Степень важности ремонта : 3
Степень сложности ремонта : 3
- Неисправный модуль управления двигателем (ECM)
- Обрыв или замыкание жгута проводов модуля управления двигателем (ECM)
- Модуль управления двигателем (ECM) некачественное электрическое соединение.
Как исправить код u1040 nissan?
Начните с проверки ‘Возможных причин’, перечисленных выше. Визуально осмотрите жгут проводов и разъемы. Проверьте наличие поврежденных компонентов и поищите сломанные, погнутые, вытолкнутые или корродированные контакты разъема
Сколько стоит диагностика кода u1040 nissan?
Трудозатраты: 1,0
Стоимость диагностики кода U1040 Nissan составляет 1,0 час трудозатрат. Время диагностики и трудозатраты автосервиса зависят от местоположения, марки и модели автомобиля и даже типа двигателя. Большинство авторемонтных мастерских берут от 75 до 150 долларов США в час
Каковы возможные симптомы кода u1040 nissan?
- Горит лампочка двигателя (или предупреждающая лампочка Service Engine Soon).
Что означает код u1040 nissan?
Диагностический код неисправности (DTC) устанавливается, когда модуль управления двигателем (ECM) не может передать сигнал связи генератору
Описание U1040 ошибки автомобиля Nissan. В нашем справочнике имеется следующая информация:
На русском языке:
SCP неверные или отсутствующие данные для скорости транспортного средства
На английском языке:
SCP Invalid or Missing Data for Vehicle Speed
Выберите модель для возможности более детального просмотра информации по этой ошибке:
Ошибки коннекта между электроными блоками U1040 автомобиля Nissan
В разных марках и моделях автомобилей одна и также ошибка может возникать как следствие неисправности абсолютно разных элементов.
Возможно будет интересно:
Если ошибка указывает на неверные параметры (высокие или низкие значения) какого нибудь из датчиков или анализаторов, то вероятней всего этот элемент исправен, а проблему надо искать так сказать «выше по течению», в элементах работу которых анализирует датчик или зонд.
Если ошибка указывает на постоянно открытый или закрытый клапан, то тут надо подойти к решению вопроса с умом, а не менять бездумно этот элемент.
Причин может быть несколько: клапан засорен, клапан заклинил, на клапан приходит неверный сигнал от других неисправных узлов.
ECM-146
< DTC/CIRCUIT DIAGNOSIS >
[MR20DD]
POWER SUPPLY AND GROUND CIRCUIT
YES
>> Go to 5.
NO
>> Go to 6.
5.
CHECK ECM POWER SUPPLY-2
Check the voltage between ECM harness connector and ground.
Is the inspection result normal?
YES
>> Go to 9.
NO
>> Go to 7.
6.
CHECK ECM POWER SUPPLY CIRCUIT
1.
Turn ignition switch OFF.
2.
Disconnect ECM harness connector.
3.
Disconnect IPDM E/R harness connector.
4.
Check the continuity between ECM harness connector and IPDM E/R harness connector.
5.
Also check harness for short to power.
Is the inspection result normal?
YES
>> Perform trouble diagnosis for power supply.
NO
>> Repair or replace malfunctioning part.
7.
CHECK ECM RELAY CONTROL SIGNAL
Check the voltage between ECM harness connector terminals as per the following.
Is the inspection result normal?
YES
>> Check intermittent incident. Refer to
GI-41, «Intermittent Incident»
.
NO
>> Go to 8.
8.
CHECK ECM RELAY CONTROL CIRCUIT
1.
Turn ignition switch OFF.
2.
Disconnect ECM harness connector.
3.
Disconnect IPDM E/R harness connector.
4.
Check the continuity between ECM harness connector and IPDM E/R harness connector.
ECM
Condition
Voltage
(Approx.)
Connector
+
−
Terminal
E57
121
128
Ignition switch ON
→
OFF
After turning ignition switch OFF, battery
voltage will exist for a few seconds and drop
to approximately 0 V.
+
−
Continuity
ECM
IPDM E/R
Connector Terminal
Connector Terminal
E57
121
F90
103
Existed
ECM
Condition
Voltage
(Approx.)
Connector
+
−
Terminal
E57
121
128
Ignition switch ON
0 V
Turn ignition switch OFF and
wait at least 10 seconds.
Battery voltage
POWER SUPPLY AND GROUND CIRCUIT
ECM-147
< DTC/CIRCUIT DIAGNOSIS >
[MR20DD]
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
A
ECM
N
P
O
5.
Also check harness for short to ground and short to power.
Is the inspection result normal?
YES
>> Replace IPDM E/R. Refer to
PCS-67, «Removal and Installation»
.
NO
>> Repair or replace malfunctioning part.
9.
CHECK IGNITION SWITCH SIGNAL
1.
Turn ignition switch ON.
2.
Check the voltage between ECM harness connector terminals.
Is the inspection result normal?
YES
>> Refer to
GI-41, «Intermittent Incident»
.
NO
>> Go to 10.
10.
CHECK IGNITION SWITCH SIGNAL CIRCUIT
1.
Turn ignition switch OFF.
2.
Disconnect ECM harness connector.
3.
Disconnect IPDM E/R harness connector.
4.
Check the continuity between ECM harness connector and IPDM E/R harness connector.
5.
Also check harness for short to ground and short to power.
Is the inspection result normal?
YES
>> Perform trouble diagnosis for power supply.
NO
>> Repair or replace malfunctioning part.
+
−
Continuity
ECM
IPDM E/R
Connector Terminal
Connector Terminal
E57
121
F90
103
Existed
ECM
Condition
Voltage
(Approx.)
Connector
+
−
Terminal
E57
109
128
Ignition switch OFF
0 V
Ignition switch ON
Battery voltage
+
−
Continuity
ECM
IPDM E/R
Connector
Terminal
Connector
Terminal
E57
109
E38
19
Existed
ECM-148
< DTC/CIRCUIT DIAGNOSIS >
[MR20DD]
U0101 CAN COMM CIRCUIT
U0101 CAN COMM CIRCUIT
DTC Description
INFOID:0000000010702875
CAN (Controller Area Network) is a serial communication line for real time application. It is an on-vehicle mul-
tiplex communication line with high data communication speed and excellent error detection ability. Many elec-
tronic control units are equipped onto a vehicle, and each control unit shares information and links with other
control units during operation (not independent). In CAN communication, control units are connected with 2
communication lines (CAN H line, CAN L line) allowing a high rate of information transmission with less wiring.
Each control unit transmits/receives data but selectively reads required data only.
DTC DETECTION LOGIC
POSSIBLE CAUSE
Harness or connectors (CAN communication line is open or shorted)
FAIL-SAFE
Not applicable
DTC CONFIRMATION PROCEDURE
1.
PERFORM DTC CONFIRMATION PROCEDURE
1.
Turn ignition switch ON and wait at least 3 seconds.
2.
Check 1st trip DTC.
Is 1st trip DTC detected?
YES
>> Proceed to
ECM-148, «Diagnosis Procedure»
.
NO-1
>> To check malfunction symptom before repair: Refer to
GI-41, «Intermittent Incident»
.
NO-2
>> Confirmation after repair: INSPECTION END
Diagnosis Procedure
INFOID:0000000010702876
Perform the trouble diagnosis for CAN communication system. Refer to
LAN-24, «Trouble Diagnosis Flow
Chart»
.
DTC No.
CONSULT screen terms
(Trouble diagnosis content)
DTC detecting condition
U0101
LOST COMM (TCM)
(Lost communication with TCM)
When ECM is not transmitting or receiving CAN communication signal of
OBD (emission-related diagnosis) for 2 seconds or more.
U1001 CAN COMM CIRCUIT
ECM-149
< DTC/CIRCUIT DIAGNOSIS >
[MR20DD]
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
A
ECM
N
P
O
U1001 CAN COMM CIRCUIT
DTC Description
INFOID:0000000010702877
CAN (Controller Area Network) is a serial communication line for real time application. It is an on-vehicle mul-
tiplex communication line with high data communication speed and excellent error detection ability. Many elec-
tronic control units are equipped onto a vehicle, and each control unit shares information and links with other
control units during operation (not independent). In CAN communication, control units are connected with 2
communication lines (CAN H line, CAN L line) allowing a high rate of information transmission with less wiring.
Each control unit transmits/receives data but selectively reads required data only.
DTC DETECTION LOGIC
POSSIBLE CAUSE
Harness or connectors (CAN communication line is open or shorted)
FAIL-SAFE
Not applicable
DTC CONFIRMATION PROCEDURE
1.
PERFORM DTC CONFIRMATION PROCEDURE
1.
Turn ignition switch ON and wait at least 3 seconds.
2.
Check 1st trip DTC.
Is 1st trip DTC detected?
YES
>> Proceed to
ECM-149, «Diagnosis Procedure»
.
NO-1
>> To check malfunction symptom before repair: Refer to
GI-41, «Intermittent Incident»
.
NO-2
>> Confirmation after repair: INSPECTION END
Diagnosis Procedure
INFOID:0000000010702878
Perform the trouble diagnosis for CAN communication system. Refer to
LAN-24, «Trouble Diagnosis Flow
Chart»
.
DTC No.
CONSULT screen terms
(Trouble diagnosis content)
DTC detecting condition
U1001
CAN COMM CIRCUIT
(CAN COMM CIRCUIT)
When ECM is not transmitting or receiving CAN communication signal oth-
er than OBD (emission-related diagnosis) for 2 seconds or more.
ECM-150
< DTC/CIRCUIT DIAGNOSIS >
[MR20DD]
U1040 ENG COMM CIRCUIT
U1040 ENG COMM CIRCUIT
DTC Description
INFOID:0000000010702879
DTC DETECTION LOGIC
POSSIBLE CAUSE
• Harness or connectors
(LIN communication circuit is open or shorted.)
• ECM
FAIL-SAFE
Not applicable
DTC CONFIRMATION PROCEDURE
1.
PRECONDITIONING
If DTC Confirmation Procedure has been previously conducted, always perform the following procedure
before conducting the next test.
1.
Turn ignition switch OFF and wait at least 10 seconds.
2.
Turn ignition switch ON.
3.
Turn ignition switch OFF and wait at least 10 seconds.
>> GO TO 2.
2.
PERFORM DTC CONFIRMATION PROCEDURE
1.
Turn ignition ON and wait at least 10 seconds.
2.
Check DTC.
Is DTC detected?
YES
>> Proceed to
ECM-150, «Diagnosis Procedure»
.
NO
>> INSPECTION END
Diagnosis Procedure
INFOID:0000000010702880
1.
CHECK LIN COMMUNICATION CIRCUIT
1.
Turn ignition switch OFF.
2.
Disconnect ECM harness connector and alternator harness connector.
3.
Check the continuity between ECM harness connector and alternator harness connector.
4.
Also check harness for short to power and short to ground.
Is the inspection result normal?
YES
>> GO TO 2.
NO
>> Repair or replace error-detected parts.
2.
REPLACE GENERATOR
1.
Replace alternator. Refer to
CHG-52, «MR20DD : Removal and Installation»
.
2.
Erase DTC.
3.
Perform DTC confirmation procedure again. Refer to
ECM-150, «DTC Description»
.
DTC No.
CONSULT screen terms
(Trouble diagnosis content)
DTC detecting condition
U1040
ENG COMM CIRCUIT
(Engine communication circuit)
ECM cannot transmit a communication signal to generator.
+
−
Continuity
ECM
Alternator
Connector
Terminal
Connector
Terminal
F15
45
F54
2
Existed
U1040 ENG COMM CIRCUIT
ECM-151
< DTC/CIRCUIT DIAGNOSIS >
[MR20DD]
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
A
ECM
N
P
O
Is DTC detected again?
YES
>> Replace ECM. Refer to
ECM-416, «Removal and Installation»
.
NO
>> INSPECTION END
ECM-152
< DTC/CIRCUIT DIAGNOSIS >
[MR20DD]
U1044 ENG COMM CIRCUIT
U1044 ENG COMM CIRCUIT
DTC Description
INFOID:0000000010702881
DTC DETECTION LOGIC
POSSIBLE CAUSE
• Harness or connectors
(LIN communication circuit is open or shorted.)
• Generator
FAIL-SAFE
Not applicable
DTC CONFIRMATION PROCEDURE
1.
PRECONDITIONING
If DTC Confirmation Procedure has been previously conducted. always perform the following procedure
before conducting the next test.
1.
Turn ignition switch OFF and wait at least 10 seconds.
2.
Turn ignition switch ON.
3.
Turn ignition switch OFF and wait at least 10 seconds.
>> GO TO 2.
2.
PERFORM DTC CONFIRMATION PROCEDURE
1.
Turn ignition ON and wait at least 10 seconds.
2.
Check DTC.
Is DTC detected?
YES
>> Proceed to
ECM-152, «Diagnosis Procedure»
.
NO
>> INSPECTION END
Diagnosis Procedure
INFOID:0000000010702882
1.
CHECK LIN COMMUNICATION CIRCUIT
1.
Turn ignition switch OFF.
2.
Disconnect ECM harness connector and alternator harness connector.
3.
Check the continuity between ECM harness connector and alternator harness connector.
4.
Also check harness for short to power and short to ground.
Is the inspection result normal?
YES
>> GO TO 2.
NO
>> Repair or replace error-detected parts.
2.
REPLACE GENERATOR
1.
Replace alternator. Refer to
CHG-52, «MR20DD : Removal and Installation»
.
2.
Erase DTC.
3.
Perform DTC confirmation procedure again. Refer to
ECM-152, «DTC Description»
.
DTC No.
CONSULT screen terms
(Trouble diagnosis content)
DTC detecting condition
U1044
ENG COMM CIRCUIT
(Engine communication circuit)
A signal voltage of LIN communication between ECM and generator is ex-
cessively low or excessively high.
+
−
Continuity
ECM
Alternator
Connector
Terminal
Connector
Terminal
F15
45
F54
2
Existed
U1044 ENG COMM CIRCUIT
ECM-153
< DTC/CIRCUIT DIAGNOSIS >
[MR20DD]
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
A
ECM
N
P
O
Is DTC detected again?
YES
>> Replace ECM. Refer to
ECM-416, «Removal and Installation»
.
NO
>> INSPECTION END
ECM-154
< DTC/CIRCUIT DIAGNOSIS >
[MR20DD]
U1050, U1051 LIN COMMUNICATION
U1050, U1051 LIN COMMUNICATION
DTC Description
INFOID:0000000010702883
DTC DETECTION LOGIC
POSSIBLE CAUSE
• Harness or connectors
(LIN communication circuit is open or shorted.)
• Generator
• ECM
FAIL-SAFE
Not applicable
DTC CONFIRMATION PROCEDURE
1.
PRECONDITIONING
If DTC Confirmation Procedure has been previously conducted. always perform the following procedure
before conducting the next test.
1.
Turn ignition switch OFF and wait at least 10 seconds.
2.
Turn ignition switch ON.
3.
Turn ignition switch OFF and wait at least 10 seconds.
>> GO TO 2.
2.
PERFORM DTC CONFIRMATION PROCEDURE
1.
Turn ignition ON and wait at least 10 seconds.
2.
Check DTC.
Is DTC detected?
YES
>> Proceed to
ECM-154, «Diagnosis Procedure»
.
NO
>> INSPECTION END
Diagnosis Procedure
INFOID:0000000010702884
1.
CHECK LIN COMMUNICATION CIRCUIT
1.
Turn ignition switch OFF.
2.
Disconnect ECM harness connector and alternator harness connector.
3.
Check the continuity between ECM harness connector and alternator harness connector.
4.
Also check harness for short to power and short to ground.
Is the inspection result normal?
YES
>> GO TO 2.
NO
>> Repair or replace error-detected parts.
2.
REPLACE GENERATOR
1.
Replace alternator. Refer to
CHG-52, «MR20DD : Removal and Installation»
.
2.
Erase DTC.
DTC No.
CONSULT screen terms
(Trouble diagnosis content)
DTC detecting condition
U1050
LIN COMMUNICATION
ECM detects LIN communication error.
U1051
+
−
Continuity
ECM
Alternator
Connector
Terminal
Connector
Terminal
F15
45
F54
2
Existed
U1050, U1051 LIN COMMUNICATION
ECM-155
< DTC/CIRCUIT DIAGNOSIS >
[MR20DD]
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
A
ECM
N
P
O
3.
Perform DTC confirmation procedure again. Refer to
ECM-154, «DTC Description»
.
Is DTC detected again?
YES
>> Replace ECM. Refer to
ECM-416, «Removal and Installation»
.
NO
>> INSPECTION END
ECM-156
< DTC/CIRCUIT DIAGNOSIS >
[MR20DD]
P0011 IVT CONTROL
P0011 IVT CONTROL
DTC Description
INFOID:0000000010702885
DTC DETECTION LOGIC
POSSIBLE CAUSE
• Crankshaft position sensor
• Camshaft position sensor
• Intake valve timing control solenoid valve
• Accumulation of debris to the signal plate of the camshaft
• Timing chain installation
• Foreign matter caught in the oil groove for intake valve timing control
FAIL-SAFE
DTC CONFIRMATION PROCEDURE
1.
CHECK DTC PRIORITY
If DTC P0011 is displayed with DTC P0075, first perform the trouble diagnosis for DTC P0075.
Is applicable DTC detected?
YES
>> Perform diagnosis of applicable. Refer to
ECM-170, «DTC Description»
.
NO
>> GO TO 2.
2.
PRECONDITIONING
If DTC Confirmation Procedure has been previously conducted, always perform the following procedure
before conducting the next test.
1.
Turn ignition switch OFF and wait at least 10 seconds.
2.
Turn ignition switch ON.
3.
Turn ignition switch OFF and wait at least 10 seconds.
TESTING CONDITION:
Before performing the following procedure, confirm that battery voltage is between 11 V and 16 V at
idle.
>> GO TO 3.
3.
PERFORM DTC CONFIRMATION PROCEDURE-1
With CONSULT
1.
Turn ignition switch ON and select “DATA MONITOR” mode of “ENGINE” using CONSULT.
2.
Start engine and warm it up to normal operating temperature.
3.
Maintain the following conditions for at least 10 consecutive seconds. Hold the accelerator pedal as
steady as possible.
DTC No.
CONSULT screen terms
(Trouble diagnosis content)
DTC detecting condition
P0011
INT/V TIM CONT-B1
“A” Camshaft position — timing over-ad-
vanced or system performance bank 1)
There is a gap between angle of target and phase-control angle degree.
Engine operating condition in fail-safe mode
Fail safe mode
Vehicle behavior
Device fix mode
• This mode fixes the IVT control solenoid valve and the EVT control solenoid valve in the refer-
ence position.
• The intake manifold runner control valve motor is turned OFF (intake manifold runner valve
opens).
ENG SPEED
1,200 — 2,000 rpm
P0011 IVT CONTROL
ECM-157
< DTC/CIRCUIT DIAGNOSIS >
[MR20DD]
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
A
ECM
N
P
O
4.
Stop vehicle with engine running and let engine idle for 10 seconds.
5.
Check 1st trip DTC.
With GST
Follow the procedure “With CONSULT” above.
Is 1st trip DTC detected?
YES
>> Proceed to
ECM-157, «Diagnosis Procedure»
.
NO
>> GO TO 4.
4.
PERFORM DTC CONFIRMATION PROCEDURE-2
With CONSULT
1.
Maintain the following conditions for at least 20 consecutive seconds.
CAUTION:
Always drive at a safe speed.
2.
Check 1st trip DTC.
With GST
Follow the procedure “With CONSULT” above.
Is 1st trip DTC detected?
YES
>> Proceed to
ECM-157, «Diagnosis Procedure»
.
NO-1
>> To check malfunction symptom before repair: Refer to
GI-41, «Intermittent Incident»
.
NO-2
>> Confirmation after repair: INSPECTION END
Diagnosis Procedure
INFOID:0000000010702886
1.
CHECK DTC PRIORITY
If DTC P0011 is displayed with DTC P0075, first perform the trouble diagnosis for DTC P0075.
Is applicable DTC detected?
YES
>> Perform diagnosis of applicable. Refer to
ECM-170, «DTC Description»
.
NO
>> GO TO 2.
2.
CHECK ENGINE OIL PRESSURE WARNING LAMP
1.
Start engine.
2.
Check engine oil pressure warning lamp and confirm it is not illu-
minated.
Is engine oil pressure warning lamp illuminated?
YES
>> Check the engine oil level. Refer to
LU-22, «Inspection»
.
NO
>> GO TO 3.
3.
CHECK INTAKE VALVE TIMING CONTROL SOLENOID VALVE
Refer to
ECM-158, «Component Inspection»
.
COOLAN TEMP/S
More than 60
°
C (140
°
F)
Selector lever
P or N position (CVT)
Neutral position (M/T)
ENG SPEED
1,200 — 3,175 rpm (A constant rotation is maintained.)
COOLAN TEMP/S
More than 60
°
C (140
°
F)
Selector lever
D position (CVT)
1st or 2nd position (M/T)
Driving location
Driving vehicle uphill
(Increased engine load will help maintain the driving
conditions required for this test.)
PBIA8559J
ECM-158
< DTC/CIRCUIT DIAGNOSIS >
[MR20DD]
P0011 IVT CONTROL
Is the inspection result normal?
YES
>> GO TO 4.
NO
>> Replace intake valve timing control solenoid valve. Refer to
EM-183, «Exploded View»
.
4.
CHECK CRANKSHAFT POSITION SENSOR
Refer to
ECM-261, «Component Inspection»
.
Is the inspection result normal?
YES
>> GO TO 5.
NO
>> Replace crankshaft position sensor. Refer to
EM-222, «Exploded View»
.
5.
CHECK CAMSHAFT POSITION SENSOR
Refer to
ECM-266, «Component Inspection»
.
Is the inspection result normal?
YES
>> GO TO 6.
NO
>> Replace camshaft position sensor. Refer to
EM-196, «Exploded View»
.
6.
CHECK CAMSHAFT (INTAKE)
Check the following.
• Accumulation of debris to the signal plate of camshaft
rear end
• Chipping signal plate of camshaft rear end
Is the inspection result normal?
YES
>> GO TO 7.
NO
>> Remove debris and clean the signal plate of camshaft
rear end or replace camshaft. Refer to
EM-197,
«Removal and Installation»
.
7.
CHECK TIMING CHAIN INSTALLATION
Check service records for any recent repairs that may cause timing chain misalignment.
Are there any service records that may cause timing chain misalignment?
YES
>> Check timing chain installation. Refer to
EM-194, «Inspection»
.
NO
>> GO TO 8.
8.
CHECK LUBRICATION CIRCUIT
Perform “Inspection of Camshaft Sprocket (INT) Oil Groove”. Refer to
EM-200, «Inspection»
.
Is the inspection result normal?
YES
>> INSPECTION END
NO
>> Clean lubrication line.
Component Inspection
INFOID:0000000010702887
1.
CHECK INTAKE VALVE TIMING CONTROL SOLENOID VALVE-1
1.
Turn ignition switch OFF.
2.
Disconnect intake valve timing control solenoid valve harness connector.
3.
Check resistance between intake valve timing control solenoid valve terminals as per the following.
PBIA9557J
Intake valve timing control solenoid valve
Resistance
+
−
Terminals
1
2
6.7 — 7.7
Ω
[at 20
°
C (68
°
F)]
1
Ground
Not exist
2
P0011 IVT CONTROL
ECM-159
< DTC/CIRCUIT DIAGNOSIS >
[MR20DD]
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
A
ECM
N
P
O
Is the inspection result normal?
YES
>> GO TO 2.
NO
>> Replace malfunctioning intake valve timing control solenoid valve. Refer to
EM-183, «Exploded
View»
.
2.
CHECK INTAKE VALVE TIMING CONTROL SOLENOID VALVE-2
1.
Remove intake valve timing control solenoid valve.
2.
Provide battery voltage between intake valve timing control sole-
noid valve terminals 1 and 2, and then interrupt it. Check that the
plunger moves as shown in the figure.
CAUTION:
Never apply battery voltage continuously for 5 seconds or
more. Doing so may result in damage to the coil in intake
valve timing control solenoid valve.
NOTE:
Always replace O-ring when intake valve timing control solenoid
valve is removed.
Is the inspection result normal?
YES
>> INSPECTION END
NO
>> Replace malfunctioning intake valve timing control solenoid valve. Refer to
EM-183, «Exploded
View»
.
JMBIA0097ZZ
ECM-160
< DTC/CIRCUIT DIAGNOSIS >
[MR20DD]
P0014 EVT CONTROL
P0014 EVT CONTROL
DTC Description
INFOID:0000000010702888
DTC DETECTION LOGIC
POSSIBLE CAUSE
• Crankshaft position sensor
• Exhaust valve timing control position sensor
• Exhaust valve timing control solenoid valve
• Accumulation of debris to the signal plate of the camshaft
• Timing chain installation
• Foreign matter caught in the oil groove for exhaust valve timing control
FAIL-SAFE
DTC CONFIRMATION PROCEDURE
1.
CHECK DTC PRIORITY
If DTC P0014 is displayed with DTC P0078, first perform the trouble diagnosis for DTC P0078.
Is applicable DTC detected?
YES
>> Perform diagnosis of applicable. Refer to
ECM-173, «DTC Description»
.
NO
>> GO TO 2.
2.
PERFORM COMPONENT FUNCTION CHECK
NOTE:
• Use component function check to check the overall function of Exhaust valve timing control. During this
check, a 1st trip DTC might not be confirmed.
• If the cause is a temporal jamming of debris, it may be back to normal during the following procedure.
1.
Check service records for any recent repairs that may cause timing chain misalignment. If there are,
check timing chain installation first.
2.
Start engine and warm it up to normal operating temperature.
3.
Set the oscilloscope probe between ECM and ground.
4.
Record the wave pattern of the crankshaft position sensor signal and the exhaust valve timing control
position sensor signal at idling.
5.
Record the wave pattern of the crankshaft position sensor signal and the exhaust valve timing control
position sensor signal when the accelerator pedal is depressed quickly.
DTC No.
CONSULT screen terms
(Trouble diagnosis content)
DTC detecting condition
P0014
EXH/V TIM CONT-B1
“B” Camshaft position — timing over-ad-
vanced or system performance bank 1)
There is a gap between angle of target and phase-control angle degree.
Engine operating condition in fail-safe mode
Fail safe mode
Vehicle behavior
Device fix mode
• This mode fixes the IVT control solenoid valve and the EVT control solenoid valve in the refer-
ence position.
• The intake manifold runner control valve motor is turned OFF (intake manifold runner control
valve opens).
ECM
Signal names
Connector
+
–
Terminal
F15
48
44
Crankshaft position sensor
46
42
Exhaust valve timing control position sensor
P0014 EVT CONTROL
ECM-161
< DTC/CIRCUIT DIAGNOSIS >
[MR20DD]
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
A
ECM
N
P
O
6.
Compare both wave patterns and confirm that the exhaust valve timing control position sensor signal is
shifted to the back side.
Is the inspection result normal?
YES-1 >> To check malfunction symptom before repair: Refer to
GI-41, «Intermittent Incident»
.
YES-2 >> Confirmation after repair: INSPECTION END
NO
>> Proceed to
ECM-161, «Diagnosis Procedure»
.
Diagnosis Procedure
INFOID:0000000010702889
1.
CHECK DTC PRIORITY
If DTC P0014 is displayed with DTC P0078, first perform the trouble diagnosis for DTC P0078.
Is applicable DTC detected?
YES
>> Perform diagnosis of applicable. Refer to
ECM-173, «DTC Description»
.
NO
>> GO TO 2.
2.
CHECK ENGINE OIL PRESSURE WARNING LAMP
1.
Start engine.
2.
Check that engine oil pressure warning lamp is not illuminated.
Is engine oil pressure warning lamp illuminated?
YES
>> Proceed to
LU-22, «Inspection»
.
NO
>> GO TO 3.
3.
CHECK EXHAUST VALVE TIMING CONTROL SOLENOID VALVE
Refer to
ECM-174, «Component Inspection»
.
Is the inspection result normal?
YES
>> GO TO 4.
NO
>> Replace malfunctioning exhaust valve timing control solenoid valve. Refer to
EM-183, «Exploded
View»
.
4.
CHECK CRANKSHAFT POSITION SENSOR
Refer to
ECM-261, «Component Inspection»
.
Is the inspection result normal?
YES
>> GO TO 5.
NO
>> Replace malfunctioning crankshaft position sensor. Refer to
EM-222, «Exploded View»
.
JSBIA5009GB
PBIA8559J
Описание U1040 ошибки автомобиля Nissan. В нашем справочнике имеется следующая информация:
На русском языке:
SCP неверные или отсутствующие данные для скорости транспортного средства
На английском языке:
SCP Invalid or Missing Data for Vehicle Speed
Выберите модель для возможности более детального просмотра информации по этой ошибке:
Найти причину >>>
Принимая во внимание тот факт, что OBD2 ошибки работы электронных систем автомобиля не всегда на прямую указывают на неработающий элемент, а чаще дают всего лишь общую информацию о неисправности, мы пришли к следующему выводу:
В разных марках и моделях автомобилей одна и также ошибка может возникать как следствие неисправности абсолютно разных элементов.
Стало понятно, что просто необходим ресурс в котором можно найти не только общую информацию об OBD2 ошибке, а практические данные по конкретному автомобилю.
Опыт автоэлектриков показал, что если рассматривать определенную марка-модель автомобиля, то в подавляющем большинстве случаев причина возникновения какой либо ошибки одна и также.
Мы создаем, не без вашей помощи, справочник причинно-следственной связи возникновения той или иной OBD2 ошибки у конкретного автомобиля (марка и модель). Если на Ваш автомобиль не найдено описание (причинно-следственной связи) ошибки, то не стесняйтесь задавайте вопрос.
Если у вас есть опыт в устранении той или иной ошибки — делитесь опытом с другими пользователями. Так мы сможем сформировать полезный ресурс. По капле от каждого и всем будет полезно.
Возможно будет интересно:
Если ошибка указывает на неверные параметры (высокие или низкие значения) какого нибудь из датчиков или анализаторов, то вероятней всего этот элемент исправен, а проблему надо искать так сказать «выше по течению», в элементах работу которых анализирует датчик или зонд.
Если ошибка указывает на постоянно открытый или закрытый клапан, то тут надо подойти к решению вопроса с умом, а не менять бездумно этот элемент. Причин может быть несколько: клапан засорен, клапан заклинил, на клапан приходит неверный сигнал от других неисправных узлов.
Автомобили с каждым днем становятся все более сложными, но и более диагностируемыми. Наш форум создан для всех, от простых автолюбителей до профессиональных автоэлектриков.
Рекомендуемые сообщения
-
- Поделиться
Здравствуйте.
Мой первый пост на этом форуме, извините что начинаю с вопроса, но буду стараться и самоиу быть полезным в будущем здесь для других.
Nissan Rogue 2015.
двигатель: 2.5L L4 DOHC 16V
блок моторного: 757285 — 725 — NEC008-669
Блок ЕСU (двигателя) был накрыт, взял блок с такой же машины с таким же номером.
Теперь пробую или ключ к нему привязать или блок двигателя ECU к иммобилайзеру. (В предыдущем только на хонду ключи программировал там очень просто), а на на ниссане в первый раз.
Сканер Лаунч и Autel Maxisys.
Захожу через меню nats даёт 20 цыфровый при-пин, а пин ненашел где взять.
Вот здесь и застрял.
Изменено пользователем Виктор
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты
-
- Поделиться
vad777 Здравствуйте. Названия автомобилей, которые произведены не в странах СНГ пишем на английском языке.
Далее, какой блок моторного у Вас? Напишите его название, парт. номер, можете сделать фото шильдика и приложить здесь.
Есть ли у Вас загрузчики для моторных блоков? Ведь «перевязать» блок можно перезаписав данные из старого блока…
Дайте необходимые данные согласно Правил нашего форума и я подкорректирую тему.
-
1
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты
-
- Поделиться
8 часов назад, vad777 сказал:
Здравствуйте.
Мой первый пост на этом форуме, извините что начинаю с вопроса, но буду стараться и самоиу быть полезным в будущем здесь для других.
Авто 2015 ниссан рог. Нужно завести авто на новом блоке ECU.
Блок ЕСU (двигателя) был накрыт, взял блок с такой же машины с таким же номером.
Теперь пробую или ключ к нему привязать или блок двигателя ECU к иммобилайзеру. (В предыдущем только на хонду ключи программировал там очень просто), а на на ниссане в первый раз.
Сканер Лаунч и Autel Maxisys.
Захожу через меню nats даёт 20 цыфровый при-пин, а пин ненашел где взять.
Вот здесь и застрял.
По 20-значному PRE-пину в интернетах нет фри калька для получения PIN-кода, с этим только в л.с. можно вопрос решить.
Но знание PIN-кода Вам не поможет привязать б/у блок управления Hitachi Gen-2 к автомобилю, без разницы простой ключ или Smart-ключ и защелка на руле.
Новый блок ECM — да, только еще софт в него залить будет нужно.
Б/у блок ECM — нет.
Либо устанавливайте комплект : ECM + BCM + ключи.
Или, если со Smart-ключом, то еще к вышеуказанному добавляется защелка рулевого вала.
А так конечно требуется больше вводных данных.
Изменено пользователем P1on3R
-
2
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты
- Автор
-
- Поделиться
8 часов назад, Виктор сказал:
vad777 Здравствуйте. Названия автомобилей, которые произведены не в странах СНГ пишем на английском языке.
Далее, какой блок моторного у Вас? Напишите его название, парт. номер, можете сделать фото шильдика и приложить здесь.
Есть ли у Вас загрузчики для моторных блоков? Ведь «перевязать» блок можно перезаписав данные из старого блока…Дайте необходимые данные согласно Правил нашего форума и я подкорректирую тему.
извеняюсь.
Nissan Rogue 2015.
двигатель: 2.5L L4 DOHC 16V
блок моторного: 757285 — 725 — NEC008-669
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты
- Автор
-
- Поделиться
8 часов назад, P1on3R сказал:
По 20-значному PRE-пину в интернетах нет фри калька для получения PIN-кода, с этим только в л.с. можно вопрос решить.
Но знание PIN-кода Вам не поможет привязать б/у блок управления Hitachi Gen-2 к автомобилю, без разницы простой ключ или Smart-ключ и защелка на руле.
Новый блок ECM — да, только еще софт в него залить будет нужно.
Б/у блок ECM — нет.
Либо устанавливайте комплект : ECM + BCM + ключи.
Или, если со Smart-ключом, то еще к вышеуказанному добавляется защелка рулевого вала.
А так конечно требуется больше вводных данных.
у мена только еепром пргоер UPA-USB, и сканнеры Launch и Autel MaxiSYS.
а возможно перепаять еепром чип с оригинального блокa ?
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты
-
- Поделиться
2 часа назад, vad777 сказал:
а возможно перепаять еепром чип с оригинального блокa ?
А почему бы и нет! На фото платы блока взглянем?
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты
- Автор
-
- Поделиться
2 часа назад, Виктор сказал:
А почему бы и нет! На фото платы блока взглянем?
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты
-
- Поделиться
Часть синхры в проце, часть в еепроме.
Либо проц пересаживать + еепром со старого ECM (если они живые и инфа в них не похерилась).
Одним еепромом сыт не будешь)
Hitachi GEN-2 тут нефиг ловить.
Новые блоки у нас не сильно дорогие, а дилеры по закуму порой по 15-18тыр покупают, вообще понты по сравнению с блоками стоимостью овер 100тыр.
Изменено пользователем P1on3R
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты
-
- Поделиться
16 часов назад, vad777 сказал:
Nissan Rogue 2015
Какой процессор стоит на блоке моторного, на фото не разглядел.
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты
-
- Поделиться
Виктор скорее всего R5F72531FPU , такой проц+еепром переносил, авто не видел, принесли, не нашел в свое время инфы, и чтоб не думать как склонировать, перенес все и сразу, все получилось (по телефону доложились).
-
1
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты
- Автор
-
- Поделиться
11 часов назад, Виктор сказал:
Какой процессор стоит на блоке моторного, на фото не разглядел.
R5F6…. дальше непомню
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты
- Автор
-
- Поделиться
кароче, думаю легче востанновить оригинальный блок чем другой привязать.
перехожу на план Б: востанновить оригинальный блок
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты
-
- Поделиться
17 минут назад, vad777 сказал:
кароче, думаю легче востанновить оригинальный блок чем другой привязать.
перехожу на план Б: востанновить оригинальный блок
Как вариант, либо проц и еепром пересаживай, либо новый блок и привязывать.
-
1
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты
- Автор
-
- Поделиться
10 минут назад, P1on3R сказал:
Как вариант, либо проц и еепром пересаживай, либо новый блок и привязывать.
такой проц перепаять шанс малый на удачю с моим умением придетьса к дилеру за новым блоком и програмированием.
в оригинальном блоке такие ошибки:
U1000: CAN comm circuit
U1044: ENG comm circuit
U1040: ENG comm circuit
U1051: LIN communication
Изменено пользователем vad777
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты
-
- Поделиться
12 часов назад, vad777 сказал:
такой проц перепаять шанс малый на удачю с моим умением придетьса к дилеру за новым блоком и програмированием.
в оригинальном блоке такие ошибки:
U1000: CAN comm circuit
U1044: ENG comm circuit
U1040: ENG comm circuit
U1051: LIN communication
Да по проще чем BGA-проц пересаживать
-
1
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты
- Автор
-
- Поделиться
Пробовал подпаивать некоторые детали, ничего не получалось.
Кароче,
клиент купил новый блок у дилера и запрограммировали они ему там его тоже.
-
1
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты
Для публикации сообщений создайте учётную запись или авторизуйтесь
Вы должны быть пользователем, чтобы оставить комментарий
Войти
Уже есть аккаунт? Войти в систему.
Войти