Найдена следующая информация по ошибке P1011 для автомобиля VOLVO S60 (2000-2009), RS:
На русском языке:
Давление подачи топливного насоса слишком низкое
На английском языке:
Fuel Pump Delivery Pressure Too Low
Вы можете задать вопрос или поделиться опытом устранения ошибки P1011 на автомобиле VOLVO с другими пользователями.
Возможную причину возникновения и советы по устранению можно найти в каталоге причин и советов:
Найти причину >>>
Ошибки (коды ошибок) полученные от прибора, сканера требуют правильной интерпретации информации, дабы не тратить время и деньги на замену работающих элементов автомобиля.
Проблема зачастую кроется намного глубже чем кажется на первый взгляд. Это& вызвано теми обстоятельствами, что информационные сообщения содержат, как было выше сказано, косвенную информацию о нарушении работы системы.
Может быть полезным для решения вопроса по устранению неисправности у Volvo S60 (RS):
Возможные причины — утечка топлива — топливный фильтр — поток насоса перекачки — топливный насос высокого давления — топливные форсунки или разъемы — ограничитель утечки давления — исполнительный механизм контроля топлива — датчик давления топлива — ограничение в возвратных топливопроводах — каскадный перепускной клапан — воздух в топливной системе.
Код P1011 установлен. Модуль управления двигателем ( ECM ) обнаруживает, что давление подачи топливного насоса низкое.
Данная ошибка очень неоднозначна и к ее возникновению может при вести масса причин. Для ее решения стоит обратиться в специализированный автосервис.
The Mystery of Diagnostic Code P1011
Topic is solved
-
Sl0ppyjoe
- Posts: 3
- Joined: 04 Apr 2017, 09:15
- Year and Model: 2001 S60
- Location: NYC
The Mystery of Diagnostic Code P1011
OK so i’ve searched far and wide but nobody has for sure answer on what the diagnostic code for P1011 exactly means ?? Has no description to it and tells me to refer to my manual every where i go i see people solve it with the VVT solenoid being replaced. I drive a s60 2001 Volvo 2.4l non turbo and would like to make sure if this is the case before i Order a part without wasting my money.Can anybody who’s encountered this code please give me some needed in site on this code it would help me very MUCH !!!
-
abscate
- MVS Moderator
- Posts: 31514
- Joined: 17 Feb 2013, 17:54
- Year and Model: 99: V70s S70s,05 V70
- Location: NYC, ALBANY NY
- Has thanked: 1041 times
- Been thanked: 2771 times
Post
by abscate »
P Codes do not give you a definitive «this part is bad» diagnosis.
I don’t know which Engine Management system you have on your S60, but on another car the Volvo P1101 maps to ECM-7100, knock sensor circuit fault.
If you don’t see damage to the knock sensor wiring, Ill almost guarantee that the knock sensors are not the problem. You usually get this one when something is wrong with timing or valve timing, or any rough running condition. I got this code from an induction leak , once.
-
Sl0ppyjoe
- Posts: 3
- Joined: 04 Apr 2017, 09:15
- Year and Model: 2001 S60
- Location: NYC
Post
by Sl0ppyjoe »
Appreciate it a lot ! I’m gonna try and check the vvt see if that’s the problem but my car runs smooth. The code came up after I changed the rear 02 sensor it came on with a cylinder misfire 5 code both have disappeared except this code which I can’t seem to assume it’s variable valve timing related. I’m going to order the vvt solenoid and replace it hopefully it will do the trick. What’s an induction leak btw? Thanks again for the information!
-
Sl0ppyjoe
- Posts: 3
- Joined: 04 Apr 2017, 09:15
- Year and Model: 2001 S60
- Location: NYC
Post
by Sl0ppyjoe »
*Update* I took a look at the vvt solenoid and was clogged with oil cleaned it and the check engine light has not yet returned. Appreciate the information again!*
-
-
Similar Topics
- Replies
- Views
- Last post
-
-
- 1 Replies
- 1188 Views
-
Last post by RickHaleParker
-
- 0 Replies
- 497 Views
-
Last post by faof2
-
- 3 Replies
- 1706 Views
-
Last post by Taylorlharris90
-
- 1 Replies
- 322 Views
-
Last post by RickHaleParker
-
- 1 Replies
- 2862 Views
-
Last post by RickHaleParker
Return to “V70, S60, V70-XC and XC-70 Cross Country 2001-2007”
Jump to
- V70, S60, V70-XC and XC-70 Cross Country 2001-2007
- 850 and S70, V70, C70, V70-XC 1992-2000
- XC90 First Generation 2003-2014
- S80 First Generation 1999-2006
- V70, XC70 and S80 2007-2016
- S60 2011+ and V60 2015+ and XC60 2010-2018
- 2017+ S90, V90, V90 Cross Country
- Volvo XC90 2016+
- S40 & V50 Forum 2004.5+
- Volvo S40 & V40 2000-2004
- C30, C70 2006+, S40 & V50 2004 ½ +
- XC40, XC40 Recharge, and C40
- 240, 740, 760, 780, Bertone, 940, 960, V90, S90
- Volvo 440, 460, 480
- 120, 130, 140, 164, PV series, Duett, 210, 1800
- Volvo Classifieds
- Car Talk & MVS Itself
- ↳ Volvo Maintenance Log
- ↳ Road Trip!
- VIDA, VADIS, DiCE
- Volvo Car Audio
- Performance, Tuning & Aftermarket
- The ETM Room
- Non-Car Talk
Code | Fault Location | Probable Cause |
---|---|---|
P1011 | P1011 – Camshaft reset valve faulty – clean valve (Volvo) (Buy Part On Amazon) |
We recommend Torque Pro
Manufacturer Specific Definitions for P1011
Make | Fault Location |
---|---|
Bmw | VVT control circuit – current too high |
Buick | Intake camshaft position (CMP) actuator, bank 1-incorrect park position |
Cadillac | Intake camshaft position (CMP) actuator, bank 1 -incorrect park position |
Chevrolet | Intake camshaft position (CMP) actuator, bank 1 -incorrect park position |
Chrysler | Fuel Pump Delivery Pressure Too Low |
Dodge | Fuel Pump Delivery Pressure Too Low |
Gm | Intake Camshaft Position Actuator Park Position Bank 1 |
Jeep | Fuel Pump Delivery Pressure Too Low |
Pontiac | Rocker arm oil control actuator -circuit malfunction |
Saab | Injector 1 – low output |
Saturn | Intake camshaft position (CMP) actuator, bank 1 -incorrect park position |
Suzuki | Intake camshaft position (CMP) actuator- incorrect park position – bank 1 |
Toyota | Oil control valve/variable valve lift – LH bank – open malfunction |
Table of Contents
- What Does Code P1011 Mean?
- Where is the P1011 sensor located?
- What are the common causes of code P1011?
- Get Help with P1011
What Does Code P1011 Mean?
The P1011 is a manufacturer-specific trouble code that Volvo describes differently depending on the specific model and engine. Often, this will cause confusion and lead to misdiagnosis and unwanted repairs. But with Volvo’s cars, this code is the most common in models with 5-cylinder non-turbo engines from the early 2000s. With that in mind, we will focus on what might cause the P1011 trouble code in these vehicles.
Depending on the exact year of the car, the description will be either a ‘Camshaft reset valve faulty – clean valve’ or ‘internal fault in knock sensor circuit’. But despite the difference, the problem is most likely caused by variable valve timing issues.
Where is the P1011 sensor located?
All Volvo’s 5-cylinder engines, popular in cars such as S60 or V70, are equipped with variable valve timing, or VVT. This device sits at the end of the intake camshaft and alters the position between it and the crankshaft. Depending on the driving condition, the intake camshaft will be advanced or retarded. By doing so, the VVT increases airflow into the cylinders at all engine speeds, which improves performance and consequently reduces fuel consumption.
The actual work of camshaft adjustment is done by a component called VVT solenoid. This is a simple hydraulic device in which pressurized engine oil moves its internals to one side or the other. In all said engines, the VVT solenoid is fitted at the top of the cylinder head, at its timing side. Also, as it operates the intake timing, it will be aligned with the corresponding camshaft, which is the one facing the radiator.
What are the common causes of code P1011?
Jammed VVT solenoid
The most common cause for the P1011 trouble code in Volvo cars is the VVT solenoid itself. In most cases, the engine oil that circulates inside it will form build-ups, which obstruct its movement. This will usually start as a sporadic happening, but it will become more frequent over time. Luckily, it is possible to clean the solenoid and remove build-ups from it. But for this, it has to be removed from the engine, taken apart, and then cleaned thoroughly using a suitable cleaning agent. Leaving it to soak overnight has proved to be the most efficient method. But If this only yields limited results the VVT solenoid will have to be replaced. In both cases, when refitting it, the new gasket between its housing and the cylinder head will be needed.
Inadequate engine oil
The hydraulic VVT mechanism, to operate correctly, needs a steady supply of pressurized engine oil. Any irregularities here may offset its function, which may then trigger the P1011 trouble code. In essence, this happens due to oil degradation, caused by insufficient maintenance or usage of oils of inadequate quality. Because of this, engine oil has to be replaced within recommended intervals. And, equally important, high-quality products need to be used here. For the 2.4 engines considered here, the engine oil that meets ACEA A1/B1 specifications is recommended.
Poor quality fuel or sensor issues
In some rare occasions, the P1011 trouble code may appear after filling up the car with low-quality gasoline or if the fuel filter is clogged. A similar may happen if the MAF sensor or the oxygen probe is dirty. All these situations will offset the air-fuel mixture, which the ECM will try to compensate for by adjusting various engine running parameters. Among other things, it may operate the VVT mechanism more sharply, which can cause problems if its solenoid is already on its last legs.
Help Us Help You
Please comment below describing your issue as well as the specifics of your vehicle (make, model, year, miles, and engine),
and one of our mechanics will respond as soon as possible. We appreciate a $9.99 donation via the payment button below.
Skip to content
Description:
Possible causes
-Fuel leak
-Fuel filter
-Transfer pump flow
-High pressure fuel pump
-Leaking fuel injectors or connectors
-Leaking pressure limiting valve
-Fuel control actuator
-Fuel pressure sensor
-Restriction in fuel return lines
-Cascade overflow valve
-Air in the fuel system.
Symptoms
– Engine Light ON (or Service Engine Soon Warning Light)
P1011 Volvo CHRYS VolvoLER OBD Code Description
P1011 Volvo Code is set the Engine Control Module (ECM) detects that the fuel pump delivery pressure to low.
The OBD2 Code Information Be Applicable For Volvo:
2013 Volvo V40,2012 Volvo XC60,2011 Volvo XC90,2011 Volvo V60,2011 Volvo S60,2011 Volvo C30,2010 Volvo S80L,2010 Volvo S80,2010 Volvo C70,2010 Volvo C30,2009 Volvo XC60,2009 Volvo V50,2009 Volvo S60,2009 Volvo S40,2009 Volvo C30,2008 Volvo XC70,2008 Volvo V70,2008 Volvo V50,2008 Volvo S40,2007 Volvo V70,2007 Volvo S80,2007 Volvo S60,2007 Volvo C70,2007 Volvo C30,2006 Volvo XC90,2006 Volvo S80,2006 Volvo C70,2005 Volvo V50,2005 Volvo S60,2004 Volvo XC90,2004 Volvo V70,2004 Volvo V50,2004 Volvo V40,2004 Volvo S40,2003 Volvo V70 R,2003 Volvo S80,2003 Volvo S60 R
Note:
1. The list of automotive Makes at the right edge of the screen. The currently selected ODB-ii codes is for the Volvo makes.
2. Look up the other OBD II Trouble Codes, please use the search box. Enter the 5 character trouble codes in the search box and submit the search.
3. Don’t assume a particular OBD-II code means the same for other auto manufacturers as there are many makes specific codes in use.
4. If your OBD-II trouble codes are for a different car, select that vehicle series before searching for the diagnostic codes because not all OBD2 codes used by one manufacture are used by the other makes.
5. The information contained on this site is presented for informational purposes only. We are not responsible for any actions you take on your vehicle. If you have any doubt as to repairs on your vehicle, please contact your technician.
Ехал с работы домой, с автомобилем все было нормально, но в повороте за городом я проехал пару ям и сразу же двигатель потерял тягу, точнее уронил обороты до 500-700 и при попытке добавить газа вообще заглох. Я было подумал, что это проблемы с коробкой, но в скоре усомнился в этом. На нейтрали или в режиме Р двигатель запускался через раз если ему удается настроить управление и подхватить обороты, в холостом режиме он работает устойчиво, при попытке увеличить обороты — глохнет, в принципе обороты получалось увеличить если сделать это очень-очень плавно — тогда при повышении наблюдается небольшой провал в районе 900-1200 об/мин и дальше медленное увеличение оборотов, любая попытка быстрее нажать на газ заканчивается падением в диапазон 500-700 и двигатель глохнет. Я смог завести двигатель и медленно добавляя газ проехать около 10 км где и заглох у самого дома, дальше автомобиль заводится но не может взять холостые обороты и тут же глохнет. Теперь только на буксир и в гараж. Конечно диллера у нас в регионе нет, да и сканера DICE у меня пока тоже нет. На мою радость остался от предидущей машины универсальный сканер ELM 327, за неимением лучшего будем пробовать.
После подключения система управления двигателем заботливо сообщила моему сканеру эти ошибки.
P2227 — Barometric Pressure Sensor «A» Circuit Range/Performance;
P0506 — Idle Air Control System RPM Lower Than Expected
Вообщем ошибка P0506 нам ни о чем не говорит кроме как о том, что обороты двигателя ниже чем ожидалось, своего рода — констатация факта!
А вот вторая P2227 — это наша зацепка! Поискав более подробное ее трактование я наткнулся на это — The Barometric Pressure (BARO) sensor is inside the Engine Control Module (ECM). The BARO sensor converts the atmospheric pressure into voltage signal that the ECM uses to modify the basic duration of he fuel injection discharge. Как я понял это датчик давления преобразующий давление во впускном коллекторе в электрический сигнал для коррекции продолжительности впрыска. Видимо вот откуда раздрай системы управления на переходных режимах.
Вот этот датчик! Установлен он на рамке радиатора и связан трубочкой с впускным коллектором.
Не буду растягивать и дальше, весь ремонт свелся к чистке контактов специальным средством. Заодно почистил контакты ДМРВ, дроссельной заслонки и катушек зажигания. Все эти детали я снимал, хотя можно было и не снимать, просто на всякий случай решил помыть дроссельную заслонку и проверить на проходимость вакуумные трубочки. Контакты чистил специальным средством «OMBRA» очиститель контактов, абразивные материалы (наждачку) не использовал т.к. они стирают контактное покрытие на клевмах. Дроссельная заслонка была с черным маслянистым налетом, на мой взгляд отмывать ее нет необходимости, т.к. в ней не предусмотрен канал для картерных газов как в некоторых автомобилях, и вообще засоряться нечему, но я отмыл просто так(возможно зря).
Еще перед разборкой советую сфотографировать подкапотное пространство, т.к. прокладку трубок и проводов легко забыть!
Результат — все работает хорошо и даже лучше чем было. Раньше после снятия клевмы аккумулятора система управления долго адаптировала утерянные настройки холостого хода, часто роняя обороты до 600, теперь же все работает сразу хорошо и ровно, как будто и нет никакой адаптации.
Причиной моих бед думаю послужила предпродажная подготовка автомобиля, когда двигатель моют мойкой высокого давления и не сильная влаго-защищенность контактов VOLVO.
Всем удачи!