Автор:
Alice Brown
Дата создания:
4 Май 2021
Дата обновления:
17 Сентябрь 2023
Содержание
- Возможные причины
- Когда код обнаружен?
- Возможные симптомы
- P0201 Chrysler Описание
Возможные причины
Когда код обнаружен?
P0201 устанавливается, если модуль управления двигателем (ECM) обнаруживает низкое или высокое падение напряжения или сопротивление на форсунке 1.
Возможные симптомы
P0201 is one of the more common OBD-II trouble codes. It indicates that the first cylinder in the firing order has an injector malfunction. It’s generic, which means that it has the same meaning for the Chrysler 200 as it would for any other vehicle.
When the PCM sees voltage at cylinder 1 that is out of the normal operating range, it’ll trigger this code. P0201 is usually caused by a bad fuel injector or wiring issue.
P0201 is usually caused by a bad fuel injector or wiring issue.
P0201 Symptoms: Chrysler 200
This code is usually accompanied by noticeable symptoms. Here are the most common ones:
- Misfire– If your 200’s fuel injector is not getting enough fuel into cylinder 1, it will misfire. A misfire will hurt the acceleration of the vehicle and cause fuel mileage to suffer.
- Check Engine Light– The check engine light will obviously be on, but you may or may not get a flashing check engine light as well.
The good news when diagnosing P0201 in your 200 is that you only need to look at the fuel injector in cylinder one, since the computer has pinpointed the location of the problem for you.
Bad Fuel Injector
Bad fuel injectors are the most common reason that P0201 is thrown by the PCM. You still want to take a look at the wiring harness. You’ll also want to test the injector. There’s a YouTube video directly above that shows how to facilitate that. A new fuel injector is relatively affordable.
Fuel injectors can throw P0201 if they are plugged, dirty, or defective.
Wiring Issue
When diagnosing P0201, taking a look at the wiring around the injector is a great place to start. You want to make sure that it doesn’t look visibly damaged.
Make sure that the voltage at the injector matches the injectors that aren’t getting the code. If they aren’t that’s a good indication that something is wrong with the wiring harness.
Bad PCM
This is the last place that you’d want to look, but a bad PCM can be the reason why your 200 is getting P0201.
Conclusion: P0201 Chrysler 200
It’s usually not too hard to track down P0201, thanks to the fact that it is specific to the first cylinder. If there is anything you would like to add that could help the next person with their 200, please leave a comment.
Расшифровка ошибки P0201 у Chrysler: НИЗКАЯ ЦЕПЬ УПРАВЛЕНИЯ ВЫСОКОЙ СКОРОСТИ ДВИГАТЕЛЯ СТЕКЛООЧИСТИТЕЛЯ
Марка:
Крайслер
Код:
P0201
Определение:
НИЗКАЯ ЦЕПЬ УПРАВЛЕНИЯ ВЫСОКОЙ СКОРОСТИ ДВИГАТЕЛЯ СТЕКЛООЧИСТИТЕЛЯ
Описание:
С выключенными дворниками. Полностью интегрированный силовой модуль (TIPM) обнаруживает обрыв в цепи управления катушкой реле верхнего / нижнего уровня стеклоочистителя
Причина:
- ВЫСОКО / НИЗКОЕ РЕЛЕ стеклоочистителя (17)
- ПОЛНОСТЬЮ ИНТЕГРИРОВАННЫЙ МОДУЛЬ ПИТАНИЯ (TIPM)
Бюллетени связанных услуг:
Просмотреть этот бюллетень
Опрос: Где ремонтируется Ваш автомобиль? (Кол-во голосов: 2672)
У себя в гараже
У официалов
В гараже у Васи
Чтобы проголосовать, кликните на нужный вариант ответа.Результаты
From english:
Decoding the error P0201 from Chrysler: WIPER MOTOR HIGH SPEED CONTROL CIRCUIT LOW
Make:
Chrysler
Code:
P0201
Definition:
WIPER MOTOR HIGH SPEED CONTROL CIRCUIT LOW
Description:
With the windshield wipers off. The Totally Integrated Power Module (TIPM) detects an open in the wiper high/low relay coil control circuit
Cause:
- WIPER HIGH/LOW RELAY (17)
- TOTALLY INTEGRATED POWER MODULE (TIPM)
Related Service Bulletins:
View This Bulletin
Еще ошибки категории
Ошибки автомобилей разных произвродителей
Опрос: Смогли ли диагностировать неисправность? (Кол-во голосов: 444)
Да, лично
Да, с помощью знакомого
Да, у официального дилера
Нет
Чтобы проголосовать, кликните на нужный вариант ответа.Результаты
Расскажите друзьям:
Поставьте рейтинг, для нас это очень важно:
Голосов: 0 чел. Рейтинг: 0 из 5.
Type | Powertrain — Fuel and Air Metering — ISO/SAE Controlled |
---|---|
Description |
Injector Circuit/Open — Cylinder 1 |
Type | Powertrain — Fuel and Air Metering — ISO/SAE Controlled |
---|---|
Description |
Fuel Injector 1, 2, 3 or 4 Control Conditions |
Cause |
Engine running, TP sensor 1.5v or less, Actuator Test not on, then test started and the PCM did not detect any coil surge voltage from injector 1, 2, 3 or 4 for four seconds. |
Type | Powertrain — Fuel and Air Metering — ISO/SAE Controlled |
---|---|
Description |
Fuel Pump Control Circuit Conditions |
Cause |
Engine running, then the PCM detected an electrical fault in the Injector driver circuit for Cylinder 1, 2, 3, 4, 5 or 6 for 30 seconds |
Try also: https://www.obd-codes.com/p0201
Найдена следующая информация по ошибке P0201 для автомобиля CHRYSLER SEBRING (2001-2006), JR:
На русском языке:
Форсунка 1 — неисправность электрической цепи
На английском языке:
Injector 1 – circuit malfunction
Вы можете задать вопрос или поделиться опытом устранения ошибки P0201 на автомобиле CHRYSLER с другими пользователями.
Возможную причину возникновения и советы по устранению можно найти в каталоге причин и советов:
Найти причину >>>
Ошибки (коды ошибок) полученные от прибора, сканера требуют правильной интерпретации информации, дабы не тратить время и деньги на замену работающих элементов автомобиля.
Проблема зачастую кроется намного глубже чем кажется на первый взгляд. Это& вызвано теми обстоятельствами, что информационные сообщения содержат, как было выше сказано, косвенную информацию о нарушении работы системы.
Может быть полезным для решения вопроса по устранению неисправности у Chrysler Sebring (JR):
Возможные причины: Неисправный топливный инжектор 1; Жгут проводов топливной форсунки 1 открыт или замкнут; Неисправность электрического контура топливной форсунки 1.
Проверьте «Возможные причины», перечисленные выше. Визуально осмотрите соответствующий жгут проводов и разъемы. Проверьте на наличие поврежденных компонентов и посмотрите на сломанные, согнутые, вытолкнутые или корродированные клеммы.