Ошибка сканирования cc4 205 00000011 brother

Чтобы устранить эту проблему и иметь возможность сканировать, следуйте рекомендациям ниже.

Сообщение об ошибке, приведенное ниже, появляется по некоторым причинам.
Например: CC3-202-00000008, CC4-202-00000008

  1. Убедитесь, что устройство Brother подключено к компьютеру:

    Тип подключения Проверка
    USB
    • Убедитесь, что кабель надежно подключен к устройству Brother и к компьютеру.
    • Если используется концентратор USB, удалите его и подключите устройство Brother напрямую к компьютеру.
    • Убедитесь, что кабель между устройством Brother и компьютером имеет длину не более 2 метров.
    Проводная сеть Убедитесь, что кабель надежно подключен к устройству Brother и маршрутизатору (или точке доступа).
    Беспроводная сеть > Нажмите здесь, чтобы проверить, подключено ли устройство Brother к беспроводной сети.
  2. Проверьте ЖК-дисплей устройства Brother:
     

    1. Убедитесь, что на ЖК-дисплее отображаются дата и время.
    2. Если на ЖК-дисплее отображается сообщение об ошибке, см. решение в Интерактивном руководстве пользователя.
  3. Если используется брандмауэр (или программное обеспечение безопасности), временно отключите его.
  4. Убедитесь, что служба stisvc работает в фоновом режиме:

    стисвоп

    1. Одновременно нажмите на клавиатуре клавиши Ctrl, Alt и Del.
    2. Нажмите Диспетчер задач.
    3. Нажмите Cлужбы.
    4. Убедитесь, что для службы stisvc в столбце Состояние указано Выполняется.
      Если служба «stisvc» Остановлена, щелкните правой кнопкой мыши по stisvc и выберите Запустить.
  5. Попробуйте выполнить сканирование с помощью другой программы, например MS Paint, Мастер работы со сканером или камерой или Фотоальбом Windows.
  6. Перезагрузите компьютер.
  7. Переустановите программное обеспечение и драйверы устройства Brother.

    1. Удалите программное обеспечение и драйверы Brother.
      > Инструкции по удалению драйверов (для Windows) см. здесь.
    2. По завершении загрузите и установите Полный пакет драйверов и программного обеспечения.
      Инструкции по установке доступны на странице загрузки.
      > Нажмите здесь, чтобы загрузить Полный пакет драйверов и программного обеспечения из раздела Файлы.

Связанные модели

ADS-2400N, ADS-2800W, ADS-3000N, ADS-3600W, DCP-130C, DCP-135C, DCP-145C, DCP-150C, DCP-1610WR, DCP-1612WR, DCP-1623WR, DCP-165C, DCP-195C, DCP-330C, DCP-350C, DCP-375CW, DCP-385C, DCP-540CN, DCP-6690CW, DCP-7030R, DCP-7040R, DCP-7045NR, DCP-7055R, DCP-7055WR, DCP-7057R, DCP-7057WR, DCP-7060DR, DCP-7065DNR, DCP-7070DWR, DCP-8070D, DCP-8085DN, DCP-8110DN, DCP-8250DN, DCP-9010CN, DCP-9020CDW, DCP-9040CN, DCP-9042CDN, DCP-J100, DCP-J105, DCP-J315W, DCP-J515W, DCP-J525W, DCP-J715W, DCP-L2500DR, DCP-L2520DWR, DCP-L2540DNR, DCP-L2551DN, DCP-L2560DWR, DCP-L3550CDW, DCP-L5500DN, DCP-L6600DW, DCP-L8410CDW, DCP-T300, DCP-T310, DCP-T500W, DCP-T510W, DCP-T700W, DCP-T710W, MFC-1912WR, MFC-235C, MFC-240C, MFC-250C, MFC-260C, MFC-465CN, MFC-7320R, MFC-7360NR, MFC-7440NR, MFC-7840WR, MFC-7860DWR, MFC-8370DN, MFC-8520DN, MFC-885CW, MFC-8880DN, MFC-8950DW, MFC-9120CN, MFC-9330CDW, MFC-9440CN, MFC-9450CDN, MFC-9465CDN, MFC-990CW, MFC-J200, MFC-J2310, MFC-J2320, MFC-J2510, MFC-J265W, MFC-J2720, MFC-J3520, MFC-J3530DW, MFC-J3720, MFC-J3930DW, MFC-J430W, MFC-J5910DW, MFC-J5945DW, MFC-J6510DW, MFC-J6910DW, MFC-J6945DW, MFC-J825DW, MFC-L2700DNR, MFC-L2700DWR, MFC-L2720DWR, MFC-L2740DWR, MFC-L2751DW, MFC-L3770CDW, MFC-L5700DN, MFC-L5750DW, MFC-L6800DW(T), MFC-L6900DW(T), MFC-L6950DW, MFC-L8650CDW, MFC-L8690CDW, MFC-L9550CDW(T), MFC-L9570CDW(T)

Отзывы о материалах

Чтобы помочь нам улучшить поддержку пользователей, просим вас поделиться своим мнением, ответив на вопросы ниже.

Связанные модели

ADS-2400N, ADS-2800W, ADS-3000N, ADS-3600W, DCP-130C, DCP-135C, DCP-145C, DCP-150C, DCP-1610WR, DCP-1612WR, DCP-1623WR, DCP-165C, DCP-195C, DCP-330C, DCP-350C, DCP-375CW, DCP-385C, DCP-540CN, DCP-6690CW, DCP-7030R, DCP-7040R, DCP-7045NR, DCP-7055R, DCP-7055WR, DCP-7057R, DCP-7057WR, DCP-7060DR, DCP-7065DNR, DCP-7070DWR, DCP-8070D, DCP-8085DN, DCP-8110DN, DCP-8250DN, DCP-9010CN, DCP-9020CDW, DCP-9040CN, DCP-9042CDN, DCP-J100, DCP-J105, DCP-J315W, DCP-J515W, DCP-J525W, DCP-J715W, DCP-L2500DR, DCP-L2520DWR, DCP-L2540DNR, DCP-L2551DN, DCP-L2560DWR, DCP-L3550CDW, DCP-L5500DN, DCP-L6600DW, DCP-L8410CDW, DCP-T300, DCP-T310, DCP-T500W, DCP-T510W, DCP-T700W, DCP-T710W, MFC-1912WR, MFC-235C, MFC-240C, MFC-250C, MFC-260C, MFC-465CN, MFC-7320R, MFC-7360NR, MFC-7440NR, MFC-7840WR, MFC-7860DWR, MFC-8370DN, MFC-8520DN, MFC-885CW, MFC-8880DN, MFC-8950DW, MFC-9120CN, MFC-9330CDW, MFC-9440CN, MFC-9450CDN, MFC-9465CDN, MFC-990CW, MFC-J200, MFC-J2310, MFC-J2320, MFC-J2510, MFC-J265W, MFC-J2720, MFC-J3520, MFC-J3530DW, MFC-J3720, MFC-J3930DW, MFC-J430W, MFC-J5910DW, MFC-J5945DW, MFC-J6510DW, MFC-J6910DW, MFC-J6945DW, MFC-J825DW, MFC-L2700DNR, MFC-L2700DWR, MFC-L2720DWR, MFC-L2740DWR, MFC-L2751DW, MFC-L3770CDW, MFC-L5700DN, MFC-L5750DW, MFC-L6800DW(T), MFC-L6900DW(T), MFC-L6950DW, MFC-L8650CDW, MFC-L8690CDW, MFC-L9550CDW(T), MFC-L9570CDW(T)

Чтобы помочь нам улучшить поддержку пользователей, просим вас поделиться своим мнением, ответив на вопросы ниже.

Solution: What happens when users see an brother error cc4-205 displaying on their Brother Printers? Well, this error arises because of the corruption in Windows system files which can be a real threat to your computer.

And, if you are an avid user of Brother Printers then you can follow the step by step guidance as given below.

Here are two methods to fix Brother Printer Error Code CC4-205 Error :

Method 1: Advanced person Solution (manual update) –
When you start your computer confirm you log in from the administrator account.
Now, click the beginning button and choose all programmes option, then accessories, then system tools, then click on the system restore.
In this new window, you’ll need to select restore my computer to an earlier time option. Now, click on next.
You have to pick the foremost recent system restore point from the list. Contact a restore point then click next button.
Now, you’ve got to press next on the confirmation window.
You have to now, restart your computer when the restoration is finished.
Method 2: Novice person Solution (completely automated) –
You have to download the Brother Error CC4-205 repair utility.
Now, install the program and click on on the Scan button.
You have to click the fix errors button when the scan is completed.
It’s time to restart your computer now.

Source :-  brother error code cc4-205 

Связанные модели

ADS-2400N, ADS-2800W, ADS-3000N, ADS-3600W, DCP-130C, DCP-135C, DCP-145C, DCP-150C, DCP-1610WR, DCP-1612WR, DCP-1623WR, DCP-165C, DCP-195C, DCP-330C, DCP-350C, DCP-375CW, DCP-385C, DCP-540CN, DCP-6690CW, DCP-7030R, DCP-7040R, DCP-7045NR, DCP-7055R, DCP-7055WR, DCP-7057R, DCP-7057WR, DCP-7060DR, DCP-7065DNR, DCP-7070DWR, DCP-8070D, DCP-8085DN, DCP-8110DN, DCP-8250DN, DCP-9010CN, DCP-9020CDW, DCP-9040CN, DCP-9042CDN, DCP-J100, DCP-J105, DCP-J315W, DCP-J515W, DCP-J525W, DCP-J715W, DCP-L2500DR, DCP-L2520DWR, DCP-L2540DNR, DCP-L2551DN, DCP-L2560DWR, DCP-L3550CDW, DCP-L5500DN, DCP-L6600DW, DCP-L8410CDW, DCP-T300, DCP-T310, DCP-T500W, DCP-T510W, DCP-T700W, DCP-T710W, MFC-1912WR, MFC-235C, MFC-240C, MFC-250C, MFC-260C, MFC-465CN, MFC-7320R, MFC-7360NR, MFC-7440NR, MFC-7840WR, MFC-7860DWR, MFC-8370DN, MFC-8520DN, MFC-885CW, MFC-8880DN, MFC-8950DW, MFC-9120CN, MFC-9330CDW, MFC-9440CN, MFC-9450CDN, MFC-9465CDN, MFC-990CW, MFC-J200, MFC-J2310, MFC-J2320, MFC-J2510, MFC-J265W, MFC-J2720, MFC-J3520, MFC-J3530DW, MFC-J3720, MFC-J3930DW, MFC-J430W, MFC-J5910DW, MFC-J5945DW, MFC-J6510DW, MFC-J6910DW, MFC-J6945DW, MFC-J825DW, MFC-L2700DNR, MFC-L2700DWR, MFC-L2720DWR, MFC-L2740DWR, MFC-L2751DW, MFC-L3770CDW, MFC-L5700DN, MFC-L5750DW, MFC-L6800DW(T), MFC-L6900DW(T), MFC-L6950DW, MFC-L8650CDW, MFC-L8690CDW, MFC-L9550CDW(T), MFC-L9570CDW(T)

Чтобы помочь нам улучшить поддержку пользователей, просим вас поделиться своим мнением, ответив на вопросы ниже.

1. Do the following based on your machine’s connection method:

— If your machine is connected to your computer with a USB cable, go to step 2.

— If your machine is connected using a network, and the issue occurs when scanning from within the ControlCenter4 software on your computer, go to step 2.

— If your machine is connected using a network connection, and the issue only occurs when scanning from the «Scan to» option on your machine, then the issue is caused by the computer having two or more active network connections. (ex: The computer is wired and wireless to the same router or has two wireless connections.)  You must choose ONE connection and disable any others.  Follow the steps below to determine if the computer has multiple network connections:

Windows 8, 8.1, or 10 — Check the computer’s network connections

a. On the computer, move your mouse to the lower left corner of the desktop.  In Windows 8.1 and Windows 10, there is a windows flag icon.

b. Right-click the screen and then left-click Command Prompt.  The Command Prompt window will open.

c. Type: IPCONFIG and then press Enter.

d. You should receive information about your computer’s network connection. You may have to scroll up to see all of the information.  Make note of the IP Address or IPv4 Address.


 

—  If you have two or more network connections indicated by multiple IP Addresses or IPv4 Addresses (as demonstrated below), then you must disable one.  If you’re not sure how to do so, contact your network admin or router manufacturer for assistance.
 

Check Net Connections
 

— If you only have one network connection indicated by a single IP Address or IPv4 Address, go to step 2.

Windows Vista or 7 — Check the computer’s network connections

a. On the computer, click Start.

b. In the Search line and type CMD and then press Enter. The Command Prompt window will open.

c. Type: IPCONFIG and then press Enter.

d. You should receive information about your computer’s network connection. You may have to scroll up to see all of the information.  Make note of the IP Address or IPv4 Address.


 

—  If you have two or more network connections indicated by multiple IP Addresses or IPv4 Addresses (as demonstrated below), then you must disable one.  If you’re not sure how to do so, contact your network admin or router manufacturer for assistance.
 

Check Net Connections
 

— If you only have one network connection indicated by a single IP Address or IPv4 Address, go to step 2.

Windows XP — Check the computer’s network connections

a. On the computer, click Start → Run.

b. Type CMD and then press Enter. The Command Prompt window will open.

c. Type: IPCONFIG and then press Enter.

d. You should receive information about your computer’s network connection. You may have to scroll up to see all of the information.  Make note of the IP Address.


 

—  If you have two or more network connections indicated by multiple IP Addresses (as demonstrated below), then you must disable one.  If you’re not sure how to do so, contact your network admin or router manufacturer for assistance.
 

Check Net Connections
 

— If you only have one network connection indicated by a single IP Address, go to step 2.

2. Restart the computer and then attempt to scan with ControlCenter4:

 If you’re able to scan, then the issue is resolved.

 If you’re still unable to scan, go to step 3.

3. Uninstall the Brother software:

How to uninstall the software

a. Click Brother Utilities Brother Utilities.

Note If the software is not listed, go to step 4

b. Select your model from the dropdown list if it is not already selected.

c. Click Tools.

d. Click Uninstall.

Brother Utilities Uninstall

e. Click OK if you receive the uninstaller window.

f. Click OK if you are prompted to confirm the uninstall procedure.

g. Select Yes, I want to restart my computer now, and then click Finish. Go to step 4.

4. Reinstall the MFL-Pro Suite using the «Full Driver and Software Package», which can be downloaded from the Brother downloads website. Click here for instructions.

Note If a compatible CD is available for your operating system, you may install the MFL-Pro suite software using it instead of the download.

5. Once the installation completes, attempt to scan from ControlCenter4 again.

 If you’re able to scan, then the issue is resolved.

 If you’re still unable to scan, then the problem is related to the computer’s registry settings.  You may scan using an alternate program such as PaperPort, if available.  Contact your computer manufacturer for additonal support.

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Ошибка сканирования cc4 205 00000000 brother
  • Ошибка сети 106 на телевизоре лджи
  • Ошибка сканирования 5 hp 2727
  • Ошибка сетевой кабель не подключен что делать
  • Ошибка сканирования 100016 epson