Ошибка p0a0d тойота приус 30

Prius 30 после первого запуска ошибка P0A0D

(1 чел.) (1) гость

Всем Привет !!!

Подскажите

Пригнали приус 30 на очередную замену ВВБ висела стандартная ошибка P0A80

Заменил ВВБ, Машина запустилась без проблем проехал пару кругов заглушил скинул клему 12V АКБ на несколько минут

Вернул клему назад машину запустить повторно не удалось, Ready зажигается и гаснет techstream показывает ошибка P0A0D-350
и по ABS C1231 C1259 C1310

Чеку ВВБ и крышку инвертора не трогал.

Пробовал ВВБ перекидывать на другой приус все отлично заводится.

Прозвонил всю проводку в норме, заменил инвертор результата нет… Подкинул блок PMC Ecu ошибка также висит не удаляется


Изменено: 01.02.2019 12:34 от Scorpevv.

Scorpevv написал:

Всем Привет !!!

Подскажите

Пригнали приус 30 на очередную замену ВВБ висела стандартная ошибка P0A80

Заменил ВВБ, Машина запустилась без проблем проехал пару кругов заглушил скинул клему 12V АКБ на несколько минут

Вернул клему назад машину запустить повторно не удалось, Ready зажигается и гаснет techstream показывает ошибка P0A0D-350
и по ABS C1231 C1259 C1310

Чеку ВВБ и крышку инвертора не трогал.

Пробовал ВВБ перекидывать на другой приус все отлично заводится.

Прозвонил всю проводку в норме, заменил инвертор результата нет… Подкинул блок PMC Ecu ошибка также висит не удаляется

Проблема у вас скорее всего в разъемах. У вас на блок управления гибридки приходит сигнал JLK, которого быть не должно. Возьмите ремонтный мануал и прозвоните всю проводку, как описано в мануале. От себя добавлю — особое внимание на разъемы МГ1 и МГ2.

с уважением, Сергей Николаевич.

Не подскажите где скачать мануал буду очень благодарен
MG1 MG2 выкрутил с инвертора прозвонил на корпус все в норме

Нашел схемку на ней разъем А59 не пойму где его искать


Изменено: 01.02.2019 14:34 от Scorpevv.

Scorpevv написал:

Не подскажите где скачать мануал буду очень благодарен
MG1 MG2 выкрутил с инвертора прозвонил на корпус все в норме

Нашел схемку на ней разъем А59 не пойму где его искать

Мануал можно скачать на Техдоке. Купите доступ на 1 час, вам этого хватит.

с уважением, Сергей Николаевич.

Вопрос решен.

Прозвонил проводку как на схеме разъемы А59 — 36 pin и C2 — 1pin должно быть 1 ом в моем же случае 780 ом

Пролез и прозвонил этот провод от ВВБ до торпеды все в норме под капотом так же все в норме

Так как машину отдавать нужно было срочно, решено было протянуть провод из подкапотки в салон, все стало заводится ошибки ушли.

Отдельное спасибо фермеру.


Изменено: 02.02.2019 09:47 от Scorpevv.

Scorpevv написал:

Вопрос решен.

Прозвонил проводку как на схеме разъемы А59 — 36 pin и C2 — 1pin должно быть 1 ом в моем же случае 780 ом

Пролез и прозвонил этот провод от ВВБ до торпеды все в норме под капотом так же все в норме

Так как машину отдавать нужно было срочно, решено было протянуть провод из подкапотки в салон, все стало заводится ошибки ушли.

Отдельное спасибо фермеру.

Пожалуйста. Отлично сработано!

с уважением, Сергей Николаевич.

Ещё одна бЯда в 30-м кузове с этой же ошибкой , но на этот раз проблемка с самим разъёмом ! Не та уже Джапания стала , старые кассетники Шарп были на порядок надёжнее чем сейчас реакторы на Фукусиме!

Благодарю за информацию!

Масло Шелл и свечи Бош! … ЧТО Ж ТЫ СВОЛОЧЬ НЕ ВЕЗЁШЬ?!!! Автономная диагностика авто Крым Город Ялта +7 988-310-85-73 +7 978-966-1-694


Изменено: 27.07.2019 13:30 от Megabyte.

Megabyte написал:

Ещё одна бЯда в 30-м кузове с этой же ошибкой , но на этот раз проблемка с самим разъёмом ! Не та уже Джапания стала , старые кассетники Шарп были на порядок надёжнее чем сейчас реакторы на Фукусиме!

Благодарю за информацию!

Да нет, проблема не в японском качестве разъемов, а в «кривых ручонках» российских мастеров, которые эти разъемы снимают и одевают…
Объясню: в этих разъемах есть специальные резиновые уплотнители, чтобы в разъем не попадала вода. После снятия разъема эти уплотнители ОБЯЗАТЕЛЬНО надо смазать какой-нибудь смазкой, чтобы при одевании разъема на место их «не завернуло» на сухую. Но смазывание разъемов делает менее 1% мастеров из-за лени или технической безграмотности…
Если резинку в разъеме «завернуло», то туда легко попадает влага и начинаются танцы с бубном.

с уважением, Сергей Николаевич.

В авторемонте не первый год ,не десятый … и даже уже не двадцатый WD-40 при необходимости вытесняем влагу из разъёма … ну
и привычка чуть литольчика на уплотнительную резинку разъёма ,а лучше такой
Hi-Gear-овской смазки . Кстати эту очень рекомендую!

просмотр изображений доступен только зарегистрированным пользователям

P.S. А качество пластмассы на разъёмах и изоляции проводов … действительно стало дерьмовое…

Масло Шелл и свечи Бош! … ЧТО Ж ТЫ СВОЛОЧЬ НЕ ВЕЗЁШЬ?!!! Автономная диагностика авто Крым Город Ялта +7 988-310-85-73 +7 978-966-1-694


Изменено: 02.08.2019 17:35 от Megabyte.

Megabyte написал:

В авторемонте не первый год ,не десятый … и даже уже не двадцатый WD-40 при необходимости вытесняем влагу из разъёма … ну
и привычка чуть литольчика на уплотнительную резинку разъёма ,а лучше такой
Hi-Gear-овской смазки . Кстати эту очень рекомендую!

просмотр изображений доступен только зарегистрированным пользователям

P.S. А качество пластмассы на разъёмах и изоляции проводов … действительно стало дерьмовое…

Hi-Gear сейчас дорогой стал Перешли на TOTACHI.

с уважением, Сергей Николаевич.

…А куды деватЬся то?! … Оно реально работает! А то народ с Winns-a на Лавр пересел поначалу … а принцип «дешевая рыбка-х#увая юшка» забыл!

Масло Шелл и свечи Бош! … ЧТО Ж ТЫ СВОЛОЧЬ НЕ ВЕЗЁШЬ?!!! Автономная диагностика авто Крым Город Ялта +7 988-310-85-73 +7 978-966-1-694

Да, по качеству сравнить можно только с Wurth, но к сожалению Wurth еще дороже
Р.С. Молодцы, что работаете с качественными материалами!

с уважением, Сергей Николаевич.

На чтение 4 мин Просмотров 5.8к.

Рассмотрим подробнее

  1. Техническое описание и расшифровка ошибки P0A0D
  2. Симптомы неисправности
  3. Причины возникновения ошибки
  4. Как устранить или сбросить код неисправности P0A0D
  5. Диагностика и решение проблем
  6. На каких автомобилях чаще встречается данная проблема
  7. Видео

Код ошибки P0A0D звучит как «высокий уровень сигнала в цепи блокировки высоковольтной системы». Часто, в программах, работающих со сканером OBD-2, название может иметь английское написание «High Voltage System Interlock Circuit High».

Техническое описание и расшифровка ошибки P0A0D

Код неисправности P0A0D предназначен для отображения исключительно на гибридных автомобилях. Означает, что модуль управления трансмиссией (PCM) обнаружил высокий уровень сигнала в цепи блокировки высоковольтной системы.

Код ошибки P0A0D – высокий уровень сигнала в цепи блокировки высоковольтной системы

Система высокого напряжения гибридного автомобиля оснащена несколькими устройствами безопасности. Они предназначены для снижения опасности поражения электрическим током во время проведения ремонтных работ на автомобиле или в случае аварии.

Если модуль управления двигателем (PCM) обнаруживает, что какое-либо из устройств безопасности отключено или не подключено, гибридная система отключится. Когда PCM обнаруживает выключение гибридной системы, он устанавливает код P0A0D.

Данная проблема является электрической неисправностью и чаще всего возникает из-за плохо вставленных разъемов или «чеки» высоковольтной батареи, после произведенного ремонта.

Симптомы неисправности

Основным симптомом появления ошибки P0A0D для водителя является подсветка MIL (индикатор неисправности). Также его называют Check engine или просто «горит чек».

Также они могут проявляться как:

  1. Загорится контрольная лампа «Check engine» на панели управления (код будет записан в память как неисправность).
  2. Система высокого напряжения может не работать.
  3. Во многих случаях, автомобиль не будет работать вообще.

Ошибка P0A0D является довольно серьезной, так как при ее появлении могут возникнуть проблемы в электрической системе. Она может также повлиять на полное функционирование автомобиля.

Причины возникновения ошибки

Код P0A0D может означать, что произошла одна или несколько следующих проблем:

  • Ослабленный или закороченный жгут блокировки высоковольтной системы.
  • Штекер сервисного отключения неправильно подсоединен (чека).
  • Выход из строя устройства защиты от высокого напряжения.
  • Неисправность инвертора.
  • Неисправность модуля управления питанием.
  • Программное обеспечение модуля питания исполняется с ошибкой и требует обновления.
  • Иногда причиной является неисправный модуль PCM.

Как устранить или сбросить код неисправности P0A0D

Некоторые предлагаемые шаги для устранения неполадок и исправления кода ошибки P0A0D:

  1. Осмотрите провода и разъемы подключения на наличие повреждений.
  2. Проверьте, правильно ли подключен штекер сервисного отключения.
  3. Проверьте инвертер.
  4. Осмотрите предохранители, замените перегоревшие.
  5. Если ошибка не исчезла, проверьте модуль PCM.

Диагностика и решение проблем

Первым шагом в процессе устранения неисправности P0A0D является изучение бюллетеней технического обслуживания (TSB). На предмет известных проблем с конкретным автомобилем.

Если до появления ошибки производился какой-либо ремонт и отсоединялись разъемы, необходимо их проверить. Также нужно обратить внимание на штекер сервисного отключения высоковольтной аккумуляторной батареи.

Дальнейший поиск проблемы стоит продолжить с визуального осмотра проводов на предмет возможных повреждений или неисправностей. Любые возможные повреждения необходимо немедленно устранить.

Если после проделанных действий ошибка P0A0D осталась, лучшим вариантом будет обращение в специализированный сервисный центр. Так как дальнейшие шаги требуют специальных знаний для устранения неисправности.

Иногда существует вероятность того, что вышел из строя PCM или возникла проблема с программным обеспечением. В таком случае необходимо заменить и перепрограммировать PCM, что без специальных знаний сделать проблематично.

На каких автомобилях чаще встречается данная проблема

Проблема с кодом P0A0D может встречаться на различных машинах, но всегда есть статистика, на каких марках эта ошибка присутствует чаще. Вот список некоторых из них:

  • Hyundai
  • Kia (Киа Ниро, Оптима)
  • Lexus (Лексус CT 200h, rx400h, rx450h)
  • Toyota (Тойота Аква, Альфард, Аурис, Камри, Приус)

С кодом неисправности Р0A0D иногда можно встретить и другие ошибки. Наиболее часто встречаются следующие: P0A0A, P0A0B, P0A0C, P0A0E.

Видео


PriusChat

Tags:

  • 2010
  • intelligent
  • interlock
  • ipm
  • module
  • p0a0d
  • recall
  • voltage

  1. GreenTea&SaltWater

    Joined:
    Dec 9, 2019
    186
    55
    0
    Location:
    Los angeles
    Vehicle:
    2010 Prius
    Model:
    One

    2010 Prius — A couple weeks ago the “check hybrid system” notification came up on the dashboard and a bunch of lights came on but the engine was still running. When I tried to start it two days later the engine wouldn’t start. And now there were even more lights on the dashboard, including the “check hybrid system”. 1.5 years ago I had a P0A80 where I had to replaced some battery cells to make the hybrid engine work again. But this time it’s different cause now the engine won’t start at all. The 12v is fine I had it tested.

    Today I was able to hook my car up to my laptop with a copy of TechStream and got some codes. One of my tire pressure sensors is off, something with the smart key sensor, and the permanent P0A80 to replace hybrid battery. And then there is the P0A0D code. When I click on it it shows me the following page — P0A0D -350 High Voltage Interlock System. In the slide where it shows the voltage battery readings there are two highlighted batteries that read 15.30V. Does this mean anything? Also, cell block #6 is reading at a voltage much lower than the rest at 15.11v, could this be an issue? Since my engine isn’t running I can’t test the batteries under load.

    Searching up the P0A0D code online doesn’t bring up any concrete answers, very ambiguous. But I’ve yet to find a single result for the P0A0D -350 High Voltage Interlock System message in completion on Google.

    So someone mentioned to me that their Prius had an issue where the dashboard looked exactly the same. They said they were driving the vehicle when it suddenly stalled out engine turned off dashboard lit up. Took it to Toyota and they repaired it for free because it turns out it was a recall with the IPM “intelligent power module”. Image attached from the recall notification on my OBD tool. “Toyota motor engineering & manufacturing (toyota) is recalling certain 2010-2014 toyota prius and 2012-2014 toyota prius v vehicles. Excessive voltage in the intelligent power module (ipm) within the inverter may cause the hybrid system to shut down, causing the vehicle to stall while being driven.”

    What catches my attention is the “excessive voltage in the IPM” which sounds similar to the issue TechStream is telling me “high voltage interlock system”. Are those 2 battery voltages it has highlighted at 15.30v maybe telling me that there’s a high voltage error there or something? Also I tried resetting the codes but the P0A0D stayed.

    Attached Files:

  2. To further diagnose the issue, I’d spend $20 and get the correct troubleshooting tree for P0A0D from tech info ;).

    That will tell you what the next troubleshooting steps are for the 350 INF code:).

    Could be something simple and for $20, you get the correct steps to go about it(y).


  3. TMR-JWAP

    Joined:
    Aug 12, 2016
    5,732
    5,568
    0
    Location:
    Columbia, SC
    Vehicle:
    2007 Prius
    Model:
    Touring

    For the Gen 2, the P0A0D code signifies one of the HV safety interlocks is triggered. There are 2 interlocks, hopefully the info is the same for Gen 3.

    1. the orange interlock on the HV battery (designated as «#2 interlock switch» in the manual). This interlock is made up when the third step of the plug installation procedure is completed. When pushed downward, the switch inserts a shorting wire across two pins at the bottom of the socket.
    2. the second is a switch that is made up on the inverter (under the hood) when the it’s cover is properly installed (designated as «# 1interlock switch» in the manual). This circuit is completed when a metal pin on underside of the cover lid slides into a set of contacts as the cover is fastened into place.

    There are 2 subcodes available:

    1. 350 signifies the fault was triggered while the car was not moving and will disable the car
    2. 351 signifies the fault was triggered while the car was moving and will not immediately disable the car

  4. ChapmanF

    Right, there’s one «high voltage interlock» circuit that goes through a few safeties in series. «High voltage interlock» is kind of a tricky name: it’s a run-of-the-mill low-voltage circuit. Its purpose is to detect if any of the covers giving access into the high voltage system aren’t secured, and keep the high voltage locked off if so.

    The circuit runs from the Power Management Control ECU to the inverter, where it goes through some contacts on the undersides of the wiring access covers there, then from the inverter back to the traction battery, where it goes through a little switch on the orange service plug, and from there to a junction connector and to body ground. If that circuit is broken at any point, you will get the interlock code and the high voltage will stay disabled for your safety.


  5. GreenTea&SaltWater

    Joined:
    Dec 9, 2019
    186
    55
    0
    Location:
    Los angeles
    Vehicle:
    2010 Prius
    Model:
    One

    How can I troubleshoot this and inspect the wiring connections?


  6. GreenTea&SaltWater

    Joined:
    Dec 9, 2019
    186
    55
    0
    Location:
    Los angeles
    Vehicle:
    2010 Prius
    Model:
    One

    Hey JWAP do you know how I’d be able to inspect the connections and wiring?


  7. ChapmanF

    A person who wanted to do that efficiently would find the circuit in the Electrical Wiring Diagram, and follow the troubleshooting steps for the P0A0D code in the Repair Manual, both of which can be obtained in any of the ways Elektroingenieur kindly described on this wiki page.

    For safety, don’t forget that even though it’s a low-voltage circuit, all the covers and switches where you might end up inspecting it would put you in close range of high voltage.


  8. GreenTea&SaltWater

    Joined:
    Dec 9, 2019
    186
    55
    0
    Location:
    Los angeles
    Vehicle:
    2010 Prius
    Model:
    One

    Anything else I should know? Also what are the chances it isn’t the Intelligent Power Module then?

  9. Going by ChapmanF’s description of the interlock circuit, it has no involvement with the intelligent power module.

    For now, get a copy of the service manual, start reading the code description, test procedures, and wiring diagrams. Then you can ask questions.

    Posted via the PriusChat mobile app.


  10. Grit

    Joined:
    Aug 22, 2017
    6,038
    4,002
    1
    Location:
    Wilkes Land
    Vehicle:
    2012 Prius
    Model:
    Four

    pulease, manual is just another man’s opinion. Plug n pray is the way!!!


  11. TMR-JWAP

    Joined:
    Aug 12, 2016
    5,732
    5,568
    0
    Location:
    Columbia, SC
    Vehicle:
    2007 Prius
    Model:
    Touring

    Sometimes you can also keep it simple, initially.
    Have you or anyone else ever messed with the inverter cover?
    Have you or anyone else ever messed with the HV battery interlock switch?

    If so, those would be reasonable places to start looking just to make sure it’s not something quick and easy.
    One end of the HV Battery interlock switch socket will have a small socket where a two wire harness plugs in. That 2 wire harness is the wires that get shorted when the interlock is installed. Verify that is connected properly and that the pins didn’t get bent during any installation/removals.


  12. AzusaPrius

    Joined:
    May 27, 2020
    1,507
    704
    0
    Location:
    California
    Vehicle:
    2010 Prius
    Model:
    IV

    Could be easy as replacing those blocks that are low voltage.

    Ebay is the way to drive another day.


  13. ChapmanF

    A code about the interlock circuit is not related to any battery module voltages.


  14. AzusaPrius

    Joined:
    May 27, 2020
    1,507
    704
    0
    Location:
    California
    Vehicle:
    2010 Prius
    Model:
    IV

    He mentioned there were blocks with low voltage.

    These types of issues can cause random codes to pop up.


  15. ChapmanF

    There are people on this board who argue that low 12 volt battery voltages «can cause random codes to pop up», and the basis of their claim is that the 12 volt system powers the car’s computers. The likelihood gets strongly exaggerated, but at least they’ve got a potentially plausible starting point.

    As far as I’ve seen on PriusChat, you’ve now taken the honor of being the first to suggest that a traction battery block voltage, being measured for diagnostic/reporting purposes by a computer that is powered from the 12 volt system, «can cause random codes to pop up» anywhere.


  16. Ed Beaty

    «These types of issues can cause random codes to pop up.»

    Um, sir, could we have a reference to back up this conjecture? Thanks.


  17. TMR-JWAP

    Joined:
    Aug 12, 2016
    5,732
    5,568
    0
    Location:
    Columbia, SC
    Vehicle:
    2007 Prius
    Model:
    Touring

    No they can’t.

    Now that I’m home and have time to look at the photos, there’s some wonky stuff in there. Things that jumped out at me:

    The freeze frame data:

    The 2 values of ambient temperature…is one 88F and one 419F?
    The 2 values of intake air temperature…is one 91F and the other 32F?
    The MAP (read in PSIG) one is -2 and one is -15?

    The first values, I can believe (88, 91, -2). The others? Not so much. If I was reading those values correctly, there had to be some whacky electrical transient? ECU glitch? idk if that kind of transient would be caused by the P0A0D opening the main HV relays. If I’m misreading them, then ignore my comments.

    The live screen data:
    None of your HV battery block voltages are abnormal.
    Your aux battery is 11.5 volts. Although this is within Toyota’s ‘tolerance’ for performing troubleshooting, charge it, test it or replace it if needed before you end up chasing your tail.


  18. AzusaPrius

    Joined:
    May 27, 2020
    1,507
    704
    0
    Location:
    California
    Vehicle:
    2010 Prius
    Model:
    IV

    @chapman

    Hey look there is that code c1259 that goes away by replacing the bad modules.

  19. Possibly good point on the freeze frame capture- specifically how the B+ voltage reading drops from 11.67V to 11.44V in the next frame.

    Posted via the PriusChat mobile app.

It doesn’t matter how long you’ve been cruising your Prius. There might still be some components you’ll find strange to understand. Imagine your engine control system detects issues with parts that require prompt attention. One such issue could be the error code P0A0D. What does it mean and what can you do to fix the problem?

Get yourself the best information and enlightenment about this problem as you read through this article. I’ve also offered information about the fixes.

What Does Error Code P0A0D Mean?

The engine code P0A0D is an indication that your car’s high-voltage system has an electrical issue. This often affects the system’s main relay and the hybrid system. Once a disconnection is detected by the engine control module, the hybrid system automatically shuts down. Thus, the engine control module sets code P0A0D.

There are two subcodes under the P0A0D:

P0A0D – 350: This notifies you that the problem came up while the car was stopped and will possibly render the car inoperative. 

P0A0D – 351: This indicates that the problem came up while the car was in motion. Thus, the car will not become inoperative immediately. 

The interlock safety connector, in most cases, is installed right above the power module or close to the high-voltage system (12 volts). If the interlock safety connector is disconnected in any way, the high-voltage system shuts down automatically. 

The service plug grip, frame wire, inverter terminal cover and two engine wires linked to the inverter with converter assembly are essential components. 

If they become disconnected, the signal line of the battery interlock becomes open or broken. Under this condition, your vehicle will show error code P0A0D, and all efforts to start the vehicle will likely fail.

The reason is that it can be dangerous if the system turns on while the circuit is broken. Therefore, to avoid accidents, electric shocks or even death, the high-voltage system goes off.

In effect, if the car is working, the engine control system alerts the driver very quickly right before the high voltage system turns off (P0A0D -351). Through the vehicle’s dashboard, the driver becomes aware of the issue and then figures out a corrective response.

Causes of Engine Code P0A0D

The possible causes of engine code P0A0D include the following;

  • Service plug grip problem: A lack of grip from the spark plugs can cause the engine not to produce enough torque and horsepower that’s needed. Hence, the code P0A0D will pop up. 
  • Inverter terminal cover problem: When driving, your vehicle needs the direct current turned to alternating current. This transition happens with the help of the inverter terminal. When the terminal cover is defective, the device won’t control the torque or speed of the car.
  • Bad inverter with converter assembly: The same symptoms occur if there’s an issue with the inverter assembly. The inverter offers power and stabilizes voltage. A faulty inverter assembly forces the inverter to burden more load than its capacity.
  • Faulty engine control module: It’s a no-brainer that you won’t be able to start your car once the engine control module goes bad. The engine might cut once the ECM is faulty, preventing you from starting the automobile again.
  • Defective or disconnected frame wire 
  • Electrical disconnection associated with Inverter with converter assembly
  • Too much voltage within the inverter may shut down the hybrid system

An OBD-II is a device that can help you read diagnostic trouble codes (DTCs), like engine code P0A0D and other related codes. If a warning light or Check Engine light appears on your dashboard use an OBD-II to check the problem and ascertain the DTC. 

The following steps will help you fix the code P0A0D once it displays on your instrument cluster:

Step 1: You can begin by taking safety precautions to prevent injuries or shocks. Remember to put on your insulated gloves. 

Step 2: You can now disconnect the service plug grip. 

Step 3: It is advised to wait for some minutes before operating on the HV system, to get the high voltage capacitor in the inverter with converter assembly discharged first.

Step 4: Ensure the battery fuse is properly inserted.

Step 5: Check all connectors associated with the frame wire, service plug grip and inverter terminator cover. This includes the inverter with converter assembly and the HV battery interlock control socket. Check if the 2 wire harnesses connected to the HV battery interlock control socket are well fixed.

Step 6: Inspect for a corroded harness or if the interlock harness is damaged. Endeavor to change the corroded harness as soon as it is discovered. 

Step 7: Inspect all components and change damaged, worn out or bent parts, especially the pins. 

Step 8: Check the powertrain control module to be sure it’s in good condition.

FAQs

Are P0A0D -350 and P0A0D- 351 the same problem?

Although they both point out the same trouble area, each indicates the condition under which the problem was triggered.

How much will I fix Prius engine code P0A0D cost?

The cost of repairing Prius P0A0D varies, depending on factors like location, the underlying cause of the car’s issue and the engine type. Basically, the charges range between $70 and $160 per hour. 

Can I fix the problem myself?

Fixing engine code P0A0D isn’t that easy and demands expertise, as some tools will be needed to diagnose and fix the problem. If you do not have a fundamental knowledge of how mechanical components work, leaving the job to an expert will be in your best interest. 

Final Thoughts

Prius P0A0D means high voltage system interlock circuit high. The error code requires urgent attention and could cause your Prius to stall or refuse to start. Other symptoms include the appearance of a warning light or engine light on your dashboard. Do not panic if your car comes to a halt. Simply reach out to a qualified mechanic to help diagnose and resolve the issue without delay.

  • James Smith

    I’m James Smith, a car enthusiast and a content writer for Daily Car Tips. I have a passion for all things cars, from classic muscle cars to the latest electric vehicles. When I’m not writing about cars, you can usually find me tinkering with my car or checking out the latest automotive trends.

    View all posts

Toyota Prius C1259 and P0A0D Error

  • 7456
  • 0

The Toyota Prius C1259 and P0A0D errors are diagnostic trouble codes that relate to the hybrid system of the vehicle. The C1259 code specifically indicates a malfunction in the regenerative brake system, which is responsible for capturing and converting kinetic energy back into electrical energy to charge the hybrid battery. This malfunction could be attributed to issues with the brake actuator, brake fluid, or other related components. On the other hand, the P0A0D code points towards a problem in the hybrid powertrain control module, which manages the interactions between the gasoline engine, electric motors, and battery pack. Detecting and resolving these error codes promptly is crucial to ensure the efficient and smooth operation of the Toyota Prius’s hybrid system, contributing to both fuel efficiency and environmental sustainability. If either of these codes is illuminated on the vehicle’s dashboard, it is advisable to seek professional assistance to diagnose and rectify the underlying issues.

Fixmycar.pk has a trained Hybrid vehicles handling team for Toyota c1259 error. We are in service for last 05 years and specialize in home services for all make and models of cars. Our team received a call from a customer that a Toyota Prius is not starting or moving and after showing the car to multiple workshops all are saying to change the battery pack, the vehicle was totally disabled.

Hybrid System Errors

Some Errors Associated with Hybrid System

C1259 Check HV system

C1345 Traction system / ABS

C1392 Stroke Sensor

P0A0D High voltage system error

C1203 ECM Communication Circuit

C1451 Motor drive malfunction

C1310 Skid control ECU

Toyota Prius C1259 and P0A0D Error Images

c1259 prius

P0a80 Replace Hybrid Battery Pack

toyota c1259

P0a7f Hybrid Battery Pack Deterioration

High Voltage of Prius

Please note that Prius has around 210 VDC in its system, extreme precautions must be taken to handle the electronics of the car. The Auxiliary battery was also found to be weak so replaced with new one.

This Is Why Toyota Isn’t Rushing to Sell You an Electric Vehicle

toyota c1259

Jump Starting

Engine damage prevention

The old oil that came out was hardly 1 Ltr and it had also triggered the engine oil low safety program to prevent engine damage.

toyota c1259

Removal of Battery Pack and Testing Voltages

c1259

Controller

c1259

Hybrid Battery Pack Prius 2011

c1259 prius

The batteries were checked individually as the system was showing battery error

Toyota c1259 & P0A0D

Battery Block Voltages

c1259 prius

Testing Voltage On Battery Pack

toyota c1259

Testing of Main fuse

c1259

The vehicle is now perfect and drive-able after removing of Toyota Prius c1259 error. Installation of all equipment done after testing.

toyota c1259

On-site Work, Everything Done At Customers Home

Maintenance mode activation, Error removal and calibrations

toyota c1259

100% Ok and ready to use with 18.5KM average during testing

Hybrid Battery Fan 

Our hybrid battery fan service includes:
• Removing all panels necessary to access HV battery fan.
• Cleaning hybrid battery fan or duct assembly, Scan and Reset of controller

Cost is Rs. 3500/- (approximately) inclusive of scan and inspection

Time (Takes about 2 hours)

Complete Removal of all parts and servicing each and every part , tear down of Power unit (Honda & Toyota Vehicles only) is also available as a on-site service (Time 04 Hrs.)

Contact fixmycar.pk

Call at 0331-2227989 to make your appointment for a hybrid battery fan service.

Follow Us

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Ошибка p1111 ниссан икстрейл
  • Ошибка p1111 ниссан блюберд
  • Ошибка p099c nissan
  • Ошибка p1111 jaguar x type
  • Ошибка p1111 инфинити fx35