Внезапно. Ни с того ни с сего. На экране AC OFF, стрелка температуры опять упала в «0».
Запчасти на фото: 100160
при этом выскочила ошибка P0128
Опять 25 сказал я и поехал в сервис.
После разбирательств, выяснилось, что стрелка в «0» — это фича. Ну по крайней мере у H3 с мотором 3,7 и 2008 года выпуска.
Проверили датчик температуры, его проводку. Всё оказалось в порядке. Решили опять менять термостат. Через пол-года после предыдущей замены ( www.drive2.ru/l/8057025/ ).
Сняли старый — и всё стало ясно:
блюдце повело и термостат пропускал. Из за чего повело блюдце — не понятно. Возможно, из за того, что в прошлый раз при установке нового термостата мы просверлили дырочку в блюдце (как советовали на форумах):
Более того — это был неоригинальный термостат. А может просто попался бракованный. Кто знает…
Короче, заменил на оригинал. В этот раз дырку решил не сверлить. На новом оригинальном термостате было написано 86 градусов.
Залили антифриз, прогрели, погрели, погазовали, покатался я по городу:
Температура не поднималась выше 92 градусов, стрелка замерла как вкопанная ровно в середине шкалы.
-
Для полноценного использования форума — авторизуйтесь под своей учетной записью или зарегистрируйтесь.
После этого вам станут доступны все функции форума, включая просмотр статистики новых сообщений, галерея, календарь событий, просмотр скрытых ссылок и прочий функционал.
-
#1
Периодически стал загораться чек, сканер показывает наличие ошибки Р0128, однако в перечне такую не нашел. Кто в курсе, что это такое?
-
#2
Двиг не догревается до рабочей температуры, либо термостат — либо
чот торможу с утра кто ещё там из них может не догревать, но по идее тока термостат
-
#3
p0128-Coolant Thermostat (Coolant Temperature Below Thermostat Regulating Temperature)
-
#4
ааа, ну это возможно, у меня стрелка температурная даже до середины не доходит. придется заказать термостат, очевидно, других причин там быть не может.
спасибо за помощь!
Welcome to the international club of HUMMER® cars owners Данный сайт является электронным периодическим изданием и зарегистрирован как средство массовой информации. |
Текущее время: 22 сен 2023 15:27 |
Сообщения без ответов | Активные темы
Автор | Сообщение |
---|---|
Владелец Клубной Карты Зарегистрирован: 27 дек 2011 10:08
|
Ошибка P0128 Приветствую, подскажите , куда смотреть? Периодически выскакивает, ни на что не влияет, гашу мультиком. |
25 апр 2017 09:32 |
|
ZAGORANKA Администрация клуба Зарегистрирован: 16 сен 2008 13:21
|
Re: Ошибка P0128 P0128. Description. Coolant Thermostat Malfunction Instagram: #RUSHUMMER Клубная символика (майки, бейсы, шильды, нашивки, рамки под госномер и т.д.) БОТИНКИ «HUMMER»
|
25 апр 2017 09:37 |
|
pawka-nw Зарегистрирован: 27 мар 2015 18:19
|
Re: Ошибка P0128 температура двигателя какая? |
25 апр 2017 11:13 |
|
Макс-190рус Владелец Клубной Карты Зарегистрирован: 27 дек 2011 10:08
|
Re: Ошибка P0128 90-94, на прогретом, ошибка выскакивает на прогреве |
25 апр 2017 11:20 |
|
ZAGORANKA Администрация клуба Зарегистрирован: 16 сен 2008 13:21
|
Re: Ошибка P0128 Готовься к замене термостата. Совет-поменяй сейчас, чтоб потом не на дороге и без затрат на эвакуатор. Instagram: #RUSHUMMER Клубная символика (майки, бейсы, шильды, нашивки, рамки под госномер и т.д.) БОТИНКИ «HUMMER»
|
25 апр 2017 12:43 |
|
ak97 МОДЕРАТОР Зарегистрирован: 22 фев 2015 10:04
|
Re: Ошибка P0128 Макс-190рус писал(а): 90-94, на прогретом, ошибка выскакивает на прогреве он у тебя залип в открытом состоянии. Прогревается долго. Отсюда и ошибка. |
25 апр 2017 13:44 |
|
Макс-190рус Владелец Клубной Карты Зарегистрирован: 27 дек 2011 10:08
|
Re: Ошибка P0128 Спасибо |
25 апр 2017 18:19 |
|
Дима15675 Зарегистрирован: 30 май 2013 08:23
|
Re: Ошибка P0128 Приветствую. Тоже появилась эта ошибка, поезд в пару дней и почитав форум тоже пришёл к вводу что что то с термостатом. Так как с новым бывает проблема с. Емпературой клубень отдал свой старый рабочий(проверил в кастрюле- открывается, но незнаю при какой температуре ). Открутив старый увидел в чем проблема- на тарелке термоэлемента есть резиновая прокладка. АК вот она каким то образом вылезла и часть ее застряла между корпусом и тарелкой. Поэтому термостат не мог закрыться. Сравнив два термостата — разн цк была только с размере пружины и года изготовления который был выбит на корпусе. Поставил замену, залил антифриз. Ошибку стёр и пока не появлялась, НО теперь непонятки с температурой. Раньше было чуть ниже середины и ни когда не шевелилась, а сейчас при езде шевелится на уменьшение. Ниже й патрубок не горячий, максимум по мультику показывал 88. В чем проблема? Сегодня вискомуфту ещё проверю. Перед этим всем за месяц поменял помпу из-за люфта. Сейчас 100 км проеду посмотрю |
30 сен 2018 13:04 |
|
Показать сообщения за: Поле сортировки |
Сообщения без ответов | Активные темы
Кто сейчас на конференции |
Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 24 |
Вы не можете начинать темы Вы не можете отвечать на сообщения Вы не можете редактировать свои сообщения Вы не можете удалять свои сообщения Вы не можете добавлять вложения |
Все права на текстовые и графические материалы сайта принадлежат СМИ RUSHUMMER.RU.
Копирование материалов и сообщений сайта возможно только при наличии ссылки на правообладателя.(закон «О средствах массовой информации» статья 23.)
The P0128 OBD II trouble code indicates that your Hummer H3’s engine coolant temperature has not reached its required operating temperature within a certain amount of time after starting the vehicle. This code can appear as soon as you start your vehicle, or it can also occur while driving.
It’s essential to address this issue immediately, as vehicles with this issue have increased emissions and decreased fuel efficiency. In this article, we’ll explore the possible causes of the Hummer H3 P0128 OBD II trouble code and some possible solutions.
P0128 is most often caused by a thermostat that is stuck open.
P0128 Quick Info
Definition | P0128: Coolant Temperature – Below Thermostat Regulating Temp |
Symptoms | Lack of heat, MIL (check engine light), MPG Loss (1 or 2 tops) |
Common Causes | Thermostat stuck open, Engine Coolant Temp Sensor (ECT) issues |
Breakdown Risk? | No |
Repair Cost (Parts) | Less than $100 |
Repair Difficulty | Moderate |
P0128 Definition: Coolant Temp – Below Thermostat Regulating Temp
The P0128 OBD-II trouble code is a generic powertrain diagnostic code (it has the same meaning for the Hummer H3 as any other vehicle).
Coolant Temperature
The coolant temp sensor is responsible for telling the Engine Control Module (ECM) the engine’s coolant temperature.
P0128 indicates an issue with the engine’s coolant temperature not reaching the proper operating temperature within a certain amount of time.
Below Thermostat Regulating Temp
As part of your H3’s computer system, your Engine Control Module (ECM) tracks various engine conditions, such as air temperature, engine speed and load, coolant temperature, etc.
When the ECM detects that the engine’s coolant is not reaching its proper operating temperature within a set timeframe, it will trigger this P0128 trouble code to alert the driver of a potential issue.
H3 P0128 Symptoms
The most common symptom of a P0128 trouble code in a Hummer H3 is an illuminated malfunction indicator lamp (MIL). Other symptoms may include poor engine performance and a decrease in fuel economy.
- Lack of heat– The most prominent symptom of the P0128 trouble code in the Hummer H3 is the lack of heat. When the thermostat doesn’t bring the engine up to the proper operating temp, it means that the coolant going through the heater core isn’t as hot. This leads to less/no heat. If you feel your vehicle’s heater working better when sitting still and worse on the highway, that’s a dead giveaway for a thermostat that is stuck open.
- Service Engine Soon– Other than the heater not working, the only other symptom of P0128 is typically the service engine soon light itself.
- Slight Decrease in fuel economy– The P0128 code may also lead to a slight decrease in fuel economy. This is because your H3’s engine is running at a cooler temperature than it should be. As a result, it consumes more gasoline to keep itself running correctly.
Fixing P0128 in the Hummer H3 is usually a pretty easy thing to do since, 90% of the time, a stuck thermostat will cause the problem. Here are the most common causes of P0128:
- Thermostat Stuck Open– Far and away, the most typical cause for the P0128 code is a thermostat that is stuck open. When a thermostat is stuck open, it allows coolant to flow through the engine at all times. When this happens, the engine is “over-cooled” and never reaches the proper operating temperature. How to Replace a Thermostat (video).
- ECT Sensor/Wiring- If the thermostat itself isn’t the problem, it’ll be the wiring/sensor associated with Engine Coolant Temperature Sensor (ECT).
Hummer H3 P0128 Diagnosis
An excellent way to tell if it’s a sensor issue or an issue with the thermostat is whether or not the Hummer H3’s engine is running at its proper operating temperature.
It can be challenging to tell this in a vehicle that doesn’t have a temperature gauge. If you feel the heater isn’t working well, that is the easiest way to tell the thermostat is stuck open.
Are there Other Codes?
If there are codes related to the ECT, such as P0117 or P0118, they indicate that the Engine Coolant Temp Sensor is not performing correctly, which means you should start diagnosing P0128 in your Hummer H3 by taking a look at the ECT and wiring.
Is the Heat Blowing Hot?
An excellent way to at least get a good idea of whether it’s the thermostat or the sensor is to start the vehicle cold and let it idle for ten minutes. If you feel little to no heat from the heater, it’s a good indication that the thermostat is the problem and not a wiring issue.
Squeeze the Thermostat Hose
A mechanic will check under the hood where your H3’s radiator hose meets the thermostat housing. If it is easy to pinch the hose, the engine coolant will typically flow through it.
If you pinch your hose, stay aware of the belted accessories and the fan. The fan can come on at any time.
Check the Coolant Temperature
As a further step, the mechanic may check the coolant temperature at the thermostat housing to see if it’s responding correctly. If it isn’t, there’s likely an issue with the thermostat itself.
You’ll need an infrared temperature gun to verify the temperature at the thermostat. They’re not very expensive at places such as Harbor Freight.
Inspect All Electrical Connections
The mechanic will also inspect all electrical connections to ensure they are in good condition and not corroded or loose. If they are, repair the harness and verify that it clears the code.
Replace the Thermostat
If all of the above checks out and it still seems like the thermostat is the culprit, then it’s time to replace it. Replacing the thermostat in the Hummer H3 is relatively easy and should take no more than an hour or two.
After repairing your H3, clear the code from your vehicle’s computer and reset it. Then, take a test drive and verify that it hasn’t returned.
Conclusion
P0128 is not a severe threat to the immediate drivability of your H3. However, it should be noted that most modern fuel-injected engines like to run at 200+ degrees. Letting them run too cool can cause problems after an extended period. Good luck figuring out what is going on with your H3!
This was my text to my Girl…
In a season of giving and recieving, the act of giving and service for others is more fulfilling to me than receiving the best of gifts. Thank you for the opportunity and faith to work on your car. I enjoyed the challenge, but the satisfaction of a completed job and knowing you will be safe and not forced to pay for an expensive repair in the future fills me with pride, as your hard earned savings can be better spent on things you love. I cannot wait to give you your car back soon! Cars are just machines, they have no memory of past failures. I will look after your H3 to ensure it will not leave you stranded. I cannot promise it will not break down, but I can promise to look after it as if it was my own. I’m hoping your car will provide you with years of trouble free service, and safely deliver you into my arms no matter what the weather. I love you very much, and look forward to your love, hugs, and kisses!
So if you have not guessed it…. YES It worked perfectly!!!! The temp came up to just over half, and the car had more power and no leaks!!!!!
So here is what I figured out…
Working on a H3 is nothing like a motorcycle!!!!! Crap I needed a step stool to reach the plugs and had to take off my belt as to not scratch the fenders. This is a big boy toy!!!! I checked the plugs and they looks worn. I was delighted to see how cheap iridiums could be at $7 they are a steal compared to my lexus or ducati iridiums!!!
I cleaned the throttle body, it was mucky because the car has been running cold for at least the last two years. Can anyone tell me what effect that could have on the engine? I’m guessing it would only be bad millage, possibly increased wear, so I am going to do a leak down check to verify compression when I clean the MAS and change the plugs.
Any other suggestions on what to clean due to cool running????
I also noticed the transmission was low. I checked it while it was ideling cold and warm. I added a bit of fluid. IM guessing the griming metal lines under the radiator are tranny cooler lines and they are leaking a bit. I plan to replace them and service the tranny. Any suggestions?
I also noticed the solid bars that run longwise on the suspension (I’m not sure what they are called) had some heavy rust and the paint was pealing. IM planning on grinding it all off and priming them. Are they sway or suspension bars of some type? do I need to worry about that?
Merry Christmas eve to all my new fellow forum members! Im taking my favorite Christmas gift with me to bed tonight (just like when I was a young kid) heheheheh….
My all your nuts come off easy!
May all your roads be dry and all your mud be fun!
May you find what you want, and be found when you want to be!
May you love and be loved today and in the coming year!