Ошибка р3103 ауди а6 с6


  1. KreveD100

    17 авг 2013
    2
    A6/F4 2.0Л дизель

    A6 2.0 TDI двигатель BRE, постоянно высвечивается ошибка Р3103. Подскажите, в чем проблема.


  2. Анатолий С

    30 сен 2014
    4
    А6С6 2.0 ТДИ BRE

    P3103 Электродвигатель привода заслонки впускного коллектора -V157: неисправен


  3. Vladik24

    Друзья!!! Помогите!! Таже ошибка!! Все мастера в моем ауле чушь какую то говорят!! Сперва сказали менять клапан ЕГР, я заменил, ошибка не ушла. Поворачиваю ключ начинает мигать спираль, завожу, она мигает, глушу двигатель, потом опять завожу спираль гаснет. И после замены клапана машина на ходу стала держать обороты!! Wtf!!


  4. ADPDA

    6 май 2012
    114
    A6/4F5 2.0TDI 08

    Так вроде ошибка связана с заслонкой!
    Клапан ЕГР ближе к голове.
    Я свою заменил на новую от VDO — доволен!

    ЗЫ: Двигатель встряхивает, когда глушишь?


  5. Melkon&Ratkov

    Melkon&Ratkov

    Со сложной диагностикой мы постараемся помочь.

    25 фев 2014
    6.766
    Московская обл.
    Audi

    Ошибка по неисправности дроссельной заслонки (захлопки) .


    Stop hovering to collapse…
    Click to collapse…


    Hover to expand…
    Нажмите, чтобы раскрыть…


  6. Vladik24

    Клапан ЕГР я заменил, тоже поставил VDO 03G 131 501 R


  7. Vladik24

    Получается надо менять дроссельную заслонку??.
    Электродвигатель привода заслонки впускного коллектора -V157 это она и есть??


  8. ADPDA

    6 май 2012
    114
    A6/4F5 2.0TDI 08

    Есть просто способ проверить заслонку.
    Снимите ее или хотябы патрубок, что бы было видно тарелку заслонки.
    Вкл зажигание (не заводим) заслонка быстро и четко открылась, выкл зажигание, быстро и плотно закрылась.
    Если заклинила в закрытом положении — машина не заведется (воздух не поступает), если не закрывается до конца, двигатель немного потряхивает в момент глушения.
    Обычна проблема в стерты пластиковых шестернях в моторе заслонке, или выработка корпуса-тарелки. В обоих случаях рекомендуется замена (если исключили проводку).


  9. ADPDA

    6 май 2012
    114
    A6/4F5 2.0TDI 08

    Выработанный (но еще рабочий) клапан ЕГР, проявляет себя при прогреве 30-80 градусов — потряхиванием двигателя. При температуре за бортом выше 6-8 градусов. (у меня так).
    При этом ошибки не выдает.

Audi A6 C6 , R4 2.0 P3103 — ChipTuner Forum

Прошивки Hyundai SIM2K-24x от Argutin Motors   Прошивки M86 и Гранта M74M от Argutin Motors   Прошивки Kia SIM2K-24x и Bosch ME17.9.21 от Argutin Motors   Прошивки M74-RCO ВАЗ от Владимира Башкирова

Audi A6 C6 , R4 2.0 P3103


Закрытая тема.
  1. Аватар для doctoruga

    автодиагностика

    Регистрация:
    20.02.2009
    Сообщений:
    1,107
    Адрес:
    Шахунья

    Приветствую всех, с дизелями я очень плохо, прошу помощи, ошибка по клапану V157, разбор клапана показал чистоту и работоспособность моторчика в данном модуле, питание на клапане присутствует. При запуске и глушении авто никаких признаков жизни не подаёт, с исполнительных механизмов тоже. На 90 процентов уверен что неисправен сам модуль, кто богат схемкой, интересует именно управление модулем V157, спасибо.

  2. Аватар для shurikan

    offline

    Разное

    Регистрация:
    03.01.2007
    Сообщений:
    271
    Адрес:
    Новошахтинск

  3. Аватар для abricos33

    offline

    диагностика

    Регистрация:
    07.04.2011
    Сообщений:
    7,525
    Адрес:
    Нижний Новгород

    doctoruga, Код мотора, год нада.

  4. Аватар для doctoruga

    автодиагностика

    Регистрация:
    20.02.2009
    Сообщений:
    1,107
    Адрес:
    Шахунья

    Машинка к сожалению уже не под рукой, год 2007.

  5. Аватар для abricos33

    offline

    диагностика

    Регистрация:
    07.04.2011
    Сообщений:
    7,525
    Адрес:
    Нижний Новгород

    Изображения:

  6. Аватар для doctoruga

    автодиагностика

    Регистрация:
    20.02.2009
    Сообщений:
    1,107
    Адрес:
    Шахунья


Закрытая тема.

Здесь присутствуют: 1 (пользователей: 0 , гостей: 1)
Текущее время: 22:23. Часовой пояс GMT +4.

  • #1

Hello.

Got a bit of a problem on my 2.0 TDI 140.

The yellow engine management light flicks on and off but when i put it to VAGCOM, this fault code came up.

I erased it and it came back instantly:

P3103 V157 — Motor Intake Manifold Flap.
The internet says:
19559/P3103 — Motor for Intake Manifold Flap (V157), Malfunction

Possible Symptoms

  • Higher fuel consumption — (Mine seems fine, Doing 53mpg yesterday)
  • Insufficient acceleration above 100-120 kmh (Nope, mine keeps accelerating well above that speed)
  • Shutting off the engine is not nice and easy (Erm…No, It goes off when i pull the key out)

Possible Causes

  • Intake Manifold Flap (V157) or the motor for V157 doesn’t work well.

Possible Solutions

  • Check wiring and connections (Which wiring?? — fuses are fine)
  • Check / Replace V157, but probably you have to replace the whole EGR

Special Notes

  • The Intake Manifold Flap (V157) has a function in the EGR and in shutting off the (diesel) engine.

The only thing which is wrong is it idles a bit rough sometimes when cold and sometimes, when reversing out the driveway when the cars cold, it stalls….(its a DSG)

The internet says the EGR valve is at fault…Is it? Also, would this mean it is faulty or it needs a good clean. Cars done 60k.

Help would be reallly really appreciated :D
Cheeers

  • #2

Same problem in my car mate

send me your email address and i will forward you an email i was sent about the problem — i havent had a chance to look into it but it involves changing a fuse and maybe cleaning the throttle body — at worst, replacing it!

I have been driving away at the car for a few months with the same fault and nothing has gone wrong yet (touching wood) so you are ok for the time being but if you can get it sorted, do it!

  • #3

Same problem in my car mate

send me your email address and i will forward you an email i was sent about the problem — i havent had a chance to look into it but it involves changing a fuse and maybe cleaning the throttle body — at worst, replacing it!

I have been driving away at the car for a few months with the same fault and nothing has gone wrong yet (touching wood) so you are ok for the time being but if you can get it sorted, do it!

Pm’d my email address to you…Thanks :D

  • #5

http://www.audi-sport.net/vb/showthread.php?t=56232

See the above thread, I had the problem and it ended up been a fuse blown. The air con fans are on the same fuse. The fuse which was blown was in the engine compartment under a panel next to the battery

That fuse blew very recently on my car and i chnaged it and it blew again but then bought a proper 10amp fuse (not one i found on the floor) and it seems to be ok.

I’m going to give it a scrub tommorrow with some carb cleaner and see how it goes….

Thanks for the link + info

Cheers

Gti Jazz Blue


  • #6

I had mine changed by Audi Assist under warranty — there is an improved part available.

You may be able to just clean it up to stop it sticking, I’d check the EGR valve at the same time.

Paul

kettle


  • #7

I had mine changed by Audi Assist under warranty — there is an improved part available.

just wondering was that the fuse or EGR valve you had changed? im a bit dim you see:o.k:

Gti Jazz Blue


  • #8

just wondering was that the fuse or EGR valve you had changed? im a bit dim you see:o.k:

Intake Manifold Flap, also the fuse as it was blown by the IMF.

Paul

kettle


  • #9

my car seems to be a bit stuttery when cold notice when i change gear.
wasnt sure if it was similar?

dunk

Registered User


  • #10

intake manifold flap seems to be a flaky part — had mine changed under
warranty about 1/12 ago — talk to a stealer?

  • #11

Right — Stripped off the Intake motor Flap with the EGR, Gave it a dam good clean with carb cleaner and put it back on but the rubber seal on the big thick rubber pipe had stretched when i was taking it off so not sure how it went as cars not driving good atm…There’s too much air going in as the seal isn’t tight.

However, theres a «zzzzzzzzz» noice coming from the motor for the intake flap…..

And also, when i had the flap out, i was pushing it (the circle bit which opens and closes) in and out and every 9/10 times, the flap would need more force to push it in to open….

i think its knackered but going to buy the seal tommorrow and kind of hoping it will work properly as im skint but…fingers crossed.

But my cars only done 60k and there was atleast a cm of muck and dirt in there….

Going to get the seal tommorrow and see how it goes but it doesnt look good atm.

Thanks for everyones help though

  • #12

Got the seal — Got the code erased and it worked for half the day but then, the yellow engine management light came on and the flap seized again…its just making a loud buzzing noise now becuase the throttle wont open..

That explains why every 9/10 times when i pushed it in, it seized.

Any ideas on how and where to get a cheap one….?

  • #13

I have the same problem at present, was told initially to replace the EGR valve which I did only to be told that the IMF needs replace too. Got one from Euro Car Parts not cheap but less than the dealers. Whats the code that need erased?

  • #14

I have the same problem at present, was told initially to replace the EGR valve which I did only to be told that the IMF needs replace too. Got one from Euro Car Parts not cheap but less than the dealers. Whats the code that need erased?

P3103 V157 — Motor Intake Manifold Flap

Or just take the battery off for 30mins or so and that will earase it.

how much was the IMF ?

cheers

  • #15

got it trade price from Euro £135+vat the VAG Trade Parts Specialist counter wanted £211+vat.

  • #16

got it trade price from Euro £135+vat the VAG Trade Parts Specialist counter wanted £211+vat.

Cheers matey — I’m going to hunt around to see if i can get it cheaper but if not, I’ll get my local garage to get me one as im sure they have a trade account there.

Did it come with all the seals or did you need to buy them new?

Cheers

  • #17

You could try http://www.247spares.co.uk the cheapest I got quoted there at the time was £75.00 but that was for a used one with only a 90 day warranty. I gave it to the mechanic thats fitting it for me, the rubber O ring was there he said he could reuse the metal gasket between the IMF and EGR as it was only fitted last week.

  • #18

Cheers matey …. I’ll have a look around and see what comes up!

Thanks for your help :D

Gti Jazz Blue


  • #19

Personally I would go for a new one as the part was improved and unless you are sure that it is a new version, you risk it happening again with the replaced part.

Paul

  • #20

Given that the part on the car failed at 50k I guess that the repacement part, if its not the newer version, would last similar mileage so saving close on £100 (including vat) on the genuine part kinda makes the replacement part worthwhile. Its a Peirburg part and from what I gather they are a German OE manufacturer so quality should be fine.

  • #21

Does anyone have the part number for the new version?

I’ve heard of these parts going at 20k (on a friends Golf GTI) but I’d rather be safe than sorry and just get the latest version as I’m planning on keeping my car till i finish uni (3 years).

Cheers

PS. My meeting with an Audi Service rep didn’t go to plan. After me making a right fuss infront of potential customers who were buying cars, they moved me into a separate office with the manager and then he said Audi may give a good will gesture.

I stuck to my guns and said i wanted it fitted free and he said the max they will be able to do is around the 50% as a gesture (no gurantee though) as its a common part and i dont service my car from Audi, not had it long and on top, they wont use my diagonostic report becuase they only trust there own so they wanted another £55.

In all, even if i got the 50% gesture, I’d end up paying £300 or so which doesn’t make sence as i can currently get the part for £160 from Euro Car Parts and fit it myself…

I then made a massssive fuss and said I’m never buying another Audi.. Going to get my Dad to cancel the order for his R8 (whcih doesn’t exsist), sell my Audi etc. etc. etc. and i got a 10% discount on my next purchase from Audi…:keule:

All in all, a waste of time :D

  • #23

Give your local vag TPS a call they will give you the part number of the latest unit. The part number they gave me was 038128063 L.

http://www.thetradepartsspecialists.co.uk

Cheers mate.

I got the same one too — 038-128-063-L.

Mine was from a mate of mine….

I’ll drop them a bell tommorrow to confirm! Can i sign up with the website and blufff my details even though I’m not trade ?

Cheers

  • #24

TPS quoted £211 + Vat trade price, and £222 + Vat retail so there wasnt much of a discount from them anyway. If you know anyone that works in a garage ask them if its ok to make a cash sale in their name.

I got the part from Euro, fitted and the light went out immediately, need to clear the history fault codes.

Quote Euro the audi part number they can cross match it.

  • #25

Is this the new revised part..

a1d6_1.JPG

Looks diff to the one thats on my car..

DSC00473.JPG

  • #26

TPS quoted £211 + Vat trade price, and £222 + Vat retail so there wasnt much of a discount from them anyway. If you know anyone that works in a garage ask them if its ok to make a cash sale in their name.

I got the part from Euro, fitted and the light went out immediately, need to clear the history fault codes.

Quote Euro the audi part number they can cross match it.

Oo…So TPS are not that cheap.

I’ll just go with Euro and my garage should be able to get me the part at Trade price..I hope!

I’m just waiting on a mate of mine who should get back to me by monday!

Cheers

Boydie

Guest


  • #27

Fuse F8 was blown in my car so going to do a diagnostic on the car this evening and see what it brings up!

  • #28

Fuse F8 was blown in my car so going to do a diagnostic on the car this evening and see what it brings up!

That was the same problem with mine, the air con fans are also on the same fuse so if the fuse is blown you may also get the ECON light come on as the air cons fans wount run.

The flap must of stuck at some point to blow the fuse, but mines been ok since. Its F8 in the engine compartment fuse box.

Gti Jazz Blue


  • #29

When mine went it was perminantly jammed — it kept blowing the fuse and the Audi assist guy couldn’t move it by hand.

Paul

  • #30

Mines jams everynow and then… and te fuse blew

I’m still trying to source part now! Eurocarparts said they dont have it anymore :S

  • #31

Theres an AUDI INTAKE FLAP,DIESEL ENGINE VW,Skoda,Seat on ebay, item number
270263172602. £120.00 Note…..Using same pic as in your previous post Kaz219

  • #32

It seems a bit dodgy….

I know the guy that’s selling it and we had a quick chat…

I’d rather put in the extra 40 and get it brand new with a years warranty but see how it goes..

Thanks for that!

  • #33

Here’s my 2nd cheapest to date and the tarde price is yet to be confirmed… Has anyone used them?

A brand new Pierburg (original supplier) unit is £173.23

We currently have stock available for immediate despatch.

1st Class Recorded Delivery £3.80

All prices are plus VAT.

To order call us with your details during our core business hours as shown on our website.

Please refer to this email when ordering.

Regards,

Murray‘s DIRECT
Always Good Value
Tel: 01707 272686
Fax: 01707 270541
www.murraysdirect.co.uk

  • #34

And also, my car went into limp mode today.

The EGR valve jammed, idled really rough when in «P» and «D».

Is this a symptom too ?

Boydie

Guest


  • #35

I replaced the F8 fuse and all was hunky dory until the econ light came back on later in the day — looks like I am going to have to replace the flap

Anyone a part number and price for a new one from audi?

Are they hard to replace yourself?

  • #37

I replaced the F8 fuse and all was hunky dory until the econ light came back on later in the day — looks like I am going to have to replace the flap

Anyone a part number and price for a new one from audi?

Are they hard to replace yourself?

Audi is £266.

Its not too hard to do it yourself….

Take the air filter pipe off for better access and then upclip the hose cip under it.

2 screws on the side, 3 underneath and 2 (or 3) holding it onto the EGR valve. Don’t forget to replace the seals and the metal gasket (the seal is £3.30 !! Wt a rip! And clean out the EGR whie your at it with some carb-cleaner! (£5 from Halfords) About 3 Hours Job with cuts and grazes free :D

The link below from Murrays Direct is probs who I’ll go with (good part with guarantee)

Can anyone get a better price that £181 ?

PS. Euro Car Parts ont sell it anymore… :(

  • #38

The latest part numebr is 038128063L. I confirmed it with Audi today!

Mines the 2.0 TDI S-Line DSG (BKD) so if yours is diff engine code, I’d double check to be on the safe side!

  • #39

I replaced the F8 fuse and all was hunky dory until the econ light came back on later in the day —

What econ light?

Do you mean the red one neat the temperature adjuster?

Doesn’t that go on and off is you turn it on and off?

Boydie

Guest


  • #40

The ECON light comes on if there is a problem with your aircon, just like a safe mode

I have an intermittent fault at the minute which causes this light to come on which is rather annoying — I just havent had the chance yet to get it sorted :(

Как устранить OBD2 код неисправности P3103.

Код OBD P3103 — это общий код неисправности, указывающий на проблему с цепью двигателя управления приводом дроссельной заслонки. Этот код может быть вызван множеством проблем, включая неисправную проводку или разъемы, низкое напряжение в цепи двигателя и / или неисправные компоненты, такие как сам двигатель управления приводом дроссельной заслонки.

1. Первым шагом является проверка диагностических кодов неисправностей (DTC) с помощью сканера OBD-II. Если в дополнение к P3103 присутствуют другие коды, то их следует сначала устранить, прежде чем приступать к этому ремонту.

2. Проверьте все соединения на наличие коррозии или повреждений на обоих концах разъема жгута проводов электродвигателя привода дроссельной заслонки и при необходимости замените. Убедитесь, что все штырьки разъема надежно вставлены в соответствующие разъемы, не ослаблены и не повреждены каким-либо образом.

3. Осмотрите всю проводку, связанную с цепью двигателя управления приводом дроссельной заслонки, на наличие признаков износа или коротких замыканий, вызванных трением о другие части рамы автомобиля или компоненты моторного отсека с течением времени; замените любую проводку, которая изношена или сломана на две части из-за трения об острые края и т. д.

4. С помощью мультиметра, настроенного на измерение показаний напряжения постоянного тока в диапазоне 10–20 В постоянного тока, проверьте напряжение на обоих концах каждого провода, подключенного к разъему жгута проводов двигателя управления приводом дроссельной заслонки, при прокручивании двигателя; убедитесь, что напряжение постоянного тока не менее 11 вольт присутствует на каждом контакте этого соединения во время цикла запуска (если нет, то потенциально может быть проблема либо с недостаточным зарядом источника питания батареи, либо со слишком слабым выходным сигналом генератора).

5a) Если было подтверждено достаточное электропитание, но по-прежнему нет ответа от TACM при проверке его электрической целостности: это может указывать на то, что этот компонент вышел из строя и нуждается в замене — действуйте соответственно в соответствии с инструкциями производителя, предоставленными вместе с новой деталью(ями).

5b) Если, тем не менее, вы обнаружите, что между различными клеммами на TACM присутствует непрерывность, но по-прежнему не получаете ответа при попытке активировать его с помощью диагностического прибора: тогда, вероятно, причина может быть связана с коррозией / неисправностью внутренних контактов в ECU, что может потребовать профессионального перепрограммирования. решить проблему должным образом, не рискуя повредить дорогие электронные компоненты, такие как сама система EFI и т. д.

6.) После успешного завершения ремонта еще раз проверьте коды DTC с помощью сканера OBD-II и убедитесь, что они полностью удалены, прежде чем завершать работу!

Примечание:

1. Для поиска других кодов неисправностей воспользуйтесь поисковой строкой. Введите свой код неисправности в поле поиска и отправьте поиск.

2. Информация, содержащаяся на этом сайте, представлена исключительно в информационных целях. Мы не несем ответственности за любые действия, предпринятые вами в отношении вашего автомобиля. Если у вас есть какие-либо сомнения относительно ремонта вашего автомобиля, обратитесь к своему техническому специалисту.

Поиск всех кодов ошибок на одном сайте. Расшифровка Кодов ошибок obd2 по маркам автомобилей.

Знайдено кодов ошибок: 2

Код ошибки:

Значение ошибки



Похожие причины кодов

Коды ошибок по маркам автомобилей

Примечание:

1. Для поиска других кодов неисправностей воспользуйтесь поисковой строкой. Введите свой код неисправности в поле поиска и отправьте поиск.

2. Информация, содержащаяся на этом сайте, представлена исключительно в информационных целях. Мы не несем ответственности за любые действия, предпринятые вами в отношении вашего автомобиля. Если у вас есть какие-либо сомнения относительно ремонта вашего автомобиля, обратитесь к своему техническому специалисту.

Из чего состоит ошибка

В пятизначных кодах первый знак обозначает принадлежность к системе, в которой обнаружена неисправность:

  • Р — неполадки, зафиксированные в работе силового агрегата либо автоматической трансмиссии (АКПП);
  • В — неисправности, связанные с функционированием кузовных систем — электрических стеклоподъемников, подушек безопасности Airbag (SRS), центрального замка и т. д.;
  • С — коды ошибок в работе шасси или ходовой составляющей транспортного средства;
  • U — неисправности, связанные с электрикой или электронным оборудованием, взаимодействием между управляющими модулями, цифровым интерфейсом.

Второй знак обозначает:

  • 0 — общая цифра для всех OBD2 кодов;
  • 1 или 2 — код производителя транспортного средства;
  • 3 — резервая позиция.

Третий знак в комбинации неисправности указывает на тип поломки:

  • 1 и 2 — сбои в функционировании систем подачи воздуха либо топлива;
  • 3 — неисправности в работе системы зажигания;
  • 4 — неполадки, связанные с функционированием систем вспомогательного контроля;
  • 5 — сбои в работу элементов системы холостого хода;
  • 6 — неполадки, зафиксированные в функционировании электронного блока управления автомобилем или его электролиниями;
  • 7 и 8 — неисправности трансмиссионного агрегата.

Последние два знака обозначают порядковый номер неисправности.

Copyright © 2021. Коды ошибок OBD-II с расшифровкой на русском языке — возможные причины, описание и варианты по устранению ошибок.

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Ошибка р3102 фольксваген кадди
  • Ошибка распознавания tof следующий tof не найден
  • Ошибка р3100 форд
  • Ошибка р2714 тойота рав 4
  • Ошибка рассинхронизация датчиков коленвала и распредвала