Ошибка p0057 lexus

Ошибка P0057 — Нагреватель датчика кислорода 2, банк 2 — низкое напряжение цепи 

Определение кода ошибки P0057

Ошибка P0057 указывает на низкое напряжение в цепи нагревателя датчика кислорода 2 (банк 2).

Что означает ошибка P0057

Ошибка P0057 является общим кодом ошибки, который указывает на то, что модуль управления двигателем (ECM) обнаружил слишком низкое напряжение в цепи управления нагревателем датчика кислорода 2 (банк 2).

Причины возникновения ошибки P0057

  • Наиболее распространенной причиной возникновения ошибки P0057 является неисправность подогреваемого датчика кислорода 2 (банк 2).
  • Другими возможными причинами являются ослабление или ненадлежащее подключение разъема подогреваемого датчика кислорода 2 (банк 2), короткое замыкание или обрыв электрических проводов, относящихся к подогреваемому датчику кислорода 2 (банк 2), перегорание предохранителя в цепи нагревателя, а также неисправность модуля управления двигателем (ECM).

Каковы симптомы ошибки P0057?

При появлении ошибки P0057 на приборной панели автомобиля загорится индикатор Check Engine, указывающий на наличие неисправности. Также возможно увеличение объема выбросов вредных веществ с отработавшими газами автомобиля из-за того, что датчику кислорода потребуется больше времени для достижения нормальной рабочей температуры, особенно при запуске двигателя в холодном состоянии.

Как механик диагностирует ошибку P0057?

Сначала механик считает все сохраненные данные и коды ошибок, с помощью сканера OBD-II. Затем он очистит коды ошибок с памяти компьютера и проведет тест-драйв автомобиля, чтобы выяснить, появляется ли код P0057 снова. Если код ошибки появится снова, механик визуально осмотрит электрические провода и разъем подогреваемого датчика кислорода 2 (банк 2) на предмет короткого замыкания, ослабления и наличия повреждений.

После этого он измерит сопротивление в цепи нагревателя подогреваемого датчика кислорода 2 (банк 2) с помощью омметра и сравнит полученное значение со значением, указанным в технических условиях производителя. Если сопротивление находится за пределами указанного диапазона, механик заменит неисправный датчик кислорода.

Если с подогреваемым датчиком кислорода 2 (банк 2) все в порядке, механик проверит электрические провода, идущие от модуля управления двигателем (ECM) к датчику. Он также измерит сопротивление на разъеме ECM автомобиля и при необходимости отремонтирует или заменит неисправные компоненты.

Если проблема не будет обнаружена, механик проверит и при необходимости отремонтирует, перепрограммирует или заменит модуль управления двигателем (ECM). Следует отметить, что проблема часто заключается в износе, повреждении или коррозии переключателя внутри модуля.

Частые ошибки при диагностировании кода P0057

Наиболее распространенной ошибкой при диагностировании кода P0057 является поспешная замена подогреваемого датчика кислорода 2 (банк 2) без выполнения тщательной проверки. Несмотря на то, что проблема часто заключается в неисправности датчика, перед его заменой необходимо выполнить тщательное диагностирование и рассмотреть все возможные причины возникновения ошибки.

Насколько серьезной является ошибка P0057?

  • Ошибка P0057 считается не очень серьезной, однако ее не стоит игнорировать. При появлении данной ошибки серьезных проблем с управляемостью автомобиля обычно не возникает, однако возможно увеличение объема выбросов вредных веществ с отработавшими газами автомобиля из-за того, что датчику кислорода потребуется больше времени для достижения нормальной рабочей температуры, особенно при запуске двигателя в холодном состоянии.
  • При обнаружении данного кода рекомендуется как можно скорее обратиться к квалифицированному специалисту для диагностирования и устранения ошибки.

Какой ремонт может исправить ошибку P0057?

  • Замена подогреваемого датчика кислорода 2 (банк 2)
  • Ремонт или замена электрических проводов или разъема подогреваемого датчика кислорода 2 (банк 2)
  • В редких случаях, замена модуля управления двигателем (ECM)

Нужна помощь с кодом ошибки P0057?

Компания — CarChek, предлагает услугу — выездная компьютерная диагностика, специалисты нашей компании приедут к вам домой или в офис, чтобы диагностировать и выявлять проблемы вашего автомобиля. Узнайте стоимость и запишитесь на выездную компьютерную диагностику или свяжитесь с консультантом по телефону +7(499)394-47-89

Похожие статьи

Код P0057 LEXUS — Цепь управления нагревателем кислородного датчика низкий уровень банка 2 датчик 2

Степень важности ремонта : 2

Степень сложности ремонта : 2

  • Неисправен датчик кислорода с подогревом (H2OS) Банк 2 Датчик 2
  • Датчик кислорода с подогревом (H2OS) Банк 2 Датчик 2 замкнут
  • Датчик кислорода с подогревом (H2OS) Банк 2 Датчик 2 цепь плохое электрическое соединение
  • Датчик кислорода с подогревом (H2OS) Банк 2 Датчик 2 цепь предохранитель
  • Неисправность модуля управления двигателем (ECM).

Как исправить код p0057 lexus?

Начните с проверки ‘Возможных причин’, перечисленных выше. Визуально осмотрите жгут проводов и разъемы. Проверьте, не повреждены ли компоненты, и поищите сломанные, погнутые, вытолкнутые или корродированные контакты разъема

Сколько стоит диагностика кода p0057 lexus?

Трудозатраты: 1,0

Стоимость диагностики кода P0057 Lexus составляет 1,0 час труда. Время диагностики и трудозатраты автосервиса зависят от местоположения, марки и модели автомобиля и даже типа двигателя. Большинство авторемонтных мастерских берут от 75 до 150 долларов США в час

Когда обнаруживается код p0057 lexus?

Код P0057 устанавливается, когда ECM обнаруживает чрезмерно низкое напряжение в цепи нагревателя датчика кислорода

Каковы возможные симптомы кода p0057 lexus?

  • Горит лампочка двигателя (или предупреждающая лампочка Service Engine Soon).

Что означает код p0057 lexus?

Датчики кислорода (O2S) или датчики кислорода с подогревом (HO2S) должны достичь минимальной рабочей температуры 750 градусов F для получения точного сигнала напряжения. Чем быстрее датчик кислорода с подогревом достигнет этой температуры, тем быстрее он начнет посылать точный сигнал в модуль управления двигателем (ECM). Для достижения требуемой температуры внутри датчика кислорода с подогревом установлен нагревательный элемент.ECM управляет нагретым нагревательным элементом датчика кислорода на основе сигналов от температуры охлаждающей жидкости двигателя и нагрузки двигателя.ECM управляет цепью нагревательного элемента, разрешая протекание тока на землю.ECM контролирует сигнал напряжения, получаемый через цепь нагревательного элемента, и определяет состояние цепи, сравнивая обнаруженное напряжение с заводскими спецификациями.

Расшифровка ошибки P0057 у Lexus: Цепь управления реле муфты кондиционера

Марка:

Лексус

Код:

P0057

Определение:

Цепь управления реле муфты кондиционера

Описание:

Модуль управления обнаруживает обрыв в цепи управления реле муфты компрессора кондиционера.

Причина:

  • Цепь управления реле муфты компрессора кондиционера на замыкание на массу, замыкание на напряжение или обрыв.
  • Плохие контакты в реле муфты компрессора кондиционера или Модуль управления
  • Неисправное реле кондиционера
  • Ошибка модуля управления

Опрос: Где ремонтируется Ваш автомобиль? (Кол-во голосов: 2672)

У себя в гараже

У официалов

В гараже у Васи

Чтобы проголосовать, кликните на нужный вариант ответа.Результаты

From english:

Decoding the error P0057 from Lexus: Air Conditioning (A/C) Clutch Relay Control Circuit

Make:

Lexus

Code:

P0057

Definition:

Air Conditioning (A/C) Clutch Relay Control Circuit

Description:

Control module detects an open on the control circuit of the A/C compressor clutch relay.

Cause:

  • Control circuit of the A/C compressor clutch relay for a short to ground,short toVoltage,or an open
  • Poor connections at the A/C compressor clutch relay or Control module
  • Faulty A/C relay
  • Control module has failed

Еще ошибки категории

Ошибки автомобилей разных произвродителей

Опрос: Смогли ли диагностировать неисправность? (Кол-во голосов: 444)

Да, лично

Да, с помощью знакомого

Да, у официального дилера

Нет

Чтобы проголосовать, кликните на нужный вариант ответа.Результаты

Расскажите друзьям:

Поставьте рейтинг, для нас это очень важно:

Голосов: 0 чел. Рейтинг: 0 из 5.

P0057 Lexus IS 300

P0057 is a generic trouble code, which means that it has the same definition for the Lexus IS 300 as it would any other vehicle.

It indicates that the O2 sensor at bank 2 sensor 2 has a heated element that is sending a signal back to the ECM that is below its normal operating range.

The most common fix for P0057 is a new H02 sensor or repairing the wiring harness.


P0057 Definition: Heated O2 Sensor -Circuit Low (Bank 2, Sensor 2)

Here’s the definition of P0057 for the Lexus IS 300. It has three main components:

1. Heated O2 Sensor

The heated oxygen sensor is responsible for measuring the oxygen content of the exhaust. The PCM uses this data to adjust the air-fuel mixture to the optimal 14.7 parts air to 1 part fuel, although bank 2 sensor 2 mostly just checks emissions readings.

Your IS 300’s PCM can turn on the heated element to raise the temperature of the Oxygen sensor to enter closed loop operation quicker than it otherwise could.

2. Circuit Low

“Circuit Low” Indicates that PCM is having an issue detecting a response from the heated oxygen sensor circuit or that the signal coming from it is below the threshold for regular operation.

The service engine soon light will come on, and P0057 is stored in the PCM’s memory.

Bank Two, Sensor Two (B2S2)

Bank two is the part of your Lexus IS 300’s engine with the second cylinder. It is almost always the cylinder head that is facing a little more forward than the other in relation to the engine accessories.

Sensor 2

Sensor two is easy to identify. Start from bank two and follow the exhaust. It’s the second one in line. The HO2 sensor should be right after the catalytic converter.


P0057 Symptoms: Lexus IS 300

There aren’t any noticeable symptoms associated with P0057, as long as it appears by itself. The check engine light will likely be the only symptom your IS 300 experiences.

Once the oxygen sensor heats up enough from the exhaust, the need for a heater disappears, and everything should be normal (other than the check engine light not turning off).


Lexus IS 300: P0057 Causes & Diagnosis

P0057 Diagnosis

Here are the most common causes of P0057 and a decent order of operations for diagnosing it.

1. Check the Wiring on Bank 2 Sensor 2

Since the PCM is not getting a response from the H02 sensor, check its wiring harness for damage.

First, inspect the harness going to your IS 300’s B2S2 H02 sensor. Pay extra close attention to where the harness may have come into contact or rubbed something. Look for burnt or damaged wiring. Bad wiring is a VERY COMMON cause for P0057.

Take at where it plugs in and see if there has been any damage to the pins. If they appear corroded, get some electrical contact cleaner and clean them up. If they are damaged, you will need to repin or replace your wiring harness.

2a. Test the Oxygen Sensor – Swap Test

This can not be done if you have P0057 and P0037

Since your IS 300 has two banks, you can do the “swap test.” This involves clearing the codes and seeing if the code “jumps” to bank 2 sensor 2.

Here’s how the swap test is done:

  • Clear the DTC codes with your scanner.
  • Swap the Bank 1 Sensor 2 O2 sensor with the Bank 2 Sensor 2. It should be right after the catalytic converter.
  • Run your IS 300’s engine until the check engine light comes back on.
  • If the code changes to P0037, that’s proof enough you need to replace the oxygen sensor you swapped.
  • If the code remains P0057, you’ll need to continue pursuing your diagnosis, knowing that both O2 sensors are working fine.

2b. Test the Oxygen Sensor – Capture the Short/Long Term Fuel Trim Values

If you happen to have access to a scan tool, you can use it to capture your IS 300’s short and long-term fuel trim values. You’ll need to make sure that the engine is warmed up before you do this.

Doing this will help you determine if the HO2 sensor is operating within spec without looking under the hood. Compare the values that you captured with your tool with the values Lexus specifies.

While this isn’t a skill most DIY mechanics have, the concept is simple, and you can learn enough to use fuel trim to your advantage by watching this 11-minute video (it’s worth it). 

3. Not Likely – Bad ECM

It’s not very likely that a bad ECM caused P0057, but it can happen. We recommend taking it to a shop before attempting to replace it.


Conclusion

P0057 in your Lexus IS 300 is most likely caused by a bad Oxygen sensor, or the wiring going to/from it. The swap test is a quick and easy way to verify if the sensor or wiring harness is causing the problem.

Good luck!

Description

Wiring diagram

Inspection procedure

INSPECT HEATED OXYGEN SENSOR (HEATER RESISTANCE)

INSPECT INTEGRATION RELAY (EFI MAIN RELAY)

INSPECT ECM (HT1B OR HT2B VOLTAGE)

CHECK HARNESS AND CONNECTOR (HEATED OXYGEN SENSOR — EFI NO. 2 FUSE)

CHECK HARNESS AND CONNECTOR (HEATED OXYGEN SENSOR — ECM)

DTC P0037 Oxygen Sensor Heater Control Circuit Low (Bank 1 Sensor 2)

DTC P0038 Oxygen Sensor Heater Control Circuit High (Bank 1 Sensor 2)

DTC P0057 Oxygen Sensor Heater Control Circuit Low (Bank 2 Sensor 2)

DTC P0058 Oxygen Sensor Heater Control Circuit High (Bank 2 Sensor 2)

Description

In order to obtain a high purification rate of the carbon monoxide (CO), hydrocarbon (HC) and nitrogen oxide (NOx) components in the exhaust gas, a TWC (Three-Way Catalytic Converter) is used. For the most efficient use of the TWC, the air-fuel ratio must be precisely controlled so that it is always close to the stoichiometric air-fuel level. For the purpose of helping the ECM to deliver accurate air-fuel ratio control, a Heated Oxygen (HO2) sensor is used. The HO2 sensor is located behind the TWC, and detects the oxygen concentration in the exhaust gas. Since the sensor is integrated with the heater that heats the sensing portion, it is possible to detect the oxygen concentration even when the intake air volume is low (the exhaust gas temperature is low). When the air-fuel ratio becomes lean, the oxygen concentration in the exhaust gas is rich. The HO2 sensor informs the ECM that the post-TWC air-fuel ratio is lean (low voltage, i.e. less than 0.45 V). Conversely, when the air-fuel ratio is richer than the stoichiometric air-fuel level, the oxygen concentration in the exhaust gas becomes lean. The HO2 sensor informs the ECM that the post-TWC air-fuel ratio is rich (high voltage, i.e. more than 0.45 V). The HO2 sensor has the property of changing its output voltage drastically when the air-fuel ratio is close to the stoichiometric level. The ECM uses the supplementary information from the HO2 sensor to determine whether the air-fuel ratio after the TWC is rich or lean, and adjusts the fuel injection time accordingly. Thus, if the HO2 sensor is working improperly due to internal malfunctions, the ECM is unable to compensate for deviations in the primary air-fuel ratio control.

Diagnostic trouble code P0037 P0038 P0057 P0058 4GR-FSE Engine. Description

HINT:

  1. Sensor 2 refers to the sensor mounted behind the Three-Way Catalytic Converter (TWC) and located far from the engine assembly.
  2. When any of these DTCs are set, the ECM enters fail-safe mode. The ECM turns off the Heated Oxygen (HO2) Sensor heater in fail-safe mode. Fail-safe mode continues until the engine switch is turned off.
  3. The ECM provides a pulse width modulated control circuit to adjust the current through the heater. The HO2 sensor heater circuit uses a relay on the B+ side of the circuit.

    Diagnostic trouble code P0037 P0038 P0057 P0058 4GR-FSE Engine.

DTC No. DTC Detection Condition Trouble Area
P0037
P0057
Heated Oxygen (HO2) sensor heater current less than 0.3 A (1 trip detection logic)
  1. Open in HO2 sensor heater circuit
  2. HO2 sensor heater
  3. Integration relay
  4. ECM
P0038
P0058
Heated Oxygen (HO2) sensor heater current more than 2 A (1 trip detection logic)
  1. Short in HO2 sensor heater circuit
  2. HO2 sensor heater
  3. Integration relay
  4. ECM

HINT:

  1. Bank 1 refers to the bank that includes cylinder No. 1.
  2. Bank 2 refers to the bank that does not include cylinder No. 1.
  3. Sensor 1 refers to the sensor closest to the engine assembly.
  4. Sensor 2 refers to the sensor farthest away from the engine assembly.

Wiring diagram

Refer to DTC P0136 .

Inspection procedure

HINT:

Read freeze frame data using the intelligent tester. Freeze frame data records the engine conditions when malfunctions are detected. When troubleshooting, freeze frame data can help determine if the vehicle was moving or stationary, if the engine was warmed up or not, if the air-fuel ratio was lean or rich, and other data from the time the malfunction occurred .

1.INSPECT HEATED OXYGEN SENSOR (HEATER RESISTANCE)

Diagnostic trouble code P0037 P0038 P0057 P0058 4GR-FSE Engine. Disconnect the J68*1 or J40*2 heated oxygen (HO2) sensor connectors.

  1. Disconnect the J68*1 or J40*2 heated oxygen (HO2) sensor connectors.

    HINT:

    1. *1: Bank 1 Sensor 2
    2. *2: Bank 2 Sensor 2
  1. Measure the resistance of the HO2 sensor connector.

    Standard resistance (Bank 1 sensor 2):

    Tester Connection Condition Specified Condition
    HT1B (1) — +B (2) 20°C (68°F) 11 to 16 ?
    HT1B (1) — E2 (4) 10 k? or higher

    Standard resistance (Bank 2 sensor 2):

    Tester Connection Condition Specified Condition
    HT2B (1) — +B (2) 20°C (68°F) 11 to 16 ?
    HT2B (1) — E2 (4) 10 k? or higher
  1. Reconnect the HO2 sensor connector.

REPLACE HEATED OXYGEN SENSOR

 

2.INSPECT INTEGRATION RELAY (EFI MAIN RELAY)

Diagnostic trouble code P0037 P0038 P0057 P0058 4GR-FSE Engine. Remove the integration relay from the engine room J/B and R/B No. 2.

  1. Remove the integration relay from the engine room J/B and R/B No. 2.

  1. Inspect the EFI MAIN relay.

    Standard resistance:

    Terminal Connection Specified Condition
    2A-8 — 2A-5 10 k? or higher
    2A-8 — 2A-5 Below 1 ?
    (when battery voltage applied to terminals 2A-7 and 2A-6)
  1. Reinstall the integration relay.

REPLACE INTEGRATION RELAY

 

3.INSPECT ECM (HT1B OR HT2B VOLTAGE)

Diagnostic trouble code P0037 P0038 P0057 P0058 4GR-FSE Engine. Turn the engine switch on (IG).

  1. Turn the engine switch on (IG).

  1. Measure the voltage of the A6 and E3 ECM connectors.

    Standard voltage:

    Terminal Connection Specified Condition
    HT1B (A6-2) — E03 (E3-6) 9 to 14 V
    HT2B (A6-1) — E03 (E3-6) 9 to 14 V

HINT:

  1. The HT1B means the heated oxygen sensor bank 1 sensor 2.
  2. The HT2B means the heated oxygen sensor bank 2 sensor 2.

4.CHECK HARNESS AND CONNECTOR (HEATED OXYGEN SENSOR — EFI NO. 2 FUSE)

Diagnostic trouble code P0037 P0038 P0057 P0058 4GR-FSE Engine. Check the harness and connector between the HO2 sensor and EFI No. 2 fuse.

  1. Check the harness and connector between the HO2 sensor and EFI No. 2 fuse.

    1. Disconnect the J68*1 or J40*2 HO2 sensor connector.

      HINT:

      1. *1: Bank 1 Sensor 2
      2. *2: Bank 2 Sensor 2
    2. Remove the EFI No. 2 fuse from the engine room J/B and R/B No. 2.

    3. Measure the resistance of the wire harness side connectors.

      Standard resistance:

      Terminal Connection Specified Condition
      +B (J68-2) — EFI No. 2 fuse (2) Below 1 ?
      +B (J40-2) — EFI No. 2 fuse (2) Below 1 ?

      Standard resistance:

      Terminal Connection Specified Condition
      +B (J68-2) or EFI No .2 fuse (2) — Body ground 10 k? or higher
      +B (J40-2) or EFI No. 2 fuse (2) — Body ground 10 k? or higher
    4. Reconnect the HO2 sensor connector.

    5. Reconnect the EFI No. 2 fuse.

REPAIR OR REPLACE HARNESS OR CONNECTOR

 

5.CHECK HARNESS AND CONNECTOR (HEATED OXYGEN SENSOR — ECM)

Diagnostic trouble code P0037 P0038 P0057 P0058 4GR-FSE Engine. Check the harness and connector between the ECM and HO2 sensor.

  1. Check the harness and connector between the ECM and HO2 sensor.

    1. Disconnect the J68*1 or J40*2 HO2 sensor connector.

      HINT:

      1. *1: Bank 1 Sensor 2
      2. *2: Bank 2 Sensor 2
    2. Disconnect the A6 ECM connector.

    3. Measure the resistance of the wire harness side connectors.

      Standard resistance:

      Terminal Connection Specified Condition
      HT1B (J68-1) — HT1B (A6-2) Below 1 ?
      HT2B (J40-1) — HT2B (A6-1) Below 1 ?

      Standard resistance:

      Terminal Connection Specified Condition
      HT1B (J68-1) or HT1B (A6-2) — Body ground 10 k? or higher
      HT2B (J40-1) or HT2B (A6-1) — Body ground 10 k? or higher
    4. Reconnect the HO2 sensor connector.

    5. Reconnect the ECM connector.

REPAIR OR REPLACE HARNESS OR CONNECTOR

 

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Ошибка p0057 hyundai
  • Ошибка p0069 mercedes
  • Ошибка p0071 subaru
  • Ошибка p0076 subaru
  • Ошибка p0081 nissan teana