#1
Лис.
-
- Пользователи 3 уровень
- 181 сообщений
Отправлено 21 Апрель 2016 — 06:50
Господа, вот и настала моя очередь просить помощи.
Ситуация такова — находясь в отпуске в 1700 км от Москвы (оренбургская обл.) обнаружил, что акпп ушла в аварию после форсирования огромной лужи (хотя может это к делу не относится). На приборке р0700. После танцев с бубном по советам уважаемого Владислава с чисткой контактов и киданеем доп. массы на акпп заехал на сканер и выявил ошибку р0755. При том на сканере расшифровывается как обрыв в цепи соленоида 2-4,а в расшифровке на форуме неисправность соленоида «в». Жду советов, попутно рассматриваю косу от ингибитора до блока.
- Наверх
#2
Лис.
Лис.
-
- Пользователи 3 уровень
- 181 сообщений
Отправлено 21 Апрель 2016 — 06:51
Да, кстати, на все про все у меня один день. Завтра буду выезжать даже на аварийной
- Наверх
#3
Aviatecnic
Aviatecnic
-
- Пользователи 4 уровень
- 725 сообщений
Отправлено 21 Апрель 2016 — 07:05
А фишки на мозгах сухие?
- Наверх
#4
Лис.
Лис.
-
- Пользователи 3 уровень
- 181 сообщений
Отправлено 21 Апрель 2016 — 07:08
На мозгах сухие. Вот на ингибиторе было грязи много, но вроде спиртиком и компрессором всё убралось
- Наверх
#5
Лис.
Лис.
-
- Пользователи 3 уровень
- 181 сообщений
Отправлено 21 Апрель 2016 — 10:30
Людиииии, подскажите распиновку верхнего разъёма мозгов?
- Наверх
#6
Лис.
Лис.
-
- Пользователи 3 уровень
- 181 сообщений
Отправлено 21 Апрель 2016 — 14:23
Уррррра! Победил. Оказался обрыв провода на соленоид 2-4. Он синий с жёлтой полосой на акпп на фишке, которая прикручена болтиком на 8 и номер провода на фишке тоже 8. Второй конец на мозгах в верхней фишке под номером 6. Вернусь домой распишу распиновку, так как все прозвонил пока искал. Огромное спасибо Владислав, а так же Юре за телефонную консультацию. Без вас ребята ехать бы мне на второй трое суток!!!
- Наверх
#7
Лис.
Лис.
-
- Пользователи 3 уровень
- 181 сообщений
Отправлено 25 Апрель 2016 — 14:47
Итак обещанный отчет по варианту ремонта ошибки р0755 (неисправность соленоида 2-4)
Откручиваем разъем с блока соленоидов ключиком на 8
Откручиваем левую фару, падкрылок и бачок стеклоомывателя. Последний необязательно, но намного проще без него. Подбираемся к мозгам и снимаем «с4» верхнюю зеленую фишку . Прозваниваем и выясняем , что не прозванивается синий провод с желтой полоской. Находим обрыв или кидаем новый провод, предварительно отрезав старый во избежании КЗ. Заводим автомобиль и видим, вернее не видим никаких ошибок и штатную работу коробки)))
Всем удачи!
- Наверх
#8
fm-nafing
fm-nafing
-
- Пользователи 4 уровень
- 648 сообщений
Отправлено 25 Апрель 2016 — 22:00
Мододчина. Чётко ясно где куда.
Я изменил бы мир. Но Бог не дал исходники.
- Наверх
Степень важности ремонта : 3
Степень сложности ремонта : 3
- Низкий уровень трансмиссионной жидкости
- Грязная трансмиссионная жидкость
- Неисправен электромагнитный клапан 2/4
- Жгут проводов электромагнитного клапана 2/4 разомкнут или закорочен
- Некачественное электрическое соединение цепи электромагнитного клапана 2/4.
Как исправить код p0755 chrysler?
Начните с проверки ‘Возможных причин’, перечисленных выше. Визуально осмотрите жгут проводов и разъемы. Проверьте наличие поврежденных компонентов и поищите сломанные, погнутые, вытолкнутые или корродированные контакты разъема
Сколько стоит диагностика кода p0755 Крайслер?
Трудозатраты: 1,0
Стоимость диагностики кода P0755 Chrysler составляет 1,0 час трудозатрат. Время диагностики и трудозатраты автосервиса зависят от местоположения, марки и модели автомобиля и даже типа двигателя. Большинство авторемонтных мастерских берут от 75 до 150 долларов США в час
Каковы возможные симптомы кода p0755 chrysler?
- Горит лампочка двигателя (или предупреждающая лампочка Service Engine Soon)
- Коробка передач не переключает передачи.
Что означает код p0755 chrysler?
Соленоид 2/4 контролируется при первоначальном включении питания, а затем каждые 10 секунд. Соленоиды также проверяются сразу после обнаружения ошибки передаточного числа или реле давления. Код P0755 определяется, когда модуль управления трансмиссией (TCM) обнаруживает неисправность в цепи соленоида 2/4
Автор:
Richard Dunn
Дата создания:
10 Май 2021
Дата обновления:
17 Сентябрь 2023
Содержание
- Возможные причины
- Когда код обнаружен?
- Возможные симптомы
- P0755 Chrysler Описание
Возможные причины
Когда код обнаружен?
Код P0755 обнаруживается, когда TCM обнаружил неисправность в цепи соленоида 2/4
Возможные симптомы
June 12, 2012Updated: December 22, 2022By: Abraham Torres-ArredondoArticle ID: 68
This tutorial will help you diagnose a P0755 (OBD II) or Code 42 (OBD I) Transmission diagnostic trouble code (DTC). You’ll learn how to do a resistance test of the 2-4 Shift Solenoid that’s inside and part of the transmission’s solenoid pack.
You can find this tutorial in Spanish here: Cómo Probar Código P0755 (Solenoide De Cambio B) (at: autotecnico-online.com).
Symptoms Of A Bad 2-4 Shift Solenoid (DTC P0755)
When the 2-4 Shift Solenoid (also known as Shift Solenoid B), inside the transmission solenoid pack, goes bad, you’re gonna’ see two specific symptoms, these are:
- The check engine light (CEL) will be lit nice and bright on your Chrysler vehicle’s instrument cluster.
- If OBD II equipped, the trouble code you’re gonna’ see stored in the PCM’s memory is a P0755: 2/4 Solenoid Circuit Malfunction.
- If you’re using a very simple code reader, the code will be described as: P0755: Shift Solenoid B Malfunction (OBD II equipped only).
- If OBD I equipped, you’ll see trouble code 42: 2-4 Solenoid Circuit.
- The transmission will not shift gears:
- More specifically, it’ll stay in 2nd gear no matter what speed you’re driving the vehicle.
- This is called in tech terms: Limp In mode.
It stinks that you’re having this issue (P0755 or code 42), but the cool thing is that it’s not that hard to test this yourself and replace the solenoid pack if indeed the 2-4 Shift Solenoid is bad.
What Tools Do I Need?
The most important tool that you’re gonna’ need is a multimeter. Your multimeter can either be a digital multimeter or an analog multimeter.
A scan tool is becoming a must-have tool, but isn’t necessary to use the info in this test tutorial of the 2-4 Shift Solenoid.
Here are some of my suggestions:
- Multimeter
- Don’t have one or need to upgrade your analog multimeter to a digital multimeter, check out my recommendation here: Abe’s Multimeter Recommendation.
- Scan Tool
- As I mentioned above, you don’t need to use a scan tool to take advantage of the test info in this tutorial, but it does come in handy to read any trouble codes.
- If you don’t own a scan tool yet, I recommend taking a look at these 2 articles I’ve written: Scan Tool Essentials You Should Know! (at: troubleshootmyvehicle.com) and Actron CP9580 Scan Tool Review (also at: troubleshootmyvehicle.com).
Where To Buy The Chrysler Solenoid Pack
Your local auto parts store (like AutoZone, O’Reilly Auto Parts, Pepboys) will carry the Chrysler solenoid pack and will be more than happy to sell you one at a cost of US$150 to $200, which is quite expensive.
Another alternative you may want to explore, is buying it online and saving a few bucks. Below, you’ll find two links (to the same place) so that you can shop and compare and see what option is best for you!
Circuit Descriptions Of The Chrysler Transmission Solenoid Pack
Now, just in case you’re not aware, the 2-4 Shift Solenoid (Shift Solenoid B) is part of the transmission coil pack (this also means that if your tests indicate it’s bad, you’ll need to buy the whole solenoid pack to solve the problem).
The transmission solenoid pack is bolted to the transmission (see the photo at the top of this page). A connector with 8 wires connects to the solenoid pack.
2 of those 8 wires are the ones that feed power and the activation signal to the 2-4 Shift Solenoid and in this section, I’ll identify them for you. This is info you’ll need to know to test the solenoid.
Chrysler Solenoid Pack Connector Pin outs | ||
---|---|---|
Pin | Wire Color | Description |
1 |
Yellow w/ Black stripe * |
2-4 Pressure Switch |
2 |
Dark Green * |
Low/Reverse Pressure Switch |
3 |
Orange w/ Black stripe * |
Overdrive Pressure Switch |
4 |
Red * |
Power (10 to 12 Volts DC) |
5 |
Pink * |
Underdrive (UD) Solenoid |
6 |
Brown * |
Overdrive (OD) Solenoid |
7 |
Light Blue * |
Low/Reverse Solenoid |
8 |
White * |
2-4 Shift Solenoid |
* Your specific Chrysler, Dodge, Plymouth vehicle may have different colors.
One last thing before we move on to the next page (and start testing), the solenoid pack will have the above 8 numbers embossed on it. This will further aid you in identifying the metal male terminals you’ll need to test in the next page.
Description
OBD-II Trouble Code Description for P0755 Chrysler
What does this mean?
OBD2 Code P0755 Chrysler definition:
Shift solenoid valve B is turned ON or OFF by the Transmission Control Module (TCM) in response to signals sent from the park/neutral position (PNP) switch, vehicle speed and Engine Control Module (ECM) (throttle opening). Gears will then be shifted to the optimum position.
Symptoms
Possible sumptoms of OBD code P0755 Chrysler
– Engine Light ON (or Service Engine Soon Warning Light) – Transmission will not shift gears.
Causes
Possible causes of OBD code P0755 Chrysler
– Low transmission fluid level – Dirty transmission fluid – Faulty shift solenoid B valve – Shift solenoid B valve harness or connectors – Shift solenoid B valve circuit is open or shorted The Error code is generally activated on detection of the following conditions: The P0755 Chrysler code is detected when TCM detects an improper voltage drop when it tries to operate the solenoid valve.
Possible Solutions
The OBD2 Code Information Be Applicable For Chrysler:
2013 Chrysler Town and Country S,2013 Chrysler 300 Motown Edition,2013 Chrysler 300 Glacier,2012 Chrysler Ypsilon,2012 Chrysler Delta,2012 Chrysler 300 SRT8,2012 Chrysler 300 Luxury Series,2012 Chrysler 300C,2011 Chrysler Town and Country,2011 Chrysler 300,2011 Chrysler 200 S,2011 Chrysler 200 Convertible,2011 Chrysler 200,2009 Chrysler GEM Peapod,2009 Chrysler 200C EV Concept,2008 Chrysler ecoVoyager Concept,2008 Chrysler Town and Country,2008 Chrysler Sebring Convertible,2008 Chrysler EV Concept,2008 Chrysler 300C UK Version,2008 Chrysler 300C Touring UK Version,2008 Chrysler 300C Touring SRT UK Version,2008 Chrysler 300C SRT UK Version,2007 Chrysler Sebring UK Version,2007 Chrysler Sebring,2007 Chrysler Pacifica,2007 Chrysler PT Street Cruiser Pacific Coast Highway,2007 Chrysler Nassau Concept,2007 Chrysler Crossfire UK Version,2007 Chrysler Crossfire Roadster UK Version,2007 Chrysler Aspen,2006 Chrysler Imperial Concept,2006 Chrysler 300C SRT8 Touring,2006 Chrysler 300C Heritage Edition,2005 Chrysler Town and Country,2005 Chrysler PT Cruiser Convertible,2005 Chrysler Firepower Concept,2005 Chrysler Crossfire SRT6 Roadster,2005 Chrysler Crossfire SRT6,2005 Chrysler Crossfire Roadster,2005 Chrysler Akino Concept,2005 Chrysler 300C Touring,2005 Chrysler 300C SRT8,2005 Chrysler 300C,2005 Chrysler 300,2004 Chrysler Pacifica,2004 Chrysler ME FourTwelve Concept,2004 Chrysler Crossfire,2003 Chrysler Airflite Concept,2003 Chrysler 300M,2003 Chrysler 300C Touring Concept,2003 Chrysler 300C Concept,2002 Chrysler Pacifica Concept,2002 Chrysler California Cruiser Concept
Note:
1. The list of automotive Makes at the right edge of the screen. The currently selected ODB-ii codes is for the Chrysler makes.
2. Look up the other OBD II Trouble Codes, please use the search box. Enter the 5 character trouble codes in the search box and submit the search.
3. Don’t assume a particular OBD-II code means the same for other auto manufacturers as there are many makes specific codes in use.
4. If your OBD-II trouble codes are for a different car, select that vehicle series before searching for the diagnostic codes because not all OBD2 codes used by one manufacture are used by the other makes.
5. The information contained on this site is presented for informational purposes only. We are not responsible for any actions you take on your vehicle. If you have any doubt as to repairs on your vehicle, please contact your technician.