Ошибка p160400 тойота камри

Система зажигания

  • Свеча зажигания

  • Катушка зажигания в сборе

Топливная система

  • Топливная форсунка в сборе

  • Топливный насос

  • Цепь управления топливным насосом

  • Регулятор давления топлива в сборе

  • Топливопровод

  • Система электровакуумного клапана продувки

  • Качество топлива (чрезмерное количество посторонних веществ, ухудшение характеристик)

Системы впуска воздуха и выпуска отработавших газов

  • Датчик массового расхода воздуха в сборе

  • Система забора воздуха

    (утечки воздуха или скопление отложений)

  • Корпус дроссельной заслонки с электродвигателем в сборе

  • Датчик состава топливовоздушной смеси

  • Подогреваемый кислородный датчик

  • Гидравлический клапан изменения фаз в сборе

  • Система регулирования фаз газораспределения (система VVT)

  • Усилитель тормозной системы в сборе

Другие системы управления

  • ECM

  • Жгут проводов или разъем

  • Датчик детонации

  • Датчик температуры охлаждающей жидкости

Двигатель

  • Термостат

  • Двигатель в сборе

Высокая нагрузка от другой системы

  • Система кондиционирования воздуха

  • Система рулевого управления с усилителем

  • Система сигнала электрической нагрузки

  • Система автоматической трансмиссии

Доброго дня всем!

Исходные данные: пробег 170 000
Есть ГБО, но запуск всегда с бензина и после переключение на газ.
Трудный запуск, сканер выдает p1604, но после запуска машина что на бензине, что на газе едет без проблем (то есть обороты норм и реакция на газ и тд.)

Апдейт: Сделал сброс калиб значений. Газ отключил. На выходных поеду к «газовикам», возможно редуктор пропускает.

Итог: замена редуктора ГБО решила проблему. — 5 500руб.

Ребят, не могли бы подсказать в чем может быть дело? (Вроде бы после поездки в Нальчик и обратно на след утро) Недели две двигатель не заводился, зажигание идет, стартер крутится, но зажигание не схватывалось. на 6 раз начала «цепляться», на 7 включился. Это было утром и потом вечером (после долгого простоя). Вытащил датчик распредвала (был чистым), поменял свечи на всякий, и еще некоторые датчики проверил: все были чистыми визуально (хотя у других в записях они были грязными). В итоге вчера утром и вечером 2 раза опять тоже самое. Ночью скинул акуум, но сегодня утром опять тоже самое — не завелась сразу, а на 8-9 раз только. Китайский OBD показал сначала две ошибки p1604 и p1605, но последний запуски показывает только p1604. Особой инфы кроме как чуть ли до самой замены ДВС я не нашел, кроме этого видео:

К мастерам съездить не проблема, но толковых тут нет (ну я по крайней мере не нашел) — так что приходится самому вникнуть в проблему, чтобы не заменить сейчас половины машины (уже проходил это на королле — проблема была в мелочи).

DTC
   P160400    Startability Malfunction

for Preparation Click here

DESCRIPTION

This DTC is stored when the engine does not start even though the STA signal is input or when the engine takes a long time to start, and when the engine speed is low or the engine stalls just after the engine starts.
Using the GTS, the conditions present when the DTC was stored can be confirmed by referring to the freeze frame data. Freeze frame data records engine conditions when a malfunction occurs. This information can be useful when troubleshooting.
It is necessary to check if the vehicle ran out of fuel before performing troubleshooting, as this DTC is also stored when there is engine starting trouble due to running out of fuel.

DTC No. DTC Detection Condition
P160400 Either conditions is met:

  1. The engine speed is below 500 rpm with the STA signal on for a certain amount of time (refer to the illustration below) (1 trip detection logic).
  2. After the engine starts (engine speed is 500 rpm or higher), the engine speed drops to 200 rpm or less within approximately 2 seconds (1 trip detection logic).

A220316E01

Trouble Area
Ignition system
  1. Spark plug
  2. Ignition coil assembly
Fuel system
  1. Fuel injector assembly (for port injection)
  2. Fuel injector assembly (for direct injection)
  3. Fuel pump (for low pressure side)
  4. Fuel pump (for high pressure side)
  5. Fuel pump control circuit
  6. Fuel pressure regulator assembly
  7. Fuel line
  8. Purge VSV system
  9. Fuel quality (existence of foreign matter, degradation)
Intake and exhaust systems
  1. EGR system
  2. Mass air flow meter sub-assembly
  3. Intake system (Air leaks or deposit accumulation)
  4. Throttle body with motor assembly
  5. Air fuel ratio sensor
  6. Heated oxygen sensor
  7. Cam timing oil control solenoid assembly
  8. Camshaft timing oil control valve assembly
  9. Variable Valve Timing system (VVT system)
Other control systems
  1. ECM
  2. Wire harness or connector
  3. Knock control sensor
  4. Engine coolant temperature sensor
Engine
  1. Thermostat
  2. Engine assembly
  3. Engine mount
High load from another system
  1. Air conditioning system
  2. Power steering system
  3. Electrical load signal system
  4. A/T system

INSPECTION PROCEDURE

HINT:
  1. In contrast to normal malfunction diagnosis for components, circuits and systems, DTC P160400 is used to determine the malfunctioning area from the problem symptoms and freeze frame data when the user mentions problems such as starting difficulty.
    As this DTC can be stored as a result of certain user actions, even if the DTC is output, if the customer makes no mention of problems, clear the DTC without performing any troubleshooting and return the vehicle to the customer.
  2. If any other DTCs are output, perform troubleshooting for those DTCs first.
  3. When this Data List item «Immobiliser Communication» is OFF or «Immobiliser Fuel Cut Status» is ON, the engine cannot be started.
  4. Read freeze frame data using the GTS. Freeze frame data records engine conditions when a malfunction occurs. This information can be useful when troubleshooting.
  5. When confirming the freeze frame data, be sure to check all multi freeze frame data (Click here).
  6. When confirming the freeze frame data, if there are multiple items related to the cause of the malfunction, perform troubleshooting for all related items.
  7. Try to start the vehicle under the conditions recorded in the freeze frame data which were present when the malfunction occurred. Confirm the data at this time and compare it with the freeze frame data.
  8. If the malfunction does not recur, carefully check the vehicle conditions from when the malfunction occurred using freeze frame data.
  9. When performing inspections, jiggle the relevant wire harnesses and connectors in an attempt to reproduce malfunctions that do not always occur.
  10. If the same inspection or replacement procedure appears 2 times when performing an inspection procedure, it is not necessary to repeat the procedure the second time.

1.CHECK FOR ANY OTHER DTCS OUTPUT

  1. Connect the GTS to the DLC3.

  1. Turn the engine switch on (IG).

  1. Turn the GTS on.

  1. Enter the following menus: Powertrain / Engine / Trouble Codes.

  1. Result:

    Result Proceed to
    DTC P160400 is output A
    DTC P160400 and other DTCs are output B
    HINT:
    1. If any DTCs other than P160400 is output, troubleshoot those DTCs first.
    2. Using freeze frame data, confirm the conditions the moment the DTC was stored and after the DTC was stored. This information can be useful when troubleshooting.

B
A

2.READ FREEZE FRAME DATA (IMMOBILISER COMMUNICATION AND IMMOBILISER FUEL CUT STATUS)

  1. Connect the GTS to the DLC3.

  1. Turn the engine switch on (IG).

  1. Turn the GTS on.

  1. Using the GTS, confirm the vehicle conditions recorded in the freeze frame data which were present when the DTC was stored (Click here).

    OK:

    Data List Item GTS Display
    Immobiliser Communication ON
    Immobiliser Fuel Cut Status OFF
    HINT:
    1. If the engine is started immediately after reconnecting the battery terminal, the engine may stall immediately after it starts due to the intercommunication process between each ECU. For this reason, when starting the engine after reconnecting the battery terminal, first turn the engine switch on (IG) and then wait several seconds for the communication process to complete before starting the engine.
    2. When this operation causes DTC P160400 to be stored, this is due to normal operation of the immobiliser system and does not indicate a malfunction, so clear the DTC and return the vehicle to the customer.

NG
OK

3.READ FREEZE FRAME DATA (ISC F/B LEARN TORQUE)

  1. Connect the GTS to the DLC3.

  1. Turn the engine switch on (IG).

  1. Turn the GTS on.

  1. Using the GTS, confirm the vehicle conditions recorded in the freeze frame data which were present when the DTC was stored (Click here).

    Result:

    Freeze Frame Data Item Result Suspected Area Action Proceed to
    ISC F/B Learn Torque Less than 15 Nm Go to the next step A
    15 Nm or higher Throttle valve assembly Go to ENGINE DIFFICULT TO START (from step 15) B

B
A

4.READ FREEZE FRAME DATA (ENGINE SPEED)

  1. Connect the GTS to the DLC3.

  1. Turn the engine switch on (IG).

  1. Turn the GTS on.

  1. Using the GTS, confirm the vehicle conditions recorded in the freeze frame data which were present when the DTC was stored (Click here).

    Result:

    Freeze Frame Data Item Result Suspected Area Action Proceed to
    Engine Speed All 5 sets of freeze frame data are 0 rpm (engine did not crank or engine speed was not detected properly)
    1. Starter signal circuit
    2. Crankshaft position sensor system
    3. Battery fully depleted
    Go to ENGINE DIFFICULT TO START (from step 5) A
    100 to 500 rpm (engine cranked but initial combustion did not occur or was delayed)
    1. Fuel pump
    2. Leaking fuel injector assembly
    3. Spark plug
    4. Ignition coil assembly
    Go to the next step B
    500 rpm or higher (engine speed dropped immediately after initial combustion) (Low Revolution for Engine Start is ON)
    1. Spark plug
    2. Ignition coil assembly

B
A

  1. Interview the customer for details about the conditions when the malfunction occurred.

    HINT:
    If the engine is difficult to start only when the vehicle has been left as is for a long time, a leaking fuel injector assembly is suspected.

    Result:

    Result Suspected Area Action Proceed to
    Engine is difficult to start only when the vehicle has been left as is for a long time (1 hour or more) Leaking fuel injector assembly Go to ENGINE DIFFICULT TO START (from step 4) A
    Other than above
    1. Fuel pump
    2. Spark plug
    3. Ignition coil assembly
    Go to the next step B

B
A

  1. Interview the customer for details about the conditions when the malfunction occurred.

    HINT:
    If the vehicle is mostly driven for short distances, deposits may have accumulated on the spark plugs, causing starting difficulty.

    Result:

    Result Suspected Area Action Proceed to
    Mostly driven short distances
    1. Spark plug
    2. Ignition coil assembly
    Go to ENGINE DIFFICULT TO START (from step 13) NEXT
    Not mostly driven short distances
    1. Fuel pump
    2. Spark plug
    3. Ignition coil assembly
    Go to ENGINE DIFFICULT TO START (from step 9)

NEXT

Что было сделано од:

1. Проверено давление топлива, заменен РД и ФТОТ в топливном модуле

2. Проверена компрессия компрессометром, в норме, со слов

3. Проверены коды, кроме 1604 ни чего нет. Вальветроник ввтл или как там его ошибок по нему нет

4. Проверены и помыты форсы на ланче 602 и в узв. Время выдержки не известно.

5. Заменены свечи, прроверены икз. Сказано что все норм. Как проверяли не известно.

Что то еще проверяли не помню…

Что я проверял:

1. Код 1604 пишется в память эбу сразу как только заводишь авто. При этом не важно плохо оно заводится или нет. Вальвематик не ругается на сбои. Ошибки по нему отсутствуют.

2. Форсы прогнал на стенде таком же. По расходу форме факела и герметичности!!! Проблем не увидел и грел их даже феном. Единственное смутило что на форсах были кольечки резиновые потрепанные и на форсе 4го цилиндра проебан пластиковый наконечник как будто его механически оторвали. Пришлось даже в цилиндр смотреть, не от моих ли действий при снятии топливной рампы он вывалился. Нет не от моих. Колечки заменил на бушные из мусорки, хозя новых не привез, пока.

3. Сняты осцилки дпрв1 дпрв2 и дпкв в моменты плохого запуска. Не увидел косяков. Выложу чуть позже.

4. Масло мотор не ест, проверен уровень и на масло похоже. Масло тойотовское льет.

5. Возд фильтр в идеале, свечи заменены, икз НЕ проверял. Проверю чуть позже.

6. Давку топлива пока не провнрял манометром, но судя по коррекциям нет там критичного ни чего. Короткая только на хх стремится на -5…-7%. Обороты даешь все гут!

7. AFS показывает стехиометрию 3,3. (SCANDOC к нему кстати притензия у меня к техподдержке была отправлена, ересь кажет по маф сенсору)

8. Да по мафу на прогретом 1,8 мг в сек поедает святаго воздуха, маф визуально чист, пролил его очистителем на всякий случай. В koeo 0,2мг кажет, претензий не имею. Зря очиститель тратил.

9. Пандору пока не трогал. За доп блокировки информации нет. Она, вернее ее отключение, пока под планом об отключении.

10. Дымарил как мог. Пока ни чего нет по утекам. Вроде все герметичо по ВПуску. Остается выпуск задуть.

11. Устал от этого «пылесоса» на время взял паузу. Автогемор потому что.


Как сбросить P1604?

Сброс ошибки для Toyota Camry осуществляется следующим образом. Способов сброса ошибок с автомобилей Тойота множество. Каждый из них идет в зависимости от модели и системы диагностики установленных в автомобиль. Наиболее популярных и действенных несколько. Первый — самый простой. Включаем зажигание и жмем на тормоз 5 раз, потом выключаем и также 5 раз нажимаем. После включаем зажигание снова и жмем уже 10 раз. Заводим, радуемся результату. Второй способ — включаем зажигание и устанавливаем перемычки между ТС и E1. После этого наживаем тормоз 8 раз с паузой 3 сек, при этом сигнальное устройство должно мигнуть. Включаем зажигание и убираем перемычку. Третий — Вытаскиваем на 1-4 минуты предохранитель EFI.


Популярные модели:

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Ошибка p1540 опель астра
  • Ошибка p1604 тойота витц
  • Ошибка p1539 порше кайен
  • Ошибка p1558 уаз патриот
  • Ошибка p1558 тигуан