Ошибка p1450 форд эксплорер

  • Печать

Страницы: [1] 2   Вниз

Тема: ошибка P1450  (Прочитано 10428 раз)

0 Пользователей и 1 Гость просматривают эту тему.

Приветствую, подскажите пожалуйста из за чего может появляться ошибка P1450 Unable to bleed up fuel tank vacuum, второй раз уже выскакивает заправлялся на разных заправках, последняя была Лукойл заправил 95й. до этого на Газпроме 92й.


Записан


Что-то с системой вентиляции топливного бака. Крышка топливного бака есть, или система Easy Fuel стоит?


Записан

Филиал Восток — м. Шоссе Энтузиастов +7 (495) 136-7616
Отдел запчастей: +7 (495) 136-7616
Запчасти для ремонта АКПП: +7 (968) 364-02-69
Cхема проезда: https://b3auto.ru/contacts/



Записан


Тогда скорее всего механизм недостаточно герметично закрылся. Суть проблемы в том, что топливная система не держит вакуум. Соединений там много, но наиболее очевидны проблемы по Easy Fuel. Система вентиляции бака тестируется модулем при количестве топлива от 15% до 70%, то есть при пустом или полном баке неисправность проявляться не будет. Имейте это в виду. Ошибка так и заходит или пропала?


Записан

Филиал Восток — м. Шоссе Энтузиастов +7 (495) 136-7616
Отдел запчастей: +7 (495) 136-7616
Запчасти для ремонта АКПП: +7 (968) 364-02-69
Cхема проезда: https://b3auto.ru/contacts/


Тогда скорее всего механизм недостаточно герметично закрылся. Суть проблемы в том, что топливная система не держит вакуум. Соединений там много, но наиболее очевидны проблемы по Easy Fuel. Система вентиляции бака тестируется модулем при количестве топлива от 15% до 70%, то есть при пустом или полном баке неисправность проявляться не будет. Имейте это в виду. Ошибка так и заходит или пропала?

спасибо! ошибка выскакивает на половине бака, вчера скинул после этого пока не выскакивала. в прошлый раз тоже выскочила когда чуть меньше половины бака. как это исправить? и на что может повлиять?


Записан


Нужна замена клапана вентиляции топливной системы(au5z-9c915-b). Подсмотрел у пиндосов.


Записан


Нужна замена клапана вентиляции топливной системы(au5z-9c915-b). Подсмотрел у пиндосов.

на сколько критично? стоит сразу менять или можно итак ездить?


Записан


С повышением температуры и опустошением бака — будет больше паров бензина = вывод очевиден.
Самое не приятное — если за ночь коллектор будет наполнятся этими парами. Утренний завод — может быть проблемным.
Но в таком случае есть метод исправления — но это не панацея к полному выздоровлению!


Записан


по работе машины никаких нареканий нет, заводится тоже нормально.


Записан


kybep, Ключевое — С повышением температуры…..     и    …если за ночь….


Записан


С повышением температуры и опустошением бака — будет больше паров бензина = вывод очевиден.
Самое не приятное — если за ночь коллектор будет наполнятся этими парами. Утренний завод — может быть проблемным.
Но в таком случае есть метод исправления — но это не панацея к полному выздоровлению!

замена клапана решит проблему? или причина может быть в другом?


Записан


замена клапана решит проблему? или причина может быть в другом?

Не факт. Причин может быть много — надо искать. Для автомобилей выпущенных с 03.01.2012 по 31.07.2012 действительно есть TSB, предписывающий по таким симптомам заменить клапан, о котором писал Epandos


Записан

Филиал Восток — м. Шоссе Энтузиастов +7 (495) 136-7616
Отдел запчастей: +7 (495) 136-7616
Запчасти для ремонта АКПП: +7 (968) 364-02-69
Cхема проезда: https://b3auto.ru/contacts/


kybep, Вот если бы были симптомы — (к примеру с утренним запуском) — тогда можно было точно проверить, в клапане дело или нет. А так реально причин может быть несколько!


Записан


Добрый день.
А где может находиться клапан вентиляции ? У Эксп 2012L
Ошибка все чаще и чаще стала появляться.
Проезжая мимо ОД, в режиме совета услышал про клапан EVA, который тоже может быть причиной..
Сам недавно стал обладателем Экспа, поэтому даже расположения этих клапанов не знаю.
Но перед отпуском хотелось бы заменить)


Записан


Тоже столкнулся с этой ошибкой.
Где-то месяцев 6 назад загорелся чек двигателя. Никаких проявлений не было.
В последние пару месяцев двигатель натужно заводится непосредственно после того, как только что заправил полный бак и отъезжаешь с АЗС. Потом никаких проблем до следующей заправки.
Получается, проблема скорее всего тоже в системе Easy Fuel? Или может быть еще что-то?
И если первое, то что менять надо?


Записан


  • Печать

Страницы: [1] 2   Вверх

  • Клуб владельцев Ford Explorer 5, Ford Explorer Sport и не только….. »
  • Общетехнический раздел »
  • Ремзона »
  • Двигатель и трансмиссия (Модераторы: exp-5, gram) »
  • ошибка P1450

Наши друзья и партнеры
  • Добрый вечер!
    Крышку бензобака можно поставить подменную, датчик должен быть промерен относительно сопротивления, данные по его рабочим характеристикам.
    Если параметры от датчика разряжения выходят за пределы — вот и прописывается эта ошибка, которая выходит на приборной панели.

    Херсон, Skoda Octavia

  • Какая подменная? Вы форд видели там изофикс

    Москва, Ford Explorer

  • Добрый день. Прежде всего попробуйте сменить АЗС, эта ошибка часто возникает из-за некачественного топлива. Также, она порой возникает случайно ввиду системного сбоя. К тому же, если это единичный случай и ошибка «выскочила» первый раз, рекомендую удалить этот код, сменить АЗС и следить за развитием событий. Режим работы датчика можно отследить через Ford IDS.
    А горловина без крышки Easy Fuel называется )

    Mazda 3

  • Это не бензин заправки точно не причем. Возникает очень часто я ее сбрасываю через OBD. Последнее время сразу после заправки такое впечатление что все топливо с двигателя сливается в бак и при запуске машины стартер крутит очень долго видно до того как бензонасос заполнит систему

    Москва, Ford Explorer

  • На самом деле всё просто- в системе вентиляции бака нужно найти преграду поступлению воздуха. Это перегибы шлангов, закупорка трубок, загрязнение входного фильтра или адсорбера. Воздух не поступает в бак при включенном режиме продувки адсорбера.

  • Можно попытаться просто продуть эти трубки?

    Москва, Ford Explorer

  • Или нужно снимать бак?

    Москва, Ford Explorer

  • Кто включает и когда осуществляется продувка адсорбера?

    Москва, Ford Explorer

  • ЭБУ включает при прогретом двигателе по определённому алгоритму.

Код P1450 FORD — Невозможно стравить вакуум в топливном баке

Степень важности ремонта : 3

Степень сложности ремонта : 3

  • Засорение канистры EVAP или соленоида вентиляции
  • Перегиб или разрыв шланга между канистрой и топливным баком
  • Неисправный датчик давления в топливном баке (FTP)
  • Крышка топливного бака закрыта, что препятствует сбросу вакуума.

Как исправить код p1450 ford?

Начните с проверки ‘Возможных причин’, перечисленных выше. Визуально осмотрите жгут проводов и разъемы. Проверьте наличие поврежденных компонентов и поищите сломанные, погнутые, вытолкнутые или корродированные контакты разъема

Код p1450 ford tech notes

Существует заводской сервисный бюллетень для следующих моделей Ford:2009-2010 Ford F-1502009-2011 Ford E-1502009-2011 Ford E-2502009-2011 Ford E-3502009-2011 Ford E-4502009-2011 Ford Expedition2011 Ford F-2502011 Ford F-35Ford Factory Service Bulletin OBDII Code P1450</amp-youtube

Сколько стоит диагностика кода p1450 ford?

Трудозатраты: 1. 0

Стоимость диагностики кода P1450 Ford составляет 1,0 час труда. Время диагностики и трудозатраты на авторемонт зависят от местоположения, марки и модели автомобиля и даже типа двигателя. Большинство авторемонтных мастерских берут от 75 до 150 долларов США в час

Каковы возможные симптомы кода p1450 ford?

  • Горит лампа двигателя (или предупреждающая лампа Service Engine Soon).

Что означает код p1450 ford?

Модуль управления трансмиссией (PCM) контролирует разрежение и давление паров топлива в топливном баке. Отказ системы происходит, когда система контроля потери испарения (EVAP) обнаруживает чрезмерное разрежение в топливном баке при работающем двигателе, но не на холостом ходу. Диагностический код неисправности (DTC) будет установлен, когда модуль управления силовым агрегатом контролирует работу системы и обнаруживает чрезмерное разрежение в топливном баке/системе EVAP

p1450 Ford Explorer

P1450 is a manufacturer-specific trouble code. In the case of Ford-made vehicles (such as the Ford Explorer), it indicates that the pressure in the fuel tank is not bleeding up to the engine. This code is very common, and not a breakdown risk when it appears by itself.

Far and away, the most common cause of P1450 in the Ford Explorer is a bad purge valve (there’s a section on how to test them below).

P1450 Fix Ford Explorer

Note: P1450 is a manufacturer-specific code, and it has different meanings depending on who made the vehicle. This article is for Ford-made vehicles only.


P1450 Definition: Unable To Bleed Up Fuel Tank Vacuum

Your Explorer’s EVAP system uses a purge valve to draw fuel vapor from the gas tank. The fuel tank pressure sensor sends the tank pressure value to the PCM.

When the vacuum pressure value inside the fuel tank isn’t being relieved, or the value isn’t what it is supposed to be, P1450 will be thrown.


There aren’t any noticeable symptoms associated with P1450 in the Explorer. It should still run and drive fine with the check engine light on. However, it will fail an emissions test.


Explorer P1450 Causes + Diagnosis

Ford P1450 Diagnosis

There aren’t many issues that will cause P1450 in the Ford Explorer. The most common one is a bad EVAP purge valve. There are a couple of different ways that you can test it.

EVAP Purge Valve

Ford uses two types of purge valves. One type bolts directly into the engine, and pulls vacuum from the bottom. The other type has a vacuum line that always has a vacuum going to it, and doesn’t connect directly to the engine.

Which type of purge valve your Explorer has is going to depend on the model year and engine equipped.

There are a few different ways to test the EVAP purge valve at home:

1. Finger Test (Quick)

The finger test works fine for either type of purge valve:

  1. Unplug the wiring harness from the purge valve.
  2. Next, unplug the vacuum line that runs from the purge valve to the gas tank (on the purge valve side).
  3. With no instruction from the powertrain control module, it should be closed.
  4. Put your finger where the vacuum line should go. If you feel suction, the purge valve is stuck open and needs replacing.

Here’s a video where this test is being performed:

2. Vaccum Pump Test (Very Accurate)

If the purge valve draws a vacuum directly from your Explorer’s engine (no line in), you can do this test, but you’ll need to remove it first. If it has a vacuum line in and out you can do this with it bolted to the vehicle.

The EVAP purge valve opens up and uses engine vacuum to pull fuel vapor from the gas tank in order to reduce emisssions. This is done for emissions purposes and doesn’t affect your ability to drive the vehicle.

When your Explorer is not running, the purge valve should hold vacuum on the upstream side. You can use a vacuum pump to quickly test whether or not it is stuck open. The video below shows exactly how you’d go about doing so.

Other Causes

While the purge valve is the most common cause of P1450 in the Ford Explorer, it’s not the only one.

  • Bad fuel tank pressure sensor
  • Crushed/crimped hose in between the fuel tank and canister
  • Overfilling the gas tank

Conclusion

With P1450 in the Ford Explorer, the most common cause is a bad purge valve. It’s easy to diagnose, and cheap to fix. If it passes the test, look for a crimped EVAP line coming from the fuel tank, or a clogged charcoal canister. This can happen a lot after filling the fuel tank. Good luck!

The P1450 trouble code can cause concern for Ford owners, but fear not! In this comprehensive guide, we’ll explain what the P1450 code means, the symptoms it presents, and provide you with simple steps to diagnose and fix the issue. By understanding the causes and solutions, you’ll be equipped to tackle this problem head-on and keep your Ford running smoothly.

The P1450 code in Ford vehicles is related to the evaporative emission control system, specifically the inability of the onboard diagnostic (OBD) system to vent the fuel vapor properly. When the OBD system detects this issue, it triggers the P1450 trouble code.

Common Symptoms of P1450 in Ford Vehicles:

  1. Check Engine Light: The most noticeable symptom is the illumination of the check engine light on your Ford’s dashboard.
  2. Fuel Odor: You may detect the smell of fuel around your vehicle, indicating a potential problem with the evaporative emission control system.
  3. Poor Fuel Efficiency: If you notice a decrease in fuel efficiency, it could be a result of the P1450 trouble code affecting the fuel vapor control system.

Diagnostic Process for P1450 Ford

To diagnose the P1450 trouble code in your Ford, follow these steps:

Step 1: Inspect the Fuel Filler Cap

Begin by inspecting the fuel filler cap for any signs of damage, wear, or looseness. A faulty cap can cause the P1450 code. If necessary, tighten the cap securely or replace it with a compatible one.

Step 2: Check the Fuel Vapor Control Valve

Next, check the fuel vapor control valve. Inspect it for any signs of damage or malfunction. If the valve is faulty, it may need to be replaced to resolve the P1450 trouble code.

Step 3: Inspect Vacuum Lines

Examine the vacuum lines connected to the evaporative emission control system. Look for leaks, cracks, or disconnections. Repair or replace damaged vacuum lines as necessary to ensure proper functionality.

Step 4: Test the Evaporative Emission System

Perform a comprehensive test of the evaporative emission system using diagnostic tools. This test will help identify any underlying issues causing the P1450 code. Follow the instructions provided with the diagnostic tool and interpret the results accordingly.

Fixing P1450 Ford

Depending on the specific cause, there are several methods to fix the P1450 trouble code:

Method 1: Replace the Faulty Fuel Filler Cap

If the inspection reveals a faulty fuel filler cap, replace it with a new and compatible cap. Ensure the replacement cap provides a tight seal to prevent fuel vapor leaks.

Method 2: Replace the Defective Fuel Vapor Control Valve

If the fuel vapor control valve is defective, replace it with a new one. Follow the manufacturer’s instructions to disconnect the old valve and install the replacement correctly.

Method 3: Repair or Replace Damaged Vacuum Lines

If you find damaged or disconnected vacuum lines, repair or replace them as needed. Use appropriate tools to ensure proper connections and prevent leaks in the evaporative emission control system.

Method 4: Address Issues with the Evaporative Emission System

If the diagnostic test reveals further issues with the evaporative emission system, address them accordingly. Repair or replace components as necessary to restore the proper functioning of the system.

Prevention Tips for P1450 Ford:

To avoid encountering the P1450 code

in the future, consider these preventive measures:

  1. Regular Maintenance: Follow the recommended maintenance schedule for your Ford vehicle, including regular inspections of the fuel system and emission control components.
  2. Fuel Filler Cap Inspection: Routinely inspect the fuel filler cap for any signs of damage or wear. Ensure it is tightly secured after refueling.
  3. Fuel Quality: Use high-quality fuel to minimize the risk of contamination that can affect the evaporative emission system.

FAQs

What does the P1450 trouble code in Ford vehicles mean?

The P1450 trouble code in Ford vehicles indicates a problem with the evaporative emission control system. It specifically relates to the inability of the onboard diagnostic system to vent fuel vapor properly.

What are the common symptoms of the P1450 trouble code?

Common symptoms include the illumination of the check engine light, the presence of a fuel odor around the vehicle, and a decrease in fuel efficiency.

How can I diagnose the P1450 trouble code in my Ford vehicle?

To diagnose the P1450 trouble code, follow these steps: inspect the fuel filler cap, check the fuel vapor control valve, inspect vacuum lines, and perform a test on the evaporative emission system using diagnostic tools.

What should I do if I find a loose or damaged fuel filler cap?

If the fuel filler cap is loose or damaged, tighten it securely. If it is beyond repair, replace it with a compatible cap to ensure a proper seal.

Can a faulty fuel vapor control valve cause the P1450 trouble code?

Yes, a defective fuel vapor control valve can contribute to the P1450 trouble code. If the valve is faulty, it may need to be replaced to resolve the issue.

How do I inspect vacuum lines for the P1450 trouble code?

Inspect vacuum lines connected to the evaporative emission control system for leaks, cracks, or disconnections. Repair or replace damaged lines as necessary to ensure proper functioning.

Is it possible to fix the P1450 trouble code by myself?

Yes, depending on the specific cause, you can address the P1450 trouble code yourself. Methods include replacing a faulty fuel filler cap, replacing a defective fuel vapor control valve, repairing or replacing damaged vacuum lines, and addressing issues with the evaporative emission system.

Can preventive measures help avoid the P1450 trouble code in the future?

Yes, by following preventive measures such as regular maintenance, fuel filler cap inspections, and using high-quality fuel, you can minimize the risk of encountering the P1450 trouble code in your Ford vehicle.

Should I clear the P1450 trouble code after fixing the issue?

Once you have addressed the underlying issue causing the P1450 trouble code, you can clear the code using an OBD scanner or by disconnecting the vehicle’s battery for a few minutes. However, it is advisable to consult the vehicle’s manual or a professional for specific guidance.

What should I do if the P1450 trouble code persists after attempted fixes?

If the trouble code persists after attempting the suggested fixes, it is recommended to consult a qualified mechanic or Ford dealership. They will have the expertise and diagnostic equipment to further investigate and resolve the issue.

Conclusion

Dealing with the P1450 trouble code in your Ford can be worrisome, but with the right knowledge and steps, you can resolve it effectively. By understanding the causes, recognizing the symptoms, and following our step-by-step solutions, you’ll be able to diagnose and fix the issue promptly. Remember to prioritize regular maintenance and take preventive measures to keep your Ford running smoothly and efficiently.

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Ошибка p145c форд фокус 2 рестайлинг
  • Ошибка p1413 toyota dyna
  • Ошибка p1450 форд фьюжн usa
  • Ошибка p1446 пежо
  • Ошибка p1412 приора