Ошибка coapi 1000 fehler

BMW 5 series

Androgenov

Был 9 часов назад

Эдвин Минин
Я езжу на Volvo S40 II (до этого — 9 машин)
Рига, Латвия

Фото в бортжурнале BMW 5 series (E60)

Проблема именно с моей машиной, другие пишет кодирует . вот такое выкидывает. айл ман чистил. профиль менял.

Фото в бортжурнале BMW 5 series (E60)Фото в бортжурнале BMW 5 series (E60)Фото в бортжурнале BMW 5 series (E60)

28 октября 2018

Метки: другое

21

6

Ранее перекрас в белый
Далее Фоточки

Разместить рекламу

Реклама

Машины в продаже

Волгодонск

BMW 5-Series, 2008

1 465 000 ₽

Ростов-на-Дону

BMW 5-Series, 2009

1 420 000 ₽

Ленинградская

BMW 5-Series, 2005

1 800 000 ₽

Ейск

BMW 5-Series, 2008

1 060 000 ₽

Посмотреть больше машин на Дроме

Комментарии
6

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы писать комментарии, задавать вопросы и участвовать в обсуждении.

Войти
Зарегистрироваться

Angelz77

Я езжу на BMW 5 series (E60)

С NCS, прочитай CAS, поправь FA и запиши обратно правильный. Можно и извращятся сделать ssd файл под твою машину и записать в CAS и LMA.

4 года

Angelz77

Я езжу на BMW 5 series (E60)

Поправь FA.

4 года

Androgenov

Автор

Я езжу на Volvo S40 II

как?

4 года

Angelz77

Я езжу на BMW 5 series (E60)

Не увидел что ты местный. Можешь подъехать помогу, делов на 5мин.

1

4 года

Androgenov

Автор

Я езжу на Volvo S40 II

огонь!😃💪🏻 куда ехать?

4 года

MonsieurPetr

Без машины

В папке где стоит NCS есть текстовый файлик с расшифровками ошибок, глянь там что значит COAPI 2020 и COAPI 1000

1

4 года

  • Home
  • Forum
  • General BMW Discussion
  • Diagnostic Software
  • Need help with NCS error COAPI-1000

  1. Need help with NCS error COAPI-1000

    I’m having a problem reading out the coding info on an 04/2001 E38.

    My setup is as follows:

    Dell laptop
    Ediabas 6.4.7
    INPA 5.00
    NCS Expert 3.1.0
    genuine BMW ADS cable
    V31 daten files

    Ediabas and INPA work fine; no problems there. All of the pertinent modules can be accessed and diagnosed. On a 10/2001 E53, I can can read the coding data of the various modules without a problem. Same goes for an 06/2000 E46.

    The problem is with the 04/2001 E38. I can read the ZCS/FA info just fine, from either the EWS or IKE, but once that is done and I press the F6/Back button, I get the COAPI-1000 error. I’ve searched the forum and others have mentioned the same problem at times, but there’s never any solution given.

    Anybody have any ideas? Do I have some files in the wrong directories maybe? Again, reading out an E46 and E53 works fine, but I get errors on the E38.

    TIA,

    Nick Glantzis
    2005 330i ZHP auto with Technique Tuning turbo kit (currently For Sale)


  2. Thought I’d update my own thread since nobody had any possible solutions.

    I have found and fixed the problem. The car in question had been converted from an automatic to manual transmission, and the facility that did the conversion also changed the ZCS key. The new key that they programmed was faulty. Part of the key indicated the car was a manual, while another part indicated it was an automatic. This caused NCSEXPER to puke when deciphering it and throw the general error.

    After manually correcting the key (changing just 1 bit) and writing it to the pertinent modules, all is well with no errors.

    So, if you’re running into the same error, and the ZCS key has been changed, make sure the key is correct before proceeding.

    Nick Glantzis
    2005 330i ZHP auto with Technique Tuning turbo kit (currently For Sale)


  3. I get the same error when I try to access my ALSZ or AKMB modules to read, but not the LSZ or KMB. My car had the EWS reporgrammed, and there is a discrepancy, it says my car is an automatic, but my dme is set to manual. Is this roughly the same issue as yours??


  4. I get the same error when trying to read my MMIGT module
    on my 02 E66 . I’m sure it is something with my car , Since
    I have no problem reading a friends 02 E66 & another friends 04 E66 .
    I can read the Module fine with INPA & have checked the errors ,
    but there are none .

    Any help would be much appreciated …

    this is what I get exactly
    Error by setting a ECU
    COAPI-1000: error

    Last edited by PAPER; 02-29-2012 at 06:00 PM.


  5. Quote Originally Posted by vickumar
    View Post

    I get the same error when I try to access my ALSZ or AKMB modules to read, but not the LSZ or KMB. My car had the EWS reporgrammed, and there is a discrepancy, it says my car is an automatic, but my dme is set to manual. Is this roughly the same issue as yours??

    No, it doesn’t sound like the same issue. My issue was a discrepancy between the GM and SA portions of the ZCS. Not how a module was actually coded.

    In my case, the GM indicated that the car was a manual transmission, and the SA indicated an automatic. When NCS tried to decode the ZCS, it puked on the conflicting information.

    Quote Originally Posted by PAPER
    View Post

    I get the same error when trying to read my MMIGT module
    on my 02 E66 . I’m sure it is something with my car , Since
    I have no problem reading a friends 02 E66 & another friends 04 E66 .
    I can read the Module fine with INPA & have checked the errors ,
    but there are none .

    Any help would be much appreciated …

    this is what I get exactly
    Error by setting a ECU
    COAPI-1000: error

    Your’s seems like a different issue as well. I can tell by your screenshot that your FA was decoded, and NCSEXPER figured out what modules should be present in your car.

    Here’s my guess: you have an option listed in your FA string that indicates some particular module is installed (say, for example, a ULF), but in reality it’s not. So when you try to select the ECU, NCSEXPER can’t communicate with that non-existant module and gives a generic error.

    Just a wild guess though.

    Last edited by NickG; 03-02-2012 at 12:14 PM.

    Reason: Automerged Doublepost

    Nick Glantzis
    2005 330i ZHP auto with Technique Tuning turbo kit (currently For Sale)


  6. Quote Originally Posted by PAPER
    View Post

    I get the same error when trying to read my MMIGT module
    on my 02 E66 . I’m sure it is something with my car , Since
    I have no problem reading a friends 02 E66 & another friends 04 E66 .
    I can read the Module fine with INPA & have checked the errors ,
    but there are none .

    Any help would be much appreciated …

    this is what I get exactly
    Error by setting a ECU
    COAPI-1000: error

    Paper, I get the exact same error after installing a «facelift» MMI from a 2006 e66. I have a 2003 745Li. I can’t change anything in that ECU and because of this error I am stuck with features my car doesn’t have, and I can’t enable features my car has that the car it came from didn’t. I’m hoping you have been able to resolve this error.

    Thanks,

    Jeff


  7. Quote Originally Posted by jml6278
    View Post

    Paper, I get the exact same error after installing a «facelift» MMI from a 2006 e66. I have a 2003 745Li. I can’t change anything in that ECU and because of this error I am stuck with features my car doesn’t have, and I can’t enable features my car has that the car it came from didn’t. I’m hoping you have been able to resolve this error.

    Thanks,

    Jeff

    no I have not fixed the problem yet , But I have been told by a few people that it has to do with the VO ( vehicle order ) . So I’m not sure what to do next .


  8. Hi Paper,

    Myself and Jeff are having the same issue as you, do you have any idea why NCS is giving the error?

    The only thing ive noticed is that NCS tried to read the MMI .C02 file when i guess it should be .C03/.C04 on the facelift monitors, is this correct?

    What file/data tells NCS which modules are fitted to the car? could it be this thats the problem?

    It seems we are the only three that have this issue at the moment, other appear to have swapped out their MMI’s with no issues!

    Many thanks!

    Stuart


  9. Quote Originally Posted by Stuartjohn24
    View Post

    Hi Paper,

    Myself and Jeff are having the same issue as you, do you have any idea why NCS is giving the error?

    The only thing ive noticed is that NCS tried to read the MMI .C02 file when i guess it should be .C03/.C04 on the facelift monitors, is this correct?

    What file/data tells NCS which modules are fitted to the car? could it be this thats the problem?

    It seems we are the only three that have this issue at the moment, other appear to have swapped out their MMI’s with no issues!

    Many thanks!

    Stuart

    I am stumped & stuck .I checked my VO as it was suggested & everything looks ok . There is nothing listed in it that is not on my car .


  10. Quote Originally Posted by NickG
    View Post

    Thought I’d update my own thread since nobody had any possible solutions.

    I have found and fixed the problem. The car in question had been converted from an automatic to manual transmission, and the facility that did the conversion also changed the ZCS key. The new key that they programmed was faulty. Part of the key indicated the car was a manual, while another part indicated it was an automatic. This caused NCSEXPER to puke when deciphering it and throw the general error.

    After manually correcting the key (changing just 1 bit) and writing it to the pertinent modules, all is well with no errors.

    So, if you’re running into the same error, and the ZCS key has been changed, make sure the key is correct before proceeding.

    Can you explain how you changed «the key (1 bit)» ? Also do you know where i can find my cars GM and SA? (VN is just my vin number obviously).
    Thank you
    chris


  11. Quote Originally Posted by NickG
    View Post

    Thought I’d update my own thread since nobody had any possible solutions.

    I have found and fixed the problem. The car in question had been converted from an automatic to manual transmission, and the facility that did the conversion also changed the ZCS key. The new key that they programmed was faulty. Part of the key indicated the car was a manual, while another part indicated it was an automatic. This caused NCSEXPER to puke when deciphering it and throw the general error.

    After manually correcting the key (changing just 1 bit) and writing it to the pertinent modules, all is well with no errors.

    So, if you’re running into the same error, and the ZCS key has been changed, make sure the key is correct before proceeding.

    Thread revive! Great information here and just helped me 10 years later!


Bookmarks

Bookmarks


Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  
  • BB code is On
  • Smilies are On
  • [IMG] code is On
  • [VIDEO] code is On
  • HTML code is Off

Forum Rules

Шаблонов: 9: index (default), Scrolling (default), Ads (default), Portal (default), Display (default), GenericControls (default), GenericControls (default), TopicRating (default), SimTopics (default).
Дополнительных шаблонов: 18: init, html_above, adsheaders_above, body_above, adsindex_above, scrolling_above, portal_above, bar_above, simtopics_above, main, simtopics_below, bar_below, portal_below, scrolling_below, adsindex_below, body_below, adsheaders_below, html_below.
Языковых файлов: 26: SPortal.english (default), SPortal.russian-utf8 (default), SPortal.english (default), index+Modifications.english (default), index+Modifications.russian-utf8 (default), TopicRating/.english (default), TopicRating/.russian-utf8 (default), Optimus.english (default), Optimus.russian-utf8 (default), SimTopics.english (default), SimTopics.russian-utf8 (default), Ads.english (default), Ads.russian-utf8 (default), SPortal.russian-utf8 (default), Post.english (default), Post.russian-utf8 (default), SimpleTickers.english (default), SimpleTickers.russian-utf8 (default), SearchFocus.english (default), SearchFocus.russian-utf8 (default), Stats.english (default), Stats.russian-utf8 (default), hs4smf.english (default), hs4smf.russian-utf8 (default), hs4smf.english (default), hs4smf.russian-utf8 (default).
Файлов стилей: 4: portal (default), gpbp (default), editor (default), rating (default).
Подключено файлов: 70 — 1656KB. (показать)
Попаданий в кэш: 15: 0,00085 сек. для 152 467 байт (показать)
Запросов в БД: 45.

[Показать запросы]

Tried clearing the work folder, still no luck.

Tried replacing the EDIABAS folder with the original from zip file, no luck either.

Error Msgs from ERROR.LOG:

Error! Modul: CVT_PROC.C ProcNr: 02, LineNr: 10, ErrorNr: 106
Jugend_Forscht

Error! Module: COAPI.CPP, Proc: coapiGetFswFswFromAsw, LineNr: 02, ErrorNr: 1000
COAPI-1000: error

I have two guides (attached) for changing the VO, one says to use the delete key on the keyboard to remove an option. I tried this and didn’t see any change?

I don’t see how to delete an option from the VO, only add? Regardless, part of the process is ‘F6’ to go back, which is what fails. So how can I do this?

The retrofit kit code (IPOD) was added, but the prep code ($694) was not removed. Could this be the problem?

FA.TRC
E90_#0306&KAB4%0A34*VB33
$1CA
$226 (SPORTS SUSPENSION SETTINGS)
$249 (MULTIFUNCTION F STEERING WHEEL)
$255 (SPORTS LEATHER STEERING WHEEL)
$2AB (BMW LA WHEEL ELLIPSOID SPOKE 162)
$322 (COMFORT ACCESS)
$354 (GREEN WINDSCREEN, GREEN SHADE BAND)
$403 (GLASS ROOF, ELECTRICAL)
$441 (SMOKER PACKAGE)
$459 (SEAT ADJUSTMENT, ELECTRIC, WITH MEMORY)
$481 (SPORTS SEAT)
$494 (SEAT HEATING DRIVER/PASSENGER)
$497 (CENTRE ARMREST, REAR)
$4AC (FINE WOOD TRIM POPLAR WOODGRAIN)
$520 (FOG LIGHTS)
$521 (RAIN SENSOR)
$522 (XENON LIGHT)
$524 (ADAPTIVE HEADLIGHTS)
$534 (AUTOMATIC AIR CONDITIONING)
$544 (CRUISE CONTROL WITH BRAKE FUNCTION)
$563 (LIGHT PACKAGE)
$609 (NAVIGATION SYSTEM, PROFESSIONAL)
$620 (VOICE CONTROL)
$640 (PREPARATION F TEL.INSTALLATION UNIVERSAL)
$645 (BMW US RADIO)
$677 (HIFI SYSTEM PROFESSIONAL DSP)
$694 (PROVISIONS FOR BMW 6 CD CHANGER) <- should this have been removed?
$818 (BATTERY MASTER SWITCH)
$823 (HOT-CLIMATE VERSION) <- what?
$840 (OMISSION OF REMOTE CONTROL FOR RADIO)
$845 (ACOUSTIC FASTEN SEAT BELT REMINDER)
$850 (ADDITIONAL EXPORT TANK FILLING)
$853 (LANGUAGE VERSION, ENGLISH)
$876 (RADIO FREQUENCY 315 MHZ)
$925 (DISPATCH PROTECTION PACK)
$313 (fold-in mirrors, which I retrofitted)
$633 (PREP., TELEPHONE SIEMENS HANDSET, FRONT)
-B090
-EHHS (not sure what this is?)
+K302 (alarm system retrofit, retrofitted once i bought the car used, by the dealer)
+IPOD <- added by the Dension Gateway Enabler Tool — is this correct?

  • #1

Всем доброго времени суток.

На приборке все в милях и галлонах. В ncs expert через «кар кей мемори», хочу изменить, но при входе вылазит такое

PrtSc.jpg

, но все-таки можно зайти дальше, и когда меняю мили в км, то выскакивает такое —

PrtSc(00).jpg

и не меняется.

Все что удалось узнать, это то, что заблокирован LCM 16. Что это и как его побороть? И как все-таки поменять мили в км, галлоны в литры?
Заранее всем спасибо.

  • #2

В ncs expert через «кар кей мемори», хочу изменить

Кар кей мемори никаким боком к переводу километров и литров.

  • #3

У знакомого пробовал — меняет, только у него не выскакивает ошибка с LCM 16. Я в этом всем не силен, если можете, подскажите как сделать изменения

  • #4

зачем кодировать всю машину для замены галлонов и миль???
причем тут лцм???
это очень легко сделать бмв сканером 140, за 2 минуты.
но если нравится ncs, то кодировать все равно нужно только IKE, другие блоки за галлоны не в ответе!

  • #5

причем тут лцм???
это очень легко сделать бмв сканером 140, за 2 минуты.
но если нравится ncs, то кодировать все равно нужно только IKE,

За лцм и сам не знаю, 140 сканера у меня нет, кодирую только IKE.
Еще раз повторяю, в этом всем я не силен, по поводу замены с миль в км видел в ютубе и читал гугл. Если знаете как сделать, поделитесь. спс

TVO

TVO

Пользователь


  • #6

Еще раз повторяю, в этом всем я не силен,

Тогда NCS в ваших руках — смерть машине.

  • #7

Тогда NCS в ваших руках — смерть машине.

Тогда делитесь вашими познаниями. Я рад вашей помощи. Спасибо

TVO

TVO

Пользователь


  • #8

Вам уже тут подсказали, что кодировать нужно IKE . Считайте TRC c IKE и выложите тут.

  • #9

CODIERUNG_ERFOLGT
codierung_erfolgt
K_ZAHL_TACHO
4812_imp/km
K_ZAHL_TACHO_KOMPL
4812_imp/km
TANK_SICHERHEITSFAKTOR
1.3
FEHLER_2_HAEUFIGKEIT
grundcode_var
FEHLER_3_HAEUFIGKEIT
grundcode_var
FEHLER_4_HAEUFIGKEIT
grundcode_var
FEHLER_5_CODE
grundcode_var
FEHLER_5_ART
grundcode_var
FEHLER_5_HAEUFIGKEIT
grundcode_var
TANK_ADC_FEHLER_UG
wert_01
TANK_ADC_FEHLER_OG
wert_01
TANK_FILTER_NACHTANKERK
1.1_l/sec
TANK_FILTER_KL15
7_schritte
TANK_FILTER_FALLEND
1.9_l/min
TANK_FILTER_STEIGEND
0.9_l/min
TANK_SCHWELLE_RESERVE
10_l
TANK_MITTLUNGSZEIT
5_sec
TANK_BERUHIGUNGSZEIT
10_sec
KUEHLMITTELTEMP_FEHLER_1
wert_01
KUEHLMITTELTEMP_FEHLER_2
wert_01
TACHO_AUF_DAEMPFUNG
wert_01
GETRIEBE_TYP
schrittschaltung
K_ZAHL_WEG
4764_imp/km
K_ZAHL_WEG_KOMPL
4764_imp/km
STEIGUNG_EINSPRITZ_KENNL
can_bus
ZYLINDER_ZAHL
8_zylinder
MOTOR_ART
benziner
MOTOR_FAKTOR
4_imp/umdrehung
SPRACHE
englisch
FGR_KENNDATEN
e39_m62b44_aut
ZEIT_EINHEIT
12_stunden
TEMPERATUR_EINHEIT
grad_c
WEGSTRECKE_EINHEIT
mls
WEG_DURCHSCHNITT
mph
WEG_REICHWEITE
mls
VERBRAUCH_D1
mpg_uk
CAN_INSTR2_SENDEN
aktiv
CAN_INSTR3_SENDEN
aktiv
CAN_GANGANZEIGE
can_bus
CAN_VERBRAUCH
can_bus
CAN_KUEHLMITTELTEMP
can_bus
CAN_DREHZAHL
can_bus
CAN_FLAG
info_ueber_can_bus
HBA
aktiv
STANDLUEFTUNG
aktiv
STANDHEIZUNG
nicht_aktiv
GURTWARNUNG
ohne_gurtschlosskontakt
TANK_KENNLINIE
70_l_prozentskala
TANK_SCHWELLE_AUF/AB
5.0_l
SIA_GRENZE_ZEIT
716_tage
SIA_ANZEIGEPARAMETER
mit_zeitinspektion
SIA_LITER_GRENZE
m62b35_e38_mj99
m62b44_e39_lim_mj99
KUEHLMITTELTEMP_ADC_WERT
kennlinie_03
BC_CODE_AKTIV
nicht_aktiv
DZM_AUF_AB_DAEMPFUNG
serie_ag
motorsport
AUSTAUSCHPUNKT
aktiv
AUSSENTEMP_ANZ_FEHLER_1
wert_01
AUSSENTEMP_ANZ_FEHLER_2
wert_01
AUSSENTEMP_DELTA_K1
wert_01
AUSSENTEMP_WARNUNG_GONG
aktiv
AUSSENTEMP_ZEITKONST_Z1
wert_01
AUSSENTEMP_ZEITKONST_Z2
wert_01
AUSSENTEMP_ZEITKONST_Z3/5
wert_01
AUSSENTEMP_ZEITKONST_ZK
wert_01
BC_CODE
grundcode_var
JAHRESZAHL_BC
2003
KALIBRIERFAKTOR_VERBRAUCH
wert_01
TANK_UMRECHENKONSTANTE_1
2932
TANK_UMRECHENKONSTANTE_2
1050_ohm
ANZEIGEGERAETE
front_mid
TANK_VORHALT_REICHW
wert_01
WEG_EINHEIT
mls
WEG_LIMIT
mph
ZEIT_ANKUNFT
12_stunden
ZEIT_TIMER1
12_stunden
PRUEFSTEMPEL
grundcode_var
VERBRAUCH_D2
mpg_uk
ZEIT_TIMER2
12_stunden
LETZTER_SERVICE
grundcode_var
ZUHEIZBETRIEB
bm_ab_pu96
ohne_bm
CAN_ASC
can_bus
TACHO_AB_DAEMPFUNG
wert_01
BC_KL_R
aktiv
BC_V_KORREKTUR
nicht_aktiv
CAN_EBV
nicht_aktiv
CAN_KL61
konventionell
GPS_UHR
nicht_aktiv
RCC_UHR
nicht_aktiv
RCC_WECKZEIT
nicht_aktiv
SIA_RESET_SCHWELLE_LITER
wert_01
SIA_RESET_SCHWELLE_TAG
wert_01
TNK_DECKEL_WARNUNG
nicht_aktiv
ASC3_AUSWERTUNG
nicht_aktiv
BFD_AX_REF_SCHWELLE
wert_02
BFD_AX_REF_SCHWELLE_2
wert_02
BFD_HYSTERESE
wert_01
BRAKE_FORCE
nicht_aktiv
BRAKE_FORCE_2
nicht_aktiv
CAN_ABS
konventionell
CAN_S_GSU
nicht_aktiv
GURTWARNUNG_EURO_NCAP
nicht_aktiv
KL_50_CAN
nicht_aktiv
WEG_EURO_NCAP
wert_01
ACC_FLAG
nicht_aktiv
ACC_V_SET_MAX
v_max_acc
ACC_V_SET_MIN
v_min_acc
ALC
nicht_aktiv
ANKUNFTSZEIT_VON_NAVI
nicht_aktiv
E_LUEFTER
nicht_aktiv
MEMO_FLAG
memo_lcm
CAN_OELDRUCK
nicht_aktiv
FUNKTION_DTC
nicht_aktiv
FUNKTION_RPA
nicht_aktiv
PREDRIVE_RPA
nicht_aktiv
SBR_US
nicht_aktiv
RDC_NEU
nicht_aktiv
RDC_NEU_BLINKZEIT
nicht_aktiv
TEL18H_SCHWELLE1
nicht_aktiv
TEL18H_SCHWELLE2
nicht_aktiv

  • #10

Сегодня пробовал кодировать только IKE. Считал блок, залез в файл TRC, сделал изменения (брал данные с другой машины), сохранил в MAN, прокодировал, кодирование закончилось успешно, но ничего не поменялось. В чем может быть причина?

  • #11

какая именно команда выполнялась НЦСом и в каком из профилей?

TVO

TVO

Пользователь


  • #12

В чем может быть причина?

В неправильно настроенных профилях зачастую. Удалите свою папку PFL, закиньте мою https://yadi.sk/d/NMR-Aup_b76Ge . А у вас вообще монитор есть в машине ?

  • #13

какая именно команда выполнялась НЦСом и в каком из профилей?

Сначала через кар кей мемори, но потом понял что затупил. Начал делать через мануал, и бросает ошибку

SGVT-Fehler
COAPI-1000: Ошибка
C:\NCSEXPER\WORK\FSW_PSW.MAN

В неправильно настроенных профилях зачастую. Удалите свою папку PFL, закиньте мою https://yadi.sk/d/NMR-Aup_b76Ge . А у вас вообще монитор есть в машине ?

Спасибо за профиль, буду пробовать завтра. Монитор есть но на нем, хз чего, нельзя поменять не язык, не литры, не с 12 в 24 часовой режим, не температуру, хотя в нем прописано и то и другое

  • #14

кодировать нцсом приборку это головняк имхо, особенно когда существует сканер140.
могу скинуть трц файл с е53 м62в44 2001 год, сможете им закодировать?
ну и то что выше ребята написали по профилям, это очень важно.
через эксперт профиль должно все закодироваться как положено.

TVO

TVO

Пользователь


  • #15

SGVT-Fehler
COAPI-1000: Ошибка
C:\NCSEXPER\WORK\FSW_PSW.MAN

99,9% дело в ваших профилях.
Попробуйте мои expertmode или мануал

  • #16

кодировать нцсом приборку это головняк имхо, особенно когда существует сканер140.
могу скинуть трц файл с е53 м62в44 2001 год, сможете им закодировать?
ну и то что выше ребята написали по профилям, это очень важно.
через эксперт профиль должно все закодироваться как положено.

Буду благодарен за трц. На счет сканер 140 слышал не раз, мож куплю когда-то.
P.S. У меня в городе пока BMW никто не кодирует. Нужно ехать либо Житомир, либо Киев. Не вопрос, надо будет, поеду. Но пока играет спортивный интерес сделать самому.

  • #17

кодировать нцсом приборку это головняк имхо

Если понимать что делаешь и с инструментом все нормально — возможности гораздо шире, чем в 1.4.0.

TVO

TVO

Пользователь


  • #18

Это меняете ?

WEGSTRECKE_EINHEIT
mls
WEG_REICHWEITE
mls
VERBRAUCH_D1
mpg_uk

  • #19

Да, буду менять.
Я с другой 39-ки считал TRC. Буду прописывать как там, но только то, что касается миль, галлонов, времени, миль/час, галлонов/миль.
Подскажите, правильно?

TVO

TVO

Пользователь


  • #20

Да, буду менять.
Я с другой 39-ки считал TRC. Буду прописывать как там, но только то, что касается миль, галлонов, времени, миль/час, галлонов/миль.
Подскажите, правильно?

Меняйте, только TRC не забудьте сохранить на всякий случай.

Last edited:

  • #21

Всем огромное спасибо.

Особенное спасибо TVO. Сегодня кодировал, все отлично.

TVO

TVO

Пользователь


  • #22

Всем огромное спасибо.

Особенное спасибо TVO. Сегодня кодировал, все отлично.

:drinks::drinks::drinks::drinks:

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Ошибка cms honda
  • Ошибка cmos это
  • Ошибка cmos при загрузке ноутбука
  • Ошибка cmos при загрузке компьютера
  • Ошибка cmos settings wrong что делать