Ошибка p0702 смарт

Печально создавать первую запись в бортжунале о поломке, но без малыша очень плохо :(

Суть проблемы:
Smart Fortwo 2001, 55 л/с, пробег 150 т.
3 недели назад был сильный дождь (не знаю связано ли оно как-то с моей проблемой). Весь день катался нормально.
Далее хронология:

На следующее утро выехал из гаража проехал 100 метров и прямо на ходу пропало сцепление, газую мотор ревет — машина не едет.
Заглушил, завел — поехала. Думал глюк…
Весь день тоже катался нормально, пока не приехал вечером с работы домой, покушал и решил ехать в гараж.
Звелся, поехал, через 500 метров опять пропало на ходу сцепление. Стал посреди дороги включил аварийку и думаю — щас заглушу, заведу и поеду. Но не тут то было — раз 20 попыток, нифига. Толкнул машину к обочине, сижу думаю что делать, вроде как до гаража осталось метров 800 и дергать никого не хочется, но в горку толкать тоже. Пока думал раз в 2 минуты пробовал завестись, и заметил первое нестандартное поведение:

1. перестал работать привычнй мне «автоматический запуск» когда на пол секунды поворачиваешь ключ в положение 2, а дальше машина сама крутит стартером пока не заведется, так было всегда и у всех смартоводов. Но тут это пропало, впервые.
Что бы завести машину мне нужно самому держать ключ в положении 2 и ждать пока стартер крутит пока не заведет, если бросить — машина не заведется.

На какой-то N-ый раз сцепление чудом подхватилось и я не теряя времени (рад что никого на буксир звать не нужно) поехал эти 800 метров в гараж. Проехал 200 метров :) Пока машина ехала и сцепление было с колесами (т.е. шток актуатора был задвинут), все было ок. Как только я притормозил на яме, сцепление выжалось актуатором и уже не отпустило. Короче толкал 600 метров смарта я сам в гараж )
Как выяснилось позже подозрения мои подтвердились:

2. При данном глюке актуатор постояно с выжатым штоком сцепления поэтому машина и не едит. Даже при выключении зажигания шток актуатора
«не паркуется», т.е. не залазит внутрь, как должно быть. При любых манипуляциях коробки передач — он всегда выжат.

3. Загорелся «чек», китайский ELM показал ошибку P0702 (transmission control system electrical)

Докатил смарта в гараж закрыл беднягу в темноте, поплакал рядом :) и пошел расстроеный домой…

Прошло 5 дней. За это время я гуглил и читал интернеты что бы хоть как-то понять в чем причина. Дожди прошли стало сухо и жарко.
Каждый день я проведывал смартика и пытался «схватить сцепление» — но увы все безуспешно.
Проверил актуатор — он был исправным, ставил новый с ним так же ничего не работало.

Погуглив еще пришел к выводу что это все же наверное электрическая проблема нежели механическая. И скорее всего связана с проводами/контактами/реле.
Из форумов понял, что часто после дождей бывает глючит блок реле под водительским сиденьем, разобрал. Первое что заметил один из
шлейфов с проводами был сильно окислен (первый если считать слева направо), прочитав мануалы заранее понял что как раз по нему скорее всего и идет напряжение на актуатор (может я и ошибаюсь), все идеально почистил и дальше лезть не стал, был уверен что все чудным образом заработает. Чуда не произошло, все осталось на своих местах. Было поздно и я пошел домой.

На следующий день решил вытащить блок реле и посмотреть все ли там чисто внутри так как был уверен что туда тоже попала вода.
Когда пришел в гараж не стал делать тестового запуска и проверки, так как вечером накануне после чистки проводов ничего не заработало.
Приступил к снятию реле. Снял его, снял крышку удивился девственой чистоте внутри! Как будто он с завода только что ни соринки ни пылинки, не то что бы потеков воды или окисления. Подергал все релехи и предохранители — их контакты тоже были блестящими и плотно входили в посадочные места. Немного даже расстроился, так как планировал что-то починить :) Собрал все обратно. Решил завсети.
ОМГ! Святые молюски — движок завелся как и прежде с пол оборота в положение 2 ключа. Это был верный знак! Так и есть — актуатор зажурчал и сцепление появилось. Я счастливый выехал из гаража спустя неделю так и не понял, что именно помогло.
Для верности, решил пару раз заглушить и завести — все было отлично. Проехал недалеко от гаража туда сюда все работало.
Счастливый поехал по делам. Хвастатся что я мастер 80го левела. )))
Пока ездил все было отлично (где-то пол часа) приехал домой припарковался под подьездом. Минут через выхожу сажусь в машину… Тада.
Вы уже все знаете :) Ничего не работает, как будто все это был счастливый сон. Что я только не делал и дергал этот блок реле и чистил его еще раз и протирал и вылизывал и чуть ли не молился на него. Не едет, раз 30 пытался завестись — плюнул. Приехал знакомый и отбуксировал меня в гараж. Печаль :(
Пришла мысль в голову что чистка блока реле — это всего лишь совпадение и машина заработала была от чего-то другого на время. (я могу и ошибатся), но остальные танцы с бубном с этим блоком реле не оживили малыша.

Адидасов никаких у меня нет, коробка пашет отлично передачи переключает, слышно как работает мотор актуатора передач.
Стопы горят, задний ход горит. Актуатор сцепления новый и исправный.

Замечаные проблемы 3:
— Ошибка P0702
— Шток актуатора сцепления постоянно выдвинут
— Машина заводится не так как обычно (не так как должна)

Очень похоже симптомы описаны тут:
www.benzclub.ru/forum/showthread.php?t=283311
и тут:
www.drive2.ru/l/5019009/
(из чего и сделал вывод об электронике) только у всех адидас, а у меня его нет…

Ума не приложу куда дальше копать :(
ps: Живу в Херсоне, Украина. Толковых мастеров у нас нет или все морозятся. А тянуть ее в Одессу не реально. :(

Помогите советом!

Принимая во внимание тот факт, что OBD2 ошибки работы электронных систем автомобиля не всегда на прямую указывают на неработающий элемент, а чаще дают всего лишь общую информацию о неисправности, мы пришли к следующему выводу:

В разных марках и моделях автомобилей одна и также ошибка может возникать как следствие неисправности абсолютно разных элементов.

Стало понятно, что просто необходим ресурс в котором можно найти не только общую информацию об OBD2 ошибке, а практические данные по конкретному автомобилю.

Опыт автоэлектриков показал, что если рассматривать определенную марка-модель автомобиля, то в подавляющем большинстве случаев причина возникновения какой либо ошибки одна и также.

Мы создаем, не без вашей помощи, справочник причинно-следственной связи возникновения той или иной OBD2 ошибки у конкретного автомобиля (марка и модель). Если на Ваш автомобиль не найдено описание (причинно-следственной связи) ошибки, то не стесняйтесь задавайте вопрос.

Если у вас есть опыт в устранении той или иной ошибки — делитесь опытом с другими пользователями. Так мы сможем сформировать полезный ресурс. По капле от каждого и всем будет полезно.

Возможно будет интересно:

Если ошибка указывает на неверные параметры (высокие или низкие значения) какого нибудь из датчиков или анализаторов, то вероятней всего этот элемент исправен, а проблему надо искать так сказать «выше по течению», в элементах работу которых анализирует датчик или зонд.

Если ошибка указывает на постоянно открытый или закрытый клапан, то тут надо подойти к решению вопроса с умом, а не менять бездумно этот элемент. Причин может быть несколько: клапан засорен, клапан заклинил, на клапан приходит неверный сигнал от других неисправных узлов.

Автомобили с каждым днем становятся все более сложными, но и более диагностируемыми. Наш форум создан для всех, от простых автолюбителей до профессиональных автоэлектриков.

На чтение 4 мин Просмотров 1.7к.

Рассмотрим подробнее

  1. Техническое описание и расшифровка ошибки P0702
  2. Симптомы неисправности
  3. Причины возникновения ошибки
  4. Как устранить или сбросить код неисправности P0702
  5. Диагностика и решение проблем
  6. На каких автомобилях чаще встречается данная проблема
  7. Видео

Код ошибки P0702 звучит как «электрическая неисправность системы управления автоматической трансмиссией». Часто, в программах, работающих со сканером OBD-2, название может иметь английское написание «Transmission Control System (TCS) Electrical».

Этот диагностический код неисправности (DTC) является общим кодом трансмиссии. Ошибка P0702 считается общим кодом, поскольку применяется ко всем маркам и моделям транспортных средств. Хотя конкретные этапы ремонта могут несколько отличаться в зависимости от модели.

Код ошибки P0702 – электрическая неисправность системы управления автоматической трансмиссией

Многие автомобили имеют модуль управления автоматической коробкой передач, называемый модулем управления трансмиссией (TCM). Модуль управления двигателем (ECM) обменивается данными с TCM. Чтобы контролировать автоматическую коробку передач на предмет неисправностей.

Если TCM обнаруживает электрическую неисправность в автоматической коробке и устанавливает код неисправности, связанный с трансмиссией. ECM также информируется об этом и устанавливает ошибку P0702 OBD2 в памяти ECM.

При этом загорается контрольная лампа неисправности (MIL), чтобы водитель знал о проблеме. Если этот код присутствует и горит контрольная лампа неисправности (MIL). Это означает, что в памяти TCM установлен как минимум один код неисправности передачи.

P0702 – это только информационный код. Что указывает не на прямую проблему, а только на общую неисправность трансмиссии. Для определения точной картины необходима дополнительная диагностика. Для этого требуется диагностический сканер, который будет связываться с модулем коробки передач.

Симптомы неисправности

Основным симптомом появления ошибки P0702 для водителя является подсветка MIL (индикатор неисправности). Также его называют Check engine или просто «горит чек».

Также они могут проявляться как:

  1. Загорится контрольная лампа «Check engine» на панели управления (код будет записан в память ECM как неисправность).
  2. Могут возникнуть трудности с переключением передач во время вождения.
  3. Переключение передач занимает много времени.
  4. Повышенный расход топлива.

Причины возникновения ошибки

Код P0702 может означать, что произошла одна или несколько следующих проблем:

  • Короткое замыкание в TCM (модуле управления трансмиссией).
  • TCM (модуль управления трансмиссией) может быть неисправен.
  • Короткое замыкание или обрыв проводов.
  • Повреждение корпуса клапана коробки передач.
  • Неисправность одного или нескольких электромагнитных клапанов переключения передач.
  • Низкий уровень масла ATF может стать причиной отсутствия давления.
  • Износ АКПП. Гидравлическая жидкость может вытечь через изношенные уплотнения.

Как устранить или сбросить код неисправности P0702

Некоторые предлагаемые шаги для устранения неполадок и исправления кода ошибки P0702:

  1. Проверьте уровень ATF (жидкость для автоматической коробки передач).
  2. Поочередно проверьте все разъемы ECM / TCM.
  3. Убедитесь, что соленоиды коробки передач открыты.
  4. Проверьте силовые кабели контроллера привода и клапанов.

После выполнения всех вышеуказанных действий удалите код ошибки DTC P0702 с помощью сканера. После этого стоит провести тест-драйв и проверить вернется ли ошибка.

Диагностика и решение проблем

Первым делом, при диагностике неисправности P0702 стоит проверить электрическую часть на наличие повреждений. В современных автомобилях, электрические и электронные сигналы требуют хорошей кабельной разводки для правильной передачи данных. Любые неисправности, такие как разрывы, отсоединенные разъемы или коррозия, могут прервать сигналы, приводя к сбоям в управлении трансмиссией.

Установка шин, не регламентированного размера, также может вызвать ошибку P0702. Так как модули ECM и TCM программируются на заводе с учетом конкретного размера. Из-за несоответствия размера шин, датчик может выдавать ошибочный сигнал. Который, модуль посчитает как неисправность.

Изношенная автоматическая коробка передач также может быть виновником этой ошибки. Могут выйти из строя гидравлические муфты и тормоза автоматической коробки передач. А также пружинные муфты, электромагниты и клапаны.

Проверьте аккумуляторную батарею, так как некоторые модули ECM и TCM чувствительны к низкому напряжению. Если аккумулятор разряжен, система может определять это как сбой. Убедитесь, что аккумулятор выдает минимум 12 вольт, и что генератор работает правильно, минимум 13 вольт на холостом ходу.

Низкий уровень жидкости ATF может привести к отсутствию давления в коробке, поэтому давления может быть недостаточно для затягивания тормоза. Это приводит к его проскальзыванию, которое TCM распознает как неисправность. Тоже самое касается и электромагнитного клапана.

На каких автомобилях чаще встречается данная проблема

Проблема с кодом P0702 может встречаться на различных машинах, но всегда есть статистика, на каких марках эта ошибка присутствует чаще. Вот список некоторых из них:

  • Audi
  • Ford (Форд Фокус)
  • GMC Sierra
  • Honda (Хонда Цивик)
  • Jeep (Джип Вранглер, Гранд Чероки)
  • Land Rover
  • Mazda
  • Mercedes (Мерседес Виано, Вито, Спринтер, a140, c320, ml430)
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Peugeot (Пежо 4007)
  • Smart Fortwo
  • Suzuki
  • Volkswagen

С кодом неисправности Р0702 иногда можно встретить и другие ошибки. Наиболее часто встречаются следующие: P0340, P0600, P0700, P0701, P1844.

Видео

25 posts in this topic

First post here :)

Here is the problem I’m having… the car was on idle and the traction control & check engine lights came on, followed by hard starts (like if you were dropping the clutch instantly on a manual car), a blank screen and sometimes the 3 bars. The next day everything was fine, no lights, the car drove fine until it was left on idle for 2-3 min and both lights came on again. I’ve checked the wiring harness between the gearbox and the ECU. There were 2 damaged(just the insulation, not interrupted)  wires from the intercooler’s intake plastic piece. I also cleaned the gear position sensor and greased the o-ring. The actuator is lubricated and a washer is welded on the rod because the clutch release fork has a hole. After everything was done, I started the car and let it idle for 45 min(all good, no lights). As it’s cold outside, it didn’t reach operating temperature. After a 2h drive(all normal) I got back home and let it idle for 15min. The lights came back on. The car would not shift into gear with the engine running or if it does, I can hear like a slight gear grinding and the car kinda moves a bit without me touching the gas pedal. With the engine off and the ignition on, It shifts better but sometimes it hesitates or it would go into 6th gear from N with some grinding/clicking noise from the gear change motor. It makes me think there is a problem with the clutch not disengaging. The actuator’s rod extends well into the bell housing when the ignition is on and when the engine is running. Any ideas guys? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Could the washer used on the actuator be catching on the shift fork? I think most people have used an acorn nut (welded or threaded the rod) to fix the holing issue. The round top of the acorn nut more or less fits in the dimple of the fork. I think I’m using an M10 nylon acorn nut threaded on as a preventative measure, no hole in the shift fork. I will be taking the actuator out to see what kind of wear I have and may switch to a brass acorn nut. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

6 hours ago, Getfuzzy said:

Could the washer used on the actuator be catching on the shift fork? I think most people have used an acorn nut (welded or threaded the rod) to fix the holing issue. The round top of the acorn nut more or less fits in the dimple of the fork. I think I’m using an M10 nylon acorn nut threaded on as a preventative measure, no hole in the shift fork. I will be taking the actuator out to see what kind of wear I have and may switch to a brass acorn nut. 

That’s a good point. It looks all good. We can see the marks where the washer pushed against the fork. I just watched this video and the guy is talking about some springs that break in the clutch mechanism. Maybe I’ll have to remove the gearbox…

20201026_081851 test.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmmm….?    I would almost say the washer is too big around and not allowing the clutch arm to move evenly as it’s only contacting on one side of the arm which would mean it is pushing it off to one direction and causing strain on the throw out bearing…? UNLESS there is an equal mark on the side we can’t see in this picture…? In that case ignore this suggestion.  I would bet you need to reteach both actuator and transmission back in using a STAR system……so I would be putting the word out to find someone other than a dealership to do this for you for far less than a dealership. UNLESS they are far cheaper in Quebec than they are in Ontario…lol.   That fork looks very rusty imho…….good old Canadian salt winters….sad to say.
Also make sure there is good conductivity from wire to connector within the actual connectors. I have heard some have issue with wires being broken inside the crimp of the connector itself causing signalling issues to get things to operate correctly.

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 minutes ago, Willys said:

Hmmmm….?    I would almost say the washer is too big around and not allowing the clutch arm to move evenly as it’s only contacting on one side of the arm which would mean it is pushing it off to one direction and causing strain on the throw out bearing…? UNLESS there is an equal mark on the side we can’t see in this picture…? In that case ignore this suggestion.  I would bet you need to reteach both actuator and transmission back in using a STAR system……so I would be putting the word out to find someone other than a dealership to do this for you for far less than a dealership. UNLESS they are far cheaper in Quebec than they are in Ontario…lol.   That fork looks very rusty imho…….good old Canadian salt winters….sad to say.
Also make sure there is good conductivity from wire to connector within the actual connectors. I have heard some have issue with wires being broken inside the crimp of the connector itself causing signalling issues to get things to operate correctly.

About the marks on the fork, there is another one that we don’t see on the picture. I ordered a Delphi scanner and it should arrive in about 2 weeks…. Even if the problem is intermittent, the solution could be just reteaching the transmission and actuator? The check engine and traction control lights turn on mostly after I had driven the car for some time and the engine is warm and I let it idle a few minutes. If I start the car with the engine cold in the morning and let it idle (I’ve tried up to 45min) everything is ok. When I get the fault code I turn the engine off for a few minutes and when I restart it, the fault is gone until I stop and let it idle again for some time. Sometimes, It takes 2-3 shots until I’m able to go…  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Just a stab in the dark….have you looked at your reluctor rings at all…?  Maybe a slim chance…they could be doing this?  Or at least setting off a warning light or something? I know there is a specific code for them but…maybe?

Are you sure that Delphi can reteach the transmission and clutch actuator…? I do not know?  I have a STAR so do not use anything else, sorry. 

I left my car idling at my nieghbor’s house while I went in to speak with him, it was 45 minutes I bet before I came back to it. The lights were flashing and a few warning lights were on . I shut it off and checked oil etc etc etc, then tried to start it, it wouldn’t for a while….but I finally got it started after leaving it for a short time then went and retaught the clutch and transmission and it started working properly again and I have never let it idle that long again and have had no similar issues. I still don’t know why it happened. I don’t have any new burn marks on any connections or in the SAM or ECU etc…..yes I have had them all out to check. You never know if something I did caused a fire issue…etc. Nothing out of place etc. I have all the typical relays installed. I also have a secondary fuse panel to power anything that I add to my car so it never effects the electrical system of the car. It pulls directly off the battery through a relay off the key.  I have been told that this car is very electrically complicated  for what it needs to do. That is why I use the added fuse panel as not to upset the system. Have you added anything that may have upset your system???

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 minutes ago, Willys said:

Just a stab in the dark….have you looked at your reluctor rings at all…?  Maybe a slim chance…they could be doing this?  Or at least setting off a warning light or something? I know there is a specific code for them but…maybe?

Are you sure that Delphi can reteach the transmission and clutch actuator…? I do not know?  I have a STAR so do not use anything else, sorry. 

I left my car idling at my nieghbor’s house while I went in to speak with him, it was 45 minutes I bet before I came back to it. The lights were flashing and a few warning lights were on . I shut it off and checked oil etc etc etc, then tried to start it, it wouldn’t for a while….but I finally got it started after leaving it for a short time then went and retaught the clutch and transmission and it started working properly again and I have never let it idle that long again and have had no similar issues. I still don’t know why it happened. I don’t have any new burn marks on any connections or in the SAM or ECU etc…..yes I have had them all out to check. You never know if something I did caused a fire issue…etc. Nothing out of place etc. I have all the typical relays installed. I also have a secondary fuse panel to power anything that I add to my car so it never effects the electrical system of the car. It pulls directly off the battery through a relay off the key.  I have been told that this car is very electrically complicated  for what it needs to do. That is why I use the added fuse panel as not to upset the system. Have you added anything that may have upset your system???

That’s weird… I haven’t added anything extra to the car. I don’t even use the radio… The reluctor rings look fine. They have an oily coating. Maybe somebody had sprayed them with something. What I also find weird is that even in N the clutch is still disengaged. That means it’s like hold the clutch pedal on a normal car all the time instead of shifting out of gear…  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maybe that washer is too big and not allowing the clutch fork to release enough to disengage the clutch? But why now?  It was working fine before with it right? So what has changed? What is holding it from not returning to it’s released position? It has to be the actuator, maybe? Take it off, clean it completely , check to see if it’s damaged inside or not? It is a bit of a bitch to get the cover back on after taking it off if you grind all the rivets off in a hurry etc. But it can be done. I have done a few now with great success. I’d spray plenty of degreaser into it first and then anti-sieze and re install using a light or firm pressure against the clutch fork and see what happens. If it’s still doing it I’d take it apart and look inside. Does the actuator have enough movement in the attachment pins to allow it to get zero pressure against the clutch fork …? If not there’s something wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 minutes ago, Willys said:

Maybe that washer is too big and not allowing the clutch fork to release enough to disengage the clutch? But why now?  It was working fine before with it right? So what has changed? What is holding it from not returning to it’s released position? It has to be the actuator, maybe? Take it off, clean it completely , check to see if it’s damaged inside or not? It is a bit of a bitch to get the cover back on after taking it off if you grind all the rivets off in a hurry etc. But it can be done. I have done a few now with great success. I’d spray plenty of degreaser into it first and then anti-sieze and re install using a light or firm pressure against the clutch fork and see what happens. If it’s still doing it I’d take it apart and look inside. Does the actuator have enough movement in the attachment pins to allow it to get zero pressure against the clutch fork …? If not there’s something wrong.

I can’t post a video here… The actuator is lubricated and the rod extends well into the hole in the bell housing. The teeth on the plastic part inside the actuator look good. The shaft on the motor looks good too. No sign of corrosion on the pins. The only thing I could think of is if the actuator bugs sometimes and it doesn’t extend the rod all the way out( short of a few mm) so it looks ok from underneath the car but it doesn’t fully disengage the clutch. I don’t know how likely this scenario is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

This is why I ask if the plastic teeth on the arc wheel have been stripped maybe at that area inside? The spring is seriously strong inside that moves it back so it should return to normal position unless serious messed up internally but if the teeth are damaged inside it may not go far enough which would hold up the clutch  from disengaging the transmission gears etc. if that is worded correctly or not? Before you take it apart I do not know can it be powered from a 12 volt source without damaging it to see if it will do a complete cycle ??? That I do not know? I do not remember if I have powered one up to run a cycle my memory isn’t what it once was it seems…augh!!! There must be a thread on this somewhere….youtube or over on evilution…check before doing it…..makes sense it should be able to accept 12 V and do it’s thing? Then spring back to come back to normal position allowing clutch fork to be free of pressure. I’m sure I’ve done it I just don’t remember doing it as I have had a few ruined actuators and it would be me trying it for sure…lol.  I just do not want to tell you to do so and it ruins your actuator.  Just saying.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 minutes ago, Willys said:

This is why I ask if the plastic teeth on the arc wheel have been stripped maybe at that area inside? The spring is seriously strong inside that moves it back so it should return to normal position unless serious messed up internally but if the teeth are damaged inside it may not go far enough which would hold up the clutch  from disengaging the transmission gears etc. if that is worded correctly or not? Before you take it apart I do not know can it be powered from a 12 volt source without damaging it to see if it will do a complete cycle ??? That I do not know? I do not remember if I have powered one up to run a cycle my memory isn’t what it once was it seems…augh!!! There must be a thread on this somewhere….youtube or over on evilution…check before doing it…..makes sense it should be able to accept 12 V and do it’s thing? Then spring back to come back to normal position allowing clutch fork to be free of pressure. I’m sure I’ve done it I just don’t remember doing it as I have had a few ruined actuators and it would be me trying it for sure…lol.  I just do not want to tell you to do so and it ruins your actuator.  Just saying.

Thanks, I’ll look into it. What I did is I removed the motor from the actuator to be able to see the teeth then I moved the arc wheel with a flat screw driver to see the rest of it. At some point it snaps to the fully extended position. All the teeth looked good. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

This just gets the mechanical issues out of the way, now it’s electrical…I hate electrical…lol

Share this post


Link to post
Share on other sites

8 minutes ago, Willys said:

This just gets the mechanical issues out of the way, now it’s electrical…I hate electrical…lol

My fear too…I already redid some solderings inside the SAM because they were cracked but that didn’t help… 

Share this post


Link to post
Share on other sites

8 hours ago, Willys said:

Are you sure that Delphi can reteach the transmission and clutch actuator…? I do not know?

the one i have does not

ive just installed my actuators by hand with a bit of tension applied and it always worked just fine

Share this post


Link to post
Share on other sites

if it wants to crawl with actuator applied …i would suspect something damaged inside the pressure plate

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 minutes ago, LooseLugNuts said:

the one i have does not

ive just installed my actuators by hand with a bit of tension applied and it always worked just fine

You are the reason I said this, I knew you had one but didn’t know how much it will do…?

Share this post


Link to post
Share on other sites

its good for reading and erasing codes in powert train ,air bag and some brake systems

and it does keys

probably a few other things i cant remember but i know for sure there was no clutch teach for a 2005

i also have the wow wurth snooper which is basically the same 


Edited October 26, 2020 by LooseLugNuts

Share this post


Link to post
Share on other sites

I found out today the STAR does bleed the brakes similar to other higher end scanners.  Didn’t do it but spent far too many hours staring into the STAR screen reteaching my good car’s transmission and actuator. Then checked everything else I could find in the STAR that may help me before trying to actually start it.  Fingers crossed…!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Today I shot another video from underneath the car on a cold engine when it shifts like it’s supposed to and compared it to when it doesn’t shift normally. Looking at both videos it looks like the rod extends less when the shifting problems are present. I don’t know if there is a way to post the videos here. The next step would be to drive the car until it start acting up again and then lift one wheel, get it into gear, press the clutch manually and ask somebody to turn the wheel. It should tell if it’s a clutch or actuator problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maybe can you mark the shaft using a junkyard type marking pen, the yellow ones where the shaft pushes into to and cycle it many times while watching it? That way you have less chance of guess work as to how far it actually does travel…? I will still say the last few teeth on the half moon shaped sprocket could be damaged in some way if it doesn’t always go in the same distance every time. OR is there any sign of the shaft getting pinched or held up on anything as it travels?  Just throwing stuff at the wall to see if it works……lol.   Sometimes it’s the simple things that cause the problem and we simply over look them searching for a far more important issue to blame for our issues.  Yes I am one of those folks for sure.  K.I.S.S.  is a definate workable system…lol

Maybe remove the large washer and as you suggest install an acorn type addition instead…?


Edited October 28, 2020 by Willys

Share this post


Link to post
Share on other sites

On 10/28/2020 at 7:53 AM, Willys said:

Maybe can you mark the shaft using a junkyard type marking pen, the yellow ones where the shaft pushes into to and cycle it many times while watching it? That way you have less chance of guess work as to how far it actually does travel…? I will still say the last few teeth on the half moon shaped sprocket could be damaged in some way if it doesn’t always go in the same distance every time. OR is there any sign of the shaft getting pinched or held up on anything as it travels?  Just throwing stuff at the wall to see if it works……lol.   Sometimes it’s the simple things that cause the problem and we simply over look them searching for a far more important issue to blame for our issues.  Yes I am one of those folks for sure.  K.I.S.S.  is a definate workable system…lol

Maybe remove the large washer and as you suggest install an acorn type addition instead…?

So I removed the dust boot on the actuator’s rod to be able to see how far in it really travels. The travel distance is not consistent( the difference is about 1cm). What I realized was on a cold engine with the ignition on the traction control light was off and as soon as I started shifting through R & 1st (it allows me to shift into 2nd gear too without even starting the engine) the traction control light came on. Another thing is when the immobilizer had kicked in ( after the car had been unlocked for some time) I put the ignition on (without pressing the unlock button) and I can hear the gear change motor grinding/chunking and trying to select a gear. Not sure if the gear motor is supposed to get power before disabling the immobilizer. I got my hands on a 451 clutch actuator. I will try to swap the motors and see what happens. Although I don’t think it would be a faulty actuator reading the other posts on the internet with the same problem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

here is a little update.. I tried plugging the 451 actuator motor and even though the plug fits, it gave me a blank screen. So I guess it’s electronically different from the 450. I installed a 450 used actuator and that cured the traction control light. Now the p0702 code still shows and the clutch is still semi engaged. If I try and push the clutch fork with a screw driver it disengages the clutch. I also tried installing the actuator with some pressure on the fork but it didn’t help. Another issue is when I put the ignition on(with the shifter on N) the gearbox starts shifting between gears. 6 shows up on the screen followed by an arrow down. As soon as I press the brake pedal it shifts to neutral. Am I supposed to reteach the gearbox after replacing the actuator? Or my problem would be elsewhere?

Share this post


Link to post
Share on other sites

I know this is going backwards possibly…but….have you checked all grounding pins for perfect grounding points for all in the engine compartment? Take them apart and check each for conductivity and corrosion. Plus the big main ground wire engine to body. I installed a second wire from sub frame to engine also just because it is out and easily accessible. 
Now what did you do to the ECU, The one attached to your air box?  I accidentally cooked mine while trying to clean the pins using a toothbrush type brush and sensor clean spray. I simply saw a flash run across the suds and it was done. I had two or three corroded pins with green and white crud on them. All down one end of the plug. I also opened up my ECU to peer inside and found some water staining. No damages but staining. There are capacitors inside that hold a charge which I somehow shorted across some pins, BEWARE…it’s an expensive screw up…!
I’ll say it again, possibly time for a re-teach for both actuator and transmission….maybe?   But rule out all simple stuff first unless you know someone with  a STAR as the dealership loves to charge heavy for their’s.

OR, how much drive do you have…?   Maybe time to pull transmission and check clutch etc….not that difficult just time.    At least you will see the complete clutch fork and also throw out bearing’s condition. Mine was heavily corroded also. I bought everything brand new from Germany…MW-SMART  clutch complete was roughly $280 plus shipping with was 41 euro’s the clutch fork was cheap with bearing as a kit. The transmission is very much like a bike’s transmission imho and semi easy to take apart and re-assemble if you are simply after a peek inside for obvious damages etc.  

I’ll bet it’s a bad throw out bearing etc….getting hung up in it’s travel…maybe.   The clutch is expensive here, more than double what I paid from Germany.

Go after everything simple first or things that do not cost you much. Time is free if you are doing the work yourself…..enjoy…..

Share this post


Link to post
Share on other sites

20 hours ago, Willys said:

I know this is going backwards possibly…but….have you checked all grounding pins for perfect grounding points for all in the engine compartment? Take them apart and check each for conductivity and corrosion. Plus the big main ground wire engine to body. I installed a second wire from sub frame to engine also just because it is out and easily accessible. 
Now what did you do to the ECU, The one attached to your air box?  I accidentally cooked mine while trying to clean the pins using a toothbrush type brush and sensor clean spray. I simply saw a flash run across the suds and it was done. I had two or three corroded pins with green and white crud on them. All down one end of the plug. I also opened up my ECU to peer inside and found some water staining. No damages but staining. There are capacitors inside that hold a charge which I somehow shorted across some pins, BEWARE…it’s an expensive screw up…!
I’ll say it again, possibly time for a re-teach for both actuator and transmission….maybe?   But rule out all simple stuff first unless you know someone with  a STAR as the dealership loves to charge heavy for their’s.

OR, how much drive do you have…?   Maybe time to pull transmission and check clutch etc….not that difficult just time.    At least you will see the complete clutch fork and also throw out bearing’s condition. Mine was heavily corroded also. I bought everything brand new from Germany…MW-SMART  clutch complete was roughly $280 plus shipping with was 41 euro’s the clutch fork was cheap with bearing as a kit. The transmission is very much like a bike’s transmission imho and semi easy to take apart and re-assemble if you are simply after a peek inside for obvious damages etc.  

I’ll bet it’s a bad throw out bearing etc….getting hung up in it’s travel…maybe.   The clutch is expensive here, more than double what I paid from Germany.

Go after everything simple first or things that do not cost you much. Time is free if you are doing the work yourself…..enjoy…..

It could be just a relearn fix but… what could make it forget the settings in the first place? I feel like there is a bad connection somewhere along the ECU wires. When I turn the to position 1 the gearbox starts shifting between gears and 6 appears on the screen with an arrow pointing down. I wait a bit and 2 appears on the screen then the traction control turns on. I turn the ignition off and back on but this time with my foot on the brakes. I can still hear the transmission shift 1-2 times and N appears on the screen. I feel like there is a bad signal for the position of the transmission’s controls( actuator and gears) I have no idea if they feed from the same spot somewhere…  I opened the E-box as it’s known for corrosion damages but it looked good inside. The connectors were clean too. Next thing would be to remove the seats and look at the wiring harness running underneath. The harness near the E-box was wrapped in black tape so somebody had played with it already… I know people like to puncture the wires to check for current and tape them afterwards which causes corrosion in the long run. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

In the battery box there is a white connection which goes green if it hasn’t been got rid of all together, simply cut out and rejoin wires. Yes your transmission sounds very much like a reteach issue if it’s hunting for the correct gear location. It simply works by counting revolutions of the gear change motor to know where it’s supposed to be in each gear. So maybe at some point there was a short in that signal and it messed up it’s count sequence etc and a simple re teach is all it requires?  It would be my first action seeing as I have a STAR, but depending upon if I could locate someone and pay their charge or going to a dealership and paying their cost….I may try many things before paying out this money?  

I’d be searching high and low for someone near you who possibly has a STAR system and going to them…..keep looking, use many different avenues such as FB, KIJIJI, etc etc etc….you may get lucky…?  A reteach doesn’t take that long to do and I’d also get the actuator retaught while you are  there …..it’s usually a simple charge to help the owner re-coop some of the cost to set the STAR system up in the first place.    OR….IF you plan on keeping this car or buying another after this one…maybe setting up your own is a thing to think about?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Коробка передач. Неисправности и ремонт

djbass Дата: Четверг, 13.10.2016, 21:12 | Сообщение # 121

Администратор

Группа: Администраторы

Награды: 8

Репутация: 4

Статус: Оффлайн

Я езжу на:

белой батарейке

Снять колесо заднее слева и всё будет видно.
Картинка с датчиком на коробке в этом сообщении #43 этой темы.
Масло для коробки Dextron 3, 1,4 литра.
Процесс замены с фотками здесь: http://www.fq101.co.uk/how-to-….il.html
 
andreisoldatoff2012 Дата: Пятница, 14.10.2016, 04:27 | Сообщение # 122

Новичок

Группа: Проверенные

Награды: 0

Репутация: 0

Статус: Оффлайн

Я езжу на:

Не нашёл там датчика!! Может это что то изменит но у меня smart for four собраный в Японии и руль справа

Добавлено (14.10.2016, 04:23)
———————————————
Может я чего то не вижу, а какой он в размерах примерно

Добавлено (14.10.2016, 04:27)
———————————————
И первая ссылка не открывается, говорит что не существует такой страницы

 
djbass Дата: Пятница, 14.10.2016, 06:52 | Сообщение # 123

Администратор

Группа: Администраторы

Награды: 8

Репутация: 4

Статус: Оффлайн

Я езжу на:

белой батарейке

«у меня smart for four…» — хорошо бы это в самом начале вопросов писать!

Датчик положения передачи — поз №2

 
malamoute Дата: Понедельник, 30.01.2017, 13:30 | Сообщение # 124

Новичок

Группа: Пользователи

Награды: 0

Репутация: 0

Статус: Оффлайн

Я езжу на:

Добрый всем день! Не подскажете СТО, где можно проконсультироваться на тему роботизированной КПП в Smart ForFour 1,3? 
Передачи стали переключаться дольше и с некоторым скрежетом, который особенно ощущается на педали, при торможении. Пару раз было, что передача не включалась, при попытке тронуться со светофора. Решалось нейтралкойперезапуском двигателя. 
Может кто знает грамотных специалистов по роботам?
Заранее спасибо!
 
djbass Дата: Понедельник, 30.01.2017, 14:01 | Сообщение # 125

Администратор

Группа: Администраторы

Награды: 8

Репутация: 4

Статус: Оффлайн

Я езжу на:

белой батарейке

malamoute, как давно производилась адаптация сцепления?
 
malamoute Дата: Понедельник, 30.01.2017, 15:54 | Сообщение # 126

Новичок

Группа: Пользователи

Награды: 0

Репутация: 0

Статус: Оффлайн

Я езжу на:

Цитата djbass ()

адаптация сцепления

Нет, не делал. Я так понимаю, в современных авто  адаптация нужна при замене сцепления.

Сообщение отредактировал malamouteПонедельник, 30.01.2017, 19:19

 
djbass Дата: Понедельник, 30.01.2017, 19:30 | Сообщение # 127

Администратор

Группа: Администраторы

Награды: 8

Репутация: 4

Статус: Оффлайн

Я езжу на:

белой батарейке

Не только при замене. Робот — это та же механика со сцеплением, которое изнашивается, поэтому для компенсации выработки диска требуется подвести шток актуатора и проверить правильность включения передач.
Подробнее об адаптации здесь: http://smartclub.by/forum/7-952-1
 
mnaksenova Дата: Среда, 12.07.2017, 00:46 | Сообщение # 128

Новичок

Группа: Пользователи

Награды: 0

Репутация: 0

Статус: Оффлайн

Я езжу на:

Помогите, пожалуйста.
Недавно заметили, что на любимом Смарте 451 перестали гореть стопари, все 3 штуки. Первое, что проверили — предохранители (слева под торпедой). Там всё ок. Дальше пробовали заменить лампы, ну мало ли все одновременно перегорели…или мы не замечали как они выходят из строя…но нет, замена тоже не спасла.
Тут стоит отметить, что дело происходило в отпуске, в 100км от дома. Вернулись в гараж благополучно, т.е. кроме стопов работало всё отлично.
Проштудировали все русскоязычные форумы и полезли под днище смотреть лягушку (она же датчик педали тормоза). Сняли, посмотрели, вроде ок — стопы по прежнему не горят. Опять сняли и решили разобрать — сломали. Купили новый датчик, поставили. Стопы так и не загорелись и плюс ко всему перестали включаться передачи, в том числе нитралка. Стоит на 1 и не можем даже завести.
Первым делом грешили на новый датчик, ок — съездили, поменяли. Ничего не изменилось.

Куда лезть теперь? Возможно где-то что-то с проводкой, но не можем найти в инете схему электрики. Темы с коробкой и тормозами изучили, но в большей части сообщений и веток не ясно, про какую модель Смарта идет речь…
На 451 есть блок под водительским сиденьем?
Под задним левым колесом искать «коробку и провода»?

Други, спасайте…мы в отчаяние sad

 
djbass Дата: Среда, 12.07.2017, 12:02 | Сообщение # 129

Администратор

Группа: Администраторы

Награды: 8

Репутация: 4

Статус: Оффлайн

Я езжу на:

белой батарейке

Все темы на форуме по умолчанию для 450 модели Смарта.
Если стоп-сигнал не горел, а коробка работала адекватно, то неисправность не в лягушке, без неё не включишь передачи. Прозвонить купленную лягушку и внимательно сравнить с родной, которая развалилась. Далее прозвонить контакты между реле (могу ошибаться) стоп-сигнала с блоке предохранителей и фонарями. Возможно в 451 кузове есть блок BSI («мозги»), в котором некоторые реле или электронное управление объединено в 1 общую схему.
Как раз в этой теме была аналогичная проблема, но кузов 450 (как вариант где копать неисправность): http://smartclub.by/forum/4-784-8359-16-1498725188

Здесь по электрической части 451-го, надеюсь переводчик с английского в браузере имеется: http://www.fq101.co.uk/how-to-guides/fortwo-451/electrical

 
sergey318438 Дата: Четверг, 09.05.2019, 18:37 | Сообщение # 130

Новичок

Группа: Пользователи

Награды: 0

Репутация: 0

Статус: Оффлайн

Я езжу на:

Добрый день! Имеется авто Smart 450 ошибка висит P2022! Проблема в выходных значениях с селектора КП (менял рычаг в сборе на аналогичный не помогло) пишет 255 а должно быть не более 128-129! Из за неверных показаний с селектора КП не могу обучить КП и соответственно завезти ДВС. Не могу понять где искать! Всю проводку перебрал уже, всё в норме. Возможно есть другие причины таких неккоректных данных??!!
У меня подозрение что нужно выставить передачи правельно и все заработает, но как это сделать??
Может у кого было такое? Подскажите плиз.
 
sireojka09 Дата: Четверг, 09.01.2020, 20:55 | Сообщение # 131

Новичок

Группа: Пользователи

Награды: 0

Репутация: 0

Статус: Оффлайн

Я езжу на:

Добрый вечер у меня такой вопрос у меня smart 450 дизель не могу ставить в скорость всё время «0» на диагностику ошибка b1016,b1017. Проверил всё…все датчики всю проводку ничего!!! Помогите пожалуйста. Может быть датчик положения???
 
Leks Дата: Четверг, 09.01.2020, 23:59 | Сообщение # 132

СМОТРИТЕЛЬ

Группа: Администраторы

Награды: 4

Репутация: 0

Статус: Оффлайн

Я езжу на:

Minsk

Ошибки у вас из-за подушек безопасности, это вряд-ли влияет а работу коробки, смотрите провода на актуаторе
 
soika1 Дата: Вторник, 28.07.2020, 11:18 | Сообщение # 133

Новичок

Группа: Пользователи

Награды: 0

Репутация: 0

Статус: Оффлайн

Я езжу на:

добрый день. Может кто-то занимался ремонтом и адаптацией КПП на Smart ForFour 1,3  и может подсказать специалиста?
 
Vitali Дата: Вторник, 09.03.2021, 18:34 | Сообщение # 134

Новичок

Группа: Проверенные

Награды: 0

Репутация: 0

Статус: Оффлайн

Я езжу на:

Ребят всем привет. Есть такая проблемма в мокрую погоду смарт 1999 гв. Трогается с ударом только при 3000 оборотах, фишки на каробке просмотрели всё отлично, постоит может нормально поехать а может и нет. На станции сказали менять актуатор нужно карабас 6ти ступеньчетый в рб актуатор найти не могу уже думаю пакупать вместе с каробкай и тут засада говарят с 2000 годов уже другие каробки и актуаторы и их тоже найти не получается. Может кто что подскажет в решении этой проблеммы.
 
djbass Дата: Среда, 10.03.2021, 11:16 | Сообщение # 135

Администратор

Группа: Администраторы

Награды: 8

Репутация: 4

Статус: Оффлайн

Я езжу на:

белой батарейке

Не слышал, чтобы коробки разные были. А почему вердикт именно в неисправности актуатора? Привод работает рывками, заедает, износ деталей? Диски сцепления в норме?
 

OBD-II Trouble Codes Help Site

Skip to content

Advanced search

  • Quick links

    • Unanswered topics

    • Active topics

    • Search

    • Members

    • The team

  • FAQ

  • Login

  • Register

  • OBD Codes Forum
  • Search

If you shop at Amazon.com (for anything), use this link to support OBD-Codes.com!

Information

You have been permanently banned from this board.

Please contact the Board Administrator for more information.

A ban has been issued on your IP address.

  • OBD Codes Forum
  • All times are UTC-06:00
  • Delete cookies

  • Members

  • The team

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Privacy

|

Terms

NOTE: This information is presented for information purposes only.
It is not intended as repair advice and we are not responsible for any actions
you take on any vehicle. All information on this site is copyright protected.

Ошибка P0702 — Система управления АКПП — электрическая неисправность 

Определение кода ошибки P0702

Ошибка P0702 указывает на то, что модуль управления АКПП (PCM) обнаружил проблему, связанную с системой автоматического управления трансмиссией. Вместе с данным кодом могут также появляться коды ошибок P0700 и P0701 

Что означает ошибка P0702

Ошибка P0702 указывает на то, что PCM получил неправильные показания от одного из датчиков, электромагнитных клапанов или переключателей коробки передач. Ошибка P0702 может также появиться при наличии других кодов ошибок, связанных с трансмиссией.

Причины возникновения ошибки P0702

Наиболее распространенными причинами возникновения ошибки P0702 являются проскальзывание трансмиссии, неисправность муфты блокировки гидротрансформатора, неисправность электромагнитного клапана переключения передач, низкий уровень трансмиссионной жидкости, неисправность одного из датчиков или переключателей коробки передач, а также повреждение проводов и соединителей.

Каковы симптомы ошибки P0702?

Основными признаками возникновения ошибки P0702 являются:

  • Отсутствие каких-либо симптомов
  • Неисправность трансмиссии
  • Проскальзывание трансмиссии
  • Перегрев трансмиссии
  • Жесткое переключение передач
  • Невозможность переключения передач
  • Заглохание двигателя при остановке автомобиля

Как механик диагностирует код ошибки P0702?

Для надлежащего диагностирования кода ошибки P0702 механику потребуется усовершенствованный сканер OBD-II, принципиальная электрическая схема от производителя и цифровой вольтомметр. Механик выполнит следующее:

  • Визуально осмотрит провода и соединители РСМ, используя принципиальную электрическую схему от производителя.
  • Подключит сканер к диагностическому разъему автомобиля и считает все сохраненные данные и коды ошибок.
  • После замены или ремонта всех необходимых компонентов, проводов и соединителей очистит код ошибки и проведет тест-драйв автомобиля, чтобы выяснить, появляется ли код снова.

Общие ошибки при диагностировании кода P0702

Наиболее распространенной ошибкой при диагностировании данного кода является решение выполнить капитальный ремонт трансмиссии и заменить гидротрансформатор, в то время как проблему можно решить путем замены более дешевого компонента или проводов.

Насколько серьезной является ошибка P0702?

Ошибка P0702 является довольно серьезной. Если долго не решать данную проблему, это может привести к серьезному повреждению или полному выходу из строя трансмиссии, особенно если уровень трансмиссионной жидкости низкий. Перед устранением ошибки P0702 механик должен попытаться устранить и очистить другие присутствующие коды ошибок, связанные с трансмиссией.

Какой ремонт может исправить ошибку P0702?

Часто данную проблему можно решить путем устранения и очистки других присутствующих кодов ошибок. Если после устранения всех ошибок, связанных с трансмиссией, код P0702 появится снова, необходимо выполнить следующее:

  • Отремонтировать или заменить все поврежденные провода и соединители.
  • Выполнить капитальный ремонт трансмиссии, заменить трансмиссионную жидкость и гидротрансформатор, если трансмиссия была сильно повреждена из-за низкого уровня жидкости.
  • Если уровень трансмиссионной жидкости низкий, залить жидкость до уровня, необходимого для обнаружения и устранения утечки, и после устранения утечки долить жидкость до нормального уровня.
  • Заменить неисправный датчик, электромагнитный клапан или переключатель.
  • Заменить неисправный насос в гидро-системе.
  • Заменить неисправный PCM (в автомобилях с механической коробкой передач).

Дополнительные комментарии для устранения ошибки P0702

Вместе с кодом P0702 могут также появляться другие коды ошибок, связанные с трансмиссией. Перед устранением данной ошибки необходимо устранить и очистить другие присутствующие коды ошибок. Код ошибки P0701 появляется только в автомобилях с автоматической коробкой передач. Если данный код сохранился в PCM автомобиля с механической коробкой передач, проблема может заключаться в неисправности PCM.

Нужна помощь с кодом ошибки P0702?

Компания — CarChek, предлагает услугу — выездная компьютерная диагностика, специалисты нашей компании приедут к вам домой или в офис, чтобы диагностировать и выявлять проблемы вашего автомобиля. Узнайте стоимость и запишитесь на компьютерную диагностику в Москве или свяжитесь с консультантом по телефону +7(499)394-47-89

Похожие статьи

25 posts in this topic

First post here :)

Here is the problem I’m having… the car was on idle and the traction control & check engine lights came on, followed by hard starts (like if you were dropping the clutch instantly on a manual car), a blank screen and sometimes the 3 bars. The next day everything was fine, no lights, the car drove fine until it was left on idle for 2-3 min and both lights came on again. I’ve checked the wiring harness between the gearbox and the ECU. There were 2 damaged(just the insulation, not interrupted)  wires from the intercooler’s intake plastic piece. I also cleaned the gear position sensor and greased the o-ring. The actuator is lubricated and a washer is welded on the rod because the clutch release fork has a hole. After everything was done, I started the car and let it idle for 45 min(all good, no lights). As it’s cold outside, it didn’t reach operating temperature. After a 2h drive(all normal) I got back home and let it idle for 15min. The lights came back on. The car would not shift into gear with the engine running or if it does, I can hear like a slight gear grinding and the car kinda moves a bit without me touching the gas pedal. With the engine off and the ignition on, It shifts better but sometimes it hesitates or it would go into 6th gear from N with some grinding/clicking noise from the gear change motor. It makes me think there is a problem with the clutch not disengaging. The actuator’s rod extends well into the bell housing when the ignition is on and when the engine is running. Any ideas guys? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Could the washer used on the actuator be catching on the shift fork? I think most people have used an acorn nut (welded or threaded the rod) to fix the holing issue. The round top of the acorn nut more or less fits in the dimple of the fork. I think I’m using an M10 nylon acorn nut threaded on as a preventative measure, no hole in the shift fork. I will be taking the actuator out to see what kind of wear I have and may switch to a brass acorn nut. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

6 hours ago, Getfuzzy said:

Could the washer used on the actuator be catching on the shift fork? I think most people have used an acorn nut (welded or threaded the rod) to fix the holing issue. The round top of the acorn nut more or less fits in the dimple of the fork. I think I’m using an M10 nylon acorn nut threaded on as a preventative measure, no hole in the shift fork. I will be taking the actuator out to see what kind of wear I have and may switch to a brass acorn nut. 

That’s a good point. It looks all good. We can see the marks where the washer pushed against the fork. I just watched this video and the guy is talking about some springs that break in the clutch mechanism. Maybe I’ll have to remove the gearbox…

20201026_081851 test.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmmm….?    I would almost say the washer is too big around and not allowing the clutch arm to move evenly as it’s only contacting on one side of the arm which would mean it is pushing it off to one direction and causing strain on the throw out bearing…? UNLESS there is an equal mark on the side we can’t see in this picture…? In that case ignore this suggestion.  I would bet you need to reteach both actuator and transmission back in using a STAR system……so I would be putting the word out to find someone other than a dealership to do this for you for far less than a dealership. UNLESS they are far cheaper in Quebec than they are in Ontario…lol.   That fork looks very rusty imho…….good old Canadian salt winters….sad to say.
Also make sure there is good conductivity from wire to connector within the actual connectors. I have heard some have issue with wires being broken inside the crimp of the connector itself causing signalling issues to get things to operate correctly.

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 minutes ago, Willys said:

Hmmmm….?    I would almost say the washer is too big around and not allowing the clutch arm to move evenly as it’s only contacting on one side of the arm which would mean it is pushing it off to one direction and causing strain on the throw out bearing…? UNLESS there is an equal mark on the side we can’t see in this picture…? In that case ignore this suggestion.  I would bet you need to reteach both actuator and transmission back in using a STAR system……so I would be putting the word out to find someone other than a dealership to do this for you for far less than a dealership. UNLESS they are far cheaper in Quebec than they are in Ontario…lol.   That fork looks very rusty imho…….good old Canadian salt winters….sad to say.
Also make sure there is good conductivity from wire to connector within the actual connectors. I have heard some have issue with wires being broken inside the crimp of the connector itself causing signalling issues to get things to operate correctly.

About the marks on the fork, there is another one that we don’t see on the picture. I ordered a Delphi scanner and it should arrive in about 2 weeks…. Even if the problem is intermittent, the solution could be just reteaching the transmission and actuator? The check engine and traction control lights turn on mostly after I had driven the car for some time and the engine is warm and I let it idle a few minutes. If I start the car with the engine cold in the morning and let it idle (I’ve tried up to 45min) everything is ok. When I get the fault code I turn the engine off for a few minutes and when I restart it, the fault is gone until I stop and let it idle again for some time. Sometimes, It takes 2-3 shots until I’m able to go…  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Just a stab in the dark….have you looked at your reluctor rings at all…?  Maybe a slim chance…they could be doing this?  Or at least setting off a warning light or something? I know there is a specific code for them but…maybe?

Are you sure that Delphi can reteach the transmission and clutch actuator…? I do not know?  I have a STAR so do not use anything else, sorry. 

I left my car idling at my nieghbor’s house while I went in to speak with him, it was 45 minutes I bet before I came back to it. The lights were flashing and a few warning lights were on . I shut it off and checked oil etc etc etc, then tried to start it, it wouldn’t for a while….but I finally got it started after leaving it for a short time then went and retaught the clutch and transmission and it started working properly again and I have never let it idle that long again and have had no similar issues. I still don’t know why it happened. I don’t have any new burn marks on any connections or in the SAM or ECU etc…..yes I have had them all out to check. You never know if something I did caused a fire issue…etc. Nothing out of place etc. I have all the typical relays installed. I also have a secondary fuse panel to power anything that I add to my car so it never effects the electrical system of the car. It pulls directly off the battery through a relay off the key.  I have been told that this car is very electrically complicated  for what it needs to do. That is why I use the added fuse panel as not to upset the system. Have you added anything that may have upset your system???

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 minutes ago, Willys said:

Just a stab in the dark….have you looked at your reluctor rings at all…?  Maybe a slim chance…they could be doing this?  Or at least setting off a warning light or something? I know there is a specific code for them but…maybe?

Are you sure that Delphi can reteach the transmission and clutch actuator…? I do not know?  I have a STAR so do not use anything else, sorry. 

I left my car idling at my nieghbor’s house while I went in to speak with him, it was 45 minutes I bet before I came back to it. The lights were flashing and a few warning lights were on . I shut it off and checked oil etc etc etc, then tried to start it, it wouldn’t for a while….but I finally got it started after leaving it for a short time then went and retaught the clutch and transmission and it started working properly again and I have never let it idle that long again and have had no similar issues. I still don’t know why it happened. I don’t have any new burn marks on any connections or in the SAM or ECU etc…..yes I have had them all out to check. You never know if something I did caused a fire issue…etc. Nothing out of place etc. I have all the typical relays installed. I also have a secondary fuse panel to power anything that I add to my car so it never effects the electrical system of the car. It pulls directly off the battery through a relay off the key.  I have been told that this car is very electrically complicated  for what it needs to do. That is why I use the added fuse panel as not to upset the system. Have you added anything that may have upset your system???

That’s weird… I haven’t added anything extra to the car. I don’t even use the radio… The reluctor rings look fine. They have an oily coating. Maybe somebody had sprayed them with something. What I also find weird is that even in N the clutch is still disengaged. That means it’s like hold the clutch pedal on a normal car all the time instead of shifting out of gear…  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maybe that washer is too big and not allowing the clutch fork to release enough to disengage the clutch? But why now?  It was working fine before with it right? So what has changed? What is holding it from not returning to it’s released position? It has to be the actuator, maybe? Take it off, clean it completely , check to see if it’s damaged inside or not? It is a bit of a bitch to get the cover back on after taking it off if you grind all the rivets off in a hurry etc. But it can be done. I have done a few now with great success. I’d spray plenty of degreaser into it first and then anti-sieze and re install using a light or firm pressure against the clutch fork and see what happens. If it’s still doing it I’d take it apart and look inside. Does the actuator have enough movement in the attachment pins to allow it to get zero pressure against the clutch fork …? If not there’s something wrong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 minutes ago, Willys said:

Maybe that washer is too big and not allowing the clutch fork to release enough to disengage the clutch? But why now?  It was working fine before with it right? So what has changed? What is holding it from not returning to it’s released position? It has to be the actuator, maybe? Take it off, clean it completely , check to see if it’s damaged inside or not? It is a bit of a bitch to get the cover back on after taking it off if you grind all the rivets off in a hurry etc. But it can be done. I have done a few now with great success. I’d spray plenty of degreaser into it first and then anti-sieze and re install using a light or firm pressure against the clutch fork and see what happens. If it’s still doing it I’d take it apart and look inside. Does the actuator have enough movement in the attachment pins to allow it to get zero pressure against the clutch fork …? If not there’s something wrong.

I can’t post a video here… The actuator is lubricated and the rod extends well into the hole in the bell housing. The teeth on the plastic part inside the actuator look good. The shaft on the motor looks good too. No sign of corrosion on the pins. The only thing I could think of is if the actuator bugs sometimes and it doesn’t extend the rod all the way out( short of a few mm) so it looks ok from underneath the car but it doesn’t fully disengage the clutch. I don’t know how likely this scenario is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

This is why I ask if the plastic teeth on the arc wheel have been stripped maybe at that area inside? The spring is seriously strong inside that moves it back so it should return to normal position unless serious messed up internally but if the teeth are damaged inside it may not go far enough which would hold up the clutch  from disengaging the transmission gears etc. if that is worded correctly or not? Before you take it apart I do not know can it be powered from a 12 volt source without damaging it to see if it will do a complete cycle ??? That I do not know? I do not remember if I have powered one up to run a cycle my memory isn’t what it once was it seems…augh!!! There must be a thread on this somewhere….youtube or over on evilution…check before doing it…..makes sense it should be able to accept 12 V and do it’s thing? Then spring back to come back to normal position allowing clutch fork to be free of pressure. I’m sure I’ve done it I just don’t remember doing it as I have had a few ruined actuators and it would be me trying it for sure…lol.  I just do not want to tell you to do so and it ruins your actuator.  Just saying.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 minutes ago, Willys said:

This is why I ask if the plastic teeth on the arc wheel have been stripped maybe at that area inside? The spring is seriously strong inside that moves it back so it should return to normal position unless serious messed up internally but if the teeth are damaged inside it may not go far enough which would hold up the clutch  from disengaging the transmission gears etc. if that is worded correctly or not? Before you take it apart I do not know can it be powered from a 12 volt source without damaging it to see if it will do a complete cycle ??? That I do not know? I do not remember if I have powered one up to run a cycle my memory isn’t what it once was it seems…augh!!! There must be a thread on this somewhere….youtube or over on evilution…check before doing it…..makes sense it should be able to accept 12 V and do it’s thing? Then spring back to come back to normal position allowing clutch fork to be free of pressure. I’m sure I’ve done it I just don’t remember doing it as I have had a few ruined actuators and it would be me trying it for sure…lol.  I just do not want to tell you to do so and it ruins your actuator.  Just saying.

Thanks, I’ll look into it. What I did is I removed the motor from the actuator to be able to see the teeth then I moved the arc wheel with a flat screw driver to see the rest of it. At some point it snaps to the fully extended position. All the teeth looked good. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

This just gets the mechanical issues out of the way, now it’s electrical…I hate electrical…lol

Share this post


Link to post
Share on other sites

8 minutes ago, Willys said:

This just gets the mechanical issues out of the way, now it’s electrical…I hate electrical…lol

My fear too…I already redid some solderings inside the SAM because they were cracked but that didn’t help… 

Share this post


Link to post
Share on other sites

8 hours ago, Willys said:

Are you sure that Delphi can reteach the transmission and clutch actuator…? I do not know?

the one i have does not

ive just installed my actuators by hand with a bit of tension applied and it always worked just fine

Share this post


Link to post
Share on other sites

if it wants to crawl with actuator applied …i would suspect something damaged inside the pressure plate

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 minutes ago, LooseLugNuts said:

the one i have does not

ive just installed my actuators by hand with a bit of tension applied and it always worked just fine

You are the reason I said this, I knew you had one but didn’t know how much it will do…?

Share this post


Link to post
Share on other sites

its good for reading and erasing codes in powert train ,air bag and some brake systems

and it does keys

probably a few other things i cant remember but i know for sure there was no clutch teach for a 2005

i also have the wow wurth snooper which is basically the same 


Edited by LooseLugNuts

Share this post


Link to post
Share on other sites

I found out today the STAR does bleed the brakes similar to other higher end scanners.  Didn’t do it but spent far too many hours staring into the STAR screen reteaching my good car’s transmission and actuator. Then checked everything else I could find in the STAR that may help me before trying to actually start it.  Fingers crossed…!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Today I shot another video from underneath the car on a cold engine when it shifts like it’s supposed to and compared it to when it doesn’t shift normally. Looking at both videos it looks like the rod extends less when the shifting problems are present. I don’t know if there is a way to post the videos here. The next step would be to drive the car until it start acting up again and then lift one wheel, get it into gear, press the clutch manually and ask somebody to turn the wheel. It should tell if it’s a clutch or actuator problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maybe can you mark the shaft using a junkyard type marking pen, the yellow ones where the shaft pushes into to and cycle it many times while watching it? That way you have less chance of guess work as to how far it actually does travel…? I will still say the last few teeth on the half moon shaped sprocket could be damaged in some way if it doesn’t always go in the same distance every time. OR is there any sign of the shaft getting pinched or held up on anything as it travels?  Just throwing stuff at the wall to see if it works……lol.   Sometimes it’s the simple things that cause the problem and we simply over look them searching for a far more important issue to blame for our issues.  Yes I am one of those folks for sure.  K.I.S.S.  is a definate workable system…lol

Maybe remove the large washer and as you suggest install an acorn type addition instead…?


Edited by Willys

Share this post


Link to post
Share on other sites

On 10/28/2020 at 7:53 AM, Willys said:

Maybe can you mark the shaft using a junkyard type marking pen, the yellow ones where the shaft pushes into to and cycle it many times while watching it? That way you have less chance of guess work as to how far it actually does travel…? I will still say the last few teeth on the half moon shaped sprocket could be damaged in some way if it doesn’t always go in the same distance every time. OR is there any sign of the shaft getting pinched or held up on anything as it travels?  Just throwing stuff at the wall to see if it works……lol.   Sometimes it’s the simple things that cause the problem and we simply over look them searching for a far more important issue to blame for our issues.  Yes I am one of those folks for sure.  K.I.S.S.  is a definate workable system…lol

Maybe remove the large washer and as you suggest install an acorn type addition instead…?

So I removed the dust boot on the actuator’s rod to be able to see how far in it really travels. The travel distance is not consistent( the difference is about 1cm). What I realized was on a cold engine with the ignition on the traction control light was off and as soon as I started shifting through R & 1st (it allows me to shift into 2nd gear too without even starting the engine) the traction control light came on. Another thing is when the immobilizer had kicked in ( after the car had been unlocked for some time) I put the ignition on (without pressing the unlock button) and I can hear the gear change motor grinding/chunking and trying to select a gear. Not sure if the gear motor is supposed to get power before disabling the immobilizer. I got my hands on a 451 clutch actuator. I will try to swap the motors and see what happens. Although I don’t think it would be a faulty actuator reading the other posts on the internet with the same problem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

here is a little update.. I tried plugging the 451 actuator motor and even though the plug fits, it gave me a blank screen. So I guess it’s electronically different from the 450. I installed a 450 used actuator and that cured the traction control light. Now the p0702 code still shows and the clutch is still semi engaged. If I try and push the clutch fork with a screw driver it disengages the clutch. I also tried installing the actuator with some pressure on the fork but it didn’t help. Another issue is when I put the ignition on(with the shifter on N) the gearbox starts shifting between gears. 6 shows up on the screen followed by an arrow down. As soon as I press the brake pedal it shifts to neutral. Am I supposed to reteach the gearbox after replacing the actuator? Or my problem would be elsewhere?

Share this post


Link to post
Share on other sites

I know this is going backwards possibly…but….have you checked all grounding pins for perfect grounding points for all in the engine compartment? Take them apart and check each for conductivity and corrosion. Plus the big main ground wire engine to body. I installed a second wire from sub frame to engine also just because it is out and easily accessible. 
Now what did you do to the ECU, The one attached to your air box?  I accidentally cooked mine while trying to clean the pins using a toothbrush type brush and sensor clean spray. I simply saw a flash run across the suds and it was done. I had two or three corroded pins with green and white crud on them. All down one end of the plug. I also opened up my ECU to peer inside and found some water staining. No damages but staining. There are capacitors inside that hold a charge which I somehow shorted across some pins, BEWARE…it’s an expensive screw up…!
I’ll say it again, possibly time for a re-teach for both actuator and transmission….maybe?   But rule out all simple stuff first unless you know someone with  a STAR as the dealership loves to charge heavy for their’s.

OR, how much drive do you have…?   Maybe time to pull transmission and check clutch etc….not that difficult just time.    At least you will see the complete clutch fork and also throw out bearing’s condition. Mine was heavily corroded also. I bought everything brand new from Germany…MW-SMART  clutch complete was roughly $280 plus shipping with was 41 euro’s the clutch fork was cheap with bearing as a kit. The transmission is very much like a bike’s transmission imho and semi easy to take apart and re-assemble if you are simply after a peek inside for obvious damages etc.  

I’ll bet it’s a bad throw out bearing etc….getting hung up in it’s travel…maybe.   The clutch is expensive here, more than double what I paid from Germany.

Go after everything simple first or things that do not cost you much. Time is free if you are doing the work yourself…..enjoy…..

Share this post


Link to post
Share on other sites

20 hours ago, Willys said:

I know this is going backwards possibly…but….have you checked all grounding pins for perfect grounding points for all in the engine compartment? Take them apart and check each for conductivity and corrosion. Plus the big main ground wire engine to body. I installed a second wire from sub frame to engine also just because it is out and easily accessible. 
Now what did you do to the ECU, The one attached to your air box?  I accidentally cooked mine while trying to clean the pins using a toothbrush type brush and sensor clean spray. I simply saw a flash run across the suds and it was done. I had two or three corroded pins with green and white crud on them. All down one end of the plug. I also opened up my ECU to peer inside and found some water staining. No damages but staining. There are capacitors inside that hold a charge which I somehow shorted across some pins, BEWARE…it’s an expensive screw up…!
I’ll say it again, possibly time for a re-teach for both actuator and transmission….maybe?   But rule out all simple stuff first unless you know someone with  a STAR as the dealership loves to charge heavy for their’s.

OR, how much drive do you have…?   Maybe time to pull transmission and check clutch etc….not that difficult just time.    At least you will see the complete clutch fork and also throw out bearing’s condition. Mine was heavily corroded also. I bought everything brand new from Germany…MW-SMART  clutch complete was roughly $280 plus shipping with was 41 euro’s the clutch fork was cheap with bearing as a kit. The transmission is very much like a bike’s transmission imho and semi easy to take apart and re-assemble if you are simply after a peek inside for obvious damages etc.  

I’ll bet it’s a bad throw out bearing etc….getting hung up in it’s travel…maybe.   The clutch is expensive here, more than double what I paid from Germany.

Go after everything simple first or things that do not cost you much. Time is free if you are doing the work yourself…..enjoy…..

It could be just a relearn fix but… what could make it forget the settings in the first place? I feel like there is a bad connection somewhere along the ECU wires. When I turn the to position 1 the gearbox starts shifting between gears and 6 appears on the screen with an arrow pointing down. I wait a bit and 2 appears on the screen then the traction control turns on. I turn the ignition off and back on but this time with my foot on the brakes. I can still hear the transmission shift 1-2 times and N appears on the screen. I feel like there is a bad signal for the position of the transmission’s controls( actuator and gears) I have no idea if they feed from the same spot somewhere…  I opened the E-box as it’s known for corrosion damages but it looked good inside. The connectors were clean too. Next thing would be to remove the seats and look at the wiring harness running underneath. The harness near the E-box was wrapped in black tape so somebody had played with it already… I know people like to puncture the wires to check for current and tape them afterwards which causes corrosion in the long run. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

In the battery box there is a white connection which goes green if it hasn’t been got rid of all together, simply cut out and rejoin wires. Yes your transmission sounds very much like a reteach issue if it’s hunting for the correct gear location. It simply works by counting revolutions of the gear change motor to know where it’s supposed to be in each gear. So maybe at some point there was a short in that signal and it messed up it’s count sequence etc and a simple re teach is all it requires?  It would be my first action seeing as I have a STAR, but depending upon if I could locate someone and pay their charge or going to a dealership and paying their cost….I may try many things before paying out this money?  

I’d be searching high and low for someone near you who possibly has a STAR system and going to them…..keep looking, use many different avenues such as FB, KIJIJI, etc etc etc….you may get lucky…?  A reteach doesn’t take that long to do and I’d also get the actuator retaught while you are  there …..it’s usually a simple charge to help the owner re-coop some of the cost to set the STAR system up in the first place.    OR….IF you plan on keeping this car or buying another after this one…maybe setting up your own is a thing to think about?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

На чтение 4 мин Просмотров 1.9к.

Рассмотрим подробнее

  1. Техническое описание и расшифровка ошибки P0702
  2. Симптомы неисправности
  3. Причины возникновения ошибки
  4. Как устранить или сбросить код неисправности P0702
  5. Диагностика и решение проблем
  6. На каких автомобилях чаще встречается данная проблема
  7. Видео

Код ошибки P0702 звучит как «электрическая неисправность системы управления автоматической трансмиссией». Часто, в программах, работающих со сканером OBD-2, название может иметь английское написание «Transmission Control System (TCS) Electrical».

Техническое описание и расшифровка ошибки P0702

Этот диагностический код неисправности (DTC) является общим кодом трансмиссии. Ошибка P0702 считается общим кодом, поскольку применяется ко всем маркам и моделям транспортных средств. Хотя конкретные этапы ремонта могут несколько отличаться в зависимости от модели.

Код ошибки P0702 – электрическая неисправность системы управления автоматической трансмиссией

Многие автомобили имеют модуль управления автоматической коробкой передач, называемый модулем управления трансмиссией (TCM). Модуль управления двигателем (ECM) обменивается данными с TCM. Чтобы контролировать автоматическую коробку передач на предмет неисправностей.

Если TCM обнаруживает электрическую неисправность в автоматической коробке и устанавливает код неисправности, связанный с трансмиссией. ECM также информируется об этом и устанавливает ошибку P0702 OBD2 в памяти ECM.

При этом загорается контрольная лампа неисправности (MIL), чтобы водитель знал о проблеме. Если этот код присутствует и горит контрольная лампа неисправности (MIL). Это означает, что в памяти TCM установлен как минимум один код неисправности передачи.

P0702 – это только информационный код. Что указывает не на прямую проблему, а только на общую неисправность трансмиссии. Для определения точной картины необходима дополнительная диагностика. Для этого требуется диагностический сканер, который будет связываться с модулем коробки передач.

Симптомы неисправности

Основным симптомом появления ошибки P0702 для водителя является подсветка MIL (индикатор неисправности). Также его называют Check engine или просто «горит чек».

Также они могут проявляться как:

  1. Загорится контрольная лампа «Check engine» на панели управления (код будет записан в память ECM как неисправность).
  2. Могут возникнуть трудности с переключением передач во время вождения.
  3. Переключение передач занимает много времени.
  4. Повышенный расход топлива.

Причины возникновения ошибки

Код P0702 может означать, что произошла одна или несколько следующих проблем:

  • Короткое замыкание в TCM (модуле управления трансмиссией).
  • TCM (модуль управления трансмиссией) может быть неисправен.
  • Короткое замыкание или обрыв проводов.
  • Повреждение корпуса клапана коробки передач.
  • Неисправность одного или нескольких электромагнитных клапанов переключения передач.
  • Низкий уровень масла ATF может стать причиной отсутствия давления.
  • Износ АКПП. Гидравлическая жидкость может вытечь через изношенные уплотнения.

Как устранить или сбросить код неисправности P0702

Некоторые предлагаемые шаги для устранения неполадок и исправления кода ошибки P0702:

  1. Проверьте уровень ATF (жидкость для автоматической коробки передач).
  2. Поочередно проверьте все разъемы ECM / TCM.
  3. Убедитесь, что соленоиды коробки передач открыты.
  4. Проверьте силовые кабели контроллера привода и клапанов.

После выполнения всех вышеуказанных действий удалите код ошибки DTC P0702 с помощью сканера. После этого стоит провести тест-драйв и проверить вернется ли ошибка.

Диагностика и решение проблем

Первым делом, при диагностике неисправности P0702 стоит проверить электрическую часть на наличие повреждений. В современных автомобилях, электрические и электронные сигналы требуют хорошей кабельной разводки для правильной передачи данных. Любые неисправности, такие как разрывы, отсоединенные разъемы или коррозия, могут прервать сигналы, приводя к сбоям в управлении трансмиссией.

Установка шин, не регламентированного размера, также может вызвать ошибку P0702. Так как модули ECM и TCM программируются на заводе с учетом конкретного размера. Из-за несоответствия размера шин, датчик может выдавать ошибочный сигнал. Который, модуль посчитает как неисправность.

Изношенная автоматическая коробка передач также может быть виновником этой ошибки. Могут выйти из строя гидравлические муфты и тормоза автоматической коробки передач. А также пружинные муфты, электромагниты и клапаны.

Проверьте аккумуляторную батарею, так как некоторые модули ECM и TCM чувствительны к низкому напряжению. Если аккумулятор разряжен, система может определять это как сбой. Убедитесь, что аккумулятор выдает минимум 12 вольт, и что генератор работает правильно, минимум 13 вольт на холостом ходу.

Низкий уровень жидкости ATF может привести к отсутствию давления в коробке, поэтому давления может быть недостаточно для затягивания тормоза. Это приводит к его проскальзыванию, которое TCM распознает как неисправность. Тоже самое касается и электромагнитного клапана.

На каких автомобилях чаще встречается данная проблема

Проблема с кодом P0702 может встречаться на различных машинах, но всегда есть статистика, на каких марках эта ошибка присутствует чаще. Вот список некоторых из них:

  • Audi
  • Ford (Форд Фокус)
  • GMC Sierra
  • Honda (Хонда Цивик)
  • Jeep (Джип Вранглер, Гранд Чероки)
  • Land Rover
  • Mazda
  • Mercedes (Мерседес Виано, Вито, Спринтер, a140, c320, ml430)
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Peugeot (Пежо 4007)
  • Smart Fortwo
  • Suzuki
  • Volkswagen

С кодом неисправности Р0702 иногда можно встретить и другие ошибки. Наиболее часто встречаются следующие: P0340, P0600, P0700, P0701, P1844.

Видео

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Ошибка p0700 авео т250
  • Ошибка p0701 ниссан
  • Ошибка p0700 шевроле эпика
  • Ошибка p0700 volvo xc90
  • Ошибка p07 на принтере canon g2010