-
26.08.2011, 10:38
#1
Pointer
0на Б 6 горит DRL что это такое?
На табло спидометра горят три большие буквы зеленого цвета DRL, кто знает, что это означает?
-
26.08.2011, 11:39
#2
Знатный Перец Клуба VW Passat B5!
0
это значит горят дневные ходовые огни.
Пассат америкос?Skoda Octavia A7 Combi 4×4 Макс aka boss181
Автозапчасти VAG и аналоги AlterVAG.ru
-
26.08.2011, 11:54
#3
Pointer
0
да, америкос!
— Добавлено чуть позже —
дневные ходовые огни…..то есть фары горят при движении постоянно?
-
26.08.2011, 11:55
#4
Знатный Перец Клуба VW Passat B5!
0
Сообщение от amirun
дневные ходовые огни…..то есть фары горят при движении постоянно?
ну да. Там вроде дальний в пол накала горит.
Skoda Octavia A7 Combi 4×4 Макс aka boss181
Автозапчасти VAG и аналоги AlterVAG.ru
-
26.08.2011, 12:00
#5
Pointer
0
Спасибо!
— Добавлено чуть позже —
только недавно купил и не пойму ещё какое оптимальное давление в шинах ставить- 2,4 ??
-
26.08.2011, 12:08
#6
Golf
0
фары горят не при движении! как только всунул ключ во 2-е положение сразу загорелись илил передние фары(ближний) или противотуманки (если кто уже компом поковырялся) и только . но если ставишь на ручник они гаснут,включаесь свет переключ света он гаснет!!!
— Добавлено чуть позже —
Сообщение от amirun
только недавно купил и не пойму ещё какое оптимальное давление в шинах ставить- 2,4 ??
есть табличка. если 235/45 р17 то давление 2.3!!! но если горит лампочка давления надо накачать до 2.4 включить зажигалку если потухла,то сделать как положено 2.3. Если не потухла на 2.4,то включаешь комп и смотришь какой датчик умер!(скорей всего батарейка)
2.0 TFSI Tiptron 2006 был, есть и радует 2,0 TFSi 2008 LUX
история ремонта и обслуживания автомобилей концерна ВАГ
-
26.08.2011, 12:13
#7
Pointer
0
225/ … р16 было 2,2 — датчик начал гореть, поставил 2,5 датчик не горит, но думаю может чуть подспустить….
-
26.08.2011, 16:24
#8
Phaeton
0
Сообщение от amirun
какое оптимальное давление в шинах ставить?
Написано на лючке топливного бака…
— Добавлено чуть позже —
Сообщение от amirun
было 2,2 — датчик начал гореть, поставил 2,5 датчик не горит
Может Ваш манометр врёт. Возьмите другой манометр и проверьте.
-
26.08.2011, 17:23
#9
Golf
0
Сообщение от bobz
Написано на лючке топливного бака…
в америкосах на стойке двери!!!!
2.0 TFSI Tiptron 2006 был, есть и радует 2,0 TFSi 2008 LUX
история ремонта и обслуживания автомобилей концерна ВАГ
-
26.08.2011, 19:18
#10
Touareg
0
Сообщение от amirun
225/
Да ну?!
-
28.08.2011, 10:08
#11
-
28.08.2011, 12:09
#12
Знатный Перец Клуба VW Passat B5!
0
Сообщение от amirun
225/55/16
штатные 215/55 16 (или 205/55 16)
235/45 17
235/40 18Skoda Octavia A7 Combi 4×4 Макс aka boss181
Автозапчасти VAG и аналоги AlterVAG.ru
-
29.08.2011, 01:14
#13
Phaeton
0
Сообщение от evaks
в америкосах на стойке двери!!!!
А хрен редьки не слаще……у них всё через ж, даже президента через ж выбирают, да еще и негра, чё китайцев мало?
-
29.08.2011, 17:21
#14
Pointer
0
225/55/16 Я не ошибся, именно такие! вроде как модель 11 -го года, если не брешут..))))
Похожие темы
-
Ответов: 15
Последнее сообщение: 26.12.2005, 19:04
-
Ответов: 9
Последнее сообщение: 12.09.2005, 10:48
-
Ответов: 13
Последнее сообщение: 20.06.2005, 20:19
-
Ответов: 18
Последнее сообщение: 07.04.2005, 09:32
-
Ответов: 44
Последнее сообщение: 12.01.2005, 15:28
Ваши права
- Вы не можете создавать новые темы
- Вы не можете отвечать в темах
- Вы не можете прикреплять вложения
- Вы не можете редактировать свои сообщения
- BB коды Вкл.
- Смайлы Вкл.
- [IMG] код Вкл.
- [VIDEO] код Вкл.
- HTML код Выкл.
Правила форума
Daytime running lights (or DRL) are specialized lights that come on when your Volkswagen Up’s regular headlights are turned off. Their purpose is to make it easier for other drivers to see you, theoretically decreasing the odds of getting into an accident.
If your Up’s DRL warning light is on, the powertrain control module (commonly referred to as the PCM, your vehicle’s central computer) has detected an issue with the DRL system. A bad bulb is the most prevalent reason why the DRL warning light is on. Replacing it should remedy the problem.
Is it Safe to Drive with The DRL Warning Light On?
The daytime running light system is designed to help your Up stay visible to drivers under various low light conditions, such as:
- Driving in and out of tunnels
- Fog
- Dawn and dusk
- Storms
It is perfectly safe to drive if your DRL warning light is on. However, if you are concerned about losing the slight gain in visibility generated by the daytime running lights, you can drive with your regular headlights on.
The DRL warning light is not a breakdown risk, and a Volkswagen Up will still run and drive fine with it on.
Depending on the model year, some DRL systems are tied to the headlights, and you should make sure that the normal headlights are working correctly. You don’t want to discover that they aren’t when you’re driving at night.
There are two types of daytime running light systems. Since this is not a model year-specific guide, your Up could have either version.
- Independent Bulb: Your Up’s DRL system will have its own independent bulbs. This scenario is easier to test and diagnose.
- Headlight Integration: The system can be integrated into the headlights or parking lights (this is increasingly more common). Fire up your Up’s headlights and see if all the bulbs are working. If one is burnt out, replace it.
If you are unsure which type of bulb your daytime running lights use, check the owner’s manual for the replacement bulb numbers. If the bulb numbers for the headlights are the same as the DRL lights, it’s likely that they are integrated.
Here are the most common causes that the DRL warning light might come on:
Bad Bulb (Most Common Reason)
A bad daytime running lightbulb/headlight is the most common reason the Volkswagen Up’s DRL warning light comes on. Replacing it will likely turn the warning light off.
If your daytime running lights are on their own independent circuit, examine the bulbs. One of them should look noticeably burnt out. If they look good, take a look at the socket.
Bad Socket
Before running out and replacing the bulbs, pull one and make sure that the socket looks OK. If the socket is corroded or damaged, it’s likely the reason why the DRL warning light is on.
Often when a socket is bad, it can be hard to pull the bulb out. If this is the case with your scenario, wear some leather gloves, or get a thick rag to protect your hands from potential breakage.
If the socket is corroded or looks like it’s melted, you can splice a new one into the harness.
Other DRL Warning Light Causes
While a bad bulb or socket will cover the majority of the people reading this page, here are some of the other (less likely) causes that can cause the Up’s DRL warning light to come on:
- Bad DRL Module
- Open or short in the wiring harness
- Blown fuse
Conclusion
The most common reason that the DRL warning light is on is a bad bulb. Most of the time, replacing it will fix the problem. Good luck fixing your Up!
Был дождь и туман и местами мокрый снег, а я продолжал ехать. Нужно было ехать, а погода была самая паршивая, хотя бывало и хуже. Например, ночь, туман, дождь и гололед.
В общем загорелось предупреждение — левый drl вышел из чата. На утро в фаре было довольно мокро. Это сложно назвать запотеванием. В блоке drl следы окисления и капли воды. Блок вышел из строя. Заказал замену.
Читаю, что такие истории типа норма. Норма то, что фары потеют, но то что это приводит к выходу из строя блока drl, я лично, нормой не считаю.
На вид фара целая, вроде бы. Правая кстати тоже припотела, но не так драмматично.
Может есть какие-то know how? Блоки почти по 100 баксов как-то жалко менять в виде нормы.
-
#1
My wife informed me that she is starting to get a fault code related to the DRL and parking light. This is on a 2015 Golf TDI. I used VAG-COM to read the codes and came up with this:
19210 — Right LED Module for DRL and Parking Lights
B12ED F2 [009] — Voltage Supply Open or Short to Plus
Confirmed — Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 3
Reset counter: 198
Mileage: 129818 km
Date: 2020.07.09
Time: 13:47:04
At this point, I am just starting out trying to figure out the cause — there was no accident, no change in parts or bulbs or anything else. I did a visual inspection of the front, and on the surface it looked like everything was OK (i.e. the DRL seemed to be on for both sides).
On the date/time in question it wasn’t raining all that hard, but the clock on the car was off by exactly one day (it thought today was the 11th, not the 12th). If I apply this correction to the fault code above, then the fault would have actually happened on the 10th, and on that day it was pouring (catching the edge of a tropical storm).
So I am not entirely sure what to make of this — even though it doesn’t say that it is intermittent, I am tempted to just clear the code and see if it comes back — the thinking being that moisture from the heavy rain caused a glitch.
Anyone else have any thoughts?
-
#2
Sounds like it could have been a loose connection especially if everything looks fine. Is there a fault right now?
Sent from my BBF100-2 using Tapatalk
-
#3
Sounds like it could have been a loose connection especially if everything looks fine. Is there a fault right now?
Yeah. I cleared the code, and it came right back.
If it wasn’t so damned hot in the garage right now, I would have been tempted to trace the wiring, and see if anything was loose.
-
#4
Yeah. I cleared the code, and it came right back.
If it wasn’t so damned hot in the garage right now, I would have been tempted to trace the wiring, and see if anything was loose.
Is it still under warranty? They might tell you that they will do a diagnostic. If they can’t find anything, you’ll get charged. If they do find something and it is under warranty, then they’ll waive the diagnostic fee and fix it for free.
-
#5
Is it still under warranty? They might tell you that they will do a diagnostic. If they can’t find anything, you’ll get charged. If they do find something and it is under warranty, then they’ll waive the diagnostic fee and fix it for free.
I don’t recall what the warranty was when we got the car, but probably not. I think it has about 86k on the odometer right now.
My wife tried calling the dealer — of course they never got around to calling back
-
#6
I don’t recall what the warranty was when we got the car, but probably not. I think it has about 86k on the odometer right now.
My wife tried calling the dealer — of course they never got around to calling back
My wife went by the dealer to ask them what they thought. They didn’t have any time to do any real diagnosis, but they said that it would be 1700$ to replace the DRL module on the right hand side. Their advice was to just live with it.
-
#7
That’s terrible advice. Have you tried another dealer?
Sent from my BBF100-2 using Tapatalk
-
#8
I have a similar code for my left «cornering» light. No lights are out, and the code comes right back when cleared. Only happens when I turn to the left and the fog light would come on for cornering (I have it programmed in VCDS that way). Interesting that the light itself is not out, but the cornering function is causing a light on the dash.
-
#9
My wife went by the dealer to ask them what they thought. They didn’t have any time to do any real diagnosis, but they said that it would be 1700$ to replace the DRL module on the right hand side. Their advice was to just live with it.
That is truly insane.
MSRP on the whole headlight can’t be more than $500, and replacing it shouldn’t be more than an hour of labor.
But more than likely, the LED driver is just cooked — which should be a user-replaceable part for maybe $100. Removing the bumper cover to get at the headlight isn’t all that difficult, although it is scary because you’re pulling pretty hard on plastic and getting loud POPS and CRACKS as tabs release.
-
#10
From where I am it’s easy to get a pair of halogen headlights. I see it on Craigslist and Facebook Marketplace all the time. I saw a pair for $150 a pair! The bumper is easy. I took it off to install LED turn signals. I’m glad I did as I would have never got them installed properly. It’s such a tight fit!
Sent from my BBF100-2 using Tapatalk
-
#11
Did you replace the turn signal part itself? Or just the bulbs? On the bi-xenon lights, replacing that turn signal bulb is dead simple — just pop off the rubber cover, pull out the BAY9S bulb holder, twist out old bulb, twist new one in, re-insert bulb holder in housing…done.
-
#12
That is truly insane.
MSRP on the whole headlight can’t be more than $500, and replacing it shouldn’t be more than an hour of labor.
But more than likely, the LED driver is just cooked — which should be a user-replaceable part for maybe $100. Removing the bumper cover to get at the headlight isn’t all that difficult, although it is scary because you’re pulling pretty hard on plastic and getting loud POPS and CRACKS as tabs release.
That’s my sense of it — possibly an LED driver. I could do it myself, but I would want to wait until October when the temperature in the garage is tolerable. Right now it is brutal.
Back in the day, we had the Bentley manual that had incredibly detailed repair instructions. But they no longer publish those for newer VW, and I haven’t been keeping up with what if anything might have taken its place.
-
#13
That’s terrible advice. Have you tried another dealer?
That’s just one of course — one that I would regard as more competent. She didn’t have time to let them actually attempt diagnosis, so the 1700$ is really a worst case, I guess. Since I don’t have anything in writing, I can’t tell what it is that they contemplated changing.
Unfortunately that dealer is 3 hours away. The nearest one to where we live now is still an hour away, and I am somewhat less impressed with their skills.
-
#14
$35 gets you 24hr. access to erwin.vw.com, which lets you download any/every manual for any make model VW sold in North America (ever).
e.g., (some of) my collection of mk7 manuals
And while there, be sure to hit the dropdown to get the wiring diagrams (not immediately obvious that «electrical» does not include wiring.
Last edited:
-
#15
MSRP on the whole headlight can’t be more than $500, and replacing it shouldn’t be more than an hour of labor.
But more than likely, the LED driver is just cooked — which should be a user-replaceable part for maybe $100. Removing the bumper cover to get at the headlight isn’t all that difficult, although it is scary because you’re pulling pretty hard on plastic and getting loud POPS and CRACKS as tabs release.
I finally got around to looking at this more closely.
The dealer quote was to replace the *entire* headlight assembly. Part number 5GM-941-754-D. From the dealer, the part itself is 1300$, and then toss in some extra for tax and labor. Best I can for the part alone find by googling is around 900$. Used/damaged even less. So that’s why the dealer quoted price for repair was so insanely high.
The basic headlight assembly has the basic bulbs and optics, and there are also three small control modules bolted to the bottom that can be replaced independently:
4G0-907-697-F LED DRL Module. eBay about 70$.
5N0-941-329 Headlight control module. eBay 50-80$.
8K0-941-597E (Mitsubishi). Xenon control ballast. eBay 20-30$.
I imagine that there is sort of a miniature wiring harness inside that connects these things to the spot where the headlight assembly itself is plugged in to the rest of the car.
Based on the description, I went out on a limb, and replaced 4G0-907-697-F. Which unfortunately made absolutely no difference. My inclination now is to just replace the other two. If that’s not it, then it must be wiring harness related, I guess. It isn’t 100% obvious which module is generating the fault code — a module where the voltage supply is open isn’t going to be capable of generating anything, really…
I did get the complete wiring diagram from the car for erwin (along with a number of other things for that car, as well as my ID.4). I will probably spend time studying that before I go too much further. Mainly to try and make sense of how it might be that central convenience would have awareness of a headlight DRL issue.
Сообщения без ответов | Активные темы
Автор | Сообщение | ||
---|---|---|---|
Заголовок сообщения: горит ошибка, перегорела лампочка Добавлено: 27 фев 2013, 01:28 |
|||
|
Пишет мне БК: front right parking light not working. |
||
Вернуться наверх |
|
||
Тони Монтана |
Заголовок сообщения: Re: горит ошибка, перегорела лампочка Добавлено: 27 фев 2013, 05:37 |
|
это наверное та, которая загорается при повороте руля, не? _________________ |
Вернуться наверх |
|
bio19 |
Заголовок сообщения: Re: горит ошибка, перегорела лампочка Добавлено: 27 фев 2013, 11:47 |
|
Передний правый габарит. |
Вернуться наверх |
|
RaMzes |
Заголовок сообщения: Re: горит ошибка, перегорела лампочка Добавлено: 28 фев 2013, 00:16 |
|
bio19 писал(а): Передний правый габарит. Не правда,габариты живее всех живых!!! |
Вернуться наверх |
|
Димыч |
Заголовок сообщения: Re: горит ошибка, перегорела лампочка Добавлено: 28 фев 2013, 06:57 |
|
RaMzes, тебя Тони Монтана спросил про поворотный свет, ты его проверил? _________________ |
Вернуться наверх |
|
RaMzes |
Заголовок сообщения: Re: горит ошибка, перегорела лампочка Добавлено: 28 фев 2013, 10:42 |
|
Димыч писал(а): RaMzes, тебя Тони Монтана спросил про поворотный свет, ты его проверил? Проверил абсолютно все…Почитал на пассат клубе, что это происходит тогда когда умирает габаритка. У меня габаритки диодные стоят с обманками.Может обманка перегорела….Вообщем сегодня достану, покручу ее может исчезнет. |
Вернуться наверх |
|
Vovaka1981 |
Заголовок сообщения: Re: горит ошибка, перегорела лампочка Добавлено: 17 дек 2013, 01:34 |
|
|
Вернуться наверх |
|
Kravol |
Заголовок сообщения: Re: горит ошибка, перегорела лампочка Добавлено: 17 дек 2013, 03:06 |
|
В габариты тоже диоды ставил. Все лампы рабочие. Утром когда завожу,особенно в сырую погоду… _________________ |
Вернуться наверх |
|
sandro |
Заголовок сообщения: Re: горит ошибка, перегорела лампочка Добавлено: 17 дек 2013, 08:28 |
|
Вот такая обманка хитрая!поставь простые лампы и проверь.уверен все будет норм. |
Вернуться наверх |
|
Vovaka1981 |
Заголовок сообщения: Re: горит ошибка, перегорела лампочка Добавлено: 11 июл 2014, 14:56 |
|
Вот такая вот ошибка. ..что значит ? cornering light front left defective |
Вернуться наверх |
|
moreman |
Заголовок сообщения: Re: горит ошибка, перегорела лампочка Добавлено: 11 июл 2014, 16:03 |
|
RaMzes писал(а): Димыч писал(а): RaMzes, тебя Тони Монтана спросил про поворотный свет, ты его проверил? Проверил абсолютно все…Почитал на пассат клубе, что это происходит тогда когда умирает габаритка. У меня габаритки диодные стоят с обманками.Может обманка перегорела….Вообщем сегодня достану, покручу ее может исчезнет. Резистор обманки в габаритках подгорает или совсем отпаивается и начинается то, что у тебя началось. Я их менял по гарантии с таким же точно дефектом. _________________ |
Вернуться наверх |
|
moreman |
Заголовок сообщения: Re: горит ошибка, перегорела лампочка Добавлено: 11 июл 2014, 16:05 |
|
Vovaka1981 писал(а): Вот такая вот ошибка. ..что значит ? cornering light front left defective Левая лампа подсветки поворота _________________ |
Вернуться наверх |
|
Vovaka1981 |
Заголовок сообщения: Re: горит ошибка, перегорела лампочка Добавлено: 11 июл 2014, 17:59 |
|
«moreman» так я глянул все горит…. В чем дело? Спс |
Вернуться наверх |
|
moreman |
Заголовок сообщения: Re: горит ошибка, перегорела лампочка Добавлено: 11 июл 2014, 20:20 |
|
Vovaka1981 писал(а): «moreman» так я глянул все горит…. В чем дело? Спс А на панели ничего желтого не загорелось? _________________ |
Вернуться наверх |
|
Vovaka1981 |
Заголовок сообщения: Re: горит ошибка, перегорела лампочка Добавлено: 12 июл 2014, 12:05 |
|
загорелась лампочка которая сигнализирует что перегорела лампочка |
Вернуться наверх |
|
Кто сейчас на форуме |
Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 2 |
Вы не можете начинать темы Вы не можете отвечать на сообщения Вы не можете редактировать свои сообщения Вы не можете удалять свои сообщения Вы не можете добавлять вложения |