Procedure»

.

NO

>> GO TO 4.

4.

PERFORM DTC CONFIRMATION PROCEDURE-2

With CONSULT

1.

Maintain the following conditions for at least 20 consecutive seconds.

CAUTION:

Always drive at a safe speed.

2.

Check 1st trip DTC.

With GST

Follow the procedure “With CONSULT” above.

Is 1st trip DTC detected?

YES

>> Proceed to

ECM-157, «Diagnosis Procedure»

.

NO-1

>> To check malfunction symptom before repair: Refer to

GI-41, «Intermittent Incident»

.

NO-2

>> Confirmation after repair: INSPECTION END

Diagnosis Procedure

INFOID:0000000010702886

1.

CHECK DTC PRIORITY

If DTC P0011 is displayed with DTC P0075, first perform the trouble diagnosis for DTC P0075.
Is applicable DTC detected?

YES

>> Perform diagnosis of applicable. Refer to

ECM-170, «DTC Description»

.

NO

>> GO TO 2.

2.

CHECK ENGINE OIL PRESSURE WARNING LAMP

1.

Start engine.

2.

Check engine oil pressure warning lamp and confirm it is not illu-
minated.

Is engine oil pressure warning lamp illuminated?

YES

>> Check the engine oil level. Refer to

LU-22, «Inspection»

.

NO

>> GO TO 3.

3.

CHECK INTAKE VALVE TIMING CONTROL SOLENOID VALVE

Refer to

ECM-158, «Component Inspection»

.

COOLAN TEMP/S

More than 60

°

C (140

°

F)

Selector lever

P or N position (CVT)
Neutral position (M/T)

ENG SPEED

1,200 — 3,175 rpm (A constant rotation is maintained.)

COOLAN TEMP/S

More than 60

°

C (140

°

F)

Selector lever

D position (CVT)
1st or 2nd position (M/T)

Driving location

Driving vehicle uphill
(Increased engine load will help maintain the driving
conditions required for this test.)

PBIA8559J

ECM-158

< DTC/CIRCUIT DIAGNOSIS >

[MR20DD]

P0011 IVT CONTROL

Is the inspection result normal?

YES

>> GO TO 4.

NO

>> Replace intake valve timing control solenoid valve. Refer to

EM-183, «Exploded View»

.

4.

CHECK CRANKSHAFT POSITION SENSOR

Refer to

ECM-261, «Component Inspection»

.

Is the inspection result normal?

YES

>> GO TO 5.

NO

>> Replace crankshaft position sensor. Refer to

EM-222, «Exploded View»

.

5.

CHECK CAMSHAFT POSITION SENSOR

Refer to

ECM-266, «Component Inspection»

.

Is the inspection result normal?

YES

>> GO TO 6.

NO

>> Replace camshaft position sensor. Refer to

EM-196, «Exploded View»

.

6.

CHECK CAMSHAFT (INTAKE)

Check the following.
• Accumulation of debris to the signal plate of camshaft

rear end

• Chipping signal plate of camshaft rear end

Is the inspection result normal?

YES

>> GO TO 7.

NO

>> Remove debris and clean the signal plate of camshaft

rear end or replace camshaft. Refer to

EM-197,

«Removal and Installation»

.

7.

CHECK TIMING CHAIN INSTALLATION

Check service records for any recent repairs that may cause timing chain misalignment.

Are there any service records that may cause timing chain misalignment?

YES

>> Check timing chain installation. Refer to

EM-194, «Inspection»

.

NO

>> GO TO 8.

8.

CHECK LUBRICATION CIRCUIT

Perform “Inspection of Camshaft Sprocket (INT) Oil Groove”. Refer to

EM-200, «Inspection»

.

Is the inspection result normal?

YES

>> INSPECTION END

NO

>> Clean lubrication line.

Component Inspection

INFOID:0000000010702887

1.

CHECK INTAKE VALVE TIMING CONTROL SOLENOID VALVE-1

1.

Turn ignition switch OFF.

2.

Disconnect intake valve timing control solenoid valve harness connector.

3.

Check resistance between intake valve timing control solenoid valve terminals as per the following.

PBIA9557J

Intake valve timing control solenoid valve

Resistance

+

Terminals

1

2

6.7 — 7.7

[at 20

°

C (68

°

F)]

1

Ground

Not exist

2

P0011 IVT CONTROL

ECM-159

< DTC/CIRCUIT DIAGNOSIS >

[MR20DD]

C

D

E

F

G

H

I

J

K

L

M

A

ECM

N

P

O

Is the inspection result normal?

YES

>> GO TO 2.

NO

>> Replace malfunctioning intake valve timing control solenoid valve. Refer to

EM-183, «Exploded

View»

.

2.

CHECK INTAKE VALVE TIMING CONTROL SOLENOID VALVE-2

1.

Remove intake valve timing control solenoid valve.

2.

Provide battery voltage between intake valve timing control sole-
noid valve terminals 1 and 2, and then interrupt it. Check that the
plunger moves as shown in the figure.

CAUTION:

Never apply battery voltage continuously for 5 seconds or
more. Doing so may result in damage to the coil in intake
valve timing control solenoid valve.
NOTE:
Always replace O-ring when intake valve timing control solenoid
valve is removed.

Is the inspection result normal?

YES

>> INSPECTION END

NO

>> Replace malfunctioning intake valve timing control solenoid valve. Refer to

EM-183, «Exploded

View»

.

JMBIA0097ZZ

ECM-160

< DTC/CIRCUIT DIAGNOSIS >

[MR20DD]

P0014 EVT CONTROL

P0014 EVT CONTROL

DTC Description

INFOID:0000000010702888

DTC DETECTION LOGIC

POSSIBLE CAUSE

• Crankshaft position sensor
• Exhaust valve timing control position sensor
• Exhaust valve timing control solenoid valve
• Accumulation of debris to the signal plate of the camshaft
• Timing chain installation
• Foreign matter caught in the oil groove for exhaust valve timing control

FAIL-SAFE

DTC CONFIRMATION PROCEDURE

1.

CHECK DTC PRIORITY

If DTC P0014 is displayed with DTC P0078, first perform the trouble diagnosis for DTC P0078.

Is applicable DTC detected?

YES

>> Perform diagnosis of applicable. Refer to

ECM-173, «DTC Description»

.

NO

>> GO TO 2.

2.

PERFORM COMPONENT FUNCTION CHECK

NOTE:
• Use component function check to check the overall function of Exhaust valve timing control. During this

check, a 1st trip DTC might not be confirmed.

• If the cause is a temporal jamming of debris, it may be back to normal during the following procedure.
1.

Check service records for any recent repairs that may cause timing chain misalignment. If there are,
check timing chain installation first.

2.

Start engine and warm it up to normal operating temperature.

3.

Set the oscilloscope probe between ECM and ground.

4.

Record the wave pattern of the crankshaft position sensor signal and the exhaust valve timing control
position sensor signal at idling.

5.

Record the wave pattern of the crankshaft position sensor signal and the exhaust valve timing control
position sensor signal when the accelerator pedal is depressed quickly.

DTC No.

CONSULT screen terms

(Trouble diagnosis content)

DTC detecting condition

P0014

EXH/V TIM CONT-B1
“B” Camshaft position — timing over-ad-
vanced or system performance bank 1)

There is a gap between angle of target and phase-control angle degree.

Engine operating condition in fail-safe mode

Fail safe mode

Vehicle behavior

Device fix mode

• This mode fixes the IVT control solenoid valve and the EVT control solenoid valve in the refer-

ence position.

• The intake manifold runner control valve motor is turned OFF (intake manifold runner control

valve opens).

ECM

Signal names

Connector

+

Terminal

F15

48

44

Crankshaft position sensor

46

42

Exhaust valve timing control position sensor

P0014 EVT CONTROL

ECM-161

< DTC/CIRCUIT DIAGNOSIS >

[MR20DD]

C

D

E

F

G

H

I

J

K

L

M

A

ECM

N

P

O

6.

Compare both wave patterns and confirm that the exhaust valve timing control position sensor signal is
shifted to the back side.

Is the inspection result normal?

YES-1 >> To check malfunction symptom before repair: Refer to

GI-41, «Intermittent Incident»

.

YES-2 >> Confirmation after repair: INSPECTION END
NO

>> Proceed to

ECM-161, «Diagnosis Procedure»

.

Diagnosis Procedure

INFOID:0000000010702889

1.

CHECK DTC PRIORITY

If DTC P0014 is displayed with DTC P0078, first perform the trouble diagnosis for DTC P0078.
Is applicable DTC detected?

YES

>> Perform diagnosis of applicable. Refer to

ECM-173, «DTC Description»

.

NO

>> GO TO 2.

2.

CHECK ENGINE OIL PRESSURE WARNING LAMP

1.

Start engine.

2.

Check that engine oil pressure warning lamp is not illuminated.

Is engine oil pressure warning lamp illuminated?

YES

>> Proceed to

LU-22, «Inspection»

.

NO

>> GO TO 3.

3.

CHECK EXHAUST VALVE TIMING CONTROL SOLENOID VALVE

Refer to

ECM-174, «Component Inspection»

.

Is the inspection result normal?

YES

>> GO TO 4.

NO

>> Replace malfunctioning exhaust valve timing control solenoid valve. Refer to

EM-183, «Exploded

View»

.

4.

CHECK CRANKSHAFT POSITION SENSOR

Refer to

ECM-261, «Component Inspection»

.

Is the inspection result normal?

YES

>> GO TO 5.

NO

>> Replace malfunctioning crankshaft position sensor. Refer to

EM-222, «Exploded View»

.

JSBIA5009GB

PBIA8559J

Описание U1040 ошибки автомобиля Nissan. В нашем справочнике имеется следующая информация:

На русском языке:

SCP неверные или отсутствующие данные для скорости транспортного средства 

На английском языке:

SCP Invalid or Missing Data for Vehicle Speed 

Выберите модель для возможности более детального просмотра информации по этой ошибке:

Найти причину   >>> 

Принимая во внимание тот факт, что OBD2 ошибки работы электронных систем автомобиля не всегда на прямую указывают на неработающий элемент, а чаще дают всего лишь общую информацию о неисправности, мы пришли к следующему выводу:

В разных марках и моделях автомобилей одна и также ошибка может возникать как следствие неисправности абсолютно разных элементов.

Стало понятно, что просто необходим ресурс в котором можно найти не только общую информацию об OBD2 ошибке, а практические данные по конкретному автомобилю.

Опыт автоэлектриков показал, что если рассматривать определенную марка-модель автомобиля, то в подавляющем большинстве случаев причина возникновения какой либо ошибки одна и также.

Мы создаем, не без вашей помощи, справочник причинно-следственной связи возникновения той или иной OBD2 ошибки у конкретного автомобиля (марка и модель). Если на Ваш автомобиль не найдено описание (причинно-следственной связи) ошибки, то не стесняйтесь задавайте вопрос.

Если у вас есть опыт в устранении той или иной ошибки — делитесь опытом с другими пользователями. Так мы сможем сформировать полезный ресурс. По капле от каждого и всем будет полезно.

Возможно будет интересно:

Если ошибка указывает на неверные параметры (высокие или низкие значения) какого нибудь из датчиков или анализаторов, то вероятней всего этот элемент исправен, а проблему надо искать так сказать «выше по течению», в элементах работу которых анализирует датчик или зонд.

Если ошибка указывает на постоянно открытый или закрытый клапан, то тут надо подойти к решению вопроса с умом, а не менять бездумно этот элемент. Причин может быть несколько: клапан засорен, клапан заклинил, на клапан приходит неверный сигнал от других неисправных узлов.

Автомобили с каждым днем становятся все более сложными, но и более диагностируемыми. Наш форум создан для всех, от простых автолюбителей до профессиональных автоэлектриков.

Рекомендуемые сообщения

vad777

Newbie

    • Поделиться

Здравствуйте. 

Мой первый пост на этом форуме, извините что начинаю с вопроса, но буду стараться и самоиу быть полезным в будущем здесь для других.

Nissan Rogue 2015. 

двигатель: 2.5L L4 DOHC 16V

блок моторного: 757285 — 725 — NEC008-669

Блок ЕСU (двигателя) был накрыт, взял блок с такой же машины с таким же номером. 

Теперь пробую или ключ к нему привязать или блок двигателя ECU к иммобилайзеру. (В предыдущем только на хонду ключи программировал там очень просто), а на на ниссане в первый раз.

Сканер Лаунч и Autel Maxisys.

Захожу через меню nats даёт 20 цыфровый при-пин, а пин ненашел где взять.

Вот здесь и застрял. 


Изменено пользователем Виктор

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Виктор

Community Regular

    • Поделиться

vad777  Здравствуйте. Названия автомобилей, которые произведены не в странах СНГ пишем на английском языке.
Далее, какой блок моторного у Вас? Напишите его название, парт. номер, можете сделать фото шильдика и приложить здесь.
Есть ли у Вас загрузчики для моторных блоков? Ведь «перевязать» блок можно перезаписав данные из старого блока…

Дайте необходимые данные согласно Правил нашего форума и я подкорректирую тему.


  • Лайк


    1

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

P1on3R

Apprentice

    • Поделиться

8 часов назад, vad777 сказал:

Здравствуйте. 

Мой первый пост на этом форуме, извините что начинаю с вопроса, но буду стараться и самоиу быть полезным в будущем здесь для других.

Авто 2015 ниссан рог. Нужно завести авто на новом блоке ECU.

Блок ЕСU (двигателя) был накрыт, взял блок с такой же машины с таким же номером. 

Теперь пробую или ключ к нему привязать или блок двигателя ECU к иммобилайзеру. (В предыдущем только на хонду ключи программировал там очень просто), а на на ниссане в первый раз.

Сканер Лаунч и Autel Maxisys.

Захожу через меню nats даёт 20 цыфровый при-пин, а пин ненашел где взять.

Вот здесь и застрял. 

По 20-значному PRE-пину в интернетах нет фри калька для получения PIN-кода, с этим только в л.с. можно вопрос решить.

Но знание PIN-кода Вам не поможет привязать б/у блок управления Hitachi Gen-2 к автомобилю, без разницы простой ключ или Smart-ключ и защелка на руле. 

Новый блок ECM — да, только еще софт в него залить будет нужно. 

Б/у блок ECM — нет. 

Либо устанавливайте комплект : ECM + BCM + ключи.

Или, если со Smart-ключом, то еще к вышеуказанному добавляется защелка рулевого вала.

А так конечно требуется больше вводных данных.


Изменено пользователем P1on3R


  • Лайк


    2

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

vad777

Newbie

  • Автор
    • Поделиться

8 часов назад, Виктор сказал:

vad777  Здравствуйте. Названия автомобилей, которые произведены не в странах СНГ пишем на английском языке.
Далее, какой блок моторного у Вас? Напишите его название, парт. номер, можете сделать фото шильдика и приложить здесь.
Есть ли у Вас загрузчики для моторных блоков? Ведь «перевязать» блок можно перезаписав данные из старого блока…

Дайте необходимые данные согласно Правил нашего форума и я подкорректирую тему.

извеняюсь.

Nissan Rogue 2015. 

двигатель: 2.5L L4 DOHC 16V

блок моторного: 757285 — 725 — NEC008-669

2015 Nissan Rogue ECU.jpg

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

vad777

Newbie

  • Автор
    • Поделиться

8 часов назад, P1on3R сказал:

По 20-значному PRE-пину в интернетах нет фри калька для получения PIN-кода, с этим только в л.с. можно вопрос решить.

Но знание PIN-кода Вам не поможет привязать б/у блок управления Hitachi Gen-2 к автомобилю, без разницы простой ключ или Smart-ключ и защелка на руле. 

Новый блок ECM — да, только еще софт в него залить будет нужно. 

Б/у блок ECM — нет. 

Либо устанавливайте комплект : ECM + BCM + ключи.

Или, если со Smart-ключом, то еще к вышеуказанному добавляется защелка рулевого вала.

А так конечно требуется больше вводных данных.

у мена только еепром пргоер UPA-USB, и сканнеры Launch и Autel MaxiSYS.

а возможно перепаять еепром чип с оригинального блокa ?

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Виктор

Community Regular

    • Поделиться

2 часа назад, vad777 сказал:

а возможно перепаять еепром чип с оригинального блокa ?


А почему бы и нет! На фото платы блока взглянем?

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

vad777

Newbie

  • Автор
    • Поделиться

2 часа назад, Виктор сказал:


А почему бы и нет! На фото платы блока взглянем?

20190411_142526_2.jpg

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

P1on3R

Apprentice

    • Поделиться

Часть синхры в проце, часть в еепроме.
Либо проц пересаживать + еепром со старого ECM (если они живые и инфа в них не похерилась).

Одним еепромом сыт не будешь) 

Hitachi GEN-2 тут нефиг ловить.

Новые блоки у нас не сильно дорогие, а дилеры по закуму порой по 15-18тыр покупают, вообще понты по сравнению с блоками стоимостью овер 100тыр.


Изменено пользователем P1on3R

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Виктор

Community Regular

    • Поделиться

16 часов назад, vad777 сказал:

Nissan Rogue 2015


Какой процессор стоит на блоке моторного, на фото не разглядел.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Veles

Apprentice

    • Поделиться

Виктор скорее всего R5F72531FPU , такой проц+еепром переносил, авто не видел, принесли, не нашел в свое время инфы, и чтоб не думать как склонировать, перенес все и сразу, все получилось (по телефону доложились).


  • Лайк


    1

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

vad777

Newbie

  • Автор
    • Поделиться

11 часов назад, Виктор сказал:


Какой процессор стоит на блоке моторного, на фото не разглядел.

R5F6…. дальше непомню

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

vad777

Newbie

  • Автор
    • Поделиться

кароче, думаю легче востанновить оригинальный блок чем другой привязать.

перехожу на план Б: востанновить оригинальный блок

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

P1on3R

Apprentice

    • Поделиться

17 минут назад, vad777 сказал:

кароче, думаю легче востанновить оригинальный блок чем другой привязать.

перехожу на план Б: востанновить оригинальный блок

Как вариант, либо проц и еепром пересаживай, либо новый блок и привязывать.


  • Лайк


    1

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

vad777

Newbie

  • Автор
    • Поделиться

10 минут назад, P1on3R сказал:

Как вариант, либо проц и еепром пересаживай, либо новый блок и привязывать.

такой проц перепаять шанс малый на удачю с моим умением ;) придетьса к дилеру за новым блоком и програмированием.

в оригинальном блоке такие ошибки:

U1000: CAN comm circuit
U1044: ENG comm circuit
U1040: ENG comm circuit
U1051: LIN communication


Изменено пользователем vad777

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

P1on3R

Apprentice

    • Поделиться

12 часов назад, vad777 сказал:

такой проц перепаять шанс малый на удачю с моим умением ;) придетьса к дилеру за новым блоком и програмированием.

в оригинальном блоке такие ошибки:

U1000: CAN comm circuit
U1044: ENG comm circuit
U1040: ENG comm circuit
U1051: LIN communication

Да по проще чем BGA-проц пересаживать :)


  • Лайк


    1

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

vad777

Newbie

  • Автор
    • Поделиться

Пробовал подпаивать некоторые детали, ничего не получалось.

Кароче,

клиент купил новый блок у дилера и запрограммировали они ему там его тоже. 


  • Лайк


    1

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Для публикации сообщений создайте учётную запись или авторизуйтесь

Вы должны быть пользователем, чтобы оставить комментарий

Войти

Уже есть аккаунт? Войти в систему.

Войти

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Ошибка u1100 чери тигго т11
  • Ошибка stop c0000145
  • Ошибка u1109 citroen c4
  • Ошибка u103a00 вольво
  • Ошибка u1108 ситроен с4 ep6