Ошибка р1349 лексус rx300

На диагностике два Лексуса, GS300 и GS430, у обоих горит чек и проблемы с холостым ходом, у GS300 обороты холостого хода очень высокие, в памяти блока управления ошибка P1349 — неисправность системы VVT.

p1349 vvt system malfunction current history pending , engine and ect

Проверяем клапан и сеточку — фильтр

gs300 снимаем клапан и сеточку VVT

С клапаном проблем нет, а вот сеточка полностью забита что и стало причиной неправильной работы системы изменения фаз газораспределения.

gs300 чистим сеточку ввт

На GS430 ошибок гораздо больше и двигатель очень плохо работает на холостом ходу, это вызвано неправильной работой газораспределения, ошибки Р1346 и Р1349, поэтому сначала устраняем ошибки по системе VVT, скорее всего уйдут и ошибки по пропускам в 1,3,5,7 циллиндрах.

ошибки р1346 р1349 лексус

В этом случае проблема в клапане VVT который клинит.

клапан ввт лексус

ремонт клапана ввт

Автор Сообщение

Заголовок сообщения: lEXUS RX300 P0171 P1349 всё по B1

СообщениеДобавлено: Вс мар 04, 2012 2:23 pm 

Не в сети



Зарегистрирован: Пн дек 19, 2011 4:40 pm
Сообщения: 13
Откуда: Красноярский край г.Зеленогорск

Здравствуйте.

Проблемка с Лексусом, подскажите как правильно отдефектовать работу AFR (широкополосных) датчиков на двигателе 1MZ-FE при помощи Carman Scan Lite 880rus. Есть ещё ошибка P1349, подозрение что виновником 171 ошибки является система VVT-i, но не знаю как правильно работать должны ШДК. Есть какой мануальчик по AFR и как правильно или неправильно они работают?

Вернуться к началу

Профиль  

vav

Заголовок сообщения:

СообщениеДобавлено: Пн мар 05, 2012 12:45 pm 

Не в сети



Зарегистрирован: Вс июн 21, 2009 2:29 pm
Сообщения: 87
Откуда: г.Одесса

Смотрим текущие данные и обогащаем смесь или обедняем.

Или делаем резкие перегазовки,показание 2,5 -4,5В значат что датчик быстрее жив.

Вернуться к началу

Профиль  

joni900

Заголовок сообщения:

СообщениеДобавлено: Пн мар 05, 2012 3:27 pm 

Не в сети



Зарегистрирован: Пн дек 19, 2011 4:40 pm
Сообщения: 13
Откуда: Красноярский край г.Зеленогорск

Вернуться к началу

Профиль  

joni900

Заголовок сообщения:

СообщениеДобавлено: Вт мар 06, 2012 5:06 pm 

Не в сети



Зарегистрирован: Пн дек 19, 2011 4:40 pm
Сообщения: 13
Откуда: Красноярский край г.Зеленогорск

Сегодня с клапаном разобрался — работает, при активации клапанов «отключаются» оба ряда. Но ошибка P0171 B1 пока висит, завтра кхорошо проверю все адаптации и ШДК относительно друг друга.

Вернуться к началу

Профиль  

vav

Заголовок сообщения:

СообщениеДобавлено: Вт мар 06, 2012 6:29 pm 

Не в сети



Зарегистрирован: Вс июн 21, 2009 2:29 pm
Сообщения: 87
Откуда: г.Одесса

1349 это ошибка не по клапану,а общая по VVTi.

Какие коррекции?.

Вложения:
1349.GIF
1349.GIF [ 76.93 КБ | Просмотров: 11074 ]

Вернуться к началу

Профиль  

joni900

Заголовок сообщения:

СообщениеДобавлено: Ср мар 07, 2012 3:24 am 

Не в сети



Зарегистрирован: Пн дек 19, 2011 4:40 pm
Сообщения: 13
Откуда: Красноярский край г.Зеленогорск

Ошибка из-за подклиневшего клапана вылетала. Там же AFS (ШДК) первые стоят, немного на нагрузке перегазуеш и ошибка P0171(по первому ряду, ближе к салону) появляется, вот и думаю что с датчиком состава смеси не порядок, если толком разобраться не смогу просто местами поменяю, а там уже более всё понятней станет.

Вернуться к началу

Профиль  

vav

Заголовок сообщения:

СообщениеДобавлено: Ср мар 07, 2012 11:53 am 

Не в сети



Зарегистрирован: Вс июн 21, 2009 2:29 pm
Сообщения: 87
Откуда: г.Одесса

joni900 писал(а):

Ошибка из-за подклиневшего клапана вылетала. Там же AFS (ШДК) первые стоят, немного на нагрузке перегазуеш и ошибка P0171(по первому ряду, ближе к салону) появляется, вот и думаю что с датчиком состава смеси не порядок, если толком разобраться не смогу просто местами поменяю, а там уже более всё понятней станет.

Ну в принципе правильно.

Вернуться к началу

Профиль  

joni900

Заголовок сообщения:

СообщениеДобавлено: Сб мар 10, 2012 1:14 pm 

Не в сети



Зарегистрирован: Пн дек 19, 2011 4:40 pm
Сообщения: 13
Откуда: Красноярский край г.Зеленогорск

Переставили ДК местами, ошибка Р0171 всё равно загорается, подсосов нет, форсунки человек мыл 3-и месяца назад (не помнит чем). Не знаю что делать, датчики (ШДК) странно работают, первый как сильно не газуй не много диаграмму изменяет 3.18-3.4(примерно) а второй ну прям живой — реагирует на любое нажатие педали и сброс оборотов от 2.3v — 3.8v (сейчас стоит на втором ряду (ближе к радиатору)).

Вернуться к началу

Профиль  

Tech support

Заголовок сообщения:

СообщениеДобавлено: Сб мар 10, 2012 9:18 pm 

Не в сети
Site Admin



Зарегистрирован: Пн июл 19, 2010 11:24 am
Сообщения: 835
Откуда: Москва

Вообще-то более-менее нестарые блоки управления Тойоты поддерживают тест, при котором смесь можно обеднять, либо обогащать. И смотреть на реакцию датчиков AFR. CarmanScan этот тест поддерживает без проблем (меню Actuations). Нужно просто зафиксировать «напряжения» с правого и левого датчиков при одинаковых уровнях обеднения и обогащения и сравнить между собой. Ну а дальше возможны варианты. Ну а для начала я бы измерил ток, потребляемый нагревателями обоих датчиков.

Вернуться к началу

Профиль  

есть пословица — ………… звон ………… он

полностью писать не буду дабы не обидеть , но все же без обид .

нет таких форсунок .

из новшеств тайоты , хонды и т.д.

это спец.лаковое покрытие которое предотвращает образование раковин (при попадании воды или конденсата )

так же данное покрытие предотвращает якобы смолистые образования , но не с нашим бензом это не помогает .

что касается лексусов\тайот то есть TSB по этому поводу , и на некоторых лексусах даже на мониторе выводится

запрос-требование о обслуживании форсунок , но не как не в ванной , а спец жижой с кат.номером от лексуса .

заливается она как раз в бак . согласен что нонсонс , но факт есть факт !

а по поводу течки форсунок после мойки в УЗ ванне

скажу одно , либо под иглой просто села гряз с которой вы не смогли справится

либо на игле и седле имеет место кородийных раковин забитых грязью.

после промывки , такие форсунки как правило начинают течь .

больше всего этим страдают форсунки GM (стоят на нексии 8 кл, до 2008 года)

Хондовские форсунки , как и с лексуса , мерина и т.д. — т.е. нового образца

мыть можно и в УЗ но тока не с химеей и не более 10-15 минут .

химию можно применять , но только аккуратно и не в УЗ.

так что вот.

ЗЫ про VVTi , контролер управляет клапан муфты по средствам ШИМ , надеюсь не нужно объяснять что такое .


Изменено пользователем lainer

Recommended Posts

blurred10

Progressing

    • Share

Hello all, I am new here but I have researched this site before purchasing a ’99 RX300 AWD in Aug ’07.

Recently, my fiance’ had noticed a rough idle and intermittent stumbling at highway speeds. 2 days later the CEL came on and the symptoms had returned. After much research on this site, I thought I had it narrowed down to spark plugs, a bad coil pack, or an O2/air/fuel sensor. I retreived the codes at a local parts store and purchased new plugs and 1 coil pack to get started figuring I would use the extra coil pack to help diagnosis. However when I got home and looked up the codes, I noticed that there were multiple misfires on all cylinders on the same bank and I have a VVC issue. I then thought it was maybe just an air/fuel sensor causing the mayhem and contemplated swapping the 2 pre-cat sensors to see if new codes would reflect the opposite bank. After a bit more research, I see that the P1349 code may be a precurser to a more serious issue.

Would something as simple as a bad coil pack or bad sensor cause misfires in the entire bank? I am hoping it is something simple that I can do myself at minimal cost. Unfortunately, the problem occurs in the bank near the firewall which is a PITA. I understand new sensors are around $200 and that dealers suck your bank account dry so I want to get a better idea of what I am dealing with before I go down that avenue and would appreciate any suggestions or insight.

Details:

1999 RX300 AWD

IAC recently replaced (July 07)

154K miles

P0300

P0301

P0303

P0305

P1349

Thanks in advance for any feedback!

Eric

  • Quote

Link to comment
Share on other sites

lenore

Grand Master

    • Share

Hello all, I am new here but I have researched this site before purchasing a ’99 RX300 AWD in Aug ’07.

Recently, my fiance’ had noticed a rough idle and intermittent stumbling at highway speeds. 2 days later the CEL came on and the symptoms had returned. After much research on this site, I thought I had it narrowed down to spark plugs, a bad coil pack, or an O2/air/fuel sensor. I retreived the codes at a local parts store and purchased new plugs and 1 coil pack to get started figuring I would use the extra coil pack to help diagnosis. However when I got home and looked up the codes, I noticed that there were multiple misfires on all cylinders on the same bank and I have a VVC issue. I then thought it was maybe just an air/fuel sensor causing the mayhem and contemplated swapping the 2 pre-cat sensors to see if new codes would reflect the opposite bank. After a bit more research, I see that the P1349 code may be a precurser to a more serious issue.

Would something as simple as a bad coil pack or bad sensor cause misfires in the entire bank? I am hoping it is something simple that I can do myself at minimal cost. Unfortunately, the problem occurs in the bank near the firewall which is a PITA. I understand new sensors are around $200 and that dealers suck your bank account dry so I want to get a better idea of what I am dealing with before I go down that avenue and would appreciate any suggestions or insight.

Details:

1999 RX300 AWD

IAC recently replaced (July 07)

154K miles

P0300

P0301

P0303

P0305

P1349

Thanks in advance for any feedback!

Eric

You may have a bad coolant sensor, but sounds like the sensor for the VVTI valve timing is bad. READ THIS:

http://www.corolland.com/forums/lofiversio…php/t19941.html

If the dealer will do a FREEZE frame on the codes when they happen they can tell you exactly what is happening. Just reading the codes will not tell you.

  • Quote

Link to comment
Share on other sites

lexushead

Enthusiast

    • Share

Hello all, I am new here but I have researched this site before purchasing a ’99 RX300 AWD in Aug ’07.

Recently, my fiance’ had noticed a rough idle and intermittent stumbling at highway speeds. 2 days later the CEL came on and the symptoms had returned. After much research on this site, I thought I had it narrowed down to spark plugs, a bad coil pack, or an O2/air/fuel sensor. I retreived the codes at a local parts store and purchased new plugs and 1 coil pack to get started figuring I would use the extra coil pack to help diagnosis. However when I got home and looked up the codes, I noticed that there were multiple misfires on all cylinders on the same bank and I have a VVC issue. I then thought it was maybe just an air/fuel sensor causing the mayhem and contemplated swapping the 2 pre-cat sensors to see if new codes would reflect the opposite bank. After a bit more research, I see that the P1349 code may be a precurser to a more serious issue.

Would something as simple as a bad coil pack or bad sensor cause misfires in the entire bank? I am hoping it is something simple that I can do myself at minimal cost. Unfortunately, the problem occurs in the bank near the firewall which is a PITA. I understand new sensors are around $200 and that dealers suck your bank account dry so I want to get a better idea of what I am dealing with before I go down that avenue and would appreciate any suggestions or insight.

Details:

1999 RX300 AWD

IAC recently replaced (July 07)

154K miles

P0300

P0301

P0303

P0305

P1349

Thanks in advance for any feedback!

Eric

You may have a bad coolant sensor, but sounds like the sensor for the VVTI valve timing is bad. READ THIS:

http://www.corolland.com/forums/lofiversio…php/t19941.html

If the dealer will do a FREEZE frame on the codes when they happen they can tell you exactly what is happening. Just reading the codes will not tell you.

How often does your fiancee change her oil?? Possible sludge motor?? The passageways for the controller are very small…Might want to pull a valve cover and check oil condition…Just my 2 cents..

Best wishes,

lexushead

ASE Master/L1

Toyota/Lexus Factory Certified Master

  • Quote

Link to comment
Share on other sites

blurred10

Progressing

  • Author
    • Share

Hello all, I am new here but I have researched this site before purchasing a ’99 RX300 AWD in Aug ’07.

Recently, my fiance’ had noticed a rough idle and intermittent stumbling at highway speeds. 2 days later the CEL came on and the symptoms had returned. After much research on this site, I thought I had it narrowed down to spark plugs, a bad coil pack, or an O2/air/fuel sensor. I retreived the codes at a local parts store and purchased new plugs and 1 coil pack to get started figuring I would use the extra coil pack to help diagnosis. However when I got home and looked up the codes, I noticed that there were multiple misfires on all cylinders on the same bank and I have a VVC issue. I then thought it was maybe just an air/fuel sensor causing the mayhem and contemplated swapping the 2 pre-cat sensors to see if new codes would reflect the opposite bank. After a bit more research, I see that the P1349 code may be a precurser to a more serious issue.

Would something as simple as a bad coil pack or bad sensor cause misfires in the entire bank? I am hoping it is something simple that I can do myself at minimal cost. Unfortunately, the problem occurs in the bank near the firewall which is a PITA. I understand new sensors are around $200 and that dealers suck your bank account dry so I want to get a better idea of what I am dealing with before I go down that avenue and would appreciate any suggestions or insight.

Details:

1999 RX300 AWD

IAC recently replaced (July 07)

154K miles

P0300

P0301

P0303

P0305

P1349

Thanks in advance for any feedback!

Eric

You may have a bad coolant sensor, but sounds like the sensor for the VVTI valve timing is bad. READ THIS:

http://www.corolland.com/forums/lofiversio…php/t19941.html

If the dealer will do a FREEZE frame on the codes when they happen they can tell you exactly what is happening. Just reading the codes will not tell you.

How often does your fiancee change her oil?? Possible sludge motor?? The passageways for the controller are very small…Might want to pull a valve cover and check oil condition…Just my 2 cents..

Best wishes,

lexushead

ASE Master/L1

Toyota/Lexus Factory Certified Master

Thanks for the suggestions guys. We bought the car from my parents in Aug. and has had the oil changed regularly. I switched it to Mobil1 soon after we got it. When I drained the old oil I did not notice any indications of sludge although I did not look under the valve covers.

At this point, I’m think I might be better off taking it in to a mechanic. Parts are costly for this car and I can’t afford to keep replacing things and «hope» it solves the problem. I don’t feel I have a solid enough of a foundation or expertise to make an accurate diagnosis and move forward with a specific repair. I’m hoping a shop will be able to pinpoint the exact problem better than I can so I will only be paying for the necessary parts plus labor. Of course this is under the premise that the shop makes an accurate diagnosis which from what I have read, isn’t always the case. I’m basically stuck picking the lesser of 2 evils.

  • Quote

Link to comment
Share on other sites

rxr300houston

Contributor

    • Share

Hello,

I am having the same problem and symptoms but is with bank 2, cylinders 2, 4, 6. Can someone expand on the issue of sludge build up? I do not have sludge when looking into the filler cap, I change my oil every 3000 Miles.

Let me know what you mechanic finds out.

Thanks.

  • Quote

Link to comment
Share on other sites

rxr300houston

Contributor

    • Share

Your fault code is for bank 1, unlikely all 3 coils go bad at the same time. It is the oil control valve. Very easy to get at, will take 10 minutes. I had the problem with bank2. Cost me $80, the car runs fine.

  • Quote

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later…

blurred10

Progressing

  • Author
    • Share

UPDATE:

I ended up taking it in to a local shop for a diagnostic and $60 later, the shop informed me they checked the vvt actuator and it tested ok. I asked if they checked the Oil Control Valve and he said it was the same thing. The shop said they thought it was an electrical problem and wanted another 2 hours worth of diagnostics at $60 bucks an hour. Needless to say I declined. When I went to pick it up, he informed me they did test the OCV and it checked out ok as well.

After I brought the car home I found rxr300houston’s post and had a pm from him regarding him having the exact same problem on the opposite bank and his solution.

Your fault code is for bank 1, unlikely all 3 coils go bad at the same time. It is the oil control valve. Very easy to get at, will take 10 minutes. I had the problem with bank2. Cost me $80, the car runs fine.

After going to 5 different part stores looking for a manual, I finally found one. I ordered the part and installed it tonight. He was absolutely right. It took about 10 min. and all symptoms were cured!!! After driving around and restarting the engine a couple of times- no more CEL!!!

I just wanted to thank everyone for the feedback in helping my situation. I especially want to thank rxrhouston for going out of his way to help me!! What an outstanding person!!! :cheers:

  • Quote

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later.

If you have an account, sign in now to post with your account.

Клубни выручайте, у кого какие предположения.

Загорелся у меня как то «Чек», машина затроила, тормоза стали вялые, машина начала дергаться и стартовать рывком с места.

Продиагностировал  показало ошибку р1349, муфты мои уже подтикали и я поставил их обе новые. Поехал после установки из гаража домой и на подъезде к дому, опять появилось странное чувство, что что-то не так. Включил бук запустил программу диагностики и опять в сохраненных ошибках та же ошибка(она не текущая!!! «Чек» не горит, до этого удалил все ошибки). Подумал наелся клапан VVT-I,снял его проверил вроде все ок, шток двигается хорошо(подавал 12В напрямую щелкает отлично, не заедает) отверткой то же все нормально.

http://www.drive2.ru/l/7711513/

Что происходит, где еще искать???


Изменено пользователем altezza1999

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Ошибка р1392 ауди а6 с5
  • Ошибка р1346 рав 4
  • Ошибка р1304 приора 16 клапанов
  • Ошибка р1421 тойота
  • Ошибка р1391 шевроле авео т250