Ошибка p1402 дэу матиз

Найдена следующая информация по ошибке P1402 для автомобиля DAEWOO MATIZ (2005-2008), M200:

На русском языке:

Функция рециркуляции отработавших газов открыта

На английском языке:

EGR Function Open

Вы можете задать вопрос или поделиться опытом устранения ошибки P1402 на автомобиле DAEWOO с другими пользователями.

Возможную причину возникновения и советы по устранению можно найти в каталоге причин и советов:

Найти причину   >>> 

Ошибки (коды ошибок) полученные от прибора, сканера требуют правильной интерпретации информации, дабы не тратить время и деньги на замену работающих элементов автомобиля.

Проблема зачастую кроется намного глубже чем кажется на первый взгляд. Это& вызвано теми обстоятельствами, что информационные сообщения содержат, как было выше сказано, косвенную информацию о нарушении работы системы.

Может быть полезным для решения вопроса по устранению неисправности у Daewoo Matiz (M200):

Возможные причины: Неисправный датчик температуры EGR; Жгут проводов клапана регулировки объема EGR открыт или замкнут; Неправильное электрическое соединение в цепи клапана регулировки объема EGR; Клапан регулировки объема EGR протекает или застрял в открытом положении.

Начните с очистки клапана рециркуляции отработавших газов, если код не исчезнет, ​​возможно, потребуется заменить клапан рециркуляции отработавших газов.

Диагностические коды неисправностей для Матиз/Спарк 1.0, Спарк 0.8, Матиз Евро-3 0.8 и Матиз Евро-4 0.8
ЭБУ Sirius D3/D32/D4/D42

Ошибки P0420, P1403, P0404, P0140, P0141 и некоторые другие могут быть устранены при помощи чип-тюнинга

DTC
Код ошибки
Function Назначение
P0030 HO2S (Sensor 1) Heater Circuit Not Functioning НО2S (датчик 1) Не работает цепь нагревателя
P0036 HO2S (Sensor 2) Heater Circuit Not Functioning НО2S (датчик 2) Не работает цепь нагревателя
P0107 Manifold Absolute Pressure Sensor Low Voltage Датчик абсолютного давления в коллекторе, низкий уровень сигнала
P0108 Manifold Absolute Pressure Sensor High Voltage Датчик абсолютного давления в коллекторе, высокий уровень сигнала
P0112 Intake Air Temperature Sensor Low Voltage Датчик температуры впускного воздуха, низкий уровень сигнала
P0113 Intake Air Temperature Sensor High Voltage Датчик температуры впускного воздуха, высокий уровень сигнала
P0117 Engine Coolant Temperature Sensor Low Voltage Датчик температуры охлаждающей жидкости, низкий уровень сигнала
P0118 Engine Coolant Temperature Sensor High Voltage Датчик температуры охлаждающей жидкости, высокий уровень сигнала
P0120 Throttle Position Sensor Circuit Malfunction Датчик положения дроссельной заслонки, неисправность цепи
P0121 Throttle Position Sensor range/performance problem Датчик положения дроссельной заслонки, сигнал вне допустимого диапазона
P0122 Throttle Position Sensor Low Voltage Датчик положения дроссельной заслонки, низкий уровень сигнала
P0123 Throttle Position Sensor High Voltage Датчик положения дроссельной заслонки, высокий уровень сигнала
P0131 Front Heated Oxygen Sensor Low Voltage HO2S (датчик 1) Низкий уровень сигнала
P0132 Front Heated Oxygen Sensor High Voltage HO2S (датчик 1) Высокий уровень сигнала
P0133 Front Heated Oxygen Sensor No Activity HO2S (датчик 1) Низкая работоспособность
P0135 Front Heated Oxygen Sensor Heater Circuit Not Functioning HO2S (датчик 1) Сбой в цепи нагревателя
P0137 Rear Heated Oxygen Sensor Low Voltage HO2S (датчик 2) Низкий уровень сигнала
P0138 Rear Heated Oxygen Sensor High Voltage HO2S (датчик 2) Высокий уровень сигнала
P0140 Rear Heated Oxygen Sensor No Activity HO2S (датчик 2) Сбой в цепи или сигнала
P0141 Rear Heated Oxygen Sensor Heater Malfuction HO2S (датчик 2) Сбой в цепи нагревателя
P0171 Fuel Trim System Too Lean Система корректировки топливоподачи, смесь слишком бедная
P0172 Fuel Trim System Too Rich Система корректировки топливоподачи, смесь слишком богатая
P0222 Main Throttle Idle Actuactor (MTIA) Low Voltage Электропривод регулятора холостого хода дроссельной заслонки, низкий уровень сигнала (только 1.0S)
P0223 Main Throttle Idle Actuactor (MTIA) High Voltage Электропривод регулятора холостого хода дроссельной заслонки, высокий уровень сигнала (только 1.0S)
P0261 Injector 1 Low Voltage Форсунка 1-го цилиндра, низкий уровень сигнала цепи управления
P0262 Injector 1 High Voltage Форсунка 1-го цилиндра, высокий уровень сигнала цепи управления
P0264 Injector 4 Low Voltage Форсунка 2-го цилиндра, низкий уровень сигнала цепи управления
P0265 Injector 4 High Voltage Форсунка 2-го цилиндра, высокий уровень сигнала цепи управления
P0267 Injector 2 Low Voltage Форсунка 3-го цилиндра, низкий уровень сигнала цепи управления
P0268 Injector 2 High Voltage Форсунка 3-го цилиндра, высокий уровень сигнала цепи управления
P0270 Injector 3 Low Voltage Форсунка 4-го цилиндра, низкий уровень сигнала (только 1.0S)
P0271 Injector 3 High Voltage Форсунка 4-го цилиндра, высокий уровень сигнала (1.0S)
P0300 Multiple Cylinder Misfire (Catalyst Damage) Обнаружены множественные пропуски воспламенения
P0327 Knock Sensor Circuit Fault Датчик детонации, неисправность цепи
P0335 Magnetic Crankshaft Position Sensor Electrical Error Датчик положения коленчатого вала, неисправность цепи
P0336 58X Crankshaft Position Sensor Extra/missing Pulse Ошибка импульса датчика положения коленчатого вала
P0337 58X Crankshaft Sensor No Signal Датчик положения коленчатого вала, нет сигнала
P0341 Camshaft Position Sensor Rationality Датчик положения распределительного вала, выход сигнала из допустимого диапазона
P0342 Camshaft Position Sensor No Signal Датчик положения распределительного вала, отсутствует сигнал
P0351 Ignition Signal Coil A Fault Неисправность цепи 1 управления зажиганием
P0352 Ignition Signal Coil B Fault Неисправность цепи 2 управления зажиганием
P0353 Ignition Signal Coil C Fault Неисправность цепи 3 управления зажиганием (только 0.8S)
P0400 Exhaust Gas Recirculation Out of Limit Рециркуляция отработавших газов, выход за пределы регулирования
P0401 Exhaust Gas Recirculation Blocked Рециркуляция отработавших газов, клапан рециркуляции заблокирован
P0403 EGR Valve Circuit Failure Неисправность цепи клапана рециркуляции отработавших газов
P0404 Exhaust Gas Recirculation (EGR) Opened Рециркуляция отработавших газов, клапан рециркуляции неисправен
P0405 EGR Pintle Position Sensor Low Voltage Низкий уровень сигнала или обрыв в цепи обратной связи системы рециркуляции отработавших газов
P0406 EGR Pintle Position Sensor High Voltage Высокий уровень сигнала или обрыв проводов в цепи обратной связи системы рециркуляции отработавших газов
P0420 Catalyst Low Efficiency Низкая эффективность работы нейтрализатора
P0444 EVAP Purge Control Circuit No Signal Цепь клапана продувки адсорбера, отсутствует сигнал
P0445 EVAP Purge Control Circuit Fault Неисправность цепи клапана продувки адсорбера
P0462 Fuel Level Sensor Low Voltage Датчик уровня топлива, низкое напряжение
P0463 Fuel Level Sensor High Voltage Датчик уровня топлива, высокое напряжение
P0480 Low Speed Cooling Fan Relay Circuit Fault (With/Without A/C) Неисправность цепи реле низких оборотов вентилятора системы охлаждения
P0481 High Speed Cooling Fan Relay High Voltage (With/Without A/C) Высокий уровень сигнала реле высоких оборотов вентилятора системы охлаждения
P0501 Vehicle Speed No Signal (M/T Only) Отсутствует сигнал скорости автомобиля (только с МКПП)
P0505 Idle Air Control Valve (IACV) Error  
P0510 Throttle Positon Switch Circuit Fault Неисправность цепи переключения положения дроссельной заслонки (только 1.0S)
P0511 Idle Control Circuit Fault (0.8S only) Неисправность цепи регулировки холостого хода (только 0.8S)
P0537 Evaporator Temperature Sensor Low Voltage Низкий уровень сигнала датчика температуры испарителя
P0538 Evaporator Temperature Sensor High Voltage Высокий уровень сигнала датчика температуры испарителя
P0562 System Voltage (Engine Side) Too Low Пониженное напряжение системы
P0563 System Voltage (Engine Side) Too High Повышенное напряжение системы
P0601 Engine Control Module Checksum Error Контроллер ЭСУД, ошибка контрольной суммы
P0604 Engine Control Module RAM Error Ошибка ОЗУ контроллера ЭСУД
P0605 Engine Control Module INMVY Write Error Ошибка записи контроллера электронной системы управления двигателем
P0628 Fuel Pump Relay Low Voltage Реле бензонасоса, низкое напряжение в цепи
P0629 Fuel Pump Relay High Voltage Реле бензонасоса, высокое напряжение в цепи
P0646 A/C Compressor Relay Low Voltage Реле компрессора кондиционера, низкое напряжение в цепи
P0647 A/C Compressor Relay High Voltage Реле компрессора кондиционера, высокое напряжение в цепи
P0650 Malfunction Indicator Lamp Low Voltage Лампа индикации неисправности, низкое напряжение в цепи
P0656 Fuel Level Gauge High Circuit Fault Неисправность цепи выходного сигнала уровня топлива
P0700 Transmission Fault General TCM Malfunction (0.8S only) Общее нарушение контроллера КПП (только 0.8S)
P1230 Fuel Pump Relay Low Voltage Реле бензонасоса, низкое напряжение в цепи
P1231 Fuel Pump Relay High Voltage Реле бензонасоса, высокое напряжение в цепи
P1320 Crankshatft Segment Period Segment Adaptation At Limit  
P1321 Crankshatft Segment Period Tooth Error Ошибка синхронизации ДПКВ
P1382 Rough Road Data Invalid (Non ABS) Неверный сигнал датчика неровной дороги (без ABS)
P1382 Rrough Road Data Invalid (ABS) Неверный сигнал датчика неровной дороги (с ABS)
P1385 Rough Road Sensor Circuit Fault (Non ABS) Неисправность цепи датчика неровной дороги (без ABS)
P1385 Rough Road Sensor Circuit Fault (ABS) Неисправность цепи датчика неровной дороги (с ABS)
P1390 Rough Road Sensor Circuit Fault (0.8 only) Неисправность цепи датчика неровной дороги (только 0.8S)
P1396 ABS Rough Road Data Invalid Датчик неровной дороги АБС, неверные данные
P1402 Exhaust Gas Recirculation Blocked Рециркуляция отработавших газов, клапан рециркуляции заблокирован
P1403 Exhaust Gas Recirculation Valve Failure Неисправность клапана рецуркуляции отработавших газов EGR
P1404 Exhaust Gas Recirculation (EGR) Closed  
P1504 Vehicle Speed No Signal (0.8S, A/T only) Отсутствует сигнал скорости автомобиля (только 0.8S, с АКПП)
P1511 Idle Charge Actuactor Circuit Fault  
P1512 Idle Charge Actuactor Mechanical Error  
P1513 Idle Charge Actuactor Functionnal Error  
P1535 Evaporator Temperature Sensor High Voltage Высокий уровень сигнала датчика температуры испарителя
P1536 Evaporator Temperature Sensor Low Voltage Низкий уровень сигнала датчика температуры испарителя
P1537 A/C Compressor Relay High Voltage Реле кондиционера, высокое напряжение в цепи
P1538 A/C Compressor Relay Low Voltage Реле кондиционера, низкое напряжение в цепи
P1610 Main Relay High Voltage Главное реле высокое напряжение
P1611 Main Relay Low Voltage Главное реле, низкое напряжение в цепи
P1628 Immobilizer No Successful Communication Не устанавливается связь с иммобилизатором
P1629 Immobilizer Wrong Computation Неправильное вычисление иммобилизатора
P1650 Malfunction Indicator Lamp High Voltage Лампа индикации неисправности, высокое напряжение в цепи
P1651 Malfunction Indicator Lamp Low Voltage Лампа индикации неисправности, низкое напряжение в цепи
P1660 Malfunction Indicator Lamp(MIL) High Voltage Лампа индикации неисправности, высокое напряжение в цепи
P1661 Malfunction Indicator Lamp(MIL) Low Voltage Лампа индикации неисправности, низкое напряжение в цепи
P1675 Evaporative Emission (EVAP) Vent Solenoid Control Circuit Контрольная цепь соленоида системы отвода паров топлива (EVAP)
P2101 Idle Charge Actuator Circuit Fault (1.0S only) Неисправность цепи привода заряда на холостом ходу (только 1.0S)
P2118 Idle Charge Actuator Mechanical Error (1.0S only) Механическая ошибка привода заряда на холостом ходу (только 1.0S)
P2119 Idle Charge Actuator Functional Error (1.0S only) Функциональная ошибка привода заряда на холостом ходу (только 1.0S)
U0101 TCM Message Missing (0.8S only) Отсутствует сообщение контроллера КПП (только 0.8S)
U0167   Отсутствует идентификатор сообщения иммобилизатора

()

Доброго дня, товарищи! Помогите советом, пожалуйста. Начала гореть лампочка чек, поначалу это ни в чем не проявлялось. Проверил тестером, показал ошибки

P0122 — Датчик положения дроссельной заслонки, низкий уровень сигнала

P0300 — Обнаружены множественные пропуски воспламенения

P1402 — Клапан рециркуляции отработавших газов заблокирован

Все проблемы проявляются на холодном движке, есть приличная вибрация когда разогреваешься, иногда глохнет, газ неравномерный (автоматика сама его выравнивает видимо), пропадает мощность (знакомый обнаружил что 3 цилиндр не работает методом отключения датчиков форсунок на работающем движке). Но самое интересное, что проблемы в общем то пропадают когда поездишь часа 3, даже лампочка check бывает гаснет и мощность прибавляется ( цилиндр подключается). Если кто знает причину — подскажите, или посоветуйте мастера толкового, который на матизах «собаку съел«.


Изменено пользователем Степанна

1F – 186 ENGINE CONTROLS

MAA1F230

DIAGNOSTIC TROUBLE CODE (DTC) – P1402 ELECTRIC EXHAUST GAS

RECIRCULATION BLOCKED

Circuit Description

An Electric Exhaust Gas Re-circulation (EEGR) system
is used to lower oxides of nitrogen (NOX) emission lev-
els caused by high combustion temperatures. It a ac-
complishes this by feeding small amounts of exhaust
gases back into the combustion chamber. When the air/
fuel mixture is diluted with the exhaust gases, combus-
tion temperatures are reduced.
A EEGR valve is used on this system. The linear EEGR
valve is designed to accurately supply exhaust gases to
the engine without the use of intake manifold vacuum.
The valve controls exhaust flow going into the intake
manifold from the exhaust manifold fhrough an orifice
with a engine control module(ECM) controlled pintle.
The ECM controls the pintle position using inputs from
the Throttle Position (TP) and the Manifold Absolute
Pressure (MAP) sensor. The ECM then commands the
EEGR valve to operate when necessary by controlling
an ignition signal through the ECM. This can be moni-
tored on a scan tool as the Desired EEGR position.

The ECM monitors the results of its command through a
feedback signal. By sending a 5 volt reference and a
ground to the EEGR valve, a voltage signal representing
the EEGR valve pintle position is sent to the ECM. This
feedback signal can also be monitored on a scan tool
and is the actual position of the EEGR pintle. The actual
EEGR position should always be near the commanded
or Desired EEGR position.

ThisDiagnostic Trouble Code(DTC) will detect an open
or short circuit.

Conditions for Setting the DTC

D

Engine Coolant Temperature(ECT) is greater than
80

°

C(176

°

F).

D

Intake Air Temperature(IAT) is greater than 15

°

C

(59

°

F).

D

Manifold Absolute Pressure is greater than 75kPA.

D

The EEGR differential rate is less than 3%.

D

Mass Air Flow is between 92 ~157mg/tdc.

D

Engine Speed Is Between 2,500~2,900rpm.

D

DTCs P0107, P0108, P0112, P0113, P0117, P0118,
P0122, P0123, P0131, P0300, P0335, P0336,
P0341, P0342, P1671, P1672, P1673 are NOT SET.

D

EEGR is disabled.

Action Taken When the DTC Sets

D

The Malfunction Indicator Lamp (MIL) will illuminate.

D

The ECM will record operating conditions at the time
the diagnostic fails. This information will be stored in
the Freeze Frame and Failure Records buffers.

D

A history DTC is stored.

Conditions for Clearing the MIL/DTC

D

The MIL will turn off after four consecutive ignition
cycles in which the diagnostic runs without a fault.

D

A history DTC will clear after 40 consecutive warm-up
cycles without a fault.

D

DTC(s) can be cleared by using the scan tool.

Diagnostic Aids

Due to moisture associated with exhaust systems, the
EEGR valve may freeze and stick in cold weather at
times. After the vehicle is brought into a warm shop for
repairs, the valve warms and the problem disappears.
By watching the Actual EEGR and desired EEGR posi-
tions on a cold vehicle with a scan tool, the fault can be

ENGINE CONTROLS 1F – 187

easily verified. Check the Freeze Frame data to deter-

mine if the DTC set when the vehicle was cold by view-
ing the Engine Coolant Temperature (ECT).

DTC P1402 – Electric Exhaust Gas Recirculation Blocked

Step

Action

Value(s)

Yes

No

1

Perform an Euro On-Board Diagnostic (EOBD)
System Check.
Is the system check complete?

Go to Step 2

Go to

“On-Board
Diagnostic

System Check”

2

1. Start the engine and allow the engine to idle.
2. Install the scan tool.
3. Command the electric exhaust gas recirculation

(EEGR) valve to the specified values.

Does the engine stall or attempt to stall?

50%

Go to Step 5

Go to Step 3

3

1. Turn the ignition switch to LOCK.
2. Remove the EEGR valve assembly.
3. Inspect the EEGR valve, passages and pipe for a

restriction or damage and repair as necessary.

Is a repair necessary?

Go to Step 5

Go to Step 4

4

Replace the EEGR valve.
Is the replacement complete?

Go to Step 5

5

1. Start the engine.
2. Disconnect the battery for the specified time.
3. Drive the vehicle to the specified value.
4. Release the throttle and allow the vehicle to

decelerate to the specified value.

Is the EEGR Decel Filter Values less than the
specified value?

10 secnds

60mph

(97km/h)

20mph

(32km/h)

0mph

Go to Step 3

Go to Step 6

6

1. Using the scan tool, clear the Diagnostic Trouble

Codes (DTCs).

2. Start the engine and idle at normal operating

temperature.

3. Operate the vehicle within the conditions for

setting the DTC as specifiec in the supporting
text.

Does the scan tool indicate that this diagnostic ran
and passed?

Go to Step 7

Go to Step 2

1F – 188 ENGINE CONTROLS

MAA1F230

DIAGNOSTIC TROUBLE CODE (DTC) – P1403 ELECTRIC EXHAUST GAS

RECIRCULATION VALVE FAILURE

Circuit Description

An Electric Exhaust Gas Re-circulation (EEGR) system
is used to lower oxides of nitrogen (NOX) emission lev-
els caused by high combustion temperatures. It a ac-
complishes this by feeding small amounts of exhaust
gases back into the combustion chamber. When the air/
fuel mixture is diluted with the exhaust gases, combus-
tion temperatures are reduced.

A linear EEGR valve is used on this system. The linear
EEGR valve is designed to accurately supply exhaust
gases to the engine without the use of intake manifold
vacuum. The valve controls exhaust flow going into the
intake manifold from the exhaust manifold fhrough an
orifice with a engine control module(ECM) controlled
pintle. The ECM controls the pintle position using inputs
from the Throttle Position (TP) and the Manifold Abso-
lute Pressure (MAP) sensor. The ECM then commands
the EEGR valve to operate when necessary by control-
ling an ignition signal through the ECM. This can be
monitored on a scan tool as the Desired EEGR position.

The ECM monitors the results of its command through a
feedback signal. By sending a 5 volt reference and a
ground to the EEGR valve, a voltage signal representing
the EEGR valve pintle position is sent to the ECM. This
feedback signal can also be monitored on a scan tool
and is the actual position of the EEGR pintle. The actual
EEGR position should always be near the commanded
or Desired EEGR position.

ThisDiagnostic Trouble Code(DTC) will detect an open
or short circuit.

Conditions for Setting THE DTC

D

Engine Coolant Temperature(ECT) is greater than
80

°

C(176

°

F).

D

Intake Air Temperature(IAT) is greater than 15

°

C

(59

°

F).

D

Manifold Absolute Pressure is greater than 75kPA.

D

The open EEGR value is higher than 3%.

D

Mass Air Flow is between 92 ~157mg/tdc.

D

Engine Speed Is Between 2,500~2,900rpm.

D

EEGR potentiometer voltage is less than 0.4V.

D

EEGR potentiometer voltage is higher than 1.75V or
integral term of EEGR controller blocked in high or
low limit.

D

DTCs P0107, P0108, P0112, P0113, P0117, P0118,
P0122, P0123, P0131, P0300, P0335, P0336,
P0341, P0342, P1671, P1672, P1673 are NOT SET.

Action Taken When the DTC Sets

D

The Malfunction Indicator Lamp (MIL) will illuminate.

D

The ECM will record operating conditions at the time
the diagnostic fails. This information will be stored in
the Freeze Frame and Failure Records buffers.

D

A history DTC is stored.

Conditions for Clearing the MIL/DTC

D

The MIL will turn off after four consecutive ignition
cycles in which the diagnostic runs without a fault.

D

A history DTC will clear after 40 consecutive warm-up
cycles without a fault.

D

DTC(s) can be cleared by using the scan tool.

Diagnostic Aids

Due to moisture associated with exhaust systems, the
EEGR valve may freeze and stick in cold weather at
times. After the vehicle is brought into a warm shop for

ENGINE CONTROLS 1F – 189

repairs, the valve warms and the problem disappears.
By watching the Actual EEGR and desired EEGR posi-
tions on a cold vehicle with a scan tool, the fault can be

easily verified. Check the Freeze Frame data to deter-
mine if the DTC set when the vehicle was cold by view-
ing the Engine Coolant Temperature (ECT).

DTC P1403 – Electric Exhaust Gas Recirculation Valve Failure

Step

Action

Value(s)

Yes

No

1

Perform an Euro On-Board Diagnostic (EOBD)
System Check.
Is the system check complete?

Go to Step 2

Go to

“On-Board
Diagnostic

System Check”

2

1. Turn the ignition switch to with the engine OFF.
2. Install the scan tool.
3. Command the electric exhaust gas recirculation

(EEGR) valve to the specified values.

Does the Actual EEGR Position follow the desired
EEGR position?

25%, 50%,

75%, 100%

Go to Step 19

Go to Step 3

3

1. Turn the ignition switch to ON.
2. Disconnect the EEGR valve electrical connector.
3. With a test light connected to B+, probe the

ground circuit to the EEGR valve.

Does the test light illuminate?

Go to Step 4

Go to Step 5

4

1. Connect the test light to ground.
2. Probe the EEGR control circuit at terminal 1 to

the EEGR valve.

3. Command the EEGR valve to the specified

values using a scan tool.

After the command is raised, does the test light glow
brighter, flash or maintain a steady glow?

25%, 50%,

75%, 100%

Go to Step 6

Go to Step 7

5

Repair the open or poor connection in the EEGR
ground circuit.
Is the repair complete?

Go to Step 19

6

With a test light still connected to ground, probe the
signal circuit at terminal 1.
Does the test light illuminate?

Go to Step 8

Go to Step 9

7

With a test light still connected to ground, again
probe the signal circuit without commanding the
EEGR valve with the scan tool.
Does the test light illuminate?

Go to Step 10

Go to Step 11

8

Check the signal circuit for a short to voltage and
repair as necessary.
Is a repair necessary?

Go to Step 19

Go to Step 12

9

With a digital voltmeter (DVM) connected to ground,
probe the 5V reference circuit at terminal 3.
Is the voltage measured near the specified value?

5V

Go to Step 13

Go to Step 14

10

Check the control circuit for a short to battery
voltage and repair as necessary.
Is a repair necessary?

Go to Step 19

Go to Step 12

11

Connect the test light to B+ and again probe the
control circuit at terminal 4.
Does the test light illuminate?

Go to Step 15

Go to Step 16

12

Replace the engine control module (ECM).
Is the replacement complete?

Go to Step 19

Всем привет! Друзья такая хрень с матизом надеюсь была ещё у кого нить. Суть такова:

Приехал данный автомобиль для замены грм ремня 2008г sirius E3 0.8 выставили всё по меткам всё точно 0 в 0. завели-вылез чек энжн, наследующий день подтянули меня для диагностики, считываю ошибку по датчику распредвала, если точнее «низкий уровень датчика распредвала банк-1». Вскрывали опять смотрели всё по меткам, потом один из механников сказал что КАЖЕТСЯ метка коленвала немного недоходила до 0 где-то между 10 и 0 по старому ремню. поставили так как якобы было, без изменений, вернули опять в нули, у клиента пар со всех щелей, доночи игрались с этим мопедом. Датчик снимал осматривал, протирал, на вид ок, проверил разьём поджал контакты пролил силиконом, непомогло. что за ботва, с отключенным одним из датчиков всёравно заводится, я имею ввиду колено и распред. уже все умирают от этого матиза, а мне гемора больше всех.

Незнаю мож сам датчик затупил но чтоб так совпало с заменой ремня это х.з.

Можете что подсказать у меня просто версий и мыслей больше нет! Да и ещё бывает момент что нехочет заводится вообще, но это редкость похожая на глюк мозгов. Осцилографа нет так, что проследить работу датчиков немогу блин.

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Ошибка p1305 toyota vitz
  • Ошибка p1402 nissan x trail
  • Ошибка p1337 пежо 307
  • Ошибка p1304 датсун
  • Ошибка p1401 ford escape