Ошибка p0132 джип

Эпопея с системой охлаждения!

О замене бачка писал, опишу проблему подробнее, возможно кому-то пригодится.

Из бачка стал уходить антифриз, видимых потёков не было, я напрягся и стал наблюдать. 

Смотрел на уровень в бачке после ночной стоянки, система ж должна остыть, давление выровняться. Во время пуска двигателя смотрел на выхлопные газы. Почитал статьи про систему охлаждения, все пишут про прогоревшие прокладки, в общем жуть. Продолжалось это несколько месяцев. Антифриз периодически уходил, а я его подливал. Однажды поднял капот сразу после поездки по городу и вижу блестит коса проводов, которая проходит примерно под бачком. Трогаю её пальцем — палец красный. Думаю вот оно. Начинаю лазить искать. Включил фронтальную камеру на телефоне и засунул телефон под бачок, а там висит капля и дренажная трубка мокрая.
 

7821E894-75F4-497A-AD0C-171294F77042.thumb.jpeg.9be9ab36dc3ce25cb45d73c6bdd1632c.jpeg

Всё вытер, выровнял уровень в бачке и стал ждать. А антифриз не уходит. 

В итоге моих наблюдений оказалось, что на самом дне бачка, в самой его нижней точке, похоже образовалась микротрещина. При езде по городу, когда система охлаждения максимально разогревалась и создавалось максимально высокое давление, бачок начинал течь. Но тёк не сильно, поэтому до утра в подкапотном всё высыхало. 

При этом автомобиль 2017 года, какого хрена бачок треснул непонятно.
Поставил новый бачок, заменил на нём крышку, и уже как порядка 2000 км этой проблемы нет. Но фобия осталась и литр антифриза всегда лежит в багажнике. 

Всем добра и крепких бачков!

863

Ошибка P0132  Jeep  — высокое напряжение цепи датчика кислорода (датчик 1 банка 1)

Ошибка P0132 Jeep  сигнализирует  о неисправности в кислородном датчике (датчик 1, банк 1). Ошибка означает, что блок управления двигателем обнаружил что, цепь кислородного датчика слишком долго остается в высоком напряжении, не изменяя свое значение.

Причин ошибки P0132 несколько:

  • Короткое замыкание цепи подогревателя датчика;
  • Поврежденная проводка или не надетые разъемы датчика кислорода;
  • Чрезмерно высокая температура сгорания топлива.

Симптомы ошибки P0132 Jeep 

В большинстве случаев, на приборной панели загорается предупредительный сигнал  «Check Engine», и все. Из симптомов, которые может заметить водитель это  — увеличившийся расход топлива и достаточно редко неравномерная работа двигателя. Как и при любой другой ошибке, блок управления двигателем переходит в аварийный режим.

Длительная езда на автомобиле Jeep  с ошибкой  P0132 может привести к повреждению катализатора.

Диагностика ошибки

  • После подтверждения этой шибки на сканере, код ошибки обнуляется;
  • автомобиль отправляется на тест-драйв;
  • если код неисправности возвращается, необходимо используя сканер OBD-II просмотреть уровень напряжения кислородного датчика на работающем автомобиле Jeep ;
  • проверить на повреждения проводку датчика кислорода.

В большинстве случаев, для устранения проблемы, необходимо заменить датчик кислорода и очистить PCM от кода ошибки P0132.

Важно, до замены датчика, проверить проводку на целостность и отсутствие короткого замыкания.

Для устранения ошибки  необходимо:

  • устранить проблемы с проводкой;
  • заменить датчик кислорода автомобиля Jeep .

Стоимость ремонта ошибки P0132

Самая дорогостоящая операция при ремонте это покупка нового датчика кислорода. Ремонт проводки стоит в разы дешевле.

#1

Отправлено 17 Март 2015 — 02:17

slon_lkm

    член клуба

  • JEEPEROFF
  • 367 сообщений
  • ГородМинск
  • Имя:Олег
  • Мой авто:Grand Cherokee WJ 4.0

P0132 Высокий уровень сигнала датчика кислорода 1 (банк 1)

P0141 Нагреватель датчика кислорода 2 (банк 1) неисправен

P0161 Нагреватель датчика кислорода 2 (банк 2) неисправен

Кто знает где этот гаденыш сидит ????????
И что с ним делать????

  • 0

1073MK7.png
Декоративные штукатурки и краски «Prestige».
Тел.(+375 29)682-75-30


#2

Отправлено 17 Март 2015 — 07:41

kostyan85

    Посетитель

  • Пользователи
  • 38 сообщений
  • ГородМинск
  • Имя:Костян
  • Мой авто:я еще не понял что у меня

P0132 Высокий уровень сигнала датчика кислорода 1 (банк 1)

P0141 Нагреватель датчика кислорода 2 (банк 1) неисправен

P0161 Нагреватель датчика кислорода 2 (банк 2) неисправен

Кто знает где этот гаденыш сидит ????????
И что с ним делать????

Это лямда зонды и сидят они в выхлопной трубе.

  • 0


#3

Отправлено 18 Март 2015 — 09:32

Aksel

  • ГородМинск
  • Имя:Алексей
  • Мой авто:NISSAN

Причем 1 — до катализатора, 2 — после

  • 0


#4

Отправлено 18 Март 2015 — 10:18

slon_lkm

    член клуба

  • JEEPEROFF
  • 367 сообщений
  • ГородМинск
  • Имя:Олег
  • Мой авто:Grand Cherokee WJ 4.0

Это лямда зонды и сидят они в выхлопной трубе.

Где конкретно, как до него добраться, как заменить???

Из-за них может машина лягушкой прыгать? То есть тяга, то нет…

Сообщение изменено: slon_lkm (18 Март 2015 — 10:19 )

  • 0

1073MK7.png
Декоративные штукатурки и краски «Prestige».
Тел.(+375 29)682-75-30


#5

Отправлено 18 Март 2015 — 11:40

Aksel

  • ГородМинск
  • Имя:Алексей
  • Мой авто:NISSAN

добраться можно снизу находится будут до и после катализатора. Проблемы с тягой могут быть от них.

  • 0


#6

Отправлено 19 Май 2015 — 02:26

slon_lkm

    член клуба

  • JEEPEROFF
  • 367 сообщений
  • ГородМинск
  • Имя:Олег
  • Мой авто:Grand Cherokee WJ 4.0

Пока лямбда не нагреется — ДВС работает по заложенной программе.
А что будет если их вообще отключить?
Кто-нибудь пробовал?

Сообщение изменено: slon_lkm (19 Май 2015 — 02:39 )

  • 0

1073MK7.png
Декоративные штукатурки и краски «Prestige».
Тел.(+375 29)682-75-30


#7

Отправлено 19 Май 2015 — 07:05

valerka

    член Jeep клуба

  • JEEPEROFF
  • 2 398 сообщений
  • Городдeрeвня зaбaлдуeвкa(та что возле забухаловки)
  • Имя:Друзья просто…зовут…
  • Мой авто:Grand Cherokee WJ 4.0

то что не заглохнет так точно ,а так — может быть повышенный расход да и много ,наверно ,всякой херни…не факт что они вышли из строя ,может просто фишки окислились ,ну и так далее- короче по электрике вопрос…я долго очень ездил с двумя неработающими ,когда сделали — расход упал на литра полтора ,ну и ошибки перестали глаз мозолить ,да и может несовсем объективно — вроде резвее стала…

  • 0

Размещенное изображение
дa……я тaкой….
характер у меня золотой,поэтому такой тяжёлый…
…если я тебе не нравлюсь — застрелись!!!!..- я не исправлюсь!!!!..


#8

Отправлено 20 Май 2015 — 04:01

slon_lkm

    член клуба

  • JEEPEROFF
  • 367 сообщений
  • ГородМинск
  • Имя:Олег
  • Мой авто:Grand Cherokee WJ 4.0

Посмотрел на свои ЛЯМДы… Одна колхозная какая-то, три одинаковых (чисто внешне). Ко всем четырем идет по четыре провода — что странно. Причем похоже, что эти три одинаковых никогда не менялись. Их провода уложены в трубки с проводами от каких-то других датчиков, а не отдельно. Где их фишки пока не нашел. Найду — отключу все и посмотрю, что будет. Эх яму бы мне… очень не удобно лежа ковыряться…

  • 0

1073MK7.png
Декоративные штукатурки и краски «Prestige».
Тел.(+375 29)682-75-30


#9

Отправлено 26 Июнь 2015 — 10:50

slon_lkm

    член клуба

  • JEEPEROFF
  • 367 сообщений
  • ГородМинск
  • Имя:Олег
  • Мой авто:Grand Cherokee WJ 4.0

Короче, братья и сестры, симптомы были такие:
— машина не набирала скорость;
— коробка мучилась постоянно переключаясь вверх-вниз;
— слышались удары под днищем;
— глохла;
— ДВС работал не стабильно;
— мозги показывали расход за 30л.

Внутренняя диагностика показала, что неправильно работают 3 из 4-х лямд. (У меня «калифорниец», поэтому их 4. 2 до катализатора, 2 после).
Подключал комп. Симптомы подтвердились.

Что сделал???
Взял, да и отключил два верхних датчика от мозгов.

И что случилось???
Машинка поехала!!! :dance4: Без всяких стуков и дерганий.
В динамике разгона особой разницы не заметил. :Laie_68:

Мало того
Судя по бортовому компьютеру:
— расход на трассе 12,5
— расход по городу 16,5
И я вам скажу, что похоже на правду. Так это меньше, чем было раньше.

Вот теперь сижу и чешу патылицу — а может ну их на… эти лямбды менять пока КРЫЗИС в стране не закончился ??? :russian_ru:

  • 0

1073MK7.png
Декоративные штукатурки и краски «Prestige».
Тел.(+375 29)682-75-30


P0132 Jeep Grand Cherokee

P0132 is a common OBDII code that occurs in many vehicles, including the Jeep Grand Cherokee. The code is triggered when:

  • The voltage at the sensor remains above threshold for 20 seconds or more.
  • The air fuel sensor stays in rich biased mode for too long.

There are also some less likely problems that can cause P0132. We’ll go over those below.  

When the Grand Cherokee has low O2 sensor voltage at B1S1, it’ll trigger P0131.

Typically, the only symptom of P0132 is going to be the service engine soon light. In some cases, there can be other symptoms as well. These symptoms include:

  • Rough running engine
  • Smelly exhaust
  • Service light on
  • Poor MPG

Most of the time, it’s not a breakdown risk. But, like anything that causes the service engine soon light to come on it is a good idea to have it fixed as soon as possible.  A poor air fuel mixture going through the catalytic converter

Jeep Grand Cherokee P0132 Causes 

Here are the most common issues that cause the P0132 code in the Jeep Grand Cherokee. They are presented in order (somewhat) of most to least likely to cause the problem.

  • Bad Oxygen Sensor– The O2 sensor itself is one of the most likely reasons that P0132 is triggering your service engine soon light. Although it is a temptation to replace it right away, it wouldn’t hurt to check out the wiring harness around it beforehand. See directly below. They are relatively affordable at Autozone or Amazon.
  • Wiring Harness Issues– The wiring that goes to the front and rear oxygen sensors is very susceptible to damage. This is due to the fact that O2 sensors are under the chassis where they are subject to punishment from road debris, and they are subjected to a lot of exhaust heat. The downstream sensor is especially susceptible to this problem Here’s how to find a short in the wiring harness (Youtube).
  • Damage to the Terminal– The terminal that the oxygen sensor connects to (the plug) is also relatively susceptible to damage. You’ll want to make sure that there is voltage going to it. There’s more on that directly below.
  • Wrong O2 Sensor– If you are getting P0132 after having recently replaced your Oxygen sensor, it may be that the replacement is wrong or bad.

Grand Cherokee P0132 Diagnosis

Here is a fantastic video that covers all aspects of diagnosing the P0132 code:

It is possible to diagnose the P0132 with a multimeter. If you use the multimeter, you’ll know whether or not the voltage coming to and from the oxygen sensor is within spec, this can help you determine if it’s your Grand Cherokee’s O2 sensor, or wiring harness that’s the issue.

If you don’t have access to a multimeter, it certainly wouldn’t hurt to check the wiring to between the fuse box and the Oxygen sensor first. If it ends up being a wiring issue, it’ll save you money over buying an unnecessary O2 sensor.

You can also use a voltage test light to determine whether or not the oxygen sensor is getting any voltage at all (they’re about $5 at Walmart).

If it’s not getting any voltage, attach the test light to the harness plug and shake the wiring a little bit. If the light comes on, even for a second, you know that you have a short circuit causing the P0132 trouble code.

Conclusion

Good luck finding whatever caused P0132 in your Jeep Grand Cherokee. If you have anything that you would like to add, please feel free to leave a comment below.

You might not want to encounter anything as destructive as an illuminated check engine light or a bad diagnostic trouble code. However, countless drivers annually must at some point endure this situation.

If you have clawed your disappointment back into your chest with the P0132 Jeep code, it’s time to set your mind to making it disappear. Keep reading to find out more!

What Does P0132 Jeep Code Mean?

P0132 is a diagnostic trouble code for the O2 sensor circuit High voltage at Bank 1 sensor 1 on your Jeep. 

It indicates that the Powertrain Control Module (PCM) has detected excessively high voltage from the Bank 1 sensor 1 oxygen sensor circuit. 

  • P = Powertrain Control Module
  • 0 = Standardized Number 
  • 1 = Fuel and Airflow Monitoring
  • 32 = High voltage on Oxygen sensor circuit (Bank 1 Sensor 1)

The O2 sensor’s main purpose is to assess whether your Jeep’s exhaust system has any unburned gasoline. This information is necessary to guarantee optimal performance and maintain environmentally sound operations. 

Generally, the heated oxygen sensor 1 (upstream) has a ceramic zirconia tube. Through this voltage is created of around 1 V with increasing concentrations of oxygen to 0 V in the presence of lower levels of oxygen. 

When the voltage crosses this limit and stays for too long, the PCM detects it and stores P0132 Jeep code. 

P0132 Code: What Causes Upstream Oxygen Sensor Circuit High Voltage on Jeep?

The reasons behind the Jeep fault code P0123 are primarily related to how your Oxygen sensors are functioning.

This probably indicates the O2 sensors are defective. However, there are numerous explanations for the code’s presence in your situation.

These may include:

  1. Faulty Oxygen Sensor Bank 1
  2. Damaged wiring harness or bad electrical connection
  3. Faulty fuel injectors 
  4. Inappropriate fuel pressure 
  5. Faulty air-fuel ratio sensor
  6. Exhaust gas leaks
  7. Defective PCM (Rare)

Read Also: How to Troubleshoot and Fix U1120 Jeep DTC Code?

You might hear some mechanics tell you that you simply need to swap out an oxygen sensor to fix the error code P0132 in your Jeep. 

However, we genuinely think that you should look at testing a lot more elements before you dismiss one component as a cause of the issue. 

That is the reason why we structured an extensive troubleshooting procedure to resolve the problem. Let’s jump into the main process.

1. Preliminary Works

You will need to use an OBD II scanner first. Using the scanning device allows you to take readings from various sensors, which you can then use to analyze what exactly is going wrong. 

Take notes of the readings for the oxygen sensor, the mass airflow sensor, the air-fuel ratio sensor, and the engine coolant temperature sensor. 

This will help you to figure out exactly which sensor is giving out the wrong measurements.

You should have a decent knowledge of specified readings for your Jeep model. If your readings aren’t within the acceptable margin, that may be the cause. 

Check whether the fuel pressure for your vehicle is exceptionally high. Don’t forget to monitor your Jeep’s fuel pressure.

If it’s climbing too high, this could indicate an issue in the system, maybe it’s a damaged fuel line, internal blockage, or a malfunctioning fuel injector.

Read Also: How to Troubleshoot and Fix the P0457 Jeep DTC Code?

2. Visually Inspect Wiring Harness and Terminals

It’s commonly recommended that you check the vehicle’s oxygen sensor for the P0132 error code first. 

But if you discover that it’s operating in excellent shape, inspect your wiring harness and other electrical connections first.

It’s quite likely that the cables connecting the PCM to the O2 sensor will be damaged or cracked. If this happens, the transmission of the signal will be impeded.

This, in turn, will impair communication with the O2 sensor and cause the PCM to fail to calculate accurate fuel statistics. 

Put simply, PCM erroneously monitors the fuel-air mixture, thereby triggering the P0132 code to show up. 

For this reason, examine the wiring and connectors to make sure that no corrosion damage is present. 

3. Inspect the Oxygen Sensor

After the basic check, check out the sensor. As we mentioned, the most typical source of a P0123 Code is a failure or damaged O2 sensor. 

In general, this sensor may last 60,000 to 90,000 miles, However, it might go bad sooner due to the accumulation of road grime, harsh weather conditions, or other factors. 

This oxygen sensor (Bank 1 Sensor 1) is located right before the catalytic converter. One is on the side with cylinder number One. Sensor number one is usually the one in the exhaust manifold. 

Visually check the oxygen sensors, electrical connections, wire harnesses, and metal tabs for any damages. 

If damages are found, then replace the oxygen sensor. So here are two of the most practical solutions to fix the PO 132 error code. 

After the repair, you can now use an OBD II scanner to clear the error code and tap the rescan button one more time to make sure everything is fine with your vehicle.

Read Also: How to Troubleshoot and Fix the P1491 Jeep DTC Code?

4. Check for Leaks in Fuel Injectors

Leaking fuel injectors are also responsible for triggering the error code P0132 since it makes the fuel-air mixture too rich. So, if the code P0132 reappears, it’s better to check the fuel injectors. 

Generally, the fuel injectors are mounted in the intake manifold so that they spray fuel directly at the intake valves. 

Inspect whether the fuel injectors are leaking on the fuel rail. For this, you have to carefully remove the fuel injector. Make sure the new injector has new seals and never use the old seals over. 

When you change the fuel injectors, change them all as a set, otherwise, the engine will run unevenly. 

In order to prevent leaking, get some gasoline, put it in a cup, and then dip the new fuel injector into it, so the seals may get wet with gasoline and it will go in and won’t leak. After all, just slide all the new fuel injectors in. 

5. Have a Look at Your Powertrain Control Module (PCM)

If everything seems in order, the issue could possibly be with the PCM in your Jeep. It might just be a software glitch, so most likely you’ll have to take it right into a dealership to correct it. 

However, there are relatively rare instances that your PCM will have to be replaced entirely. 

Regardless of what, a piece of the trade will still need to be done to ensure that it’s working correctly. 

A mechanic will still need to configure it for your car, so it’s in your interest to take it to them and see what they have to say.

Read Also: How to Troubleshoot P1281 Jeep Grand Cherokee DTC Code?

FAQs.

Would you like to learn more about the cause of the P0132 Jeep trouble code? Perhaps this short FAQ section will match your curiosity. Check out a list of frequently asked questions below.

Can you drive a Jeep with P0132 code?

Most of the time, a P0132 infraction will not prevent one from driving. However, the car’s performance will likely be adversely affected, and a lot more fuel will be burned than expected. Besides, more pollutants will be released into the air.

How much does it cost to fix Jeep P0132 code?

Simply put, the cost of fixing the p0132 error code depends on the cause. For example, the O2 sensor for your Jeep can cost anywhere from $25 to $100. Considering the labor cost, to get rid of the P0132 code, you might need to shell out about 100 to $1250.

Is the oxygen sensor repairable?

We can say repairing an O2 is impossible because of its construction, technology, and mechanism of working. Yeah, sometimes cleaning the sensor may add some miles to its service life. it is a good idea that you replace the O2 sensor.

Final Words

Occasionally a P0132 Jeep code may not be an issue, and other times it can be an indicator that a much larger issue will soon be developed. 

For that reason, we always highly recommend getting your code P0132 fixed as soon as possible. 

No worries, Parts you may need to swap to fix P0123 are fairly reasonable and the repairs are simple for a beginner too.

Read Also: How to Troubleshoot & Fix C148f-1D Jeep DTC Code? (Ultimate Guide)

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Ошибка p0132 ваз 2115
  • Ошибка p0131 vag
  • Ошибка p0130 опель вектра
  • Ошибка p0132 ваз 2114
  • Ошибка p0131 toyota