848
Ошибка P0137 – низкое напряжение в цепи датчика кислорода (Bank 1, Sensor 2)
Описание ошибки P0137 (Банк 1, Сенсор 1):
Низкое напряжение в цепи второго датчика кислорода Mazda.
Что означает ошибка P0137:
Ошибка P0137 — это общий код OBD-II, говорящий о том, что напряжение датчика кислорода (Bank 1, Sensor 2) не подымается выше 0.21 вольта, что указывает на избыток кислорода в выхлопе.
Ошибка возникает когда блок управления двигателем фиксирует напряжение датчика кислорода ниже 0.21 вольта.
Причины ошибки P0137 Mazda:
- Если блок управления двигателем (ECM) обнаруживает низкое напряжения датчика кислорода, то двигатель переходит в аварийный режим и загорается индикатор «Check engine».
- Неисправность проводки датчика кислорода.
- Неисправность второго лямбда-зонда.
- Неисправность выхлопной системы
Какие симптомы при ошибке P0137:
- При этой ошибке работа двигателя Mazda не изменяется.
- На приборной панели загорится индикатор «Check engine».
- В случае неисправности выхлопной системы, характерный звук будет слышен в районе расположения второго датчика кислорода.
Как проводится диагностика ошибки P0137:
- Прочитать коды ошибок. Затем очистить их и провести тестовую поездку, чтобы проверить сбой.
- На работающем автомобиле просмотреть выходные данные датчика кислорода, чтобы убедится, переключается ли напряжение на низкое и высокое по сравнению с другими датчиками.
- Проверить проводку датчика кислорода и его разъемы на наличие коррозии или обрывов.
- Проверить датчик кислорода на предмет физического повреждения или загрязнения жидкостью.
- Проверить наличие повреждений выхлопной системы перед датчиком.
- Выполнить точные тесты производителя для точной диагностики неисправности.
Общие ошибки при диагностике ошибки P0137:
Несколько простых рекомендаций которые помогут избежать ошибок при диагностике неисправности P0137.
- Устраните любые неисправности выхлопной системы перед датчиком кислорода, чтобы предотвратить попадание избыточного кислорода в поток выхлопных газов.
- Проверьте датчик кислорода на наличие загрязнений моторным маслом или охлаждающей жидкости. Они могут вывести из строя датчик кислорода.
- Устраните любые повреждения (проводка, разъемы и т.д.) связанные с датчиком кислорода, чтобы предотвратить ошибочные показания датчиков.
- Проверьте снятый датчик кислорода на предмет повреждения от сломанного катализатора. Замените катализатор если он поврежден.
Насколько серьёзна ошибка P0137 Mazda:
- Низкое выходное напряжение второго датчика кислорода может быть вызвано неисправностью выхлопной системы (трещины, дырки и т.п.).
- В случае неисправности какого-либо датчика кислорода блок управления двигателем (ECM) не может правильно корректировать соотношение топливовоздушной смеси. Это может привести к увеличению расхода топлива и возможному преждевременному отказу некоторых других компонентов двигателя.
Что необходимо ремонтировать для исправления ошибки P0137:
- В случае неисправности заменить датчик кислорода Mazda (bank 1 sensor 2)
- Ремонт или замена проводки, или разъема датчика кислорода (bank 1 sensor 2)
- Ремонт выхлопной системы, находящейся перед вторым датчиком кислорода
Дополнительные сведения о коде ошибки P0137:
Второй датчик кислорода (bank 1 sensor 2) определяет количество кислорода в выхлопных газах. Напряжения датчика используется блоком управления двигателя для обратной связи при подготовке оптимального соотношения топливовоздушной смеси. Низкое напряжение в цепи обусловлено избытком кислорода в выхлопных газах или причинами, описанными выше.
Главная » Диагностика » Ошибка P0137 — что значит, симптомы, причины, диагностика, устранение
На чтение 7 мин Просмотров 28.9к. Опубликовано
Обновлено
P0137 — Датчик кислорода (ДК), низкое напряжение (датчик 2, банк 1)
Ошибка P0137 генерируется, когда блок управления двигателем (ЭБУ) обнаруживает, что напряжение на кислородном датчике оставалось ниже 0,4 В в течение 20 сек, либо ниже 0,2 В в течение 2 сек.
Другой причиной может быть то, что датчиком кислорода фиксируется бедная смесь более 2 минут. Продолжительность варьируется в зависимости от модели автомобиля.
Основная задача датчика кислорода (лямбда-зонда) заключается в том, чтобы контролировать количество кислорода в выхлопных газах. Эта информация необходима для обеспечения оптимальной работы двигателя и минимального загрязнения окружающей среды.
Любая проблема с ДК нарушает рабочие характеристики автомобиля.
Код ошибки | Место повреждения | Вероятные причины |
---|---|---|
P0137 | Датчик кислорода, низкое напряжение | Утечка выхлопных газов, замыкание на корпус, ЭБУ |
Что означает ошибка P0137?
Двигатель внутреннего сгорания воспламеняет топливо, смешанное с кислородом, используя полученную энергию для вращения двигателя.
Поток выхлопных газов в идеале состоит из воды (H2O), углекислого газа (CO2) и непрореагировавшего азота (N2). К сожалению, из-за несоответствий в работе двигателя, температуры воздуха и топлива, состава топлива и ряда других факторов химия выхлопных газов может быть далека от идеальной.
Например, чрезмерная температура в цилиндре может привести к образованию оксидов азота (NO и NO2). Чрезмерно высокое отношение топливно-воздушной смеси (ТВС) может привести к повышению уровня несгоревшего углеводорода. Другие условия могут привести к образованию окиси углерода (CO), озона (O3) и твердым частицам размером менее 10 мкм или 2,5 мкм.
Чтобы уменьшить эти выбросы от сгорания, модуль управления двигателем контролирует температуру воздуха и топлива, массу и расход всасываемого воздуха, частоту вращения и нагрузку двигателя и многое другое для точной настройки соотношения ТВС, фаз газораспределения, тактов зажигания и другое.
Тем не менее, даже этих элементов управления недостаточно для предотвращения образования некоторых вредных выбросов. Поэтому последний шаг — это трехкомпонентный каталитический нейтрализатор. Химический фильтр, который преобразует вредные выбросы в более безопасные соединения.
Контроллер сравнивает показания датчика кислорода до и после катализатора для контроля его работы.
Передний датчик кислорода перед катализатором нужен в основном как обратная связь для точной настройки количества топлива, но также используется блоком управления для проверки нейтрализатора.
При обычной работе контроллер увеличивает и уменьшает количество топлива, всегда пытаясь сделать отношение ТВС 14,7:1, используя датчики кислорода для проверки.
Нормальные показания ДК обычно колеблются несколько раз в секунду — высокий / низкий сигнал. Если катализатор работает исправно, датчики кислорода практически не будут колебаться.
Каждые несколько секунд контроллер будет подавать топлива выше или ниже нормы, на что датчики кислорода будут реагировать, показывая более высокое или более низкое напряжение, чем обычно.
Если катализатор исправен, показания нижнего/второго ДК практически не меняются. Если же напряжение второго лямбда-зонда изменяется в то же время, что и напряжение переднего, ЭБУ определяет, что нейтрализатор работает неправильно, и активирует ошибку OBD2.
Однако, прежде чем ЭБУ сможет контролировать катализатор, он должен получить подтверждение, что передний и задний датчики кислорода работают правильно. Для этого контроллер проверяет нагреватель и сигнальные цепи на правильное напряжение и сопротивление.
Если блок управления обнаруживает, что напряжение сигнала выше или ниже допустимого, он включает сигнальную лампу Check Engine и сохраняет код неисправности.
Симптомы ошибки P0137
Стоит отметить, что второй/задний датчик кислорода не имеет ничего общего с регулировкой топлива и используется только для проверки работы катализатора.
Банк 1 и Банк 2 говорят о том, какой это блок цилиндров, левый или правый, если это V-образный двигатель. Банк 1 всегда содержит цилиндр № 1.
Датчик 1 или Датчик 2 относится к положению датчика до или после катализатора. Датчик 1 находится перед, а датчик 2 — после нейтрализатора. Читайте подробнее здесь.
Проблемы с топливной смесью, например, вызванные давлением топлива или перебоями в цилиндрах, могут исказить показания кислородного датчика. Возможно даже появление ошибок по катализатору и второму ДК, но это не приведёт к появлению ошибок, связанных с цепями измерения.
В большинстве случаев, поскольку катализатор не критичен для работы двигателя, а просто является устройством контроля выбросов, вы не заметите ничего, кроме Check Engine (MIL).
Причины ошибки P0137
В зависимости от года выпуска, марки и модели ошибка P0137 может иметь несколько причин. Вот некоторые из наиболее распространенных.
- Неисправность датчика кислорода. Наиболее распространенной причиной является неисправность самого датчика. Постоянно подверженный воздействию выхлопных газов и температуры, лямбда-зонд имеет типичный срок службы менее 5 лет.
- Неисправность электрической цепи. Поскольку провода подвергаются воздействию окружающей среды, жгуты, разъёмы и сам датчик могут быть физически повреждены в результате внешних воздействий. Вода и коррозия также являются распространенными причинами.
Как диагностировать P0137
Диагностические коды неисправностей сигнальных цепей — «Высокий уровень сигнала» и «Низкий уровень сигнала» устанавливаются, когда контроллер обнаруживает напряжение с датчика вне того диапазона, что физически он способен выдавать.
Например, определенный датчик кислорода может выдавать сигнал только между 0,1 В и 0,9 В. Более высокое напряжение сигнализирует о низком содержании O2 и наоборот. Если блок управления обнаруживает напряжение ниже 0,1 В или выше 0,9 В, что не может показывать исправный датчик, это означает, что существует проблема в цепи или в самом датчике.
В зависимости от автомобиля этот порог напряжения может отличаться, поэтому обязательно проверьте руководство по ремонту. Вам понадобится цифровой мультиметр для диагностики цепи датчика кислорода.
- Общая проверка. Во-первых, проверьте перегоревшие предохранители, потертые или защемленные провода. Проверьте датчики кислорода на наличие повреждений. Проверьте разъёмы на наличие изогнутых, сломанных штифтов или коррозии и убедитесь, что они правильно установлены. Отремонтируйте по мере необходимости.
- Проверка выхлопной системы. Разумеется, используйте стетоскоп для проверки утечек выхлопных газов, особенно между катализатором и датчиком кислорода. Отремонтируйте по мере необходимости.
- Проверка измерительной цепи. Отсоедините ЭБУ и датчик кислорода. Проверьте отсутствие обрывов на обоих проводах.У вас должно быть сопротивление проводов менее 1 Ом между концами и более 10 кОм между ними и землей.Если вы обнаружите большое сопротивление или короткое замыкание — устраните его.Если сопротивление правильное — замените датчик.
- Датчик. Как правило, большинство людей просто меняют датчик, хотя вы не должны «грешить» на него, если не можете исключить проблемы в электрической схеме. Проверьте внутреннее сопротивление датчика. Между плюсом нагревателя и обеими сигнальными проводами датчика должно быть более 10 кОм. Поменяйте датчик, если это не так.Подключите OBD2 сканер или адаптер ELM327 с диагностической программой Torque и посмотрите данные в реальном времени с переднего и заднего датчика кислорода, сравните два сигнала. Если сигнал второго датчика завис низко или высоко, вы можете смело предположить, что он неисправен.
Коды, связанные с P0137
- P0130 — Цепь датчика кислорода (банк 1, датчик 1).
- P0131 — Низкое напряжение цепи датчика O2 (банк 1, датчик 1).
- P0132 — Цепь датчика O2, высокое напряжение (банк 1, датчик 1).
- P0136 — Неисправность цепи датчика O2 (банк 1, датчик 2).
- P0138 — Цепь датчика O2, высокое напряжение (банк 1, датчик 2).
- P0150 — Цепь датчика O2 (банк 2, датчик 1).
- P0151 — Низкое напряжение цепи датчика O2 (банк 2, датчик 1).
- P0152 — Цепь датчика O2, высокое напряжение (банк 2, датчик 1).
- P0156 — Неисправность цепи датчика O2 (банк 2, датчик 2).
- P0157 — Низкое напряжение цепи датчика O2 (банк 2, датчик 2).
- P0158 — Цепь датчика O2, высокое напряжение (банк 2, датчик 2).
Рекомендуемые инструменты для исправления кода P0137
- Автомобильное зарядное устройство.
- Цифровой мультиметр для проверки напряжения и сопротивления.
- OBD2 сканер для считывания кода неисправности и параметров двигателя.
- Очиститель электрических контактов.
P0137 is a fairly common OBDII code that occurs in the Mazda 6, it’s a general code. This means that it has the same meaning for any vehicle.
This code is supposed to let you know that there is an issue with the wiring or harness going to the sensor, or the sensor itself is bad. There are other things that cause P0137 to populate. We’ll cover those below.
Bank 1 refers to the side of the engine with Cylinder 1 in the firing order.
Mazda 6 P0137 Symptoms
Typically, the only symptom of P0137 is going to be the service engine soon light. In some cases, there can be other symptoms as well. These symptoms include:
- Rough running engine
- Smelly exhaust
- Service light on
- Poor MPG
Most of the time, it’s not a breakdown risk. But, like anything that causes the service engine soon light to come on it is a good idea to have it fixed as soon as possible.
P0137 Causes: Mazda 6
Here are the most common issues that cause the P0137 code in the Mazda 6. They are presented in order (somewhat) of most to least likely to cause the problem.
- Bad Oxygen Sensor– The O2 sensor itself is one of the most likely reasons that P0137 is triggering your service engine soon light. Although it is a temptation to replace it right away, it wouldn’t hurt to check out the wiring harness around it beforehand. See directly below. They are relatively affordable at Autozone or Amazon.
- Wiring Harness Issues– The wiring that goes to the front and rear oxygen sensors is very susceptible to damage. This is owes to the fact that O2 sensors are under the chassis where they are subject to punishment from road debris, and they are subjected to a lot of exhaust heat. Sensor 2 is right by the Catalytic Converter, which produces a ton of heat. The downstream sensor is especially susceptible to this problem Here’s how to find a short in the wiring harness (Youtube).
- Plugged Catalytic Converter– That catalytic converter can cause the P0137 code to set. If it’s plugged enough, it’ll feel like the engine runs out of power under enough load. This is because the converter can only let a fraction of the amount of exhaust through that it normally can. If it’s not too clogged, you may not yet feel any symptoms, but the code could be a sign of trouble. How to tell if your catalytic converter is bad (2carpos YouTube).
- Damage to the Terminal– The terminal that the oxygen sensor connects to (the plug) is also relatively susceptible to damage. You’ll want to make sure that there is voltage going to it. There’s more on that directly below.
- Wrong O2 Sensor– If you are getting P0137 after having recently replaced your Oxygen sensor, it may be that the replacement is wrong or bad.
6 P0137 Diagnosis
Here is a fantastic video that covers all aspects of diagnosing the P0137 code:
It is possible to diagnose the P0137 with a multimeter. If you use the multimeter, you’ll know whether or not the voltage coming to and from the oxygen sensor is within spec, this can help you determine if it’s your 6’s O2 sensor, or wiring harness that’s the issue.
If you don’t have access to a multimeter, it certainly wouldn’t hurt to check the wiring to between the fuse box and the Oxygen sensor first. If it ends up being a wiring issue, it’ll save you money over buying an unnecessary O2 sensor.
You can also use a voltage test light to determine whether or not the oxygen sensor is getting any voltage at all (they’re about $5 at Walmart). If it’s not getting any voltage, attach the test light to the harness plug and shake the wiring a little bit. If the light comes on, even for a second, you know that you have a short circuit causing the P0137 trouble code.
Conclusion
Good luck finding whatever caused P0137 in your Mazda 6. If you have anything that you would like to add, please feel free to leave a comment below.
Ошибка P0137 — Датчик кислорода 2, банк 1 – низкое напряжение
Определение кода ошибки P0137
Ошибка P0137 указывает на слишком низкое напряжение в цепи датчика кислорода 2 (банк 1).
Что означает ошибка P0137
Ошибка P0137 является общим кодом ошибки, который указывает на то, что модуль управления двигателем (ECM) обнаружил слишком низкое напряжение в цепи датчика кислорода 2 (банк 1).
Это означает, что напряжение составляет менее 0,21 вольт, что, в свою очередь, указывает на избыток кислорода в выхлопных газах.
Причины возникновения ошибки P0137
- Загорание индикатора Check Engine на приборной панели автомобиля вследствие того, что модуль управления двигателем (ECM) обнаружил низкое напряжение в цепи датчика кислорода
- Неисправность датчика кислорода
- Неисправность в выхлопной системе или повреждение каталитического нейтрализатора
Каковы симптомы ошибки P0137?
- Двигатель автомобиля будет работать на богатой смеси во время проверки датчика.
- На приборной панели автомобиля загорится индикатор Check Engine.
- Возможна утечка отработавших газов перед датчиком кислорода 2 (банк 1) или около него.
Как механик диагностирует ошибку P0137?
При диагностировании данной ошибки механик выполнит следующее:
- Считает все сохраненные данные и коды ошибок с помощью сканера OBD-II, очистит коды ошибок с памяти компьютера и проведет тест-драйв автомобиля, чтобы выяснить, появляется ли код P0137 снова
- Понаблюдает за показаниями датчика кислорода в режиме реального времени, используя сканер, чтобы выяснить, работает ли датчик надлежащим образом
- Проверит электрические провода и разъем датчика кислорода на предмет коррозии и наличия повреждений
- Проверит датчик кислорода на предмет загрязнения вследствие утечки моторного масла или охлаждающей жидкости
- Проверит выхлопную систему на предмет утечки отработавших газов
- Если проблема не будет обнаружена, продолжит диагностирование, следуя процедуре, установленной производителем автомобиля
Частые ошибки при диагностировании кода P0137
Наиболее распространенными ошибками при диагностировании кода P0137 являются:
- Пренебрежение проверкой и при необходимости устранением неисправности в выхлопной системе, что необходимо для предотвращения попадания избыточного количества кислорода в поток выхлопных газов
- Пренебрежение проверкой датчика кислорода на предмет загрязнения вследствие утечки моторного масла или охлаждающей жидкости
- Пренебрежение проверкой электрических проводов и разъема датчика кислорода
- Пренебрежение проверкой и при необходимости заменой каталитического нейтрализатора
Насколько серьезной является ошибка P0137?
- Низкое напряжение в цепи датчика кислорода может быть вызвано наличием неисправности в выхлопной системе.
- Выход из строя датчика кислорода может привести к тому, что ECM автомобиля не сможет регулировать соотношение компонентов топливовоздушной смеси надлежащим образом. Это может привести к увеличению расхода топлива и повреждению других компонентов двигателя.
Какой ремонт может исправить ошибку P0137?
- Замена датчика кислорода
- Ремонт или замена электрических проводов или разъема датчика кислорода
- Устранение неисправности в выхлопной системе
Дополнительные комментарии для устранения ошибки P0137
Датчик кислорода 2 (банк 1) контролирует содержания кислорода в выхлопных газах автомобиля. Он отправляет сигнал на модуль управления двигателем (ECM), который, в свою очередь, использует полученную информацию для регулирования соотношения топлива и воздуха в смеси, подаваемой в цилиндры двигателя. Низкое напряжение в цепи датчика кислорода указывает на избыток кислорода в выхлопных газах или наличие неисправностей, указанных выше.
Нужна помощь с кодом ошибки P0137?
Компания — CarChek, предлагает услугу — выездная компьютерная диагностика, специалисты нашей компании приедут к вам домой или в офис, чтобы диагностировать и выявлять проблемы вашего автомобиля. Узнайте стоимость и запишитесь на выездную компьютерную диагностику или свяжитесь с консультантом по телефону +7(499)394-47-89
Похожие статьи
SA288
Title
ALL SKYACTIV MODELS- CHECK ENGINE LIGHT ON WITH DTC P0137
Content
If you encounter a vehicle with DTC P0137 (Circuit Low Input), check the rear harness at the red circled area in the following diagram . If an aftermarket alarm system is installed, the rear harness might have received damage from electro-tap connectors (A) or to the protector tube (B). This damage is not covered under Warranty.
MAKE | MODEL | YEAR |
MAZDA | MAZDA3 | 2012-2016 |
MAZDA | MAZDA6 | 2014-2016 |
SA288
https://www.nhtsa.gov/recalls?nhtsaId=10093366
https://www.nhtsa.gov/recalls?nhtsaId=10086522
https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2016/SB-10093366-6903.pdf
SB-10093366-6903
Bestseller No. 1
ANCEL AD310 Classic Enhanced Universal OBD II Scanner Car Engine Fault Code Reader CAN Diagnostic Scan Tool-Black
- CEL Doctor: The ANCEL AD310 is one of the best-selling OBD II scanners on the market and is recommended by Scotty Kilmer, a YouTuber and auto mechanic. It can easily determine the cause of the check engine light coming on, quickly read and clear diagnostic trouble codes, read live data & hard memory data, view freeze frame, I/M monitor readiness and collect vehicle information. Instead of taking car to mechanic shop, you can use it to check the trouble code and show code definition by yourself.
- Sturdy and Compact: Equipped with a 2.5 foot cable made of very thick, flexible insulation. It is important to have a sturdy scanner as it can easily fall to the ground when working in a car. The AD310 OBD2 scanner is a well-constructed device with a sleek design. It weighs 12 ounces and measures 8.9 x 6.9 x 1.4 inches. Thanks to its compact design and light weight, transporting the device is not a problem. The buttons are clearly labelled and the screen is large and displays results clearly.
- Accurate Fast and Easy to Use: The AD310 scanner can help you or your mechanic understand if your car is in good condition, provides exceptionally accurate and fast results, reads and clears engine trouble codes in seconds. If you want to find out the cause of the check engine light, this device will let you know immediately and fix the problem right away without any car knowledge. No need for batteries or a charger, get power directly from the OBDII Data Link Connector in your vehicle.
- OBDII Protocols and Car Compatibility: Many cheap scan tools do not really support all OBD2 protocols. This is not the case with the AD310 scanner as it can support all OBDII protocols such as KWP2000, J1850 VPW, ISO9141, J1850 PWM and CAN. This device also has extensive vehicle compatibility with 1996 US-based, 2000 EU-based and Asian cars, light trucks, SUVs, as well as newer OBD2 and CAN vehicles both domestic and foreign. Check compatibility with your vehicle model before purchasing.
- Home Necessity and Worthy to Own: This is an excellent code reader to travel or home with as it weighs less and it is compact in design. You can easily slide it in your backpack as you head to the garage, or put it on the dashboard, this will be a great fit for you. The AD310 is not only portable, but also accurate and fast in performance. Moreover, it covers various car brands and is suitable for people who just need a code reader to check their car.
SaleBestseller No. 2
BlueDriver Bluetooth Pro OBDII Scan Tool for iPhone & Android
- [Pro OBD2 Scanner] — BlueDriver is the easiest way to scan and understand your vehicle like a professional mechanic. Read and clear your car’s trouble codes and check engine light.
- [Read & Clear All The Codes] — BlueDriver’s enhanced vehicle diagnostics gives you access to information normally available only to mechanics on their OBD2 scan tools. Now you can read and clear ABS, Airbag, SRS, TPMS codes, and many more.
- [Get The Right Fix] — Much more than a car code reader, BlueDriver is a diagnostic tool. Get unlimited specific repair reports containing possible causes, reported fixes, and more for virtually every vehicle make and model.
- [Wireless & Bluetooth Enabled] — Say goodbye to wires. BlueDriver connects with Bluetooth via your phone/tablet to a sensor that plugs into your car’s OBDII port. Get all of the capabilities of an expensive code reader & scan tool without any annoying wires.
- [User-Friendly App and Repair Videos] — BlueDriver gives you more ways to scan and fix your vehicle. Our iOS & Android app connects you to a large database of repair videos with step-by-step directions of repairs.
SaleBestseller No. 3
MOTOPOWER MP69033 Car OBD2 Scanner Code Reader Engine Fault Code Reader Scanner CAN Diagnostic Scan Tool for All OBD II Protocol Cars Since 1996, Yellow
- Multi-Functions — Practical Multi-Functions OBD2 code reader features built-in OBD2 DTC lookup library, which help you to determine the cause of the engine light, read code, erase code, view freeze frame, I/M ready, vehicle information, data flow, real-time curve, get vehicle speed information, calculate load value, engine coolant temperature, get engine speed.
- Wide Capability — Supports 9 protocols compatible with most 1996 US-Based, 2000 EU-Based and Asian cars, and newer OBD II & CAN domestic or import vehicles. Supports 6 languages — English,German, Dutch, Spanish, French, Italian.
- LCD Display — Designed with a clear display LCD screen (128 x 64 pixels) — white backlight and contrast adjustment. No need any battery or charger, OBD reader gets the power directly from your vehicle through the OBDII Data Link Connector.
- Compact Design — Car diagnostic scanner is equipped with a 2.5 feet long cable and made of a very thick flexible insulator.There are 6 buttons on OBD2 Scanner:scroll up/down,enter/exit and buttons that quick query VIN vehicle number& the DTC fault code.
- ABS / Airbag codes NOT Supported — It is able to read and clear check engine information which is part of OBDII system, but it cannot work with non-OBDII systems, including ABS / Airbag / Oil Service Light, etc.
SaleBestseller No. 4
FOXWELL NT301 OBD2 Scanner Live Data Professional Mechanic OBDII Diagnostic Code Reader Tool for Check Engine Light
- [Vehicle CEL Doctor] The NT301 obd2 scanner enables you to read DTCs, access to e-missions readiness status, turn off CEL(check engine light) or MIL, reset monitor, read live data and retrieve VIN of your vehicle.
- [Accuracy & Streams] Live data graphing and logging. Accurately read error codes for most Worldwide cars, SUVs, light trucks and 12V diesels equipped with Obd2. Graphing live vehicle sensors data allows you to focus on any suspicious data and trend.
- [Worthy to Own] Recommended by Mechanic Scotty Kilmer on Youtube. Codes analysis and Printer compatible. Unique PATENTED design, 2.8″ color screen, F-ree Lifetime Update and 1-year seller assurance with EXCLUSIVE tech and service team.
- [S-mog Check Helper] Read/Erase and I/M readiness hotkeys make it easy to use the car computer reader right out of the package. Red-Yellow-Green Leds and build-in speaker indicate the readiness status for confident e-missions test.
- [Home Necessity] Open to global customers. No battery required, NT301 obd scanner is charged directly from the 16pin DLC in your vehicle. It is recommended as a necessity in your toolbox and great gifts for Home and Autoshop Mechanics.
Bestseller No. 5
TOPDON TopScan OBD2 Scanner Bluetooth, Wireless OBDII All System Diagnostic Tool for iOS & Android, Bidirectional Scan, Check Engine Car Code Reader, Vehicle Performance Test, Repair Guides, AutoVin
- 8+ Popular Functions, Full System Diagnosis: TopScan Lite supports OBD2 full system diagnosis functions, including read/clear codes, ECU information,AUTO VIN, viewing real-time data, and active tests. It offers 8+ reset functions: Oil Reset, Throttle Adaptation, EPB Reset, Steering Angle Reset, DPF Regeneration, ABS Bleeding, BMS Reset, and Airbag Reset. By these functions, you can save on unnecessary repair costs and reduce repair times significantly.
- Bi-directional Control, Quickly Locate Problems: The bi-directional scan tool enables you to send commands from your smartphone directly to the vehicle’s ECU for active testing. This feature helps to quickly narrow down problem areas, such as A/C clutch, windows, doors, sunroof, etc., reducing the mechanic’s diagnostic time and can help DIY users locate faults more easily. Additionally, TopScan Lite provides fault analysis and repair guidance, helping you solve problems efficiently.
- Bluetooth Quick Pairing in Seconds: With the upgraded 5.0 Bluetooth system, TopScan Lite ensures a faster connection, eliminating the hassle of wires.The bluetooth pairing process needs to be completed in the application (IOS: TOPGURU&Android: TopScan). you can download our app from APP Store and Google play. TopScan Lite provides one year of free software updates.
- Performance Testing: Always Know Your Vehicle’s Condition, TopScan Lite supports speed performance testing, allowing you to analyze speed changes and calculate engine displacement efficiency,the higher the VE volumetric efficiency, the better the power output performance of the engine.
- 4- Repair Guides, Your Online Assistant: TopScan Lite has launched 4 functions that are most touching for all car owners, DIY enthusiasts, and mechanics: TSB factory technical bulletins, easier and more convenient search. The OBD common fault code repair guidance, leading you to solve problems quickly. DLC diagnostic seat location, quickly positioning. Fault code database, telling you the reasons and solutions for all fault lights, saying goodbye to complicated methods.
Bestseller No. 6
HUMZOR NC610 OBD2 Scanner,Car/Heavy Duty Truck Scanner Car Code Reader Diesel Diagnostic Tool, Full OBDII Function — 2 in 1 Auto & Truck Engine Light Clear Check Fault Diagnostic Scan Tool.
- 【2023 Newest OBD2 Scanner Diagnostic Tool】NC610 car scan diagnostic tool adopts new smart chip and latest user interface design, which perfectly combines OBDII 16-pin and 9-pin (gasoline and diesel). This OBD2 car code reader can easily determine why the check engine light is on, quickly read and erase diagnostic trouble codes, freeze frames, I/M monitor ready status, battery test, smoke test, fuel test, trouble code query library (50000+), read data stream and data playback function.
- 【Heavy Duty Truck Diagnosis + Powerful Data Streaming】: HD OBD heavy duty truck scanner can quickly read engine fault codes (stored fault codes, intermittent, permanent, recorded fault codes) and clear codes, retrieve vehicles Information as well as complete data streams, classify data streams Display real-time vehicle sensor data in text and graphs so you can view them more intuitively. Suitable for Cummins, Caterpillar, Detroit, Packard and other diesel engines with 9-pin connector.
- 【Vehicle coverage】: OBD2 scanner is suitable for most OBDII-compliant vehicles updated after 1996 (OBDII protocol//16-pin diagnostic interface: J1850 (PWM, VPW), ISO_9141-2, ISO_14230-4 (KWP , KWP-5BPS), ISO_15765-4 (CAN, CAN-B, CAN-C, CAN-D)) Compatible vehicles — cars, light trucks, pickups, SUVs, etc. Compliant with J1939 protocol // 9-pin diagnostic interface for light and heavy trucks, engineering vehicles, agricultural vehicles, buses, etc.
- 【The latest design】: Humzor NC610 car OBD2 scanner adopts the latest interface and 2.8″ large screen, long-term use will not cause eye fatigue. It is also equipped with three fault indicator lights to display the status, so that you can understand the vehicle status more intuitively and at the same time can execute the car Battery Voltage Test — 12V/24V.
- 【Instructions for use】: NC610 OBD2 car code reader is delivered with a portable tool box and a 9-pin connector. If you encounter any problems when using the NC610 professional scanning tool, you can directly contact us through Amazon Support or send us an email, and we will provide you with professional technical support. We provide hassle-free return service If you are not satisfied with the product, you can contact us directly, we will provide you with efficient after-sales service.
Bestseller No. 7
Autel Professional OBD2 Scanner AL319 Code Reader, Enhanced Check and Reset Engine Fault Code, Live Data, Freeze Frame, CAN Car Diagnostic Scan Tools for All OBDII Vehicles After 1996, 2023 Upgraded
- 【TURN OFF CEL】 This AL319 car diagnostic tool supports Reading DTCs, displaying Live Data, Freeze Frame & I/M Readiness etc to figure out the root cause of the Check Engine Light (CEL) and turning it off, to help you detect any potential problems, and to avoid excessive costs for unnecessary repairs.
- 【EXTENSIVE APPLICATION】 Autel AL319 Compatible with 7 languages (English, French, Spanish, etc.) and various post-1996 OBD II protocol vehicles (Toyota, Nissan, Honda, Ford, etc.), this OBD II scanner provides accurate and fast diagnosis for worldwide car owners.
- 【FOR END USER & DIYERS】 This error code reader AL319 is “plug and play” and comes with an easy interface. Even if you’re not familiar with vehicle repair, you can quickly take control of this obd2 scanner, and get the information you want.
- 【USER-FRIENDLY DESIGN】 This check engine code reader features a patented One-Click I/M Readiness Key, TFT color display, built-in speaker, LED Indicator etc. The cable is long enough without being too long and getting in the way. No batteries are needed.
- 【HIGH-QUALITY SERVICES】 12 months warranty from the date of purchase and lifetime free update are offered by this Automobile OBDII scan tool. Welcome to contact us via Q&A, email, or hotline, and our after-sale-service team for technical support.
SaleBestseller No. 8
XTOOL Advancer AD20 OBD2 Scanner Check Engine Light Code Reader Diagnostic Scan Tool for iPhone/Android, OBDII Scanner for Car, Mode 6, Live Data, Freeze Frame, Performance/Voltage Test
- 👋👋【HERE COMES YOUR DREAM CAR CODE READER】XTOOL AD20 code reader car diagnostic tool, is upgraded of advancer AD10, has combined 👉BT 5.0 Wireless Connection 👉All OBD2 Tests 👉 DTCs Description 👉Fits for iOS & Android 👉Broad Vehicle Coverage 👉Smart Dash Option 👉Performance/Voltage Tests and etc all into this universal car scanner, making it the ideal scan tool for car repair DIYers, works as the MIL Doctor to figure out issue. 📌NOTE: Download latest app from Go0gle play & App Store.
- 👋👋【FULL OBDII TESTS & IN-DEPTH DTCs CHECK】This OBDII scanner for car performs all OBD2 tests: read/clear fault codes, live data, freeze frame, I/M Readiness(smo~g check), o2 monitor tests, component test, on-board monitor test(Mode $06), Vehicle Info, MIL Status, etc. ➡️This XTOOL obd scanner enables home mechanics to access various data like engine load/rpm/fuel trims/o2 sensor/misfire counters, etc, ➡️and check fault code definition, give you ideas to fix car! 📌NOTE: NO full systems scan.
- 👋👋【TURN OFF CHECK ENGINE LIGHT & PREPARE YOUR CAR FOR ANNUAL SM~OG CHECK】This obd2 scanner diagnostic tool can scan ECM module to pull emi~ssion related fault codes(DTCs), freeze frame, data stream(PID) to show why the check engine light(MIL) is on, how severe is the car issue, and how to fix it effectively with the help of possible causes and fixes. This XTOOL scanner check engine code reader can also get your car ready for annual smo~g check with the readiness status check feature.
- 👋👋【TRACK YOUR CAR PERFORMANCE】This OBD2 car diagnostic scanner provides additional features like👉Performance Test👉Trip (Record) to track your engine performance (acceleration, fuel efficiency), coolant temp, engine speed, voltage, etc.👉Smart Dash Option can project the Engine Info to the windshield, allow you to more clear check and avoid the inconvenience to look down at the dashboard. 📌NOTE: This code reader shuts down when ignition off. Please unplug it when no use.
- 👋👋【USER FRIENDLY APP & COMPACT SIZE】XTOOL AD20 obd scan tool can easily access diagnosis after the quick and stable BT 5.0 communication, provides accurate and fast results, get to know the vehicle’s status clearly, and possible fixes, even beginners can use the XTOOL OBD2 scanner and app to find out problem and turn off the MIL without barrier, saves time and $$$ from repair shop. The compact size allows you to carry it while travel as for its less weight.
SaleBestseller No. 9
Zmoon OBD2 Scanner Diagnostic Tool, Vehicle Check Engine Code Readers with Reset & I/M Readiness & More, Car OBDII/EOBD Diagnostic Scan Tool for All Vehicles After 1996
- 🔍Car Diagnostic Scanner with Full OBD/EOBD Function — ✅Read codes and clear codes, ✅10000+ error codes available for query, ✅viewe freeze frame, ✅I/M readiness and historical I/M Data, ✅live data stream and live curve (car speed, battery voltage etc. ), ✅car information reading, ✅oxygen sensor test, ✅EVAP test, ✅calculate load value, ✅engine coolant temperature, ✅get engine speed. It has all the OBD functions you need.
- 📱2.8» HD Color Screen — Compared with traditional OBD scanners, Zmoon 2.8» HD color check engine code reader displays more and richer content, which will not cause eye fatigue after long-term use. And the body design is very suitable for one-handed holding.
- 🚗Compatible with Most Vehicles & 7 Languages Available — OBDII/EOBD car scanner diagnostic for all American cars after 1996, European cars after 2002, Asian cars after 2008. Supports English, Spanish, French, German, Italian, Russian and Dutch.
- 🔌Plug and play: Directly powered by the car, even beginners can quickly master and use the car code scanner proficiently. No need to download APP, it is more accurate and stable than the wireless bluetooth code reader! And there are 3 statu lights on the device to remind you if your car is faulty, which is very friendly to beginners.
- 📧Worry-Free After-Sales Service: Zmoon OBD car scanner diagnostic tool has 30 days return policy and extended 3 years warranty! 7*24 hours customer service, if you have any dissatisfaction or questions, you can send us a message in the background, we will reply quickly within 24 hours.
SaleBestseller No. 10
Last update on 2023-09-13 / Affiliate links / Images from Amazon Product Advertising API
This product was presentation was made with AAWP plugin.