Ошибка c46 suzuki gsx r 750

заслонки и тросиков нет вообще! каким макаром можно убрать ошибку?

п.с. ранее этот вопрос был решен предыдущим владельцем тем что перерезал провод от экзапа. НО, экзап как то тесно связан с датчиком падения, так как он не работал (при запракидовании мот не глох).

Сообщение:

Увеличить поле для сообщения

Как экзап связан с датчиком падения???? Я отрубал ошибку экзап просто отрезав провод от блока управления двс, и мот при падение нормально глох.

Сергей Богданов

17.05.2019

Марк, а вот зрен знает как он связан, но факт фактом.

Сергей, от ошибки можно избавится поставив обманку

Сергей Богданов

17.05.2019

Тимур, поподробнее можно пожалуйста

Сергей, покупается обманка, подключается в родные разъёмы экзапа, EBU видит её как родной экзап и не выдаёт ошибку

Сергей Богданов

17.05.2019

Тимур, так, а где такой девайс купить можно?

Сергей, у меня можно, я её купил, но не пригодилась, она новая, в упаковке, даже не разу не подключал

Сергей, не надо там не каких обманок, два провода вытащить и не какой ошибки

Всеволод, ну это варварский способ

DETECTED CONDITION

C46

The operation signal does not reach the

EXCV actuator.

EXCVA position sensor voltage low or

high

0.1 V

Sensor voltage < 4.9 V

(without the above range)

P1657

Sensor voltage is higher than specified

H

value.

Sensor voltage is lower than specified

L

value.

P1658

The operation signal does not reach the

EXCVA motor.

ECM does not receive communication

signal from the STVA motor.

EXCVA

INSPECTION

Step 1 (When indicating C46:)

1) Turn the ignition switch OFF.

2) Remove the frame cover. (5-8)

3) Check the EXCVA lead wire couplers for loose or poor con-

tacts.

4) Turn the ignition switch ON.

5) Check the operation of the EXCVA.

(EXCVA operating order: Full close → Full open → 30% open)

Is the operation OK?

YES

Go to Step 2.

NO

Go to Step 6.

Gr

P

B

Y

W

POSSIBLE CAUSE

• EXCVA maladjusted

• EXCVA circuit open or short

• EXCVA motor malfunction

• EXCVA position sensor malfunction

• EXCVA position sensor circuit shorted to VCC or

ground circuit open

• EXCVA position sensor circuit open or shorted to

ground or VCC circuit open

• EXCVA motor circuit open or short

• EXCVA motor malfunction

B/R

R/B

R

Y

B/Br

1

1

FI SYSTEM DIAGNOSIS

4-91

ECM

MO

MO

VCC

MPS

E2

since princess and gixxie have expressed interest on how to remove the set valve, and since this error occurs frequently with 06-07 gsxrs, i figured i would post the most detailed instructions on how to remove the valve and be free of the dreaded fi light!

this is the tutorial i used back in january and have done 2 other bikes besides my own since then. i have also added some to this since the guy who originally did this tutorial took some unnecessary steps. hope this helps!

SET Valve removal — 07 Suzuki GSX-R 600 Removing the SET valve will give you a bit more throaty exhaust note.

Its also said to give about 2 horsepower, and this was verified with a dyno. You results may vary of course, however I did notice a bit of a difference in sound and it feels a bit quicker, but its probably just wishful thinking.

Wiring

Remove the seat. You will need to remove the passage seat later so you can do it now if you want to.

744117756_262f958f4c.jpg

Remove cross bracket. This is optional but makes it easier to work on.

744121758_73deb1a536.jpg

Use a flathead to release both cable harnesses. Apply slight pressure and push towards the back of the bike. A second screwdriver can be used to help pry, dont twist them though as youll score or break the connector retaining tabs.

744125138_1a4cf4e53f.jpg

744129250_07e1c0c3fc.jpg

Pull out both harnesses, the grey one is not needed but pulling it out makes the black harness easier to work with.

744133404_09c70699c6.jpg

Locate pin 30, bottom row, 5th from the left. Yes 5th from the left. Black with brown stripe and green dots. Pin 29 (to the right of it) is also black with a brown stripe and green dots. Don’t touch it!

744141010_fde2a8c020.jpg

Cut the wire to pin 30. Cut it far enough up that you can reconnect it later if needed. Like for warranty claims. icon_wink.gifEDIT: YOU CAN PULL THE PIN OUT, YOU DO NOT NEED TO CUT IT

743282939_52a7d3996c.jpg

Tape the ends with high quality electrical tape. Do not use el-cheapo tape as it will not hold for long. I always use 3M electrical tape. You can also use crimp on connectors made for ending a wire lead.

744150750_9aed54c92d.jpg

Reconnect both harnesses, be sure they are secure; things quit working if they come undone.

Freeing up the cables

Remove the right side fairing bolt and pop the fairing out of the middle rubber grommet

744179604_2d23573e01.jpg

The goal, the SET cable

744180346_274baefab7.jpg

Loosen the bolts holding the cable ends in place.

744183004_099dfc664b.jpg

Once loosened, disconnect them. It can be a real pain as there isnt much play. In hindsight, its probably easier to disconnect the ends from the servo first so free up this end. icon_wink.gif

744185592_30d4803c52.jpg

Prop up the tank. (Prop tool is in the trunk if you didnt already know that)

744189208_c6e30c2f71.jpg

Cut the cable tie holding the cables in place. Once you remove the cables, replace the cable tie with a new one. Its there for a reason. icon_wink.gifEDIT: YOU DO NOT NEED TO CUT THE ZIP TIE

743329421_6941e8fe73.jpg

You can pull the cables out now, or wait until you have removed the servo.

743332693_9d4bdb9f6a.jpg

Control servo

Remove the passenger seat if you haven’t done so already.

Rather than removing the entire rear fairing, I choose to remove only the side that I needed to in order to get to the servo. Either way will work. I’ve never removed the entire rear fairing so I’m not sure how much easier, if any, it is to remove just the side.

Remove the 4 plastic fairing retainers.

To remove these, push the middle in, it should «pop» in about 1/4 of an inch.

744204642_7b6e7b5277.jpg

743342821_b8e0f261a6.jpg

Retainer pushed in

743343107_8731f89e84.jpg

Retainer removed and still pushed in

743343495_b1ffc41315.jpg

Retainer “reset†and ready to re-assemble.

744206838_0affd9efa5.jpg

Remove the bolt inside the “trunkâ€.

743345029_a6bb7cd484.jpg

The rear side fairing should come off pretty easy now; I just laid it over the top of the bike.

Remove the two bolts holding the servo motor on.

743345967_851256feb2.jpg

Disconnect the two wiring connectors.

743346913_be25115bc4.jpg

Pull the cables out if you haven’t done so already.

Admire parts of your bike on the ground…

744214482_379e8446dc.jpg

Put the rear faring back together.

Put the right side fairing back together if you haven’t already.

Put the cross member above the wiring harness back on.

Put the seats on and of course the tank.

Enjoy!


Edited by mrmako777

Suzuki GSX-R 750 motorcycles have engines, which are made up of many different parts.
These parts must work together in order for the engine to function. A problem with one of the
parts can make the engine not run. There are many different parts that make up an engine.
The following suzuki gsx-r 750 faults are the list of some of the parts of a motorcycle engine.

We’ve compiled a list of some frequently asked questions about Suzuki GSX-R 750 motorcycle brakes. This way, you can find answers to some of the most common issues and prepare yourself for the next time you need to take your bike into the shop.

Suzuki GSX-R 750 Faults :

Engine management systems of Suzuki GSX-R 750 are responsible for monitoring a range of features and its warning light should go out a few seconds after ignition. The system’s main job is to keep the engine running at peak performance by monitoring many parameters like coolant temperature, oil pressure, fuel level and air/fuel ratio. The system monitors these parameters continuously and alerts the driver if any of these parameters fall outside the predetermined limits.

Prior to diagnosis using the mode selection switch or SDS, perform the following visual inspections. The reason for
visual inspection is that mechanical failures (such as oil leakage) cannot be displayed on the screen with the use of
mode selection switch or SDS.

  • Engine oil level and leakage.
  • Engine coolant level and leakage.
  • Fuel level and leakage.
  • Clogged air cleaner element.
  • Battery condition.
  • Throttle cable play.
  • Vacuum hose looseness, bend and disconnection.
  • Broken fuse.
  • Fl indicator light operation.
  • Each warning indicator light operation.
  • Combination meter operation.
  • Exhaust gas leakage and noise.
  • Each coupler disconnection.
  • Clogged radiator fins.
Malfunction
Code
Detected Item Detected Failure Condition Check For
COO NO FAULT
C11 CMP sensor The signal does not reach ECM for 3 sec. or more, after receiving the starter signal. CMP sensor wiring and mechanical parts
CMP sensor, intake cam pin, wiring/coupler connection
P0340
C12 CKP sensor The signal does not reach ECM for 3 sec. or more, after receiving the starter signal. CKP sensor wiring and mechanical parts
CKP sensor, lead wire/coupler connection
P0335
C13 IAP sensor The sensor should produce following voltage. 0.5 V 5 Sensor voltage < 4.85 V
In other than the above range, C13 (P0105) is indicated.
IAP sensor, lead wire/coupler connection
P0105 21 Sensor voltage is higher than specified value. IAP sensor circuit shorted to VCC or ground circuit open
L Sensor voltage is lower than specified value. IAP sensor circuit open or shorted to ground or VCC circuit open
C14 TP sensor The sensor should produce following voltage. 0.2 V 5 Sensor voltage < 4.8 V
In other than the above range, C14 (P0120) is indicated.
TP sensor, lead wire/coupler connection
P0120 2 Sensor voltage is higher than specified value. TP sensor circuit shorted to VCC or ground circuit open
L Sensor voltage is lower than specified value. TP sensor circuit open or shorted to ground or VCC circuit open
C15 ECT sensor
indicated.
The sensor voltage should be the following. 0.15 V 5 Sensor voltage < 4.85 V
In other than the above range, C15 (P0115) is i
ECT sensor, lead wire/coupler connection
P0115
Sensor voltage is higher than specified value. ECT sensor circuit open or ground circuit open
L Sensor voltage is lower than specified value. ECT sensor circuit shorted to ground
C21 IAT sensor
indicated.
The sensor voltage should be the following. 0.15 V 5 Sensor voltage < 4.85 V
In other than the above range, C21 (P0110) is i
IAT sensor, lead wire/coupler connection
P0110 1=7 Sensor voltage is higher than specified value. IAT sensor circuit open or ground circuit open
L Sensor voltage is lower than specified value. IAT sensor circuit shorted to ground
C22 AP sensor The sensor voltage should be the following. 0.5 V 5 Sensor voltage < 4.85 V
In other than the above range, C22 (P1450) is indicated.
AP sensor, lead wire/coupler connection
P1450 I= Sensor voltage is higher than specified value. AP sensor circuit shorted to VCC or ground circuit open
L Sensor voltage is lower than specified value. AP sensor circuit open or shorted to ground or VCC circuit open
C23 TO sensor The sensor voltage should be the following for 2 sec. and more, after ignition switch is turned ON.
0.2 V 5 Sensor voltage < 4.8 V
In other than the above value, C23 (P1651) is indicated.
TO sensor, lead wire/coupler connection
P1651
Sensor voltage is higher than specified value. TO sensor circuit shorted to VCC or ground circuit open
L Sensor voltage is lower than specified value. TO sensor circuit open or shorted to ground or VCC circuit open
C24/C25
C26/C27
Ignition signal CKP sensor (pick-up coil) signal is produced, but signal from ignition coil is interrupted 8 times or more continuously. In this case, the code C24 (P0351), C25 (P0352), C26 (P0353) or C27 (P0354) is indicated. Ignition coil, wiring/coupler connection, power supply from the battery
P0351/P0352
P0353/P0354
C28 STV actuator When no actuator control signal is supplied from the ECM, communication signal does not
reach ECM or operation voltage does not STVA motor, lead wire/coupler
reach STVA motor, C28 (P1655) is indicated. connection
STVA can not operate properly or its motor
locked.
P1655
C29
The sensor should produce following voltage.
0.15 V 5 Sensor voltage < 4.85 V STP sensor, lead wire/coupler
In other than the above range, C29 (P1654) is connection
indicated.
P1654 H STP sensor
Sensor voltage is higher than specified value.
STP sensor circuit shorted to VCC or ground circuit open
L Sensor voltage is lower than specified value. STP sensor circuit open or shorted to ground or VCC circuit open
C31 Gear position signal Gear position signal voltage should be higher than the following for 3 seconds and more. Gear position sensor voltage 0.6 V
If lower than the above value, C31 (P0705) is indicated.
GP switch, wiring/coupler connection, gearshift cam, etc.
P0705
C32/C33
C34/C35
Primary fuel injector CKP sensor (pickup coil) signal is produced, but fuel injector signal is interrupted 4 times or more continuously. In this case, the code C32 (P0201), C33 (P0202), C34 (P0203) or C35 (P0204) is indicated. Primary fuel injector, wiring/ coupler connection, power supply to the injector
P0201/P0202
P0203/P0204
C36/C37
C38/C39
Secondary fuel injector Some failure exists in the fuel injector signal in a high load, high revolution condition. In this case, the code C36 (P1764), C37 (P1765), C38 (P1766) or C39 (P1767) is indicated. Secondary fuel injector, wiring/ coupler connection, power supply to the injector
P1764/P1765
P1766/P1767
C40/P0505 ISC valve The circuit voltage of motor drive is unusual. ISC valve circuit open or shorted to ground
Power source circuit open
C40/P0506 Idle speed is lower than the desired idle speed. Air passage clogged
ISC valve is fixed
ISC valve preset position is incorrect
C40/P0507 Idle speed is higher than the desired idle speed. ISC valve hose connection ISC valve is fixed
ISC valve preset position is incorrect
C41 FP relay No voltage is applied to the fuel pump, although fuel pump relay is turned ON, or voltage is applied to fuel pump although fuel pump relay is turned OFF. Fuel pump relay, lead wire/ coupler connection, power source to fuel pump relay and fuel injectors
P0230 H Voltage is applied to fuel pump although fuel pump relay is turned OFF. Fuel pump relay switch circuit shorted to power source
Fuel pump relay (switch side)

No voltage is applied to the fuel pump, p, although fuel pump relay is turned ON. Fuel shortpump relay circuit open or
Fuel pump relay (coil side)
C41/P2505 ECM/PCM power input signal No voltage is applied to the ECM. Lead wire/coupler connection of ECM terminal to fuel fuse
C42 Ignition switch Ignition switch signal is not input to the ECM. * When the I.D. agreement is not verified.
* ECM does not receive communication signal from the immobilizer antenna.
Ignition switch, lead wire/ coupler, etc.
* Immobilizer/anti-theft system
P1650
C44/P0130 H02 sensor H02 sensor output voltage is not input to ECM during engine operation and running
condition.
(Sensor voltage > 1.0 V)
C44 (P0130) is indicated.
H02 sensor is circuit open or shorted to the power source
C44/P0135 The Heater can not operate so that heater operation voltage is not supply to the oxygen heater circuit, C44 (P0135) is indicated. Heated circuit open or shorted to ground
Battery voltage supply to the H02 sensor
C46 EXCV actuator EXCVA position sensor produces following voltage.
0.1 V 5 sensor voltage < 4.9 V
In other than the above range, C46 (P1675) is indicated.
When no actuator control signal is supplied from the ECM, communication signal does not reach ECM or operation voltage does not reach EXCVA motor, C46 (P1658) is
indicated. EXCVA can not operate.
EXCVA, EXCVA lead wire/ coupler
P1657 2 EXCVA position sensor voltage is higher than specified value. EXCVA position sensor circuit shorted to VCC or ground circuit open
L EXCVA position sensor voltage is lower than specified value. EXCVA position sensor circuit open or shorted to ground or VCC circuit open
P1658 When no operation voltage reaches EXCVA motor, C46 (P1658) is indicated. EXCVA motor can not be operated.
wire/coupler
EXCVA, EXCVA motor lead
C49 PAIR control solenoid valve PAIR control solenoid valve voltage is not input to ECM. PAIR control solenoid valve, lead wire/coupler connection
P1656
C60 Cooling fan relay Cooling fan relay signal is not input to ECM. Cooling fan relay, lead wire/ coupler connection
PO480
C62 EVAP system purge control solenoid valve (E-33 only) EVAP system purge control solenoid valve voltage is not input to ECM. EVAP system purge control solenoid valve, lead wire/ coupler connection
PO443
C91 Vehicle speed sensor Combination meter does not receive signal from the vehicle speed sensor for more than 6 sec. when the motorcycle is running.
ECM does not receive signal from the vehicle speed sensor for more than 6 sec. when the motorcycle is running.
Failure in communication between ECM and combination meter with reference to vehicle speed.
Speed sensor and combination meter wiring/coupler connection between ECM and combination meter
P0500
C93 Steering damper solenoid valve Steering damper control current does not flow to the solenoid valve.
With IG turned ON, ECM detects a failure of internal circuit element. Solenoid current does not converge to the target value. Battery voltage is 10 V or below with the engine running.
Steering damper solenoid valve circuit interrupter element shorted, feedback current convergence failure, low battery voltage
P1769 H Steering damper control current is higher than specified value.
An abnormal current is detected during the vehicle standstill. Solenoid current is 0.7 A or above.
Steering damper solenoid valve circuit shorted to VCC
L Steering damper control current is lower than specified value.
With IG turned ON, ECM detects a discontinuity. An abnormal current is detected during the vehicle standstill.
Steering damper solenoid valve circuit open or shorted

Suzuki GSX-R 750 Motorcycle Problems :

  • Suzuki gsx-r 750 after fire
  • Suzuki gsx-r 750 air cleaner clogged, poorly sealed, or missing
  • Suzuki gsx-r 750 air cleaner element clogged
  • Suzuki gsx-r 750 air duct loose
  • Suzuki gsx-r 750 air suction valve trouble
  • Suzuki gsx-r 750 air switching valve trouble
  • Suzuki gsx-r 750 backfiring when deceleration
  • Suzuki gsx-r 750 cracked or obstructed intake air pressure sensor
  • Suzuki gsx-r 750 crankshaft sensor trouble
  • Suzuki gsx-r 750 eCU ground and power supply trouble
  • Suzuki gsx-r 750 eCU trouble
  • Suzuki gsx-r 750 engine overheating — Water temperature sensor or crankshaft sensor trouble
  • Suzuki gsx-r 750 engine stalls easily
  • Suzuki gsx-r 750 engine vacuum not synchronizing
  • Suzuki gsx-r 750 exhaust Smokes Excessively
  • Suzuki gsx-r 750 firing incorrect
  • Suzuki gsx-r 750 fuel filter clogged
  • Suzuki gsx-r 750 fuel injector clogged
  • Suzuki gsx-r 750 fuel injector O-ring damage
  • Suzuki gsx-r 750 fuel injector trouble
  • Suzuki gsx-r 750 fuel line clogged
  • Suzuki gsx-r 750 fuel poor quality or incorrect
  • Suzuki gsx-r 750 fuel pressure regulator trouble
  • Suzuki gsx-r 750 fuel pressure too low or too high
  • Suzuki gsx-r 750 fuel pump bearings may wear. Replace the fuel pump
  • Suzuki gsx-r 750 fuel pump not operating
  • Suzuki gsx-r 750 fuel pump operates intermittently and often DFI fuse blows
  • Suzuki gsx-r 750 fuel pump relay trouble
  • Suzuki gsx-r 750 fuel pump trouble
  • Suzuki gsx-r 750 fuel/air mixture incorrect
  • Suzuki gsx-r 750 fuel/air mixture incorrect
  • Suzuki gsx-r 750 gear position sensor, starter lockout or side stand switch trouble
  • Suzuki gsx-r 750 inspect and repair or replace
  • Suzuki gsx-r 750 intake air pressure sensor trouble
  • Suzuki gsx-r 750 intake air temperature sensor trouble
  • Suzuki gsx-r 750 intake air temperature sensor trouble
  • Suzuki gsx-r 750 intermittent any DFI fault and its recovery
  • Suzuki gsx-r 750 little fuel in tank
  • Suzuki gsx-r 750 main throttle sensor trouble
  • Suzuki gsx-r 750 no or little fuel in tank
  • Suzuki gsx-r 750 poor acceleration
  • Suzuki gsx-r 750 spark plug burned or gap maladjusted
  • Suzuki gsx-r 750 spark plug dirty, broken or gap maladjusted
  • Suzuki gsx-r 750 spark plug incorrect
  • Suzuki gsx-r 750 spark weak
  • Suzuki gsx-r 750 stick coil shorted or not in good contact
  • Suzuki gsx-r 750 stick coil trouble
  • Suzuki gsx-r 750 subthrottle sensor trouble
  • Suzuki gsx-r 750 subthrottle valve actuator trouble
  • Suzuki gsx-r 750 throttle body assy dust seal damage
  • Suzuki gsx-r 750 throttle body assy holder loose
  • Suzuki gsx-r 750 throttle valves will not fully open
  • Suzuki gsx-r 750 unstable (rough) idling
  • Suzuki gsx-r 750 unstable fuel pressure
  • Suzuki gsx-r 750 vacuum hose
  • Suzuki gsx-r 750 vehicle-down sensor trouble
  • Suzuki gsx-r 750 water or foreign matter in fuel Change fuel
  • Suzuki gsx-r 750 water temperature sensor trouble

Your motorcycle engine consists of a lot of parts such as the engine block, cylinder heads and pistons. It is important to make sure these are all clean and lubricated to avoid engine problems. Also remember that Suzuki GSX-R 750 motorcycle engine is a very delicate piece of machinery so it’s best to handle it with care.

Suzuki Logo

Suzuki Motors was a transformation of the original Suzuki Loom Works company in 1954, after the textile industry in Japan collapsed. The motorcycle arm of the company rapidly developed powerful and small engines, and today is known for powerhouse motorcycles like the Hayabusa and the GSX-R1000R.

Check other Suzuki fault codes.

These abbreviations, and the accompanying list of trouble codes, can be a
great start when your Suzuki check engine light comes on. As mentioned
above, if you are not comfortable with electrical diagnostic work, a dealership or qualified
technician can offer assistance. Please keep in mind that even though you have the ability to
clear a DTC using the onboard diagnostic feature, you shouldn’t clear the code prior to your
service appointment. Let the technician view and clear the codes as they troubleshoot the issue.

Suzuki and logo are registered trademarks of Suzuki. We are fan of MOTORCYCLES ! We love them.

Перейти к контенту


заслонки и тросиков нет вообще! каким макаром можно убрать ошибку?

п.с. ранее этот вопрос был решен предыдущим владельцем тем что перерезал провод от экзапа. НО, экзап как то тесно связан с датчиком падения, так как он не работал (при запракидовании мот не глох).

Комментарий:

Увеличить поле для комментария

Как экзап связан с датчиком падения???? Я отрубал ошибку экзап просто отрезав провод от блока управления двс, и мот при падение нормально глох.

Сергей Богданов

17.05.2019

Марк, а вот зрен знает как он связан, но факт фактом.

Сергей, от ошибки можно избавится поставив обманку

Сергей Богданов

17.05.2019

Тимур, поподробнее можно пожалуйста

Сергей, покупается обманка, подключается в родные разъёмы экзапа, EBU видит её как родной экзап и не выдаёт ошибку

Сергей Богданов

17.05.2019

Тимур, так, а где такой девайс купить можно?

Сергей, у меня можно, я её купил, но не пригодилась, она новая, в упаковке, даже не разу не подключал

Сергей, не надо там не каких обманок, два провода вытащить и не какой ошибки

Всеволод, ну это варварский способ

Описание C0046 ошибки автомобиля Suzuki. В нашем справочнике имеется следующая информация:

На русском языке:

Датчик тормозного давления «A» / «B» 

На английском языке:

Brake Pressure Sensor ‘A’/’B’ 

Выберите модель для возможности более детального просмотра информации по этой ошибке:

Найти причину   >>> 

Принимая во внимание тот факт, что OBD2 ошибки работы электронных систем автомобиля не всегда на прямую указывают на неработающий элемент, а чаще дают всего лишь общую информацию о неисправности, мы пришли к следующему выводу:

В разных марках и моделях автомобилей одна и также ошибка может возникать как следствие неисправности абсолютно разных элементов.

Стало понятно, что просто необходим ресурс в котором можно найти не только общую информацию об OBD2 ошибке, а практические данные по конкретному автомобилю.

Опыт автоэлектриков показал, что если рассматривать определенную марка-модель автомобиля, то в подавляющем большинстве случаев причина возникновения какой либо ошибки одна и также.

Мы создаем, не без вашей помощи, справочник причинно-следственной связи возникновения той или иной OBD2 ошибки у конкретного автомобиля (марка и модель). Если на Ваш автомобиль не найдено описание (причинно-следственной связи) ошибки, то не стесняйтесь задавайте вопрос.

Если у вас есть опыт в устранении той или иной ошибки — делитесь опытом с другими пользователями. Так мы сможем сформировать полезный ресурс. По капле от каждого и всем будет полезно.

Возможно будет интересно:

Если ошибка указывает на неверные параметры (высокие или низкие значения) какого нибудь из датчиков или анализаторов, то вероятней всего этот элемент исправен, а проблему надо искать так сказать «выше по течению», в элементах работу которых анализирует датчик или зонд.

Если ошибка указывает на постоянно открытый или закрытый клапан, то тут надо подойти к решению вопроса с умом, а не менять бездумно этот элемент. Причин может быть несколько: клапан засорен, клапан заклинил, на клапан приходит неверный сигнал от других неисправных узлов.

Автомобили с каждым днем становятся все более сложными, но и более диагностируемыми. Наш форум создан для всех, от простых автолюбителей до профессиональных автоэлектриков.

Старый
15.04.2010, 22:49

 
#1

Новичок

 

Аватар для Mod

 

Mod вне форума

Регистрация: 24.03.2010

Адрес: Темиртау

Сообщений: 12

По умолчанию
Диагностика ошибки FI


Если на приборной панели горит красная лампочка и FI, то электронные «мозги» обнаружили неисправность какого-то датчика или механизма. Чтобы прочитать код ошибки, нужно перевести приборку в диагностический режим. Руководство по ремонту и сервисному обслуживанию утверждает, что нужно вставить в диагностический разъем под пассажирским седлом специальную приблуду и будет счастье. Однако счастье возможно и без этого — достаточно закоротить электрическим проводом два контакта в этом разъеме. Найти диагностический разъем просто — это белый кусок пластмассы с шестью контактами, закрытый куском резины.

Кроме индикации кода ошибки, в диагностическом режиме приборная панель показывает и состояние датчика TPS (Throttle Position Sensor). Этот датчик сообщает «мозгам» положение ручки газа, а вернее воздушных заслонок, поэтому для достижения отпимальной мощности важно, чтобы он показывал правильные значения.
Калибровка достаточно простая — поднимаем бензобак и с правой стороны около воздушных заслонок крутим датчик до тех пор, пока знак «-» перед кодом ошибки (C00 — нет ошибки) не будет посередине. «_» и «¯» — некорректные значения.
Ну и немного подробнее, как включить диагностический режим. Для этого нужно выключить зажигание, найти в диагностическом разъеме два крайних контакта (черный провод с белой полосой и белый провод с красной полосой), от которых отходят провода (на противоположном крае одного провода не хватает) и закоротить их электропроводом. После чего включаем зажигание и смотрим диагностическую информацию.
Код ошибки можно расшифровать с помощью сервисного мануала. Актуально для всех инжекторных джиксеров

Миниатюры

IMG_0910.jpg
 

__________________
Пластмасовый призрак

Ответить с цитированием

Старый
16.04.2010, 09:31

 
#2

Гуру

 

Аватар для Sheriff

 

Sheriff вне форума

Регистрация: 06.12.2009

Адрес: Almaty

Сообщений: 241

По умолчанию
Re: Диагностика ошибки FI


На какую модель расчитана данная процедура?

__________________
Безлошадный пока …

Ответить с цитированием

Старый
16.04.2010, 10:36

 
#3

Новичок

 

Аватар для Mod

 

Mod вне форума

Регистрация: 24.03.2010

Адрес: Темиртау

Сообщений: 12

По умолчанию
Re: Диагностика ошибки FI


Актуально для всех инжекторных джиксеров. То есть модели GSX-R, 600/750/1000/1300 начиная с 2001 года.

__________________
Пластмасовый призрак

Ответить с цитированием

Старый
04.06.2010, 15:16

 
#4

Новичок

 

_JD_ вне форума

Регистрация: 04.06.2010

Сообщений: 3

По умолчанию
Re: Диагностика ошибки FI


полезная штукенция эта самодиагностика

Ответить с цитированием

Старый
20.06.2010, 23:59

 
#5

Новичок

 

Аватар для Partizan

 

Partizan вне форума

Регистрация: 05.05.2010

Сообщений: 13

По умолчанию
Re: Диагностика ошибки FI


Сообщение от _JD_
Посмотреть сообщение

полезная штукенция эта самодиагностика

что значит»самодиагностика»???

__________________
www.motorbike.kz

Ответить с цитированием

Старый
26.06.2010, 23:30

 
#6

Новичок

 

Аватар для Mod

 

Mod вне форума

Регистрация: 24.03.2010

Адрес: Темиртау

Сообщений: 12

По умолчанию
Re: Диагностика ошибки FI


на приборке будет код ошибки.

__________________
Пластмасовый призрак

Ответить с цитированием

Старый
06.11.2014, 01:43

 
#7

Новичок

 

aimper вне форума

Регистрация: 06.11.2014

Сообщений: 5

По умолчанию
Re: Диагностика ошибки FI


Макс здаровчик! принимайте следующего с джиксерклаба)

__________________
Suzuki gsf600 bandit 1998, gsx600f katana 1993, gsxr 250rr 1993, baleno 1.6 1995, gsf600s bandit 2003.
GSXRCLUB.RU ||| exec

Ответить с цитированием

Старый
06.11.2014, 23:13

 
#8

Гуру

 

Аватар для jafar miasnik

 

jafar miasnik вне форума

Регистрация: 07.04.2011

Адрес: Усть-Каменогорск

Сообщений: 589

По умолчанию
Re: Диагностика ошибки FI


Приветствую! Тут про мотоциклы, мне кажется уж года три никто ничего не пишет! Но все равно приятно бандитовода видеть здесь!

__________________
SGV 1998 г.в. G16B, МКП, переходка 3дв
Suzuki Bandit GSF-250 — для души!

Ответить с цитированием

Старый
11.11.2014, 03:53

 
#9

Новичок

 

aimper вне форума

Регистрация: 06.11.2014

Сообщений: 5

По умолчанию
Re: Диагностика ошибки FI


Приветствую=))

__________________
Suzuki gsf600 bandit 1998, gsx600f katana 1993, gsxr 250rr 1993, baleno 1.6 1995, gsf600s bandit 2003.
GSXRCLUB.RU ||| exec

Ответить с цитированием

Старый
23.07.2016, 14:33

 
#10

Новичок

 

ritapk60 вне форума

Регистрация: 23.07.2016

Сообщений: 1

По умолчанию
Recent install


Brazil shemales
http://futanari.blogporn.in/?blog-keira
transexual sexy pics ladyboy chicks with dicks transexuals sex video transvestite sex

Ответить с цитированием

PDF
Печать
E-mail

Электронный диагностический инструмент OBD Tool упростит процедуру диагностики и ремонта мотоцикла.
Доступная цена! : http://www.healtech.ru/obd-tool-diagnostika-motozikla

C14 — ДАТЧИК ПОЗИЦИИ ДРОССЕЛЬНОЙ ЗАСЛОНКИ
C15 — ДАТЧИК ТЕМЕРАТУРЫ ОХЛАЖДАЮЩЕЙ ЖИДКОСТИ
C21 — ДАТЧИК ТЕМПЕРАТУРЫ ВОЗДУХА
C22 — ДАТЧИК АТМОСФЕРНОГО ДАВЛЕНИЯ 
C23 — ДАТЧИК ОПРОКИДЫВАНИЯ
C24 — СИГНАЛ ЗАЖИГАНИЯ #1  
C25 — СИГНАЛ ЗАЖИГАНИЯ #2
C26 — СИГНАЛ ЗАЖИГАНИЯ #3  
C27 — СИГНАЛ ЗАЖИГАНИЯ #4  
C28 — ШАГОВЫЙ ДВИГАТЕЛЬ ВТОРИЧНОЙ ДРОССЕЛЬНОЙ ЗАСЛОНКИ
C29 — ДАТЧИК ПОЗИЦИИ ВТОРИЧНОЙ ДРОССЕЛЬНОЙ ЗАСЛОНКИ
C30 — БЛОК УПРАВЛЕНИЯ ВТОРИЧНОЙ ДРОССЕЛЬНОЙ ЗАСЛОНКОЙ 
C31 — ДАТЧИК ПЕРЕДАЧИ 
C32 — СИГНАЛ ИНЖЕКТОРА #1  
C33 — СИГНАЛ ИНЖЕКТОРА#2
C34 — СИГНАЛ ИНЖЕКТОРА#3
C35 — СИГНАЛ ИНЖЕКТОРА#4
C41 — ПОМПА 
C42 — СИГНАЛ ВКЛЮЧЕНИЯ ЗАЖИГАНИЯ
C46 — ДВИГАТЕЛЬ ВЫПУСКНОГО КЛАПАНА

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Ошибка c46 gsxr 600
  • Ошибка c4201 kyocera 2540
  • Ошибка c41568 форд мондео
  • Ошибка c40168 ford
  • Ошибка c401 64 форд фокус