Ошибка p0700 kia sportage

  • Ответить с цитатой

акпп ошибки p 0700. p 0741.

Добрый день.KIA CARENS 2007 года, дизель 2.0, 181000 км. Подскажи пожалуйста- при скорости от 100 и выше машину подергивает .Переключение с 3 на 4 происходит под 80 км. Дальше еду на 4, но она периодически подергивается, такое ощущение что переключилась на 3 но проверял — на 4, при этом стрелка тахометра то падает то поднимается то 1800 оборотов то падает на 1500. Выскакивает ошибка p-0700 — неисправность в системе контроля трансмиссии. p-0741- неправильно отрегулирована муфта сцепления.Также заметил небольшое отклонение показания стрелки скорости во время движения. К обд подключил проектор,данные о скорости берет из мозгов, мозги и стрелка расходится на 10-12 км до 100 км. Скорость выше 100 показания одинаковые. Какие датчики отвечают за неисправность ? Это первое с чего хочу начать,понимаю может не помочь. В моем городе нет мастера на акпп, в сервис тоже ездил без результата.Наш сервис не является официалом, соответственно они не могут делать запросы в карею. Планировал в конце апреля в Ростов поехать и порешать проблему, но не судьба, сидим дома. Спасибо !

P0700 OBDII Code

A trouble code is a signal that is generated by an automatic transmission system whenever it detects an issue in the Kia Sportage that requires your attention.

The P0700 code is a general code that is typically accompanied by another code that specifies the specific problem. This code is part of the OBDII system and is not specific to Kia vehicles.

Kia Sportage P0700

In some cases, you may receive the P0700 code without any other codes being registered by your Kia Sportage. This usually indicates that there is a malfunction in the transmission control circuit.

Identifying the root cause of the P0700 code when it registers by itself can be challenging. That being said, P0700 is usually accompanied by other codes that provide more information about the issue. Below, we have listed some of the common causes of the P0700 code in the Kia Sportage.


Kia Sportage P0700 Definition

P0700 definition

A typical transmission control module.

The P0700 code in your Kia Sportage is a generic OBD-II code that indicates a malfunction within the transmission control system. This code is not specific to any particular issue but rather points to a general fault in the system.

Additionally, the P0700 code usually appears in conjunction with other transmission-related codes or shift solenoid codes. Some common symptoms of a P0700 code include difficulty shifting, limp mode activation, and the engine dying or running poorly.

To diagnose and resolve the P0700 code, you may need the assistance of a professional mechanic. They will likely use an OBD-II scanner, a multimeter, and their expertise to identify the root cause of the issue and recommend the appropriate repairs. By acting promptly, you can ensure your Kia Sportage continues to run efficiently and safely on the road.


P0700 Symptoms

P0700 symptoms

When experiencing a P0700 code in your Kia Sportage, it is crucial to address the issue promptly. Ignoring the problem can lead to severe damage to the transmission, affecting the overall performance and reliability of your vehicle.

Here are a few symptoms you may observe when faced with a P0700 code:

  • Difficulty in shifting: Your Sportage may have trouble shifting gears, causing delays and a lack of smoothness during gear transitions.
  • Limp mode activation: To protect itself from further damage, your transmission may activate the limp mode—a feature that limits the vehicle’s speed and power output.
  • Warning lights: The service engine soon light or transmission light on your dashboard may illuminate, indicating a transmission issue.
  • Limited gear availability: You might not be able to access all available gears, limiting your vehicle’s performance on the road.
  • Engine performance issues: Your engine could experience stalling, running poorly, or even dying as a result of the P0700 code.

P0700 diagnosis

Upon detecting a P0700 code, it’s essential to address the issue as soon as possible to prevent any potential damage to your Sportage’s transmission. Some possible causes for this code are:

  • Faulty shift solenoid
  • Low transmission fluid levels
  • Short circuit within the transmission system
  • A malfunctioning transmission control module (TCM)

We’ll dive into each root cause in greater depth below:

Shift Solenoid(s)

First and foremost, faulty shift solenoids can be responsible for the P0700 code in the Kia Sportage.

Shift solenoids control the flow of fluid in your transmission and help facilitate smooth gear shifts. If they are damaged or not functioning correctly, it can lead to transmission issues.

Transmission Fluid

Another common cause is low or dirty transmission fluid. Your vehicle’s transmission requires clean, full fluid to run efficiently.

If there’s not enough fluid or if it’s dirty, this can result in overheating and increased friction between moving components, leading to transmission problems.

Wiring Issue

Short circuits or faulty wiring can also trigger the P0700 code in the Kia Sportage. The transmission control module (TCM) relies on various electrical connections to function at its best.

If any wires are damaged or there’s a short circuit, the TCM may not perform optimally, and it may result in a transmission system malfunction.

Valve Body

Lastly, a bad valve body within the transmission can lead to the P0700 code. The valve body is responsible for controlling the transmission’s hydraulic pressure, which ultimately affects gear shifting. If the valve body is damaged or not functioning correctly, it could cause transmission issues.

To recap, the main causes of the P0700 code in your Kia Sportage are:

  • Faulty shift solenoids
  • Low or dirty transmission fluid
  • Short circuits or faulty wiring
  • Bad valve body

Please remember that it’s essential to address this issue as soon as possible to avoid further transmission problems and potential damage to your vehicle.


Troubleshooting P0700 Code in Kia Sportage

Initial Inspection

Diagnosing P0700

A typical automatic transmission.

Before you jump into professional diagnostic tests, it’s essential to perform a basic inspection of your Sportage’s transmission control system. This can help identify common issues related to the P0700 code. Here’s what you should do:

  1. Check for additional codes: Use an OBD-II scanner to read any other stored fault codes in the system. The P0700 code is informational, meaning it points to a general problem and not a specific fault.
  2. Inspect wiring and connections: Visually inspect the transmission control module (TCM) and associated wiring for any signs of damage or corrosion. If necessary, repair or replace damaged components.
  3. Look for fluid leaks: Check the transmission fluid level and make sure it’s within the recommended range. If there are any signs of leakage, repair the leak and top off the fluid as necessary.

Professional Diagnostic Tests

If the initial inspection doesn’t reveal any obvious issues, you should visit a professional mechanic for further diagnostic tests. Some of the diagnostic procedures they may perform include:

  • TCM scanning: The mechanic will use specialized equipment to scan the transmission control module for any potential faults or issues.
  • Solenoid and valve body testing: The mechanic may perform tests on the solenoids and valve body to determine if they’re functioning correctly.
  • Transmission pressure tests: These tests will help determine if there are any issues with the hydraulic system of the transmission.

Remember, a P0700 code indicates a general transmission control system malfunction. Therefore, it’s essential to accurately diagnose and address the root cause of the issue to prevent further damage to your Kia Sportage’s transmission.

Frequently Asked Questions

How to fix P0700 code in Kia Sportage?

To fix the P0700 code in your Kia Sportage, you should first diagnose the exact problem by checking the TCM (Transmission Control Module), wiring, transmission fluid levels, and solenoids. Once you have determined the specific issue, you can then proceed to repair or replace the faulty components. It is recommended to consult a professional mechanic for accurate diagnosis and proper repairs.

Is it safe to drive with a P0700 code?

It is not recommended to drive your Kia Sportage with a P0700 code, as the problem may cause serious drivability issues and potential damage to the transmission or engine. If you experience any symptoms of a P0700 code, it’s best to address the issue immediately to avoid further complications.

What can cause a P0700 code in a Kia Sportage?

Causes for a P0700 code in a Kia Sportage may include:

  • A faulty Transmission Control Module (TCM)
  • Shorts in the wiring
  • Transmission issues
  • Defective shift solenoids
  • Defective engine coolant sensor
  • Dirty transmission fluid or low levels

What does P0700 code mean for a Kia Sportage?

The P0700 code in a Kia Sportage indicates a fault within the transmission control system. The vehicle’s internal computer detects this issue and communicates it through warning errors. However, P0700 is a generic code and does not specify the exact issue with the transmission.

Does P0700 code affect Kia Sportage transmission?

Yes, a P0700 code directly affects the Kia Sportage transmission. It indicates a fault within the transmission control system and may cause issues such as difficult shifting, failing to shift into specific gears, or entering limp mode.

What are the symptoms of a P0700 code in a Kia Sportage?

Symptoms of a P0700 code in a Kia Sportage may include:

  • Difficulty shifting gears
  • Limp mode activation
  • Service engine soon light or transmission light
  • Not getting all available gears
  • Engine dying or running poorly

Описание ошибки P0700
Блоки ЭБУД и БУТ обмениваются данными через шину CAN. При обнаружении отказа относящегося к блоку БУТ датчика (частоты вращения первичного вала, частоты вращения вторичного вала, выключателя блокировки и т. п.) или привода (электромагнитный клапан коробки передач и т. п.), коробка передач фиксируется на 3-й передаче. Тем не менее не предусмотрено никаких предупредительных устройств, таких например, как контрольная лампа БУТ, извещающих водителя о проблемах с блоком БУТ. Поэтому в случае отказа в силовой передаче загорается контрольная лампа двигателя. Код P0700 используется для косвенного уведомления водителя о наличии проблем с КПП путем включения контрольной лампы двигателя. При обнаружении этого кода проверять следует не двигатель, а АКПП.

Возможная причина ошибки P0700
Неисправность системы БУТ

Ошибка АКП р0700 и р0741

Сообщение

Spuntik » 25 июл 2019, 18:13

Р0700 — Transmission Control System (MIL Request) (Управление АКПП, запрос неисправностей (MIL) — неисправность электрической цепи )
ОБЩЕЕ ОПИСАНИЕ
Блоки ЭБУД и БУТ обмениваются данными через шину CAN. При обнаружении отказа относящегося к блоку БУТ датчика (частоты вращения первичного вала, частоты вращения вторичного вала, выключателя блокировки и т. п.) или привода (электромагнитный клапан коробки передач и т. п.), коробка передач фиксируется на 3-й передаче. Тем не менее не предусмотрено никаких предупредительных устройств, таких например, как контрольная лампа БУТ, извещающих водителя о проблемах с блоком БУТ. Поэтому в случае отказа в силовой передаче загорается контрольная лампа двигателя.
ОПИСАНИЕ ДИАГНОСТИЧЕСКОГО КОДА НЕИСПРАВНОСТИ
Код P0700 используется для косвенного уведомления водителя о наличии проблем с КПП путем включения контрольной лампы двигателя. При обнаружении этого кода проверять следует не двигатель, а АКПП.
Р0741 — Torque Converter Clutch Circuit Performance/Stuck Off (Электромагнитный клапан муфты блокировки гидротрансформатора — функционирование или «залипание» в закрытом состоянии )
ОБЩЕЕ ОПИСАНИЕ
Блок управления АПКПП/БУТ управляет включением муфты блокировки гидротрансформатора на первичном валу КПП спомощью гидравлического давления. Основной задачей управления муфтой гидротрансформатора является экономия топлива за счет снижения гидравлической нагрузки внутри гидротрансформатора. Блок PCM/PCM/TCM подает рабочие импульсы для управления электромагнитным клапаном муфты блокировки гидротрансформатора (TCCSV), и гидравлическое давление подается на муфту блокировки в соответствии с коэффициентом заполнения управляющего сигнала муфты блокировки. При высоком коэффициенте заполнения на муфту блокировки гидротрансформатора подается высокое давление, в результате чего
муфта заблокирована. Рабочий диапазон коэффициента заполнения сигнала управления муфтой блокировки
гидротрансформатора составляет от 30 % (незаблокированный ГТ) до 85 % (заблокированный ГТ).
ОПИСАНИЕ ДИАГНОСТИЧЕСКОГО КОДА НЕИСПРАВНОСТИ
При обнаружении пробуксовывания гидротрансформатора (разности между частотами вращения коленчатого вала и турбины) блок PCM/БУТ увеличивает коэффициент заполнения управляющего сигнала муфты его блокировки . Это приводит к увеличению гидравлического давления, в результате чего гидротрансформатор блокируется. Если при коэффициенте заполнения 100 % обороты пробуксовывания не падают ниже определенного значения, блок PCM/БУТ делает вывод о застревании муфты в разомкнутом состоянии и регистрирует этот код.
Возможные причины:
•Неисправность муфты блокировки
гидротрансформатора или системы
регулирования давления ATF
•Неисправность электромагнитного
клапана TCC
•Неисправность блока управляющих
клапанов
•Неисправность блока PCM/БУТ

Soul PS 1,6 АТ, Luxe, 14 г. ; Nissan-Qashqai II, 2,0 CVT LE+ 14 г.
Не можешь изменить ситуацию, измени свое отношение к ней.

Ошибка P0700 у автомобиля KIA была обновлена 13:03. Определить ошибку в автомобиле KIA можно через диагностический прибор через соединение OBD2. Если у вас определена ошибка под номером P0700 — тогда прочитайте ее обозначение согласно официальным техническим регламентам автомобиля KIA.

P0700

Если удалось прочитать код Р0700 (0700), это свидетельствует о неисправности в работе управляющего блока коробкой переключения передач. После начала движения трансмиссионный агрегат уходит в аварийный режим, возможны пинки во время езды. Также автомобиль может не реагировать на нажатия педали тормоза и газа. Первое, что нужно делать пользователю – проверять подключение управляющего модуля и его проводку. Возможен программный сбой, устранить который позволит только замена устройства или его перепрошивка.

Приветствуется любая корректная, полезная и честная информация о ремонте ошибки P0700 у автомобиля KIA.

Возможно Ваш отзыв сможет кому-то помочь!

Чтобы помочь вам в решении ошибки P0700 и устранить её, опишите вашу ситуацию и комментарий ниже. Обязательно оставьте почтовый ящик, ответ и помощь придет в течение дня.

Илья Сергеевич Дорофеев

Поддержка от автовладельцев

Техник по диагностике автомобилей KIA Стаж: 18 лет

Помогу решить любые вопросы возникшие с ошибками P0700 по автомобилю KIA. Опишите подробно ситуацию форме ниже и я лично вам отвечу в ближайшее свободное время. Обязательно укажите номера ошибок, симптомы и конечно модель, двигатель и кузов.

Для ответа мастера — поделитесь обязательно ссылкой с друзьями:

Помощь и удаление ошибок у моделей KIA

Bongo (Бонго); Carnival (Карнивал); Ceed (Сид); Cerato (Церато); Magentis (Магнетис); Opirus (Опирус); Optima (Оптима); Picanto (Пиканто); Rio (Рио); Sorento (Соренто); Spectra (Спектра); Sportage (Спортейдж).

Автомобильный сканер для Kia

Ваш помощник в точном определении ошибки в том числе P0700 и причины поломки. Дигностика любой модели Kia за 3 минуты, все показания бортового компьютера. Стирайте ошибки и выявляйте причину сами.

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Ошибка p073d форд куга
  • Ошибка p0638 митсубиси кольт
  • Ошибка p073a шкода
  • Ошибка p0638 мазда 6 gh
  • Ошибка p0638 volvo