Ошибка cvt judder

P17F0 P17F1 — Continuously Variable Transmission Judder. (вибрация CVT)

1. Встречается на автомобилях, оборудованных вариаторами Jatco JF016e и Jatco JF017e. В РФ это следующие автомобили:

— Nissan Teana (в кузове L33)
— Nissan Patfhfinder R52
— Nissan Qashqai J11
— Nissan Xtrail T32
— Infiniti QX60
— Infiniti JX35

Возможные дополнительные симптомы (не всегда) — Горит индикатор двигателя (или предупреждающий индикатор о скором обслуживании двигателя)

2. P17F0. Возможные причины ошибки.
Что это значит? Дело в том, что данная ошибка эта не говорит что точно у вас случилось. Она говорит о том, что проблемы (причины) могут быть следующие:

— неисправность бесступенчатой ​​трансмиссии (CVT) в сборе (общая ошибка). По опыту чаще всего это гидроблок.
— жгут от ЭБУ CVT не до конца вставлен или внутри есть короткое замыкание.
— плохое электрическое соединение в одной из электрической цепи вариатор.

3. Варианты исправления (ремонта) после ошибки P17F0.

Тут у Ниссана всё чётко. По данным ошибкам (P17F0 и P17F1) вышло уже несколько(!) подробнейших биллютеней Nissan, с описанием что делать — вот они:

1). NTB15-084b (April 1, 2016) — 2013-2016 ALTIMA AND 2014-2016 ROGUE; CVT JUDDER AND DTC P17F0 OR P17F1 STORED — static.nhtsa.gov/odi/tsbs…2016/SB-10075090-5448.pdf
2). NTB 15-084d (August 29, 2017) — 2013-2014 ALTIMA AND 2014-2016 ROGUE; CVT JUDDER AND DTC P17F0 OR P17F1 STORED
3). NTB15-015b (September 10, 2015) — PATHFINDER, QUEST, MURANO, MAXIMA, ALTIMA V6 CVT JUDDER AND DTC P17F0 OR P17F1 STORED — www.therealmac.net/maxima/NTB15-015b.pdf
4). ITB15-012e (March 31, 2016) — 2013 JX35 AND 2014 – 2016 QX60; CVT JUDDER AND DTC P17F0 OR P17F1 STORED
5). NTB16-110k (December 13, 2018) — 2013-2017 ALTIMA AND 2014-2016 ROGUE; 4 CYLINDER
WITH DTC P17F0, P17F1, P0776, P2813 OR P0841 STORED
6) самый свежий (2020) — static.nhtsa.gov/odi/tsbs…2020/MC-10185451-0001.pdf

Вот, специально сфотографировал для вас один из данных биллютеней и выделил цветом упоминание о данных ошибках:

В них много разных схем пошаговых действий:

Интересно, что по многим этим схемам решение проблемы P17F0 и P17F1 — это замена вариатора ))) Если для «американцев» это нормальный путь, то в российских реалиях это невозможно. Поэтому после многих проб и ошибок мы научились даже в самых сложных случаях ремонтировать вариатор при данных ошибках P17F0 и P17F1.

Соответственно, начать надо всегда с проверки «Возможных причин», перечисленных выше. А именно — осмотрите соответствующий жгут проводов и разъемы. Проверьте наличие поврежденных компонентов и поищите сломанные, погнутые, выдвинутые или корродированные контакты разъема (в том числе и на гидроблоке).

Если с разъёмами всё нормально, то переходим к следующему. Но для начала надо объяснить особенности работы гидроблока на вариаторах JF016e и JF017e. Новые вариаторы (как и отдельно гидроблоки JF016e и JF017e) поставляются с компакт-диском, на котором записаны индивидуальные калибровочные значения под каждый соленоид:

То есть (говоря более простым языком), на диске записаны программы, которые нормализуют небольшие отклонения выходной мощности, когда каждый корпус соленоида изначально испытывается на заводе. Когда устанавливается новый корпус клапана, PCM за пределами коробки передач иногда не распознает оборудование и выдает коды неисправности P17F0 или P17F1.

При таком раскладе биллютени Ниссана рекомендуют перепрограмировать ЭБУ вариатора. У вас под капотом (если открыть капот и смотреть сверху на вариатор) есть переключатель диапазонов, на котором находится наклейка с QR-кодом:

Этот код указывает на правильный(!) файл программирования, находящийся на данном OEM-диске. А далее подключается сканер Nissan Consalt III+ и перепрограммирование с использованием правильного файла очистит коды неисправности P17F0 и P17F1.

В бар коде записаны данные, которые лежат в файле. В файле содержится два кода. Первый код — 7 цифр который программа только высвечивает (к данному номеру «привязывается консалт» и второй раз с этим же номером прошивать не даёт (это такой вот вид защиты). Данный код в блок никуда не записывается, и нигде не читается. Второй код — это сама калибровка, которая записывается в коробку. Она совпадает(!) с QR кодом.

Однако, если соленоиды (на гидроблоке вашего вариатора) уже повреждены стружкой, то перепрограммирование никак не решит эту проблему. Тогда только замена гидроблока на новый.

Замена гидроблока вариатора Jatco JF016e/ JF017e на новый.

Обратите внимание, вот на какую важную вещь — замена гидроблока (без ремонта механической части вариатора) при ошибках P17F0 и P17F1 поможет только в том случае, когда сама кинематика вариатора («железо» вариатора) не повреждено. В противном случае, это будут выкинутые деньги. Если у вас есть какие-либо сомнения в целостности кинематики своего вариатора — лучше потратить немного времени и съездить на диагностику вариатора в специализированный (именно по вариаторам, а не по всем АКПП) автосервис (у нас в Москве и С-Петербурге такая диагностика бесплатная).

При замене гидроблок вариатора — обратите внимание, что на вариаторы Jatco JF016e/ JF017e существует несколько разных и не всегда взаимозаменяемых между собой гидроблоков (хотя внешне они идентичны). Для примера, ниже приведём вам таблицу модификаций и каталожные номеров вариаторов и гидроблоков на вариатор Jatco JF017e на Nissan Pathfinder (R52) с которыми мы сталкиваемся ежедневно:

Как видите, для официально(!) продаваемых в РФ Nissan Pathfinder существует только одна модификация гидроблока (конкретно 31705-29X0C). Однако, мы отремонтировали уже более ста вариаторов Jatco JF016e/JF017e и имеем опыт и собранную и проанализированную(!) статистику применения гидроблоков самых разных модификаций(!) с привязкой к той или иной модификации вариаторам. И опыт (в том числе и повторного ремонта в рамках гарантии) показывает, что как раз модификация самого популярного (в РФ) и достаточно «старого» гидроблока 31705-29X0C оказалось не самой лучшей (не самой надёжной) и в том или ином случае есть смысл замены этой модификации на модификации 31705-29X0E, 31705-29X0A, 31705-29X0B, 31705-29X0E, 31705-29X1A, 31705-29X2A, 31705-29X3A, 31705-29X5A, 31705-29X1B, 31705-29X1E, 31705-29X6D, 31705-28X0A, 31705-28X2B, 31705-28X0B, 31705-28X0D и другие (какая именно модификация в том или ином случае работает — нужно прежде всего знать версию ЭБУ вашего вариатора).

Не всё возможно подробно и наглядно объяснить в этой одной статье (слишком много есть информации по ошибкам P17F0 и P17F1). Если есть вопросы — звоните и приезжайте. Если у вас уже выскочила одна из этих ошибок (P17F0 или P17F1), тем более звоните и приезжайте — поможем решить проблему без(!) замены вашего вариатора на новый и точно это будет дешевле, нежели в других автосервисах, которые не имеют большого опыта решения этой проблемы и будут учиться за ваш счёт.

Мы находимся в Москве и Санкт-Петербурге:

Наш телефон в Москве — 8 (499) 110 12 41
Наш телефон в Санкт-Петербурге — 8 (812) 334 18 49

P.S. На фотографиях ниже — Nissan Pathfinder, Infiniti JX35 / QX60, Nissan Teana (L33) стоящие у нашего сервиса (все — со снятыми вариаторами JF017e, JF018e и JF016e). Очень часто у нас одновременно(!) находятся в ремонте по пять-шесть Pathfinder / JX35 (это помимо Nissan Teana, Murano, X-trail и т д). То есть, у нас один из самых больших опытов решения проблемы ошибок P17F0 или P17F1, а так же ремонта, усиления и модернизации вариаторов Jatco JF016e / JF017e / JF018e:

________________________________________________________
Есть вопросы и/или возражения? Приглашаем для дискуссии в комментариях (ниже).

Если вам понравилась данная статья — будем признательны вам, если вы в своём блоге поделитесь данной записью с вашими подписчиками (уверены, что эта статья поможет многим вашим подписчикам и читателям сэкономить при ремонте своего вариатора, если уж случиться поломка трансмиссии).

P.S. Наши другие статьи в << нашем блоге про вариаторы >>, которые вас могут заинтересовать:

По вариатору JF017e:
1. Ремонт вариатора JF017e на Infiniti JX35 (Nissan Pathfinder) — металическая цепь (отличия).
По вариатору JF016e:
1. Модификации вариатора JF016e (W1CJC / F1CJC) на Mitsubishi Outlander.
2. Гидроблоки Mitsubishi на вариаторах CVT-8, JF016e (F1CJC / W1CJC)
3. Jatco JF016e — замена масла в в вариаторах Mitsubishi (CVT-8, моделей F1CJC / W1CJC).
4. Jatco JF016e — замена масла в CVT Nissan (CVT-8, моделей RE0F10D/RE0F10F).

По ошибкам вриатора:

1. Ошибка P0745
2. Ошибка P0746
3. Ошибка P0776
4. Ошибка P0868

По другим моделям вариаторов:
1. Модели вариаторов «Jatco» и их кросс-коды у Nissan, Mitsubishi, Renault, Jeep, Dodge, Peugeot…
2. Модификации вариатора (CVT) Jatco JF010е (он же RE0F09A/B) на Nissan и Renault.
3. Вариаторы на «Nissan Qashqai» (какие бывают модели, модификации и их отличия).
4. Ремонт вариатора JF017e на Infiniti JX35 (Nissan Pathfinder) — металическая цепь (отличия).
5. Ремонт вариатора (CVT) модели W1CJA / F1CJA на Mitsubishi Outlander.
6. Замена клапана масляного насоса в CVT JF010e (RE0F09A/B) на Nissan Murano и Teana.
7. Грамотное измерение давления в вариаторах «Jatco» на автомобилях Nissan, Mitsubishi и т д.
8. Сброс «счетчика старения масла» в вариаторах Jatco (мифы и реальность).
9. Jatco JF018e, CVT8 (Nissan RE0F03H) на Nissan X-Trail Hybrid, обслуживание и ремонт.
10. Jatco CVT-S (Jatco JF021e).
11. Вариатор Jatco RE1F61C на гибридном(!) Nissan Note e-POWER.
12. F1CJB и W1CJB — вариаторы (Jatco JF015e) для Mitsubishi.
13. Вариатор Jatco JF009e (он же Nissan RE0F08A, RE0F08B) PCVT, MCVT.
14. Вариаторы Nissan RE0F10C на Nissan Serena (C25, C26, C27).
15. Ремонт вариатора CVT-7 «Jatco JF015e» (он же RE0F11A, DK0), слабые места.
16. Замена масла в вариаторе JF015e (он же RE0F11A) и неоригинальные расходники.
17. F1CJB и W1CJB — вариаторы (Jatco JF015e) для Mitsubishi.
18. Nissan Note (E12) — модификации вариаторов Jatco JF015e (RE0F11A)

19. Коды расходников для замены масла в вариаторе Jatco JF010e.
20. Замена масла в вариаторе Jatco JF011e (он же RE0F10A/B/C, F1CJA/W1CJA).
21. Неоригинальные фильтры для вариатора Jatco JF011е, каталожные номера.
22. CVT Nissan RE0F06A (Jatco F06A) — проблемы, ремонт, замена масла.
23. Масло Ravenol для вариаторов (плюсы, неприятные минусы, отличия и т д.).
24. Артикулы Bosch металических ремней для вариаторов Jatco (на Nissan, Mitsubishi).
25. Поддельные и оригинальные металические ремни на вариатор Jatco JF010e.
26. Поддельные и оригинальные металические ремни на вариатор Jatco JF011e.
27. Поддельные и настоящие подшипники для вариатора Jatco JF011e.
28. P0746 — ошибка Ниссан (Nissan)

29. Модели вариаторов «Aisin» (Toyota) и их кросс-коды у Toyota и Lexus.
30. CVT Aisin K114, K115 — неоригинальные расходники.
31. CVT Aisin K111, K112 — неоригинальные расходники.
32. Коды ошибок вариатора VT2 на Джили Эмгранд ЕС7 (Geely Emgrand EC7) и Haima 3.
33. Ремонт вариатора VT2 на автомобилях Lifan (Lifan X50, Lifan X60).
34. Honda. Вариатор LL-CVT на последних (2015 — 2020) Honda Civic, Honda Accord, Honda CR-V.

Видео по ремонту вариаторов на нашем канале Youtube

На чтение 7 мин Просмотров 10.6к. Опубликовано

P17F1 ошибка вариатора (она же вибрация трансмиссии) — поломка в комплексе механизмов, обеспечивающих силовую передачу, а именно несоответствие работы электронной и гидравлической систем.

Эту ошибку не обойти, с ней машину не получится ни продать, ни эксплуатировать самому. Потому нужно знать, что делать в такой ситуации и когда стоит обращаться к специалистам.

Что означают ошибки Р17F0 и P17F1

В CVT ошибка Р17F0 означает, что электронная система не может адаптироваться под условия работы гидравлической системы. В таком случае пора провести:

  • инспекцию трансмиссии автомобиля;
  • калибровку;
  • замену программного обеспечения;
  • полную диагностику;
  • проверить на соответствие всех параметров.

Из строя чаще всего выходят жгут, гидроблок и электрическую цепь. Иногда программа сбивается и требует перепрошивки. Сделать это можно в салоне или самостоятельно.

Как отремонтировать вариатор при нестираемых ошибках P17f0 и P17f1 — цена вопроса Как отремонтировать вариатор при нестираемых ошибках P17f0 и P17f1 — цена вопроса

На каких марках автомобилей встречается ошибка P17F1

Чаще всего ошибка P17F1 может возникать в следующих моделях авто, оборудованных вариатором:

Nissan Teana (в кузове L33);

Nissan Patfhfinder R52;

Nissan Qashqai J11;

Nissan Xtrail T32;

Infiniti QX60;

Infiniti JX35.

Владельцы моделей Ниссан Мурано Z52 и других моделей автомобилей иногда сталкиваются с появлением такого кода ошибки P17F1, но все же не считают ее нерешаемой. Хвалят производителей за качественные авто. А как считаете вы? Поделитесь своим мнение в комментариях.

В 2014 года на таких моделях автомобилей как Nissan Teana, Infiniti QX60, JX35, Murano Z52 стало невозможно больше игнорировать ошибки вариатора P17F1, хотя прежде некоторые водители продолжали ездить, пользуясь сторонними приложениями и хитростями, избегая ремонта.

Теперь машину, где есть подобная ошибка вариатора, не получится ни продать, ни эксплуатировать самому, ведь она работает в аварийном режиме. Вскоре владельцу автомобиля Ниссан или Инфинити понадобится полная замена трансмиссии, иначе, не проводя ремонт, машина с ошибкой вариатора Jatco JF016E, JF017E, JF018E не поедет.

Как проблема проявляется в эксплуатации и причины поломки

У всех неисправностей есть причина. Самые распространенные приведены в таблице ниже.

Следствие Причина
Вибрация при разгоне Увеличение оборотов ДВС вызывает возрастание центробежной силы
Рывки и провалы в тяге Проблема в топливе или фильтрах
Горят индикаторы и значки на панели автомобиля Прямое указание на поломку. Машина требует ремонта
“Зависание” и плохой набор разгона Проблемы топливной магистрали
Прыгает стрелка тахометра Неполадки в цепи системы зажигания

Кроме P17F1 существует и схожая Р17F0-00 ошибка вариатора. Она указывает на наличие поврежденных элементов (жгут, провода, разъемы, гидроблок, контакты). Проблема может быть в диске, где записываются программы калибровки под соленоиды.

По некоторым причинам оборудование может перестать распознавать программы и выдать код неисправности P17F1. В таком случае прибегают к перепрограммированию ЭБУ (электронный блок управления).

Диагностика ошибки P17F1 в салоне

При обнаружении неполадки P17F1, лучше сразу же обратиться в салон. Там мастер сможет оценить масштаб проблемы и, возможно, предотвратить аварию. Диагностика — это самый важный этап устранения ошибки вариатора. Главное — правильно определить поломку и уже потом решить, что делать дальше.

В нашем автосервисе «Центре по ремонту вариаторов №1» проводим полную диагностику, калибровку, перепрограммирование и замену вариаторов от компании JATCO. Получите дополнительную информацию бесплатно по телефонам: Москва – 8 (495) 161-49-01, Санкт-Петербург — 8 (812) 223-49-01. Принимаем звонки из любого региона.

Подводные камни

У каждой модификации вариатора имеется жесткая привязка к конкретной коробке и детали. На разборке подходящую купить не выйдет. Не стоит покупать и контрафактные детали. От оригиналов отличить их просто:

  • неровные края металла;
  • лишние знаки;
  • неровная форма и шершавая поверхность.

Причиной неисправности может стать и банальное масло, его чистота, качество фильтров — все это влияет на состояние вариатора.

Сталкивались ли вы с чем-то, описанным выше? Расскажите об этом в комментариях.

Серьезность поломки

Ошибка вариатора P17F0 — проблема серьезная. Автомобиль находится в аварийном состоянии, потому срочно требуется ехать на диагностику и перепрошивку. Если это не поможет, то остается только дорогостоящая замена. Лучше сразу, после первых признаков, обратиться в сервисный центр.

Какой ремонт исправит ошибку вариатора P17F1

Ремонт вариатора проводится следующим образом:

  1. Перепрограммирование. Удаление и переустановка, калибровка. Но ошибки бывают нестираемыми и тогда такой способ вряд ли поможет.
  2. Замена гидроблока и калибровочных значений. Работы начинаются со слива масла, проверки фильтров, демонтировки поддона и дальнейшей диагностики с выявлением поломки.

Как отремонтировать вариатор при нестираемых ошибках P17f0 и P17f1 — цена вопроса

Но какая цена вопроса?

В большом городе ремонт обойдется от 8 до 15 тыс. рублей. Если требуется замена гидроблока, то придется докупать детали отдельно, что стоит около 35-45 тыс. рублей.

Поделюсь личным опытом в комментариях

0%

Проголосовало: 17

Совет мастера

Поломка P17F1 хоть и кажется незначительной, но на самом деле может принести много проблем владельцу автомобиля. Лучше не пытаться исправить ее самостоятельно.

На консультацию и ремонт приглашаем в автосервис «Центр по ремонту вариаторов №1». Помогут справиться с любой проблемой. Получите дополнительную консультацию бесплатно по телефонам: Москва – 8 (495) 161-49-01, Санкт-Петербург — 8 (812) 223-49-01. Принимаем звонки из любого региона.

Не знаю, не сталкивался

27.78%

Проголосовало: 36

Поделитесь своим мнением в комментариях. Сохраните статью в закладках, чтобы можно было быстро найти нужную информацию.

You’ve encountered the P17F1 code in your Nissan? And you’ve been wondering if there would be any danger behind this trouble code? Don’t fret – I’ll make it clear. 

In this article, we delve into the meaning, causes, symptoms, severity level, solutions, and estimated costs related to the P17F1 code in a Nissan. Whether you’re a car owner or a seasoned mechanic, understanding this code is essential for maintaining optimal vehicle performance. 

I’ll shed light on the P17F1 Nissan code and empower you to execute some fixes with the CVT issues. As a result, you can get your Nissan buddy back on track.

Give it a check now!

P17F1 Nissan: A Quick Overview

Take a look at the summary for the P17F1 code provided below!

  • Definition: CVT Judder
  • Severity: Medium
  • DIY Skill Level: Intermediate
  • Continue To Drive?: No
  • Estimated Repair Cost: $100 – $500

What Does The P17F1 Code Mean In Nissan Vehicles?

The P17F1 code is a manufacturer-specific diagnostic trouble code (DTC). When this code is logged in Nissan models, it is defined as “CVT Judder”. The code indicates a problem with the continuously variable transmission (CVT) belt slip, leading to juddering or vibration during acceleration or while driving. Proper diagnosis and repair are necessary to address this issue and restore optimal CVT performance.

Let’s have some background information about CVT first. CVT, or Continuously Variable Transmission, is a type of automatic transmission commonly found in Nissan vehicles. Unlike traditional transmissions, CVTs don’t have fixed gears but instead use pulleys and a belt or chain to provide a continuous range of gear ratios. This results in smooth acceleration and improved fuel efficiency. 

P17f1 nissan

The P17F1 code is usually set along with Nissan judder codes (P17F0 and P17F2).
(Image credit: Best Car Fixes Youtube channel)

It is essential to note that the P17F1 code may be accompanied by other related codes, which can provide further insight into the issue. It is recommended to check for accompanying codes such as P17F0 and P17F2.

The P17F1 code can be found in various Nissan models, including Altima, Maxima Murano, Pathfinder, Rogue, Sentra, etc.

How Severe Is The P17F1 Code In Nissan?

The severity level of the P17F1 code in Nissan vehicles can be classified as medium. The P17F1 code can affect the driving experience by making the car shake or vibrate. While the code may not cause immediate safety hazards or leave you stranded on the road, it is important to address the issue promptly.

Please note that driving with transmission problems can be dangerous and potentially cause further damage to the vehicle. It is strongly advised not to continue driving with the P17F1 code present. Ignoring or neglecting CVT transmission issues can lead to drivability problems, sudden loss of power, or even complete transmission failure, which could result in a breakdown or unsafe driving conditions. 

To ensure your safety and prevent further damage, it is recommended to stop driving the vehicle and have it inspected by a qualified mechanic or towed to a repair facility for proper diagnosis and repair.

What Are The Signs Of The P17F1 Code?

The P17F1 code for Nissan can lead to a range of possible issues. If you have this code, you might observe any combination of the following symptoms:

  • Illuminated Check Engine Light (MIL)
  • Vibrations or shaking during acceleration
  • Juddering sensation while driving
  • Reduced power or sluggish acceleration
  • Transmission slipping or hesitation

What Causes The P17F1 Code in Nissan Vehicles? 

The P17F1 code in Nissan vehicles can stem from a variety of factors. Some common causes for this code to appear are:

  • Worn or damaged CVT belt
  • Improper CVT fluid level or condition
  • Faulty CVT pulleys or pulley bearings
  • Issues with CVT control module (rarely) or sensors

Remember that these are potential causes and an in-depth diagnostic process is essential to identify the underlying problem in your particular vehicle accurately.

Read more: P1777 Nissan Code: A Practical Repair Guide

How To Diagnose And Fix The P17F1 Code In Your Nissan?

Diagnosing and repairing the P17F1 code in Nissan vehicles requires specific tools, parts, and a systematic approach. Here’s a breakdown of the essential tools and parts, followed by a step-by-step procedure to address the code.

Essential Tools And Parts

To diagnose and repair the P17F1 Nissan code, it is advisable to gather the following tools and parts:

  • OBD-II scanner or diagnostic tool
  • CVT fluid level gauge
  • CVT fluid (if required)
  • Replacement CVT belt or pulley (if necessary)
  • Basic hand tools (sockets, wrenches, etc.)

Step-by-Step Procedure

1. Code retrieval

Use an OBD-II scanner or diagnostic tool to retrieve and document any additional codes present in the vehicle’s onboard computer system.

2. CVT fluid inspection and adjustment

  • Use a CVT fluid level gauge to check the fluid level against the manufacturer’s specifications.
  • Ensure the fluid is clean and free from contaminants.
  • If the CVT fluid level is low or the fluid condition is poor, perform a CVT fluid change or top-up as necessary. 
  • Follow the manufacturer’s guidelines for the correct type and quantity of CVT fluid to use.

3. Belt, pulley inspection and replacement

  • Visually examine the CVT belt and pulleys for any visible damage or signs of wear. Check for fraying, cracks, or excessive wear on the belt. 
  • If the CVT belt is worn, damaged, or nearing the recommended replacement interval, replace it with a new belt following the manufacturer’s guidelines. 
  • Ensure proper installation and tensioning of the belt.
  • Inspect the pulleys for proper alignment and smooth operation.

4. CVT control module and sensor testing

  • Test and troubleshoot the CVT control module and related sensors if the issue persists. 
  • Use appropriate diagnostic procedures outlined in the vehicle’s service manual to identify and rectify any problems.
  • This stage requires advanced skills. It’s advisable to find a skilled mechanic to execute this.

5. Clear codes and road test

  • Clear the stored codes using the OBD-II scanner or diagnostic tool. 
  • Perform a road test to verify if the P17F1 code has been successfully resolved. 
  • Monitor for any abnormal symptoms or indications of recurring issues.
Tutorial for clearing the P17F1 code in Nissan vehicles

Note: It is essential to consult the specific service manual for your Nissan model for detailed instructions and specifications.

Read more: C1109 Nissan Code: ABS Voltage Trouble Exposed

DIY Repair Level And Estimated Costs

Diagnosing the P17F1 code can be performed by DIY enthusiasts with moderate automotive repair experience. However, it is advisable to seek expert assistance if unsure, considering the complexity of CVT systems.

The estimated costs for repairing the P17F1 code can vary depending on the specific issue and required parts. Here is a breakdown of the general costs:

Repair Task Estimated Cost
CVT fluid change $100-$200
CVT belt replacement $300-$800
CVT replacement (rarely) $3,000 – $6,000

These are rough estimates, and actual costs may vary depending on factors such as the vehicle model, location, and labor rates. It is advisable to consult a qualified mechanic or service center for an accurate diagnosis and cost estimation.

Final Thoughts

In conclusion, understanding the P17F1 code is crucial for maintaining vehicle health and performance. It’s vital to address the code promptly, as its severity level can lead to drivability issues. 

Consultation with a professional mechanic is recommended to diagnose and resolve the problem accurately. While estimated costs may vary, the investment in timely repairs outweighs potential long-term expenses. 

To learn more about P17F1 and share your insights, feel free to comment below and share this article with fellow enthusiasts. Your engagement helps build a knowledgeable community of car owners.

Discover quick answers for OBD2 codes! Visit our lookup tool for instant insights into your Nissan’s health.


Reference Sources

  1. Technical Service Bulletin: Transmission Shift Actuator Plate/PRNDL Switch [PDF file]
  2. Car and Driver, What Is a CVT Transmission?
  3. Boulder Nissan Blog, The Importance of Changing Your CVT Fluid

Have you ever felt a shuddering sensation when driving your vehicle? If so, chances are you’ve experienced CVT judder.

Regarding your car’s transmission, a CVT judder can be a real pain. This phenomenon, which is also known as ‘gear slip’ or ‘torque converter shudder,’ occurs when the continuously variable transmission of your vehicle experiences sudden slipping motions, resulting in a noticeable and unpleasant jerking sensation. With this being such an uncomfortable experience for drivers, many are left wondering how they can fix the CVT judder in their vehicle – but the good news is that many solutions are available!

How to Fix CVT Judder

This post will discuss how to fix cvt judder on your own car or truck. We’ll cover what causes this phenomenon and go over some simple steps you can take to diagnose and solve the problem. Keep reading to learn more!

What are the Causes of CVT Judder?

CVT judder can be caused by a variety of factors, including:

1. Worn or Damaged CVT Components:  The most common cause of CVT judder is worn or damaged components within the transmission. This can include parts such as clutches, bands, and bearings that have been used for an extended period of time and have become eroded over time.

2. Low-quality or Incorrect Oil Type: If the wrong type of oil is added to the transmission, it can cause juddering. This is especially true of low-quality oils, which can degrade quickly and cause the transmission to jerk or shudder as it shifts gears.

3. Overheating: If the CVT becomes overheated, it can also cause juddering as it tries to shift gears. The more heat that builds up in the transmission, the harder it has to work to get through each gear change – resulting in an unpleasant feeling for drivers.

Overall, the CVT judder is due to the transmission not being able to keep up with the demands of shifting gears. Whether this is caused by worn components, low-quality oil, or overheating, it’s important to identify and address the problem as soon as possible.

Step 1. Check the Transmission Fluid Level:

The first step to take is to check the transmission fluid level. This can be done by looking at the dipstick and seeing how much fluid is present in the pan. If you find that there isn’t enough, then you may need to add more before continuing with other troubleshooting steps.

Check the Transmission Fluid Level

Step 2. Change the Transmission Fluid Type:

If the transmission fluid type is incorrect for your vehicle, this could be causing a CVT judder. It’s important to ensure that you’re using an appropriate oil for your car model. If not, replace it with one specifically designed for your vehicle type.

Step 3. Inspect Clutches & Bands:

Worn clutches and bands can cause juddering in the transmission. Check these components to see if they’re worn down or damaged. If so, replacing them should help reduce the juddering sensation.

Step 4. Replace Worn Bearings:

Worn bearings are another potential cause of CVT judder, as they may be unable to keep up with the transmission shifts. Try replacing any worn bearings, and check how this affects your car’s performance. If this doesn’t work, then you may need to move on to the next step.

Step 5. Check for Overheating:

Overheating can be another potential cause of CVT judder. Check the temperature gauge and see how hot your car is running. If it’s too high, then you may need to address this issue before continuing with other troubleshooting steps.

Step 6. Check for Air in the System:

Another common cause of CVT judder is air in the system. To check for this, look for bubbles coming from the transmission fluid pan, or try taking a sample and inspecting it closely for any signs of air bubbles. If there are, then you may need to bleed the system before moving on to other steps.

Look for Bubbles Coming
From the Transmission

Step 7. Service/Replace Torque Converter:

The torque converter is responsible for how the transmission shifts gears. If it’s worn out or damaged, then this could be causing your CVT judder. Have a mechanic inspect and service/replace the torque converter as necessary. It may be necessary to replace the torque converter entirely in order to eliminate juddering.

Step 8. Check Component Mounts:

Checking the component mounts is another way to diagnose and fix the CVT judder. Make sure that all mounts are securely tightened and in good condition before moving on to other steps. Be careful not to overtighten them, as this could cause more damage.

Step 9. Adjust Band Tension:

If you find that your bands are too loose, then this can cause juddering in the transmission. Adjust the band tension as necessary to help reduce any jerking sensations when shifting gears. Don’t forget to check the other bands for proper tension as well.

Step 10. Replace CVT Unit:

You may need to replace the entire CVT unit if all else fails. If you find that none of the above steps could address your juddering issue, then it’s best to have a mechanic take a look and determine if this is necessary. You can also take the vehicle to a dealership for further diagnosis.

Overall, fixing cvt judder can be complicated and time-consuming, so it’s important to diagnose the issue correctly before trying any repairs or replacements. By following these ten easy steps, you should be able to identify and repair your transmission issues quickly and effectively.

Important to Diagnose the Issue Correctly

6 Additional Tips and Tricks

  1. Check the CVT filter for signs of clogging or contamination. If this is blocked, it will reduce how much transmission fluid can flow through and cause juddering.
  2. Look at your spark plugs to make sure they are in good condition and not causing any misfiring issues, which could be contributing to juddering in your CVT system.
  3. Make sure that all the pulleys in the drivetrain are tightened correctly, as any slackness here can also contribute to juddering in the CVT system.
  4. Inspect your drive belt for any signs of wear and tear which might be causing a loss of power from the CVT system.
  5. Check the transmission fluid level and top it up if necessary as this can also cause juddering in your vehicle.
  6. Make sure to have regular services done on your car – even though it might seem unnecessary, staying on top of maintenance is key for maintaining the smooth operation of any vehicle, including those with CVTs. Taking care of problems early will save you time and money later on down the line!

By following these tips and tricks, you’ll be able to diagnose cvt judder in no time at all! After making sure everything is in working order and well-maintained, you should be back on the road in no time.

6 Things You Should Avoid

  1. Don’t ignore the warning signs of CVT judder. If your vehicle is jerking or stuttering during acceleration, it could be a sign that your CVT needs attention.
  2. Don’t use cheap engine oil, as this can often lead to poor lubrication and increased wear on the transmission.
  3. Don’t rely solely on diagnostic software to determine why your CVT is juddering – while it may provide you with a basic understanding of what’s going wrong, it won’t tell you how to fix it correctly.
  4. Avoid attempting DIY repairs unless you are an experienced mechanic – incorrect repair or installation methods can result in more damage being done than good!
  5. Do not drive your car if the transmission is juddering, as this can cause further damage to the system.
  6. If the issue persists, contact a professional mechanic for advice on fixing cvt judder effectively.

Contact a Professional Mechanic

These simple steps can help you take care of your CVT and avoid judgment. Be sure to keep an eye on how your car is running, and always pay attention to any signs that something may be wrong. With regular maintenance and proper repair procedures, your car will continue to run smoothly for years to come!

Conclusion

Overall, it is clear that judder from a CVT can be a concern for some car owners and drivers. Although it is not the fault of the CVT itself, judder can be indicative of underlying transmission problems that should not be ignored. Fortunately, there are numerous ways to fix this issue and keep your car running smoothly.

With simple preventative measures such as disposing of old fluid, periodically replacing the fluid and filter, steering wheel alignment, suspension adjustment, wheel balancing, and reconditioning, as well as replacing damaged components when necessary, judder caused by a CVT can be significantly reduced or eradicated altogether without any major repairs involved. While learning more about the technical aspects of a CVT may be intimidating at first, taking good care of your vehicle’s transmission components will go a long way in helping you stay on top of any potential problems in the future.

Hopefully, the article on how to fix cvt judder has been helpful in giving you a better understanding of how the CVT works and how to keep it running smoothly. Thanks for reading!

The automobile fault code P17F0 indicates a problem with the Continuously Variable Transmission (CVT) assembly. The possible causes include a faulty CVT assembly, an open or shorted CVT harness, or a poor electrical connection in the CVT circuit. To fix this issue, it is recommended to visually inspect the wiring harness and connectors for any damage.

Look out for broken, bent, pushed out, or corroded pins in the connectors.

The repair time for this fault code is estimated to be around 1.0 hour. It is important to address this issue promptly to ensure the proper functioning of the CVT system.

Repair Importance Level 10.0 (Out of 10)
Estimated Repair Time Approximately 1.0 hour
Repair Difficulty Level 10.0 (Out of 10)

Decode The Symptoms Of Fault Code P17F0: Unveiling The Mystery!

Experiencing issues with your vehicle? Check out the symptoms of the automobile fault code p17f0 below.

  • The symptoms of the automobile fault code P17F0 include:
    – Harsh shifting between gears
    – Delayed engagement when shifting
    – Slipping or jerking during acceleration
    – Illuminated check engine light
    – Reduced fuel efficiency
    – Transmission overheating
    – Loss of power or acceleration
    – Strange noises coming from the transmission
    – Difficulty shifting gears
    – Transmission stuck in a single gear.

Unraveling The Mystery: What Causes Fault Code P17F0?

The automobile fault code p17f0 can be caused by a faulty CVT assembly, an open or shorted CVT harness, or a poor electrical connection in the CVT circuit.

  • The fault code P17F0 can be caused by a faulty Continuously Variable Transmission (CVT) assembly, an open or shorted CVT harness, or a poor electrical connection in the CVT circuit.

Fixing Code P17F0: Step-By-Step Guide To Resolve The Issue

To fix the automobile fault code p17f0, start by visually inspecting the wiring harness, connectors, and components for any damage or corrosion.

  • To fix the automobile fault code p17f0, follow these steps:
    1.
  • Check the possible causes listed above.
  • 2.
  • Visually inspect the wiring harness and connectors.
  • 3.
  • Look for damaged components.
  • 4.
  • Check for broken, bent, pushed out, or corroded connector pins.
  • The estimated repair time for this fix is 1.0 hour.

Cracking The Code: P17F0 – Cost And Complexity Unveiled!

The factors influencing the cost of diagnosing and fixing the automobile fault code p17f0 are the estimated repair time and the hourly rate charged by auto repair shops.

The estimated repair time for this fault code is 1.0 hour. Auto repair shops typically charge between $75 and $150 per hour for their services. These factors will determine the overall cost of diagnosing and fixing the p17f0 fault code.

Decoding Code P17F0: Unveiling The Symptoms And Solutions

When you see the Engine Light ON or the Service Engine Soon Warning Light, it could be due to the fault code P17F0. This code indicates a problem with the transmission fluid temperature sensor. The sensor is responsible for monitoring the temperature of the transmission fluid and sending this information to the vehicle’s computer.

When the sensor detects an abnormal temperature reading, it triggers the fault code P17F0. This issue can lead to various transmission problems, such as erratic shifting, slipping gears, or even complete transmission failure.

It is important to address this issue promptly to avoid further damage to your vehicle’s transmission system.

FAQ

What are the possible causes of the automobile fault code P17F0?

The fault code P17F0 in an automobile could be caused by a faulty Continuously Variable Transmission (CVT) assembly, an open or shorted CVT harness, or a poor electrical connection in the CVT circuit. To fix this issue, it is recommended to visually inspect the wiring harness and connectors for any damage. Check for broken, bent, pushed out, or corroded pins in the connectors. Additionally, refer to the “Possible Causes” listed above for further troubleshooting.

How can I visually inspect the wiring harness and connectors to fix the fault code P17F0?

To fix fault code P17F0, start by visually inspecting the wiring harness and connectors. Look for any damaged components and check if there are any broken, bent, pushed out, or corroded pins in the connectors. This will help identify any issues with the Continuously Variable Transmission (CVT) assembly or if the CVT harness is open or shorted. By checking these possible causes, you can take the necessary steps to resolve the fault code.

What should I look for when checking for damaged components or corroded connector pins to resolve the fault code P17F0?

To resolve the fault code P17F0, start by visually inspecting the wiring harness and connectors. Look for any damaged components and check for broken, bent, pushed out, or corroded connector pins. These issues can cause a faulty Continuously Variable Transmission (CVT) assembly or a poor electrical connection in the CVT circuit. By checking for these specific problems, you can identify and address the root cause of the fault code.

p17f0 error fault code explained

Wrap Up

If you’re experiencing issues with your vehicle’s transmission, the p17f0 fault code might be the culprit.

This code is typically caused by a faulty Continuously Variable Transmission (CVT) assembly, an open or shorted CVT harness, or a poor electrical connection in the CVT circuit. To fix the problem, visually inspect the wiring harness and connectors for any damage, and check for broken, bent, pushed out, or corroded connector pins.

Resources

  • Resource 1
  • Resource 2
  • Resource 3
  • Resource 4

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Ошибка csgo exe при загрузке игры
  • Ошибка cvc2 при оплате что значит
  • Ошибка cs1503 unity
  • Ошибка csc 7200029 при оплате на алиэкспресс
  • Ошибка cvc карты сбербанка отказ что это значит