Ошибка p2457 bmw

Рассмотрим подробнее

  1. Техническое описание и расшифровка ошибки P2457
  2. Симптомы неисправности
  3. Причины возникновения ошибки
  4. Как устранить или сбросить код неисправности P2457
  5. Диагностика и решение проблем
  6. Визуальные повреждения
  7. Проверка напряжения
  8. На каких автомобилях чаще встречается данная проблема
  9. Видео

Код ошибки P2457 звучит как «несоответствие диапазона рабочих характеристик системы охлаждения рециркуляции выхлопных газов». Часто, в программах, работающих со сканером OBD-2, название может иметь английское написание «Exhaust Gas Recirculation (EGR) Cooling Valve Control Circuit High».

Техническое описание и расшифровка ошибки P2457

Сохраненный код P2457 означает, что модуль управления трансмиссией (PCM) обнаружил возможную неисправность в системе охлаждения рециркуляции выхлопных газов (EGR). Это может быть механическая проблема или электрическая неисправность.

Код ошибки P2457 – несоответствие диапазона рабочих характеристик системы охлаждения рециркуляции выхлопных газов

Система рециркуляции отработавших газов предназначена для подачи части инертных выхлопных газов обратно в систему впуска двигателя. Замена отработанных выхлопных газов воздухом, богатым кислородом, приводит к уменьшению количества частиц оксида азота (NOx).

Системы охлаждения EGR используются для снижения температуры газов, перед их поступлением в систему впуска воздуха двигателя. Клапан охлаждения системы рециркуляции ОГ с электронным управлением регулирует поток охлаждающей жидкости двигателя к охладителю рециркуляции ОГ при определенных условиях.

PCM использует входные сигналы от датчика температуры охлаждающей жидкости двигателя (ECT) и датчика / датчиков температуры охладителя EGR. Чтобы определить, когда и в какой степени клапан охлаждения EGR открывается или закрывается. PCM контролирует напряжение системы управления клапаном охлаждения EGR при каждом включении ключа.

Датчики температуры охладителя системы рециркуляции ОГ и рециркуляции отработавших газов сообщают PCM об изменениях температуры охлаждающей жидкости двигателя. PCM сравнивает эти входные сигналы, чтобы вычислить, работает ли система охлаждения EGR должным образом.

Датчики температуры системы рециркуляции ОГ обычно расположены рядом с клапаном рециркуляции ОГ. А сенсоры ЕСТ обычно размещаются в водяной рубашке головки цилиндров или водяной рубашке впускного коллектора.

Если входной сигнал датчика температуры рециркуляции отработавших газов не соответствует запрограммированным характеристикам. Или входной сигнал датчика рециркуляции отработавших газов ненамного ниже, чем у вспомогательного датчика температуры. Будет сохранен код ошибки P2457, а также может загореться индикаторная лампа неисправности.

Симптомы неисправности

Основным симптомом появления ошибки P2457 для водителя является подсветка MIL (индикатор неисправности). Также его называют Check engine или просто «горит чек».

Также они могут проявляться как:

  1. Загорится контрольная лампа «Check engine» на панели управления (код будет записан в память ECM как неисправность).
  2. Могут также присутствовать коды датчиков температуры выхлопных газов.
  3. Возможны дополнительные ошибки датчиков температуры двигателя.
  4. Система рециркуляции отработавших газов может иметь другие отказы из-за накопления углерода или сажи в системе.
  5. Двигатель может не пройти испытание на вредные выбросы.
  6. Во время разгона может быть слышен стук.
  7. Снижение мощности двигателя.
  8. Повышенный расход топлива.
  9. Симптомы могут отсутствовать, кроме сохраненного кода неисправности.

Степень серьезности кода P2457 может варьироваться от средней до тяжелой в зависимости от конкретных симптомов неисправности. А также уровня работоспособности охладителя и перепускного клапана.

Неисправный клапан системы рециркуляции ОГ или цепь управления, могут вызвать чрезмерное воспламенение, а также раннее зажигание. Что может вызвать повреждение поршней, клапанов и других связанных внутренних компонентов двигателя.

Причины возникновения ошибки

Код P2457 может означать, что произошла одна или несколько следующих проблем:

  • Грязная либо забитая система рециркуляции отработавших газов.
  • Неисправность реле или датчика температуры EGR.
  • Чрезмерное накопление сажи или углерода на стенках.
  • Короткое замыкание или обрыв электрических проводов, относящихся к системе рециркуляции отработавших газов.
  • Ослабление, коррозия или повреждение электрических соединителей, относящихся к системе рециркуляции отработавших газов.
  • Низкий уровень охлаждающей жидкости двигателя.
  • Перегрев двигателя.
  • Неисправен охлаждающий вентилятор системы рециркуляции ОГ.
  • В редких случаях, неисправность модуля управления двигателем (ECM).

Как устранить или сбросить код неисправности P2457

Некоторые предлагаемые шаги для устранения неполадок и исправления кода ошибки P2457:

  1. Подключить сканер OBD-II к диагностическому разъему автомобиля и считать все сохраненные данные и коды ошибок.
  2. Очистить коды ошибок с памяти компьютера и провести тест-драйв автомобиля, чтобы выяснить, появляется ли код P2457 снова.
  3. Если код ошибки появится снова, визуально осмотреть электрические провода и соединители, относящиеся к системе рециркуляции отработавших газов.
  4. При необходимости отремонтируйте или замените все закороченные, оборванные, поврежденные или подвергнутые действию коррозии компоненты.
  5. Если проблема не решится, проверьте каналы системы рециркуляции отработавших газов на предмет засорения.
  6. Проверьте работу клапана охлаждения системы рециркуляции отработавших газов.
  7. Измерьте напряжение в цепи с помощью цифрового мультиметра.
  8. Сравните полученное значение со значением, указанным в технической документации производителя, при необходимости замените неисправный клапан.
  9. Если проблема сохраниться, проверьте и при необходимости замените модуль управления двигателем (ECM).

Диагностика и решение проблем

Первым шагом в процессе устранения неисправности P2457, является изучение бюллетеней технического обслуживания (TSB). На предмет известных проблем с конкретным автомобилем.

Шаги расширенной диагностики являются очень специфичными для конкретного автомобиля. Для этого могут потребоваться, специальное оборудование и знания для точного выполнения действий.

Дайте двигателю вашего автомобиля остыть. В большинстве случаев системы рециркуляции выхлопных газов очень горячие. Поскольку они обычно устанавливаются непосредственно на выхлопной системе. Поэтому, если вы не дадите двигателю остыть, вы можете получить ожоги.

Визуальные повреждения

Найти все компоненты, связанные с цепью охладителя рециркуляции отработавших газов, и изучить их на предмет очевидных физических повреждений. В зависимости от конкретного транспортного средства эта схема может включать в себя несколько компонентов. Переключатель температуры, перепускной клапан, клапан рециркуляции ОГ, охладитель рециркуляции ОГ и блок управления двигателем.

Выполните тщательный визуальный осмотр, чтобы проверить проводку на наличие явных дефектов, таких как царапины, потертости, оголенные провода или пятна ожогов. Далее следует проверить разъемы и соединения на предмет безопасности, коррозии и повреждений контактов.

Обязательно тщательно проверьте целостность жгутов с проводами. Они часто проходят вдоль выхлопной трубы и вокруг нее. Поэтому, необходимо закрепить все незакрепленные провода. Если вы обнаружите перегоревший провод, припаяйте его и убедитесь в соответствующей изоляции.

Проверка напряжения

При проверке напряжения необходимо выявить отсутствие источника питания или заземления. Для этого необходимо провести проверку целостности проводки, разъемов и других компонентов.

Нормальные показания сопротивления для проводки и соединений должны составлять 0 Ом. Наличие сопротивления или отсутствие непрерывности указывает на неисправную проводку. Которая является разомкнутой, закороченной или корродированной, и ее необходимо отремонтировать или заменить.

Опорное напряжение и допустимые диапазоны могут варьироваться в зависимости от конкретного транспортного средства и конфигурации схемы.

Если все цепи датчика управления клапаном охлаждения EGR исправны. Используйте инфракрасный термометр для проверки температуры выхлопных газов на входе охладителя (клапана) EGR и на выходе. Сравните полученные результаты со спецификациями производителя и при необходимости замените неисправные компоненты системы охлаждения EGR.

На каких автомобилях чаще встречается данная проблема

Проблема с кодом P2457 может встречаться на различных машинах, но всегда есть статистика, на каких марках эта ошибка присутствует чаще. Вот список некоторых из них:

  • BMW (БМВ Х5)
  • Chevrolet
  • Dodge
  • Ford
  • GMC
  • Infiniti
  • Mercedes
  • Nissan (Ниссан Патфайндер)
  • Opel (Опель Виваро)
  • Renault
  • Volkswagen (Фольксваген Пассат)

С кодом неисправности Р2457 иногда можно встретить и другие ошибки. Наиболее часто встречаются следующие: P2413, P2425, P2426, P2427.

Видео

     

07-02-2019, 06:59 PM

 
#1

New Member

Drives: 2014 328d

Join Date: Aug 2017

Location: Torrington, CT USA

328d F31 P2457


Hey folks,
�Surprisingly� Another issue with my 328d emission system.
Got the code P2457 �EGR COOLING SYSTEM� with FIXD sensor couple of months ago. Took it to the dealer, they replaced the cooler, the valve and even the intake manifold under recall # 18V-755

https://static.nhtsa.gov/odi/rcl/201…8V755-1757.pdf

I barely drove the car since. Less, than 200 miles.

Now, the same code came right back. Checked the valve, seems to work fine to me.

Two questions:

1: is there any �warranty� after the recall was done, or I�ll be charged with all the nicety bmw can think of, if I bring it back to the dealer?

2: I was about to go for a longer trip — about 500 miles round trip — with the car on July 4th weekend. Is there any risk, that it would cause serious problem?

Thank in advance.

     

07-02-2019, 07:02 PM

 
#2

New Member

Drives: 2014 328d

Join Date: Aug 2017

Location: Torrington, CT USA

I have to add, that I�m way over California emissions warranty. Warranty covered my car until 70k. I have 86k in it.

     

07-02-2019, 07:02 PM

 
#3

Lieutenant Colonel

Drives: 328xd Wagon, M2 Competition

Join Date: Jun 2018

Location: Houston

Any chance you have the BMW manufacturer code for that? P codes are vague at best.

And yes, the dealer’s work should have warranty.

__________________

-2014 328d Wagon, 8HP. Self-tuned, 270hp/430ft-lbs.
-2019 M2 Competition MT, Alpine White. Self-tuned 560hp
-2016 Mini Cooper S, MT. Many plans.
Others:
-E36 328is. 2000 Z3 Roady. 2003 VW Jetta TDI Manual. Estoril Z3M Coupe.

     

07-02-2019, 07:05 PM

 
#4

New Member

Drives: 2014 328d

Join Date: Aug 2017

Location: Torrington, CT USA

Thanks for the quick reply. Which ODB2 interface would you recommend, to get the proper BMW manufacturer codes?

     

07-02-2019, 07:07 PM

 
#5

New Member

Drives: 2014 328d

Join Date: Aug 2017

Location: Torrington, CT USA

Quote:

Originally Posted by Enabled
View Post

Any chance you have the BMW manufacturer code for that? P codes are vague at best.

And yes, the dealer’s work should have warranty.

Sorry, I forgot to quote your reply earlier.
The question stands:
Thanks for the quick reply. Which ODB2 interface would you recommend, to get the proper BMW manufacturer codes?

     

07-02-2019, 07:40 PM

 
#6

Lieutenant Colonel

Drives: 328xd Wagon, M2 Competition

Join Date: Jun 2018

Location: Houston

I’d get the dealer to get it looked at. Their work needs to be checked. The manufacturer codes would pinpoint it much more, but it could be simple, or not.

__________________

-2014 328d Wagon, 8HP. Self-tuned, 270hp/430ft-lbs.
-2019 M2 Competition MT, Alpine White. Self-tuned 560hp
-2016 Mini Cooper S, MT. Many plans.
Others:
-E36 328is. 2000 Z3 Roady. 2003 VW Jetta TDI Manual. Estoril Z3M Coupe.

     

07-02-2019, 07:47 PM

 
#7

Lieutenant Colonel

Drives: 328xd Wagon, M2 Competition

Join Date: Jun 2018

Location: Houston

The code most likely translates to BMW manufacturer code 29EB00, which is for «EGR Cooler plausibility: cooler efficiency too low or egr cooler bypass flap faulty».

The flap is vacuum actuated receiving vacuum from a solenoid. It could be as simple as vacuum line disconnected or broken.

__________________

-2014 328d Wagon, 8HP. Self-tuned, 270hp/430ft-lbs.
-2019 M2 Competition MT, Alpine White. Self-tuned 560hp
-2016 Mini Cooper S, MT. Many plans.
Others:
-E36 328is. 2000 Z3 Roady. 2003 VW Jetta TDI Manual. Estoril Z3M Coupe.

     

07-02-2019, 07:51 PM

 
#8

Lieutenant Colonel

Drives: 328xd Wagon, M2 Competition

Join Date: Jun 2018

Location: Houston

__________________

-2014 328d Wagon, 8HP. Self-tuned, 270hp/430ft-lbs.
-2019 M2 Competition MT, Alpine White. Self-tuned 560hp
-2016 Mini Cooper S, MT. Many plans.
Others:
-E36 328is. 2000 Z3 Roady. 2003 VW Jetta TDI Manual. Estoril Z3M Coupe.

     

07-07-2019, 09:49 PM

 
#9

New Member

Drives: 2014 328d

Join Date: Aug 2017

Location: Torrington, CT USA

Just did vehicle test with ISTA+ via ENET cable. No fault codes detected. Strange.


Last edited by Bocy75; 07-08-2019 at 07:02 AM..

     

07-29-2019, 01:44 PM

 
#10

New Member

Drives: 2014 328d

Join Date: Aug 2017

Location: Torrington, CT USA

Quote:

Originally Posted by Enabled
View Post

The code most likely translates to BMW manufacturer code 29EB00, which is for «EGR Cooler plausibility: cooler efficiency too low or egr cooler bypass flap faulty».

The flap is vacuum actuated receiving vacuum from a solenoid. It could be as simple as vacuum line disconnected or broken.

Enabled, you are right, it is translates to BMW code 29EB00 — just read it with bimmerlink.
EGR seems to work fine, intake air temperature always below 34 Celsius. No other error codes. Also, did a scan with another utility — «Car Scanner» — all sensors in green, except EGR Monitor Bank1 Test ID $83. It shows 0.1 Celsius.
I’m not an expert of EGR, or Diesel engines for that matter. Is there a way I could find the fault? Broken / disconnected vacuum line or bad sensor?
Bimmerlink error report and photo of Car scanner read attached.

PS: I know about the other errors, Cylinder 4 injector will be replaced and programmed tomorrow.

Attached Images

 


Last edited by Bocy75; 07-29-2019 at 01:58 PM..

     

07-29-2019, 07:43 PM

 
#11

Lieutenant Colonel

Drives: 328xd Wagon, M2 Competition

Join Date: Jun 2018

Location: Houston

If the dealer just did egr work, you really should get them to fix the issue. They were in that location last. There is no reason why you need to be fixing their mistake.

I am completely unsure if that car scanner software has any accuracy whatsoever. You need software that can read the temps from the various sensors live. Most of that proper software is on windows computers. Trying to do it from phone can be awkward and incomplete.

You also should look at the egr cooler and find the vacuum actuator that controls the internal bypass flap. It should move relatively easy with actuator removed. It should also have a vacuum line going to it from a solenoid.

__________________

-2014 328d Wagon, 8HP. Self-tuned, 270hp/430ft-lbs.
-2019 M2 Competition MT, Alpine White. Self-tuned 560hp
-2016 Mini Cooper S, MT. Many plans.
Others:
-E36 328is. 2000 Z3 Roady. 2003 VW Jetta TDI Manual. Estoril Z3M Coupe.

     

01-29-2020, 02:21 AM

 
#12

New Member

davidekgm@gmail.com's Avatar

Drives: BMW F30 Sport line

Join Date: Sep 2019

Location: Europe

I have same problem with 29eb00 error, I’ve changed egr elektro Valve, but code show’s again after 200km (dynamic driving), I also checked vacuum actuator and it looks ok
Next steep I’m gonna look at temp sensor it is not to dirty but I don’t have any diagnostic tools only obd2.
Any ideas what I can do more ??

     

05-26-2020, 01:47 PM

 
#13

New Member

Drives: 2014 328d

Join Date: Aug 2017

Location: Torrington, CT USA

Quote:

Originally Posted by Enabled
View Post

If the dealer just did egr work, you really should get them to fix the issue. They were in that location last. There is no reason why you need to be fixing their mistake.

I am completely unsure if that car scanner software has any accuracy whatsoever. You need software that can read the temps from the various sensors live. Most of that proper software is on windows computers. Trying to do it from phone can be awkward and incomplete.

You also should look at the egr cooler and find the vacuum actuator that controls the internal bypass flap. It should move relatively easy with actuator removed. It should also have a vacuum line going to it from a solenoid.

I Wanted to give an update on this, hoping, that this will help others with similar code.
Enabled, you were right, thank you for the advice.
It turned out — after months of additional error codes popping up (including Emission and injector codes) many visits of the dealership, (especially after the car didn�t run smoothly) , is that — during the original recall EGR service — the dealership nipped the vacuum line going to the actuator valve from the solenoid. As a result, the EGR cooler was working all the time, causing major carbon build up in the cylinder heads. They ended up fixing it for free, it took 92 day All together. They had to replace the injectors, they did carbon blasting, replaced the intake manifold among many others parts.
Since then — 2020 January, over 4000 miles driven since — the cars runs perfectly.
👌🏻👍🏻🤞🏻

     

05-26-2020, 01:49 PM

 
#14

New Member

Drives: 2014 328d

Join Date: Aug 2017

Location: Torrington, CT USA

Quote:

Originally Posted by davidekgm@gmail.com
View Post

I have same problem with 29eb00 error, I’ve changed egr elektro Valve, but code show’s again after 200km (dynamic driving), I also checked vacuum actuator and it looks ok
Next steep I’m gonna look at temp sensor it is not to dirty but I don’t have any diagnostic tools only obd2.
Any ideas what I can do more ??

As you see it in my previous post, check the vacuum line. Good luck!

Описание P2457 ошибки автомобиля BMW. В нашем справочнике имеется следующая информация:

На русском языке:

Охлаждение системы рециркуляции отработавших газов (EGR) — функционирование

На английском языке:

Exhaust Gas Recirculation Cooling System Performance

Выберите модель для возможности более детального просмотра информации по этой ошибке:

Ошибка работы двигателя или АКПП P2457 автомобиля BMW

В разных марках и моделях автомобилей одна и также ошибка может возникать как следствие неисправности абсолютно разных элементов.

Возможно будет интересно:

Если ошибка указывает на неверные параметры (высокие или низкие значения) какого нибудь из датчиков или анализаторов, то вероятней всего этот элемент исправен, а проблему надо искать так сказать «выше по течению», в элементах работу которых анализирует датчик или зонд.

Если ошибка указывает на постоянно открытый или закрытый клапан, то тут надо подойти к решению вопроса с умом, а не менять бездумно этот элемент.

Причин может быть несколько: клапан засорен, клапан заклинил, на клапан приходит неверный сигнал от других неисправных узлов.

Contents

  1. Technical description and explained code P2457
  2. Symptoms of vehicle malfunctions
  3. Factors that can cause this error code
  4. How to fix or reset OBD-2 code P2457
  5. Diagnose and repair of problems
  6. Visual damage
  7. Voltage check
  8. On which vehicles does this problem occur most frequently
  9. Video

Fault code P2457 is called “Exhaust Gas Recirculation (EGR) Cooling Valve Control Circuit High” but in different programs it may be called differently. This fault designation applies to all vehicles equipped with OBD-II.

Technical description and explained code P2457

Stored code P2457 means that the transmission control module (PCM) has detected a possible fault in the exhaust gas recirculation cooling system (EGR). This may be a mechanical problem or an electrical problem.

Fault code P2457 – exhaust gas recirculation cooling valve control circuit high

The exhaust gas recirculation system is designed to feed a portion of the inert exhaust gases back into the engine intake system. Replacing the exhaust gases with oxygen-rich air reduces the amount of nitrogen oxide (NOx) particles.

EGR cooling systems are used to reduce the temperature of the gases before they enter the engine’s air intake system. An electronically controlled EGR cooling valve regulates the flow of engine coolant to the EGR cooler under certain conditions.

The PCM uses input signals from the engine coolant temperature sensor (ECT) and the EGR cooler temperature sensor/s. To determine when and to what extent the EGR coolant valve opens or closes. The PCM monitors the EGR coolant valve control system voltage each time the key is turned on.

The EGR cooler temperature and EGR cooler temperature sensors report changes in engine coolant temperature to the PCM. The PCM compares these input signals to calculate whether the EGR cooling system is operating properly.

The EGR system temperature sensors are usually located near the EGR valve. And the ECT sensors are usually located in the water jacket of the cylinder head or the water jacket of the intake manifold.

If the exhaust gas recirculation temperature sensor input does not match the programmed specifications. Or the exhaust gas recirculation sensor input signal is slightly lower than that of the auxiliary temperature sensor. Error code P2457 will be stored, and the malfunction lamp may illuminate.

Symptoms of vehicle malfunctions

The main signal that an error P2457 has occurred is the Malfunction Indicator Lamp (MIL) is also known as the CheckEngine Light.

It can also be warning signs such as:

  1. The Check Engine light on the control panel will illuminate (the code will be written to the ECM memory as a fault).
  2. There may also be emission temperature sensor codes present.
  3. There may be additional engine temperature sensor errors.
  4. The exhaust gas recirculation system may have other failures due to accumulation of carbon or soot in the system.
  5. The engine may fail an emissions test.
  6. A knock may be heard during acceleration.
  7. Reduced engine performance.
  8. Increased fuel consumption.
  9. There may be no symptoms other than a stored fault code.

The severity of code P2457 can range from moderate to severe, depending on the specific symptoms of the fault. As well as the level of performance of the cooler and bypass valve.

A faulty exhaust recirculation valve or control circuit, can cause excessive ignition, as well as early ignition. This can cause damage to pistons, valves, and other related internal engine components.

Factors that can cause this error code

The error code P2457 can mean that one or more of the following problems have occurred:

  • Dirty or clogged exhaust gas recirculation system.
  • Faulty EGR relay or temperature sensor.
  • Excessive soot or carbon buildup on walls.
  • Short-circuited or broken electrical wiring relating to the EGR system.
  • Loose, corroded, or damaged electrical connectors related to the exhaust gas recirculation system.
  • The engine coolant level is low.
  • Engine overheating.
  • The cooling fan of the exhaust gas recirculation system is defective.
  • In rare cases, engine control module (ECM) malfunction.

How to fix or reset OBD-2 code P2457

Some suggested steps for troubleshooting and fix the error code P2457:

  1. Connect an OBD-II scanner to the vehicle’s diagnostic connector and read all stored data and error codes.
  2. Clear the error codes from the computer memory and test-drive the vehicle to see if code P2457 appears again.
  3. If the error code appears again, visually inspect the electrical wires and connectors related to the exhaust gas recirculation system.
  4. If necessary, repair or replace any shorted, broken, damaged, or corroded components.
  5. If the problem persists, check the exhaust recirculation system ducts for blockage.
  6. Check the operation of the exhaust gas recirculation cooling valve.
  7. Measure the circuit voltage with a digital multimeter.
  8. Compare with the value in the manufacturer’s data sheet, and replace the faulty valve if necessary.
  9. If the problem persists, check and replace the engine control module (ECM) if necessary.

Diagnose and repair of problems

The first step in the P2457 troubleshooting process is to review the Technical Service Bulletins (TSB). For known problems with a particular vehicle.

The advanced diagnostic steps are very vehicle specific. It may require, special equipment and knowledge to accurately perform the steps.

Allow your vehicle’s engine to cool down. In most cases, exhaust gas recirculation systems are very hot. Since they are usually installed directly on the exhaust system. Therefore, if you don’t let the engine cool down, you can get burned.

Visual damage

Locate all of the components associated with the exhaust gas recirculation cooler circuit and examine them for obvious physical damage. Depending on the specific vehicle, this circuit may include several components. Temperature switch, bypass valve, exhaust gas recirculation valve, exhaust gas recirculation cooler and engine control unit.

Perform a thorough visual inspection to check the wiring for obvious defects such as scratches, scuffs, exposed wires or burn spots. Next, check connectors and connections for safety, corrosion, and contact damage.

Be sure to carefully check the integrity of the wire harnesses. They often run along and around the exhaust pipe. Therefore, you need to secure any loose wires. If you find a burned wire, solder it and make sure it is properly insulated.

Voltage check

When checking the voltage, you need to identify the absence of a power source or ground. This requires checking the continuity of the wiring, connectors, and other components.

Normal resistance readings for wiring and connections should be 0 ohms. The presence of resistance or lack of continuity indicates faulty wiring. Which is open, shorted, or corroded and should be repaired or replaced.

Reference voltages and allowable ranges may vary depending on the specific vehicle and circuit configuration.

If all of the EGR cooling valve control sensor circuits are serviceable. Use an infrared thermometer to check the EGR cooler (valve) inlet and outlet exhaust temperatures. Compare results with manufacturer’s specifications and replace defective EGR cooling system components as necessary.

On which vehicles does this problem occur most frequently

Fault code P2457 can occur on different vehicles but there are statistics on which brands this occurs most often. Here is a list of some of them:

  • BMW (X5)
  • Chevrolet
  • Dodge
  • Ford
  • GMC
  • Infiniti
  • Mercedes-Benz
  • Nissan (Pathfinder)
  • Opel (Vivaro)
  • Renault
  • Volkswagen (Passat)

Fault code P2457 can sometimes be found with other errors. The most common are the following: P2413, P2425, P2426, P2427.

Video

Hi, I just got my car not too long ago, bought it used.

I have 1 code and CEL on which is enough to fail the e test here in ontario.

Its P2457 Exhaust Gas Recirculation (EGR) Cooling System Performance

When I went to get my etest done, 2 monitors were «not ready» which we in ontario for 2009+ vehicles can only have 1 monitor «not ready».

These monitors are: NMHC Catalyst , and Oxygen Sensor Heater. This is as on the print out from the ministry’s computer system at the mechanic’s shop.
The mechanic said this might be from a Oxygen sensor wiring shorted or open, I just looked under my car, everything looks ok on the O2 sensors and their wiring.

I’m having troubles wiht my INPA correctly reading my DDE, so I can’t read the oxygen sensors. The trouble i’m having is that it wont connect to the proper control module from the list, it says «D73N57C0» but this module isn’t listed, So I use the MSD 80.0 for N43, N53 and N54 but I can only scan for codes, no adaptation, and no live data.

I also have a generic store bought obd code reader, and it tells me what monitors are ready and what aren’t. At the moment HCC is not ready, and DPF is not ready — mind you, DPF was ready before I cleared the CEL — every time I clear the CEL it also resets the monitors and I have to run the «driving cycle » to adapt all monitors again.

I did find the DPF line connecting to the exhaust was a little loose, perhaps it was leaking dpf on the ground and not squirting it inside the exhaust?
I put it back on but I would need to drive the car so that the DPF monitor resets.

Anyhow, the P2547 code is probably nothing to do with DPF, If i could fix this issue, i’m certain i’d pass the etest.
Has anyone any suggestions as what I could do wiht the EGR? take it apart? clean it? any help is greatly appreciated!

By the way, the car drives and pulls like a monster, no issues there

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Ошибка p2455 hyundai
  • Ошибка p246c ford kuga
  • Ошибка p2454 mercedes
  • Ошибка p2271 уаз патриот
  • Ошибка p2470 kia