Ошибка drl acura

Светилась данная ошибка при покупке, обе лампы дневного света не горели.

Ну ок, пошел купил две лампочки HB3, и начал менять. С трудом сообразил, какую часть подкрылка там нужно отгибать, и на ощупь нашел левую лампу, засунув руку по плечо в недра бампера:

Фото в бортжурнале Acura MDX (2G)

Разъем лампы HB3
Фото в бортжурнале Acura MDX (2G)

Отлично, пора менять вторую! Но, не тут то было) Так же отогнул подкрылок, засунул руку, и как то уж очень легко вытащил лампу, как будто она просто там валялась. Поставил в разъем новую, начал ставить, а выткать некуда! Щупал пальцами, так и не нашел отверстия для лампы. Думаю, совсем уже криворукий стал, попасть не могу) И начал скидывать бампер:

Фото в бортжурнале Acura MDX (2G)

Увиденное меня очень удивило, на правой туманке попросту нет места для лампы ДХО. Вероятно, туманка неоригинальная, но неужели есть такие комплектации?

Фото в бортжурнале Acura MDX (2G)

Левая туманка с лампой ДХО
Фото в бортжурнале Acura MDX (2G)
Правая туманка с заглушкой на месте ДХО

Что делать, снял туманку и пошел жестко ее колхозить)) Там даже не заглушка, а отформованная литая деталь. Пришлось вырезать, делать посадочное место под лампу, герметизировать все:

Фото в бортжурнале Acura MDX (2G)Фото в бортжурнале Acura MDX (2G)Фото в бортжурнале Acura MDX (2G)Фото в бортжурнале Acura MDX (2G)Фото в бортжурнале Acura MDX (2G)Фото в бортжурнале Acura MDX (2G)

Теперь все в порядке, ошибка не горит, ходовые огни светят) Правда правый чуть слабее, т.к. нет рассеивателя внутри

  • #1

DRL. Недействующие лампы или модуль. Решение.

DRL – Daytime Running Lights – система автоматического света в дневное время

Если вы столкнулись с проблемой: на приборной панели горит лампочка «DRL» и одна или больше ламп дальнего света не работают, нужно проверить сам модуль DRL.

Он находится над педалью тормоза, под приборной панелью, расположен горизонтально с голубым коннектором. На нем написано «running lights module» или что-то похожее (модуль работы фар).

Чтобы снять с металлического держателя, его нужно продвинуть вперед. И у него есть пластиковый уплотнитель, который удерживает его на месте – немного силы и модуль выйдет.

Пластиковая крышка, где находится коннектор, снимается, а затем плата выдвигается. Проверьте прочность контактов двух черных реле (или похожих на реле). Может быть, один из проводов треснул и не передает достаточно сигнала. Нужно перепаять, лучше сразу с обеих сторон.

Может быть, это сэкономит вам затраты на замену модуля.

Только прежде всего, в самом начале, проверьте не перегорела ли лампа.

Перевод по материалам www.mdxers.org

  • #2

Последнее редактирование модератором:

  • #3

Парни подскажите, когда запускаеш двигатель, горит лампа DRL так должно быть или нет, а когда включаешь свет DRL тухнет, проверял все лампы работают справно.

  • #4

Парни подскажите, когда запускаеш двигатель, горит лампа DRL так должно быть или нет, а когда включаешь свет DRL тухнет, проверял все лампы работают справно.

Над педалью тормоза блок дрл нужно реле пропоять, на видео выше все описанно

  • #5

Над педалью тормоза блок дрл нужно реле пропоять, на видео выше все описанно

Я пропоял там все контакты, до этого не горел левый дальний свет. Сейчас всё работает. Но лампа DRL горит, пока не включиш ближний свет,потом тухнет, как выключаеш свет она загораеться.Так должно быть или нет.Просто недавно машину купил не пойму пока. Видео про блок мне помогло как пропоять два реле в блоке DRL.

  • #6

Я пропоял там все контакты, до этого не горел левый дальний свет. Сейчас всё работает. Но лампа DRL горит, пока не включиш ближний свет,потом тухнет, как выключаеш свет она загораеться.Так должно быть или нет.Просто недавно машину купил не пойму пока. Видео про блок мне помогло как пропоять два реле в блоке DRL.

У меня так же. А лампочка дальнего света на приборке горит? Когда дальний включаешь.

  • #7

Я пропоял там все контакты, до этого не горел левый дальний свет. Сейчас всё работает. Но лампа DRL горит, пока не включиш ближний свет,потом тухнет, как выключаеш свет она загораеться.Так должно быть или нет.Просто недавно машину купил не пойму пока. Видео про блок мне помогло как пропоять два реле в блоке DRL.

У тебе канадские ходовые огни ( дальний свет горит в пол накала с выключенным светом . Скорее всего реле перегорело посмотри реле врятле что то ещё может быть

  • #8

У меня так же. А лампочка дальнего света на приборке горит? Когда дальний включаешь.

Да горит.

  • #9

У тебе канадские ходовые огни ( дальний свет горит в пол накала с выключенным светом . Скорее всего реле перегорело посмотри реле врятле что то ещё может быть

Да машина канадка.

  • #10

Всем доброго дня! Купил канадку, первое время ездил без ДХО, потом прочитал что он есть и пропяал контакты в блоке.
Итог: включаются оба дальних в полсилы и левый ближний. На панели так же в полсилы загарается индикатор дальнего, индикатор DRL не горит никогда.
Кто-нибудь знает что делать?

ПС: задние габариты при этом не включаются, так и должно быть?

  • #11

ПС: задние габариты при этом не включаются, так и должно быть?

да

  • #12

Итог: включаются оба дальних в полсилы и левый ближний. На панели так же в полсилы загарается индикатор дальнего, индикатор DRL не горит никогда.
Кто-нибудь знает что делать?

Индикатор DRL горит пока первый раз после запуска не снимешь с ручника (конечно если на нем стояла). Ближний вместе с ДХО гореть не должен. Включаешь ближний гаснут огни.
Может когда паял зацепил соседний контакт?
Провода к лампам фар посмотри — нет ли лишних (не родных). А то у меня предыдущий владелец дальний свет зачем-то отдельно подключал, все восстанавливал после него.
У меня после пропайки все заработало

  • #13

Разобрался с индикатором DRL — оказывается его предыдущий владелец просто вывернул. Теперь индикатор работает как положено.
А левый ближний так и светит, проводов лишних не нашел, пайку перепроверил — все ок. Может сама релюшка в блоке глючит?
Хотя может ещё где косяк по проводке, прежние хозяева не особо заморачивались, например вместо пропайки шлейфа в руле чтобы погасить лампочку SRS обрезали провод и вставили сопротивление )

  • #14

Я вообще каким то пох*истом становлюсь с этим форумом! Пару недель назад перестали работать дхо, ну и лампа загорелась соответственно. Я жене говорю «спокойно , катайся так пока, я знаю что делать , ТОЛЬКО ХОЛОДНО» , типо потеплеет перепаяю. В общем сегодня потеплело , я (как будто 100 раз это делал) выковыриваю эту рэлюху и всё как по учебнику выше , один в один. Пропаял , и почему-то уверен что завтра всё заработает. Я всё это к тому что лет 5 назад меня каждая лампочка в ступор вгоняла. А сейчас ну совсем адреналин пропал…… старею походу :mocking:
PS Лампы ближнего света , тем более одного не должны гореть. Без блока дрл фары ближнего света работают (дальний не проверял) и лампочка не горит.

Последнее редактирование:

  • #15

в итоге: пропаял — всё заработало , но перед пайкой обратил внимание что от рэлюхи воняет палёным. Наверное не зря контакты отпаиваются…. может микрорэлюхи внутри накрываются? Совет электрика не ипомешал бы…

  • #16

Добавочка у этой рэлюхи RZ-0126 появился полный (так сказать рестайловый) заменитель RZ11-126

возможно

в ней исправлен этот косяк.

  • #17

Сегодня тоже загорелся этот чек drl.
Когда переключатель света стоит на автомате чек горит, если включаю ближний чек пропадает .
Но при этом не горит левый ход огонь и левая туманка.
А так ближний , дальний, задние габариты все норм.
Из выше написанного понял что с модулем разобраться надо , с ним что то не так, верно?
Видео не перезальёте, а то нет его .
Спасибо!

The drive to innovate, the road safety laws, creative designers, and a very competitive market are some of the factors that make modern cars a bastion of function and safety.

Every car brand is always trying to incorporate as much as they can into their models to cater to their customers.

This ensures that all cars on the road can operate safely in various weather conditions. One of the safety gizmos is the DRL.

It is also prone to malfunction. The definition of the daytime running light, its utility, the problems it is prone to, and how one can remedy them will be explored in the article.

Check DRL System

What To Check Now?

The Check DRL system is one of the most common messages on Acura’s dash. It means you have an issue with your daytime running lights. It is important to get the lights fixed as soon as possible since they are required in many states.

A few things could be causing your daytime running lights to malfunction. It could be a simple issue or a more serious problem.

What Is DRL Light Used For?

Many drivers do not use their headlights in the right conditions. Different people on the road have different levels of visibility at different times of the day, which is not their fault.

Because not everyone on the road interacts with each other, a system that would help drivers from other cars identify your vehicle is needed.

The DRL light is different from the headlights and rear lights in that it doesn’t focus on helping the driver see their surroundings.

It allows drivers in other cars to see and identify other vehicles on the road.

The daytime running light can be used either through low-beam headlamps or high-beam headlamps.

The exact time for different brands and models varies, and it is an automatic system that comes on when the car starts motion.

Every vehicle on the road is required to have DRLs in some countries.

What Is the DRL Sign on an Acura Used for?

The DRL system has two symbols that are related to each other. They are:

  • The daytime running lights are on according to the symbol. When the DRL system is active, it only comes on in green. There are either lines or dots coming out of the icons.
  • In green letters, the check DRL light icon spells DRL. It indicates that the system is malfunctioning.

What Are the Causes for Malfunctioning of DRL System?

Being a safety measure, the DRL lamp is prone to malfunction and that scenario is not very desirable.

It could be a problem with the module, or it could be a blown fuse. Let’s dive into what they mean.

Loose Electrical Connector

The DRL is an electric-powered system that can develop a fault due to a loose connection. One cannot expect a device to function if it is not connected.

The good news is that you don’t need to replace the connector, unlike most of the other things.

You can locate the DRL assembly by going to the hood of your car.

It is important to remember that your Acura might still be lined up with the headlights, even if it has a different assembly.

Pull the connector behind the assembly after locating it.

If it isn’t loose, then you shouldn’t. It’s best to pull it on again to make sure it’s safe. If the light is on, you reassemble the DRL again. You have fixed the problem if it is.

A Burnt-out Bulb

The burned-out bulb is most likely to happen on the left or right side. Due to constant usage, most DRL is liable to be burned out.

If your DRL assembly is different from your regular headlight assembly, you only have to replace the DRL.

If the upper lens is attached to the headlight assembly, you must first detach it from the assembly, and then connect the wiring.

To remove the lens from the DRL, you have to remove the bulb.

You need to replace the bulb and reassemble the relevant parts. This is a relatively inexpensive activity to do. The majority of the bulbs are less than $30.

Blown out Fuse

The fuse is behind the battery, that’s one thing to notice. When the fuse is broken, your DRL won’t receive any power, because it’s a block to harmful electrical current.

You can find the one that connects to the DRL by opening the fuse box. You replace it with a new one when you discover it.

Bad DRL Module

When the DRL produces a burning smell or does not work, your module is bad. 

The DRL module will turn the DRL on or off. The module should be located behind the dashboard or within the engine compartment.

You need to unbolt the DRLm from the car using a wrench after you disconnected the negative battery wire. You need to remove the connections from the vehicle after this.

If you want to mount the new module, you need to connect the connectors first and make sure they are secure.

After securing the bolts, you connect the negative battery wire to the newly secured module.

How Can I Turn off the DRL Lights?

If your DRL system is malfunctioning, you can turn it off by pressing the “DRL” button on your car.

You have to disable the system until you can fix it. Some models do not have this button.

Maybe you do not like the fact that the lights come on automatically. If you want to turn them off, you can detach the DRL fuse from the fusebox or cut the wires that lead to the bulb.

Is It Possible to Drive with the DRL Light On?

Yes, absolutely. The Check DRL System warning indicates there is a problem. Yes, but only relatively.

Even though it might mean a deeper issue, your vehicle should still be safe to drive, even if you consult a mechanic or electrician. Some states will require you to have the DRL running.

Check DRL System

Conclusion

Most of the time, the Check DRL System warning message is caused by a blown fuse or a burnt-out bulb.

If you find yourself in need of assistance, it is better to drive the car to a mechanic than to try to fix it on your own.

If you drive with a faulty DRL system, you can get in trouble in some states.

ricky

Truck driver by profession, automotive lover by heart. Ricky is the main publisher and editor at Truckile.com sharing his life-long knowledge and experience in the auto industry and truck driving!

Many Acura MDX owners have reported getting the “Check DRL System” warning message on their dashboards, and many wonder what the issue could be and how they can fix it.

If you have been experiencing the same issue, don’t worry because you have come to the right place.

After encountering many Acura’s with the same problem in my workshop,

I wrote this article to help people understand what the issue could be and how they can easily fix it. Let’s get to it.

What Does “Check DRL System” Mean on an Acura MDX?

In simple terms, the Check DRL System message in Acura MDX tells you that your car’s onboard computer has detected potential problems with your Daytime Running Lights.

The DRL system is primarily designed to enhance the visibility of your during daylight hours.

They come on automatically once the car engine is started.

When the Check DRL System message comes on, there could be an underlying issue that needs your immediate attention.

Some of the potential causes of the Check DRL System message in Acura MDX include a faulty bulb, blown fuses, and loose electrical connections.

Read on to discover more causes of this warning message and how to fix it.

What Causes Acura MDX’s “Check DRL System” Alert?

There are several possible causes of this warning message in your Acura MDX. They include the following, among others:

A Faulty Bulb(s)

This is among the most common causes of the warning message. One of your DRL bulbs may become defective or burnt out over time.

When you start the car’s engine, the warning message comes on.

Replacing a defective bulb is easy, so you want to check all the DRL bulbs and see if there’s any that need to be replaced with a new one.

Loose Electrical Connectors

You are likely to see the Check DRL System message if your Acura MDX’s electrical connectors related to your DRL are loose or defective.

Different components of the DRL system are connected with these connectors.

Rule out this issue by having all the electrical connectors in the DRL system are securely attached.

Blown Fuses

Another common cause of the warning message is faulty or blow fuses.

The DRL system uses various fuses to protect its electrical circuit from too much current.

In case one fuse blows out, there is definitely going to be a power problem, and the warning message will appear.

So again, have the fuses examined to rule out this potential cause.

Faulty Socket

Worn-out or damaged sockets may lead to improper bulb connections.

There is going to be a malfunction in the DRL system, and the Check DRL System message will appear.

Make sure all the sockets are in good shape and see whether the warning will go away.

Corrosion on the DRL System

Wear and tear and corrosion of metal parts that are exposed to moisture is other potential cause of the DRL system warning message.

Corrosion in the connectors or wiring of the DRL system will disrupt the flow of electrical charge leading to the warning message.

You want to thoroughly check for any signs of corrosion, wear, and tear and replace any damaged wires or connectors.

A Failed DRL Module

The last possible cause on my list is having a failed DRL Module.

The module is what controls the operation of the entire DRL system.

If it fails or starts malfunctioning, the Check DRL System will come on every time you start your car.

Have the module diagnosed and replaced if any signs of malfunction are detected.

How to Fix and Reset the Check DRL System on an Acura MDX

Now that we have established the most probable cause of the Check DRL System Acura MDX, we need to determine the best possible ways to fix it and reset the warning.

Here are a few fixes that have worked for many Acura MDX drivers:

1. Inspect all the DRL Bulbs

I mentioned earlier that one of the most common causes of the warning message is a faulty bulb.

So you want to start by inspecting all the DRL bulbs on your car to make sure you don’t have any damaged or faulty ones.

2. Replace all burnt bulbs

With new ones and check if the problem has been fixed. Replace Blown Fuses Again, blown fuses are a major cause of the warning message.

While you can check the fuses yourself, you may also opt to have an expert have a look at the fuse box and replace any blown fuses.

Make sure you are replacing blow fuses with the right ones to avoid any electrical issues.

3. Check all Wires and Connectors

Here, you will be looking for any signs of corrosion, wear, and tear. Also, check for loose connections and the electrical connectors and fix any issues you find.

Replace damaged or corroded wires and connectors and see if the message disappears.

4. Inspect the Sockets and Wire Harness

Make sure to take a careful look at all the sockets and wire harnesses.

All sockets must be in good condition and should hold the bulbs properly.

Connections in the wire harness must be secure. Repair a damaged wire harness and replace any damaged sockets.

5. Inspect the DRL Module

If all else fails, you might want to have the DRL module carefully inspected by an expert. You can take it to your mechanic or dealer for a proper inspection and replacement if the module is defective.

Additional Sources

https://www.acura.com/suvs/mdx/features

https://www.yourmechanic.com/article/what-does-the-drl-warning-light-mean-by-spencer-cates

https://acurazine.com/forums/3g-tl-2004-2008-93/how-change-daytime-running-lights-729431/

https://www.cars.com/articles/how-long-should-a-cars-light-bulbs-last-1420663054800/

Usually, if the DRL light is on, it indicates that the computer has detected an issue. This light should turn off afterwards once the system verifies that everything is working as intended. Typically, a faulty bulb may be the culprit, but there are fuses and relays in the circuit that can cause similar issues.

What is the DRL system?

A daytime running lamp (DRL, also daytime running light) is an automotive lighting and bicycle lighting device on the front of a roadgoing motor vehicle or bicycle, automatically switched on when the vehicle’s handbrake has been pulled down or engaged in-gear, emitting white, yellow, or amber light.

Is the DRL disabled in the light control module?

The DRL cannot be disabled in the light control module. Even with the IDS tool, there is no option. They do list DRL with this model. But the part is obsolete as well. That is if you had DRL system. If the module is not where I showed you, it does not have it. This issue would be around the light control module for the automatic light system.

How does the DRL work on a car?

It sounds like your car has the automatic lamps option not DRL’s. The DRL system uses a pulsing voltage to turn the lights on at a lower power setting than the normal lights. As you say there is no change it looks like you have the auto option.

Where is the HFL on an Acura TSX?

So the main suspect is HFL for now. Trying to find where is it in 2008. Found a picture that shows HFL in 2004 located under console cover near of parking brake, will look there first. To be continued… Continue… I tried to locate HFL to turn it off and surprisingly could not find it.

Where is the DRL on a headlight?

Good evening. The location is under the hood under the plastic cover for the headlight. Procedure below and picture attached. Why do you want to disable it? 1. Remove the battery ground cable. 2. Remove the sight shield. Twist the clips. 3. Remove the Daytime Running Lamps (DRL) module. 1 Disconnect the electrical connector. 2 Remove the bolt.

What does the DRL light mean on an Acura?

Daytime running lights, sometimes referred to as DRLs or DTRs, are lights that switch on automatically when your 2009 Acura MDX is turned on and in drive. Since the daytime running lights are on whenever you are driving your MDX, they are often the first bulbs to burn out.

What does the DRL warning light mean?

If the DRL warning light stays on after you start your car, it may mean that there is a faulty bulb or circuit issue with your headlights . Daytime running lights, or DRL, have been implemented in many places around the world as an added safety measure for cars.

What do Acura dashboard warning lights mean?

Standard ACURA dashboard lights and warning symbols. If the indicator light illuminates, it either means that your brake fluid level is low or there is a malfunction with the brake system . The light also appears when the parking brake is applied.

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Ошибка driver verifier detected violation windows 10
  • Ошибка drivesafe e06 что это означает
  • Ошибка driver pnp watchdog windows 10
  • Ошибка driver unloaded without cancelling pending operations
  • Ошибка e003 на стиральной машине