Ошибка c2300 приус 30

Добрый день!
Проблема с механизмом блокировки КПП в режим парковки.
Одним прекрасным утром авто встало в этот режим и сообщило радостную весть «there is a problem with the transmission p lock mechanism…»
Думаю некоторые с ней сталкивались и проблема было в севшем АКБ.
Т.к. с этой причиной я знаком ее отбрасываем.
Итак что имеем. Машина была в режиме «попробуй сдвинь меня с места».
Что сделано:
— поменяны transmission ECU дважды.
— полностью продиагностирована проводка согласно мануала.
— продиагностированы и заменены все реле в том числе интегральное
— заменен сам механизм блокировки КПП.
Итого на выходе.
Блокировка колес снялась. Но ошибка с2300 висит и никак не сбрасывается, ни течстримом ни выемом main fuse ни отключением АКБ.
Напряжение на фазах 12.18 везде. АКБ заряжено, ввб заряжено.
Но машина категорически отказывается включать режим ready.
У кого какие мысли по э, тому вопросу?

Эмм. Пока писал это сообщение машина завелась. Хз как. Но треугольник горит. Даже поже дала скинуть все ошибки.
Кароч не понятно даже в чем дело )))
Мозги остались старые. Скорей всего сам механизм был неисправен т.к. до его замены по фазам были нули.

В общем раз завелась и все. Заглушили, заводить — хрен. Опять та же надпись и борода.

yadi.sk/i/dhcoLY8p3HpZN5
Вот что по ошибке показывает сканер.

Ещё добавлю.
Кнопка Р в салоне — заменена
Блок переключения режимов КПП в салоне — заменен.
Все предохранители (под капотом, в салоне, на АКБ) проверены.

В мануале написано что надо сдернуть предохранитель на 30А, а как его сдернуть если это блок предов с перемычками цельный, ?
Вытаскивали только 7.5А который PCon main. A pcon mtr это 30амперный.

Может механизм как то хитро устанавливается? Но вроде ничего особенного, в шлицы попал и затянул.

Вообще непонятка в том что один раз она дала завести мотор и ошибки компом потерли все. И дальше тарахтела пока не заглушил. А далее все по новой.

Перейти к контенту

Ошибки (коды ошибок) полученные от прибора, сканера требуют правильной интерпретации информации, дабы не тратить время и деньги на замену работающих элементов автомобиля.

Проблема зачастую кроется намного глубже чем кажется на первый взгляд. Это& вызвано теми обстоятельствами, что информационные сообщения содержат, как было выше сказано, косвенную информацию о нарушении работы системы.

Может быть полезным для решения вопроса по устранению неисправности у Toyota Prius:

Возможные причины: Неисправный привод управления переключением передач; Жгут привода привода переключения передач открыт или замкнут; Неисправность электрической цепи привода управления переключением передач; Неисправный блок управления ЭБУ коробки передач.

Привод управления переключением передач состоит из двигателя блокировки парковки и датчика угла поворота. ЭБУ управления коробкой передач принимает сигнал переключателя положения P от ЭБУ управления питанием (HV CPU) и активирует электродвигатель блокировки парковки, управляя током, вызывая переключение механизма блокировки парковки. ЭБУ управления коробкой передач также определяет угол поворота ротора через датчик угла поворота, чтобы контролировать синхронизацию тока, подаваемого на катушки. ЭБУ управления коробкой передач выдает этот диагностический код неисправности (DTC) при обнаружении неисправности в системе привода управления переключением передач.

  1. Hello Prius Chat,
    This is my first post on this forum, very grateful for this resource, and hope I can contribute with this knowledge base at some point. I had a power failure a week ago driving down an interstate. The vehicle lost power and was able to pull off to the shoulder. After 15-20 minutes, the vehicle reset itself without codes on the dashboard and was able to drive again. I was able to drive home another 100 miles without incident. After plugging in my OBDII sensor, I got two error codes: P261B and C2300. I was able to replace the engine water pump and reset the code without incident. However, I’m having trouble figuring out how to test for the C2300 error code, Actuator System malfunction. I replaced the 12V battery with a new unit about 2 years ago. Is replacing the actuator something that can be performed at a home garage or left for prius specialists?

  2. Joined:
    Jan 8, 2017
    2,511
    3,230
    9
    Location:
    California
    Vehicle:
    2016 Prius
    Model:
    Three Touring

    I’d suggest starting with the Repair Manual (more info) troubleshooting procedure for diagnostic trouble code C2300, Actuator System Malfunction, rather than jumping ahead to replacing the shift control actuator assembly, which is only one of several possible trouble areas mentioned in the procedure.
    If you were able to replace a water pump, I imagine you could follow the step-by-step diagnostic procedure. Ideally, you’d have a Toyota Techstream diagnostic system, but even with your existing code reader, you could still do the wire harness and mechanical checks.

    These steps require only basic hand tools, an inexpensive multimeter, and the ability to get access to the underside of the car. Be careful when probing connectors: even if a connector is disconnected, it’s best to probe from the wire side with very thin test pins, rather than jamming full-size meter probes into the terminals, which can permanently deform them, so they won’t make good contact.

  3. … and while we’re talking about back-probing with thin test pins … if it is one of the weather-exposed connectors under the hood or outside of the cabin, the wires will have elastomer seals around them where they enter into the connector housing. You face a choice whether to try to sneak the backprobe in through the center hole of the seal, along with the wire, or between the housing and the outside of the seal.

    It might not be obvious from looking, but those seals are typically, I think, fixed under the insulation crimp of the terminal at the end of the wire … which means trying to probe through the center hole of the seal, where the wire goes through, won’t work unless your test pin punctures the seal.

    If you can manage to work the pin past the outer circumference of the seal instead, you might be able to make contact without puncturing the seal. But it might be tricky getting past a ledge in the plastic housing just beyond the seal.

  4. Thanks for your reply and advice. I just got a Mini-VCI and trying to complete the techstream installation. I get stuck on the page that requires dealer codes and registration. Is there a link to how to install this properly? I’ve got an old lenovo laptop with Windows 10Pro I’m repurposing to be a diagnostic tool. Thanks. Also, after the water pump install, I’m now hearing a loud high frequency sound coming from the engine block somewhere it didn’t used to have. The pump is brand new from the toyota dealer.

  5. Joined:
    Jan 8, 2017
    2,511
    3,230
    9
    Location:
    California
    Vehicle:
    2016 Prius
    Model:
    Three Touring

    That’s true.
    I’ve adapted one of Toyota’s connector cross-section drawings to show the two techniques:

    Backprobing.png

    That’s not an ordinary multimeter probe, of course, but rather a thin test pin, as sold in the Kaise 795, Fluke TP40, or Electronic Specialties 142-5 sets.

  6. Joined:
    Jan 8, 2017
    2,511
    3,230
    9
    Location:
    California
    Vehicle:
    2016 Prius
    Model:
    Three Touring

    I think you can enter anything you wish in the Dealer Code field.

    As for registration, if your copy of the Toyota Techstream software was obtained as part of a Professional Diagnostic subscription to techinfo.toyota.com, see the Installation Instructions (PDF), pages 9–12. Enter the Software ID shown on your computer into the Techstream Software Registration page, accessible to subscribers, which replies with a key to enter into your computer.

    I have no advice to offer about Techstream software (for U.S.-specification vehicles) from other sources.

  7. If you got your vci and techstream from a «3rd party seller» (ebay or amazon) contact them and ask about how to make it functional.

    Posted via the PriusChat mobile app.

Добрый день!
Проблема с механизмом блокировки КПП в режим парковки.
Одним прекрасным утром авто встало в этот режим и сообщило радостную весть «there is a problem with the transmission p lock mechanism…»
Думаю некоторые с ней сталкивались и проблема было в севшем АКБ.
Т.к. с этой причиной я знаком ее отбрасываем.
Итак что имеем. Машина была в режиме «попробуй сдвинь меня с места».
Что сделано:
— поменяны transmission ECU дважды.
— полностью продиагностирована проводка согласно мануала.
— продиагностированы и заменены все реле в том числе интегральное
— заменен сам механизм блокировки КПП.
Итого на выходе.
Блокировка колес снялась. Но ошибка с2300 висит и никак не сбрасывается, ни течстримом ни выемом main fuse ни отключением АКБ.
Напряжение на фазах 12.18 везде. АКБ заряжено, ввб заряжено.
Но машина категорически отказывается включать режим ready.
У кого какие мысли по э, тому вопросу?

Эмм. Пока писал это сообщение машина завелась. Хз как. Но треугольник горит. Даже поже дала скинуть все ошибки.
Кароч не понятно даже в чем дело )))
Мозги остались старые. Скорей всего сам механизм был неисправен т.к. до его замены по фазам были нули.

В общем раз завелась и все. Заглушили, заводить — хрен. Опять та же надпись и борода.

yadi.sk/i/dhcoLY8p3HpZN5
Вот что по ошибке показывает сканер.

Ещё добавлю.
Кнопка Р в салоне — заменена
Блок переключения режимов КПП в салоне — заменен.
Все предохранители (под капотом, в салоне, на АКБ) проверены.

В мануале написано что надо сдернуть предохранитель на 30А, а как его сдернуть если это блок предов с перемычками цельный, ?
Вытаскивали только 7.5А который PCon main. A pcon mtr это 30амперный.

Может механизм как то хитро устанавливается? Но вроде ничего особенного, в шлицы попал и затянул.

Вообще непонятка в том что один раз она дала завести мотор и ошибки компом потерли все. И дальше тарахтела пока не заглушил. А далее все по новой.

Ошибки (коды ошибок) полученные от прибора, сканера требуют правильной интерпретации информации, дабы не тратить время и деньги на замену работающих элементов автомобиля.

Проблема зачастую кроется намного глубже чем кажется на первый взгляд. Это& вызвано теми обстоятельствами, что информационные сообщения содержат, как было выше сказано, косвенную информацию о нарушении работы системы.

Может быть полезным для решения вопроса по устранению неисправности у Toyota Prius:

Возможные причины: Неисправный привод управления переключением передач; Жгут привода привода переключения передач открыт или замкнут; Неисправность электрической цепи привода управления переключением передач; Неисправный блок управления ЭБУ коробки передач.

Привод управления переключением передач состоит из двигателя блокировки парковки и датчика угла поворота. ЭБУ управления коробкой передач принимает сигнал переключателя положения P от ЭБУ управления питанием (HV CPU) и активирует электродвигатель блокировки парковки, управляя током, вызывая переключение механизма блокировки парковки. ЭБУ управления коробкой передач также определяет угол поворота ротора через датчик угла поворота, чтобы контролировать синхронизацию тока, подаваемого на катушки. ЭБУ управления коробкой передач выдает этот диагностический код неисправности (DTC) при обнаружении неисправности в системе привода управления переключением передач.

Ошибки С 2300 и С2318 Приус 20 — американец

(1 чел.) (1) гость

Постоянно висят 2 ошибки — С2300 и С2318, не сбрасываются, Приус 20, американец. Мастер неплохой, но не хватает опыта — Приусов в Кронштадте только 3. Знает что я бываю на форуме, обратился за помощью ( хотя может пока я тут — он уже и найдет)

Нет питания, либо недостаточное питание на блоке управления трансмиссией. Блок находится под печкой со стороны пассажира. В первую очередь проверить + по схеме ниже.

просмотр изображений доступен только зарегистрированным пользователям

Проверять под нагрузкой. Можно даже без тестера по сканеру. Там есть два значения напряжения (постоянное и при включенном зажигании). Если при заведенном авто и включенной нагрузке (фары например) напряжение падает ниже 13 В — нет массы, если стремится к нулю, то обрыв +

с уважением, Сергей Николаевич.

Спасибо сказали: potap

  • Welcome Guest to our Forum!

    Why don’t you take a second to join

  • Thread starter

    Lewis

  • Start date

    Oct 26, 2014

Lewis

  • #1

There is a main issue we see in regards to the Prius (Gen 2, Gen 3) and the warning message «The Transmission P lock mechanism is Abnormal» that is displayed on the HUD (Heads up Display). If you check codes, you may see P3102 Transmission Control ECU Malfunction and/or C2300 Actuator System Malfunction.

The culprit is most often a bad or low charged 12v Auxiliary battery located in the right rear on the trunk. Here are a few videos that show the different symptoms a dead or dying Aux battery will exhibit…

If you need to, you can jump start your battery at the AUX battery itself or use this method…

Now if you want to replace it, we suggest that you use an OEM Toyota Battery from your local Toyota Dealer and watch this video to get an idea as to what it takes….

Maria

Guest
  • #2

Thanks for posting this. It was very helpful.

Lewis

  • #3

Thanks for posting this. It was very helpful.

No, thank you for owning a Prius. Just be sure to hit that ‘Like’ button and feel free to share it on Facebook, Tumbler or Instagram

Luke J

Guest
  • #4

Thank you! This page saved my bacon! =)

Nadir

Guest
  • #5

I have P-Lock Mechanism message on my 2004 Prius. I have tried changing battery and tried running new wire from fuse to blue wire connection. Nothing happened. Any other way to solve it?

  • #6

I have 2013 Prius v has code c2300 and p080 any know why’s that can help. Thanks in advance

JHardy

Guest
  • #7

I have P-Lock Mechanism message on my 2004 Prius. I have tried changing battery and tried running new wire from fuse to blue wire connection. Nothing happened. Any other way to solve it?

You figure anything out? I am in this same situation with my ’04

hope thisfixit

Guest
  • #8

priuschat.com

Mystery P3102 Shift Actuator, Gen 2

Over the years, I have used this great site to learn and repair all the quirks associated with owning & driving a Prius, and would like to give back to…

priuschat.com

priuschat.com

Santos

Guest
  • #9

The culprit is usually your Park Neutral Switch.
Replace it and all will be well again.

Ошибки полученные от прибора (сканера) требуют правильной интерпретации полученной от него информации, дабы не тратить время и деньги на замену работающих элементов автомобиля.

Вам может быть полезна информация для устранения неисправности:

Возможные причины: Неисправный привод управления переключением передач; Жгут привода привода переключения передач открыт или замкнут; Неисправность электрической цепи привода управления переключением передач; Неисправный блок управления ЭБУ коробки передач.

Привод управления переключением передач состоит из двигателя блокировки парковки и датчика угла поворота. ЭБУ управления коробкой передач принимает сигнал переключателя положения P от ЭБУ управления питанием (HV CPU) и активирует электродвигатель блокировки парковки, управляя током, вызывая переключение механизма блокировки парковки. ЭБУ управления коробкой передач также определяет угол поворота ротора через датчик угла поворота, чтобы контролировать синхронизацию тока, подаваемого на катушки. ЭБУ управления коробкой передач выдает этот диагностический код неисправности (DTC) при обнаружении неисправности в системе привода управления переключением передач.

  1. Hello Prius Chat,
    This is my first post on this forum, very grateful for this resource, and hope I can contribute with this knowledge base at some point. I had a power failure a week ago driving down an interstate. The vehicle lost power and was able to pull off to the shoulder. After 15-20 minutes, the vehicle reset itself without codes on the dashboard and was able to drive again. I was able to drive home another 100 miles without incident. After plugging in my OBDII sensor, I got two error codes: P261B and C2300. I was able to replace the engine water pump and reset the code without incident. However, I’m having trouble figuring out how to test for the C2300 error code, Actuator System malfunction. I replaced the 12V battery with a new unit about 2 years ago. Is replacing the actuator something that can be performed at a home garage or left for prius specialists?

  2. Joined:
    Jan 8, 2017
    2,475
    3,200
    9
    Location:
    California
    Vehicle:
    2016 Prius
    Model:
    Three Touring

    I’d suggest starting with the Repair Manual (more info) troubleshooting procedure for diagnostic trouble code C2300, Actuator System Malfunction, rather than jumping ahead to replacing the shift control actuator assembly, which is only one of several possible trouble areas mentioned in the procedure.
    If you were able to replace a water pump, I imagine you could follow the step-by-step diagnostic procedure. Ideally, you’d have a Toyota Techstream diagnostic system, but even with your existing code reader, you could still do the wire harness and mechanical checks.

    These steps require only basic hand tools, an inexpensive multimeter, and the ability to get access to the underside of the car. Be careful when probing connectors: even if a connector is disconnected, it’s best to probe from the wire side with very thin test pins, rather than jamming full-size meter probes into the terminals, which can permanently deform them, so they won’t make good contact.


  3. ChapmanF

    … and while we’re talking about back-probing with thin test pins … if it is one of the weather-exposed connectors under the hood or outside of the cabin, the wires will have elastomer seals around them where they enter into the connector housing. You face a choice whether to try to sneak the backprobe in through the center hole of the seal, along with the wire, or between the housing and the outside of the seal.

    It might not be obvious from looking, but those seals are typically, I think, fixed under the insulation crimp of the terminal at the end of the wire … which means trying to probe through the center hole of the seal, where the wire goes through, won’t work unless your test pin punctures the seal.

    If you can manage to work the pin past the outer circumference of the seal instead, you might be able to make contact without puncturing the seal. But it might be tricky getting past a ledge in the plastic housing just beyond the seal.

  4. Thanks for your reply and advice. I just got a Mini-VCI and trying to complete the techstream installation. I get stuck on the page that requires dealer codes and registration. Is there a link to how to install this properly? I’ve got an old lenovo laptop with Windows 10Pro I’m repurposing to be a diagnostic tool. Thanks. Also, after the water pump install, I’m now hearing a loud high frequency sound coming from the engine block somewhere it didn’t used to have. The pump is brand new from the toyota dealer.

  5. Joined:
    Jan 8, 2017
    2,475
    3,200
    9
    Location:
    California
    Vehicle:
    2016 Prius
    Model:
    Three Touring

    That’s true.
    I’ve adapted one of Toyota’s connector cross-section drawings to show the two techniques:

    Backprobing.png

    That’s not an ordinary multimeter probe, of course, but rather a thin test pin, as sold in the Kaise 795, Fluke TP40, or Electronic Specialties 142-5 sets.

  6. Joined:
    Jan 8, 2017
    2,475
    3,200
    9
    Location:
    California
    Vehicle:
    2016 Prius
    Model:
    Three Touring

    I think you can enter anything you wish in the Dealer Code field.

    As for registration, if your copy of the Toyota Techstream software was obtained as part of a Professional Diagnostic subscription to techinfo.toyota.com, see the Installation Instructions (PDF), pages 9–12. Enter the Software ID shown on your computer into the Techstream Software Registration page, accessible to subscribers, which replies with a key to enter into your computer.

    I have no advice to offer about Techstream software (for U.S.-specification vehicles) from other sources.

  7. If you got your vci and techstream from a «3rd party seller» (ebay or amazon) contact them and ask about how to make it functional.

    Posted via the PriusChat mobile app.

Ошибки С 2300 и С2318 Приус 20 — американец

(0 чел.) 

Постоянно висят 2 ошибки — С2300 и С2318, не сбрасываются, Приус 20, американец. Мастер неплохой, но не хватает опыта — Приусов в Кронштадте только 3. Знает что я бываю на форуме, обратился за помощью ( хотя может пока я тут — он уже и найдет)

Нет питания, либо недостаточное питание на блоке управления трансмиссией. Блок находится под печкой со стороны пассажира. В первую очередь проверить + по схеме ниже.

просмотр изображений доступен только зарегистрированным пользователям

Проверять под нагрузкой. Можно даже без тестера по сканеру. Там есть два значения напряжения (постоянное и при включенном зажигании). Если при заведенном авто и включенной нагрузке (фары например) напряжение падает ниже 13 В — нет массы, если стремится к нулю, то обрыв +

с уважением, Сергей Николаевич.

Спасибо сказали: potap

  • Welcome Guest to our Forum!

    Why don’t you take a second to join

  • Thread starter

    Lewis

  • Start date

    Oct 26, 2014

Lewis

  • #1

There is a main issue we see in regards to the Prius (Gen 2, Gen 3) and the warning message «The Transmission P lock mechanism is Abnormal» that is displayed on the HUD (Heads up Display). If you check codes, you may see P3102 Transmission Control ECU Malfunction and/or C2300 Actuator System Malfunction.

The culprit is most often a bad or low charged 12v Auxiliary battery located in the right rear on the trunk. Here are a few videos that show the different symptoms a dead or dying Aux battery will exhibit…

If you need to, you can jump start your battery at the AUX battery itself or use this method…

Now if you want to replace it, we suggest that you use an OEM Toyota Battery from your local Toyota Dealer and watch this video to get an idea as to what it takes….

Maria

Guest
  • #2

Thanks for posting this. It was very helpful.

Lewis

  • #3

Thanks for posting this. It was very helpful.

No, thank you for owning a Prius. Just be sure to hit that ‘Like’ button and feel free to share it on Facebook, Tumbler or Instagram

Luke J

Guest
  • #4

Thank you! This page saved my bacon! =)

Nadir

Guest
  • #5

I have P-Lock Mechanism message on my 2004 Prius. I have tried changing battery and tried running new wire from fuse to blue wire connection. Nothing happened. Any other way to solve it?

  • #6

I have 2013 Prius v has code c2300 and p080 any know why’s that can help. Thanks in advance

JHardy

Guest
  • #7

I have P-Lock Mechanism message on my 2004 Prius. I have tried changing battery and tried running new wire from fuse to blue wire connection. Nothing happened. Any other way to solve it?

You figure anything out? I am in this same situation with my ’04

hope thisfixit

Guest
  • #8

priuschat.com

Mystery P3102 Shift Actuator, Gen 2

Over the years, I have used this great site to learn and repair all the quirks associated with owning & driving a Prius, and would like to give back to…

priuschat.com

priuschat.com

Santos

Guest
  • #9

The culprit is usually your Park Neutral Switch.
Replace it and all will be well again.

Код C2300 TOYOTA — Неисправность системы актуатора

Степень важности ремонта : 3

Степень сложности ремонта : 3

  • Неисправен привод управления переключением передач
  • Обрыв или замыкание жгута проводов привода управления переключением передач
  • Некачественное электрическое соединение цепи привода управления переключением передач
  • Неисправность ЭБУ управления коробкой передач в сборе.

Как исправить код тойота c2300?

Начните с проверки ‘Возможных причин’, перечисленных выше. Визуально осмотрите жгут проводов и разъемы. Проверьте наличие поврежденных компонентов и поищите сломанные, погнутые, вытолкнутые или корродированные контакты разъема

Сколько стоит диагностика кода c2300 toyota?

Трудозатраты: 1,0

Стоимость диагностики кода C2300 Toyota составляет 1,0 час труда. Время диагностики и трудозатраты автосервиса зависят от местоположения, марки и модели автомобиля и даже типа двигателя. Большинство авторемонтных мастерских берут от 75 до 150 долларов США в час

Каковы возможные симптомы кода c2300 toyota?

  • Включена предупреждающая лампа антиблокировочной тормозной системы (ABS)
  • Включена лампа двигателя (или предупреждающая лампа Service Engine Soon).

Что означает код тойота c2300?

Привод управления переключением передач состоит из двигателя блокировки парковки и датчика угла поворота. ЭБУ управления трансмиссией получает сигнал переключателя положения P от ЭБУ управления питанием (HV CPU) и активирует двигатель блокировки стоянки, управляя током, что приводит к переключению механизма блокировки стоянки. ЭБУ управления трансмиссией также определяет угол поворота ротора через датчик угла поворота, чтобы управлять временем подачи тока на катушки. ЭБУ управления трансмиссией выдает этот диагностический код неисправности (DTC), когда обнаруживает неисправность в системе привода управления переключением передач


PriusChat

  1. Hello Prius Chat,
    This is my first post on this forum, very grateful for this resource, and hope I can contribute with this knowledge base at some point. I had a power failure a week ago driving down an interstate. The vehicle lost power and was able to pull off to the shoulder. After 15-20 minutes, the vehicle reset itself without codes on the dashboard and was able to drive again. I was able to drive home another 100 miles without incident. After plugging in my OBDII sensor, I got two error codes: P261B and C2300. I was able to replace the engine water pump and reset the code without incident. However, I’m having trouble figuring out how to test for the C2300 error code, Actuator System malfunction. I replaced the 12V battery with a new unit about 2 years ago. Is replacing the actuator something that can be performed at a home garage or left for prius specialists?


  2. Elektroingenieur

    Joined:
    Jan 8, 2017
    2,515
    3,237
    9
    Location:
    California
    Vehicle:
    2016 Prius
    Model:
    Three Touring

    I’d suggest starting with the Repair Manual (more info) troubleshooting procedure for diagnostic trouble code C2300, Actuator System Malfunction, rather than jumping ahead to replacing the shift control actuator assembly, which is only one of several possible trouble areas mentioned in the procedure.
    If you were able to replace a water pump, I imagine you could follow the step-by-step diagnostic procedure. Ideally, you’d have a Toyota Techstream diagnostic system, but even with your existing code reader, you could still do the wire harness and mechanical checks.

    These steps require only basic hand tools, an inexpensive multimeter, and the ability to get access to the underside of the car. Be careful when probing connectors: even if a connector is disconnected, it’s best to probe from the wire side with very thin test pins, rather than jamming full-size meter probes into the terminals, which can permanently deform them, so they won’t make good contact.


  3. ChapmanF

    … and while we’re talking about back-probing with thin test pins … if it is one of the weather-exposed connectors under the hood or outside of the cabin, the wires will have elastomer seals around them where they enter into the connector housing. You face a choice whether to try to sneak the backprobe in through the center hole of the seal, along with the wire, or between the housing and the outside of the seal.

    It might not be obvious from looking, but those seals are typically, I think, fixed under the insulation crimp of the terminal at the end of the wire … which means trying to probe through the center hole of the seal, where the wire goes through, won’t work unless your test pin punctures the seal.

    If you can manage to work the pin past the outer circumference of the seal instead, you might be able to make contact without puncturing the seal. But it might be tricky getting past a ledge in the plastic housing just beyond the seal.

  4. Thanks for your reply and advice. I just got a Mini-VCI and trying to complete the techstream installation. I get stuck on the page that requires dealer codes and registration. Is there a link to how to install this properly? I’ve got an old lenovo laptop with Windows 10Pro I’m repurposing to be a diagnostic tool. Thanks. Also, after the water pump install, I’m now hearing a loud high frequency sound coming from the engine block somewhere it didn’t used to have. The pump is brand new from the toyota dealer.


  5. Elektroingenieur

    Joined:
    Jan 8, 2017
    2,515
    3,237
    9
    Location:
    California
    Vehicle:
    2016 Prius
    Model:
    Three Touring

    That’s true.
    I’ve adapted one of Toyota’s connector cross-section drawings to show the two techniques:

    Backprobing.png

    That’s not an ordinary multimeter probe, of course, but rather a thin test pin, as sold in the Kaise 795, Fluke TP40, or Electronic Specialties 142-5 sets.


  6. Elektroingenieur

    Joined:
    Jan 8, 2017
    2,515
    3,237
    9
    Location:
    California
    Vehicle:
    2016 Prius
    Model:
    Three Touring

    I think you can enter anything you wish in the Dealer Code field.

    As for registration, if your copy of the Toyota Techstream software was obtained as part of a Professional Diagnostic subscription to techinfo.toyota.com, see the Installation Instructions (PDF), pages 9–12. Enter the Software ID shown on your computer into the Techstream Software Registration page, accessible to subscribers, which replies with a key to enter into your computer.

    I have no advice to offer about Techstream software (for U.S.-specification vehicles) from other sources.

  7. If you got your vci and techstream from a «3rd party seller» (ebay or amazon) contact them and ask about how to make it functional.

    Posted via the PriusChat mobile app.

Ошибки (коды ошибок) полученные от прибора, сканера требуют правильной интерпретации информации, дабы не тратить время и деньги на замену работающих элементов автомобиля.

Проблема зачастую кроется намного глубже чем кажется на первый взгляд. Это& вызвано теми обстоятельствами, что информационные сообщения содержат, как было выше сказано, косвенную информацию о нарушении работы системы.

Может быть полезным для решения вопроса по устранению неисправности у Toyota Prius:

Возможные причины: Неисправный привод управления переключением передач; Жгут привода привода переключения передач открыт или замкнут; Неисправность электрической цепи привода управления переключением передач; Неисправный блок управления ЭБУ коробки передач.

Привод управления переключением передач состоит из двигателя блокировки парковки и датчика угла поворота. ЭБУ управления коробкой передач принимает сигнал переключателя положения P от ЭБУ управления питанием (HV CPU) и активирует электродвигатель блокировки парковки, управляя током, вызывая переключение механизма блокировки парковки. ЭБУ управления коробкой передач также определяет угол поворота ротора через датчик угла поворота, чтобы контролировать синхронизацию тока, подаваемого на катушки. ЭБУ управления коробкой передач выдает этот диагностический код неисправности (DTC) при обнаружении неисправности в системе привода управления переключением передач.

Понравилась статья? Поделить с друзьями:
  • Ошибка c2280 предпринята попытка ссылки на удаленную функцию
  • Ошибка c225c мерседес w211
  • Ошибка c2243 hyundai santa fe
  • Ошибка c2215 мерседес glk
  • Ошибка c215c мерседес